jah in de avond mag je etenquote:Op zondag 17 oktober 2004 15:25 schreef Stuart het volgende:
Hmmmmz, je mag toch gewoon 's avonds na zonsondergang wél uitgebreid eten en drinken ?
Je doet het nu overkomen alsof je niets eet en drinkt voor een maand
Dat vind ik nou óókquote:Op zondag 17 oktober 2004 15:34 schreef Tarak het volgende:
Waarom moet je bijvoorbeeld zoveel eten 's avonds en kun je niet juist zuinig eten en dan geld wat je anders had besteed aan eten, doneren aan De Daklozenkrant of zoiets.
Nou, ik me op zich wel voorstellen dat vasten iets moois kan zijn. Al die rituele hocus pocus dat je alleen na zonsondergang mag eten vind ik allemaal zo hypocriet. Als je in Lapland woont en het is hoogzomer heb je uberhaupt een probleem en daarnaast dient het nergens toe; waarom zou je alleen 's nachts mogen eten, je kunt net zo goed voorschrijven dat mensen alleen overdag mogen eten.quote:Op zondag 17 oktober 2004 15:37 schreef deedeetee het volgende:
Kun je je niet beter bezig houden met iets te doen voor de armen![]()
ik zie 't niet niet in van ramadan, ik vind 't erg achterhaald
wij geven zeker geld aan de armenquote:Op zondag 17 oktober 2004 15:34 schreef Tarak het volgende:
ik las net in de krant een artikel over de Ramadan in Marokko. Vroeger zou de Ramadan meer een "spiritueel pad" zijn geweest. Tegenwoordig is het meer een eetfeest waarbij de sociale druk om mee te doen ook groter is dan deze ooit geweest is. Centraal zou ook meer "sappige roddels" staan dan meeleven met de armen.
Waarom moet je bijvoorbeeld zoveel eten 's avonds en kun je niet juist zuinig eten en dan geld wat je anders had besteed aan eten, doneren aan De Daklozenkrant of zoiets.
Je mag 's avonds na zonsondergang inderdaad wél uitgebreid eten en drinken, maar waarom zou je? Dat je ~12 uur niks hebt gegeten en gedronken, betekent niet dat je 's avonds maar even voor een weekje gaat eten en drinken.quote:Op zondag 17 oktober 2004 15:25 schreef Stuart het volgende:
Hmmmmz, je mag toch gewoon 's avonds na zonsondergang wél uitgebreid eten en drinken ?
Je doet het nu overkomen alsof je niets eet en drinkt voor een maand
Bezuinigingsmaatregelen opleggenquote:Op zondag 17 oktober 2004 15:45 schreef Meki het volgende:
wat doen christenen aan armen![]()
quote:Op zondag 17 oktober 2004 15:49 schreef Copycat het volgende:
[..]
Bezuinigingsmaatregelen opleggen.
Ik snap eigenlijk niet waar de gedachte dat je na zonsondergang uitgebreid moet eten en drinken.quote:Op zondag 17 oktober 2004 15:50 schreef Libris het volgende:
waarom mag je je opeens laten gaan als het na zonsondergang is...
Maar Ramadan moet je doen als Je Moslim bentquote:Op zondag 17 oktober 2004 15:50 schreef Libris het volgende:
Ik geef ook geld aan de armen, daar heb ik geen Ramadan voor nodig...
Ben het eens met tarak, waarom mag je je opeens laten gaan als het na zonsondergang is...
toen ik vroeger naar de kerk ging met m'n ouders werd er wekelijks geld opgehaald voor de armen of andere goede doelen.quote:Op zondag 17 oktober 2004 15:45 schreef Meki het volgende:
[..]
wij geven zeker geld aan de armen
zeker nu het Ramadan is
vertel me
Enter: de buurvrouw van Meki!quote:Op zondag 17 oktober 2004 15:54 schreef Fronsertje het volgende:
Is het ook niet zo dat je "arme" buurtbewoners aan het feestmaal vraagt s'avonds ed?
In principe is dat niet relevant. Het gaat er immers om dat als je iets optuigt en tegen iedereen vertelt dat je het doet voor de armen dat je het ook daadwerkelijk doet voor de armen en niet vervolgens met de familie aan het roddelen bent.quote:Op zondag 17 oktober 2004 15:45 schreef Meki het volgende:
[..]
zeker nu het Ramadan is
vertel me
zij is helemaal gek van Marokkaanse Koekjesquote:Op zondag 17 oktober 2004 15:56 schreef Copycat het volgende:
[..]
Enter: de buurvrouw van Meki!
Waar denk je waar al die gironummers en collectes voor zijn?quote:Op zondag 17 oktober 2004 15:45 schreef Meki het volgende:
[..]
zeker nu het Ramadan is
vertel me
In Nederland wel ja.... kijk iets verder dan je neus lang is...quote:Op zondag 17 oktober 2004 15:57 schreef Pikkebaas het volgende:
Ramadan is net als de islam niet meer van deze tijd. In deze tijd eten armen ook gewoon overdag alleen eten ze minder gezond en vetter dan de rijken. Als je net als de armen wil eten moet je gewoon een week lang vette happen wegwerken.
Er zijn zoveel dingen niet meer van deze tijd. Maar dat is geen reden om er maar mee te stoppen ofzo.quote:Op zondag 17 oktober 2004 15:57 schreef Pikkebaas het volgende:
Ramadan is net als de islam niet meer van deze tijd. In deze tijd eten armen ook gewoon overdag alleen eten ze minder gezond en vetter dan de rijken. Als je net als de armen wil eten moet je gewoon een week lang vette happen wegwerken.
Natuulijk niet. Als zij denken dat het belangrijk is moeten ze het vooral doen. Ik heb geen last van de ramadan (volgens mij)quote:Op zondag 17 oktober 2004 16:10 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Er zijn zoveel dingen niet meer van deze tijd. Maar dat is geen reden om er maar mee te stoppen ofzo.
quote:Op zondag 17 oktober 2004 16:57 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Alleen moet je niet naar de bioscoop gaan aan het eind van de ramadan
Generaliserende hint : Gevoelig Reukorgaanquote:Op zondag 17 oktober 2004 17:01 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik snap em nog steeds niet.quote:Op zondag 17 oktober 2004 17:02 schreef Fronsertje het volgende:
[..]
Generaliserende hint : Gevoelig Reukorgaan
Dan heb je iig een reden om naar de bios te gaan aan het eind van de ramadanquote:Op zondag 17 oktober 2004 17:04 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik snap em nog steeds niet.![]()
![]()
Je zei toch dat die reactie niet voor dit topic bedoeld was? Dan ruim ik het wel even op voor je hoorquote:Op zondag 17 oktober 2004 17:17 schreef JaWi het volgende:
Zijn mijn reacties nu verwijderd?
quote:Op zondag 17 oktober 2004 15:49 schreef Copycat het volgende:
[..]
Bezuinigingsmaatregelen opleggen.
Wat vriendelijk van jequote:Op zondag 17 oktober 2004 17:24 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Je zei toch dat die reactie niet voor dit topic bedoeld was? Dan ruim ik het wel even op voor je hoor
Is dit een reactie op mijn postquote:Op zondag 17 oktober 2004 17:56 schreef Amando het volgende:
Je moet het vasten verbreken. Onze profeet deed dat met een glas melk en een dadel.
Mensen doen het ook wel met een kom soep en dadels. En dat vind je niet bij de Mac.
Frituur & Bierquote:Op zondag 17 oktober 2004 18:06 schreef Amando het volgende:
Onze vrouwen (moeders en echtgenotes) zijn heel erg goed in de keuken dus we hoeven niet uit eten te gaan , we hebben thuis alles wat ons hartje begeert![]()
natuurlijk hoef je daargeen Moslim voor te zijnquote:Op zondag 17 oktober 2004 16:07 schreef Libris het volgende:
[..]
In Nederland wel ja.... kijk iets verder dan je neus lang is...
En Meki, ik snap dat het verplicht is, maar ik bedoel dat je zonder ramadan (een vastenperiode is niet slecht naar mijn mening) ook aan de armen kan geven.. Je hoeft daarvoor geen moslim te zijn..
wel eens van Moeder Theresa gehoord?quote:Op zondag 17 oktober 2004 15:45 schreef Meki het volgende:
[..]
zeker nu het Ramadan is
vertel me
Krek!quote:Op zondag 17 oktober 2004 19:05 schreef Marseille het volgende:
[..]
wel eens van Moeder Theresa gehoord?
Je bent de / vergeten. zal wel door de volle maag komenquote:Op zondag 17 oktober 2004 20:48 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
*me vreet zich te barsten
Het duurt nu toch echt ongeveer ~12 uur (06.09 -18.44). Over een jaartje of 10 begint de Ramadan ergens in juliquote:Op zondag 17 oktober 2004 20:52 schreef JaWi het volgende:
Toch kan ik het allemaal niet zo bijzonder noemen. De zon gaat laat op en gaat vroeg onder.
Waarom geen ramadan in de zomer, dan zou ik pas respect hebben.
Dat is wel langquote:Op zondag 17 oktober 2004 21:01 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Het duurt nu toch echt ongeveer ~12 uur (06.09 -18.44). Over een jaartje of 10 begint de Ramadan ergens in juli
jah dat is pas een uitdagingquote:Op zondag 17 oktober 2004 20:52 schreef JaWi het volgende:
Toch kan ik het allemaal niet zo bijzonder noemen. De zon gaat laat op en gaat vroeg onder.
Waarom geen ramadan in de zomer, dan zou ik pas respect hebben.
Het begint ieder jaar 10 dagen eerder, over 5 jaar begint het dus eind augustus/begin september.quote:Op zondag 17 oktober 2004 21:39 schreef speedfreakssj het volgende:
5 jaar toch?
Je mag gewoon voor m'n neus eten hoor, ik zeg er niks van. Ik kies er toch zelf voor om aan de Ramadan mee te doen?quote:Nu hoop ik dat ze niet gaan zeiken dat ik ook niet mag eten ofzo want dan trap ik ze d ekeet uit.
Gebeurd ook bij mijn vriendin op school. gaan ze zeuren dat zij ook niet mag eten en dat ze solidair moet zijn met islam ofzo.
quote:Op zondag 17 oktober 2004 21:40 schreef speedfreakssj het volgende:
vraagje: moet he aan het eind van de ramadan niet een theedoek in olie of water dompelen en die opeten?
dat zou dan reinigend werken ofzo.
of koffie in je kont stoppen?
of was dat hindoeïsme?
quote:Op zondag 17 oktober 2004 21:40 schreef speedfreakssj het volgende:
vraagje: moet he aan het eind van de ramadan niet een theedoek in olie of water dompelen en die opeten?
dat zou dan reinigend werken ofzo.
of koffie in je kont stoppen?
of was dat hindoeïsme?
quote:Op zondag 17 oktober 2004 15:23 schreef Meki het volgende:
Je mag dan een maand niet eten , roken , drinken , schelden etc.
\
Volquote:Op zondag 17 oktober 2004 19:23 schreef Meki het volgende:
Ik ben weer vol
de derde dag is al weer voorbij
Nog 27 dagen
Loedertjequote:Op zondag 17 oktober 2004 22:40 schreef Loedertje het volgende:
[..]
[..]
Vol
Waarom niet gewoon sober eten? Nu maak je het hele idee achter ramadan vrij belachelijk .
Geef je nu ook aan de NL-se armen? Koop je de daklozenkrant of zoiets?quote:Op zondag 17 oktober 2004 22:51 schreef Meki het volgende:
[..]
Loedertje
Ik eet in de ochtend weinig , en dan heb in de loop van de middag honger en daarom zei ik ook ik ben weer vol , niet om belachelijk te maken
ik leef met de armen mee , ik geef 5 % van me inkomen aan Armen
in Marokko heb ik elke Bedelaar geld gegeven en ze zijn me erg dankbaar
iedereen liep door ik had iedereen 50 cent ( daar kan je een hele dag mee leven ) gegeven
in totaal heb ik meer dan 20 euro weggegeven
ik ben solidair met de armen , ik heb familie in Marokko die echt arm zijn , wij geven ze jaarlijks honderden euro s en kilo s kleding
quote:Op zondag 17 oktober 2004 22:54 schreef CartWOman het volgende:
Meki... je bent een schat.
daklozen , hun krijgen de kans om normale burger te worden maar nee alleen maar Jointjes roken en Junks worden tjaah dan zeg ik eigen schuldquote:Op zondag 17 oktober 2004 22:55 schreef Tarak het volgende:
[..]
Maar geef je nu ook aan de NL-se armen? Koop je de daklozenkrant of zoiets?
Hier zakt mijn broek van af...quote:Op zondag 17 oktober 2004 22:51 schreef Meki het volgende:
[..]
Loedertje
Ik eet in de ochtend weinig , en dan heb in de loop van de middag honger en daarom zei ik ook ik ben weer vol , niet om belachelijk te maken
ik leef met de armen mee , ik geef 5 % van me inkomen aan Armen
in Marokko heb ik elke Bedelaar geld gegeven en ze zijn me erg dankbaar
iedereen liep door ik had iedereen 50 cent ( daar kan je een hele dag mee leven ) gegeven
in totaal heb ik meer dan 20 euro weggegeven
ik ben solidair met de armen , ik heb familie in Marokko die echt arm zijn , wij geven ze jaarlijks honderden euro s en kilo s kleding
wordt die dan in elkaar gemept?quote:Op maandag 18 oktober 2004 13:36 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
He, ik geef a.s. zaterdag een feestje, wil je een uurtje komen optreden om zulke uitspraken te doen?
quote:Op maandag 18 oktober 2004 13:42 schreef JPM01 het volgende:
[..]
wordt die dan in elkaar gemept?![]()
Heel goedquote:Op maandag 18 oktober 2004 12:05 schreef RigorMortis het volgende:
[..]
Hier zakt mijn broek van af...
Ik eet 's ochtends ook nooit veel, 's middags een broodje en 's avonds als ik thuis kom is het ook al donker. Verschil met Ramadan = 1 broodje.
Verder geef ik +/- 40% aan de armen (maandelijks) en van mijn netto loon geef ik ook nog aan goede doelen.
By the way: als je in Marokko voor 50 cent een dag kan leven, en je geeft je familie honderden euro's per jaar, dan zijn zij niet arm meer, maar stinkend rijk hoor!
Ehm, waarom?quote:Op maandag 18 oktober 2004 14:36 schreef Loedertje het volgende:
Maar je kan dus stoppen met je ramadan als je in dit topic leest en kijkt begrijp ik?
quote:
Ik had begrepen dat je niet naar erotische afbeeldingen (naakt) mag kijken tijdens de ramadan.quote:Op maandag 18 oktober 2004 14:40 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ehm, waarom?
[..]
Hmm... Dan mag ik een hooooooooooooooooop dagen overdoen.quote:Op maandag 18 oktober 2004 14:50 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat je niet naar erotische afbeeldingen (naakt) mag kijken tijdens de ramadan.
NWS SlowChat #6
Maar toch wel waarquote:Op maandag 18 oktober 2004 15:02 schreef _The_General_ het volgende:
Ramadan, laat me niet lachen. De redenen die je geeft Meki, zijn om te huilen zo grappig
Ik niet, want ik doe niet mee aan die onzinquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 16:26 schreef Loedertje het volgende:
En, wie is er bloedsjago door de honger?
Ik ben solidair met de daklozen. Daarom rij ik een cabrioquote:Op zondag 17 oktober 2004 22:51 schreef Meki het volgende:
ik ben solidair met de armen
Schelden mag niet tijdens de ramadan. Dan moeten ze een dag inhalen.quote:Op maandag 18 oktober 2004 22:59 schreef HeatWave het volgende:
Even wat flames etc weg. Discussie mag, fel opzich ook, maar schelden etc doe je maar in de zandbak...
LOLquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 16:35 schreef CreativeMind het volgende:
De overheid zou een campange moeten starten om dit verschijnsel tegen te gaan. Tegen roken zijn ook spotjes, waarom niet tegen dit? Het gaat hier om de volksgezondheid.
Dan pakken ze de tijdzone van de dichtsbijzijnde plaats waar wel normaal dag en nacht isquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 17:49 schreef frenkck het volgende:
Over een aantal jaar valt de ramadan tijdens de zomer, hoe doen de moslims in scandinavië dit dan? Daar gaat de zon namelijk niet onder in de zomer. Ik geloof dan ook niet dat ze 30 dagen niet eten(is dat dan de verklaring waarom er daar weinig moslims wonen?
).
In Zweden hebben ze toch dezelfde tijdzone als in Nederland? Dus dat betekent dan dat ze daar wel mogen gaan eten als het in Nederland donker is (het is daar nog licht). Dat is wel slim!quote:Op maandag 25 oktober 2004 15:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dan pakken ze de tijdzone van de dichtsbijzijnde plaats waar wel normaal dag en nacht is
Maakt niet uit of je op de Noord Pool of Antartica zit.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 17:49 schreef frenkck het volgende:
Over een aantal jaar valt de ramadan tijdens de zomer, hoe doen de moslims in scandinavië dit dan? Daar gaat de zon namelijk niet onder in de zomer. Ik geloof dan ook niet dat ze 30 dagen niet eten(is dat dan de verklaring waarom er daar weinig moslims wonen?
).
Ja hoor.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 14:12 schreef RigorMortis het volgende:
[..]
Mag je als shoarma-tent wel gewoon eten verkopen als het licht is? Ik ben namelijk dol op shoarma (wel échte lams).![]()
Mooi zo! Verder: succes met de ramadan, jongens!quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 14:58 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ja hoor.
Je hebt je reputatie als goede mod van Fok! iig verneuktquote:Op maandag 18 oktober 2004 14:36 schreef Loedertje het volgende:
Maar je kan dus stoppen met je ramadan als je in dit topic leest en kijkt begrijp ik?
ik snap die reactie van die mod ook niet. als ik mod was geweest had ik die post totaal weggeedit. flauw, nutteloos en beledigend. kom op zeg, als mensen de behoefte voelen om een maandje overdag niet te eten om zich solidair te voelen met armen, dan for herasmus sake laat ze. net als hoofddoekjes, gewoon een gedeelte dat bij een bepaald geloof hoort. zo hebben christenen een vastenperiode voordat het vleesfeest begint. mod, of een ander haal die idiote post weg.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 16:11 schreef Youssef het volgende:
[..]
Je hebt je reputatie als goede mod van Fok! iig verneukt![]()
Ik vind dit een beetje een gevaarlijke opmerking...je kan het namelijk ook opvatten alsof jij beweert dat het christelijke geloof geen goed geloof is omdat ze niets voor de armen doen (terwijl dat trouwens onzin is)... Ieder geloof zo z'n eige manier lijkt me...quote:Op zondag 17 oktober 2004 15:45 schreef Meki het volgende:
[..]
zeker nu het Ramadan is
vertel me
Amenquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 16:42 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
maar respecteer wel andermans geloof, alleen vind ik extremisten of doordrammers verschrikkelijk!
Aha-aha-ahaquote:Op maandag 18 oktober 2004 14:36 schreef Loedertje het volgende:
[afbeelding]
neehquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 16:42 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Ik vind dit een beetje een gevaarlijke opmerking...je kan het namelijk ook opvatten alsof jij beweert dat het christelijke geloof geen goed geloof is omdat ze niets voor de armen doen (terwijl dat trouwens onzin is)... Ieder geloof zo z'n eige manier lijkt me...
Maar anyway....ik ben totaal ongelovig, maar respecteer wel andermans geloof, alleen vind ik extremisten of doordrammers verschrikkelijk!
meki ik val niet onder de titel 'jullie' maar ik weet dat de kerk al decennia lang aandacht besteed aan de armen. er zijn wereldwijd tehuizen en instellingen opgericht door christenen die juíst de armen opvangen. ga anders maar even googelen en zoek naar christelijke instanties. dus je moet even af van het 'wij' en 'zij' gevoel. wat je niet zult vinden op google is de stilzwijgende geldstroom aan diverse goede doelen, die het beste voor hebben met de minder bedeelden. deze instellingen doen het niet om publiekelijk beter te worden.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 23:00 schreef Meki het volgende:
[..]
neeh
ik zeg niet dat Christelijk geloof slecht is , maar ik vroeg me af wat jullie aan de armen geven
Heb ik al 41 jaar het vleesfeest gemist!!!quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 16:32 schreef zoalshetis het volgende:
zo hebben christenen een vastenperiode voordat het vleesfeest begint.
carnaval= vleesfeest. duidelijk zo?quote:Op woensdag 27 oktober 2004 00:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb ik al 41 jaar het vleesfeest gemist!!!
Kan iemand mij vertellen wat het vleesfeest is.
En Meki, ook christenen geven tijdens hun vastenperiode extra aan de armen. Wat dat betreft is er niet echt een verschil met de Moslims.
Christenen eten gewoon gedurende de gehele vasten een sobere maaltijd en op vrijdag geen vlees, om exact dezelfde reden als waarom de Moslims aan de ramadan doen. Namelijk medeleven met de armen en leren tevreden te zijn met wat je hebt.
Uiteraard doen niet alle Christenen nog aan de vasten, maar ook niet alle moslims doen nog aan de ramadan, dus dat heft mekaar wel op.
Maar goed, blijft de vraag wat nou eigenlijk in de ogen van zoalshetis het vleesfeest is, dat na de vastentijd komt.
Vind het dan wel behoorlijk dom dat jij denkt dat wij carnaval vieren NA de vasten.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 00:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
carnaval= vleesfeest. duidelijk zo?
vreemd, volgens jouw geloof is het vasten en dan heb je carnaval (carna=vlees, val =feest) net zoals je het heerlijke feest hebt na de ramadan. waar ik elk jaar toch weer voor uitgenodigd wordt. maar goed jij weet het beter.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 00:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Vind het dan wel behoorlijk dom dat jij denkt dat wij carnaval vieren NA de vasten.
Wij carnavallen VOOR de vasten.
Duidelijk zo?
Ja, want ik ben katholiek. En sla er anders je agenda even op na.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 00:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
vreemd, volgens jouw geloof is het vasten en dan heb je carnaval (carna=vlees, val =feest) net zoals je het heerlijke feest hebt na de ramadan. waar ik elk jaar toch weer voor uitgenodigd wordt. maar goed jij weet het beter.
Inderdaad, of niet. Bijna niemand doet er nog aan, eigenlijk. Carnaval wel natuurlijk.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 00:36 schreef zoalshetis het volgende:
je hebt helemaal gelijk gia, mijn excuses. feit blijft dat er gevast wordt.
Hihi, nee, wij denken in termen als: Je kunt het maar gehad hebben.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 00:41 schreef zoalshetis het volgende:
je hebt gelijk gia, ik niet. mea culpa, mea maxima culpa. ik dacht zo omdat ik altijd heb geleerd om het lekkerst voor het laats te bewaren.
tsja, net zo raar om als vrouw je vrouwelijkheid verborgen te houden. maar dat zijn nu eenmaal de regels als je in iets gelooft, en geen zekerheid hebt. ik respecteer dat net als jij. komt wel snel verandering in hoor. sommigen noemen dat emancipatie van het geloof, we komen toch allemaal wel goed terecht in het leven als je maar goed bent en rechtvaardig.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 00:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Hihi, nee, wij denken in termen als: Je kunt het maar gehad hebben.
