abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25657781
Ja dat is lastig, kan je niet iets zoeken dat toch een beetje de richting op is die je zoekt, maar waarvoor ook je ervaring bij de gemeente wel relevant is?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_25657881
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 13:20 schreef komrad het volgende:
Ja dat is lastig, kan je niet iets zoeken dat toch een beetje de richting op is die je zoekt, maar waarvoor ook je ervaring bij de gemeente wel relevant is?
Is moeilijk.
Wel had ik laatst gesolliciteerd op zo'n functie, maar afgewezen.
Het is gewoon afwachten......
pi_25658033
Succes iig, en blijf positief en ik weet hoe lastig dat kan zijn
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_25961738
heel even een klein tvp'je.. ik ga morgen even wat posten hier
pi_26386086
Binnenkort wil ik eens beginnen met open sollicitaties, heb ik nooit gedaan.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? En hebben jullie nog tips?
pi_40410835
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 21:25 schreef Sportguy het volgende:

Oow ik weet niet welke sector je zoekt maar laat bedrijfen als www.yer.nl en andere werving en selectie bureau's achterwege. Rechtstreeks solliciteren geeft je een betere kans en een snellere response.
Oh, ik heb volgende week een gesprek.....
pi_41894140
tvp
pi_42136775
wat betekent tvp?
pi_42138544
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:37 schreef da_blonde het volgende:
wat betekent tvp?
Dat is een (in dit geval irritante) Terug Vind Post.

Om zelf niet te verzanden in TVP's

Een absolute don't tijdens solliciteren: vertrouwen op secundaire informatie. Ik had eens via via iets over een vacature vernomen. De persoon tot wie ik me moest richten, daar had ik alleen de voornaam van gekregen. "Oh, dat is zo'n lekker los bedrijf, daar doen ze volgens mij niet aan achternamen!" - aldus mijn "connectie". Van iemand anders hoorde ik ook dat het een gezellig bedrijf was. Ik had geen tijd meer om te bellen, de sollicitatie moest die avond nog binnen zijn. Haast dus, en ik ga na tien uur 's avonds niet meer bellen naar het bedrijf zelf.

Mijn sollicitatie kwam echter eerst terecht bij de baas, niet bij de persoon van wie ik de voornaam had. Die baas heeft me afgewezen vanwege mijn begeleidende mail, omdat ik het waagde om die in een nogal losse stijl te schrijven, met gebruik van voornamen. Ik heb die man in mijn totale verbijstering nog gebeld. Hij was zó bot, vond dat ik mijn diploma niet verdiend had, dit ik geen respect had voor anderen, en dat ik onbeschoft was. De woorden als "onbekwaam", "verbijstering" en "geen-knip-voor-de-neus-waard" vlogen me om de oren. En dat alleen nog maar naar aanleiding van de mail! Mijn brief weigerde hij te lezen. Van doorsturen naar de betreffende persoon (hoofd van een bepaalde afdeling) was geen sprake. Tot slot heeft ie me op een soort van zwate lijst gezet van soortgelijke bedrijven in deze omgeving - dat beweerde hij althans.

Een ander bedrijf dat ik op exact dezelfde manier aanschreef was superenthousiast en nodigde me direct uit voor een gesprek. Ik ben het uiteindelijk niet geworden, omdat iemand anders een CV had dat naadloos op die functie aansloot.
pi_42218480
Ik word altijd zo droevig van die standaard vragen en lulverhalen. Je eigen negatieve eigenschappen zodanig draaien dat het positief lijkt. Als een toekomstige werkgever daar in trapt is dan kom je bij een stel boerenlullen te werken, ik verwacht toch wel een iets meer inhoud van mijn toekomstige werkgever. Mijn advies, vertel gewoon eerlijk wat je zwakke punten zijn, en hoe je er mee om gaat, wat je doet om het te verbeteren. Zelfkennis, je eigen zwaktes kennen en durven toe te geven, dat wekt m.i. meer vertrouwen dan zo'n "ik ben te perfectionistisch" lulverhaal.
Verder zorgen dat je relevante werkervaring hebt. Geen studentenprojectjes, maar serieus werk. Mijn advies aan mensen is dan ook altijd om je tijdens de laatste jaren van je studie te zoeken naar een baantje voor een dag of twee in de week. Kost je tijd, en je doet waarschijnlijk langer over je afstuderen, maar het betaald zichzelf dubbel en dwars terug door de ervaring die je ermee opdoet.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_42218527
Samenvattend: probeer de lulkoek van die intermediair website te vermijden.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_42218677
nu kan ik ondertussen uit 2 banen kiezen, ik ben bij beide in principe aangenomen.. ook luxe!

tip: beeld je tijdens een sollicitatiegesprek in dat je niks te verliezen hebt, wees jezelf en wees éérlijk!, en ga er van uit dat het bedrijf jou ook moet overtuigen dat jij daar wel wilt werken.
let op wat voor vragen ze stellen, willen ze een standaard uithoring of willen ze echt dingen over je weten? als je het moeilijk vind om ergens op te antwoorden, zeg dat dan ook gewoon. eerlijkheid wordt altijd wel gewaardeerd en als dat niet het geval is, is het vast jouw plek niet om te werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')