Ik kan het totaal niet vinden met mijn schoonmoeder. Ze heeft dingen gedaan die in mijn ogen eigenlijk niet door de beugel kunnen. Voel me totaal niet op m'n gemak bij haar, en zie het dus al helemaal niet zitten om mijn kind naar haar te vernoemen. Naar háár voor mijn gevoel jah en niet naar Micha, omdat die naam voor mijn gevoel haar naam is, en niet Micha's naam.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 09:45 schreef Brighteyes het volgende:Tex, ik ben eigenlijk ook wel een beetje nieuwsgierig naar waarom je de naam van je schoonouders absoluut niet wil?
Ik neig een beetje naar wat Bix zegt. Jullie hebben ervoor gekozen dat het kindje hetzelfde zou gaan heten als Micha, dus als Micha hele grote bezwaren heeft tegen zijn huidige naam...
Zo ben/was ik dus ook. Als we gaan trouwen hou ik sowieso mijn eigen achternaam. Ook omdat ik mijn achternaam gewoon heel mooi vind, en die komt ook niet zo veel voor.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 10:00 schreef Brighteyes het volgende:
Ah op die manier. Lastig hoor... het laatste wat je wil is vette bonje, maar ik weet dat achternamen hele sterke gevoelens op kunnen roepen.
Ik ben er zo een die er heilig van overtuigd is dat ze haar eigen naam blijft houden na een evt. huwelijk en die ook het liefst haar evt. kinderen haar eigen naam zou willen geven.
Toen ik dat aan mijn moeder vertelde zei ze dat dat vaak op een miskraam uitloopt..quote:Op donderdag 21 oktober 2004 10:18 schreef Anitra het volgende:
BE ik heb er nog nooit van gehoord, maar ik sta nergens meer verbaasd van gezien Djulian in mijn buik een 2 kamerappartement had
Wat? Dat 2-kamer appartement snap niet zo goed wat daarmee bedoeld wordquote:Op donderdag 21 oktober 2004 10:23 schreef texelonia het volgende:
[..]
Toen ik dat aan mijn moeder vertelde zei ze dat dat vaak op een miskraam uitloopt..![]()
Nee, dat 2-kamer appartement. Als ik het me goed herinner had Anitra een soort tussenschot in haar baarmoeder, wat er ook in resulteerde dat Djulian in een stuit lag maar zich niet kon draaien.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 10:25 schreef Brighteyes het volgende:
Wat? Dat 2-kamer appartement snap niet zo goed wat daarmee bedoeld wordOf een gedeelde placenta?
Eigenlijk lijkt dat laatste me sterk, dat dat nog kan gebeuren aangezien ze er in het ziekenhuis redelijk relaxed over doen. Geen spoed of zo.
Tuurlijk snap ik helemaal hoorquote:Op donderdag 21 oktober 2004 01:03 schreef Xanthe het volgende:
Loena soms is het inderdaad dat je denkt waarom mag dat nou niet???
Maar zoals velen zullen begrijpen ben ik met mijn achtergrond liever wel extra voorzichtig , ben allang blij dat beebje nog zo goed doet in mijn buik maar de angst zal nooit helemaal weg zijn.
Dan maar overtrokken voorzichtig , kan ik mezelf nooit voor mijn kop slaan dat ik iets fout heb gedaan...
Nee precies, dat dacht ik dus ook, het kan natuurlijk altijd nog mis gaanquote:Op donderdag 21 oktober 2004 10:29 schreef texelonia het volgende:
[..]
Nee, dat 2-kamer appartement. Als ik het me goed herinner had Anitra een soort tussenschot in haar baarmoeder, wat er ook in resulteerde dat Djulian in een stuit lag maar zich niet kon draaien.
Een gedeelde placenta heb ik ook nog nooit van gehoord.
Maar jouw zus ging ongeveer gelijk op met mij toch? Dus lijkt me sterk dat ze nu nog een miskraam zou krijgen. Of in elk geval kun je het in dit stadium geen miskraam meer noemen...
Ik heb veel last van maagzuur wat ook mijn eetlust bederft dus bij mij is het toch al wisselend.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 11:44 schreef texelonia het volgende:
Zijn er hier trouwens nog zwangere dames die ook een enorm wisselende eetlust hebben?
De eerste 4 maanden had ik echt bijna geen trek en at ik vrij weinig. Daarna wisselde het per dag of ik wel of geen trek had. De afgelopen paar weken had ik echt heeel erg veel trek. Niet eens trek in lekkere dingen, maar ook echt honger. At veel meer dan normaal voor mijn doen. Sinds een weekje ongeveer heb ik weer helemáál geen trek juist.
Ik dacht dat het te maken heeft met een groeispurt. Dat als de baby een groeispurt heeft ik meer honger krijg ofzow. Vind het wel een beetje irritant eigenlijk. Was net aan mijn nieuwe eetritme gewend, en nu word ik weer overal misselijk van. Ga niet eens boodschappen doen omdat ik niet weet wat ik moet eten
Ja ontdekte ik ook al en mijn frans ik ongeveer even goed als mijn spaans, niet veel soeps dus...quote:Op donderdag 21 oktober 2004 11:36 schreef Brighteyes het volgende:
Hmmm, beetje gegoogled en het schijnt dus Placenta Bipartita te heten, maar heel veel wijzer word ik er niet van. Er is zowieso niet veel te vinden en wat ik vind is veelal spaans of frans of gewoon een verwijzing naar een classificering...
Kan natuurlijk zo zijn dat je een buikgriepje hebt en omdat je darmen door je baarmoeder wat minder ruimte hebben waardoor de buikgriep pijnlijker is. Maar blijf wel opletten want die rommelende darmen kunnen prikkelend werken op je baarmoeder, waardoor je weeen zou kunnen krijgen. Maar het moeilijke is altijd dat je niet precies weet wat je voelt, meid bij twijfel gewoon je vk bellen.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 11:56 schreef Githa het volgende:
[..]
Ik heb veel last van maagzuur wat ook mijn eetlust bederft dus bij mij is het toch al wisselend.
Ik heb ook een vraagje...
Ik ben sinds gisteravond aan de diarree maar nu heb ik ook enorme pijnscheuten in mijn buik. Ik heb wel eerder buikgriep gehad en ook buikpijn maar nog nooit zo pijnlijk, ik verkramp er helemaal van.
Ik maak me toch een beetje zorgen omdat je je vermoedens dat het door de diarre komt niet bevestigd krijgt...wat denken jullie kan dat kwaad ?![]()
Last van maagzuur heb ik ook veel. Maar eerst had ik dan wel nog gewoon honger. Nu heb ik dat ook niet meer.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 11:56 schreef Githa het volgende:
Ik heb veel last van maagzuur wat ook mijn eetlust bederft dus bij mij is het toch al wisselend.
Thanks Livelink!quote:Op donderdag 21 oktober 2004 15:58 schreef livelink het volgende:
Ik heb ook nog even gezocht op de placenta in twee delen en daarbij kwam ik onderstaande tegen.
http://www.ouders.nl/kindarts/ka0529.htm
Het lijkt dus iets redelijk normaals te zijn als ik het antwoord van die arts lees
Ja dat had ik dus ook, ineens veel meer zoet terwijl ik dat normaal ook nooit op brood enzow eet.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 16:10 schreef Xanthe het volgende:
De eerste maanden at ik ook erg weinig nu met mijn 23 weken heb ik ineens onwijs trek in zoete dingen , maar als die niet voorradig zijn dan maakt het me niet uit wat het is als ik maar iets kan eten.
En ik hou normaal niet van zoetigheid op brood , maar nu......
Ik hoop dat dat nog wel weer wat minder word....
Thnx Loena voor je reactie.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 12:54 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Kan natuurlijk zo zijn dat je een buikgriepje hebt en omdat je darmen door je baarmoeder wat minder ruimte hebben waardoor de buikgriep pijnlijker is. Maar blijf wel opletten want die rommelende darmen kunnen prikkelend werken op je baarmoeder, waardoor je weeen zou kunnen krijgen. Maar het moeilijke is altijd dat je niet precies weet wat je voelt, meid bij twijfel gewoon je vk bellen.
Een (veld)muis misschien ??quote:Op donderdag 21 oktober 2004 11:21 schreef Xanthe het volgende:
En nu uit zoeken hoe we die beesten het beste kunnen bestrijden beetje lastig aangezien we nog niet weten om wat voor beest het gaat....
Een wat ??quote:Op donderdag 21 oktober 2004 21:04 schreef Xanthe het volgende:
Muizen , ratten of in het ergste geval een marter.....
En het is ook nog een beschermde diersoort wat inhoud dat je er niets tegen mag doen als ie je huis vernielt.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 21:27 schreef snakelady het volgende:
Best leuke beestjes op te zien een marter maar je wil er geen last van hebben, ze kunnen veel schade aanrichten.
Lijkt een beetje op een fret, is er ook familie van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |