ik heb in 3 maanden 5 echte vacatures gezien en een 10tal waar ik ook maar op gesolliciteerd heb.quote:Op donderdag 16 december 2004 19:21 schreef oncrea het volgende:
Krommel
tja maar 15 en dan maar 1 aangenomen dat zegt wel genoeg.
Een paar keer was ik te slim ofzoiets.
Een keer was ik geen vrouw.
Een keer afrondend gesprek verneukt door een bitch die ik ken(de) en die daar een hoop onzin over mij heeft lopen lullen waardoor ik dus niet aangeomen ben.
In de bouw, maar dan een universitaire baan. Solliciteer ik op een HBO functie, zeggen ze dat ik overgekwalificeerd ben en dat ik toch zo weg ben, waarheen danquote:Op donderdag 16 december 2004 19:25 schreef oncrea het volgende:
Komrad dat klopt, soms overweeg ik maar om iets te gaan studeren om daar maar een stuk zelfbevrediging uit te halen. Werken via uitzendbureaus werkt al helemaal niet.
In welke richting zoek jij dan???
Ik heb ook eens moeten kiezen uit 2 banen.quote:Op donderdag 16 december 2004 21:08 schreef StefanP het volgende:
Ga naar beide bedrijven en bij gelijke geschiktheid kwa afstand/baan/werkomgeving/doorgroeimogelijkheden/enz. kies je degene die het best betaalt. Geef N O O I T direct antwoord op de mogelijke vraag 'wat wil je verdienen', als je dat doet dan ben je per definitie de lul! Zeg iets als 'Ik heb het volste vertrouwen dat u, gezien mijn kennis en ervaring, een passend aanbod kunt doen' of zorg dat zij als eerste een bedrag noemen.
Stefan, expert.
dat hoor je vaak.. en zeg nou zelf.. das toch ook niet zo raar?quote:Op donderdag 16 december 2004 23:07 schreef komrad het volgende:
[..]
In de bouw, maar dan een universitaire baan. Solliciteer ik op een HBO functie, zeggen ze dat ik overgekwalificeerd ben en dat ik toch zo weg ben, waarheen dan
Je vergeet 1 kleinigheidje:quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:12 schreef nikao het volgende:
[..]
dat hoor je vaak.. en zeg nou zelf.. das toch ook niet zo raar?
mensen die een baan aannemen die onder hun niveau ligt, doen dit vaak om maar iets te hebben.. en zijn ondertussen nog steeds op zoek.
ik kan het een werkgever niet kwalijk nemen dat die iemand zoekt die een paar jaar in het bedrijf wil blijven ...
ik zeg ook niet dat het makkelijk is, het is alleen niet vreemd dat ze liever niet een te hoog opgeleide op een functie willen hebben.quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:58 schreef komrad het volgende:
[..]
Je vergeet 1 kleinigheidje:
Er zijn bijna geen startersfuncties in de bouw voor universitair geschoolden
En welke moet dat dan zijn?quote:Op vrijdag 17 december 2004 10:02 schreef nikao het volgende:
[..]
ik zeg ook niet dat het makkelijk is, het is alleen niet vreemd dat ze liever niet een te hoog opgeleide op een functie willen hebben.
Wellicht kun je je ervaring vergroten in een andere (aanverwante) branche?
uhm..weet ik veel.. wil je leidinggevende worden?.. dan kun je overal terecht om ervaring op te doen... kijk eens rond zou ik zeggenquote:
Ik doe niet anders dan rondkijken en domme bijbaantjes hebben.quote:Op vrijdag 17 december 2004 10:18 schreef nikao het volgende:
[..]
uhm..weet ik veel.. wil je leidinggevende worden?.. dan kun je overal terecht om ervaring op te doen... kijk eens rond zou ik zeggen
Ik ben niet aangenomen. Ze vonden me niet de juiste persoon op de juiste plek. Klopt als een bus, want het was gewoon een functie als bankbediende en dat is met nét iets te statisch. Ondertussen bevind ik me een beetje in een last parket, want omdat de tijd begint te dringen (ivm inkomsten enzo) ben ik op zoek gegaan naar een tijdelijk uitzendbaantje bij een callcentre. Nu ben ik net aangenomen bij het ene centre, krijg ik vanmiddag een belletje voor een ander callcentre, waar ik misschien als teamleider aan de slag kan. Het is allemaal op uitzendbasis, dus volgens de regels kan ik elk moment opstappen. Of het netjes is, is een ander verhaal...quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:44 schreef Mryc het volgende:
[..]
ben je nog aangenomen?
ik heb a.s. maandag een gesprek, voordeel is dat ik er al werk
kan iemand me nog vertellen hoeveel anders een gesprek is als je al bij hetzelfde bedrijf werkt, maar dus naar een andere functie solliciteert?
jammer zeg dat je die ban niet gekregen hebt, maar in ieder geval fijn dat je kan werken. Mijn ervaringen met uitzendbureau's zijn dusdanig dat ik maar 1 advies vor je heb: denk aan jezelf en niet aan wat netjes is, doen zij ook niet.quote:Op vrijdag 17 december 2004 15:41 schreef Gerrit_Knol het volgende:
[..]
Ik ben niet aangenomen. Ze vonden me niet de juiste persoon op de juiste plek. Klopt als een bus, want het was gewoon een functie als bankbediende en dat is met nét iets te statisch. Ondertussen bevind ik me een beetje in een last parket, want omdat de tijd begint te dringen (ivm inkomsten enzo) ben ik op zoek gegaan naar een tijdelijk uitzendbaantje bij een callcentre. Nu ben ik net aangenomen bij het ene centre, krijg ik vanmiddag een belletje voor een ander callcentre, waar ik misschien als teamleider aan de slag kan. Het is allemaal op uitzendbasis, dus volgens de regels kan ik elk moment opstappen. Of het netjes is, is een ander verhaal...
Voor de rest afgelopen week behoorlijk wat sollicitaties de deur uit gedaan voor functies die directe aansluiting hebben op mijn opleiding en ambities. Vol verwachting klopt mijn hart...
Verder nog positieve ontwikkelingen bij lotgenoten c.q. werklozen?
ik heb donderdag een tweede gesprek! maargoed, heb nog steeds geen zekerheid...quote:Op vrijdag 17 december 2004 15:41 schreef Gerrit_Knol het volgende:
[..]
Ik ben niet aangenomen. Ze vonden me niet de juiste persoon op de juiste plek. Klopt als een bus, want het was gewoon een functie als bankbediende en dat is met nét iets te statisch. Ondertussen bevind ik me een beetje in een last parket, want omdat de tijd begint te dringen (ivm inkomsten enzo) ben ik op zoek gegaan naar een tijdelijk uitzendbaantje bij een callcentre. Nu ben ik net aangenomen bij het ene centre, krijg ik vanmiddag een belletje voor een ander callcentre, waar ik misschien als teamleider aan de slag kan. Het is allemaal op uitzendbasis, dus volgens de regels kan ik elk moment opstappen. Of het netjes is, is een ander verhaal...
Voor de rest afgelopen week behoorlijk wat sollicitaties de deur uit gedaan voor functies die directe aansluiting hebben op mijn opleiding en ambities. Vol verwachting klopt mijn hart...
Verder nog positieve ontwikkelingen bij lotgenoten c.q. werklozen?
ik ben met mijn uitzendbureau overeengekomen dat ik ze op de hoogte houdt van mijn sollicitaties en dat ik hen twee weken de tijd geef om een ander te zoeken als ik ergens een baan heb gevonden. wel zo netjes.quote:Op vrijdag 17 december 2004 15:48 schreef komrad het volgende:
[..]
jammer zeg dat je die ban niet gekregen hebt, maar in ieder geval fijn dat je kan werken. Mijn ervaringen met uitzendbureau's zijn dusdanig dat ik maar 1 advies vor je heb: denk aan jezelf en niet aan wat netjes is, doen zij ook niet.
Ik heb een vacature gezien die eigenlijk helemaal niet aansluit maar ik ga toch maar solliciteren. Ondertussen werk ik nu op oproepbasis via 2 verschillende uitzendbureau's, ik zie verder wel.
als zij netjes zijn voor jouw wel ja. Maar ik mijn geval bellen ze niet terug, komen ze afspraken niet na en bellen ze een uur voordat ik moet werken af. Dan geloof je toch niet dat ik 2 weken opzegtermijn in acht ga nemen.quote:Op zondag 19 december 2004 02:59 schreef sioux_ het volgende:
[..]
ik ben met mijn uitzendbureau overeengekomen dat ik ze op de hoogte houdt van mijn sollicitaties en dat ik hen twee weken de tijd geef om een ander te zoeken als ik ergens een baan heb gevonden. wel zo netjes.
wat een rare gasten zeg.quote:Op dinsdag 21 december 2004 15:49 schreef komrad het volgende:
net weer ff tel gehad van een bedrijf waar ik via het uitzendbureau werk. Heb ik vorige week doorgegeven welke dagen ik kan, was deze week 4 dagen. bellen ze net op of ik morgenvroeg kan. Zeg ik sorry maar ik heb al een andere afspraak dus ik kan niet. Zeggen ze je maar dat is toch de afspraak dat jij altijd kan waarop ik antwoord dat ze niet kunnen verwachte dat ik 4 dagen vrij ga houden om misschien 1 dag te kunnen werken. Einde van het liedje dat ze me van de lijst afgehaald hebben. Mooi zo dacht ik! dan maar geen werk daar
ik heb wel tips over de abn-amro in het algemeen, wat is je email adres?quote:Op dinsdag 21 december 2004 19:18 schreef oncrea het volgende:
Ik heb 4-1 een gesprek bij ABN voor account manager zakelijk en eventueel traineeship.
Gelukkig enige tijd om me eens goed voor te bereiden.
heeft iemand tips over solliciteren bij ABN in het algemeen en specifiek voor de functie?
kheb je gemaildquote:Op dinsdag 21 december 2004 19:58 schreef oncrea het volgende:
@ MRYC ik heb je een mail gestuurd via http://beatyourheartout.web-log.nl/
In welke regio is dat?quote:Op dinsdag 21 december 2004 19:18 schreef oncrea het volgende:
Ik heb 4-1 een gesprek bij ABN voor account manager zakelijk en eventueel traineeship.
Gelukkig enige tijd om me eens goed voor te bereiden.
heeft iemand tips over solliciteren bij ABN in het algemeen en specifiek voor de functie?
Dat klopt, maar helaas pindakaas wordt hier in veel gevallen een behoorlijke ervaring voor gevraagd en liggen junior functies niet voor het oprapen.quote:Op woensdag 22 december 2004 11:06 schreef Koningin het volgende:
Er worden veel sales/accountmanagers functies aangeboden, zie ik.
heel goed!.. je ziet inderdaad dat (koude) commercialiteit heel belangrijk is en vaak tenkoste van service .. heel slecht vind ik dat en dat krijgen de bedrijven ook nog wel terug vrees ik...quote:Op dinsdag 28 december 2004 20:43 schreef Mryc het volgende:
hey mensen, echt lief van jullie reacties! Om een kort verhaal lang te maken: Ik heb nu in 2 jaar op verschillende bankshops gezeten als kas-/baliemedewerkster, maar de verkoop zit me niet zo lekker. Het wordt alsmaar belangrijker, de kaswerkzaamheden lijken er bijna niet meer toe te doen, en ik heb het gevoel dat ik soms echt mensen dingen door de strot moet duwen om mijn targets maar te halen. Dus besloot ik iets te gaan zoeken waar ik me wel goed bij voel, en dat is service verlenen. Anderhalve maand geleden zag ik op de interne vacature site een vacature voor een medewerker servicedesk. Heb naar mijn gevoel een kort maar goede sollicitatiebrief geschreven (ook heel simpel, op randstad.nl staat een heel goed voorbeeld), waarin ik kort aangaf wat ik wilde. Die sollicitatiebrief heeft kennelijk geholpen, want van de 50 reacties was ik een van de weinigen die uitgenodigd werd haha.
Eerste gesprek liep zeer voorspoedig. Heb uitgelegd dat ik hogerop wilde, en dat ik niet meteen de meest vanzelfsprekende weg op wilde (verkoopadviseur), en wat ook heeft geholpen (denk ik) is dat ik mijn beweegredenen duidelijk heb uitgelegd. Vooral praktijkvoorbeelden (als je daar over kunt beschikken) zijn handig.
Goed, ik ga verder, ben na een kleine week teruggebeld dat ze me wilden uitnodigen voor een tweede gesprek. Deze had ik dus afgelopen maandagochtend. Ik zat er net een minuutje, en toen zei de interviewer dat ie nog wel een heel verhaal kon ophangen, maar dat ie me wilde feliciteren omdat ik aangenomen was
En dat was het zo'n beetje haha. Sorry voor de lange tekst. Staan ook wat 'tips' tussen, moet iedereen maar kijken wat hij/zij ermee doet. Ik denk dat iedereen hier wel competent genoeg is om zelf een sol. brief te schrijven/te googlen om de brief te vinden, maar als er vraag naar is, zoek ik die link wel ff op! Nogmaals bedankt allemaal!!!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |