Zelfde schuitje, uitgenodigd worden is al een overwinning..quote:Op donderdag 25 november 2004 16:06 schreef ScienceFriction het volgende:
"waarom wil je graag bij ons bedrijf werken?"
Ummm... omdat jullie een vacature open hadden staan en ik graag geld wil verdienen...
Ik ben ook nog steeds aan het solliciteren, nog geen succes. Wel sollicitatiegesprekken gehad en dergelijke, die ook goed gingen... maar ja... Ik zou het iefst bij een marketing(communicatie)adviesbureau (lekker woord) gaan werken... maar da's zeker voor starters geen booming business nu.
Wat je aandoet ligt ook een beetje aan de cultuur van het bedrijf waar je gaat solliciteren. Probeer er achter te komen wat voor dresscode het bedrijf heeft. En als je het echt niet weet, dan zou ik toch maar een pak aan doen (of op z'n minst een nette pantalon en zwarte schoenen.)quote:Op donderdag 25 november 2004 16:55 schreef sioux_ het volgende:
1 december heb ik een sollicitatiegesprek bij een groot bedrijf dat boekhoudkundige software verkoopt. iemand in dit topic heeft gesteld dat je je nooit anders voor moet doen als je bent. moet ik in dit verband dan GEEN pak aan doen? want normaal draag ik nooit pakken. aan de andere kant: het staat wel netjes tijdens een sollicitatie.
Ligt er aan. Als je tijdens je werk ook nooit in pak zult hoeven lopen, zou ik het bij de sollicitatie ook maar niet doen. Zeker als je normaalgesproken nooit een pak draagt. Je voelt je dan al gauw een beetje ongemakkelijk (bovenop de stress die solliciteren toch al met zich meebrengt) en je gesprekspartner merkt zoiets.quote:Op donderdag 25 november 2004 16:55 schreef sioux_ het volgende:
1 december heb ik een sollicitatiegesprek bij een groot bedrijf dat boekhoudkundige software verkoopt. iemand in dit topic heeft gesteld dat je je nooit anders voor moet doen als je bent. moet ik in dit verband dan GEEN pak aan doen? want normaal draag ik nooit pakken. aan de andere kant: het staat wel netjes tijdens een sollicitatie.
sorry hoor, maar sommige mensen hebben niet zoveel ervaring met solliciteren als jij. bovendien heb jij , als verkopert, bij sollicitatiegesprekken misschien standaard een pak aan, maar het is niet voor alle functies zo vanzelfsprekend.quote:Op donderdag 25 november 2004 20:07 schreef Gerrit_Knol het volgende:
Ik snap niet dat mensen daar over na gaan denken of je bij een soll. gesprek een pak aan moet doen. Tis gewoon standaard, tenzij anders is aangegeven...
Natuurlijk is dat niet standaard. Een automonteur hoeft echt niet in pak te verschijnen.quote:Op donderdag 25 november 2004 20:07 schreef Gerrit_Knol het volgende:
Ik snap niet dat mensen daar over na gaan denken of je bij een soll. gesprek een pak aan moet doen. Tis gewoon standaard, tenzij anders is aangegeven...
Dat wordt altijd gezegd, maar in mijn ervaring is het niet waar.quote:Op donderdag 25 november 2004 20:31 schreef StefanP het volgende:
Gebruik geen standaard bullshit zinnen, maar spits je brief toe op het bedrijf.
En terecht!quote:Op donderdag 25 november 2004 21:56 schreef StefanP het volgende:
blablabla
Voor een baan als winkelmedewerker o.i.d. is zoiets natuurlijk niet noodzakelijk, maar een academicus of HBO'er die d's en t's al niet uit elkaar kan houden, die neem ik niet serieus
quote:maar een academicus of HBO'er die d's en t's al niet uit elkaar kan houden, die neem ik niet serieus
Gewoon doorzetten, de aanhouder wint tenslottequote:Op maandag 6 december 2004 23:34 schreef komrad het volgende:
succes dan iig ,ik heb niet eens uitzicht op een gesprek
oneindig, lijkt me. plan zo veel mogelijk in. mocht er op een gegeven moment een sollicitatiegesprek erg goed gaan en je bent aangenomen dan bel je de andere bedrijven gewoon af. je moet niet vergeten dat jij voor jezelf op zoek bent. je bent er niet voor die bedrijven. laat ze maar iemand anders zoeken.quote:Op woensdag 8 december 2004 22:43 schreef Martijn_77 het volgende:
Is er nog een aan te raden maximum aan solicitaties gesprekken die je tegelijker tijd hebt lopen?
Ik had er ook meerdere door elkaar lopen.quote:Op woensdag 8 december 2004 22:43 schreef Martijn_77 het volgende:
Is er nog een aan te raden maximum aan solicitaties gesprekken die je tegelijker tijd hebt lopen?
quote:Geachte heer/mevrouw,
Ik heb uw vacature gezien. Ben op zoek naar iets anders, ik zie raakvlakken, namelijk...
Bijgevoegd mijn cv.
Ik ben ervan overtuigd dat we elkaar iets te bieden hebben, hopelijk u ook na het zien van mijn CV.
Graag uw reactie
mooie mail. zo doe ik het zelf ook ongeveer. en mail werkt idd prima. die blijven in de inbox staan en kunnen eventueel verzet worden naar een sollicitatiemap, of doorgestuurd worden naar een collega. een brief verdwijnt al snel in een of ander obscuur laatjequote:Op donderdag 9 december 2004 15:43 schreef Coelho het volgende:
In deze moderne tijden heb ik al een aantal keer via mail gesolliciteerd. Niet met een uitgebreide brief, maar met een uitdagend mailtje + cv. Dat werkt tot nu toe erg goed, ben eigenlijk nog elke keer uitgenodigd voor een gesprek (of zou men tegenwoordig CV's lezen??).
Een gemiddeld mailtje ziet er zo uit:
[..]
Ja, dat doe ik ook heb alleen nu meerdere sollicitaties lopen en er beginnen er nu verschillende te komen waar ik op gesprek mag komen vandaar.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:17 schreef sioux_ het volgende:
[..]
oneindig, lijkt me. plan zo veel mogelijk in. mocht er op een gegeven moment een sollicitatiegesprek erg goed gaan en je bent aangenomen dan bel je de andere bedrijven gewoon af. je moet niet vergeten dat jij voor jezelf op zoek bent. je bent er niet voor die bedrijven. laat ze maar iemand anders zoeken.
Ben ik ook druk mee bezig. Heb mijn CV geupdate en die spreekt meer aan dan mijn oude.quote:Op donderdag 9 december 2004 08:54 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ik had er ook meerdere door elkaar lopen.
OP een gegeven moment was ik op 2 plaatsen aangenomen, het ging alleen nog om de secundaire arbeidsvoorwaarden. Toen heb ik tegen de eerste gezegd, dat ik ook naar de tweede kandidaat ging om hun aan te horen. Hadden ze geen probleem mee.
Dus zoveel mogelijk gesprekken proberen te voeren.
Intern of extern?quote:Op vrijdag 10 december 2004 18:50 schreef Mryc het volgende:
ff een vraagje:
wanneer moet je je huidige werkgever eigenlijk inlichten over een andere baan waar je graag naar zou willen solliciteren?
Waar vind je dat soort bedrijfjes dan? En hoe weten je dat ze jou zoeken / iemand met jou opleiding kunnen gebruiken?quote:Op vrijdag 10 december 2004 15:41 schreef Brett-Anderson het volgende:
Hmmm, tja wat kan ik zeggen. Dit ziet er beangstigend uit... het lijkt me dat jullie allemaal solliciteren bij grote multinationals of banken of verzekeringsmaatschappijen. De truc zit hem in de kleine bedrijfjes die grote omzet draaien. Die gaan namelijk echt geen grote personeelsadvertenties plaatsen waar 20 man op af komt.
ben je nog aangenomen?quote:
[offtopic]quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:35 schreef yvette1982 het volgende:
je moet gewoon lekker relaxt zijn. Als je de baan niet krijgt, who fucking cares. Er zijn genoeg baantjes en ik ga zeker niet smeken of te veel moeite doen voor een flutkantoor.
mijn eerst en tot nu toe enige gespreke ging ook waardeloos, ik hoop ook maar op betere tijden. Ik zou er idd ook niet vrolijk van worden als ze naar een gesprek sturen voor een functie die helemaal niet bij de positie in je carriere past.quote:Op dinsdag 14 december 2004 21:11 schreef Blapiet het volgende:
't ging waardeloos, ik rolde via een werving&selectie bureau een sollicitatieronde in. Volgens het bureau betrof het junior-account-managing. Vervolgens bleek in de sollicitatie dat het om large-accounts gingEn daar heb ik dus nog niet genoeg ervaring voor. Grmbl,.... einde deze week wordt ik nog gebeld over een eventueel trainee-ship maar dat bureau ga ik even flink de waarheid vertellen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |