abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22686081
En blaatte ik de topic weer vol, het vorige deel: Zwangerschap & geboorte# 110 - Snotje's topic!

2004
19 november 2004: Stiekemurd
7 december 2004: AnnieB
14 december 2004: Suzanna
***21 december 2004: texelonia en Micha***

2005
3 januari 2005: Sanne72
7 januari 2005: Bietjuh
8 januari 2005: Martineke
13 januari 2005: meneerdeman (papa)
16 januari 2005: lily
***20 januari 2005: Bixister en GHaven***
26 januari 2005: Ladybos
2 februari 2005: Lentemeisje en Dop
2 februari 2005: Gomorrah (papa)
8 februari 2005: Githa
12 februari 2005: Xanthe
13 februari 2005: Jdee
21 februari 2005: Ma-Maatje
17 maart 2005: TearSong
begin maart 2005: Luisa
18 maart 2005: DrFonk (papa)
21 maart 2005: weirdmiss
1 april 2005: renzell
2 april 2005: Superted (papa)
15 april 2005: Wiseguy79 (papa)
26 april 2005: melonovy
2 mei 2005: Snakelady
4 mei 2005: Lewis.de.boxer
10 mei 2005: Yfke en SPIRO
29 juni 2005: Jonnetje

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Mijn laaste van het vorige deel:
quote:
Dames, geniet maar ff van de rust. In Januari en Februari is het weer F5'en geblazen . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
  Jubileum moderator zondag 17 oktober 2004 @ 21:26:11 #2
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_22687855
Even de titel aangepast, zo is dit topic in 1 oogopslag in de ATlijst te herkennen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 17 oktober 2004 @ 21:27:13 #3
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_22687881
vond het al zo verdacht dat ik het topic niet zag
pi_22688092
Hallootjes! Heerlijk een dagje uit geweest als slot op de vakantie van Jeroen en met dank aan een bekend winkel-keten die ons 4 kaartjes cadeau heeft gedaan voor het dolfinarium.
En we hebben heerlijk genoten met zijn 5en, we kunnen de kleine nu nog ongezien mee smokkelen
Tijdens de dolfijnenshow (die we 2 keer hebben bekeken) werd beebje erg druk en zat ik dubbel te genieten. Jeroen moet morgen weer om half 7 op zijn werk zijn en gaat ons normale ritme weer van start. Eindelijk echt genieten in ons huisje!

Hoe was jullie weekend?
  zondag 17 oktober 2004 @ 21:36:23 #5
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_22688098
Jdee, de meubelboulevard is inderdaad het niet het meest gezellige plekje om leuk te gaan winkelen, maar ze hebben er wel behoorlijk veel zaken met babyspullen, dus waarom zou je ergens anders willen gaan kijken?

Ik zou ook niet zo snel iets anders weten in de buurt van Utrecht. Alleen in Veenendaal schijnt nog een grote babyzaak te zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_22690518
je hebt wel lekker veel bij elkaar op de boulevard inderdaad, o.a. de babystunter en die schijnt toch vrij groot te zijn. Inderdaad niet erg gezellig maar wel veel babywinkels op loopafstand van elkaar.

Wij zijn vandaag overigens geslaagd voor onze babyuitzet, compleet. Ik hoef niet echt alles nieuw dus toen we gebeld werden dat een familielid alle babyspullen wegdeed
hebben we maar een afspraak gemaakt om te gaan kijken. Uiteindelijk hebben we alles genomen, dus we waren binnen een uur voorzien van:

- babykamer (commode, ledikant en kast)
- box
- kinderstoel
- wipstoeltje (easybob)
- loopwagen
- badset (standaard, badje etc.)
- teutonia kinderwagen/buggy (had nog weinig gehoord van het merk maar rijd perfect!)
en nog wat dingen

Gelukkig is ze erg zuinig geweest op alle spullen dus alles is nog erg mooi, je ziet eigenlijk niet dat er al kinderen in gelegen hebben enzo. De teutonia is alleen gebruikt voor de jongste en dus nog maar 1,5 jaar oud ofzo.

Een gek idee dat we in 1 klap klaar zijn maar wel heel erg lekker moet ik zeggen!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_22690554
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 21:26 schreef Lois het volgende:
Even de titel aangepast, zo is dit topic in 1 oogopslag in de ATlijst te herkennen.
Wat is er mis met mijn originele titel ??
pi_22691355
TC hou us op met dat zenuwachtige getik met je voet , ik kan niet slapen
pi_22691427
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 23:49 schreef Xanthe het volgende:
TC hou us op met dat zenuwachtige getik met je voet , ik kan niet slapen
Sorry

TC'tje druit heel langzaam af . . .
pi_22695317
Goedemorgen,

Vanwege de pijn in mijn heup heb ik dit weekend helemaal niks kunnen doen.

Vandaag ga ik mijn 3de trimester in (gaat toch snel hoor).

Ook heb ik vandaag mijn 5-jarig Fok jubileum
  maandag 18 oktober 2004 @ 08:49:39 #11
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_22695485
Goedemorgen

ook ik heb wel lekker weekend gehad hoor, zaterdag jonge gezinnebeurs geweest, daarna bij mijn oma eten, daar kwamen wat later mijn vader en vrouw en me 2 zussies langs (zussie bleven slapen bij oma) dus ff lekker spelletje gespeeld met hun, en om 10 uur naar huis gegaan.

zondag ff de stad in geweest op zoek naar een trui (niet gevonden) lekker koffie gedronken bij me favo koffiehuisje daarna broodje gegeten bij favo tentje van vriendje, en toen lekker naar huis gegaan en de rest vd dag thuis geweest gezellig

gaat echt snel he lily (stiekum dan)

ik ga naar de vlos, tot straxxies. (volgens mij gaan ze vandaag controleren op suiker ieks...)
  maandag 18 oktober 2004 @ 10:06:06 #12
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_22696179
ok weer back

bloeddruk 135/75 goed dus, 5 kg erbij in 3 weken tijd ze waren vergeten te zeggen dat ik urine mee moest nemen, morgen even terug voor urine inleveren en ook nog suiker prikken.
kleintje deed het goed, ligt al met koppie naar beneden toe en me buik was ook goed gegroeid (maar dat idee had ik al) 7 cm erbij in 3 weken tijd
over 3 weken weer terug voor next apk
  maandag 18 oktober 2004 @ 11:15:39 #13
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_22697139
joepie de poepie, ik weet eindelijk hoe het werkt met de plaatjes!!!

En met die smilies dus ook....
En ik zie dat ik al in de lijst sta, leuk man!
  maandag 18 oktober 2004 @ 11:18:05 #14
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_22697186
Hier gaat het wat minder, de oma van Remco (mijn man) is overleden, druk met familiezaken bezig dus.
Wat ik wel heel lief vind en even met jullie wilde delen is dat op de begrafenis Donderdag alle kleinkinderen een rode roos neerleggen en ik mag ook een witte roos neerleggen voor het frutselke in mijn buik, dat zou haar eerste achterkleinkind worden en daar was ze ook heel blij mee.
Ik kon mijn tranen echt niet meer bedwingen toen ze me dat vroegen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 18 oktober 2004 @ 11:20:01 #15
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_22697221
LadyBos, het is vandaag heerlijk weer om terug te komen van vakantie Welkom terug
pi_22697223
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 11:18 schreef snakelady het volgende:
Hier gaat het wat minder, de oma van Remco (mijn man) is overleden, druk met familiezaken bezig dus.
Wat ik wel heel lief vind en even met jullie wilde delen is dat op de begrafenis Donderdag alle kleinkinderen een rode roos neerleggen en ik mag ook een witte roos neerleggen voor het frutselke in mijn buik, dat zou haar eerste achterkleinkind worden en daar was ze ook heel blij mee.
Ik kon mijn tranen echt niet meer bedwingen toen ze me dat vroegen.
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
pi_22697312
Veel sterkte Snakelady!!!

Hier gaat wel weer stukjes aan beter. Als je rustig aan doet, dan lossen die lichamelijke klachten wel op heb ik gemerkt. Maar soms is dat moeilijk. Vooral om dan aan te moeten zien dat schoonmama alle zware schoonmaakklussen op zich neemt en jij daar maar een beetje staat te staan. Overigens ook nog een fikse verkoudheid gehad de afgelopen paar dagen, maar ook dat is nu zo goed als over. Strakjes ff naar de Hema om wat leuke dingen te scoren voor in het kamertje.
  maandag 18 oktober 2004 @ 11:56:59 #18
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_22697876
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 11:18 schreef snakelady het volgende:
knip..
ah gossie :'( gecondoleerd, ook voor remco natuurlijk. wat een mooi gebaar is dat van die rozen, en ook witte roos voor achterkleinkindje, erg mooi :'(

fijn dat het weer wat beter gaat Stiekumerd
  maandag 18 oktober 2004 @ 12:11:17 #19
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_22698132
Dank jullie wel, ik ga straks maar weer even naar opa, de meeste werken en ik wil hem nu niet alleen laten.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 18 oktober 2004 @ 12:15:53 #20
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_22698238
groot gelijk, zal opa wel fijn vinden dat hij niet gelijk alleen zit.
pi_22698462
Gecondoleerd en ik vind het ook een heel mooi gebaar om een witte roos namens het achterkleinkind tussen alle rode rozen mee te geven.
Sterkte!
  † In Memoriam † maandag 18 oktober 2004 @ 13:25:08 #22
81992 Githa
pi_22699523
snakelady gecondoleerd en wat een mooi idee om een witte roos te geven namens jullie frummeltje

Hier gaat het alweer wat beter, stem weer helemaal hersteld
Smurfje is de laatste dagen super druk, het lijkt wel of ik hem continu voel.
Gister zagen we voor het eerst een flinke trap als bobbel aan de buitenkant ...

Xanthe, hoe bevalt het nieuwe huisje ?

tex, nog veel last van je bekken/ rug of gaat het weer wat beter ? ...valt niet mee om een balans te zoeken he ? .....

pi_22699606
Snakelady, gecondoleerd en veel sterkte gewenst.
  maandag 18 oktober 2004 @ 13:38:24 #24
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_22699791
snakelady gecondoleerd en wat een mooi heftig gebaar, zo'n witte roos. Echt heel erg mooi.

en dank iedereen voor de winkeltips, ik stap maar eens op de fiets zo
..en laat gaan...
pi_22700420
Snakelady, gecondoleerd, veel sterkte!

Martineke, je gaat goed hoor!

Het derde trimester voor Lily, het gaat zeker hard Minder fijn is dat je heup zo blijft zeuren, sterkte daarmee!

Hier moe, moe, moe. Gebroken nachten beginnen me op te breken, ik word moe wakker. Daarbij heb afgelopen week man en kind moeten verzorgen terwijl ik zelf ook niet al te fit ben geweest.
Remco helpt me wel veel in het huishouden en met Chiara enzo, maar dat neemt niet mijn futloosheid weg, ik blijf me een beetje energieloos voelen, bleh.
Vandaag toch weer aan het poetsen geweest en ik werd helemaal dizzy en flauw van de inzet. Dit lijkt me niet echt oke. Dus nu zit ik weer op mijn luie kont, net een dutje gedaan en maar weer snel aan de slag met Chiara om haar 's nachts weer goed door te laten slapen...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_22700555
Snakelady en man Gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst de komende tijd .. trouwens ik vind het het echt een heel mooi gebaar dat je een witte roos mag neerleggen.

xanthe fijn dat alles goed gaat met je huisje!!
pi_22700826
Girly hoe is ie nu met je?

melonovy tis best hekenbaar die gevoelens , ik had het in het begin ook zo erg dat ik me zo futloos voelde , weet niet of het mogelijk is maar probeer gewoon middenop de dag een rust punt voor jezelf in te bouwen.
Zo slaap ik vaak s'middags een uurtje en dat houd me op de been.

Martineke het huisje bevalt prima! Heb hier aardig naar mijn zin.
Ben vanmorgen maar eens begonnen met dozen met kleding uit te pakken , maar dat ben ik nu even zat.
Al waren het maar 6 dozen die ik in de kast heb in geruimd , er zit veel kleding bij dat opnieuw moet worden opgevouwen en daarom laat ik de laatste 2 dozen lekker even voor wat het is.
Mijn rug begint ervan zeer te doen omdat ik alles op het bed moest opvouwen en het bed eigenlijk te laag staat hiervoor.

En ik zit nu even met mijn laptoppie (die ik van Jeroen heb gekregen omdat ik niet meer goed achter de gewone pc kon zitten omdat buikkie zo hard groeit) op bed en ga zo ff een uurtje plat.
pi_22701069
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 14:31 schreef Xanthe het volgende:
Martineke het huisje bevalt prima! Heb hier aardig naar mijn zin.
Ben vanmorgen maar eens begonnen met dozen met kleding uit te pakken , maar dat ben ik nu even zat.
Al waren het maar 6 dozen die ik in de kast heb in geruimd , er zit veel kleding bij dat opnieuw moet worden opgevouwen en daarom laat ik de laatste 2 dozen lekker even voor wat het is.
Mijn rug begint ervan zeer te doen omdat ik alles op het bed moest opvouwen en het bed eigenlijk te laag staat hiervoor.

En ik zit nu even met mijn laptoppie (die ik van Jeroen heb gekregen omdat ik niet meer goed achter de gewone pc kon zitten omdat buikkie zo hard groeit) op bed en ga zo ff een uurtje plat.
Dus de ravage is een mindere ravage geworden ?? Welterusten voor straks . . .

Snakelady, gcondoleerd
  maandag 18 oktober 2004 @ 14:52:04 #29
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_22701311
Melonovy doe je een beetje rustig aan? Tuurlijk gaat de verzorging van je gezinnetje gewoon door, maar al dat huishoudelijk werk kan toch ook in etappes? Succes
... ♥ ik mis je ♥
pi_22704279
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 11:20 schreef Luchtbel het volgende:
LadyBos, het is vandaag heerlijk weer om terug te komen van vakantie Welkom terug
Wat lief van je Luchtbellie Eigenlijk was ik er gisteren al weer maar door de jetlag heb ik eigenlijk de hele dag geslapen, en vannacht dus wakker gelegen. Vanochtend weer in slaap gevallen en pas om 4 uur mijn bed uitgerold Ik heb nog niet bijgelezen, op vakantie heb ik wel af en toe Danyels topic gevolgd. Het was heerlijk om er nog even tussen uit te zijn met zijn tweetjes, alhoewel het toch al met zijn drietjes voelde. Buik is goed gegroeid, dus binnenkort volgt er weer een foto voor het buikentopic.. Vannacht heel veel harde buiken gehad en Kruimeltje was superdruk, zal wel de nasleep zijn van de vliegreis, 11 uur stilzitten is niet echt mijn sterkste kant Ik hou me dus maar rustig hier, moet nog alles uitpakken en een mega-berg wasgoed wegwerken, maar dat komt allemaal in de loop van de week wel.

Ik zag dat er hier weer wat nieuwe zwangeren zijn gearriveerd, welkom allemaal ! Leuk om het lijstje onder me te zien groeien
  † In Memoriam † maandag 18 oktober 2004 @ 19:02:29 #31
81992 Githa
pi_22706453
welkom terug Ladybos

Ik ben reuze benieuwd naar die buikfoto vaak groeit het met wat rust extra hard allemaal ....
een lekkere vakantie moet dus resultaat hebben gegeven.

en rustig aan doen hoor die was gaat beetje bij beetje ook wel weg ....hoor wie het zegt
pi_22706721
Yfke, Spiro, jonnetje: van haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarte gefeliciteerd!!!!!!!
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  maandag 18 oktober 2004 @ 20:39:15 #33
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_22708802
*melancholische zucht*
Ik heb heimwee naar dit topic.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_22709187
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 20:39 schreef dutchie het volgende:
*melancholische zucht*
Je bent hier van harte welkom hoor!
Er zijn hier vast ook genoeg posters die verlangen naar het grote kleine babytjes topic!
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 18 oktober 2004 @ 20:58:59 #35
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_22709394
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 20:39 schreef dutchie het volgende:
*melancholische zucht*
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_22709444
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 14:52 schreef phluphy het volgende:
Melonovy doe je een beetje rustig aan? Tuurlijk gaat de verzorging van je gezinnetje gewoon door, maar al dat huishoudelijk werk kan toch ook in etappes? Succes
Ja hoor, ik doe echt niet meer dan dat ik kan op een dag, maar soms word ik ook wel een beetje kriegel van het achterstallige werk hier... En ook tegenover Chiara voel ik me wel eens lullig, dat ik moe ben en geen zin heb om te fietsen, wandelen ofzo. Aan de andere kant vindt ze het ook heerlijk om samen een dutje te doen, of een uur samen in bad te relaxen.
En mijn grote probleem is sowieso al een beperkt energie door de fibromyalgie, soms heb ik van die energiepieken, soms kan ik me echt nergens toe zetten.
's Cohtens word ik moe wakker en 's avonds leef ik helemaal op en heb ik niet de beohoefte om er op tijd in te duiken...
In de zwangerschap van Chiara sliep ik zeker 12 uur op een dag, dat is gewoon iets wat ik mis.
En eigenlijk wil ik niet zo klagen...
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † maandag 18 oktober 2004 @ 21:06:53 #37
43556 miss_dynastie
pi_22709600
Snakelady, gecondoleerd met het overlijden van Remco's oma
Ik vind het geweldig dat ze ook aan jullie baby hebben gedacht en dat je namens je kleintje een roos op het graf mag leggen... weet zeker dat zowel jij als oma heel trots zijn. Sterkte
  † In Memoriam † maandag 18 oktober 2004 @ 21:08:40 #38
43556 miss_dynastie
pi_22709646
Melonovy, heel logisch dat je klaagt hoor
FM is een rotziekte, met rare pieken en dalen, en dan Chiara er ook nog bij, die is ook nog heel klein.. probeer jezelf zo veel mogelijk te ontzien en het achterstallige werk in 'stapjes' aan te pakken, het hoeft niet allemaal vandaag af
  maandag 18 oktober 2004 @ 22:37:33 #39
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_22711927
Snakelady gecondoleerd, en veel sterkte. Wel heel mooi gebaar van die witte roos voor jullie kindje

Ladybos welkom back! Ben ook reuze benieuwd naar je dikke buik

Githa, met mij gaat het redelijk de laatste dagen. Af en toe wel last van die pijn in billen/benen, of harde buiken. Maar niet meer de hele dag door zoals laatst gelukkig

Vandaag ben ik ook weer ontzettend verwend M'n zus en vader zijn een week naar New York geweest en vandaag kwamen ze terug. Hebben ze allemaal leuke kleertjes voor de baby meegenomen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_22712082
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 14:31 schreef Xanthe het volgende:
Girly hoe is ie nu met je?
jah vind zo zeikerig over komen als ik zeg dat het wat minder gaat ik zie erg tegen donderdag op.. verder heb ik soms pijnscheuten in buik.. maar doorzetten nog steeds niet.. had het eigenlijk wel gehoopt nog deze week dat het vanzelf zou komen. maar of het nog voor donderdag lukt ik denk het niet.

verder heb ik het gevoel dat mijn eigen vrienden me een beetje in de steek laten, maar goed ik besteed er lekker geen aandacht meer aan.. ze kunnen van mij allemaal de %&*$##& krijgen (sorry hoor) maar dit is wat je krijg als je voor anderen altijd klaar staat!

ik heb het gewoon echt gehad met alles.. :'(

ladybos welkom terug.. hoop dat je het naar je zin heb gehad .. ik kijk uit naar je foto
  maandag 18 oktober 2004 @ 22:48:00 #41
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_22712201
Owjah had nog een vraagje trouwens.
Micha en ik zijn dus tijd geleden alweer naar de gemeente geweest, waar Micha het kindje heeft erkend. Na de geboorte zouden we dan nog het ouderlijk gezag regelen. Nou zei Micha's moeder dat ze had gelezen of gehoord ofzow, dat hij na de geboorte nog een keer moet tekenen voor de erkenning van het kind én dat hij een vaderschapstest moet doen, om te bewijzen dat hij echt de vader is??? Geen idee wat die vaderschapstest inhoudt, ikzelf moet dan denken aan een DNA test ofzow. Maar ik heb er nog nooit iemand over gehoord en vindt het maar erg vaag allemaal. En is het ook niet zo dat je ook het kind kunt erkennen als je niet de biologische vader bent, maar bijvoorbeeld de nieuwe partner van de moeder, of gewoon een goede vriend?
Micha zou nog aan z'n moeder vragen wat ze precies bedoelde, maar ik dacht misschien weet hier iemand er meer van...
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_22712276
girly, niks zeikerigs aan hoor! sterkte weer in deze rotdagen , en wat vervelend dat je je ook nog es wat in de steek gelaten voelt door je vrienden.

snakelady, gecondoleerd. wat een mooi idee die witte roos.

lily balen dat je zo'n last van je heup hebt zeg! en 't zuur begint hier ook af en toe wat vervelend te worden maar het valt me nog mee eigenlijk. ooh je 5-jarige jubileum, gefeliciFok!taart!!

tex, leuk zulke kadootjes!

melonovy, lastig! toch maar die middagdutjes proberen erin te houden lijkt me...

hier alles ok, 'gerrie-jr' beweegt veel de laatste dagen, erg gezellig!
  maandag 18 oktober 2004 @ 22:55:42 #43
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_22712371
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 22:43 schreef Girly het volgende:
ik heb het gewoon echt gehad met alles..
Je komt echt niet zeikerig over hoor! Ik heb zelf nooit een miskraam gehad en kan me dus eigenlijk amper voorstellen hoe zoiets moet zijn. Het lijkt me heel erg moeilijk in elk geval, zeker als het ook nog niet allemaal uit zichzelf 'op gang' komt. En dan je vrienden die er helemaal niet voor je zijn als je ze juist zo hard nodig hebt. Lijkt me niet meer dan logisch dat je je dan op z'n zachtst gezegd klote voelt.

Heel veel sterkte en een virtuele knufffff!!

Weet verder niet echt iets te zeggen
©Dumbo
pi_22713105
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 22:43 schreef Girly het volgende:

[..]
jah vind zo zeikerig over komen als ik zeg dat het wat minder gaat
*zucht diep*

Ik vind het lullig om het je te moeten melden maar jij bent ook superwoman niet. Als je kijkt naar wat jij nu meemaakt heb jij 100% het recht om het ook gewoon eerlijk te zeggen als het wat minder gaat of als je je klote voelt zonder jezelf zeikerig te vinden. Ik vind de manier waarop je hiermee omgaat gewoon supersterk al zien en merken wij een hoop niet van wat er door je hoofd gaat/wat je meemaakt. En daarnaast blijf je lief tegen andere mensen hier en meeleven met alle zwangeren en hun klachten, waarvan je ze waarschijnlijk allemaal voor lief zou nemen als je je kindje daarmee terug zou kunnen krijgen. Terwijl ik misschien al snel zou denken 'ach mens, je bent tenminste zwanger en alles gaat goed, zeur niet!'.

Dus een grote knuffel en veel respect van deze kant. En van mij mag je ongelimiteerd klagen hoor

Ik hoop inderdaad dat het nog op de natuurlijke manier komt voor donderdag. Dat lijkt mij een stuk fijner en beter te accepteren..
It's all up to you
pi_22713969
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 14:42 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Dus de ravage is een mindere ravage geworden ?? Welterusten voor straks . . .
Jep , maar tis missc hien vast een goede les voor wat ik straks aan ravages kan verwachten met een kleintje
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 09:31:10 #46
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_22718288
Tex lijkt me heel stug hoor dat Micha een vaderschapstest moet doen en nog een x moet erkennen je hebt toch dat groene formulier al in huis, alles staat al vast, nu alleen nog beeb aangeven wat een raar iets overigens....

Girly hele dikke knuf coming your way

Ik moet zo weer naar de vlos om suiker te prikken IEKS :x en potje plas inleveren ook nog.

gisteren was ik me voicemail aant afluisteren op me 06, had ik berichtje van dat onderzoek hier in r'dam of ik even terug wil bellen, ik schrik me de pleuris denk gelijk dat er iets mis is met mijn bloed of van me ventje (terwijl ik de uitslag al weet notabene), blijkt dat ik uitgekozen ben voor de 30 weken echo (die had ik zoiezo al) alleen dan nu extra uitgebreid, nu willen ze hersentjes gaan bekijken en opmeten en de niertjes opmeten e.d. of ik daar geen bezwaar tegen had? nee dus, ipv half uur echo krijg ik nu een uur echo 2 uur vantevoren mag ik niks meer eten, anders is kleintje te druk van de glucose of zo. en tis zaak dat kleintje zo stil mogelijk ligt.
pi_22718353
Tex ik vind het ook een vaag verhaal van je schoonmoeder, volgens mij wil ze stiekem dat jullie gaan trouwen

Martineke, wat leuk dat jij zoveel echo's krijgt!
pi_22718632
Tex het klinkt mij ook als een broodje aap verhaal in de oren.
Wij hebben een paar weken terug de kleine erkend en het enige dat we straks nog moeten om samen ook zeggenschap te krijgen is een formulier invullen en een aatal copie´s van een paar dokumenten erbij doen (uitreksel uit bevolkings register ofzo en geboorte uittreksel) en dat dan samen inleveren bij het kantongerecht.

En erkenning kan ook gedaan worden door iemand die niet echt de vader is , denk aan stellen die door donorzaad zijn zwanger geworden of stellen waarvan de man bedrogen is en de vrouw niets verteld...
  † In Memoriam † dinsdag 19 oktober 2004 @ 10:13:54 #49
81992 Githa
pi_22718808
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 10:02 schreef Xanthe het volgende:
Tex het klinkt mij ook als een broodje aap verhaal in de oren.
Wij hebben een paar weken terug de kleine erkend en het enige dat we straks nog moeten om samen ook zeggenschap te krijgen is een formulier invullen en een aatal copie´s van een paar dokumenten erbij doen (uitreksel uit bevolkings register ofzo en geboorte uittreksel) en dat dan samen inleveren bij het kantongerecht.

En erkenning kan ook gedaan worden door iemand die niet echt de vader is , denk aan stellen die door donorzaad zijn zwanger geworden of stellen waarvan de man bedrogen is en de vrouw niets verteld...
zo is dat hier ook
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 10:55:08 #50
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_22719459
Girly, heel veel sterkte meisie, ik denk donderdag aan je.
  † In Memoriam † dinsdag 19 oktober 2004 @ 11:08:36 #51
43556 miss_dynastie
pi_22719695
Girly, je bent helemaal geen zeikerd! Heel veel sterkte en liefs Jammer dat je geen steun kunt vinden bij je vrienden

Tex, complete onzin hoor! Een dna-test? Wie moet dat betalen? De overheid? Het kan de overheid echt niets schelen hoor, of de vader op het papiertje wel de echte vader is Een dna-test wordt doorgaans alleen uitgevoerd als er bij een van de ouders twijfel is over de vraag wie de vader is, maar daar is bij jullie geen sprake van. Een erg vreemd verhaal.
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 11:09:03 #52
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_22719702
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 09:38 schreef Stiekemurd het volgende:
Tex ik vind het ook een vaag verhaal van je schoonmoeder, volgens mij wil ze stiekem dat jullie gaan trouwen
Een vriendin zei dat m'n schoonmoeder misschien denkt dat Micha niet de vader is en wil dat we zo'n test doen

Ik heb nog even gegoogled, en kan er ook niks over vinden. Behalve dus dat mensen het zelf zouden willen weten. Maar niet verplicht ofzow. Lijkt me dat als het verplicht was geweest we sowieso daar wel wat over te horen hadden gekregen toen we bij de Gemeente waren voor de erkenning...

Dan nog een vraagje. Micha heeft het kind dus erkend, en we hebben gekozen voor zijn achternaam voor de kleine. Nou denkt Micha erover om misschien zijn achternaam te veranderen. Weet iemand of het nog mogelijk is de achternaam van de kleine (voor de geboorte) te veranderen? Want we zien het allebei niet zitten dat we straks allemaal een andere achternaam hebben
©Dumbo
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 11:10:40 #53
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_22719731
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 11:08 schreef miss_dynastie het volgende:
Een dna-test wordt doorgaans alleen uitgevoerd als er bij een van de ouders twijfel is over de vraag wie de vader is, maar daar is bij jullie geen sprake van. Een erg vreemd verhaal.
Zoals ik al zei, misschien twijfelt m'n schoonmoeder
©Dumbo
  † In Memoriam † dinsdag 19 oktober 2004 @ 11:13:25 #54
43556 miss_dynastie
pi_22719781
Dan zeg je haar dat je best zo'n test wil doen.... als zij betaalt
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 12:16:15 #55
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_22721103
geen idee of dat nog kan eigenlijk,de naam veranderen. ken je beste denk ik ff gemeente bellen en navragen voor de zekerheid.

Stiekumerd, dit is wel de laatste hoor die ik krijg, kreeg er standaard 3 (1 met 12 weken, 20 weken en 30 weken) maar deze is nu extra uitgebreid, das wel leuk en fijn extra lang genieten van kleintje

vanmorgen weer vlos geweest voor suiker prikken en urine check, urine was goed suiker was niet betrouwbaar genoeg aangezien ik al 1 uur en 45 min ervoor gegeten had terwijl het 1 uur moest zijn het was nu 5.4 en dat was goed. ze verwacht geen probs dus mag ik opnieuw geprikt worden bij de volgende controle. tis ook altijd wat
pi_22721164
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 10:06 schreef Martineke het volgende:
kleintje deed het goed,
*grijns*
Kleintje's doen het altijd goed!

Nee, ff serieus, fijn dat het zo goed ging!
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 12:20:37 #57
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_22721192
thanks
pi_22721228
Snakelady, heel veel sterkte!

Girly, jij ook veel sterkte. We zullen hier aan je denken.
pi_22721832
Girly, je hebt alle reden om je zo rot te voelen, en het is helemaal klote dat je vrienden je zo laten vallen... Veel sterkte hoor

Martineke, wat een gezeur... Maar Tex dr schoonmoeder overtreft het hoor
Sterkte allemaal!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_22723473
bedankt allemaal jullie zijn allemaaaal zooo lief

gister had ik zoiets raars.. had al paar daagjes last van pijnlijke borsten en jeukerig en harde tepels.. en gisteravond kwam ik tot de ontdekking dat er vocht uit kwam..
ze denken aan mijn hormonen.. schok er wel beetje van. je zou haast denken dat die hormonen al weg zijn. als het vandaag aan bleef houden moest ik bellen naar ha.. maar dat vind ik beetje overdreven.

mel klote dat je je zo rot voelt.. hoop dat het snel over is

tex gaat ook al beter met je ??

iedereen een dikke knuf

pi_22723833
Girly:

En je zeurt niet, en je zal hier ook nooit teveel klagen... lucht je hart en droog je tranen hier!
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 15:01:59 #62
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_22724682
Ik kom tussen Kai's huilbuien door even snel spieken in mijn oude topicje.

Girly, heel veel sterkte en je zeurt echt niet

Alle nieuwe aanstaande mama's, gefeliciteerd!

Stiekemurd, doe het rustig aan en geniet van de laatste loodjes want ze zijn voorbij voor je er erg in hebt!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_22725674
Dank je M@x
Gaat goed komen
pi_22731192
Ook de goede berichten even melden! Vandaag, ondanks de slechte nachtrust toch een hoop energie om van alles en nog wat te doen! Chiara en ik zijn lekker het dorp in geweest en hebben bij de Etos de kadoos opgehaald, er zaten een hoop geinige goodies in
Verder lekker gedanst met Chiara en ik ben weer bij in het huishouden!
Nu hoop ik niet dat ik vandaag weer te veel heb gedaan, dat ik morgen weer last heb van mijn lichaam, maar voor vandaag heb ik weer super genoten!
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † dinsdag 19 oktober 2004 @ 20:23:25 #65
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22731618
JONNETJE wat een supergeweldigfantastisch nieuws lees ik Gefelicijompels en een hele dikke zoen op je buik
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_22732074
Zo, en nu ga ik hier ook eens posten...

Ik ben gister even langs de HA geweest.
Eerst een half uur wachten voor je aan de beurt bent, en dan een: "Ja, leuk. Gefeliciteerd........ toch?" En dat terwijl ze net terug gelezen had dat ik pas nog geweest was, omdat ik zwanger wou worden...
Verder kwam zij met haar schijfje op de datum 16 juni uit, en ik dus op 29 juni... Bij dat schijfje kwamen mijn eisprong en innesteldag ook op heel andere dagen uit. Terwijl dat de datums bij de datumcalculator van Babybrabbel bij mij wel klopten. Dus m.a.w. ik hecht errug weinig waarde aan de datum die zij noemde..

Vijf minuten ben ik binnen geweest. Wist ik dat, dat je het hier niet hoeft te melden dat je zwanger bent ofzo.. Bij onze HA in ons oude dorp was dat normaal. Even een gezellig praatje over hoe het op dat moment met je ging en dan werd je doorverwezen naar de vlos.
Nah ja, ik heb nu iig m'n verwijsbrief voor de gyn.

Op het moment ben ik 's ochtends veel vroeger wakker dan ik normaal gewend was.
Ik moet erg vaak plassen (had ik bij Wilyan -volgens mij- lang zoveel last niet van).
En ben bij vlagen misselijk. Zoals mijn onderschift al zegt: Cola, nu m'n grootste vriend... Normaal eet ik tussen de middag zo'n drie broodjes, nu krijg ik er één naar binnen en aan de tweede hoef ik niet eens te denken.
Gek genoeg had ik bij Wilyan helemaal geen last van deze kwaaltjes, maarrrrr... bij Wilyan was ik heel erg veel moe, terwijl ik dat nu reuze mee vind vallen. (mischien komt het nog? )

Melonovy.... Grappig, Wilyan wil hier ook steeds dansen. Als hij muziek hoort gaat hij rondjes draaien of afwisselend op de maat van de muziek zijn handjes op en neer bewegen.. Alleen krijg ik wel spierpijn in mijn billen van drie dagen achter elkaar dansen..
Ach, wel goed voor de lijn toch? (alleen vraag ik me bij mij af.. welke lijn? )
W ~ H ~ T
pi_22732600
Jammer Jonnetje dat de sfeer in je nieuwe dorp toch heel anders is dan in Appelscha...
En die klachten, ach ja, lang leve het zwanger zijn, het hoort er bij en ze kunnen soms erg lastig zijn...
Waarom moet je naar de gyn? Is er geen VK in de buurt, of om medische redenen enne, bij de gyn. zul je vast een termijnecho krijgen, kun je daarop zien wanneer het kindje gemaakt is, dan wel uitgerekend is. Succes met alles, geniet er van!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_22732937
Ja, ik moet naar de gyn.
Natuurlijk voor de termijnecho, maar ook omdat Wilyan via een keizersnede is geboren, en dan moet je bij de volgende zwangerschap in het ziekenhuis bevallen.

Bij de nacontrole van de keizersnee vertelde mijn gyn me toen ook dat als ik weer zwanger zou zijn, dat ik me meteen even moest melden.
Omdat Wilyan namelijk zo groot was bij de geboorte (9,1 pond, 55cm), en het vaak voorkomt dat een volgend kindje nog zwaarder is, wou mijn gyn een plan opzetten om de volgende (deze) zwangerschap in de gaten te houden. Zodat als dit weer zo'n groot kindje mocht wezen, ze eerder ingrijpen. Dan willen ze waarschijnlijk gaan inleiden.

Ik moet dit dus voorleggen aan mijn nieuwe gyn, en we zien wel wat die er van vind..
W ~ H ~ T
pi_22732982
Oja, de vrouwelijke huisarts hier vind ik nog al een muts..
Met de huisarts zelf kan ik het ook veel beter vinden.

En wat die kwaaltjes betreft.. Merk je tenminste dat je zwanger bent, en ze gaan vanzelf wel weer een keer over........................... toch?
W ~ H ~ T
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 23:15:12 #70
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_22736473
Tex het eerste wat me door me hoofd schoot was, is je schoonmoeder helemaal van de pot gerukt
Dat van die achternaam daar zou ik dan maar snel mee opschieten met navragen want volgens mij heb je daar niet veel tijd meer voor daar gaat nog een beste tijd overheen en als de naam voor je kind staat dan is die voor vast. Andere oplossing is toch jou naam aannemen dat Micha later die naam ook neemt zeg maar.

Jonnetje misschien is het wel een teken van een meisje in je buik
pi_22736961
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 21:12 schreef Jonnetje het volgende:
Oja, de vrouwelijke huisarts hier vind ik nog al een muts..
Met de huisarts zelf kan ik het ook veel beter vinden.
de vrouwelijke huisarts is geen huisarts?
pi_22737061
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 23:33 schreef bixister het volgende:

[..]

de vrouwelijke huisarts is geen huisarts?
Het is Huisartsenpraktijk G.F. Wieringa....
Meneer Wieringa is dus de huisarts hier in het dorp, de vrouwelijke arts is er als Wieringa voor spoed weg is of om andere redenen niet aanwezig kan zijn.

(Weet ook niet hoe ik het anders even uit moet leggen)
W ~ H ~ T
pi_22737780
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 23:15 schreef Rottdog het volgende:
Tex het eerste wat me door me hoofd schoot was, is je schoonmoeder helemaal van de pot gerukt
Dit is nog niks, ik zou een heel topic over d'r kunnen vullen

Micha weet nog niet of ie zn naam wil veranderen, maar we willen allebei niet dat we straks alledrie een verschillende achternaam hebben. Dan is het net alsof het kind van een andere man is ofzow Maar erg veel mogelijkheden zijn er dus eigenlijk niet.
©Dumbo
pi_22738285
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 00:05 schreef texelonia het volgende:
Micha weet nog niet of ie zn naam wil veranderen, maar we willen allebei niet dat we straks alledrie een verschillende achternaam hebben. Dan is het net alsof het kind van een andere man is ofzow Maar erg veel mogelijkheden zijn er dus eigenlijk niet.
Ken het gevoel, zit zelf ook met een naam opgescheept die ik al jaren wil veranderen. Als m'n vrouw nog geleefd had, dan was het allang en breed verandered en hadden onze kinderen die nieuwe naam van mij gekregen
pi_22738388
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 00:23 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Ken het gevoel, zit zelf ook met een naam opgescheept die ik al jaren wil veranderen. Als m'n vrouw nog geleefd had, dan was het allang en breed verandered en hadden onze kinderen die nieuwe naam van mij gekregen
Wat houdt je nu nog tegen dan?
©Dumbo
pi_22738566
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 00:27 schreef texelonia het volgende:
Wat houdt je nu nog tegen dan?
Geld (koste destijds 500 gulden), papieren rompslompen en een x aantal wetswijzegingen
  woensdag 20 oktober 2004 @ 00:40:27 #77
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_22738741
Jonnetje, van harte gefeliciteerd.
  woensdag 20 oktober 2004 @ 07:11:09 #78
88633 LittleWoodstock
Part of the Peanuts
pi_22741155
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 00:34 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Geld (koste destijds 500 gulden), papieren rompslompen en een x aantal wetswijzegingen
TC, het valt op zich best mee hoor.
LW-man heeft dit jaar ook een achternaamwijziging ondergaan (naam was vader die niet biol. vader bleek te zijn (om daar na 27 jaar achter te komen is geen pretje)) en relatie tussen LW-man en hem was verre van goed)
Anyway, procedure voor aanname achternaam moeder opgestart in september 2003 -> juni 2004 afgerond.
Kostenplaatje: ¤ 253 voor wijzigen
Nieuw paspoort en rijbewijs: ¤ 67 (maar dat verschilt natuurlijk per gemeente)
Wijziging bij bank, verzekering etc. kostte niks. Een aantal instanties worden ook door de gemeente zelf gewijzigd omdat het overheidsinstellingen zijn (denk aan GasWaterEl. bedrijf, UWV, etc)
Succes!

En nu weer terug naar de orde van de dag: hormonen, echo's, zwangere vrouwen!
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je wél gedaan hebt dan van de dingen die je niet gedaan hebt...
  woensdag 20 oktober 2004 @ 09:42:06 #79
1087 Merisse
broddeltante
pi_22742189
Girly, dikke zoen en veel sterkte. Kan me zo goed voorstellen dat je als een berg opziet tegen het definitieve afscheid. Aan de andere kant kan je het dan wel achter je laten. Dubbel, moeilijk, pijnlijk, verdrietig :'( Gaan ze nou morgen zeker curetteren?
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  † In Memoriam † woensdag 20 oktober 2004 @ 10:53:08 #80
43556 miss_dynastie
pi_22743165
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 00:05 schreef texelonia het volgende:

[..]

Dit is nog niks, ik zou een heel topic over d'r kunnen vullen

Ik weet dat jullie er destijds een hele discussie over gehad hebben, maar waarom geven jullie je kleintje niet alsnog jouw naam? Mochten jullie willen trouwen, dan kan Micha jouw naam aannemen en hebben jullie allemaal dezelfde naam Of is dat een te groot bezwaar voor hem? Ik snap (en dat is zeker geen aanval, ik vraag het me alleen af) nu namelijk ff niet waarom Micha per se zijn achternaam aan het kindje wilde geven, terwijl hij nu zijn eigen achternaam wil veranderen Misschien is het dan wel handiger om met zijn allen jouw naam aan te nemen?
  † In Memoriam † woensdag 20 oktober 2004 @ 10:54:22 #81
43556 miss_dynastie
pi_22743188
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 21:10 schreef Jonnetje het volgende:
Ja, ik moet naar de gyn.
Natuurlijk voor de termijnecho, maar ook omdat Wilyan via een keizersnede is geboren, en dan moet je bij de volgende zwangerschap in het ziekenhuis bevallen.
Maar mag je dan niet na het eerste gesprek bij de gyn over naar de vlos, die kan toch ook ziekenhuisbevallingen doen, of moet dat per se onder begeleiding van een gyn? Wat was Wilyan flink zeg !!!!
pi_22743247
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 10:53 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik weet dat jullie er destijds een hele discussie over gehad hebben, maar waarom geven jullie je kleintje niet alsnog jouw naam? Mochten jullie willen trouwen, dan kan Micha jouw naam aannemen en hebben jullie allemaal dezelfde naam Of is dat een te groot bezwaar voor hem? Ik snap (en dat is zeker geen aanval, ik vraag het me alleen af) nu namelijk ff niet waarom Micha per se zijn achternaam aan het kindje wilde geven, terwijl hij nu zijn eigen achternaam wil veranderen Misschien is het dan wel handiger om met zijn allen jouw naam aan te nemen?
Ja dat zat ik ook te denken.... En als jullie nog een kindje krijgen later dan zal deze ook automatisch de achternaam krijgen die je aan je eerste kindje hebt gegeven.
Dus je moet nu beslissen!
pi_22743532
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 10:54 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar mag je dan niet na het eerste gesprek bij de gyn over naar de vlos, die kan toch ook ziekenhuisbevallingen doen, of moet dat per se onder begeleiding van een gyn? Wat was Wilyan flink zeg !!!!
Ja, dat vond ik ook allemaal zo vaag...

Ik moet dus eerst maar naar de gyn, kijken wat die er van zegt.
Dus eerst zonder dat ik uberhaubt bij de vlos ben geweest een termijnecho laten maken in het ziekenhuis, en daarna mag de gyn beslissen of ik daar onder controle blijf of dat ik gewoon naar de vlos mag.
Zo kan het dus zijn dat ik de hele zwangerschap onder begeleiding van de gyn moet blijven dus ook al mijn controles in het ziekenhuis krijg, maar ook dat de gyn me weer naar de vlos stuurt, dan bij de vlos onder controle blijf en dat ik om de zoveel tijd weer terug moet voor echo's om in de gaten te houden hoe het kindje groeit.
Maar het schijnt allemaal per gyn te verschillen, de één pakt het anders aan dan de ander.
Dussssssss we zullen wel zien...
W ~ H ~ T
  woensdag 20 oktober 2004 @ 11:26:14 #84
37150 livelink
pi_22743814
Texelonia, ik vond jouw vraag over de achternaam wel interessant, dus ik heb het even opgezocht.

In de brochure van justitie staat het volgende

"Als de achternaam van een meerderjarige wijzigt, wijzigt ook de achternaam van de kinderen waarover hij of zij als ouder gezag heeft"

Het volledige verhaal staat hier http://justitie.nl/Images/11_11330.pdf
pi_22744211
interessante link livelink.

miss_d, ik kan me er wel iets bij voorstellen dat het voor micha verschil uitmaakt of hij de achternaam van texelonia aanneemt of de naam van (bijvoorbeeld) zijn moeder of stiefvader oid. lijkt me een heel ander verhaal. bovendien blijft dan toch altijd z'n oorspronkelijke achternaam in officiële documenten geregistreerd, want bij het aannemen van de naam van je echtgeno(o)t(e) gaat het om 'aanspreektitel/naam', niet om een echte naamswijziging.
  FOK!fossiel woensdag 20 oktober 2004 @ 12:10:57 #86
2628 Karin
pi_22744779
Als je eenmaal een KS hebt gehad moet de volgende bevalling ook onder begeleiding van een gyn gebeuren. Maar mijn gyn had tegen mij gezegd dat ik de eerste maanden gewoon naar een verloskundige kon gaan en pas aan het eind weer terug op controle bij de gyn (om dus ook in de gaten te houden hoe groot het kindje is en om dan eventueel eerder in te grijpen). Het zal vast ook wel te maken hebben met de reden dat je een KS hebt gekregen.
Het lijkt mij wel leuker om de controles bij de verloskundige te laten doen in het begin, ik vind de gyn's hier nogal horken.
  woensdag 20 oktober 2004 @ 12:29:00 #87
105888 renzell
pi_22745183
Dag dames,

Hier even een paar vragen die jullie als ervaringsdeskundigen vast wel kunnen beantwoorden. Ik slaap zo verschrikkelijk slecht sinds ik bewzangerd ben... herkennen jullie dit? Ten eerste moet ik er vaak uit om te plassen, maar dat lees ik in ieder boekje en zal er dus gewoon wel bij horen. Vaak is het echter zo dat als ik dan weer in bed lig, ik niet meer in slaap kan komen en zo komt het best vaak voor dat ik maar 3 of 4 urtjes slaap op een nacht. Of erger nog: dat ik helemaal niet slaap!!! Niet fijn! Zeker niet als ik dan de volgende dag moet werken. Want tja... dan sta ik natuurlijk met slaapoogies m'n dingen te doen en wil ik 's avonds het liefste om 8 of 9 uur m'n nestje al weer in. Niet echt hanig hè? Tips?
Enne... nog een vraagje waar de boekjes nogal uiteenlopend over schrijven... wanneer voel je die kleine trappelen? En klopt het dat dat bij een eerste later is dan bij de tweede/ derde etc? Ben nu 16 en een halve week zwanger en iest te ongeduldig waarschijnlijk.... ?
pi_22745486
renzell, vooral in 't begin heb ik ook veel onrustiger geslapen, heb wel es gehoord dat piekeren en ook meer dromen er ook bijhoren. gaat gelukkig wel weer over hoor. wat betreft het voelen van je baby: dat kan heel erg uiteenlopen. bij tweede/latere zwangerschap vaak wat eerder omdat je 't dan beter herkent. in mijn eerste zwangerschap voelde ik 't pas na ruim 20 weken, dus misschien moet je nog even geduld hebben.
pi_22745559
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 09:42 schreef Merisse het volgende:
Girly, dikke zoen en veel sterkte. Kan me zo goed voorstellen dat je als een berg opziet tegen het definitieve afscheid. Aan de andere kant kan je het dan wel achter je laten. Dubbel, moeilijk, pijnlijk, verdrietig Gaan ze nou morgen zeker curetteren?
indd je beschrijft precies hoe ik me er tegenover voel!!
ik moet me morgen om 8:30 melden dus dan zal alles wel rap gebeuren indd.
mag na 12en niks meer drinken zal lastig worden dan.. ik ben snachts heel dorstig.
en ik hoop beetje vroeg thuis te zijn.

pi_22745833
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 10:53 schreef miss_dynastie het volgende:
Ja ik snapte dat dus ook niet zo goed. Eerst wil hij perse dat het kind zijn achternaam krijgt, en nu wil ie zelf zijn achternaam niet meer
Maar hij heeft nu de achternaam van zijn biologische vader. Zijn ouders zijn gescheiden toen hij 6 was. Z'n vader was er nooit voor hem en schijnt een hoop nare dingen te hebben gedaan. Micha was er eigenlijk wel klaar mee. Onlangs is zijn biologische vader overleden. Was ff een schrik, maar hij is zelfs niet naar de begrafenis geweest. Het was min of meer afgesloten zaak voor hem. Maar nu kreeg ie een brief van de notaris, over nalatenschap van zijn vader. Allemaal gedoe en gezeur, en hij ziet het allemaal een beetje als een steek onder water, en wil eigenlijk niks meer met die hele familie te maken hebben.
Micha's moeder is hetrouwd toen hij 15 was. Die man ziet hij meer als zijn vader dan zijn biologische vader. Er is ooit een rechtszaak geweest omdat die man Micha en zn zusje wilde adopteren en zodat Micha die achternaam kon krijgen. De rechter vond dat niet echt nodig. Als Micha dus zijn achternaam zou wijzigen, zou hij het geloof ik naar die achternaam laten veranderen (zijn moeder heeft ook die naam aangenomen).
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 11:26 schreef livelink het volgende:
Texelonia, ik vond jouw vraag over de achternaam wel interessant, dus ik heb het even opgezocht.

In de brochure van justitie staat het volgende

"Als de achternaam van een meerderjarige wijzigt, wijzigt ook de achternaam van de kinderen waarover hij of zij als ouder gezag heeft"

Het volledige verhaal staat hier http://justitie.nl/Images/11_11330.pdf
Bedankt voor de link!
Maar Micha heeft nog geen ouderlijk gezag (kan pas na de geboorte), dus dat kan sowieso pas na de geboorte dan. Maar begreep van LW's verhaal dat als Micha z'n naam verandert daar wel een tijd overheen kan gaan. En ik wil sowieso niet dat mijn kind de achternaam van mijn schoonouders krijgt

Wat ik eigenlijk zou willen, is NU veranderen (dus voor geboorte kind) dat het kind niet Micha's achternaam krijgt, maar toch mijn naam. En dan kan Micha gewoon zijn naam veranderen als hij dat wil.
Maar ik weet niet of dat mogelijk is. En ik ben over 9 weken al uitgerekend...
©Dumbo
pi_22745881
Oh lees net de link die livelink gaf:

"Naamswijziging is niet mogelijk in het geval door de ouders bij de geboorte naamskeuze is gedaan en (een van) de ouders daar later spijt van krijgt."
©Dumbo
  woensdag 20 oktober 2004 @ 13:02:45 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22745883
Dat zou je dan even moeten informeren Tex.
Maar wat vind Micha daar dan van? Jullie hadden daar toch al een hele discussie over gehad?
  woensdag 20 oktober 2004 @ 13:04:30 #93
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22745916
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 13:02 schreef texelonia het volgende:
Oh lees net de link die livelink gaf:

"Naamswijziging is niet mogelijk in het geval door de ouders bij de geboorte naamskeuze is gedaan en (een van) de ouders daar later spijt van krijgt."
Word hier niet bedoeld dat het niet kan dat als jullie kiezen voor Micha's naam bij de geboorte en dat jullie dan later jouw naam wilen?
Volgens mij is dat iets anders dan de naamswijziging van Micha.
pi_22745920
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 13:02 schreef Brighteyes het volgende:
Dat zou je dan even moeten informeren Tex.
Maar wat vind Micha daar dan van? Jullie hadden daar toch al een hele discussie over gehad?
Nou heb nog niet met zoveel woorden gezegd dat ik niet wil dat het kind de achternaam van zijn moeder krijgt... Hij weet nog niet óf ie z'n naam wil veranderen, dus ik dacht, laat ik maar even wachten met zulke uitspraken, misschien is het niet nodig
Dus ik laat hem er nog maar eventjes over nadenken, en dan moet ie toch een knoop doorhakken.
©Dumbo
  woensdag 20 oktober 2004 @ 13:06:43 #95
37150 livelink
pi_22745963
Texelonia en Micha hebben al gekozen voor Micha's naam bij de geboorte. Dat moet je namelijk bij de erkenning meteen vast laten leggen. En ik haal ook uit het verhaal van justitie dat je die keuze inderdaad niet meer ongedaan mag maken. Je zou nog kunnen informeren bij de gemeente of de akte van erkenning nog kan worden gewijzigd voor de geboorte.

edit - Ik ga er in ieder geval vanuit dat jullie al een akte van erkenning hebben laten opmaken, maar dat hoeft natuurlijk nog niet het geval te zijn.
pi_22745965
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 13:04 schreef Brighteyes het volgende:
Word hier niet bedoeld dat het niet kan dat als jullie kiezen voor Micha's naam bij de geboorte en dat jullie dan later jouw naam wilen?
Volgens mij is dat iets anders dan de naamswijziging van Micha.
Ja maar dat is ook wat ik wil... We zijn al bij de Gemeente geweest tijdje geleden, waar Micha het kind heeft erkend, en waar we hebben vast laten leggen dat het kind Micha's achternaam krijgt. Als Micha zijn achternaam gaat veranderen naar die van zijn moeder (en "stiefvader"), dan verandert automatisch de naam van het kind ook daarin, en dat wil ik dus niet. Dus ik zou nu willen veranderen dat het kind mijn achternaam krijgt....
©Dumbo
  woensdag 20 oktober 2004 @ 13:12:19 #97
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_22746090
De eerste echo, was natuurlijk heel erg leuk, hij was flink aan het bewegen dus de echo is wat onduidelijk, ook omdat ik een foto van de echo heb gemaakt (geen scanner.)
Het hartje klopte flink, we konden ook goed de 2 kamers zien en de 2 hersenhelften, eigenlijk was alles goed te zien, een keer rekte frutsel zijn eigen flink uit.

woensdag 20 oktober 2004 @ 13:12:38 #98
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22746099
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 13:06 schreef texelonia het volgende:

[..]

Ja maar dat is ook wat ik wil... We zijn al bij de Gemeente geweest tijdje geleden, waar Micha het kind heeft erkend, en waar we hebben vast laten leggen dat het kind Micha's achternaam krijgt. Als Micha zijn achternaam gaat veranderen naar die van zijn moeder (en "stiefvader"), dan verandert automatisch de naam van het kind ook daarin, en dat wil ik dus niet. Dus ik zou nu willen veranderen dat het kind mijn achternaam krijgt....
Ok, sorry, ik werd misleid door het zinnetje 'bij de geboorte' uit het stukje dat jij quote. Maar als jullie het idd al hebben vastgelegd dan lijkt het lastig te worden.

Je zou iig mss al kunnen informeren, zelfs voor Micha zijn besluit genomen heeft. Dan weet je iig wat wel en niet zou kunnen.
  woensdag 20 oktober 2004 @ 13:13:20 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22746115
Snakelady! Leuk!
  woensdag 20 oktober 2004 @ 13:13:49 #100
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_22746124
Ik weet ook niet zeker of het ook geldt, als het kind nog steeds niet is geboren...
©Dumbo
  woensdag 20 oktober 2004 @ 13:15:08 #101
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_22746146
Wat gaaf snakelady
©Dumbo
  FOK!fossiel woensdag 20 oktober 2004 @ 13:23:25 #102
2628 Karin
pi_22746343
Wat leuk snakelady!! Fijn dat alles goed was

Girly heel veel sterkte morgen Ik hoop dat het erg meevalt!
  woensdag 20 oktober 2004 @ 13:46:46 #103
61800 Rottdog
pi_22746881
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 12:59 schreef texelonia het volgende:

[..]

Ja ik snapte dat dus ook niet zo goed. Eerst wil hij perse dat het kind zijn achternaam krijgt, en nu wil ie zelf zijn achternaam niet meer
Maar hij heeft nu de achternaam van zijn biologische vader. Zijn ouders zijn gescheiden toen hij 6 was. Z'n vader was er nooit voor hem en schijnt een hoop nare dingen te hebben gedaan. Micha was er eigenlijk wel klaar mee. Onlangs is zijn biologische vader overleden. Was ff een schrik, maar hij is zelfs niet naar de begrafenis geweest. Het was min of meer afgesloten zaak voor hem. Maar nu kreeg ie een brief van de notaris, over nalatenschap van zijn vader. Allemaal gedoe en gezeur, en hij ziet het allemaal een beetje als een steek onder water, en wil eigenlijk niks meer met die hele familie te maken hebben.
Micha's moeder is hetrouwd toen hij 15 was. Die man ziet hij meer als zijn vader dan zijn biologische vader. Er is ooit een rechtszaak geweest omdat die man Micha en zn zusje wilde adopteren en zodat Micha die achternaam kon krijgen. De rechter vond dat niet echt nodig. Als Micha dus zijn achternaam zou wijzigen, zou hij het geloof ik naar die achternaam laten veranderen (zijn moeder heeft ook die naam aangenomen).
[..]
Tis net of ik mijn eigen verhaal lees, in ieder geval mag Micha de erfenis van zijn vader weigeren heb ik toen ook gedaan alleen moet Micha dat wel aangeven aan de notaris. Mijn achternaam is dus wel verandert (gelukkig) want ook ik had geen lievertje van een "verwekker". Mijn "verwekker" moest toen toestemming geven voor de naamsverandering anders ging het hele gebeuren niet door dat heeft hij gelukkig wel gedaan. Zou abso proberen of je nu nog kan veranderen kwa naam aangezien het kindje nog niet is aangegeven bij de burgelijke stand. Dus op naar de burgelijke stand en proberen het daar te regelen.
Als Micha ook met de rest van de "fam" niets te maken wil hebben kan hij ook dit bij deze notaris aangeven (doelt op erfenis van een opa of oma).

Snakelady daar zit een mooie beebietje
pi_22747174
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 12:10 schreef Karin het volgende:
Als je eenmaal een KS hebt gehad moet de volgende bevalling ook onder begeleiding van een gyn gebeuren. Maar mijn gyn had tegen mij gezegd dat ik de eerste maanden gewoon naar een verloskundige kon gaan en pas aan het eind weer terug op controle bij de gyn (om dus ook in de gaten te houden hoe groot het kindje is en om dan eventueel eerder in te grijpen). Het zal vast ook wel te maken hebben met de reden dat je een KS hebt gekregen.
Het lijkt mij wel leuker om de controles bij de verloskundige te laten doen in het begin, ik vind de gyn's hier nogal horken.
Ik heb hier toevallig de verwijsbrief + info over de zwangerschap en bevalling van Wilyan...
De reden van mijn KS is -> niet vorderende ontsluiting..

Reden overname van vlos -> gyn... : Langer dan 24 uur gebroken vliezen en macrosomie.
Medische indicatie : gelijk aan reden overname
Duur gebroken vliezen : 37 uur 29 min
Hulp bij baring : secundaire sectio caesarea
Indicatie hulp : niet vorderende ontsluiting
Complicatie baring : geen

Weet iemand precies wat macrosomie is?
Klopt het dat het betekend dat het een groot kind is of betekent het iets anders?
W ~ H ~ T
  FOK!fossiel woensdag 20 oktober 2004 @ 14:01:24 #105
2628 Karin
pi_22747207
Ja dat betekend inderdaad groot kind.
pi_22747420
Snakelady mooie echo
  woensdag 20 oktober 2004 @ 14:12:24 #107
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_22747446
dank jullie wel , we zijn er zelf ook erg blij mee.
pi_22747944
Snakelady Gave echo zeg!! ben zo blij voor jullie dat alles goed gaat

karin bedankt voor je medeleven
pi_22748214
Snakelady beetje late reactie... Wat een mooie echo zeg! Ik heb net gebeld voor een afspraak bij de gyn... 26 november mag ik heen. Ik krijg dan de termijnecho en ik hoop dat ie net zo mooi is als die van jou...

Girly Heel veel sterkte voor morgen meid.... Dikke en

[ Bericht 10% gewijzigd door Jonnetje op 20-10-2004 14:55:24 ]
W ~ H ~ T
  woensdag 20 oktober 2004 @ 15:29:35 #110
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_22749099
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 13:46 schreef Rottdog het volgende:
Tis net of ik mijn eigen verhaal lees, in ieder geval mag Micha de erfenis van zijn vader weigeren heb ik toen ook gedaan alleen moet Micha dat wel aangeven aan de notaris. Mijn achternaam is dus wel verandert (gelukkig) want ook ik had geen lievertje van een "verwekker". Mijn "verwekker" moest toen toestemming geven voor de naamsverandering anders ging het hele gebeuren niet door dat heeft hij gelukkig wel gedaan. Zou abso proberen of je nu nog kan veranderen kwa naam aangezien het kindje nog niet is aangegeven bij de burgelijke stand. Dus op naar de burgelijke stand en proberen het daar te regelen.
Als Micha ook met de rest van de "fam" niets te maken wil hebben kan hij ook dit bij deze notaris aangeven (doelt op erfenis van een opa of oma).
Het irritante is alleen dat ongeacht of je de erfenis weigert of accepteert, dat dat gewoon 188 euro kost! Voor ons is dat best een hoop geld. Als ie het zou accepteren, kan ie het pas krijgen als de vrouw van zijn vader overlijdt. En gedurende haar hele leven kan zij beschikken over dat geld. Oftewel, ze kan gewoon alles opmaken, of belastingvrij aan haar eigen kinderen schenken, en dan blijft er dus niets voor Micha over. Of nog erger: schulden. En als er schulden zijn, moet ie een veel groter aandeel meebetalen, dan wat hij zou ontvangen als er wel geld over is. Beetje krom dus allemaal. Vandaar dat hij het ook een beetje als een steek onder water ziet.
©Dumbo
  woensdag 20 oktober 2004 @ 15:44:36 #111
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_22749478
dank jullie wel, ik hoop het ook voor jou jonnetje.

En girly.
  woensdag 20 oktober 2004 @ 16:02:12 #112
61800 Rottdog
pi_22749835
Weet het tex het is niet niks, die wet dat de "vrouw" de erfenis behoudt tot het overlijden aan toe is er ook pas sinds een jaar of 4 geloof ik en dat akkefietje van mij was voor die tijd dus nooit bij stil gestaan dat dat verandert was. Die steek onder water die ken ik ook maar als te goed, de verwekkker had ooit in goede tijden een spaarrekening op naam geopend, mijn naam. Nou heeft vrouw lief wel eerst alles geprobeert om dat geld te krijgen maar jammer voor haar stond het op naam en bij het opzeggen ervan moest je je legitimeren dus aan het einde van de rit zat zij met lege handen

weet het mods tis een beetje offtopic geworden

Over dat "grote kind" Jonnetje misschien raar om te vragen maar had toendertijd Wilyan wel door het geboortekanaal heen gekunt omdat dat zo specifiek gemeldt staat.
  woensdag 20 oktober 2004 @ 16:10:35 #113
45621 Suzanna
Mama van...
pi_22750030
Hallo allemaal, ben ik weer eens!

Ik moet zeggen dat ik nu wel heel erg zwanger begin te worden!! Overal doet het pijn als ik 's avonds van de bank probeer op te staan... ;-)
Hebben jullie daar ook zo'n last van, RUGPIJN?
Vandaag zwangerschaps-shoppen gedaan (morgen heb ik een bruiloft en dan moet je toch netjes voor de dag komen ) en ik ben geslaagd! Wel pas na 3 uur shoppen wat dus een aanslag is op je benen en bekken en buik en zo... maar ik ben geslaagd!
Iemand een leuke tip voor zwangerschapskleding in Rotterdam en omstreken die BETAALBAAR is? Ik vind het namelijk nogal prijzig allemaal en we moeten elke maand rondkomen van een klein budget dus tja... misschien heeft iemand een tip.

Ik hoop dat het goed gaat met alle zwangeren - ik zou hier wat vaker moeten komen maar helaas moet je daar TIJD voor hebben.

Groetjes....

Suzanna
  woensdag 20 oktober 2004 @ 17:32:46 #114
105888 renzell
pi_22751813
Hé Suzanna, je moet misschien Cora Kemperman eens proberen... of zeg ik nu iets dat je al lang weet? Er schijnen namelijk nogal wat zwangeren in de broekjes van Cora rond te huppelen. Mijn moeder nam me er mee naartoe en om eerlijk te zijn vond ik niet alles even leuk en dacht ik in eerste instantie; "hmmm, meer iets voor m'n moeder dan voor mij misschien", maar ze hebben er echt hele mooie broeken en rokken met een soort van zwangerschapsband aan de bovenkant, als je begrijpt wat ik bedoel. De winkel zit aan het begin van de oude binnenweg, naast de ehhh... marskramer geloof ik. En laat je niet meteen wegjagen door de knalkleuren, maar zoek echt ff goed tussen alle gewaden! Succes
  † In Memoriam † woensdag 20 oktober 2004 @ 17:57:33 #115
81992 Githa
pi_22752380
leuk snakelady wat vliegt de tijd he ...... 12 weken alweer
Hoe gaat het eigenlijk met je omdat je even de schrik kreeg toen je wat bloed verloor?
die verschrikkelijke 3 maanden zijn iig voorbij

Ik mag vrijdagmiddag weer voor een echo ik ben zo benieuwd hoe hij gegroeid is want de laatste echo was rond de 3 maanden en nu ben ik er 6 ... als hij nog maar op de foto past
  woensdag 20 oktober 2004 @ 18:26:14 #116
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_22752942
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 17:57 schreef Githa het volgende:
Ik mag vrijdagmiddag weer voor een echo ik ben zo benieuwd hoe hij gegroeid is want de laatste echo was rond de 3 maanden en nu ben ik er 6 ... als hij nog maar op de foto past
Is dat een pert echo? Spannend!!

Ik had een keer op internet ergens gelezen dat de meeste pretecho's vóór 26 weken werden gedaan, omdat dan de baby er nog helemaal op paste. Maar met mijn 'pretecho' was ik ruim 22 weken en toen paste het al niet meer Hoofd en rompje gingen nog, maar de beentjes niet meer
©Dumbo
  Jubileum moderator woensdag 20 oktober 2004 @ 19:23:51 #117
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_22754328
Lieve Girly, heel veel sterkte morgen en ik denk aan jullie

Snakelady wat een mooie echo!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_22754529
Vraagje en hopenlijk weet iemand het hier.
Ik heb begin dit jaar zo'n voetenbadmassage ding gekocht van Bestron en ik heb onwijs veel zin om die weer eens te gebruiken.
Maar nu zit gebruiksaanwijzing er niet meer bij en er staat me iets van bij dat je bepaalde dingen of misschien het hele apparaat niet mocht gebruiken als je zwanger bent.
Dus als iemand weet hoe het precies zit hoor ik dat graag , zolang ik niets zeker weet gebruik ik m anders liever niet.
  woensdag 20 oktober 2004 @ 19:48:09 #119
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_22754924
Volgens mij gaan Micha en ik het nooit meer eens worden over de achternaam
Of Micha blijft opgescheept zitten met een achternaam die hij niet wil, of hij verandert zijn achternaam waardoor de naam van de kleine ook verandert waar ik dan ontevreden over ben. Lijkt wel een lose-lose-situation

Weet alleen nog niet wat hij ervan vindt om de achternaam van de kleine te veranderen naar mijn achternaam (als dat nu nog kan voor de geboorte), maar het dreigde op ruzie uit te lopen en daar had ik ook geen zin in...

Bah, voel me klote nu
©Dumbo
  † In Memoriam † woensdag 20 oktober 2004 @ 19:56:26 #120
81992 Githa
pi_22755116
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 19:48 schreef texelonia het volgende:
Volgens mij gaan Micha en ik het nooit meer eens worden over de achternaam
Of Micha blijft opgescheept zitten met een achternaam die hij niet wil, of hij verandert zijn achternaam waardoor de naam van de kleine ook verandert waar ik dan ontevreden over ben. Lijkt wel een lose-lose-situation

Weet alleen nog niet wat hij ervan vindt om de achternaam van de kleine te veranderen naar mijn achternaam (als dat nu nog kan voor de geboorte), maar het dreigde op ruzie uit te lopen en daar had ik ook geen zin in...

Bah, voel me klote nu
ohw tex wat vervelend nou
Ik kan je helaas geen raad of advies geven maar ik hoop dat jullie samen toch tot een oplossing komen die voor jullie beide fijn is

Vrijdag is geen pretecho maar een screening in het ziekenhuis om te kijken of alles oke is en de VK zei dat we dan tevens kunnen kijken wat het geslacht is
pi_22755193
Xanthe, ik had er ook 1 te leen gehad tijdens de laatste termijn van mijn zwangerschap van Chiara heb ik ´m een keer gebruikt, ik voelde me echt heel raar worden, en werd er ongerust van ipv relax dus ik heb de stekker er maar weer uit getrokken. Ik vond het niet prettig voelen en begon me ook af te vragen of het eigenlijk wel zo verstandig was. Ik wist het ook niet. Misschien kun je eens bij de blokker navragen, of een gebruiksaanwijzing inzien van zo´n apparaat.
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † woensdag 20 oktober 2004 @ 20:00:29 #122
81992 Githa
pi_22755218
Girly, voor het geval ik morgen geen tijd heb om te posten....
meissie heel veel sterkte gewenst voor morgen, ik denk aan je
  † In Memoriam † woensdag 20 oktober 2004 @ 20:01:37 #123
81992 Githa
pi_22755250
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 19:59 schreef melonovy het volgende:
Xanthe, ik had er ook 1 te leen gehad tijdens de laatste termijn van mijn zwangerschap van Chiara heb ik ´m een keer gebruikt, ik voelde me echt heel raar worden, en werd er ongerust van ipv relax dus ik heb de stekker er maar weer uit getrokken. Ik vond het niet prettig voelen en begon me ook af te vragen of het eigenlijk wel zo verstandig was. Ik wist het ook niet. Misschien kun je eens bij de blokker navragen, of een gebruiksaanwijzing inzien van zo´n apparaat.
Er moet anders op Inet toch wel een gebruiksaanwijzing te vinden zijn over zo'n ding
  woensdag 20 oktober 2004 @ 20:01:44 #124
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_22755253
Op internet kun je misschien ook een gebruiksaanwijzing vinden. Heeft Micha ook gedaan met onze magnetron die we van iemand hebben gekregen.
©Dumbo
pi_22755892
Heb al online gezocht , maar ik sommige bestanden niet openen omdat ik op een lptop zit die nog niet helemaal goed geïnstalleerd is.
Dus als iemand nu even weinig te doen heeft.... Tis er 1 van Bestron , maar het merk zal er wel niet zoveel toe doen.
  † In Memoriam † woensdag 20 oktober 2004 @ 20:30:21 #126
81992 Githa
pi_22756030
BELANGRIJKE AANWIJZINGEN
* Haal de stekker uit het stopcontact wanneer het bad gevuld, geleegd en gereinigd wordt.
* Ga niet in het bad staan.
* Gebruik het bad niet langer dan 20 minuten continu; hierna dient het bad uitgeschakeld te worden en
moet het afkoelen tot kamertemperatuur.
* Het bad mag met een beetje badolie gebruikt worden, echter uitsluitend niet-schuimende olie! Gebruik
ook geen andere middelen in het water. Gebruik alleen schoon leidingwater.
* Wanneer u aan diabetes lijdt, een pacemaker heeft of zwanger bent, overleg dan eerst met uw arts
voordat u het bad gebruikt.

* Wanneer u verwondingen of andere gezondheidsproblemen aan uw voeten of benen hebt, of wanneer u
door het gebruik van dit bad pijn, jeuk of een branderig gevoel ondervindt, raadpleeg dan eerst uw
huisarts voor u het bad verder gebruikt.
* Gebruik het voetbad niet in geval van: tuberculose, goed- of kwaadaardige tumoren, ontstekingen van
de huid, trombose, open wonden, kneuzingen en kapotte huid
* Vul het bad niet verder dan tot de streep 'MAX'.
* Plaats het bad op een egale en stevige vloer, maar niet op dikke vloerbedekking of een dik tapijt. Dit
zou de ventilatieopeningen kunnen verstoppen.

eerst overleggen dus wat de reden is kon ik niet vinden ....
  woensdag 20 oktober 2004 @ 20:36:11 #127
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_22756218
Tex, ik vind dat Micha zich maar moet schikken nu naar jouw wens! Jullie waren het eens over de achternaam: het zou die van hem worden. Dat gaan jullie dus niet veranderen in iets dat jij niet wilt. Dus zitten er maar 2 dingen op: of jouw naam voor het kind (als dat dus al kan!) of het zo laten! Vind het nogal wat dat hij ineens een andere naam wil... Voor zichzelf, a la, maar het is automatisch ook voor jullie kindje en dat is een heel ander verhaal, vind ik. Zo werken die dingen niet, lijkt me.
Maar goed, wat heb je eraan wat ik vind?

Renzell, dat slapen is supervervelend meis, ik hoop dat dat toch snel makkelijker gaat! Had het zelf niet, dus kan je er ook geen ervaringen van vertellen.
En het voelen? Dat was bij mij zo rond 18-19 weken, volgens mij. Eerst een klein beetje, een plopje waarvan je niet zeker weet of het "het" is. Maar dan steeds wat vaker en duidelijker! Wordt leuk !

Snakelady, mooie echo!

Girly Hou vol, hè?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_22756229
Dank je Githa, ik heb net nogmaals gezocht en ik kan zelf dus echt niets vinden.
Ik ga er voor het gemak vanuit dat ik m dus wel mag gebruiken zonder de stekker erin te stoppen.
  † In Memoriam † woensdag 20 oktober 2004 @ 20:39:00 #129
81992 Githa
pi_22756306
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 20:36 schreef Xanthe het volgende:
Dank je Githa, ik heb net nogmaals gezocht en ik kan zelf dus echt niets vinden.
Ik ga er voor het gemak vanuit dat ik m dus wel mag gebruiken zonder de stekker erin te stoppen.
geen idee dat stond er niet bij
pi_22756388
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 20:36 schreef Xanthe het volgende:
Is er geen slachtoffer aanwezig waar je je voetjes op schoot kan stallen ??

Lijkt mij gezonder (en lekkerder, volgens de dames die datzelfde geintje deden )
pi_22756450
Nee ik ben remi , Jeroen is weer werken en nadeel van ploegen is dat ie dan ook s'avonds moet werken....
  † In Memoriam † woensdag 20 oktober 2004 @ 21:06:26 #132
43556 miss_dynastie
pi_22757110
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 19:48 schreef texelonia het volgende:
Bah, voel me klote nu
Tex
Misschien een paar dagen laten rusten en er van het weekend nog eens over beginnen in alle rust? Misschien kun je dan morgen alvast even naar het gemeentehuis bellen om informatie over e.e.a. in te winnen. Toen Micha het kindje zo graag zijn achternaam wilde geven snapte ik dat wel en vond ik het leuk dat jullie het op die manier opgelost hadden, maar ik kan me voorstellen dat je hier niet blij mee bent. Rustig aan meissie
  woensdag 20 oktober 2004 @ 21:29:33 #133
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_22757725
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 20:36 schreef Sugar het volgende:
Tex, ik vind dat Micha zich maar moet schikken nu naar jouw wens! Jullie waren het eens over de achternaam: het zou die van hem worden. Dat gaan jullie dus niet veranderen in iets dat jij niet wilt. Dus zitten er maar 2 dingen op: of jouw naam voor het kind (als dat dus al kan!) of het zo laten! Vind het nogal wat dat hij ineens een andere naam wil... Voor zichzelf, a la, maar het is automatisch ook voor jullie kindje en dat is een heel ander verhaal, vind ik. Zo werken die dingen niet, lijkt me.
Maar goed, wat heb je eraan wat ik vind?
Jah dat vind ik dus ook eigenlijk. Maar voor hem is nu anders vanwege dat gedoe met het testament. En vind het ook weer lullig te 'eisen' dat hij zijn naam níet verandert als hij er ongelukkig mee is... Maar ja, ik kijk het nog een paar dagen aan. Hij heeft ook nog niet veel de tijd gehad om erover na te denken enzow.

En het is wel fijn om te weten dat ik niet de enige ben die er zo over denkt
©Dumbo
  woensdag 20 oktober 2004 @ 21:32:17 #134
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_22757812
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 21:06 schreef miss_dynastie het volgende:
Tex
Misschien een paar dagen laten rusten en er van het weekend nog eens over beginnen in alle rust? Misschien kun je dan morgen alvast even naar het gemeentehuis bellen om informatie over e.e.a. in te winnen. Toen Micha het kindje zo graag zijn achternaam wilde geven snapte ik dat wel en vond ik het leuk dat jullie het op die manier opgelost hadden, maar ik kan me voorstellen dat je hier niet blij mee bent. Rustig aan meissie
Het lastige is alleen dat hij het weekend moet werken, en dus niet echt een weekend heeft. Hij is morgen wel vrij, en dan volgende week weer ergens een dagje. Maar zal in de tussentijd inderdaad eens bellen of we überhaupt de naam nog zouden kunnen veranderen naar mijn naam.
©Dumbo
  woensdag 20 oktober 2004 @ 21:58:31 #135
105938 Jompelmeisje
Als je me nodig hebt...
pi_22758589
Vanonder blad’ren, mos en aard
Plopt plots een roze sliertjesbal
En floep, ineens daar nog zo één
Wat is er dan-‘t geval?

Er klonk ver weg een noodsignaal
Dus kruipt vlug uit haar holletje
Een meisje nog besmeurd met zand
Twee staartjes op haar bolletje.

Het is het Jompelmeisje, heus!
Ze komt voor jou speciaal
Want jompels, die verdien je nu
Doe mee dus, allemaal!

Lieve Girly, ik jompel voor je… Heel veel sterkte morgen!

...jompel ik tevoorschijn!
pi_22758964
Girly, heel veel sterkte morgen! Ik zal aan je denken meid!
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 20 oktober 2004 @ 22:18:07 #137
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_22759139
Voel me goed hoor githa, idd wat zekerder.
Alleen vanavond hadden we de avondwake van de oma van remco dat was wel even moeilijk, morgen is de begrafenis dus dat zal wel nog rotter worden.
maar met de zwangerschap gaat het voor mijn gevoel heel erg goed.

Jompelmeisje, heel erg mooi en leuk.
pi_22759324
Ja sorry Snakelady, even vergeten dat jij morgen ook wel wat sterkte kan gebruiken, bij deze! Ook jij en Remco sterkte morgen!
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 20 oktober 2004 @ 22:32:14 #139
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_22759643
Girly en snakelady, allebei heel veel sterkte morgen
©Dumbo
pi_22759858
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 21:58 schreef Jompelmeisje het volgende:
Vanonder blad’ren, mos en aard
Plopt plots een roze sliertjesbal
En floep, ineens daar nog zo één
Wat is er dan-‘t geval?

Er klonk ver weg een noodsignaal
Dus kruipt vlug uit haar holletje
Een meisje nog besmeurd met zand
Twee staartjes op haar bolletje.

Het is het Jompelmeisje, heus!
Ze komt voor jou speciaal
Want jompels, die verdien je nu
Doe mee dus, allemaal!

Lieve Girly, ik jompel voor je… Heel veel sterkte morgen!

how cute

ben een bietje ondersteboven ervan

leuk gedaan ....

jompelmeisje is LIEF
pi_22760010
snakelady indd sterkte meis morgen.. ook voor jouw mannetje.. doe wel rustig aan heh morgen.. ook voor je beeb.. zal aan je denken..

trouwens zwangere meiden.. kijken jullie uit met biologisch varkensvlees??
zag het net op het nieuws.. just in case..
  woensdag 20 oktober 2004 @ 23:01:06 #142
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_22760492
Girly en vriendje heel veel sterkte en kracht toegewenst morgen, dikke knuf

Snakelady en Remco, ook julli eveel sterkte toegewenst morgen
  woensdag 20 oktober 2004 @ 23:04:36 #143
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_22760585

En nog heeeeeeeel veel jompeltjes meer voor Girly

Snakelady lief beebje hoor!!! Fijn dat alles goed is

Xanthe, ik heb altijd begrepen dat je zwangere vrouwen niet mag masseren( van de fysio die bij ons op de afdeling rondhobbelde) maar waarom dat ook weer was, weeenbevorderend ofzo weet het niet precies meer Misschien is dat het? Maar goed zoals ik al vaker heb gezegd, je mag geen ruk meer als zwangere, vind het soms(vaak!!!) wel wat overtrokken allemaal.
Hyves!
pi_22761890
tex, als micha die nieuwe achternaam die hij wil aannemen meer als 'zijn' naam ziet dan de naam die hij tot nu toe draagt, lijkt het me alleen maar logisch dat hij die ook liever door wil geven aan z'n kind, dus dat hij het hem juist nu erg bezig houdt. waarom heb je eigenlijk zo'n bezwaar tegen die nieuwe achternaam? (sorry als ik te nieuwsgierig ben). succes met het uitpraten van deze gevoelige kwestie, lijkt me ook heel lastig hoor.

girly, veel sterkte morgen.
en snakelady natuurlijk ook.
pi_22763747
Snakelady sterkte op de begravenis.

Girly jij heel veel sterkte morgen in het ziekenhuis en laat je maar lekker verwennen!

Wat is er met biologisch varkensvlees? Heb er niets over gehoord of gelezen.

Loena soms is het inderdaad dat je denkt waarom mag dat nou niet???
Maar zoals velen zullen begrijpen ben ik met mijn achtergrond liever wel extra voorzichtig , ben allang blij dat beebje nog zo goed doet in mijn buik maar de angst zal nooit helemaal weg zijn.
Dan maar overtrokken voorzichtig , kan ik mezelf nooit voor mijn kop slaan dat ik iets fout heb gedaan...

Trusten allemaal!
pi_22765613
hier een stukje xanthe

Vlees van bio- en scharrelvarkens kan ziekmakend zijn. Dat blijkt uit een onderzoek van wetenschappers van de Wageningen Universiteit. De parasiet Toxoplasma is de veroorzaker van het probleem. Met name zwangere vrouwen en mensen met een verminderde weerstand moeten extra oppassen.

In het slachthuis waar onderzoek werd gedaan kwam de parasiet in 2,9 procent van de bio- en scharrelvarkens voor. In andere varkens werd niets aangetroffen. De scharrelvarkens kunnen de parasiet binnenkrijgen als zij eitjes binnenkrijgen die door besmette katten en knaagdieren worden verspreid. De onderzoekers waarschuwen dat de risico's groter worden op het moment dat er meer bio- en scharrelvarkens komen. Zij adviseren de slachthuizen het verdachte vlees te controleren.

Ongeboren kinderen kunnen door de parasiet ernstige afwijkingen krijgen, invalide worden of zelfs overlijden. Volgens de Voedsel- en Waren Autoriteit (VWA) zou goede verhitting van het vlees de parasiet moeten doden.

okeej het was al bekend dat je moest uitkijken met toxoplasmose.. maar goed dit was in het nieuws.. dus daar zal men dus extra op moeten letten!

nou meiden ik ga ervandoor..

love you girls!!!

† In Memoriam † donderdag 21 oktober 2004 @ 08:05:03 #147
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22766326
hier ook nog een linkje: Kinderzaken in het nieuws
mooi he, alles
  donderdag 21 oktober 2004 @ 09:45:28 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22766467
Girly, heel veel sterkte vandaag.

Tex, ik ben eigenlijk ook wel een beetje nieuwsgierig naar waarom je de naam van je schoonouders absoluut niet wil?

Ik neig een beetje naar wat Bix zegt. Jullie hebben ervoor gekozen dat het kindje hetzelfde zou gaan heten als Micha, dus als Micha hele grote bezwaren heeft tegen zijn huidige naam...
pi_22766560
Ik heb volgens mij Jonnetje en Renzell nog niet eens gefeliciteerd .... bij deze dan

hele mooie echo, snakelady (fijn dat alles goed is)

Girly: heel veel sterkte vandaag!
pi_22766593
Girly sterkte vandaag
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  donderdag 21 oktober 2004 @ 09:56:37 #152
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_22766606
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 09:45 schreef Brighteyes het volgende:Tex, ik ben eigenlijk ook wel een beetje nieuwsgierig naar waarom je de naam van je schoonouders absoluut niet wil?

Ik neig een beetje naar wat Bix zegt. Jullie hebben ervoor gekozen dat het kindje hetzelfde zou gaan heten als Micha, dus als Micha hele grote bezwaren heeft tegen zijn huidige naam...
Ik kan het totaal niet vinden met mijn schoonmoeder. Ze heeft dingen gedaan die in mijn ogen eigenlijk niet door de beugel kunnen. Voel me totaal niet op m'n gemak bij haar, en zie het dus al helemaal niet zitten om mijn kind naar haar te vernoemen. Naar háár voor mijn gevoel jah en niet naar Micha, omdat die naam voor mijn gevoel haar naam is, en niet Micha's naam.

En als Micha die naam al had gehad toen we voor de eerste keer discussie over de achternaam hadden, was ik er vrijwel zeker nooit mee ingestemd om het kind zijn achternaam te geven...
De aversie die Micha nu heeft tegen zijn biologische vader en die achternaam, heb ik in misschien iets mindere mate tegen mijn schoonmoeder...
©Dumbo
pi_22766644
Das een vervelende situatie Tex, maar ik begrijp jou standpunt heel goed. Ik zou dan toch proberen om de baby jou naam te laten krijgen, want als jij voor jou gevoel het naar haar vernoemd dan zit je er zelf ook niet lekker bij.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 10:00:18 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22766661
Ah op die manier. Lastig hoor... het laatste wat je wil is vette bonje, maar ik weet dat achternamen hele sterke gevoelens op kunnen roepen.
Ik ben er zo een die er heilig van overtuigd is dat ze haar eigen naam blijft houden na een evt. huwelijk en die ook het liefst haar evt. kinderen haar eigen naam zou willen geven.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 10:04:06 #155
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_22766714
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 10:00 schreef Brighteyes het volgende:
Ah op die manier. Lastig hoor... het laatste wat je wil is vette bonje, maar ik weet dat achternamen hele sterke gevoelens op kunnen roepen.
Ik ben er zo een die er heilig van overtuigd is dat ze haar eigen naam blijft houden na een evt. huwelijk en die ook het liefst haar evt. kinderen haar eigen naam zou willen geven.
Zo ben/was ik dus ook. Als we gaan trouwen hou ik sowieso mijn eigen achternaam. Ook omdat ik mijn achternaam gewoon heel mooi vind, en die komt ook niet zo veel voor.
Met Micha's achternaam ben ik uiteindelijk wel ingestemd, omdat ik dacht dat het voor hem blijkbaar ook belangrijk was. En dan krijg je dit Maar al dat 'gedoe' met zijn biologische vader is allemaal voor mijn tijd. Ik ken Micha alleen met die naam, en het heeft verder geen negatieve gevoelens voor mij. Maar ik voel me nu wel een beetje 'bedrogen'. We waren ingestemd met zijn huidige naam, en nu verandert alles opeens...
©Dumbo
  donderdag 21 oktober 2004 @ 10:05:10 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22766725
Heeft er hier iemand ooit gehoord van een placenta in 2 delen? Mijn zusje heeft dinsdag een echo gehad om te kijken hoe haar placenta nou precies ligt. Ze denken een stukje voor de ingang waardoor ze een geplande KS zou moeten krijgen. Dus van de week terug voor extra onderzoek maar nu schrijft ze dus dit:

' Ik heb een stuk placenta aan de voorkant van de baarmoeder en aan de achterkant van de baarmoeder zitten en het is dus niet duidelijk of dit aan elkaar doorloopt en dus voor de uitgang zit of niet. [...] ja inderdaad in 2 delen, schijnt ook nog te kunnen dus. Eigenlijk is het er 1 die aan de onderkant zit dus die in 2 stukken verdeeld is maar ze weten dus niet zeker of het echt verdeeld is en of het dus evt voor de uitgang zit.'

Heeft iemand hier wel eens van gehoord?
pi_22766887
Vervelende situatie inderdaad, Tex.

Wij zaten ook een beetje zo toen Damon geboren werd.
Ik heb sowieso mijn eigen naam gehouden toen we trouwden. Mijn man heeft in zijn leven 3 achternamen gehad. De naam die hij nu heeft is van zijn stiefvader die hij al jaren niet meer ziet. Daarom wilde ik ook dat onze kind(eren) mijn achternaam kregen.
Toen ik eenmaal zwanger was bleek dat mijn man er toch wel waarde aan hechtte dat zijn achternaam gebruikt werd. Ik heb er toen niet meer moeilijk over gedaan en Damon dus zijn achternaam gegeven (het is een mooie naam dus...) ach...

Brighteyes: nee, daar heb ik verder nooit van gehoord.....
pi_22766925
BE ik heb er nog nooit van gehoord, maar ik sta nergens meer verbaasd van gezien Djulian in mijn buik een 2 kamerappartement had
  donderdag 21 oktober 2004 @ 10:23:47 #159
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_22766991
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 10:18 schreef Anitra het volgende:
BE ik heb er nog nooit van gehoord, maar ik sta nergens meer verbaasd van gezien Djulian in mijn buik een 2 kamerappartement had
Toen ik dat aan mijn moeder vertelde zei ze dat dat vaak op een miskraam uitloopt..
©Dumbo
  donderdag 21 oktober 2004 @ 10:25:34 #160
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22767015
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 10:23 schreef texelonia het volgende:

[..]

Toen ik dat aan mijn moeder vertelde zei ze dat dat vaak op een miskraam uitloopt..
Wat? Dat 2-kamer appartement snap niet zo goed wat daarmee bedoeld word Of een gedeelde placenta?
Eigenlijk lijkt dat laatste me sterk, dat dat nog kan gebeuren aangezien ze er in het ziekenhuis redelijk relaxed over doen. Geen spoed of zo.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 10:29:50 #161
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_22767095
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 10:25 schreef Brighteyes het volgende:
Wat? Dat 2-kamer appartement snap niet zo goed wat daarmee bedoeld word Of een gedeelde placenta?
Eigenlijk lijkt dat laatste me sterk, dat dat nog kan gebeuren aangezien ze er in het ziekenhuis redelijk relaxed over doen. Geen spoed of zo.
Nee, dat 2-kamer appartement. Als ik het me goed herinner had Anitra een soort tussenschot in haar baarmoeder, wat er ook in resulteerde dat Djulian in een stuit lag maar zich niet kon draaien.

Een gedeelde placenta heb ik ook nog nooit van gehoord.
Maar jouw zus ging ongeveer gelijk op met mij toch? Dus lijkt me sterk dat ze nu nog een miskraam zou krijgen. Of in elk geval kun je het in dit stadium geen miskraam meer noemen...
©Dumbo
  donderdag 21 oktober 2004 @ 10:30:28 #162
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_22767108
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 01:03 schreef Xanthe het volgende:

Loena soms is het inderdaad dat je denkt waarom mag dat nou niet???
Maar zoals velen zullen begrijpen ben ik met mijn achtergrond liever wel extra voorzichtig , ben allang blij dat beebje nog zo goed doet in mijn buik maar de angst zal nooit helemaal weg zijn.
Dan maar overtrokken voorzichtig , kan ik mezelf nooit voor mijn kop slaan dat ik iets fout heb gedaan...
Tuurlijk snap ik helemaal hoor
Hyves!
pi_22767110
brighteyes, van een placenta in delen heb ik nooit gehoord nee! wel es van een dubbele baarmoeder, zoals Anitra had (met zo'n tussenschotje toch Anitra?). dat laatste kan inderdaad wel problemen opleveren bij zwanger worden/blijven, maar hoeft niet.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 10:52:12 #164
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_22767444
Bright, heb ik ook nog nooit van gehoord eigenlijk die dubbele placenta( zeg maar nee dan krijg je er twee ) Apart hoor!!! Ga zo wel ff Googlen wil wel weten hoe dat nu eigenlijk zit.

Dat wat Anita heeft, dat tweekamerappartement , ken ik wel en komt wel regelmatig voor, heb jij er bij Djen geen problemen van ondervonden trouwens Anitra? Premature weeen/stuitligging?

[ Bericht 5% gewijzigd door Loena-tik- op 21-10-2004 10:57:57 ]
Hyves!
  donderdag 21 oktober 2004 @ 10:56:11 #165
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22767525
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 10:29 schreef texelonia het volgende:

[..]

Nee, dat 2-kamer appartement. Als ik het me goed herinner had Anitra een soort tussenschot in haar baarmoeder, wat er ook in resulteerde dat Djulian in een stuit lag maar zich niet kon draaien.

Een gedeelde placenta heb ik ook nog nooit van gehoord.
Maar jouw zus ging ongeveer gelijk op met mij toch? Dus lijkt me sterk dat ze nu nog een miskraam zou krijgen. Of in elk geval kun je het in dit stadium geen miskraam meer noemen...
Nee precies, dat dacht ik dus ook, het kan natuurlijk altijd nog mis gaan maar het lijkt me sterk. Dat van die 2 kamers kan ik me idd wel indenken dat het, zeker in het begin, problemen op kan leveren.
Idd gelijk met jou, 4 daagjes later
  donderdag 21 oktober 2004 @ 11:13:14 #166
37150 livelink
pi_22767812
Als je een placenta in twee delen hebt, moet je denk ik ook een navelstreng met een vertakking hebben Ik heb er nog nooit van gehoord in ieder geval.
pi_22767963
Goeie morgen, hebben jullie een beetje lekker geslapen?
Ik vanaf het moment dat naar de wc moest hoorde ik geluiden op de vliering.
In eerste instantie dacht ik aan lekage aangezien het nogal hard regende, maar regen dat trippeld niet naar een andere plek toe.
De katten? Dus maar eens kijken... Nee de kattn lagen ook te slapen.
Vervolgens was het een tijdje stil tot in 1 van de (nep) balken een behoorlijk lawaai kwam , echt een beest dus.
Jeroen maar eens wakker gemaakt en die stond op om op die balken te gaan kloppen , wat beantwoord werd met luid geknaag....
En vanaf dat moment heb ik niet echt lekker meer geslapen...
En nu uit zoeken hoe we die beesten het beste kunnen bestrijden beetje lastig aangezien we nog niet weten om wat voor beest het gaat....
  donderdag 21 oktober 2004 @ 11:35:54 #168
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_22768169
Op internet een tel. nummer van Postbus 51 Infolijn gevonden voor vragen over de naamswijziging. Daar konden ze mijn vraag niet beantwoorden. Ander nummer gekregen, gebeld, daar kreeg ik een of andere muts aan de telefoon die zelf niks wist volgens mij. Hoorde steeds als ik iets zei op de achtrgrond iemand anders iets zeggen en dan de mevrouw aan de telefoon dat herhalen. Maar goed, ze vroegen of er een akte van die achternaam ofzow was gemaakt (weet nu al niet meer hoe ze dat officieel noemde), maar dat wist ik niet. Weet alleen dat we het bij de Gemeente hebben laten vastleggen, maar of dat in die ene akte is??? Nou dat moest ik dan navragen bij de Gemeente. Dus weet nu eigenlijk nog niks
©Dumbo
  donderdag 21 oktober 2004 @ 11:36:24 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22768182
Hmmm, beetje gegoogled en het schijnt dus Placenta Bipartita te heten, maar heel veel wijzer word ik er niet van. Er is zowieso niet veel te vinden en wat ik vind is veelal spaans of frans of gewoon een verwijzing naar een classificering...
  donderdag 21 oktober 2004 @ 11:44:11 #170
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_22768333
Zijn er hier trouwens nog zwangere dames die ook een enorm wisselende eetlust hebben?
De eerste 4 maanden had ik echt bijna geen trek en at ik vrij weinig. Daarna wisselde het per dag of ik wel of geen trek had. De afgelopen paar weken had ik echt heeel erg veel trek. Niet eens trek in lekkere dingen, maar ook echt honger. At veel meer dan normaal voor mijn doen. Sinds een weekje ongeveer heb ik weer helemáál geen trek juist.

Ik dacht dat het te maken heeft met een groeispurt. Dat als de baby een groeispurt heeft ik meer honger krijg ofzow. Vind het wel een beetje irritant eigenlijk. Was net aan mijn nieuwe eetritme gewend, en nu word ik weer overal misselijk van. Ga niet eens boodschappen doen omdat ik niet weet wat ik moet eten
©Dumbo
  donderdag 21 oktober 2004 @ 11:49:55 #171
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_22768450
Op dat formulier dat we van de Gemeente hebben meegekregen bij de erkenning staat wel: "Akte van erkenning van elk kind waarvan een vrouw thans zwanger is". Daarop staat dus ook "Geslachtsnaam kind". Zou dat zijn wat ze bedoelen? Want dan kunnen we het vast niet meer wijzigen. Maar aan de telefoon hadden ze het ergens anders over volgens mij.... Akte van geslachtsnaam, of Akte van naamswijziging, of zoiets.. Iets over de naam in elk geval.
©Dumbo
  † In Memoriam † donderdag 21 oktober 2004 @ 11:56:11 #172
81992 Githa
pi_22768592
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 11:44 schreef texelonia het volgende:
Zijn er hier trouwens nog zwangere dames die ook een enorm wisselende eetlust hebben?
De eerste 4 maanden had ik echt bijna geen trek en at ik vrij weinig. Daarna wisselde het per dag of ik wel of geen trek had. De afgelopen paar weken had ik echt heeel erg veel trek. Niet eens trek in lekkere dingen, maar ook echt honger. At veel meer dan normaal voor mijn doen. Sinds een weekje ongeveer heb ik weer helemáál geen trek juist.

Ik dacht dat het te maken heeft met een groeispurt. Dat als de baby een groeispurt heeft ik meer honger krijg ofzow. Vind het wel een beetje irritant eigenlijk. Was net aan mijn nieuwe eetritme gewend, en nu word ik weer overal misselijk van. Ga niet eens boodschappen doen omdat ik niet weet wat ik moet eten
Ik heb veel last van maagzuur wat ook mijn eetlust bederft dus bij mij is het toch al wisselend.

Ik heb ook een vraagje...
Ik ben sinds gisteravond aan de diarree maar nu heb ik ook enorme pijnscheuten in mijn buik. Ik heb wel eerder buikgriep gehad en ook buikpijn maar nog nooit zo pijnlijk, ik verkramp er helemaal van.
Ik maak me toch een beetje zorgen omdat je je vermoedens dat het door de diarre komt niet bevestigd krijgt...wat denken jullie kan dat kwaad ?
pi_22768596
Ik heb idd een schot in mijn baarmoeder en deze zit zo dat vaak het vruchtje zich niet kan innestelen wat idd vaak eindigd met een miskraam (8x zwanger geweest en 2 kids zegt genoeg) De miskramen varieerden wel in leeftijd, van 5 weken tot ruim 16 weken. Als het zich dan genesteld had dan kon het idd zo zijn dat ik vroeg weeen had zoals met die 16 weken en werd het er gewoon uit "gewerkt" Met het vruchtje was niks "mis" maar het kon niet groeien in mijn baarmoeder en dan stoot het lichaam het dus af. Hoe het met Djen goed is gegaan is voor iedereen een raadsel en vooral voor de gyn in Gouda. Die snapte er werkelijk helemaal niks van. Zij lag goed en was goed op lengte en gewicht. Met Djulian is het idd een ander verhaal geworden, hij kwam in stuit ligging en kon niet draaien. Met als gevolg dus de k.s. Ook stond hier de gyn verbaasd toen ze mijn baarmoeder open maakte, dit hadden ze nog niet eerder gezien. Wat me wel opvalt is dat Djulian kortere beentjes heeft en of dat door het ruimte gebrek komt weet ik niet, maar zijn beentje groeien momenteel erg hard. Als ik ooit nog zwanger wil worden dan zou ik eerst geopereerd moeten worden zodat het schot doormidden gedeeld word en het dus mee kan bewegen en dan neemt de kans op miskramen en vroeg geboortes en stuitligging af.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 12:46:21 #174
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_22769617
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 11:36 schreef Brighteyes het volgende:
Hmmm, beetje gegoogled en het schijnt dus Placenta Bipartita te heten, maar heel veel wijzer word ik er niet van. Er is zowieso niet veel te vinden en wat ik vind is veelal spaans of frans of gewoon een verwijzing naar een classificering...
Ja ontdekte ik ook al en mijn frans ik ongeveer even goed als mijn spaans, niet veel soeps dus...
Het enige dat ik er uit kon halen is dat het vaak pas na de geboorte ontdekt wordt, klinkt mij dan wel weer positief in de oren, als ze het blijkbaar pas na de geboorte ontdekken wil dus zeggen dat het geen/weinig complicaties heeft gegeven.
Hyves!
  donderdag 21 oktober 2004 @ 12:54:42 #175
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_22769780
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 11:56 schreef Githa het volgende:

[..]

Ik heb veel last van maagzuur wat ook mijn eetlust bederft dus bij mij is het toch al wisselend.

Ik heb ook een vraagje...
Ik ben sinds gisteravond aan de diarree maar nu heb ik ook enorme pijnscheuten in mijn buik. Ik heb wel eerder buikgriep gehad en ook buikpijn maar nog nooit zo pijnlijk, ik verkramp er helemaal van.
Ik maak me toch een beetje zorgen omdat je je vermoedens dat het door de diarre komt niet bevestigd krijgt...wat denken jullie kan dat kwaad ?
Kan natuurlijk zo zijn dat je een buikgriepje hebt en omdat je darmen door je baarmoeder wat minder ruimte hebben waardoor de buikgriep pijnlijker is. Maar blijf wel opletten want die rommelende darmen kunnen prikkelend werken op je baarmoeder, waardoor je weeen zou kunnen krijgen. Maar het moeilijke is altijd dat je niet precies weet wat je voelt, meid bij twijfel gewoon je vk bellen.
Hyves!
  donderdag 21 oktober 2004 @ 15:14:11 #176
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_22772639
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 11:56 schreef Githa het volgende:
Last van maagzuur heb ik ook veel. Maar eerst had ik dan wel nog gewoon honger. Nu heb ik dat ook niet meer.
©Dumbo
  donderdag 21 oktober 2004 @ 15:58:57 #177
37150 livelink
pi_22773619
Ik heb ook nog even gezocht op de placenta in twee delen en daarbij kwam ik onderstaande tegen.
http://www.ouders.nl/kindarts/ka0529.htm

Het lijkt dus iets redelijk normaals te zijn als ik het antwoord van die arts lees
pi_22773868
De eerste maanden at ik ook erg weinig nu met mijn 23 weken heb ik ineens onwijs trek in zoete dingen , maar als die niet voorradig zijn dan maakt het me niet uit wat het is als ik maar iets kan eten.
En ik hou normaal niet van zoetigheid op brood , maar nu......
Ik hoop dat dat nog wel weer wat minder word....
  donderdag 21 oktober 2004 @ 16:13:53 #179
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22773950
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 15:58 schreef livelink het volgende:
Ik heb ook nog even gezocht op de placenta in twee delen en daarbij kwam ik onderstaande tegen.
http://www.ouders.nl/kindarts/ka0529.htm

Het lijkt dus iets redelijk normaals te zijn als ik het antwoord van die arts lees
Thanks Livelink!
  donderdag 21 oktober 2004 @ 16:17:21 #180
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_22774030
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 16:10 schreef Xanthe het volgende:
De eerste maanden at ik ook erg weinig nu met mijn 23 weken heb ik ineens onwijs trek in zoete dingen , maar als die niet voorradig zijn dan maakt het me niet uit wat het is als ik maar iets kan eten.
En ik hou normaal niet van zoetigheid op brood , maar nu......
Ik hoop dat dat nog wel weer wat minder word....
Ja dat had ik dus ook, ineens veel meer zoet terwijl ik dat normaal ook nooit op brood enzow eet.
Maar nu is het dus weer omgeslagen naar weinig trek. Scheelt wel in de kilo's
©Dumbo
  † In Memoriam † donderdag 21 oktober 2004 @ 18:29:58 #181
81992 Githa
pi_22776481
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 12:54 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Kan natuurlijk zo zijn dat je een buikgriepje hebt en omdat je darmen door je baarmoeder wat minder ruimte hebben waardoor de buikgriep pijnlijker is. Maar blijf wel opletten want die rommelende darmen kunnen prikkelend werken op je baarmoeder, waardoor je weeen zou kunnen krijgen. Maar het moeilijke is altijd dat je niet precies weet wat je voelt, meid bij twijfel gewoon je vk bellen.
Thnx Loena voor je reactie.
tja, zoals je zegt weet ik dus niet hoe een wee voelt en ook niet hoe het voelt om een buikgriep te hebben als je zwanger bent maar ik weet wel dat het gigantisch veel pijn doet en dat leek me toch ook niet normaal Nou moet ik morgen toch voor een echo dus als het dan niet minder is kan ik het altijd even vragen.
bah bah ben je net genezen van een goede verkoudheid
  † In Memoriam † donderdag 21 oktober 2004 @ 18:32:27 #182
81992 Githa
pi_22776525
Girly meissie ik hoop dat het allemaal goed gegaan is met je vandaag

snakelady hoe gaat het met jou ? het zal een emotionele dag zijn geweest....
pi_22777994
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 11:21 schreef Xanthe het volgende:
En nu uit zoeken hoe we die beesten het beste kunnen bestrijden beetje lastig aangezien we nog niet weten om wat voor beest het gaat....
Een (veld)muis misschien ??
pi_22780220
Muizen , ratten of in het ergste geval een marter.....
pi_22780385
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 21:04 schreef Xanthe het volgende:
Muizen , ratten of in het ergste geval een marter.....
Een wat ??
  donderdag 21 oktober 2004 @ 21:27:36 #186
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_22780786
Best leuke beestjes op te zien een marter maar je wil er geen last van hebben, ze kunnen veel schade aanrichten.

Lijkt een beetje op een fret, is er ook familie van.

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 21 oktober 2004 @ 21:30:06 #187
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_22780848
Nog geen nieuws van Girly? Ik hoop maar dat het een beetje gaat met haar...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_22781095
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 21:27 schreef snakelady het volgende:
Best leuke beestjes op te zien een marter maar je wil er geen last van hebben, ze kunnen veel schade aanrichten.

Lijkt een beetje op een fret, is er ook familie van.
En het is ook nog een beschermde diersoort wat inhoud dat je er niets tegen mag doen als ie je huis vernielt.
Maar gelukkig heb ik connecties die ik zeker zal inzetten als het nodig is om het beestje te vangen en daarna elders uit te laten zetten.

Ik hoop dus dat het gewoon een muis is die is makkelijker te vangen , probleem is dat die meestal meteen met hun hele familie komen...
  FOK!fossiel donderdag 21 oktober 2004 @ 21:43:45 #189
2628 Karin
pi_22781180
zullen we de beestjesdiscussie voortzetten in Speeltuinbankje nr. 151: verse rel?!
pi_22781230
hoi meiden,

vanuit het bed met een laptop op schoot ben eindelijk een beetje bij om wat te typen..
ik ben blji dat het achter de rug is... de narcose verliep niet helemaal zo lekker.. kwam er weer paniekerig in en uit (dit keer deed het veeeel meer pijn).. toen ik eruit kwam trok ik dat ding uit mjin neus en hebben ze me wat bij gegeven omdat ik zeurde dat ik wilde slapen.. toen ik weer wakker werd ging ik weer zeuren.. (wat voelde ik me beroerd) maar mocht niet meer anders moest ik dan een nachtje blijven.. enigste wat ik herrinner eigenlijk dat ik erg vervelend was... ze hebben me vrij snel uit de uitslaapkamer gehaald.. waarschijnljik omdat ze me zat waren. (kan er niks aan doen dat ik er zo emotioneel van wordt, huilend roepen om je kind en dat je alleen maar wilt slapen)

eindelijk boven was ik nog gaar.. en was dus aan het bjikomen verder.. toen moest ik plassen....
wat een ramp was dat.. erg nodig plassen en het gevoel dat je blaas openknapt.... en het lukte maar niet.. zo erg dat ik moest janken van de pjin en omdat het niet lukte.. (als het echt niet lukte had ze het over een catheter,wat het inhoud weet ik niet meer) (en nog heb ik erg moeite met plassen,wat gepaard gaat met pijn) en blijf maar gaan achter mekaar.
ik mocht pas rond 1nen naar huis eindelijk na wat gegeten te hebben.

ik weet niet waar ik nu last van heb maar ik heb heel erg pijn , vooral als ik hoest,plast me omdraai of loop/sta ik kan eigenlijk alleen maar liggen.. dit had ik dus niet bij de vorige... ('voelt net alsof ik ergens een ballon in mjin lichaam heb wat op knappen staat met elk ding wat ik doe. en helpt niks met asprine en of ibu

zie wel of dit nog over gaat ... hoop snel want kan werkelijk niks nu..
nu vragen jullie je af.. heb je nog wat van die kleine meegekregen...
nee helaas niet... het was zo week dat er niets van overbleef.. (ze haalden het weg met zo'n zuigertje) jah had ik het wel ff moeilijk mee.. maar begreep het ook wel.

maar wat het belangrijkste is, is dat alles goed is verlopen en dat ik dit hoofdstuk nu kan afsluiten.
de pijn wacht ik nog wel ff af.. en anders bel ik gewoon terug dat het niet over gaat (het zijn geen menstru krampen. die zijn al eigenlijk gestilt met pijnstillers. het is duidelijk iets anders) de duizeligheid zal ook wel overgaan

hoop zo genoeg geinformeerd te hebben, en anders vragen jullie maar als er iets niet duidelijk is..
sory als het erg kortaf was en snel getypt.. maar zitten doet momenteel erg pjin.. dus hoop dat jullie dat begrijpen.

iedereen een hele dikke knuffel van shir
pi_22781342
Veel sterkte en laat je maar lekker verwennen.
  FOK!fossiel donderdag 21 oktober 2004 @ 21:51:37 #192
2628 Karin
pi_22781419
Ach Girly wat een rotervaring een catheter is als ze met een slangetje je blaas ingaan om hem te legen, klinkt erger dan het is, heb het zeer regelmatig gehad maar is niet echt pijnlijk hoor

Ik hoop dat je heel snel weer opknapt!
Sterkte
pi_22781451
Ach Girly meissie wat naar allemaal. Heel veel sterkte en doe rustig aan
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_22781513
Sterkte Girly
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  donderdag 21 oktober 2004 @ 22:01:15 #195
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_22781703
Girly, wat een narigheid meid, sterkte
Hyves!
pi_22781707
girly... wat ellendig meid. hopelijk is de pijn snel over en kun je gaan uitrusten van deze heftige dag (en weken/maanden).
pi_22781833
Girly, heel veel sterkte!

Heel veel liefs voor jou

Liefs, Beaker
  donderdag 21 oktober 2004 @ 22:06:56 #198
1087 Merisse
broddeltante
pi_22781884
Oww Shir, ach meissie toch
pi_22781898
Girly heel veel sterkte!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 21 oktober 2004 @ 22:14:36 #200
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_22782100
Girly wat vervelend allemaal!! Doe lekker rustig aan, ik hoop dat de pijn gauw over is!
©Dumbo
  † In Memoriam † donderdag 21 oktober 2004 @ 22:14:48 #201
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22782106
GirlyShir heel veel liefs vanuit hier en hopelijk gaat het snel weer beter met je. Wat moet dat akelig zijn als je ook nog eens zoveel pijn achteraf ervan hebt. Hele dikke knuffel
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_22782119
Shirley, heel veel sterkte...
It's all up to you
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 21 oktober 2004 @ 22:18:03 #203
13151 crew  Rewimo
pi_22782203
Dikke knuffel voor je, Girly

Misschien kun je over een poosje iets vinden dat als symbool voor je kindje kan dienen... iets waarmee je voor jezelf goed afscheid van je kindje kunt nemen.

Heel veel sterkte, doe rustig aan hoor!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_22782744
Girly wat een nare toestand, het klinkt echt heel onprettig allemaal, heftig hoor... Als je een borrel mag nemen, zou ik dat lekker gaan doen als ik jou was!
Dikke kus, sterkte er mee!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_22782824
Ach lieve Shirly, wat naar allemaal, en wat stom dat ze er zo weinig begrip voor hadden in het ziekenhuis. Laat je maar even lekker verwennen en hopelijk is de pijn gauw minder...
  donderdag 21 oktober 2004 @ 22:40:07 #206
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_22782871
Girly Ik heb niet eerder iets gepost maar ik denk wel aan je hoor
pi_22783048
Girly veel sterkte meis!
pi_22783424
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 22:18 schreef Rewimo het volgende:
Dikke knuffel voor je, Girly

Misschien kun je over een poosje iets vinden dat als symbool voor je kindje kan dienen... iets waarmee je voor jezelf goed afscheid van je kindje kunt nemen.

Heel veel sterkte, doe rustig aan hoor!
allereerst bedankt alemaal voor de lieve reacties ... ik kan het niet laten om even niet te kijken hier

*grouphug*

rewimo ik heb van mjin vriend de dag dat we het slechte nieuws hoorde een mooie ketting met een babyhangertje ,de grootte overeenkomt met die kleine .. hji heb m vandaag voor me opgehaald omdat we daar een naam in hebben gezet... dat betekend heel veel voor me..

*weer gaat liggen*

shir
  donderdag 21 oktober 2004 @ 23:02:37 #209
1087 Merisse
broddeltante
pi_22783451
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 11:56 schreef Anitra het volgende:
(8x zwanger geweest en 2 kids zegt genoeg) De miskramen varieerden wel in leeftijd, van 5 weken tot ruim 16 weken.
Tjeemig Anitra, zes miskramen daar schrik ik van zeg. Ik dat dat ik het trieste (mede)record had... maar zes, ik moet er niet aan denken...
  donderdag 21 oktober 2004 @ 23:03:18 #210
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_22783466
Girly hele dikke knuf for you en een dikke en zo jammer dat het deze x zo naar was meis, dat je maar snel van de pijn af bent en weer verder kunt gaan
  donderdag 21 oktober 2004 @ 23:05:34 #211
37150 livelink
pi_22783522
Girly, wat vervelend dat je nu zo'n last hebt van de curettage. Laat je maar even lekker verwennen door je vriend. Ik hoop dat de pijnstillers nu snel gaan werken zodat je toch nog kunt slapen.
pi_22783798
Girly dikke
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_22784262
Heel veel sterkte weer Girly..
pi_22784906
Hoi Girly.

We kennen elkaar op het forum niet zo,
maar ik heb in verschillende Topics meegelurkt en je postings gelezen.
Ik vind het jammer dat het is misgegaan en wil je veel sterkte toewensen.
In my dreams I fly around the world and visit many places.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 00:05:28 #215
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_22785031
Dikke knuffel en voor Girly.

Sterkte, ook voor je vriend...
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 00:22:19 #216
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_22785536
Girly, heel erg veel sterkte
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2004 @ 03:25:57 #217
81992 Githa
pi_22788690
Girly ik ben blij weer van je te horen, ik wens je heel veel sterkte en beterschap
pi_22789452
Je krijgt het erg voor je kiezen, Girly.

Heel veel sterkte met het verwerken en hopenlijk voel je je snel weer beter...
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 22 oktober 2004 @ 08:20:57 #219
13151 crew  Rewimo
pi_22789503
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 23:01 schreef Girly het volgende:
rewimo ik heb van mjin vriend de dag dat we het slechte nieuws hoorde een mooie ketting met een babyhangertje ,de grootte overeenkomt met die kleine .. hji heb m vandaag voor me opgehaald omdat we daar een naam in hebben gezet... dat betekend heel veel voor me..
Dat is inderdaad een heel mooi symbool voor jullie kindje. Ik hoop dat je een beetje geslapen hebt vannacht
pi_22790116
Ik vertelde toch over die pijn in mijn heup? De afgelopen paar dagen is het verergerd en straalt het uit naar rechterbil en bovenbeen (net zoals Texelonia).
Zo erg dat ik het vaak uitschreeuw van de pijn en ´s nachts niet kan slapen van de pijn.

Dit blijkt dus zwangerschaps-ischias (afknelling van een zenuw)

Niet ernstig, wel heel vervelend. Gelukkig helpt mijn man veel en Damon ontziet me ook steeds meer (hij is gelukkig al 3,5 dus kan ook best veel zelf).
Ik werk wel nog gewoon omdat ik toch moet zorgen dat ik in beweging blijf.... ik strompel dus lekker over de afdeling (voel ik me nog dikker )
pi_22790166
Hier gaat het ook niet zo lekker. Ik heb gisteravond zo een gigantische pijn gehad in mijn heupen en billen. Toen ik in bed lag kon ik me niet omdraaien. Uiteindelijk kon ik toch nog naar de badkamer half kruipend en heb ik half uur onder hete douche gestaan. Vriendje was er niet en dan sta je toch wel ff alleen voor. De douche heeft uiteindelijk wel wat geholpen, doordat het wat soepeler werd. Nu gaat het ook wat beter dan gister, gelukkig.

Is dit nu dan ook zo een afknelling van Lily of toch het bekken??
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 09:32:29 #222
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22790190
Girly, doe rustig aan meisje! Klinkt idd als een nare ervaring. Ik hoop dat dat ballon gevoel een beetje weggetrokken is.
pi_22790201
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 09:29 schreef Stiekemurd het volgende:
Is dit nu dan ook zo een afknelling van Lily of toch het bekken??
weet ik niet.....

Het is in ieder geval een zenuw en geen spier (lijkt er wel op) dus hitte e.d. helpt bij mij niet...
pi_22790238
Ik durf ook niet aan de vlos te vragen, want die gaat natuurlijk zeggen dat ik rustig aan moet doen. En dat moet ik ook wel en dat probeer ik ook en lukt soms wel. Maar gisteren waren mijn schoonouders hier om aan het kamertje te werken en dan loop je automatisch toch veel.......
pi_22790283
Is inderdaad best moeilijk, rustig aan doen.
Ik kan haast niet lopen dus echt veel kan ik gewoonweg niet maar de verloskundige zei tegen mij juist dat ik moest zorgen dat ik in beweging bleef... (ivm ischias)

Maar goed, gelukkig is het geen bekkeninstabiliteit, waar ik bang voor was....
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2004 @ 09:41:05 #226
81992 Githa
pi_22790306
Lily en stiekemurd, Ik hoop dat het van tijdelijke aard is en de pijn niet blijft tot aan de bevalling.
Ik herken die pijn ook wel, niet om kunnen draaien in bed en het niet op kunnen staan om naar de wc te gaan maar als ik idd kruipend/ strompelend begin dan gaat het hoe verder ik kom steeds beter dus dat is wel een verschil met jullie verhaal. Bij mij wordt dan ook verteld dat het de bekken zijn dus misschien toch een zenuw stiekemurd
iig sterkte dames
pi_22790329
Ik moet ook wel zeggen dat wanneer ik dan een beetje op gang ben, het juist dan beter gaat. Maar zodra je weer eent tijdje zit, het dan weer op slot zit als het ware. En dat voelt dan erger aan dan er voor. Wat dat betreft mag ie nu wel komen, maar ja moet er toch wel rekening mee gaan houden dat het ook nog wel 5 of 6 weken kan duren.
pi_22790354
lily, een vriendin van me had hetzelfde en heeft er oefeningen voor gekregen van de fysiotherapeut, die heel goed geholpen hebben!
pi_22790381
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 09:43 schreef bixister het volgende:
lily, een vriendin van me had hetzelfde en heeft er oefeningen voor gekregen van de fysiotherapeut, die heel goed geholpen hebben!
hmm, ik vraag wel ff een vriend van mijn ouders (ook fysiotherapeut)

(verloskundige heeft hier niks over gezegd )
pi_22790459
ik kan haar ook nog wel vragen of ze de oefeningen kan beschrijven, zij had echt enorm veel minder last ervan als ze die oefeningen braaf deed.
pi_22790508
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 09:49 schreef bixister het volgende:
ik kan haar ook nog wel vragen of ze de oefeningen kan beschrijven, zij had echt enorm veel minder last ervan als ze die oefeningen braaf deed.
ja graag (3 maanden duurt zo natuurlijk wel erg lang....)
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 10:06:44 #232
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_22790704
Mijn verloskundige had het idd ook al over een afgeknelde zenuw en dat er behalve fysiotherapie niet echt iets aan te doen is. Als ik een tijdje heb gezeten en dan opsta is het even heel erg, hoe meer ik dan loop hoe minder het dan wordt.
©Dumbo
pi_22790755
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 10:06 schreef texelonia het volgende:
... hoe meer ik dan loop hoe minder het dan wordt.
Bij mij blijft de pijn hetzelfde, de hele dag/nacht
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 10:11:43 #234
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_22790777
Ik droom nu trouwens vrijwel elke nacht over de bevalling
Dat ik ben bevallen van een tweeling, dat ik ben bevallen van een drieling!, dat ik élk moment kan bevallen en ik maar lig te wachten tot er eindelijk iets gebeurt, vanacht droomde ik dat ik 9 weken te vroeg was bevallen. En ik moet nog 9 weken! Of als het tegen zit zelfs 11 weken.

Dat gaan een paar lange weken worden als dit nu al begint
©Dumbo
pi_22790794
Girly beetje late reactie , maar ik lees je berichtje nu pas.
Meis wat een ellendige bedoening daar , hoop dat je je lichamelijk snel weer een beetje de oude zult gaan voelen.
Dikke kus en knuffel!
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 10:14:45 #236
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_22790822
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 10:10 schreef lily het volgende:

Bij mij blijft de pijn hetzelfde, de hele dag/nacht
Misschien ligt het aan je houding. Dat zei een andere verloskundige een keer tegen mij. Laatst ging ik de was vouwen, staand, en steeds bukkend enzow. En dan niet netjes door m'n knieenbuigen, maar gewoon met kromme rug. Toen kreeg ik er dus echt heeeeel erg last van dat ik niet meer kon lopen

Het lastige vond ik alleen dat ik dus niet altijd wat wanneer een houding slecht is
©Dumbo
pi_22790875
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 10:14 schreef texelonia het volgende:
Het lastige vond ik alleen dat ik dus niet altijd wat wanneer een houding slecht is
das inderdaad lastig

ik neem niet aan dat ik al 2 weken in dezelfde houding leef en slaap...
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 10:20:56 #238
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_22790932
Tja, dat voorbeeld van de was vouwen, dat heeft bij een paar dagen geduurd voordat het weer enigszins normaal was. Er hoeft dus maar één iets te zijn wat je in een verkeerde houding doet, en waarbij je lichaam te weinig tijd heeft ervan te herstellen.

Maar ja, ik weet het ook niet, was maar een ideetje.
©Dumbo
pi_22790968
wat naar lily dat je er zo constant last van heb. ik zal die vriendin snel te pakken proberen te krijgen.
pi_22790970
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 10:20 schreef texelonia het volgende:
Maar ja, ik weet het ook niet, was maar een ideetje.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 10:31:13 #241
45621 Suzanna
Mama van...
pi_22791106
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 17:32 schreef renzell het volgende:
Hé Suzanna, je moet misschien Cora Kemperman eens proberen... of zeg ik nu iets dat je al lang weet? Er schijnen namelijk nogal wat zwangeren in de broekjes van Cora rond te huppelen. Mijn moeder nam me er mee naartoe en om eerlijk te zijn vond ik niet alles even leuk en dacht ik in eerste instantie; "hmmm, meer iets voor m'n moeder dan voor mij misschien", maar ze hebben er echt hele mooie broeken en rokken met een soort van zwangerschapsband aan de bovenkant, als je begrijpt wat ik bedoel. De winkel zit aan het begin van de oude binnenweg, naast de ehhh... marskramer geloof ik. En laat je niet meteen wegjagen door de knalkleuren, maar zoek echt ff goed tussen alle gewaden! Succes
Nooit van gehoord....wel leuk om een keertje te kijken. Bedankt voor de tip!!
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 10:44:09 #242
45621 Suzanna
Mama van...
pi_22791370
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 11:44 schreef texelonia het volgende:

Heb ik ook, een wisselende eetlust...de eerste 5/6 maanden heb ik bijna niet normaal gegeten en zowiezo bjina niet gekookt omdat ik misselijk werd bij het idee van eten...
Nu heb ik wel weer trek en inderdaad ook in zoete dingen terwijl ik meer altijd een hartig-typje was! Heel raar he...
Ik ben nu nog soms misselijk als ik opsta en 's avonds ook vaak nog, vooral als ik iets te lang wacht met eten. Ik kook nu wel weer regelmatig overigens...

Met kilo's is het bij mij een beetje raar. Ik ben in het begin 3 kilo aangekomen tot ongeveer 6 maanden, daarna 2.5 afgevallen (waarschijnlijk door buikgriep) en nu zit ik weer 1,5 erboven dus uiteindelijk ben ik sinds het begin van mijn zwangerschap maar 1 kilo (!!!!) zwaarder!

Erg raar allemaal...ik zie ook niet waar het af is gegaan want volgens mij word ik alleen maar dikker (hoewel het natuurlijk vooral mijn buik is...).

Maar...ik heb dus ook problemen met het eten, sterkte ermee, het is heel irritant he...
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 12:30:52 #243
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_22793089
Wow, pas 1 kilo aangekomen, da's weinig Ik zit nu op 8 kilo.
Ik ben eerst ook een beetje afgevallen en daarna hele tijd niets aangekomen. Baby groeide wel, en "at" dus van mijn voorraad. Ik merkte toen wel dat ik dunner werd. In m'n armen bijvoorbeeld staken botten meer uit, en m'n ribben kon je bijna tellen.
Daarna met meer eetlust dus wel weer aangekomen, ging toen ongeveer 1 kilo per week...
Wat dat betreft vind ik het niet erg dat ik nu weer weinig eetlust heb, scheelt weer kilo's
©Dumbo
pi_22793143
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 03:25 schreef Githa het volgende:
Girly ik ben blij weer van je te horen, ik wens je heel veel sterkte en beterschap
Jeeeee... Ben jij vannacht uit Bed geweest?
En dan mij niet ff wakkermaken omdat ik met mijn kleren aan in slaap ben gevallen!
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2004 @ 12:37:55 #245
81992 Githa
pi_22793192
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 12:34 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Jeeeee... Ben jij vannacht uit Bed geweest?
En dan mij niet ff wakkermaken omdat ik met mijn kleren aan in slaap ben gevallen!
jij bent niet wakker te krijgen
pi_22793304
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 12:37 schreef Githa het volgende:

[..]

jij bent niet wakker te krijgen
Je durft gewoon niet!
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_22797406
Girly sterkte!
pi_22797547
GIRLY.....meis,wat vervelend die pijn,laat je lekker verwennen en wat heerlijk dat je hangertje klaar is,lijkt me heel speciaal
Rust lekker uit(hoe staat het met het servies )Dikke knuf,
Groetjes,Minoes
pi_22797663
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 23:02 schreef Merisse het volgende:

[..]

Tjeemig Anitra, zes miskramen daar schrik ik van zeg. Ik dat dat ik het trieste (mede)record had... maar zes, ik moet er niet aan denken...
Ik ben blij dat ze nu iig weten wat definitief de oorzaak is. Het jammere is alleen dat ik dus nu ook pas echt kan verwerken. Maar een oorzaak hebben is zo belangrijk. Merisse
pi_22797801
Sjees, wat ben ik hier lang niet geweest Vergeef mij, ik heb het zwanger-zijn nu wel afgesloten haha Maar ja, je mist wel een hoop zo!

Jonnetje!! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Echt leuk!

Girly, wat naar allemaal voor je, meid. Het is je zo gegund, zo oneerlijk. Heel veel sterkte de komende tijd. Dikke
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 16:31:53 #251
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_22798388
Ik heb vandaag mijn eerste baby-wasje gedaan!
En bij gebrek aan ruimte om alles op te hangen, heb ik de leukste dingetjes over de verwarming in de huiskamer gehangen kan ik er nog even naar kijken
©Dumbo
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 16:38:10 #252
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_22798520
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 16:05 schreef beefcake het volgende:
Jonnetje!! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Echt leuk!
gefeliciteerd

Ik had dit gewoon gemist
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 16:39:54 #253
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_22798558
quote:
29 juni 2005: Jonnetje
OMG we zitten alweer in juni

wat gaat het toch snel
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_22804335
Kruimeltje in 3D:
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 21:45:27 #255
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_22804943
Wat raar om te zien eigenlijk, zo duidelijk.
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2004 @ 21:47:17 #256
81992 Githa
pi_22804994
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 21:24 schreef Ladybos het volgende:
Kruimeltje in 3D:
[afbeelding]
oooooohw ladybos wat duidelijk ...ik ben opslag verliefd
weet je nu het geslacht ook ?

Ik ben vandaag ook geweest voor een echo enne ik heb smurfje een half uur lang op band staan :')
Hij wilde geen minuut stil liggen dus soms was het wat moeilijk om duidelijk naar iets te kijken.
maaruh inmiddels weten we het geslacht ook
Ik plaats morgen wel de echo maar ik heb geen scanner dus wordt het een foto van een foto
ohwja, op de band stond bij het opmeten van het hoofdje ineens 26 weken en 4 dagen terwijl het vandaag 24 weken en 4 dagen is kan het zijn dat het hoofdje tijdelijk de groote heeft van een kindje van twee weken ouder of ben ik toch eigenlijk 2 weken verder ? ...... ik zag dit thuis eigenlijk pas en heb het dus niet gevraagd ... stom stom stom

Gilry, Hoe gaat het met je ? Ik hoop dat je je lichamelijk snel weer wat beter voelt....beterschap
pi_22805440
Githa, we wisten al dat het een meisje zou worden, maar we hebben het nog een keertje nagevraagd en ze bevestigde het ook deze keer weer. Vorige keer had ze het ook laten zien maar toen konden we er zelf niet veel van zien, deze keer wel (heb het zelfs op de foto

Bij ons heeft ze ook het hoofdje opgemeten en de omtrek was juist een week te klein (25 weken, ik ben nu 26 wk 3 dgn) dus ik denk dat het wel aardig kan variëren in deze periode.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 22:08:13 #258
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_22805513
Oh gossie echofoto's
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2004 @ 22:26:01 #259
81992 Githa
pi_22806121
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 22:05 schreef Ladybos het volgende:
Githa, we wisten al dat het een meisje zou worden, maar we hebben het nog een keertje nagevraagd en ze bevestigde het ook deze keer weer. Vorige keer had ze het ook laten zien maar toen konden we er zelf niet veel van zien, deze keer wel (heb het zelfs op de foto

Bij ons heeft ze ook het hoofdje opgemeten en de omtrek was juist een week te klein (25 weken, ik ben nu 26 wk 3 dgn) dus ik denk dat het wel aardig kan variëren in deze periode.
ohw dan heb ik niet op zitten letten ...ik wist niet dat jullie al wisten dat het een meid werdt valt dit onder zwangerschaps dementie ?

wat beterft mijn uitreken datum...eigenlijk maakt het ook niet veel uit want het is nog maar de vraag of het zich houdt aan de uitgerekende datum ...zullen we nooit weten
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 22:52:41 #260
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_22806868
mooie echo ladybos

Githa ik ben erg benieuwd wat jullie krijgen je hoeft nix te zeggen maar mag ik raduh?? ik denk een jongen
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2004 @ 23:17:06 #261
81992 Githa
pi_22807564
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 22:52 schreef Martineke het volgende:
mooie echo ladybos

Githa ik ben erg benieuwd wat jullie krijgen je hoeft nix te zeggen maar mag ik raduh?? ik denk een jongen
mag je best hoor Martineke we houden het niet geheim.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 12% gewijzigd door Githa op 22-10-2004 23:25:17 ]
pi_22807672
Pas maar op voor TC dan Githa, die vind het niet zo leuk als hij al weet wat het wordt (en wel meer mensen hier geloof ik
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2004 @ 23:21:58 #263
43556 miss_dynastie
pi_22807709
Githa, een JONGEN, wat leuk en ik vind het altijd leuk als mensen het vertellen, ben zo nieuwsgierig...

Wat een geweldige foto van jullie meiske ladybos
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2004 @ 23:24:04 #264
81992 Githa
pi_22807786
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 23:20 schreef Ladybos het volgende:
Pas maar op voor TC dan Githa, die vind het niet zo leuk als hij al weet wat het wordt (en wel meer mensen hier geloof ik
zal ik is aardig weze en er een spoiler van maken dan
*probleem opgelost*
pi_22808054
Jonnetje ik zag dat je zwanger bent. Gefeliciteerd meid
En Yfke en Spiro zijn ook al in afwachting

Zo ik maar even snel melden. Ik voel me al weken behoorlijk beroerd. Ontzettend moe, ben heel lang misselijk geweest. En eigenlijk geen puf en zin om ook maar ergens op te reageren. Bleh, vind het dit keer niet bepaald genieten van mijn zwangerschap hoor.

Ben nu ook een beetje verkouden en voel me gewoon yuk. Ben nu 12 weken en 3 dagen zwanger. Volgende week voor het eerst naar de verloskundige en 08/11 naar het ziekenhuis voor de scan.

Ik hoop toch echt dat ik me snel wat beter ga voelen, kan ik ook weer wat meer meelezen, want ik heb niks gevolgt de laatste tijd.
pi_22809710
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 23:21 schreef miss_dynastie het volgende:
Githa, een JONGEN, wat leuk en ik vind het altijd leuk als mensen het vertellen, ben zo nieuwsgierig...

I hate you . . .
  † In Memoriam † zaterdag 23 oktober 2004 @ 09:09:35 #267
81992 Githa
pi_22813877
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 00:23 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

[afbeelding]

I hate you . . .
geweldig
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 10:05:57 #268
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_22814142
een jongen wat leuk

ik ga het over 2 1/2 week weer vragen of ze willen kijken, en als ze dan hetzelfde zeggen als de vorige keer geloven wij pas dat het dat word best verwarrend als ze je de eerste keer wat vertellen en de tweede keer is het wat anders
  † In Memoriam † zaterdag 23 oktober 2004 @ 11:00:13 #269
81992 Githa
pi_22814531
Martineke,
Dat kan ik me voorstellen
Ik had gevraagd of het niet mogelijk was dat het uiteindelijk toch een meisje zou zijn maar ze zei dat het zo duidelijk was dat die kans wel heel erg klein is.
Nu hadden ze in het ZH ook net het nieuwste echoapparatuur staan waarmee ze met kleur de navelstreng konden zien waardoor het duidelijker werd dat dat andere streepje dan was
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 11:40:09 #270
24188 Belana
kloon van belana
pi_22814999
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 23:32 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Jonnetje ik zag dat je zwanger bent. Gefeliciteerd meid
En Yfke en Spiro zijn ook al in afwachting

Zo ik maar even snel melden. Ik voel me al weken behoorlijk beroerd. Ontzettend moe, ben heel lang misselijk geweest. En eigenlijk geen puf en zin om ook maar ergens op te reageren. Bleh, vind het dit keer niet bepaald genieten van mijn zwangerschap hoor.

Ben nu ook een beetje verkouden en voel me gewoon yuk. Ben nu 12 weken en 3 dagen zwanger. Volgende week voor het eerst naar de verloskundige en 08/11 naar het ziekenhuis voor de scan.

Ik hoop toch echt dat ik me snel wat beter ga voelen, kan ik ook weer wat meer meelezen, want ik heb niks gevolgt de laatste tijd.
Ik hoop dat je je nu snel beter gaat voelen meis!!
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 11:48:43 #271
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_22815105
Ladybos, wat mooi die echo! Echt heel duidelijk

Githa, wat leuk dat jullie een zoontje krijgen!! Dacht je dat zelf ook, of had je geen idee?

ThunderChild

Martineke, sommige meisjes hebben hele dikke schaamlippen ofzow en dan is het wel eens moeilijk te zien of het een meisje of jongen is. Of de navelstreng zit ervoor en denken ze dat dat een piemeltje is. Hoop dat je de volgende keer wat meer zekerheid krijgt

Girly, hoe gaat het met jou? Is de pijn al minder?
©Dumbo
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 12:17:37 #272
45621 Suzanna
Mama van...
pi_22815516
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 12:30 schreef texelonia het volgende:
Wow, pas 1 kilo aangekomen, da's weinig Ik zit nu op 8 kilo.
Ik ben eerst ook een beetje afgevallen en daarna hele tijd niets aangekomen. Baby groeide wel, en "at" dus van mijn voorraad. Ik merkte toen wel dat ik dunner werd. In m'n armen bijvoorbeeld staken botten meer uit, en m'n ribben kon je bijna tellen.
Daarna met meer eetlust dus wel weer aangekomen, ging toen ongeveer 1 kilo per week...
Wat dat betreft vind ik het niet erg dat ik nu weer weinig eetlust heb, scheelt weer kilo's
Idd...en de baby komt toch niets tekort zolang je maar aan je vitamines enzo denkt...
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 12:19:25 #273
45621 Suzanna
Mama van...
pi_22815548
Ik verloor trouwens net wat vocht, misschien vruchtwater...ik heb gelijk de verloskundige gebeld en ze wilde dat ik langskwam om het te controleren....betekent dat dat ze me gaat toucheren??? (tenminste, zo wordt dat toch genoemd? Ik hoop van niet zeg...

Heeft iemand anders dat ook gehad, met 32 weken al vruchtwater verloren? Ik vind het nogal raar als het zo is, en hoop niet dat dat betekent dat ik een vroeggeboorte krijg of zoiets.

Nou ja...we zien wel.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 12:33:31 #274
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_22815790
Het kan ook gewoon afscheiding zijn Suzanna. Tegen het einde van de zwangerschap kan dat heel vloeibaar worden en zelfs langs je benen naar beneden stromen.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat toucheren is of wat de verloskundige gaat doen...

Ik hoop dat het iets onschuldigs is, sterkte bij de verloskundige!

[ Bericht 0% gewijzigd door texelonia op 23-10-2004 12:51:19 (typo) ]
©Dumbo
pi_22816419
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 21:47 schreef Githa het volgende:

[..]
Gilry, Hoe gaat het met je ? Ik hoop dat je je lichamelijk snel weer wat beter voelt....beterschap
sorry dat ik gister niet heb gepost.. ik heb gister hele dag op bed gelegen.. vanwege de pijn...

dat opgeblazen gevoel is weg eindelijk.. het probleem lag waarschijnlijk omdat ik gevulde darmen had.. en de pijn van de baarmoeder dat dat doortrok.. eindelijk naar de wc.. . darmen geleegd om zo maar te noemen wat echt een helse pijn was.. heb ik gelukkig daar geen last meer van.. wel dus van mijn baarmoeder nog.. want als ik hoest en me bepaald beweeg heb ik nog wel last enzo.. dus het is gewoon dat het door mijn lichaam doortrekt..
ik had trouwens ook 2 dagen last van ontzettend brandend maagzuur.. zal er ook wel mee te maken hebben.. ik heb het nu soms.. het is gelukkig al minder

verder gaat het nu wel goed eigenlijk.. ik verlies sinds gister geen bloed meer.. heb alleen nog wat krampjes en last van gevoelige baarmoeder.. maar dat trekt wel weg met de dagen... dus nog ff wat rusten

wat geweldig trouwens dat je een jochie krijg zeg *eigenlijk wist ik dit gewoon al toen je net zwanger was hihihi.. geen idee het was gewoon voorgevoel* ben benieuwd naar je echo

lewis hoop dat je je snel beter voelt

ladybos wat een mooie echo heb je zeg... erg duidelijk.. echt mooi dat ze dit hebben uitgevonden

meiden ik ga weer ff liggen.. iedereen een hele dikke knuffel

zaterdag 23 oktober 2004 @ 15:16:04 #276
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_22818792
Girly wat fijn dat het je je al wat beter voelt

Suzanna, al terug van de verloskundige? Ben benieuwd wat het was...
©Dumbo
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 15:18:24 #277
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_22818840
Dikke knuf, Girly

Mooi buikkie op je userpic, Tex. Is dat Babylonia?
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 16:12:18 #278
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_22820011
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 15:18 schreef Spindizzy het volgende:
Mooi buikkie op je userpic, Tex. Is dat Babylonia?
Jah Paar dagen geleden gemaakt
©Dumbo
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 16:25:41 #279
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_22820350
Suzannah ik hoop dat het niks ernstigs was, zoiets had laatst soort vriendin van me ook, die verloor vocht, was het uiteindelijk achtergebleven urine dat er uit kwam gelopen, gelukkig maar! zij was toen 30 weken.

Tex: ik hoop t ook ja, eerste x liet die man ook geen bewijs zien maar hij had wel een vermoeden. en bij de 3d echo zat elke keer die navelstreng ervoor, maar op het laatst zei ze toch met 99% zekerheid wat het was (die vent overigens 90%) dus wie geloven we

en mooie avatar hebbie gemaakt zeg
  † In Memoriam † zaterdag 23 oktober 2004 @ 19:36:24 #280
81992 Githa
pi_22825101
Girly, Ik ben blij dat het lichamelijk al wat beter gaat en nu hopen dat je het met wat tijd een plekje weet te geven.....blijf hier gerust je hart storten hoor

Ik had zelf niet echt een idee wat het zou worden ...wanneer ik dacht een jongen hoorde ik gelijk een stemmetje zeggen "of toch een meid " maar in mijn omgeving is er werkelijk niemand die dacht dat het een meid zou worden.....net of ik geen meiden kan produceren

Tex, mooie avatar

Suzanna, ik ben wel benieuwd hoe het met je is afgelopen hoor....
* Githa weet eigenlijk ook niet wat toucheren is
  † In Memoriam † zaterdag 23 oktober 2004 @ 19:38:49 #281
43556 miss_dynastie
pi_22825150
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 19:36 schreef Githa het volgende:
* miss_dynastie weet eigenlijk ook niet wat toucheren is
Een inwendig onderzoek.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 19:40:44 #282
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_22825197
Toevoeging; om te controleren of je evt ontsluiting hebt.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  † In Memoriam † zaterdag 23 oktober 2004 @ 19:46:00 #283
81992 Githa
pi_22825337
toucheren=Inwendig onderzoek
Bron
  † In Memoriam † zaterdag 23 oktober 2004 @ 19:47:43 #284
81992 Githa
pi_22825394
dank je wel Miss_D en Leah

Ik had het zelf ook nog even opgezocht maar deed er weer is te lang over
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 20:28:44 #285
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_22826242
Rond begin februari kun je er zelf alles over vertellen
  † In Memoriam † zaterdag 23 oktober 2004 @ 20:59:45 #286
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22826815
hoe is het met je leah? (of heb je liever niet dat ik het vraag?)
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 21:12:21 #287
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_22827099
Tuurlijk mag je dat vragen!
Het gaat best goed hoor, al blijft het een spannende tijd natuurlijk. Ik vind het wel pittig, zwanger met een ondernemende peuter. Het voordeel is dat ik nu wel meer kan rusten als met Freek, omdat ik niet meer werk, en Freek gelukkig nog een flinke middagdut doet.

Tot nu toe blijven bloeddruk en suiker redelijk goed onder controle, en ben ik ook beduidend minder zwaar als met Freek, dus wie weet gaan we zomaar de 37 weken halen .
pi_22827628
Dat klinkt goed Leah. Hoelang slaapt Freek nog s'middags.

Joshua sliep erg veel overdag, en zomaar sinds ie doorslaapt (hij slaapt dan wel zo'n 13 uur per nacht) slaapt ie overdag nog maar 1 tot 1.5 uur. Wat niet altijd even handig is als ik s'middags ook even ga liggen, want net als ik indut wordt Joshua wakker. En dan is het met mijn middagdutje ook gedaan.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 21:47:33 #289
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_22827900
Ook anderhalf uur .
Maar ik laat dan wel acuut alles uit mijn handen vallen, en ga onmiddelijk ook liggen/lezen/computeren/whatever.

Ik ruim zelfs de lunchtroep niet op, dat doe ik pas als ie er weer uitkomt.
pi_22829023
Hmmpf dat doe ik dus ook tegenwoordig. Maar ik val gewoon niet zo makkelijk meer in slaap. Nou ja zal wel weer goedkomen.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 22:37:02 #291
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_22829122
Had ik ook in het begin, nu gaat het een stuk beter, al slaap ik lang niet iedere middag hoor.
Gewoon even iets voor mezelf doen is al lekker.
  † In Memoriam † zaterdag 23 oktober 2004 @ 23:08:11 #292
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22829916
fijn om te horen leah!

dat het goed gaat bedoel ik
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 23:42:10 #293
61800 Rottdog
  † In Memoriam † zondag 24 oktober 2004 @ 04:36:18 #294
81992 Githa
pi_22835574
tis weer zover.
De laatste paar dagen kan ik de nacht gewoon niet meer door slapen kan zelfs de rust niet vinden om in bed te blijven liggen dus uiteindelijk ga ik er dan maar uit.

Lang leven Inet * het hondje vindt het wel gezellig
  zondag 24 oktober 2004 @ 10:12:42 #295
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_22836332
goedemorgen

het regent hier niet fijn.
ben de nacht goed doorgekomen, sliep pas om 01.45 of zo terwijl ik normaal om half 1 echt leg te knorren (krijg je als je xl cappucino bij de hema gaat drinken barstensvol cafeïne, ik drink altijd decaf thuis) maar ja..... toen ik wakker werd gelijk onder de zonnebank gekropen voor 15 minuutjes, als ik wacht heb ik geen geduld meer en nu was ik nog lekker slaperig, werkt prima

Githa jij was wel erg vroeg wakker hoor
pi_22836604
In tegenstelling tot sommige anderen hier , slaap ik op het moment best wel goed.
Word 1 tot 2 keer in de nacht wakker omdat ik moet plassen en slaap voor de rest best wel veel.
Zo lag ik er gisteren om half 12 in en ben er pas even na 10 uur weer uitgekomen.
Heerlijk!

Beebje is gisteren wel heel anders gaan liggen , meestal lag die op 1 manier en op dezelfde plek te stompen/trappen maar ben gisteren in Hellendoorn geweest met de Kids For Animals (leuk voor de kids maar ik kon bijna nergens in) en toen is ie anders gaan liggen en vond ie het leuker om naar beneden te trappen/stompen waardoor het zelfs zeer deed. Gelukkig is ie nu weer een beetje anders gaan liggen en is het weer wat rustiger in mijn buik (hij trappelt wel , maar niet meer pijnlijk.
  † In Memoriam † zondag 24 oktober 2004 @ 10:52:26 #297
81992 Githa
pi_22836704
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 10:44 schreef Xanthe het volgende:
In tegenstelling tot sommige anderen hier , slaap ik op het moment best wel goed.
Word 1 tot 2 keer in de nacht wakker omdat ik moet plassen en slaap voor de rest best wel veel.
Zo lag ik er gisteren om half 12 in en ben er pas even na 10 uur weer uitgekomen.
Heerlijk!

Beebje is gisteren wel heel anders gaan liggen , meestal lag die op 1 manier en op dezelfde plek te stompen/trappen maar ben gisteren in Hellendoorn geweest met de Kids For Animals (leuk voor de kids maar ik kon bijna nergens in) en toen is ie anders gaan liggen en vond ie het leuker om naar beneden te trappen/stompen waardoor het zelfs zeer deed. Gelukkig is ie nu weer een beetje anders gaan liggen en is het weer wat rustiger in mijn buik (hij trappelt wel , maar niet meer pijnlijk.
Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat ie anders ging liggen ? ....kan ik dat ook uitproberen bij de mijne
  † In Memoriam † zondag 24 oktober 2004 @ 11:01:26 #298
81992 Githa
pi_22836838

De echo van afgelopen vrijdag wederom had hij geen zin om te poseren maar we hebben hem er toch voor een gedeelte op gekregen.

( het is een foto van een foto dus wellicht wat onduidelijk )
  zondag 24 oktober 2004 @ 11:03:52 #299
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_22836881
Ik slaap sinds een paar dagen ook wel weer redelijk. Wordt minder vaak wakker dan eerst. Eerst sliep ik echt heel licht, en werd overal wakker van. Nu word ik max. 2 keer wakker en dan moet ik echt al heel nodig naar de wc! Het duurt alleen wel nog heel lang voor dat ik ín slaap val, maar jah, daar staat lekker lang uitslapen tegenover
©Dumbo
  † In Memoriam † zondag 24 oktober 2004 @ 11:07:24 #300
81992 Githa
pi_22836944
Dat wakker zijn s'nachts zal ook wel van tijdelijke aard zijn.... straks ben ik weer niet met een kanon wakker te krijgen
Het nadeel is wel dat de nachten zo lang duren omdat er niks te beleven valt ....zelfs niet op fok
pi_22837337
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 10:52 schreef Githa het volgende:

[..]

Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat ie anders ging liggen ? ....kan ik dat ook uitproberen bij de mijne
Had hierop graag een antwoord voor je gehad.
Hij trapte bij jou richting de uitgang toch? Das niet echt een fijn gevoel....
Misschien een dagje Hellendoorn doen???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')