Geintje.
Het is eigenlijk wel veel gemener, als je erover nadenkt. Eerst flink feesten en dan, paf, vasten. Je gaat dan van overvloed naar bijna niks. En eigenlijk heb je na de vasten weer een feest, pasen.
Hoewel, de meeste carnavalsverenigingen vieren ook het halfvastenbal, halverwege de vasten.
Ja, die Christenen houden wel van een feestje. Maar het vasten heeft iedereen eigenlijk al wel afgeleerd. Op een enkeling na, dan. Heb ik wel respect voor hoor. Ook voor moslims, dus. Vind het alleen zo onzinnig om overdag niet te eten en dan elke avond zo'n beetje een feestmaal te nuttigen. En dan zijn er ook nog mensen die 's middags van de honger bijna niet meer kunnen werken. Waarom niet gewoon overdag in soberheid leven en 's nachts gewoon een goede nachtrust. Vind dat maar raar.
Helemaal met je eens. Ik geloof omdat ik dat van thuis uit meegekregen heb en me er goed bij voel. Als ik bid, voel ik me geruster worden als er problemen zijn. Dan krijg ik weer vertrouwen. Zoiets.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 01:12 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
tsja, net zo raar om als vrouw je vrouwelijkheid verborgen te houden. maar dat zijn nu eenmaal de regels als je in iets gelooft, en geen zekerheid hebt. ik respecteer dat net als jij. komt wel snel verandering in hoor. sommigen noemen dat emancipatie van het geloof, we komen toch allemaal wel goed terecht in het leven als je maar goed bent en rechtvaardig.
Ok dan is het goedquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 23:00 schreef Meki het volgende:
[..]
neeh
ik zeg niet dat Christelijk geloof slecht is , maar ik vroeg me af wat jullie aan de armen geven
Heb vaak genoeg dat ik het druk heb en dan de pauze oversla, en geen pauzes tussendoor neem om koffie of zo te pakken. Volgens jouw redenering betekent dat dat ik op zo'n moment minder productief ben dan jij, die een half uur bij het koffiezet apparaat staat te praten over hoe hard je wel niet werkt?quote:Op woensdag 27 oktober 2004 10:00 schreef ArieDeKnaller het volgende:
Ik vindt ramadan een behoorlijk schijnheilig gebeuren.
"Wij voelen wat de armen ook voelen". Ja en je 's avonds weer lekker volvreten. Dat doen de armen ook!!!
"Het reinigt je lichaam". Ja het is erg gezond om zo met je lichaam om te gaan.
Daarbij komt ook nog nog de werkende ramadammer minder productief is voor zijn/haar baas wat dus een hoop geld kost!!!
En ow ja, zo'n beetje 65% van mijn inkomen gaat naar de staat. Die heeft een behoorlijk budget voor ontwikkelingswerk. Ik geef ook aan collectes. Dus ja, ik doe ook wat voor de armen, maar wel op mijn manier!!
Trieste aanname!quote:Op woensdag 27 oktober 2004 10:27 schreef Skyclad het volgende:
[..]
... dan jij, die een half uur bij het koffiezet apparaat staat te praten over hoe hard je wel niet werkt?
....
).
Dat is eigenlijk niet de bedoeling hoor...quote:Op woensdag 27 oktober 2004 10:00 schreef ArieDeKnaller het volgende:
Ja en je 's avonds weer lekker volvreten. Dat doen de armen ook!!!
Als je alleen aan eten denkt dan heb je geen Ramadanquote:Op woensdag 27 oktober 2004 10:00 schreef ArieDeKnaller het volgende:
Ik vindt ramadan een behoorlijk schijnheilig gebeuren.
"Wij voelen wat de armen ook voelen". Ja en je 's avonds weer lekker volvreten. Dat doen de armen ook!!!
"Het reinigt je lichaam". Ja het is erg gezond om zo met je lichaam om te gaan.
Daarbij komt ook nog nog de werkende ramadammer minder productief is voor zijn/haar baas wat dus een hoop geld kost!!!
En ow ja, zo'n beetje 65% van mijn inkomen gaat naar de staat. Die heeft een behoorlijk budget voor ontwikkelingswerk. Ik geef ook aan collectes. Dus ja, ik doe ook wat voor de armen, maar wel op mijn manier!!
Veel mensen houden al snel een praatje van 5-10 minuten met collegas daar, en aangezien veel mensen (vooral programmeurs) toch echt meer dan 2 kopjes per werkdag nuttigen kom je al vrij snel op een redelijke pauze in het totaalquote:Op woensdag 27 oktober 2004 10:34 schreef ArieDeKnaller het volgende:
[..]
Trieste aanname!![]()
Ik heb hier ook ramadammers werken. Die kijken behoorlijk suf voor hun uit en lopen te klagen over hoe zwaar ze het wel niet hebben!! In de pauze liggen ze te pitten en beginnen daarna bijna een half uur later!
Trouwens, nu je het er over hebt. Een lekker bakkie koffie gaat er wel in!!![]()
In de meeste gevallen gaat het over werk. Dus dan wordt die tijd nuttig besteed!quote:Op woensdag 27 oktober 2004 14:12 schreef Skyclad het volgende:
[..]
Veel mensen houden al snel een praatje van 5-10 minuten met collegas daar, en aangezien veel mensen (vooral programmeurs) toch echt meer dan 2 kopjes per werkdag nuttigen kom je al vrij snel op een redelijke pauze in het totaal
quote:Op woensdag 27 oktober 2004 14:37 schreef Gia het volgende:
Daarbij werken veel mensen tegenwoordig onafgebroken met de pc. En daar moet je gewoon om de paar uur even vanaf. Anders is het slecht voor o.a. je ogen.
Jij zit onafgebroken achter je pc?quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 06:27 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 09:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij zit onafgebroken achter je pc?
Vooral doorgaan, dan.
Kan van de honger niet meer typen?quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 09:46 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
neeh ik snap niet wat je bedoeltquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 09:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Kan van de honger niet meer typen?
Jij hebt nog nooit gehoord dat uren achtereen naar een beeldscherm kijken slecht voor je ogen is?quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 09:56 schreef Meki het volgende:
[..]
neeh ik snap niet wat je bedoelt
Ga jij maar koffie drinkenquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 10:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij hebt nog nooit gehoord dat uren achtereen naar een beeldscherm kijken slecht voor je ogen is?
Nou bij deze dan.
Dus, om je ogen even rust te gunnen, kun je bijvoorbeeld even een kopje koffie gaan drinken.
Is die koffietijd toch nog ergens goed voor.
hoezo doe ik moeilijkquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 10:10 schreef zoalshetis het volgende:
doe niet zo moeilijk meki.
daar ga ik wel overquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 10:12 schreef zoalshetis het volgende:
vervelend en moeilijk, ze zegt gewoon dat het niet goed is om urenlang achterelkaar naar een beeldscherm te turen.
Is 't nog te vroeg voor. Ga zo eerst effe boodschappen voor de gourmet vanavond. Tja, kinderfeestje. Verder nog effe huis versieren en af en toe Fokken tussendoor. Pak vanmiddag wel een keertje koffie.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 10:09 schreef Meki het volgende:
[..]
Ga jij maar koffie drinken
ik heb Ramadan
![]()
expressoquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 10:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Is 't nog te vroeg voor. Ga zo eerst effe boodschappen voor de gourmet vanavond. Tja, kinderfeestje. Verder nog effe huis versieren en af en toe Fokken tussendoor. Pak vanmiddag wel een keertje koffie.
Heb net melk op bij mijn sesamcrackertjes met kaas.
Ze zegt toch niet dat je het niet mag , ze geeft alleen een indicatie dat het slecht is voor de ogen , maar dat blijkt ook wel bij jou , want begrijpend lezen is niet je sterkste punt , maar eh een plezierige ramadan nogquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 10:13 schreef Meki het volgende:
[..]
daar ga ik wel over
en niet jij en niet Gia
Zucht.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 10:13 schreef Meki het volgende:
[..]
daar ga ik wel over
en niet jij en niet Gia
ik zit nu op schoolquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 10:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Zucht.
Ging erover dat iemand mensen kwalijk neemt dat ze onder werktijd koffie gaan drinken. Maar aangezien men toch beter niet onafgebroken achter dat beeldscherm kan zitten, kan dat mooi met af en toe koffie drinken voorkomen worden. Niks mis mee dus.
quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 10:16 schreef Meki het volgende:
[..]
expresso![]()
quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 10:17 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ze zegt toch niet dat je het niet mag , ze geeft alleen een indicatie dat het slecht is voor de ogen , maar dat blijkt ook wel bij jou , want begrijpend lezen is niet je sterkste punt , maar eh een plezierige ramadan nog
/edit typo
ahaquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 10:18 schreef Gia het volgende:
[..]te sterk.
Liever cappuccino.
Cappuccino wel, ja. Gewone koffie drink ik zwart. Maar niet te sterk.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 10:18 schreef Meki het volgende:
[..]
aha
met melk
quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 10:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Cappuccino wel, ja. Gewone koffie drink ik zwart. Maar niet te sterk.
Nee, doe nooit ergens suiker in. Suiker isquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 10:22 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
Zwarte Koffie is![]()
het heeft geen smaak
toch wel met suiker toch
Jah dank je welquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 10:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, doe nooit ergens suiker in. Suiker is
Maar ben er even vandoor. Briefje maken. Daarbij wil zoonlief op de puter, dus...
Prettige ramadan nog.
geld geven aan jullie....quote:Op zondag 17 oktober 2004 15:45 schreef Meki het volgende:
[..]
zeker nu het Ramadan is
vertel me
en nuquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 11:34 schreef J_CDA het volgende:
Hmm, tijdens de Ramadan vreet ik mij juist helemaal. Tot het weer mijn strot uit komt zetten en dan vreet ik me weer helemaal vol.
bronquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 12:42 schreef Radjesh het volgende:
[..]
geld geven aan jullie....![]()
lol. ga maar even googelen.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 13:02 schreef Meki het volgende:
[..]
bron
quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 13:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lol. ga maar even googelen.
oowquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 13:09 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik pas, ik vind het grote onzin.
No offence
Maar het slaat nergens op. Die hele ramadan.
Ieder heeft een eigen geloof en dat moet je respecteren dromenvangerquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 13:20 schreef Dromenvanger het volgende:
Omdat de Islam onzin is, net zoals het Christelijke geloof ook onzin is.
Geloof gebaseerd op lucht-kastelen. Zorgend voor veel ellende. De hemel in het Christelijke geloof is ook een fabel en lucht kasteel. Hemel, waarom hoor je nooit geluiden uit die hemel, denk je dat overleden mensen geen contact willen leggen met hier? Die hemel is eerder een hell of omgekeerd.
Laat ze die Allah eens zien, ben benieuwd hoe die eruit ziet.
Een goede vraag is, welk geloof zou het beste passen en voor iedereen passend zijn. De Griekse mythologie? Voor alles 1 aparte God. God van de donder, god van de zon en maan. God van de pentium 10. Om maar in extremen te praten.
Mensen gebruiken te weinig fantasie en blijven vast spijkeren op de bijbel en koran. We leven hier in 2004 met een nieuw tijdperk, die hele ramadan is out to date.
Wie zegt dat er maar 1 God is?
feit is wel dat een hoop ellende ontstaat DOOR geloof..... dat kan je niet ontkennen imoquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 23:31 schreef Meki het volgende:
[..]
Ieder heeft een eigen geloof en dat moet je respecteren dromenvanger
of anders ga je maar je eigen dromen vangen![]()
Idd, Meki, waarom ga je niet rondzwerven op straad in voddenlappen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 10:15 schreef Silmarwen het volgende:
Waarom mag je niet schelden? Je doet armen na, schelden die nooit dan?
Als mensen dat doen , en voor overlast zorgen net als de Jochies in Diamantbuurtquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 11:49 schreef operator82 het volgende:
[..]
Idd, Meki, waarom ga je niet rondzwerven op straad in voddenlappen.
Dat bewijst weer dat de tegenwoordige ramadan kolder is.
aha lukt het welquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 12:18 schreef allure112 het volgende:
Ik doe ook mee met RamadanGaat nog heel goed.
schelden mag nooit ook niet buiten de Ramadanquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 12:21 schreef Silmarwen het volgende:
Datw as geen antwoord op mijn vraag. Waarom mag je niet schelden, armen schelden ook, waarom mag je niet neuken, armen neuken ook, waarom geen alcohol of tabak, doen armen ook....
Ramadan gaat niet om het imiteren van de armen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 12:21 schreef Silmarwen het volgende:
Datw as geen antwoord op mijn vraag. Waarom mag je niet schelden, armen schelden ook, waarom mag je niet neuken, armen neuken ook, waarom geen alcohol of tabak, doen armen ook....
ik ookquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 12:23 schreef allure112 het volgende:
Yep, maar soms voel ik me maag echt krimpen. Ik heb het twee dagen moeilijk gehad, dat ik gewoon echt honger had, maar ik zou nooit mijn vasten verbreken, het is tenslotte iets waar ik aan begin, en ik wil het ook afmaken.
Het gaat heel goed tot nu toe, en ik prop me 's avonds nooit vol, dat lukt haast niet omdat je zo gewend ben om niet te eten, kan je niet opeens heel veel eten.
hahaquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 12:27 schreef Meki het volgende:
ik ook
maar in de avond eet ik wel veel![]()
ik heb nu al Hongerquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 12:31 schreef allure112 het volgende:
[..]
haha
mijn principe is dat ik mijn maag met 1/3 voedsel, 1/3 water en 1/3 niks vul, dat wordt aangeraden
Zwervers hoeven niet altijd voor overlast te zorgen..quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 12:02 schreef Meki het volgende:
[..]
Als mensen dat doen , en voor overlast zorgen net als de Jochies in Diamantbuurt
dat zijn geen Moslims , wat de Islam keurt het af en hun keuren het goed
En waarom moet dat niet gewoon het hele jaar, niet schelden niet boos worden etc... Lijkt mij logischer, brengt meer vrede op aarde.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 12:26 schreef allure112 het volgende:
[..]
Ramadan gaat niet om het imiteren van de armen.
De reden die in de Koran staat waarom Ramadan nodig is, is dat we onze wil moeten 'disciplineren'. En meedoen met vasten vergt veel discipline, niet eten, niet schelden, niet boos worden etc.
Daarbij is het ook zo, dat je voor een maandje overdag voelt hoe het is om honger te hebben. Maar die reden staat niet in de Koran, maar wordt als bijkomend voordeel uitgelegd, medeleven.
Dus heel jaar door moet je je goed gedragen, Ramadan is reminder omdat mensen meestal hun goede intenties laten vervagen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 12:29 schreef allure112 het volgende:
Daarbij is het ook zo dat je 's avonds niet opeens mag beginnen met schelden etc. Maar in de maand Ramadan moet je jezelf discipline bijbrengen die je voor de rest van je leven gaat gebruiken, dat refresh je elk jaar weer. Omdat normen en waarden vervagen, is de maand Ramadan er, om ons eraan te herinneren.
Daarbij komt nog dat de Christenen deze verzorgingstaat hebben opgericht.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 14:57 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Er zijn ook christelijke die vasten.
Je mag ook niet neuken trouwens een maand lang
Wees blij dat ze het een maand wel doenquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 14:12 schreef Silmarwen het volgende:
En waarom moet dat niet gewoon het hele jaar, niet schelden niet boos worden etc... Lijkt mij logischer, brengt meer vrede op aarde.
ze bespugen sinterklaas en schoppen tegen rouwkransen. dan liever wat extreme taal in fok. niet de een braver gaan maken dan de ander aub.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 15:05 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Wees blij dat ze het een maand wel doen
Wat een gezever zeg... Alsof Moslims ook zo uitgebreid gaan miepen over het nut als wij kerst, sinterklaas, pasen, pinksterren en al die andere feestdagen vieren...
Ik vroeg me gewoon af waarom je niet mag schelden. Er stond om je als arm te voelen, ik zag de logica er niet van in. De Christelijke feestdagen vind ik allemaal logisch hoor en als je de bijbel kent dan snap je ze allemaal. Vandaar dat ik het schelden gedoe niet begrijp waarschijnlijk. Je moet zo ie zo niet schelden niet dat ik niet scheld hoorquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 15:05 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Wat een gezever zeg... Alsof Moslims ook zo uitgebreid gaan miepen over het nut als wij kerst, sinterklaas, pasen, pinksterren en al die andere feestdagen vieren...
Hoeveel moslims hebben dat gedaan?quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 15:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ze bespugen sinterklaas en schoppen tegen rouwkransen. dan liever wat extreme taal in fok. niet de een braver gaan maken dan de ander aub.
Bij Sinterklaas is het idee toch ook niet dat je de hele dag geen kadootjes krijgt om solidair te zijn met arme kindertjes, maar 's avonds na zessen krijg je toch een hele zak!quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 15:05 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Niet allemaal slechter gaan maken zoals ééntje aub.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 15:07 schreef zoalshetis het volgende:
niet de een braver gaan maken dan de ander aub.
wat een vreemde woorden, ik snap je niet. ik weerleg je baggatelliserende fabeltjes en dit is je antwoord?quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 15:12 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Niet allemaal slechter gaan maken zoals ééntje aub.
Dit is geen "kots hier op Moslims" topic.
Maar zoals je al eerder zei; Het is wel verplicht om als moslim aan de Ramadan mee te doen. Beetje verplicht vrijwillig dus?quote:Op woensdag 27 oktober 2004 13:51 schreef Meki het volgende:
Als je alleen aan eten denkt dan heb je geen Ramadan
dat betekent dat je bent gedwongen aan Ramadan mee te doen
het moet je eigen wil zijn als je met de Ramadan in aanmerking wil komen
Waarschijnlijk net zo verplicht als dat elke christenen elke zondag naar de kerk moetquote:Op zondag 31 oktober 2004 23:56 schreef Katwoman het volgende:
Maar zoals je al eerder zei; Het is wel verplicht om als moslim aan de Ramadan mee te doen. Beetje verplicht vrijwillig dus?
Helemaal niet verplicht of vrijwillig. Het vasten behoord tot een van de 5 zuilen van de islam. (geloofsbelijdenis, gebed, vasten, armenbelasting en bedevaart)quote:Op maandag 1 november 2004 00:04 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Waarschijnlijk net zo verplicht als dat elke christenen elke zondag naar de kerk moet
Osama Bin Laden is geen echte moslim, want de islam is een vredelievend geloof en Osama is een slecht mens die anderen wil bang maken en het liefst wil vermoorden. Daarom zijn heel veel islamieten tegen Osama Bin Laden. Dat komt alleen jammer genoeg niet in de westerse media, want die demoniseren de moslims en willen hun alleen slecht onder de aandacht brengen.quote:Op maandag 1 november 2004 15:14 schreef SilentChaos het volgende:
Mag je dreigen tijdens de Ramadan? Want Bin Laden is ook aan't Ramadannen en toch zit'ie slechte plannen uit te smeden!
Ja ik weet't...het zijn de extremisten he...en die heb je ook onder het christentuig!quote:Op maandag 1 november 2004 15:17 schreef RigorMortis het volgende:
[..]
Osama Bin Laden is geen echte moslim, want de islam is een vredelievend geloof en Osama is een slecht mens die anderen wil bang maken en het liefst wil vermoorden. Daarom zijn heel veel islamieten tegen Osama Bin Laden. Dat komt alleen jammer genoeg niet in de westerse media, want die demoniseren de moslims en willen hun alleen slecht onder de aandacht brengen.
Hoeveel dagen moeten jullie (de ramadanners) nog vasten eigenlijk?quote:Op maandag 1 november 2004 15:18 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Ja ik weet't...het zijn de extremisten he...en die heb je ook onder het christentuig!
Zondag 14 november is het suikerfeest! (en nee, ik ben geen moslim, geen christen, geen jood, ik geloof maar in 1 ding en dat is mezelfquote:Op maandag 1 november 2004 16:02 schreef RigorMortis het volgende:
[..]
Hoeveel dagen moeten jullie (de ramadanners) nog vasten eigenlijk?
![]()
Ik geloof ook in jou!quote:Op maandag 1 november 2004 16:05 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Zondag 14 november is het suikerfeest! (en nee, ik ben geen moslim, geen christen, geen jood, ik geloof maar in 1 ding en dat is mezelf)
Dank jequote:Op maandag 1 november 2004 16:28 schreef RigorMortis het volgende:
[..]
Ik geloof ook in jou!![]()
De geloofsbelijdenis houd eigenlijk gewoon in: "Er is geen God dan Allah, en Mohammed is Zijn Profeet."quote:Op maandag 1 november 2004 15:12 schreef RigorMortis het volgende:
Ik ben niet zo thuis in jullie geloof, maar wat is het verschil tussen geloofsbelijdenis en gebed?
En @ Youssouf: Is jouw naam de arabierse versie van Jozef? (niet flauw bedoelt)
Sorry, ik zie nu pas dat het Youssef is ipv Youssouf...quote:Op maandag 1 november 2004 17:10 schreef Youssef het volgende:
[..]
De geloofsbelijdenis houd eigenlijk gewoon in: "Er is geen God dan Allah, en Mohammed is Zijn Profeet."
Daar behoor je in te geloven, en dat is de eerste zin die je uitspreekt als bekeerling om het geloof compleet te maken. De profeet Youssef komt inderdaad overeen met de in de bijbel genoemde Jozef.
Nee, we 'hebben niet ook' onze acteurs..quote:Op maandag 1 november 2004 17:13 schreef RigorMortis het volgende:
Gaaf al die overeenkomsten. Hebben jullie ook een Eva?
dus?quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 23:31 schreef Meki het volgende:
Ik zeg dat er een god is
Miljarden mensen zeggen dat
noemden de godsdiensten die voor de koran waren ook in allah? zo nee, dan is het net alsof je een neprolex koopt, naar mijn idee. lolex kun je ook in china kopen. voor 20 dollal.quote:Op maandag 1 november 2004 21:31 schreef Youssef het volgende:
[..]
Nee, we 'hebben niet ook' onze acteurs..Het zijn dezelfde personen. Wij Moslims geloven in de boeken Thora, Bijbel en Koran zoals ze in hun oorspronkelijke vorm ooit bestonden, en in de personen daarvoor. Bijvoorbeeld Abraham die Hanief (islamitische monotheïst) was. We geloven namelijk allemaal in 1 en dezelfde God, Allah.
Dus eigenlijk, ja, we hebben ook een Eva. Maar deze persoon is gewoon precies dezelfde Eva als die van de bijbel e.a.
edit: Het andere is het boek de Psalmen (?) geopenbaard aan David.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |