abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23566337
*tvp
The machine was called Chronovisor, and could allegedly allow seeing and hearing events from the past.
pi_23568095
"waarom wil je graag bij ons bedrijf werken?"

Ummm... omdat jullie een vacature open hadden staan en ik graag geld wil verdienen...

Ik ben ook nog steeds aan het solliciteren, nog geen succes. Wel sollicitatiegesprekken gehad en dergelijke, die ook goed gingen... maar ja... Ik zou het iefst bij een marketing(communicatie)adviesbureau (lekker woord) gaan werken... maar da's zeker voor starters geen booming business nu.
  donderdag 25 november 2004 @ 16:55:00 #53
21157 sioux_
lost in space
pi_23569235
1 december heb ik een sollicitatiegesprek bij een groot bedrijf dat boekhoudkundige software verkoopt. iemand in dit topic heeft gesteld dat je je nooit anders voor moet doen als je bent. moet ik in dit verband dan GEEN pak aan doen? want normaal draag ik nooit pakken. aan de andere kant: het staat wel netjes tijdens een sollicitatie.
  donderdag 25 november 2004 @ 17:09:26 #54
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_23569583
quote:
Op donderdag 25 november 2004 16:06 schreef ScienceFriction het volgende:
"waarom wil je graag bij ons bedrijf werken?"

Ummm... omdat jullie een vacature open hadden staan en ik graag geld wil verdienen...

Ik ben ook nog steeds aan het solliciteren, nog geen succes. Wel sollicitatiegesprekken gehad en dergelijke, die ook goed gingen... maar ja... Ik zou het iefst bij een marketing(communicatie)adviesbureau (lekker woord) gaan werken... maar da's zeker voor starters geen booming business nu.
Zelfde schuitje, uitgenodigd worden is al een overwinning..

Verder zou ik zeker wel een pak aandoen, als je bij een sollicitatie al niet netjes voor de dag kunt komen, hoe kunnen ze dat dan ooit bij een afspraak met klanten of een bepaalde gelegenheid verwachten, waarbij het wel wenselijk is.. Bij een sollicitatie beter overdressed dan underdressed..
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
pi_23569641
quote:
Op donderdag 25 november 2004 16:55 schreef sioux_ het volgende:
1 december heb ik een sollicitatiegesprek bij een groot bedrijf dat boekhoudkundige software verkoopt. iemand in dit topic heeft gesteld dat je je nooit anders voor moet doen als je bent. moet ik in dit verband dan GEEN pak aan doen? want normaal draag ik nooit pakken. aan de andere kant: het staat wel netjes tijdens een sollicitatie.
Wat je aandoet ligt ook een beetje aan de cultuur van het bedrijf waar je gaat solliciteren. Probeer er achter te komen wat voor dresscode het bedrijf heeft. En als je het echt niet weet, dan zou ik toch maar een pak aan doen (of op z'n minst een nette pantalon en zwarte schoenen.)

Gaat het bijvoorbeeld om een representatieve functie, of meer backoffice etc...
pi_23570426
quote:
Op donderdag 25 november 2004 16:55 schreef sioux_ het volgende:
Ligt er aan. Als je tijdens je werk ook nooit in pak zult hoeven lopen, zou ik het bij de sollicitatie ook maar niet doen. Zeker als je normaalgesproken nooit een pak draagt. Je voelt je dan al gauw een beetje ongemakkelijk (bovenop de stress die solliciteren toch al met zich meebrengt) en je gesprekspartner merkt zoiets.

Overigens; als je twijfelt ga je gewoon een keer rond een uur of vijf bij het bedrijf kijken hoe de mensen erbij lopen die naar buiten komen. Of je belt op en vraagt het de telefoniste (en nee, dat is echt niet gek).

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2004 17:49:07 ]
pi_23571667
Als ik ga solliciteren ga ik dus altijd in pak, dat is gewoon standaard dresscode. Als je gaat solliciteren voor een baantje in het magazijn of zo dan doe je dan natuurlijk niet.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  donderdag 25 november 2004 @ 20:07:22 #58
39712 Gerrit_Knol
It was a funny angle!
pi_23573627
Ik snap niet dat mensen daar over na gaan denken of je bij een soll. gesprek een pak aan moet doen. Tis gewoon standaard, tenzij anders is aangegeven...

Vanmiddag soll.gesprek gehad. Zaten weer heerlijke vragen tussen, zoals wat is jouw drijfveer, waarom ben je een verkopert, etc.etc.. We zullen morgen wel horen of dé bank het in mij ziet zitten...
pi_23574237
Je moet gewoon heel zelfverzekerd zijn en zorgen dat je weet waar je over praat. Verdiep je enigszins in het bedrijf, kleed je netjes, gedraag je en -nogmaals- zorg dat je weet waar je het over hebt. Dat betekent dus niet alleen dat je de standaard vragen (vertel eens iets over jezelf, sterke punten, zwakke punten, waaruit blijkt dat, wat heb je voor projecten gedraaid in je vorige baan, waar ben je het meest trots op, enz) goed beantwoordt maar ook vragen over het nieuwe bedrijf, het werk dat je daar verwacht te doen en de branche.

Wat brieven betreft: foutloos Nederlands, dat spreekt voor zich. Spelfouten zijn voor domme mensen, niet voor jou. Zorg voor een nette, overzichtelijke indeling en font. Gebruik geen standaard bullshit zinnen, maar spits je brief toe op het bedrijf. Verwijs tussen de regels door naar je CV, zo motiveer je de HR medewerker om die er daadwerkelijk meteen bij te pakken.

Overigens: bij mijn bedrijf worden sinds kort weer mensen aangenomen (na de ellende in de telecom markt) en het begintraject daarvan is uitbesteed aan een wervings- en selectiebureau (het GITP). Inclusief assessment en dergelijke onzin. Waarom mag Joost weten, want ik ben tegen dat soort geldverspilling bij een stelletje nietskunnende psychologen. Maar goed, je zou dus verwachten dat de kandidaten die na de GITP voorrondes doorgestuurd worden voor een gespek bij ons enigszins feeling hebben voor de branche, dat het goede mensen zijn met doorzettingsvermogen, daadkracht e.d.

Maar van de 5 doorgestuurde kandidaten was er maar 1 goed, de andere 4 waren om te huilen zo slecht. Wat voorbeelden:

-een sollicitant die in zijn oude kloffie binnenkomt en vervolgens aangeeft wat voor een hekel hij wel niet aan managers heeft (slim, als er 2 tegenover je zitten)
-een sollicitant die absoluut geen idee heeft wat de baan inhoudt, en die nog maar net weet in wat voor branche wij opereren
-een sollicitant die beweert kennis te hebben van UNIX, C7 en dergelijke (dan word ik altijd al achterdochtig), maar het antwoord op de simpelste vraag daarover al niet weet
-een sollicitant die gerust aangeeft te denken over 2 jaar alweer weg te zijn (ja, zo krijg je die baan bij ons wel, sukkel!)
-een sollicitant die in het eerste gesprek al meteen begint over geld

Enzovoorts, enzovoorts. Soms vraag ik me af of ik de enige intelligente persoon op de aarde ben. Zulke domme dingen doe je toch niet? Maar goed, dan vraag ik me meteen af waarom ik in godsnaam niet de arbeidsmarkt op ga om naar een baan van 100k te solliciteren.

Anyway, solliciteren is een eitje. Doe maar gewoon, dan zorgen sukkels zoals hierboven er wel voor dat je sowieso al heel ver komt.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 25 november 2004 @ 21:04:18 #60
21157 sioux_
lost in space
pi_23574996
quote:
Op donderdag 25 november 2004 20:07 schreef Gerrit_Knol het volgende:
Ik snap niet dat mensen daar over na gaan denken of je bij een soll. gesprek een pak aan moet doen. Tis gewoon standaard, tenzij anders is aangegeven...
sorry hoor, maar sommige mensen hebben niet zoveel ervaring met solliciteren als jij. bovendien heb jij , als verkopert, bij sollicitatiegesprekken misschien standaard een pak aan, maar het is niet voor alle functies zo vanzelfsprekend.
pi_23575016
quote:
Op donderdag 25 november 2004 20:07 schreef Gerrit_Knol het volgende:
Natuurlijk is dat niet standaard. Een automonteur hoeft echt niet in pak te verschijnen.
pi_23575232
quote:
Op donderdag 25 november 2004 20:31 schreef StefanP het volgende:
Gebruik geen standaard bullshit zinnen, maar spits je brief toe op het bedrijf.
Dat wordt altijd gezegd, maar in mijn ervaring is het niet waar.

Ik ben waarschijnlijk tamelijk slecht in het voeren van sollicitatiegesprekken. Althans, ik heb er nogal wat moeten voeren voor ik mijn huidige baan vond. Maar zonder valse bescheidenheid kan ik wel stellen dat ik ontzettend goed ben in het schrijven van brieven: ik werd op basis van mijn brieven relatief erg vaak uitgenodigd voor een gesprek. Die brief was echter eigenlijk altijd grotendeels dezelfde. Hier en daar neem je een trefwoordje uit de vacature over, maar in grote lijn heb ik bijna steeds vrijwel identieke brieven gestuurd, met veel succes.

Dus in mijn beleving kun je beter zorgen dat je één, vrij vormvaste, maar wel zeer goede brief hebt, dan dat je iedere keer opnieuw iets moet verzinnen (met bovendien alle risico van nieuwe taalfouten). Het geldt zeker als je op vrij vergelijkbare functies of bij vrij vergelijkbare bedrijven solliciteert.
pi_23576437
Ik zorg er altijd voor om een zin of twee te besteden aan iets heel specifieks waaruit blijkt dat je je verdiept hebt in de afdeling, het werk of het bedrijf. Natuurlijk hoef je niet steeds een nieuwe brief te maken, zeker niet als het in dezelfde branche is zoals je al aangeeft, maar zo'n zin is makkelijk genoeg geschreven en voegt net datgene toe wat vele anderen laten.

Als je zoiets niet doet, zorg dan in ieder geval dat je nietszeggende zinnen vermijdt zoals "Ik voel me aangetrokken tot uw bedrijf. Ik weet zeker dat ik veel kan bijdragen." Als ik zoiets lees dan rollen mijn ogen in hun kassen. Waarom voel je je aangetrokken tot ons bedrijf? Hoe denk je bij te dragen? Kom op zeg. Als zulke onzin schrijft zonder ook maar één woord vuil te maken aan achtergrondinformatie die je beweringen kracht bij zetten, dan ben je in mijn ogen alleen maar bezig met slijmen en standaardzinnen oprakelen. Zo'n brief gaat bij mij dan ook linea recta onderop de stapel.

Een goede brief loopt van begin tot eind als een trein. Hij drukt interesse uit, wijst in één of twee zinnen op je kwaliteiten c.q. achtergrond onder verwijzing naar je CV, geeft aan hoe die kwaliteiten van pas zullen komen in de betreffende baan, en -niet het minste- laat zien dat je het vermogen hebt om een vloeiende, nette brief te schrijven zonder achterlijke spelvauten. Voor een baan als winkelmedewerker o.i.d. is zoiets natuurlijk niet noodzakelijk, maar een academicus of HBO'er die d's en t's al niet uit elkaar kan houden, die neem ik niet serieus
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 25 november 2004 @ 22:10:10 #64
39712 Gerrit_Knol
It was a funny angle!
pi_23576852
quote:
Op donderdag 25 november 2004 21:56 schreef StefanP het volgende:
blablabla

Voor een baan als winkelmedewerker o.i.d. is zoiets natuurlijk niet noodzakelijk, maar een academicus of HBO'er die d's en t's al niet uit elkaar kan houden, die neem ik niet serieus
En terecht!
pi_23745058
NVT
pi_23750666
sorry!!! * TVP*
  zaterdag 4 december 2004 @ 10:37:02 #67
30618 KingCold
I Rule Everything
pi_23754066
quote:
maar een academicus of HBO'er die d's en t's al niet uit elkaar kan houden, die neem ik niet serieus

Gelukkig dat dat prima te maskeren is d.m.v. een spellingsboekje (ik ben zo vreselijk slecht in die shit). .

Zulkte futiliteitjes zeggen trouwens ook niets over iemands kwaliteiten. Ik ken zelfs professoren die dat soort dingen lieten checken door hun secretaresses.
pi_23806265
Binnenkort heb ik een sollicitatiegesprek, de eerste sinds ik (weer) ben begonnen met sollicteren.
Best wel spannend, ben nu wat info aan het zoeken over het bedrijf. Verder zie ik wel wat het gaat worden. Vragen voorbereiden doe ik niet, ik bedenk wel wat ik zo ongeveer ga zeggen. Op bepaald dingen. Verder probeer ik zo eerlijk mogelijk te zijn. Eerlijkheid duurt toch nog altijd het langst
pi_23810086
succes dan iig ,ik heb niet eens uitzicht op een gesprek
pi_23839723
quote:
Op maandag 6 december 2004 23:34 schreef komrad het volgende:
succes dan iig ,ik heb niet eens uitzicht op een gesprek
Gewoon doorzetten, de aanhouder wint tenslotte
  woensdag 8 december 2004 @ 22:43:11 #71
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_23843479
Is er nog een aan te raden maximum aan solicitaties gesprekken die je tegelijker tijd hebt lopen?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 9 december 2004 @ 00:17:31 #72
21157 sioux_
lost in space
pi_23845931
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:43 schreef Martijn_77 het volgende:
Is er nog een aan te raden maximum aan solicitaties gesprekken die je tegelijker tijd hebt lopen?
oneindig, lijkt me. plan zo veel mogelijk in. mocht er op een gegeven moment een sollicitatiegesprek erg goed gaan en je bent aangenomen dan bel je de andere bedrijven gewoon af. je moet niet vergeten dat jij voor jezelf op zoek bent. je bent er niet voor die bedrijven. laat ze maar iemand anders zoeken.
pi_23848832
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:43 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik had er ook meerdere door elkaar lopen.
OP een gegeven moment was ik op 2 plaatsen aangenomen, het ging alleen nog om de secundaire arbeidsvoorwaarden. Toen heb ik tegen de eerste gezegd, dat ik ook naar de tweede kandidaat ging om hun aan te horen. Hadden ze geen probleem mee.

Dus zoveel mogelijk gesprekken proberen te voeren.
  donderdag 9 december 2004 @ 12:10:14 #74
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_23851876
Hmm ik heb nog een probleempje.. morgen heb ik een gesprek in een van de grotere steden van Nederland. Ik woon hierzelf een klein uurtje reizen vandaan en dit is nooit een probleem geweest tijdens stages/bijbanen enzo. Maar omdat nu de econmoie niet echt meewerkt, werd ik in deze stad niet meer uitgenodigd voor een gesprek en in de afwijzingen stond er soms gewoon bij dat ze mensen uit de buurt hadden gekozen voor een gesprek.
Allemaal prima, dus ik gebruik sindsdien het postadres van een familielid, iemand die in die betreffende stad woont. En zowaar, de eerste 2 uitnodigingen zijn al binnen. Ik wil in de toekomst daar ook wel gaan wonen en vind het zolang niet erg om eventueel voor mijn eigen reiskosten op te draaien. Als ik die baan maar krijg!
Zal ik gewoon eerlijk vertellen tijdens het gesprek hoe het zit (showt dit juist mijn motivatie, het zgn 'wat ik er allemaal voor over heb', zelf de kosten betalen, de reistijd neem ik voor lief enz.) of kan ik beter vertellen dat ik daar inderdaad gewoond heb enz enz smoessmoes.. Ook voor het laatste heb ik eventueel een geloofwaardig scenario klaarliggen, maar ja..

Ik weet het, ik heb het zelf verzonnen, maar je moet wat voor een baan in deze tijd.
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
pi_23855558
1 - foutloze brief sturen, actieve schrijfstijl, passieven vermijden d.w.v. "ik bedank u bij deze" i.pv. "ik wil u graag bij deze bedanken". Let op je D's en T's, ken het verschil tussen u en U enz. enz.
2 - uitgenodigd worden, alle informatie vergaren via internet whatever, zorg dat je weet waar zij het over hebben en meer belangrijk: wat ze willen horen.
3 - Dress to impress, 10 minuten voor je gesprek controleren of je geen zweethanden hebt,of je nagels schoon zijn en of je stropdas nog recht zit.
4 - aangenomen worden, het valt me op dat de meeste functieomschrijvingen gebakken lucht zijn en dat de de daadwerkelijke werkzaamheden altijd relatief makkelijk zijn.

Maar goed, tot zover mijn theorie. Aankomende dinsdag heb ik een gesprek voor een account-management functie en ik hoorde al dat ik me moest voorbereiden op een zwaar gesprek
pi_23856074
In deze moderne tijden heb ik al een aantal keer via mail gesolliciteerd. Niet met een uitgebreide brief, maar met een uitdagend mailtje + cv. Dat werkt tot nu toe erg goed, ben eigenlijk nog elke keer uitgenodigd voor een gesprek (of zou men tegenwoordig CV's lezen??).
Een gemiddeld mailtje ziet er zo uit:
quote:
Geachte heer/mevrouw,

Ik heb uw vacature gezien. Ben op zoek naar iets anders, ik zie raakvlakken, namelijk...
Bijgevoegd mijn cv.

Ik ben ervan overtuigd dat we elkaar iets te bieden hebben, hopelijk u ook na het zien van mijn CV.

Graag uw reactie
  donderdag 9 december 2004 @ 19:14:12 #77
21157 sioux_
lost in space
pi_23860828
quote:
Op donderdag 9 december 2004 15:43 schreef Coelho het volgende:
In deze moderne tijden heb ik al een aantal keer via mail gesolliciteerd. Niet met een uitgebreide brief, maar met een uitdagend mailtje + cv. Dat werkt tot nu toe erg goed, ben eigenlijk nog elke keer uitgenodigd voor een gesprek (of zou men tegenwoordig CV's lezen??).
Een gemiddeld mailtje ziet er zo uit:
[..]
mooie mail. zo doe ik het zelf ook ongeveer. en mail werkt idd prima. die blijven in de inbox staan en kunnen eventueel verzet worden naar een sollicitatiemap, of doorgestuurd worden naar een collega. een brief verdwijnt al snel in een of ander obscuur laatje
pi_23863814
Iemand die schrijft "hopelijk u ook na het zien van mijn CV" die zou ik waarschijnlijk niet uitnodigen. Daar moet iets staan als "en ik ben ervan overtuigd dat u na het lezen van mijn CV die mening deelt" en niets anders.

Bovendien vind ik "ik heb uw advertentie gezien" wel heel informeel.

Maar goed, als het voor jou werkt, gewoon laten zo.
-Mark Steyn
  donderdag 9 december 2004 @ 21:49:49 #79
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_23864554
quote:
Op donderdag 9 december 2004 00:17 schreef sioux_ het volgende:

[..]

oneindig, lijkt me. plan zo veel mogelijk in. mocht er op een gegeven moment een sollicitatiegesprek erg goed gaan en je bent aangenomen dan bel je de andere bedrijven gewoon af. je moet niet vergeten dat jij voor jezelf op zoek bent. je bent er niet voor die bedrijven. laat ze maar iemand anders zoeken.
Ja, dat doe ik ook heb alleen nu meerdere sollicitaties lopen en er beginnen er nu verschillende te komen waar ik op gesprek mag komen vandaar.
quote:
Op donderdag 9 december 2004 08:54 schreef Koningin het volgende:

[..]

Ik had er ook meerdere door elkaar lopen.
OP een gegeven moment was ik op 2 plaatsen aangenomen, het ging alleen nog om de secundaire arbeidsvoorwaarden. Toen heb ik tegen de eerste gezegd, dat ik ook naar de tweede kandidaat ging om hun aan te horen. Hadden ze geen probleem mee.

Dus zoveel mogelijk gesprekken proberen te voeren.
Ben ik ook druk mee bezig. Heb mijn CV geupdate en die spreekt meer aan dan mijn oude.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_23879965
Hmmm, tja wat kan ik zeggen. Dit ziet er beangstigend uit... het lijkt me dat jullie allemaal solliciteren bij grote multinationals of banken of verzekeringsmaatschappijen. De truc zit hem in de kleine bedrijfjes die grote omzet draaien. Die gaan namelijk echt geen grote personeelsadvertenties plaatsen waar 20 man op af komt. Zo deed ik hem dat ook, bij een bedrijfje dat zo veel omzet draait dat er hier dagelijks ballen is, maar dat ik me wel helemaal uit de naad werk met een personeelsbestand van ong 10 werknemers in totaal. Ik hoefde eigelijk niet eens te solliciteren en ik was ook de nige sollicitant. Het is meer zo dat ik interesse en motivatie getoond had in het product dat we leveren. De baas raakte daarvan gecharmeerd en het begon al meteen met een rondleiding en of ik de papieren kon invullen.... wauw goed gevoel. Inmiddels werk ik hier al een half jaar.

En de tips die ik je kan geven. Probeer motivatie te scheiden in extrinsieke en intrinsieke motivatie. Dat je geld wilt verdienen, is niet verkeerd om te zeggen, maar plaats het dan wel onder de noemer extrinsieke motivatie...
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
pi_23881395
Niet iedereen kan bij een klein bedrijfje terecht. Dat hangt wel van je vak af natuurlijk.
  vrijdag 10 december 2004 @ 18:50:26 #82
64792 Mryc
play me one more song
pi_23884218
ff een vraagje:

wanneer moet je je huidige werkgever eigenlijk inlichten over een andere baan waar je graag naar zou willen solliciteren?
pi_23884265
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 18:50 schreef Mryc het volgende:
ff een vraagje:

wanneer moet je je huidige werkgever eigenlijk inlichten over een andere baan waar je graag naar zou willen solliciteren?
Intern of extern?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  vrijdag 10 december 2004 @ 18:55:02 #84
64792 Mryc
play me one more song
pi_23884332
intern op een totaal andere afdeling in een andere plaats binnen hetzelfde bedrijf
pi_23885917
Ligt denk ik aan de relatie met je baas. Ikzelf heb hem verteld dat ik wat anders zoek zodra ik ermee begon en heb gelijk gevraagd of ik hem als referentie mocht gebruiken.
  zaterdag 11 december 2004 @ 18:20:20 #86
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_23902629
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 15:41 schreef Brett-Anderson het volgende:
Hmmm, tja wat kan ik zeggen. Dit ziet er beangstigend uit... het lijkt me dat jullie allemaal solliciteren bij grote multinationals of banken of verzekeringsmaatschappijen. De truc zit hem in de kleine bedrijfjes die grote omzet draaien. Die gaan namelijk echt geen grote personeelsadvertenties plaatsen waar 20 man op af komt.
Waar vind je dat soort bedrijfjes dan? En hoe weten je dat ze jou zoeken / iemand met jou opleiding kunnen gebruiken?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 11 december 2004 @ 21:44:46 #87
64792 Mryc
play me one more song
pi_23907192
quote:
Op donderdag 25 november 2004 22:10 schreef Gerrit_Knol het volgende:

[..]

En terecht!
ben je nog aangenomen?

ik heb a.s. maandag een gesprek , voordeel is dat ik er al werk

kan iemand me nog vertellen hoeveel anders een gesprek is als je al bij hetzelfde bedrijf werkt, maar dus naar een andere functie solliciteert?
pi_23953517
Ik mag morgen op gesprek in A'dam, uiteraard heb ik sinds gister een schattige koortslip ontwikkeld

Ben nu wat vragen aan het voorbereiden en het bedrijf wat aan het bekijken.
pi_23958516
veel succes morgen blapiet
  dinsdag 14 december 2004 @ 13:35:59 #90
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_23965919
je moet gewoon lekker relaxt zijn. Als je de baan niet krijgt, who fucking cares. Er zijn genoeg baantjes en ik ga zeker niet smeken of te veel moeite doen voor een flutkantoor.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
  dinsdag 14 december 2004 @ 19:19:45 #91
64792 Mryc
play me one more song
pi_23973090
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 13:35 schreef yvette1982 het volgende:
je moet gewoon lekker relaxt zijn. Als je de baan niet krijgt, who fucking cares. Er zijn genoeg baantjes en ik ga zeker niet smeken of te veel moeite doen voor een flutkantoor.
[offtopic]
net de bons gekregen ofzo?
[/offtopic]

ik ben juist van mening dat er niet genoeg baantjes zijn, en dat het echt moeilijk is om tegenwoordig nog een beschikbare goede en leuke baan te vinden. Ik ga niet een of ander baantje nemen omdat ik er makkelijk aan kan komen. Ik neem een baan omdat de desbetreffende functie me bevalt, daar moet je dus af en toe veel moeite doen. En wie zegt dat iemand van ons smeekt? En waarom eigenlijk de term flutkantoor?

Blapiet, hoe is het gegaan?
pi_23975524
't ging waardeloos, ik rolde via een werving&selectie bureau een sollicitatieronde in. Volgens het bureau betrof het junior-account-managing. Vervolgens bleek in de sollicitatie dat het om large-accounts ging En daar heb ik dus nog niet genoeg ervaring voor. Grmbl,.... einde deze week wordt ik nog gebeld over een eventueel trainee-ship maar dat bureau ga ik even flink de waarheid vertellen.
pi_23977044
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 21:11 schreef Blapiet het volgende:
't ging waardeloos, ik rolde via een werving&selectie bureau een sollicitatieronde in. Volgens het bureau betrof het junior-account-managing. Vervolgens bleek in de sollicitatie dat het om large-accounts ging En daar heb ik dus nog niet genoeg ervaring voor. Grmbl,.... einde deze week wordt ik nog gebeld over een eventueel trainee-ship maar dat bureau ga ik even flink de waarheid vertellen.
mijn eerst en tot nu toe enige gespreke ging ook waardeloos, ik hoop ook maar op betere tijden. Ik zou er idd ook niet vrolijk van worden als ze naar een gesprek sturen voor een functie die helemaal niet bij de positie in je carriere past.
pi_23983384
Ben deze week ook aangenomen. Eerste serieuze sollicitatie (wel wat brieven verstuurd, maar geen gesprekken) en na 2 gesprekken een aanbieding gekregen Is me een pak van mn hart want het zag er naar uit dat ik binnenkort werkeloos zou worden...

Ik was trouwens flink gespannen, en had me ook niet echt voorbereid. Alleen de website een beetje doorgelezen en dergelijke. Kreeg dan ook vragen waar ik nauwelijks raad mee wist, maar blijkbaar heb ik me er toch redelijk doorheen geslagen
pi_23983587
Blapiet wat balen zeg. Dat is inderdaad geen stijl van zo'n bureau, ik zou er ook wat van zeggen.

Nivo, gefeliciteerd! Wat voor baan heb je?
pi_23983955
feli nivo
pi_23985328
senks ik ga een beetje plannen voor een logistiek bedrijf
  woensdag 15 december 2004 @ 11:40:37 #98
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_23985839
Knoop je jas dicht, doe een das om, was eerst je handen,
Kam je haren, recht je schouders, denk aan je tanden,
Blijf niet hangen, recht naar huis toe, spreek met twee woorden,
Stel je netjes voor, eet zoals het hoort en zeg u !!
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_24018655
Tja, ik ben echt zo slecht in solliciteren.
Telefonisch gaat alles lekker, lullen over motivatie etc.
Zit ik daar.................................................
Wat er fout gaat;
- ik praat te snel
- doe te grappig
- heb niet genoeg oogcontact
- kan dan mijn motivatie slecht uitdrukken

Ik heb nu denk in totaal 15 x een gesprek gehad ben 1 x aangenomen (niet alle 15 vond ik alles).
Iemand tips hoe ik bovenstaande kan verbeteren?
het erge is trouwens dat ik zelf tijdens mij stage een sollicitatietraining heb gegeven, ik weet het precies maar als ik het zelf moet doen.......................

Ik heb P&O gedaan maar goed daar is geen fuck werk in te vinden zonder werkervaring.

Maandag heb ik een testdag van Randstad voor hyotheekadviseur en eerste week van jan een gesprek voor account manager zakelijk bij ABN. Dus kom maar op met die tips................................

Oh ja heb volgende week ook nog gesprek voor recruiter en intercedent.
pi_24018707
Je hebt 15 gesprekken gehad dan mag je niet klagen. Ik heb pas 1 gesprek gehad en nergens vacatures te vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')