quote:Dames, geniet maar ff van de rust. In Januari en Februari is het weer F5'en geblazen . . .
Wat is er mis met mijn originele titel ??quote:Op zondag 17 oktober 2004 21:26 schreef Lois het volgende:
Even de titel aangepast, zo is dit topic in 1 oogopslag in de ATlijst te herkennen.
Sorryquote:Op zondag 17 oktober 2004 23:49 schreef Xanthe het volgende:
TC hou us op met dat zenuwachtige getik met je voet , ik kan niet slapen![]()
quote:Op maandag 18 oktober 2004 11:18 schreef snakelady het volgende:
Hier gaat het wat minder, de oma van Remco (mijn man) is overleden, druk met familiezaken bezig dus.
Wat ik wel heel lief vind en even met jullie wilde delen is dat op de begrafenis Donderdag alle kleinkinderen een rode roos neerleggen en ik mag ook een witte roos neerleggen voor het frutselke in mijn buik, dat zou haar eerste achterkleinkind worden en daar was ze ook heel blij mee.
Ik kon mijn tranen echt niet meer bedwingen toen ze me dat vroegen.
ah gossie :'( gecondoleerd, ook voor remco natuurlijk. wat een mooi gebaar is dat van die rozen, en ook witte roos voor achterkleinkindje, erg mooi :'(quote:Op maandag 18 oktober 2004 11:18 schreef snakelady het volgende:
knip..
Dus de ravage is een mindere ravage geworden ??quote:Op maandag 18 oktober 2004 14:31 schreef Xanthe het volgende:
Martineke het huisje bevalt prima! Heb hier aardig naar mijn zin.
Ben vanmorgen maar eens begonnen met dozen met kleding uit te pakken , maar dat ben ik nu even zat.
Al waren het maar 6 dozen die ik in de kast heb in geruimd , er zit veel kleding bij dat opnieuw moet worden opgevouwen en daarom laat ik de laatste 2 dozen lekker even voor wat het is.
Mijn rug begint ervan zeer te doen omdat ik alles op het bed moest opvouwen en het bed eigenlijk te laag staat hiervoor.
En ik zit nu even met mijn laptoppie (die ik van Jeroen heb gekregen omdat ik niet meer goed achter de gewone pc kon zitten omdat buikkie zo hard groeit) op bed en ga zo ff een uurtje plat.
Wat lief van je Luchtbelliequote:Op maandag 18 oktober 2004 11:20 schreef Luchtbel het volgende:
LadyBos, het is vandaag heerlijk weer om terug te komen van vakantieWelkom terug
![]()
Je bent hier van harte welkom hoor!quote:Op maandag 18 oktober 2004 20:39 schreef dutchie het volgende:
*melancholische zucht*
Ik heb heimwee naar dit topic.![]()
![]()
quote:Op maandag 18 oktober 2004 20:39 schreef dutchie het volgende:
*melancholische zucht*
Ik heb heimwee naar dit topic.![]()
![]()
Ja hoor, ik doe echt niet meer dan dat ik kan op een dag, maar soms word ik ook wel een beetje kriegel van het achterstallige werk hier... En ook tegenover Chiara voel ik me wel eens lullig, dat ik moe ben en geen zin heb om te fietsen, wandelen ofzo. Aan de andere kant vindt ze het ook heerlijk om samen een dutje te doen, of een uur samen in bad te relaxen.quote:Op maandag 18 oktober 2004 14:52 schreef phluphy het volgende:
Melonovy doe je een beetje rustig aan? Tuurlijk gaat de verzorging van je gezinnetje gewoon door, maar al dat huishoudelijk werk kan toch ook in etappes? Succes![]()
jah vind zo zeikerig over komen als ik zeg dat het wat minder gaatquote:Op maandag 18 oktober 2004 14:31 schreef Xanthe het volgende:
Girly hoe is ie nu met je?
Je komt echt niet zeikerig over hoor! Ik heb zelf nooit een miskraam gehad en kan me dus eigenlijk amper voorstellen hoe zoiets moet zijn. Het lijkt me heel erg moeilijk in elk geval, zeker als het ook nog niet allemaal uit zichzelf 'op gang' komt. En dan je vrienden die er helemaal niet voor je zijn als je ze juist zo hard nodig hebt. Lijkt me niet meer dan logisch dat je je dan op z'n zachtst gezegd klote voelt.quote:Op maandag 18 oktober 2004 22:43 schreef Girly het volgende:
ik heb het gewoon echt gehad met alles..![]()
*zucht diep*quote:Op maandag 18 oktober 2004 22:43 schreef Girly het volgende:
[..]
jah vind zo zeikerig over komen als ik zeg dat het wat minder gaat![]()
Jep , maar tis missc hien vast een goede les voor wat ik straks aan ravages kan verwachten met een kleintjequote:Op maandag 18 oktober 2004 14:42 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Dus de ravage is een mindere ravage geworden ??![]()
Welterusten voor straks . . .
zo is dat hier ookquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 10:02 schreef Xanthe het volgende:
Tex het klinkt mij ook als een broodje aap verhaal in de oren.
Wij hebben een paar weken terug de kleine erkend en het enige dat we straks nog moeten om samen ook zeggenschap te krijgen is een formulier invullen en een aatal copie´s van een paar dokumenten erbij doen (uitreksel uit bevolkings register ofzo en geboorte uittreksel) en dat dan samen inleveren bij het kantongerecht.
En erkenning kan ook gedaan worden door iemand die niet echt de vader is , denk aan stellen die door donorzaad zijn zwanger geworden of stellen waarvan de man bedrogen is en de vrouw niets verteld...
Een vriendin zei dat m'n schoonmoeder misschien denkt dat Micha niet de vader is en wil dat we zo'n test doenquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 09:38 schreef Stiekemurd het volgende:
Tex ik vind het ook een vaag verhaal van je schoonmoeder, volgens mij wil ze stiekem dat jullie gaan trouwen![]()
Zoals ik al zei, misschien twijfelt m'n schoonmoederquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 11:08 schreef miss_dynastie het volgende:
Een dna-test wordt doorgaans alleen uitgevoerd als er bij een van de ouders twijfel is over de vraag wie de vader is, maar daar is bij jullie geen sprake van. Een erg vreemd verhaal.
*grijns*quote:Op maandag 18 oktober 2004 10:06 schreef Martineke het volgende:
kleintje deed het goed,
de vrouwelijke huisarts is geen huisarts?quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 21:12 schreef Jonnetje het volgende:
Oja, de vrouwelijke huisarts hier vind ik nog al een muts..
Met de huisarts zelf kan ik het ook veel beter vinden.
Het is Huisartsenpraktijk G.F. Wieringa....quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 23:33 schreef bixister het volgende:
[..]
de vrouwelijke huisarts is geen huisarts?
Dit is nog niks, ik zou een heel topic over d'r kunnen vullenquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 23:15 schreef Rottdog het volgende:
Tex het eerste wat me door me hoofd schoot was, is je schoonmoeder helemaal van de pot gerukt
Ken het gevoel, zit zelf ook met een naam opgescheept die ik al jaren wil veranderen. Als m'n vrouw nog geleefd had, dan was het allang en breed verandered en hadden onze kinderen die nieuwe naam van mij gekregenquote:Op woensdag 20 oktober 2004 00:05 schreef texelonia het volgende:
Micha weet nog niet of ie zn naam wil veranderen, maar we willen allebei niet dat we straks alledrie een verschillende achternaam hebben. Dan is het net alsof het kind van een andere man is ofzowMaar erg veel mogelijkheden zijn er dus eigenlijk niet.
Wat houdt je nu nog tegen dan?quote:Op woensdag 20 oktober 2004 00:23 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Ken het gevoel, zit zelf ook met een naam opgescheept die ik al jaren wil veranderen. Als m'n vrouw nog geleefd had, dan was het allang en breed verandered en hadden onze kinderen die nieuwe naam van mij gekregen
Geld (koste destijds 500 gulden), papieren rompslompen en een x aantal wetswijzegingenquote:Op woensdag 20 oktober 2004 00:27 schreef texelonia het volgende:
Wat houdt je nu nog tegen dan?
TC, het valt op zich best mee hoor.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 00:34 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Geld (koste destijds 500 gulden), papieren rompslompen en een x aantal wetswijzegingen
Ik weet dat jullie er destijds een hele discussie over gehad hebben, maar waarom geven jullie je kleintje niet alsnog jouw naam? Mochten jullie willen trouwen, dan kan Micha jouw naam aannemen en hebben jullie allemaal dezelfde naamquote:Op woensdag 20 oktober 2004 00:05 schreef texelonia het volgende:
[..]
Dit is nog niks, ik zou een heel topic over d'r kunnen vullen
Micha weet nog niet of ie zn naam wil veranderen, maar we willen allebei niet dat we straks alledrie een verschillende achternaam hebben. Dan is het net alsof het kind van een andere man is ofzowMaar erg veel mogelijkheden zijn er dus eigenlijk niet.
Maar mag je dan niet na het eerste gesprek bij de gyn over naar de vlos, die kan toch ook ziekenhuisbevallingen doen, of moet dat per se onder begeleiding van een gyn? Wat was Wilyan flink zegquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 21:10 schreef Jonnetje het volgende:
Ja, ik moet naar de gyn.
Natuurlijk voor de termijnecho, maar ook omdat Wilyan via een keizersnede is geboren, en dan moet je bij de volgende zwangerschap in het ziekenhuis bevallen.
Ja dat zat ik ook te denken.... En als jullie nog een kindje krijgen later dan zal deze ook automatisch de achternaam krijgen die je aan je eerste kindje hebt gegeven.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 10:53 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik weet dat jullie er destijds een hele discussie over gehad hebben, maar waarom geven jullie je kleintje niet alsnog jouw naam? Mochten jullie willen trouwen, dan kan Micha jouw naam aannemen en hebben jullie allemaal dezelfde naamOf is dat een te groot bezwaar voor hem? Ik snap (en dat is zeker geen aanval, ik vraag het me alleen af) nu namelijk ff niet waarom Micha per se zijn achternaam aan het kindje wilde geven, terwijl hij nu zijn eigen achternaam wil veranderen
Misschien is het dan wel handiger om met zijn allen jouw naam aan te nemen?
Ja, dat vond ik ook allemaal zo vaag...quote:Op woensdag 20 oktober 2004 10:54 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar mag je dan niet na het eerste gesprek bij de gyn over naar de vlos, die kan toch ook ziekenhuisbevallingen doen, of moet dat per se onder begeleiding van een gyn? Wat was Wilyan flink zeg!!!!
indd je beschrijft precies hoe ik me er tegenover voel!!quote:Op woensdag 20 oktober 2004 09:42 schreef Merisse het volgende:
Girly, dikke zoen en veel sterkte. Kan me zo goed voorstellen dat je als een berg opziet tegen het definitieve afscheid. Aan de andere kant kan je het dan wel achter je laten. Dubbel, moeilijk, pijnlijk, verdrietigGaan ze nou morgen zeker curetteren?
Ja ik snapte dat dus ook niet zo goed. Eerst wil hij perse dat het kind zijn achternaam krijgt, en nu wil ie zelf zijn achternaam niet meerquote:Op woensdag 20 oktober 2004 10:53 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik weet dat jullie er destijds een hele discussie over gehad hebben, maar waarom geven jullie je kleintje niet alsnog jouw naam? Mochten jullie willen trouwen, dan kan Micha jouw naam aannemen en hebben jullie allemaal dezelfde naamOf is dat een te groot bezwaar voor hem? Ik snap (en dat is zeker geen aanval, ik vraag het me alleen af) nu namelijk ff niet waarom Micha per se zijn achternaam aan het kindje wilde geven, terwijl hij nu zijn eigen achternaam wil veranderen
Misschien is het dan wel handiger om met zijn allen jouw naam aan te nemen?
Bedankt voor de link!quote:Op woensdag 20 oktober 2004 11:26 schreef livelink het volgende:
Texelonia, ik vond jouw vraag over de achternaam wel interessant, dus ik heb het even opgezocht.
In de brochure van justitie staat het volgende
"Als de achternaam van een meerderjarige wijzigt, wijzigt ook de achternaam van de kinderen waarover hij of zij als ouder gezag heeft"
Het volledige verhaal staat hier http://justitie.nl/Images/11_11330.pdf
Word hier niet bedoeld dat het niet kan dat als jullie kiezen voor Micha's naam bij de geboorte en dat jullie dan later jouw naam wilen?quote:Op woensdag 20 oktober 2004 13:02 schreef texelonia het volgende:
Oh lees net de link die livelink gaf:
"Naamswijziging is niet mogelijk in het geval door de ouders bij de geboorte naamskeuze is gedaan en (een van) de ouders daar later spijt van krijgt."
Nou heb nog niet met zoveel woorden gezegd dat ik niet wil dat het kind de achternaam van zijn moeder krijgt... Hij weet nog niet óf ie z'n naam wil veranderen, dus ik dacht, laat ik maar even wachten met zulke uitspraken, misschien is het niet nodigquote:Op woensdag 20 oktober 2004 13:02 schreef Brighteyes het volgende:
Dat zou je dan even moeten informeren Tex.
Maar wat vind Micha daar dan van? Jullie hadden daar toch al een hele discussie over gehad?
Ja maar dat is ook wat ik wil... We zijn al bij de Gemeente geweest tijdje geleden, waar Micha het kind heeft erkend, en waar we hebben vast laten leggen dat het kind Micha's achternaam krijgt. Als Micha zijn achternaam gaat veranderen naar die van zijn moeder (en "stiefvader"), dan verandert automatisch de naam van het kind ook daarin, en dat wil ik dus niet. Dus ik zou nu willen veranderen dat het kind mijn achternaam krijgt....quote:Op woensdag 20 oktober 2004 13:04 schreef Brighteyes het volgende:
Word hier niet bedoeld dat het niet kan dat als jullie kiezen voor Micha's naam bij de geboorte en dat jullie dan later jouw naam wilen?
Volgens mij is dat iets anders dan de naamswijziging van Micha.
quote:Op woensdag 20 oktober 2004 13:06 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ja maar dat is ook wat ik wil... We zijn al bij de Gemeente geweest tijdje geleden, waar Micha het kind heeft erkend, en waar we hebben vast laten leggen dat het kind Micha's achternaam krijgt. Als Micha zijn achternaam gaat veranderen naar die van zijn moeder (en "stiefvader"), dan verandert automatisch de naam van het kind ook daarin, en dat wil ik dus niet. Dus ik zou nu willen veranderen dat het kind mijn achternaam krijgt....
Tis net of ik mijn eigen verhaal lees, in ieder geval mag Micha de erfenis van zijn vader weigeren heb ik toen ook gedaan alleen moet Micha dat wel aangeven aan de notaris. Mijn achternaam is dus wel verandert (gelukkig) want ook ik had geen lievertje van een "verwekker". Mijn "verwekker" moest toen toestemming geven voor de naamsverandering anders ging het hele gebeuren niet door dat heeft hij gelukkig wel gedaan. Zou abso proberen of je nu nog kan veranderen kwa naam aangezien het kindje nog niet is aangegeven bij de burgelijke stand. Dus op naar de burgelijke stand en proberen het daar te regelen.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 12:59 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ja ik snapte dat dus ook niet zo goed. Eerst wil hij perse dat het kind zijn achternaam krijgt, en nu wil ie zelf zijn achternaam niet meer
Maar hij heeft nu de achternaam van zijn biologische vader. Zijn ouders zijn gescheiden toen hij 6 was. Z'n vader was er nooit voor hem en schijnt een hoop nare dingen te hebben gedaan. Micha was er eigenlijk wel klaar mee. Onlangs is zijn biologische vader overleden. Was ff een schrik, maar hij is zelfs niet naar de begrafenis geweest. Het was min of meer afgesloten zaak voor hem. Maar nu kreeg ie een brief van de notaris, over nalatenschap van zijn vader. Allemaal gedoe en gezeur, en hij ziet het allemaal een beetje als een steek onder water, en wil eigenlijk niks meer met die hele familie te maken hebben.
Micha's moeder is hetrouwd toen hij 15 was. Die man ziet hij meer als zijn vader dan zijn biologische vader. Er is ooit een rechtszaak geweest omdat die man Micha en zn zusje wilde adopteren en zodat Micha die achternaam kon krijgen. De rechter vond dat niet echt nodig. Als Micha dus zijn achternaam zou wijzigen, zou hij het geloof ik naar die achternaam laten veranderen (zijn moeder heeft ook die naam aangenomen).
[..]
Ik heb hier toevallig de verwijsbrief + info over de zwangerschap en bevalling van Wilyan...quote:Op woensdag 20 oktober 2004 12:10 schreef Karin het volgende:
Als je eenmaal een KS hebt gehad moet de volgende bevalling ook onder begeleiding van een gyn gebeuren. Maar mijn gyn had tegen mij gezegd dat ik de eerste maanden gewoon naar een verloskundige kon gaan en pas aan het eind weer terug op controle bij de gyn (om dus ook in de gaten te houden hoe groot het kindje is en om dan eventueel eerder in te grijpen). Het zal vast ook wel te maken hebben met de reden dat je een KS hebt gekregen.
Het lijkt mij wel leuker om de controles bij de verloskundige te laten doen in het begin, ik vind de gyn's hier nogal horken.
Het irritante is alleen dat ongeacht of je de erfenis weigert of accepteert, dat dat gewoon 188 euro kost! Voor ons is dat best een hoop geld. Als ie het zou accepteren, kan ie het pas krijgen als de vrouw van zijn vader overlijdt. En gedurende haar hele leven kan zij beschikken over dat geld. Oftewel, ze kan gewoon alles opmaken, of belastingvrij aan haar eigen kinderen schenken, en dan blijft er dus niets voor Micha over. Of nog erger: schulden. En als er schulden zijn, moet ie een veel groter aandeel meebetalen, dan wat hij zou ontvangen als er wel geld over is. Beetje krom dus allemaal. Vandaar dat hij het ook een beetje als een steek onder water ziet.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 13:46 schreef Rottdog het volgende:
Tis net of ik mijn eigen verhaal lees, in ieder geval mag Micha de erfenis van zijn vader weigeren heb ik toen ook gedaan alleen moet Micha dat wel aangeven aan de notaris. Mijn achternaam is dus wel verandert (gelukkig) want ook ik had geen lievertje van een "verwekker". Mijn "verwekker" moest toen toestemming geven voor de naamsverandering anders ging het hele gebeuren niet door dat heeft hij gelukkig wel gedaan. Zou abso proberen of je nu nog kan veranderen kwa naam aangezien het kindje nog niet is aangegeven bij de burgelijke stand. Dus op naar de burgelijke stand en proberen het daar te regelen.
Als Micha ook met de rest van de "fam" niets te maken wil hebben kan hij ook dit bij deze notaris aangeven (doelt op erfenis van een opa of oma).
Is dat een pert echo? Spannend!!quote:Op woensdag 20 oktober 2004 17:57 schreef Githa het volgende:
Ik mag vrijdagmiddag weer voor een echoik ben zo benieuwd hoe hij gegroeid is want de laatste echo was rond de 3 maanden en nu ben ik er 6 ... als hij nog maar op de foto past
![]()
![]()
ohw tex wat vervelend nouquote:Op woensdag 20 oktober 2004 19:48 schreef texelonia het volgende:
Volgens mij gaan Micha en ik het nooit meer eens worden over de achternaam
Of Micha blijft opgescheept zitten met een achternaam die hij niet wil, of hij verandert zijn achternaam waardoor de naam van de kleine ook verandert waar ik dan ontevreden over ben. Lijkt wel een lose-lose-situation
Weet alleen nog niet wat hij ervan vindt om de achternaam van de kleine te veranderen naar mijn achternaam (als dat nu nog kan voor de geboorte), maar het dreigde op ruzie uit te lopen en daar had ik ook geen zin in...
Bah, voel me klote nu
Er moet anders op Inet toch wel een gebruiksaanwijzing te vinden zijn over zo'n dingquote:Op woensdag 20 oktober 2004 19:59 schreef melonovy het volgende:
Xanthe, ik had er ook 1 te leen gehad tijdens de laatste termijn van mijn zwangerschap van Chiara heb ik ´m een keer gebruikt, ik voelde me echt heel raar worden, en werd er ongerust van ipv relax dus ik heb de stekker er maar weer uit getrokken. Ik vond het niet prettig voelen en begon me ook af te vragen of het eigenlijk wel zo verstandig was. Ik wist het ook niet. Misschien kun je eens bij de blokker navragen, of een gebruiksaanwijzing inzien van zo´n apparaat.
quote:Op woensdag 20 oktober 2004 20:36 schreef Xanthe het volgende:
Dank je Githa, ik heb net nogmaals gezocht en ik kan zelf dus echt niets vinden.
Ik ga er voor het gemak vanuit dat ik m dus wel mag gebruiken zonder de stekker erin te stoppen.
Is er geen slachtoffer aanwezig waar je je voetjes op schoot kan stallen ??quote:Op woensdag 20 oktober 2004 20:36 schreef Xanthe het volgende:
Dank je Githa, ik heb net nogmaals gezocht en ik kan zelf dus echt niets vinden.
Ik ga er voor het gemak vanuit dat ik m dus wel mag gebruiken zonder de stekker erin te stoppen.
Texquote:Op woensdag 20 oktober 2004 19:48 schreef texelonia het volgende:
Bah, voel me klote nu
Jah dat vind ik dus ook eigenlijk. Maar voor hem is nu anders vanwege dat gedoe met het testament. En vind het ook weer lullig te 'eisen' dat hij zijn naam níet verandert als hij er ongelukkig mee is... Maar ja, ik kijk het nog een paar dagen aan. Hij heeft ook nog niet veel de tijd gehad om erover na te denken enzow.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 20:36 schreef Sugar het volgende:
Tex, ik vind dat Micha zich maar moet schikken nu naar jouw wens! Jullie waren het eens over de achternaam: het zou die van hem worden. Dat gaan jullie dus niet veranderen in iets dat jij niet wilt. Dus zitten er maar 2 dingen op: of jouw naam voor het kind (als dat dus al kan!) of het zo laten! Vind het nogal wat dat hij ineens een andere naam wil... Voor zichzelf, a la, maar het is automatisch ook voor jullie kindje en dat is een heel ander verhaal, vind ik. Zo werken die dingen niet, lijkt me.
Maar goed, wat heb je eraan wat ik vind?![]()
Het lastige is alleen dat hij het weekend moet werken, en dus niet echt een weekend heeft. Hij is morgen wel vrij, en dan volgende week weer ergens een dagje. Maar zal in de tussentijd inderdaad eens bellen of we überhaupt de naam nog zouden kunnen veranderen naar mijn naam.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 21:06 schreef miss_dynastie het volgende:
Tex
Misschien een paar dagen laten rusten en er van het weekend nog eens over beginnen in alle rust? Misschien kun je dan morgen alvast even naar het gemeentehuis bellen om informatie over e.e.a. in te winnen. Toen Micha het kindje zo graag zijn achternaam wilde geven snapte ik dat wel en vond ik het leuk dat jullie het op die manier opgelost hadden, maar ik kan me voorstellen dat je hier niet blij mee bent. Rustig aan meissie
how cutequote:Op woensdag 20 oktober 2004 21:58 schreef Jompelmeisje het volgende:
Vanonder blad’ren, mos en aard
Plopt plots een roze sliertjesbal
En floep, ineens daar nog zo één
Wat is er dan-‘t geval?
Er klonk ver weg een noodsignaal
Dus kruipt vlug uit haar holletje
Een meisje nog besmeurd met zand
Twee staartjes op haar bolletje.
Het is het Jompelmeisje, heus!
Ze komt voor jou speciaal
Want jompels, die verdien je nu
Doe mee dus, allemaal!![]()
![]()
Lieve Girly, ik jompel voor je… Heel veel sterkte morgen!![]()
![]()
![]()
Ik kan het totaal niet vinden met mijn schoonmoeder. Ze heeft dingen gedaan die in mijn ogen eigenlijk niet door de beugel kunnen. Voel me totaal niet op m'n gemak bij haar, en zie het dus al helemaal niet zitten om mijn kind naar haar te vernoemen. Naar háár voor mijn gevoel jah en niet naar Micha, omdat die naam voor mijn gevoel haar naam is, en niet Micha's naam.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 09:45 schreef Brighteyes het volgende:Tex, ik ben eigenlijk ook wel een beetje nieuwsgierig naar waarom je de naam van je schoonouders absoluut niet wil?
Ik neig een beetje naar wat Bix zegt. Jullie hebben ervoor gekozen dat het kindje hetzelfde zou gaan heten als Micha, dus als Micha hele grote bezwaren heeft tegen zijn huidige naam...
Zo ben/was ik dus ook. Als we gaan trouwen hou ik sowieso mijn eigen achternaam. Ook omdat ik mijn achternaam gewoon heel mooi vind, en die komt ook niet zo veel voor.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 10:00 schreef Brighteyes het volgende:
Ah op die manier. Lastig hoor... het laatste wat je wil is vette bonje, maar ik weet dat achternamen hele sterke gevoelens op kunnen roepen.
Ik ben er zo een die er heilig van overtuigd is dat ze haar eigen naam blijft houden na een evt. huwelijk en die ook het liefst haar evt. kinderen haar eigen naam zou willen geven.
Toen ik dat aan mijn moeder vertelde zei ze dat dat vaak op een miskraam uitloopt..quote:Op donderdag 21 oktober 2004 10:18 schreef Anitra het volgende:
BE ik heb er nog nooit van gehoord, maar ik sta nergens meer verbaasd van gezien Djulian in mijn buik een 2 kamerappartement had
Wat? Dat 2-kamer appartement snap niet zo goed wat daarmee bedoeld wordquote:Op donderdag 21 oktober 2004 10:23 schreef texelonia het volgende:
[..]
Toen ik dat aan mijn moeder vertelde zei ze dat dat vaak op een miskraam uitloopt..![]()
Nee, dat 2-kamer appartement. Als ik het me goed herinner had Anitra een soort tussenschot in haar baarmoeder, wat er ook in resulteerde dat Djulian in een stuit lag maar zich niet kon draaien.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 10:25 schreef Brighteyes het volgende:
Wat? Dat 2-kamer appartement snap niet zo goed wat daarmee bedoeld wordOf een gedeelde placenta?
Eigenlijk lijkt dat laatste me sterk, dat dat nog kan gebeuren aangezien ze er in het ziekenhuis redelijk relaxed over doen. Geen spoed of zo.
Tuurlijk snap ik helemaal hoorquote:Op donderdag 21 oktober 2004 01:03 schreef Xanthe het volgende:
Loena soms is het inderdaad dat je denkt waarom mag dat nou niet???
Maar zoals velen zullen begrijpen ben ik met mijn achtergrond liever wel extra voorzichtig , ben allang blij dat beebje nog zo goed doet in mijn buik maar de angst zal nooit helemaal weg zijn.
Dan maar overtrokken voorzichtig , kan ik mezelf nooit voor mijn kop slaan dat ik iets fout heb gedaan...
Nee precies, dat dacht ik dus ook, het kan natuurlijk altijd nog mis gaanquote:Op donderdag 21 oktober 2004 10:29 schreef texelonia het volgende:
[..]
Nee, dat 2-kamer appartement. Als ik het me goed herinner had Anitra een soort tussenschot in haar baarmoeder, wat er ook in resulteerde dat Djulian in een stuit lag maar zich niet kon draaien.
Een gedeelde placenta heb ik ook nog nooit van gehoord.
Maar jouw zus ging ongeveer gelijk op met mij toch? Dus lijkt me sterk dat ze nu nog een miskraam zou krijgen. Of in elk geval kun je het in dit stadium geen miskraam meer noemen...
Ik heb veel last van maagzuur wat ook mijn eetlust bederft dus bij mij is het toch al wisselend.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 11:44 schreef texelonia het volgende:
Zijn er hier trouwens nog zwangere dames die ook een enorm wisselende eetlust hebben?
De eerste 4 maanden had ik echt bijna geen trek en at ik vrij weinig. Daarna wisselde het per dag of ik wel of geen trek had. De afgelopen paar weken had ik echt heeel erg veel trek. Niet eens trek in lekkere dingen, maar ook echt honger. At veel meer dan normaal voor mijn doen. Sinds een weekje ongeveer heb ik weer helemáál geen trek juist.
Ik dacht dat het te maken heeft met een groeispurt. Dat als de baby een groeispurt heeft ik meer honger krijg ofzow. Vind het wel een beetje irritant eigenlijk. Was net aan mijn nieuwe eetritme gewend, en nu word ik weer overal misselijk van. Ga niet eens boodschappen doen omdat ik niet weet wat ik moet eten
Ja ontdekte ik ook al en mijn frans ik ongeveer even goed als mijn spaans, niet veel soeps dus...quote:Op donderdag 21 oktober 2004 11:36 schreef Brighteyes het volgende:
Hmmm, beetje gegoogled en het schijnt dus Placenta Bipartita te heten, maar heel veel wijzer word ik er niet van. Er is zowieso niet veel te vinden en wat ik vind is veelal spaans of frans of gewoon een verwijzing naar een classificering...
Kan natuurlijk zo zijn dat je een buikgriepje hebt en omdat je darmen door je baarmoeder wat minder ruimte hebben waardoor de buikgriep pijnlijker is. Maar blijf wel opletten want die rommelende darmen kunnen prikkelend werken op je baarmoeder, waardoor je weeen zou kunnen krijgen. Maar het moeilijke is altijd dat je niet precies weet wat je voelt, meid bij twijfel gewoon je vk bellen.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 11:56 schreef Githa het volgende:
[..]
Ik heb veel last van maagzuur wat ook mijn eetlust bederft dus bij mij is het toch al wisselend.
Ik heb ook een vraagje...
Ik ben sinds gisteravond aan de diarree maar nu heb ik ook enorme pijnscheuten in mijn buik. Ik heb wel eerder buikgriep gehad en ook buikpijn maar nog nooit zo pijnlijk, ik verkramp er helemaal van.
Ik maak me toch een beetje zorgen omdat je je vermoedens dat het door de diarre komt niet bevestigd krijgt...wat denken jullie kan dat kwaad ?![]()
Last van maagzuur heb ik ook veel. Maar eerst had ik dan wel nog gewoon honger. Nu heb ik dat ook niet meer.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 11:56 schreef Githa het volgende:
Ik heb veel last van maagzuur wat ook mijn eetlust bederft dus bij mij is het toch al wisselend.
Thanks Livelink!quote:Op donderdag 21 oktober 2004 15:58 schreef livelink het volgende:
Ik heb ook nog even gezocht op de placenta in twee delen en daarbij kwam ik onderstaande tegen.
http://www.ouders.nl/kindarts/ka0529.htm
Het lijkt dus iets redelijk normaals te zijn als ik het antwoord van die arts lees
Ja dat had ik dus ook, ineens veel meer zoet terwijl ik dat normaal ook nooit op brood enzow eet.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 16:10 schreef Xanthe het volgende:
De eerste maanden at ik ook erg weinig nu met mijn 23 weken heb ik ineens onwijs trek in zoete dingen , maar als die niet voorradig zijn dan maakt het me niet uit wat het is als ik maar iets kan eten.
En ik hou normaal niet van zoetigheid op brood , maar nu......
Ik hoop dat dat nog wel weer wat minder word....
Thnx Loena voor je reactie.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 12:54 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Kan natuurlijk zo zijn dat je een buikgriepje hebt en omdat je darmen door je baarmoeder wat minder ruimte hebben waardoor de buikgriep pijnlijker is. Maar blijf wel opletten want die rommelende darmen kunnen prikkelend werken op je baarmoeder, waardoor je weeen zou kunnen krijgen. Maar het moeilijke is altijd dat je niet precies weet wat je voelt, meid bij twijfel gewoon je vk bellen.
Een (veld)muis misschien ??quote:Op donderdag 21 oktober 2004 11:21 schreef Xanthe het volgende:
En nu uit zoeken hoe we die beesten het beste kunnen bestrijden beetje lastig aangezien we nog niet weten om wat voor beest het gaat....
Een wat ??quote:Op donderdag 21 oktober 2004 21:04 schreef Xanthe het volgende:
Muizen , ratten of in het ergste geval een marter.....
En het is ook nog een beschermde diersoort wat inhoud dat je er niets tegen mag doen als ie je huis vernielt.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 21:27 schreef snakelady het volgende:
Best leuke beestjes op te zien een marter maar je wil er geen last van hebben, ze kunnen veel schade aanrichten.
Lijkt een beetje op een fret, is er ook familie van.
allereerst bedankt alemaal voor de lieve reactiesquote:Op donderdag 21 oktober 2004 22:18 schreef Rewimo het volgende:
Dikke knuffel voor je, Girly
Misschien kun je over een poosje iets vinden dat als symbool voor je kindje kan dienen... iets waarmee je voor jezelf goed afscheid van je kindje kunt nemen.
Heel veel sterkte, doe rustig aan hoor!
Tjeemig Anitra, zes miskramenquote:Op donderdag 21 oktober 2004 11:56 schreef Anitra het volgende:
(8x zwanger geweest en 2 kids zegt genoeg) De miskramen varieerden wel in leeftijd, van 5 weken tot ruim 16 weken.
Dat is inderdaad een heel mooi symbool voor jullie kindje. Ik hoop dat je een beetje geslapen hebt vannachtquote:Op donderdag 21 oktober 2004 23:01 schreef Girly het volgende:
rewimo ik heb van mjin vriend de dag dat we het slechte nieuws hoorde een mooie ketting met een babyhangertje ,de grootte overeenkomt met die kleine .. hji heb m vandaag voor me opgehaald omdat we daar een naam in hebben gezet... dat betekend heel veel voor me..
weet ik niet.....quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 09:29 schreef Stiekemurd het volgende:
Is dit nu dan ook zo een afknelling van Lily of toch het bekken??
hmm, ik vraag wel ff een vriend van mijn ouders (ook fysiotherapeut)quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 09:43 schreef bixister het volgende:
lily, een vriendin van me had hetzelfde en heeft er oefeningen voor gekregen van de fysiotherapeut, die heel goed geholpen hebben!
ja graagquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 09:49 schreef bixister het volgende:
ik kan haar ook nog wel vragen of ze de oefeningen kan beschrijven, zij had echt enorm veel minder last ervan als ze die oefeningen braaf deed.
Bij mij blijft de pijn hetzelfde, de hele dag/nachtquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 10:06 schreef texelonia het volgende:
... hoe meer ik dan loop hoe minder het dan wordt.
Misschien ligt het aan je houding. Dat zei een andere verloskundige een keer tegen mij. Laatst ging ik de was vouwen, staand, en steeds bukkend enzow. En dan niet netjes door m'n knieenbuigen, maar gewoon met kromme rug. Toen kreeg ik er dus echt heeeeel erg last van dat ik niet meer kon lopenquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 10:10 schreef lily het volgende:
Bij mij blijft de pijn hetzelfde, de hele dag/nacht
das inderdaad lastigquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 10:14 schreef texelonia het volgende:
Het lastige vond ik alleen dat ik dus niet altijd wat wanneer een houding slecht is
quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 10:20 schreef texelonia het volgende:
Maar ja, ik weet het ook niet, was maar een ideetje.
Nooit van gehoord....wel leuk om een keertje te kijken. Bedankt voor de tip!!quote:Op woensdag 20 oktober 2004 17:32 schreef renzell het volgende:
Hé Suzanna, je moet misschien Cora Kemperman eens proberen... of zeg ik nu iets dat je al lang weet? Er schijnen namelijk nogal wat zwangeren in de broekjes van Cora rond te huppelen. Mijn moeder nam me er mee naartoe en om eerlijk te zijn vond ik niet alles even leuk en dacht ik in eerste instantie; "hmmm, meer iets voor m'n moeder dan voor mij misschien", maar ze hebben er echt hele mooie broeken en rokken met een soort van zwangerschapsband aan de bovenkant, als je begrijpt wat ik bedoel. De winkel zit aan het begin van de oude binnenweg, naast de ehhh... marskramer geloof ik. En laat je niet meteen wegjagen door de knalkleuren, maar zoek echt ff goed tussen alle gewaden! Succes![]()
Heb ik ook, een wisselende eetlust...de eerste 5/6 maanden heb ik bijna niet normaal gegeten en zowiezo bjina niet gekookt omdat ik misselijk werd bij het idee van eten...quote:Op donderdag 21 oktober 2004 11:44 schreef texelonia het volgende:
Zijn er hier trouwens nog zwangere dames die ook een enorm wisselende eetlust hebben?
De eerste 4 maanden had ik echt bijna geen trek en at ik vrij weinig. Daarna wisselde het per dag of ik wel of geen trek had. De afgelopen paar weken had ik echt heeel erg veel trek. Niet eens trek in lekkere dingen, maar ook echt honger. At veel meer dan normaal voor mijn doen. Sinds een weekje ongeveer heb ik weer helemáál geen trek juist.
Ik dacht dat het te maken heeft met een groeispurt. Dat als de baby een groeispurt heeft ik meer honger krijg ofzow. Vind het wel een beetje irritant eigenlijk. Was net aan mijn nieuwe eetritme gewend, en nu word ik weer overal misselijk van. Ga niet eens boodschappen doen omdat ik niet weet wat ik moet eten
Jeeeee... Ben jij vannacht uit Bed geweest?quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 03:25 schreef Githa het volgende:
Girly ik ben blij weer van je te horen, ik wens je heel veel sterkte en beterschap![]()
jij bent niet wakker te krijgenquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 12:34 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Jeeeee... Ben jij vannacht uit Bed geweest?
En dan mij niet ff wakkermaken omdat ik met mijn kleren aan in slaap ben gevallen!![]()
Je durft gewoon niet!quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 12:37 schreef Githa het volgende:
[..]
jij bent niet wakker te krijgen![]()
Ik ben blij dat ze nu iig weten wat definitief de oorzaak is. Het jammere is alleen dat ik dus nu ook pas echt kan verwerken. Maar een oorzaak hebben is zo belangrijk.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 23:02 schreef Merisse het volgende:
[..]
Tjeemig Anitra, zes miskramen![]()
daar schrik ik van zeg. Ik dat dat ik het trieste (mede)record had... maar zes, ik moet er niet aan denken...
quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 16:05 schreef beefcake het volgende:
Jonnetje!! Gefeliciteerd met je zwangerschap!![]()
![]()
Echt leuk!
OMG we zitten alweer in juniquote:29 juni 2005: Jonnetje
oooooohw ladybos wat duidelijk ...ik ben opslag verliefdquote:
ohw dan heb ik niet op zitten lettenquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 22:05 schreef Ladybos het volgende:
Githa, we wisten al dat het een meisje zou worden, maar we hebben het nog een keertje nagevraagd en ze bevestigde het ook deze keer weer. Vorige keer had ze het ook laten zien maar toen konden we er zelf niet veel van zien, deze keer wel (heb het zelfs op de foto![]()
Bij ons heeft ze ook het hoofdje opgemeten en de omtrek was juist een week te klein (25 weken, ik ben nu 26 wk 3 dgn) dus ik denk dat het wel aardig kan variëren in deze periode.
mag je best hoor Martinekequote:Op vrijdag 22 oktober 2004 22:52 schreef Martineke het volgende:
mooie echo ladybos
Githa ik ben erg benieuwd wat jullie krijgenje hoeft nix te zeggen maar mag ik raduh?? ik denk een jongen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door Githa op 22-10-2004 23:25:17 ]
zal ik is aardig weze en er een spoiler van maken danquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 23:20 schreef Ladybos het volgende:
Pas maar op voor TC dan Githa, die vind het niet zo leuk als hij al weet wat het wordt (en wel meer mensen hier geloof ik
quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 23:21 schreef miss_dynastie het volgende:
Githa, een JONGEN, wat leuk![]()
en ik vind het altijd leuk als mensen het vertellen, ben zo nieuwsgierig...
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 00:23 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
[afbeelding]
I hate you . . .![]()
![]()
![]()
Ik hoop dat je je nu snel beter gaat voelen meis!!quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 23:32 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Jonnetje ik zag dat je zwanger bent. Gefeliciteerd meid![]()
En Yfke en Spiro zijn ook al in afwachting![]()
Zo ik maar even snel melden. Ik voel me al weken behoorlijk beroerd. Ontzettend moe, ben heel lang misselijk geweest. En eigenlijk geen puf en zin om ook maar ergens op te reageren. Bleh, vind het dit keer niet bepaald genieten van mijn zwangerschap hoor.
Ben nu ook een beetje verkouden en voel me gewoon yuk. Ben nu 12 weken en 3 dagen zwanger. Volgende week voor het eerst naar de verloskundige en 08/11 naar het ziekenhuis voor de scan.
Ik hoop toch echt dat ik me snel wat beter ga voelen, kan ik ook weer wat meer meelezen, want ik heb niks gevolgt de laatste tijd.
Idd...en de baby komt toch niets tekort zolang je maar aan je vitamines enzo denkt...quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 12:30 schreef texelonia het volgende:
Wow, pas 1 kilo aangekomen, da's weinigIk zit nu op 8 kilo.
Ik ben eerst ook een beetje afgevallen en daarna hele tijd niets aangekomen. Baby groeide wel, en "at" dus van mijn voorraad. Ik merkte toen wel dat ik dunner werd. In m'n armen bijvoorbeeld staken botten meer uit, en m'n ribben kon je bijna tellen.
Daarna met meer eetlust dus wel weer aangekomen, ging toen ongeveer 1 kilo per week...
Wat dat betreft vind ik het niet erg dat ik nu weer weinig eetlust heb, scheelt weer kilo's![]()
sorry dat ik gister niet heb gepost.. ik heb gister hele dag op bed gelegen.. vanwege de pijn...quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 21:47 schreef Githa het volgende:
[..]
Gilry, Hoe gaat het met je ? Ik hoop dat je je lichamelijk snel weer wat beter voelt....beterschap![]()
Jahquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:18 schreef Spindizzy het volgende:
Mooi buikkie op je userpic, Tex. Is dat Babylonia?
Een inwendig onderzoek.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 19:36 schreef Githa het volgende:
* miss_dynastie weet eigenlijk ook niet wat toucheren is![]()
Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat ie anders ging liggen ? ....kan ik dat ook uitproberen bij de mijnequote:Op zondag 24 oktober 2004 10:44 schreef Xanthe het volgende:
In tegenstelling tot sommige anderen hier , slaap ik op het moment best wel goed.
Word 1 tot 2 keer in de nacht wakker omdat ik moet plassen en slaap voor de rest best wel veel.
Zo lag ik er gisteren om half 12 in en ben er pas even na 10 uur weer uitgekomen.
Heerlijk!
Beebje is gisteren wel heel anders gaan liggen , meestal lag die op 1 manier en op dezelfde plek te stompen/trappen maar ben gisteren in Hellendoorn geweest met de Kids For Animals (leuk voor de kids maar ik kon bijna nergens in) en toen is ie anders gaan liggen en vond ie het leuker om naar beneden te trappen/stompen waardoor het zelfs zeer deed. Gelukkig is ie nu weer een beetje anders gaan liggen en is het weer wat rustiger in mijn buik (hij trappelt wel , maar niet meer pijnlijk.
Had hierop graag een antwoord voor je gehad.quote:Op zondag 24 oktober 2004 10:52 schreef Githa het volgende:
[..]
Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat ie anders ging liggen ? ....kan ik dat ook uitproberen bij de mijne![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |