abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22677545
Ik word zo ziek van die mensen. Vertel je iemand (of dat nu op MSN, op een forum of in IRL is) dat je spyware hebt of pop-ups of weet ik wat beginnen die bijdehantjes weer van.... "dan moet je maar Firefox gebruiken"... Aarghhh Ga iets zinnigs doen met je leven en loop niet zo te evangeliseren
Es ist gelogen, daß Videogames Kinder beeinflussen. Hätte PacMan das getan, würden wir heute durch dunkle Räume irren, Pillen fressen und elektronische Musik hören.
pi_22677584
Klopt, we hebben er in DIG ook veel last van. En dan trappen we ze gewoon uit het topic. Of we geven aan waar die browser mee op zijn bek gaat.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_22677597
loopt hier onder inet explorerer.. maar vorige keer in mozilla firefix, omdat inet explorer het weer eens niet deed.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_22677607
@lucille: games.fok.nl
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_22677618
Alsof Firefox de ultieme browser is
Es ist gelogen, daß Videogames Kinder beeinflussen. Hätte PacMan das getan, würden wir heute durch dunkle Räume irren, Pillen fressen und elektronische Musik hören.
pi_22677646
Ik wil niks anders meer dan Firefox
pi_22677661
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 12:28 schreef President303 het volgende:
Het is op sommige punten een extreem goede browser. Maar sommige mensen doen net alsof het een perfecte browser is en dat is ook niet zo. Aan de andere kant is het nog steeds een product dat nog steeds in ontwikkeling is en nog niet de officiele status heeft van een 1.0 versie (wel bijna trouwens).
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_22677802
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 12:24 schreef President303 het volgende:
Ik word zo ziek van die mensen. Vertel je iemand (of dat nu op MSN, op een forum of in IRL is) dat je spyware hebt of pop-ups of weet ik wat beginnen die bijdehantjes weer van.... "dan moet je maar Firefox gebruiken"... Aarghhh Ga iets zinnigs doen met je leven en loop niet zo te evangeliseren
ga weg met je popups en spam. ik wil het gewoon niet daarom gebruik ik firefox.
pi_22677847
quote:
En wie worden over het algemeen als eerste geroepen om jouw spyware en andere troep weer op te ruimen??

De Mozilla-fundamentalisten zoals ik
pi_22677885
Ik ben zelf ook zo'n Mozilla-fundamentalist. Als er twee alternatieven zijn die allebei gratis zijn, waarom zou je dan niet het beste alternatief nemen? Bovendien is Firefox ook gewoon een stuk prettiger voor het oog als je een leuke skin neemt. En ja, als ik bij iemand weer een keer spyware heb lopen opruimen probeer ik ook gelijk Firefox te installeren... dat scheelt weer een hoop gedoe later .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_22677888
Ik heb anders ook geen last van PopUps en Sp@m en Spyware. Mensen weten gewoon niet hoe ze IE moeten gebruiken/instellen. Of ze komen gewoon op de verkeerde sites

Ik word er inderdaad ook wel moe van. Iedereen is tegenwoordig zo tegen MS, gewoon omdat het cool is om FireFox of andere niet-MS programma's te gebruiken...
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  zondag 17 oktober 2004 @ 12:48:29 #12
32814 Tessje
washed up, has been drugaddict
pi_22677914
Firefox
But you have every right to ask, why was I shaving your dog while wearing your bathingsuit.
Aventura, Fok!s eigen wandelende kermisattractie
Xboxlive: Tessje
  zondag 17 oktober 2004 @ 12:50:08 #13
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_22677934
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 12:46 schreef BobbyB het volgende:
Ik heb anders ook geen last van PopUps en Sp@m en Spyware. Mensen weten gewoon niet hoe ze IE moeten gebruiken/instellen. Of ze komen gewoon op de verkeerde sites

Ik word er inderdaad ook wel moe van. Iedereen is tegenwoordig zo tegen MS, gewoon omdat het cool is om FireFox of andere niet-MS programma's te gebruiken...
Ik vind het vooral prettig om niet MS programmas te gebruiken, zeker als ze uitstekend werken...
Zo installeer ik ook geen codec packs, omdat ik het allemaal zelf wil beslissen. Kan toch?
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_22677942
Als je dan toch spyware en pop ups, zeur en dan niet over.....

Zeker niet als je weet dat er een goed alternatief is.
  zondag 17 oktober 2004 @ 12:54:19 #15
63111 Zaren
ondertitel
pi_22677983
Gebruik dan ook gewoon Firefox, stelletje noobs
all your base are belong to us!
pi_22677996
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 12:50 schreef kingmob het volgende:

[..]

Ik vind het vooral prettig om niet MS programmas te gebruiken, zeker als ze uitstekend werken...
Zo installeer ik ook geen codec packs, omdat ik het allemaal zelf wil beslissen. Kan toch?
Als je het zelf fijn vind is het wat anders. Maar ik ken een aantal mensen die alles over MS lopen af te kraken en alleen "omdat iedereen het heeft" ook gaat overstappen. Kijk ik ben ook geen grote MS fan, maar de laatste tijd moet ik zeggen dat ze toch flink aan de weg timmeren qua veiligheid en stabiliteit.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  zondag 17 oktober 2004 @ 12:56:05 #17
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_22678013
Anders open je er een topic over!
  zondag 17 oktober 2004 @ 12:57:39 #18
46794 Berkery
Fat bastard
pi_22678038
Ik doe dat subtieler:
- Spyware? Hardnekkige startpagina? Pop ups? Nee, geen last van
- Hoe kan dat?

No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_22678040
Ik ben ook een convert. Sinds een week ofzo. Gebruik ook thunderbird. . En zodra er een IM voor linux komt die voor MSN customsmilies en webcam ondersteund dan stap ik voor mijn internet bezigheden over op Linux. . En XP wordt dan mijn gamesplatform.
pi_22678113
zelfde met

Trillian
Linux

Ok je bent blij dat je het gebruikt maar loop het niet te verkondigen als een jehova
Megumi, Crystal k. en Papa Bouba Diop van Fulham
--gedeelte sig verwijderd door FA, niet terugplaatsen--
pi_22678125
Ik ben een fundamentalist :')
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  zondag 17 oktober 2004 @ 13:04:06 #22
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_22678164
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 12:57 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Ik ben ook een convert. Sinds een week ofzo. Gebruik ook thunderbird. . En zodra er een IM voor linux komt die voor MSN customsmilies en webcam ondersteund dan stap ik voor mijn internet bezigheden over op Linux. . En XP wordt dan mijn gamesplatform.
AMSN... nog geen cam ondersteuning. eerst wachten tot meneer programmeur pluggin deel afmaakt. dan komt er geheid snel een camplugin. zo niet... tsja..
Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
  zondag 17 oktober 2004 @ 13:06:00 #23
81237 releaze
best of both worlds
pi_22678200
mozillafundamentalist present.

dat mag ook wel als je ook webpaginas maakt. dat de gewone gebruiker nog zweert bij IE (waarvoor ook al weer?) okay, maar dat er designers zijn die zweren bij IE... die moeten ze ontslaan.. "maar de opdrachtgever wilt een IE only menuutje" yadayada, daar gaan je klanten. En het is niet zo moeilijk een website compatible te maken.. grmbl.

vraag me af hoever het webdesign nu ook "achterblijft" omdat IE toch al een aantal jaartjes oud is en niet aan de nieuwe (en oude) standaarden voldoet. En wanneer zullen ze dat eigenlijk wel? Ze zouden eigenlijk geen nieuwe update van IE maken tot 2007 maar ik geloof dat ze dat nu toch maar bijgesteld hebben... Je wilt natuurlijk niet meer gebruikers kwijtraken he!
pi_22678202
firefox
Thunderbird
pi_22678313
quote:
Fifefox 4 president(303)
pi_22678331
Ik weet et niet hoor... ik download & surf toch behoorlijk veel, speel veel games, maar NOOIT (XP, IE,McAfee) last van: Virussen / Spam / Popups / Crashes / etc.

Dus wat al die andere dan fout doen?
pi_22678359
Ahja, ik gebruik ook Firefox. Dat heeft gewoon voor mij een hoop voordelen, en dat wil niet zeggen dat ik IE een slechte browser vind of iets tegen MS heb. Ik heb ook een tijd op Linux gedraaid, maar dat beviel me niet. Ik zeg niet tegen allemaal mensen (behalve tegen m'n vader, die niet luistert) dat ze Mozilla moeten installeren.

Waar ik me trouwens wel aan erger is dat sites die vanzelf in een nieuw venster openen ook niet werken omdat Mozilla popups blokkeert.
  zondag 17 oktober 2004 @ 13:19:52 #28
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_22678481
Ik gebruik Firefox als primaire browser maar heb daarnaast ook nog steeds Avant Browser (draait op de IE engine) op mijn computer staan. Voor de sites die voor IE gemaakt zijn ipv volgens de W3C standaard zodat ze niet goed functioneren onder FireFox.

Avant ipv IE zelf is omdat ik dat tabbed browsing toch wel heel handig vind en omdat je meer kan instellen of uitschakelen in die browser dan in IE zelf.

* Mozilla fundamentalist is

[ Bericht 12% gewijzigd door MaxiTitan op 17-10-2004 13:28:21 ]
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  zondag 17 oktober 2004 @ 13:29:37 #29
75040 Smilie
...whatever...
pi_22678637
klopt sommige sites werken niet in FireFox

Maar als grootste voordeel (voor mij dan, he) van Firefox zou ik toch tabbed browsing noemen

edit: typo
My favorite site is: http://localhost
Don't take life too seriously, nobody gets alive anyway!
Onmogelijke doe ik per direct. Voor wonderen heb ik wat meer tijd nodig...
Don't fuck with me - i fuck back!
  zondag 17 oktober 2004 @ 13:33:04 #30
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_22678700
quote:
Aarghhh Ga iets zinnigs doen met je leven en loop niet zo te evangeliseren
Spread the word, spread Firefox

Het lijkt inderdaad aardig op de praktijken die je ook bij bepaalde godsdiensten ziet, maar aan de andere kant is het hoog tijd dat al die ingeslapen IE-gebruikers worden wakker geschut.
pi_22678800
voor mensen die IE gebruiken= blijf het lekker gebruiken , ik heb lekker een spyware vrije pc
pi_22678817
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 13:12 schreef DragonAxe het volgende:
Ik weet et niet hoor... ik download & surf toch behoorlijk veel, speel veel games, maar NOOIT (XP, IE,McAfee) last van: Virussen / Spam / Popups / Crashes / etc.

Dus wat al die andere dan fout doen?
Precies!
pi_22678839
Als het product goed is, waarom zou je het niet willen "vertegenwoordigen"? Zelf gebruik ik FF en ik raad dat ook altijd mensen aan als ze gaan zeuren over MS stuff.

Tis niet eens zozeer dat ik tegen MS producten ben, want dat ben ik niet. Maar als de oplossingen zo "voor de hand" liggen, en het is gratis (wat je nou niet echt van MS producten kan zeggen), dan is het toch leuk om met een goede alternatief te komen?

Als jij geen gezeik wilt van mensen die het waarschijnlijk beter weten, dan google je het toch zelf? Hoe moeilijk is "anti spyware" in google invoeren?
pi_22678859
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 13:43 schreef Seiruu het volgende:
Als jij geen gezeik wilt van mensen die het waarschijnlijk beter weten, dan google je het toch zelf? Hoe moeilijk is "anti spyware" in google invoeren?
Dat is heel erg moeilijk voor sommige mensen...
pi_22679006
Iemand die wel kan zeuren hoe vaak ze wel niet FF voor hun neus geschoteld krijgen bij problemen, maar niet weten hoe ze simpele applicaties kunnen googlen krijgen geen medelijden van moi :p

Zelfs als je FF gebruikt kan je nog spyware binnen krijgen, tis maar hoe je ermee omgaat en welke anti spyware/virus en firewall je gebruikt.

Al is het popup blokken en stuff bij FF wel een stuk handiger IMO En tabbed browsing is een must geworden voor moi.

Heb gisteren Suse 9.1 gedownload omdat ik dat ook wil leren, en het komt later hopelijk nog van pas Maar anyway, genoeg over mij....
pi_22679029
Is Thunderbird een beetje goed mailprogramma i.v.m. Outlook?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_22679384
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 13:54 schreef teknomist het volgende:
Is Thunderbird een beetje goed mailprogramma i.v.m. Outlook?
Ja, ik vind van wel. Mail ophalen gaat sneller dan in Outlook en de knoppen zijn intuitief/helder/duidelijk. Het hele programma is ook een stuk lichter, volgens mij omdat er in Outlook vol zit met opties die je vaak niet nodig hebt. Ik zou zeggen: probeer het eens, want installeren is in een minuutje gebeurd.
pi_22679492
Ik gebruik Firefox gewoon naast IE. Bevalt goed hoor, erg goed zelfs. Maar Firefox is inderdaad niet perfect.
  zondag 17 oktober 2004 @ 14:28:37 #39
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22679646
Idd allemaal eikels.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 17 oktober 2004 @ 14:31:07 #40
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22679695
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 13:53 schreef Seiruu het volgende:
Iemand die wel kan zeuren hoe vaak ze wel niet FF voor hun neus geschoteld krijgen bij problemen, maar niet weten hoe ze simpele applicaties kunnen googlen krijgen geen medelijden van moi :p

Zelfs als je FF gebruikt kan je nog spyware binnen krijgen, tis maar hoe je ermee omgaat en welke anti spyware/virus en firewall je gebruikt.

Al is het popup blokken en stuff bij FF wel een stuk handiger IMO En tabbed browsing is een must geworden voor moi.

Heb gisteren Suse 9.1 gedownload omdat ik dat ook wil leren, en het komt later hopelijk nog van pas Maar anyway, genoeg over mij....
Dit soort zelfingenomen eikels dus
  zondag 17 oktober 2004 @ 14:38:16 #41
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_22679844
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 12:28 schreef President303 het volgende:

tabbed browsing
ondersteuning van de webstandaarden
Life is a bitch, and it sucks......
..... Hey what else do you need.
Shit happens..., at least once a day.
rechts op de roltrap
  zondag 17 oktober 2004 @ 14:39:36 #42
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22679862
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 14:38 schreef rucksichlos het volgende:

[..]

tabbed browsing
ondersteuning van de webstandaarden
Maar het blijft gewoon een kutbrowser.
  zondag 17 oktober 2004 @ 14:40:00 #43
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_22679871
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 14:31 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dit soort zelfingenomen eikels dus
tsss, aso!
pi_22679885
Firefox
When dry solid
nitrogen triiodide
is touched, even with a feather, it decomposes rather violently
2 NI3 (s) --> N2 (g) + 3 I2 (s)
  zondag 17 oktober 2004 @ 14:40:56 #45
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_22679890
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 13:29 schreef Smilie het volgende:
klopt sommige sites werken niet in FireFox
dat ligt niet aan firefox, maar aan de twijfelachtige deskundigheid van de webdesigners die alleen voor IE ontwerpen.

Als je gewoon de normale webstandaard volgt ipv de aangepaste standaard van IE werkt je site in elke browser
rechts op de roltrap
pi_22679934
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 14:40 schreef rucksichlos het volgende:

[..]

dat ligt niet aan firefox, maar aan de twijfelachtige deskundigheid van de webdesigners die alleen voor IE ontwerpen.

Als je gewoon de normale webstandaard volgt ipv de aangepaste standaard van IE werkt je site in elke browser
Zeg dat nou niet, nu denken alle IE n00bs dat geen enkele web pagina meer werkt met firefox :')
Firefox is de boodschap
When dry solid
nitrogen triiodide
is touched, even with a feather, it decomposes rather violently
2 NI3 (s) --> N2 (g) + 3 I2 (s)
pi_22679966
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 14:42 schreef Stikstof-tri-iodide het volgende:

[..]

Zeg dat nou niet, nu denken alle IE n00bs dat geen enkele web pagina meer werkt met firefox
Het aantal maal dat ik een webpagina tegenkwam die slecht functioneerde onder Firefox is miniem.
  zondag 17 oktober 2004 @ 14:45:12 #48
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22679992
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 14:40 schreef marq het volgende:

[..]

tsss, aso!
aso? waarom? ik probeer jullie er niet van te overtuigen een of andere kutbrowser te gebruiken, ik help mensen met computerproblemen wat voor browser ze ook gebruiken
  zondag 17 oktober 2004 @ 14:46:20 #49
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_22680011
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 14:43 schreef teknomist het volgende:

[..]

Het aantal maal dat ik een webpagina tegenkwam die slecht functioneerde onder Firefox is miniem.
Dat komt omdat gelukkig steeds meer webdesigners, de standaarden van het w3c gaan aanhangen. (omdat diezelfde webdesigners natuurlijk ook weten dat IE gewoon k*t is, en dus FF gebruiken)
rechts op de roltrap
  zondag 17 oktober 2004 @ 14:48:16 #50
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_22680062
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 14:45 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

aso? waarom? ik probeer jullie er niet van te overtuigen een of andere kutbrowser te gebruiken, ik help mensen met computerproblemen wat voor browser ze ook gebruiken
Dat doe ik ook, maar als ze er zelf wat aan doen om problemen te voorkomen, sta ik toch wat sneller voor ze klaar omdat ik weet dat er weinig aan kunnen doen. Mensen met IE die al eens gewaarschuwd zijn moeten met sommige problemen nou gewoon wat langer wachten tot ik kom
rechts op de roltrap
  zondag 17 oktober 2004 @ 14:48:17 #51
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_22680063
quote:

[..]

omdat jij het over zelfingenomen eikels hebt... bedoelde je dat zo? of kun je niet normaal praten...
  zondag 17 oktober 2004 @ 14:56:04 #52
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22680181
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 14:48 schreef marq het volgende:

[..]

omdat jij het over zelfingenomen eikels hebt... bedoelde je dat zo? of kun je niet normaal praten...
volgens mij heb jij niet helemaal door waar dit topic over gaat en waarom het in Klaagbaak staat
  zondag 17 oktober 2004 @ 14:56:50 #53
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_22680197
Mozilla is gewoon betâh mên!
pi_22680252
Ik gebruik ook sinds een paar maanden FF en moet zeggen dat ik er tevreden over ben. Dat wil niet zeggen dat ik nu overal ga lopen verkondigen dat het beter is en dat mensen moeten overstappen. Dat moeten ze zelf maar uitvissen.
  zondag 17 oktober 2004 @ 15:16:34 #55
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22680573
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 14:59 schreef dopa het volgende:
Ik gebruik ook sinds een paar maanden FF en moet zeggen dat ik er tevreden over ben. Dat wil niet zeggen dat ik nu overal ga lopen verkondigen dat het beter is en dat mensen moeten overstappen. Dat moeten ze zelf maar uitvissen.
Eindelijk een normale FireFox-gebruiker en niet zo'n fundi. Hulde
  zondag 17 oktober 2004 @ 15:18:06 #56
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_22680597
Mozilla fundamentelist.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_22680683
Mozilla/Firefox

Sinds ik dat heb geen spyware meer gehad, geen browser balken die je niet weg krijgt (die dus je hele IE verneuken zodat je ze niet weg krijgt), geen popups.
♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫
  zondag 17 oktober 2004 @ 15:28:02 #58
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22680775
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 15:22 schreef bierglas het volgende:
Mozilla/Firefox

Sinds ik dat heb geen spyware meer gehad, geen browser balken die je niet weg krijgt (die dus je hele IE verneuken zodat je ze niet weg krijgt), geen popups.
Ik heb dat soort zut met IE ook nog nooit gehad, dus het zal wel aan jouzelf liggen.
pi_22680877
Wacht maar tot je een keer een hele mooie pagina in elkaar HTML't die er in elke browser perfect uitziet, behalve in MSIE. Dan word je vanzelf wel een FireFox fundamentalist.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 17 oktober 2004 @ 15:45:03 #60
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22681057
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 15:33 schreef LintuxCx het volgende:
Wacht maar tot je een keer een hele mooie pagina in elkaar HTML't die er in elke browser perfect uitziet, behalve in MSIE. Dan word je vanzelf wel een FireFox fundamentalist.
Ja dat moet je ook niet doen. Is niet handig, als bijna de hele wereld IE gebruikt

pi_22681531
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 15:33 schreef LintuxCx het volgende:
Mee eens! Mede hierdoor wordt mijn haat jegens IE ook regelmatig stukken groter.

Standaarden moeten eens gerespecteerd worden, ook door ome Bill.
pi_22681563
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 15:28 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik heb dat soort zut met IE ook nog nooit gehad, dus het zal wel aan jouzelf liggen.
best knap eigenlijk dat jij nooit rare banners of popups hebt gehad dan... welke sites bezoek je dan want BIJNA elke website op inet heeft wel popups
  zondag 17 oktober 2004 @ 16:12:07 #63
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_22681565
Koop gewoon een mac.
Ik ga naar huis.
pi_22681751
quote:

[..]

Dan ben jij de enige. Ik repareer regelmatig computers bij mensen, bij iedereen waar ik kom zit er spul in IE wat er niet thuis hoort. Balken die je niet weg krijgt etc. En je hoeft ook maar ff op een verkeerde site te komen je krijgt 10000 popups en je hoeft maar op 1 verkeerde knop te drukken (wat dus dan iets accepteerd) en het is prijs.

Daarom gewoon mozilla/firefox dan KRIJG je niet eens meer popups en kan je ook niet op iets verkeerds klikken. Probleem opgelost
  zondag 17 oktober 2004 @ 16:22:50 #65
99142 SFW
Osuwari!
pi_22681769
pi_22681815
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 16:22 schreef SFW het volgende:
[afbeelding]
  zondag 17 oktober 2004 @ 16:25:37 #67
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_22681829
Overigens is het tof om te zien hoeveel mozilla fans er meteen in dit topic duiken.

Vroeger moest ik vaak alleen vechten tegen de bierkaai.
Ik ga naar huis.
  zondag 17 oktober 2004 @ 16:31:31 #68
86400 hollander76
(Don't Don't Do It)
pi_22681964
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 12:26 schreef Lucille het volgende:
Klopt, we hebben er in DIG ook veel last van. En dan trappen we ze gewoon uit het topic. Of we geven aan waar die browser mee op zijn bek gaat.
Ik heb sinds een week ook FireFox, vind het wel handig en ik krijg geen spyware meer binnen, maar wat zijn de nadelen van FireFox. Zelf kan ik er niet zo heel veel vinden, maar ook geen enorm grote voordelen naast die Tab's, en het verdwijnen van spyware.
My white lines go a long way
Either up your nose or through your vein
With nothin to gain except killin' your brain
  zondag 17 oktober 2004 @ 16:33:50 #69
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_22682020
nou ja, er komen steeds meer mozilla gebruikers.. een dik jaar geleden zat het nog rond de 10% en nu ??
Internet Explorer 65,9%
Mozilla Firefox 25,8%

gaat de goede kant op iig
  zondag 17 oktober 2004 @ 16:37:51 #70
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_22682092
Ik zal je vertellen waarom:
quote:
Tweater - laptopje met internet heeft! zegt:
ik ben een half uur online en ik heb al een extra balkje in IE
Fijne software hè, Internet Explorer?

pi_22682131
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 16:25 schreef nietzman het volgende:
Overigens is het tof om te zien hoeveel mozilla fans er meteen in dit topic duiken.

Vroeger moest ik vaak alleen vechten tegen de bierkaai.
Je bent niet de enige hoor. MSIE is überhaupt nooit mijn standaard browser geweest. Zeker niet op mijn eigen systemen.

(Alhoewel de keuze IE <> Netscape4 wel lastig is... NS4 is nog rampzaliger als het om goede HTML support gaat.)
pi_22682191
quote:

[..]

Ik dweil alleen liever niet met de kraan open.
  zondag 17 oktober 2004 @ 16:52:03 #73
73818 SpeedDemon
mmmmm van mij! :)
pi_22682361
Ik snap het hele gezeik niet zo. Iedereen moet maar lekker zelf weten wat ie gebruikt!!
Ik heb zelf IE, McAfee en Google pop-up blocker.
Nagenoeg geen gezeik meer met spyware en dergelijke.

Ik draai voor de zekerheid wel elke week nog Adaware en Spybot. Dit omdat je er nooit zeker van kan zijn dat er niets door komt. Zelfs bij Direfox kan je daar niet zeker van zijn. Let maar s op de komende tijd. Men krijgt nu meer FF gebruikers en daar zal de spyware op aangepast gaan worden.
Speeding across the web!
pi_22682376
Ik gebruik ook al een redelijke tijd Mozilla/Firefox & Thunderbird. En ik vind het een erg goede browser.
Tegenwoordig erger ik me zelfs lichtelijk aan IE omdat je onder andere geen tabbed browsing hebt. De pop-up blocker is natuurlijk geweldig en dat Ad-Aware ineens een stuk minder te doen heeft.
En of ik een fundamentalist ben? Ik vind het zelf wel meevallen. Ik raad het mensen toch wel aan om te gaan gebruiken in plaats van IE. Maar ik laat het wel aan hun zelf over of ze het fijn vinden om te gebruiken. Ik heb in ieder geval m'n vader weten te overtuigen.
quote:
[afbeelding]
  zondag 17 oktober 2004 @ 16:58:18 #75
27929 piere
doe mij maar bier
pi_22682483
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 14:59 schreef dopa het volgende:
hearhear

vooral de optie van dat je meerdere startpagina's kan hebben heeft mij doen overstappen. echter, sommige sites doen het niet foed met ff
fok you ja!
pi_22682557
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 15:45 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja dat moet je ook niet doen. Is niet handig, als bijna de hele wereld IE gebruikt

Heh schaap
pi_22682582
De grootste reden dat ik ben overgestapt is toch zeker wel tabbed browsing en die ontzettend handige webdev toolbar. Dat ding is echt onmisbaar!
pi_22682634
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 17:01 schreef Seiruu het volgende:

[..]

Heh schaap
quote:
vooral de optie van dat je meerdere startpagina's kan hebben heeft mij doen overstappen. echter, sommige sites doen het niet foed met ff
Wil ik best geloven, al is dat geen reden om FF niet te gebruiken. Je kan moeilijk een browser straffen omdat die WEL werkt zoals het hoort.
  zondag 17 oktober 2004 @ 17:07:00 #79
27929 piere
doe mij maar bier
pi_22682679
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 17:04 schreef Seiruu het volgende:

[..]

[..]

Wil ik best geloven, al is dat geen reden om FF niet te gebruiken. Je kan moeilijk een browser straffen omdat die WEL werkt zoals het hoort.
wabedoelu?
fok you ja!
pi_22682773
Op enkele plugins na is de reden dat een site anders uitziet in FF dan IE omdat de code een beetje "slechter" is gecode. FF is strenger in het lezen en parsen van de codes en bij IE maakt het minder uit.
  zondag 17 oktober 2004 @ 17:15:21 #81
27929 piere
doe mij maar bier
pi_22682870
okay get the point
fok you ja!
  zondag 17 oktober 2004 @ 17:18:30 #82
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_22682940
Mozilla is het woord.
opgezegd@fok.nl
  zondag 17 oktober 2004 @ 17:20:06 #83
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_22682977
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 16:37 schreef Slarioux het volgende:
[..]

Zusjes zijn dom.
For great justice!
  zondag 17 oktober 2004 @ 17:22:16 #84
27929 piere
doe mij maar bier
pi_22683028
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 16:37 schreef Slarioux het volgende:
[..]

en als FF populairder wordt gaan ze zich daar wel op richten.
fok you ja!
  zondag 17 oktober 2004 @ 17:24:06 #85
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_22683072
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 17:22 schreef piere het volgende:

[..]

en als FF populairder wordt gaan ze zich daar wel op richten.
Firefox is fundamenteel veiliger. Daar zal zich zoiets als nu met IE gebeurt NOOIT voordoen.
For great justice!
  zondag 17 oktober 2004 @ 17:27:43 #86
27929 piere
doe mij maar bier
pi_22683158
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 17:24 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Firefox is fundamenteel veiliger. Daar zal zich zoiets als nu met IE gebeurt NOOIT voordoen.
sure
fok you ja!
  zondag 17 oktober 2004 @ 17:30:25 #87
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_22683211
quote:

[..]

sommige mensen komen verder dan FOK!
rechts op de roltrap
  zondag 17 oktober 2004 @ 17:34:14 #88
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_22683305
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 17:27 schreef piere het volgende:

[..]

sure
Goede argumenten!
For great justice!
  zondag 17 oktober 2004 @ 17:35:25 #89
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_22683330
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 17:27 schreef piere het volgende:
sure
Zeer zeker.

IE zit in je systeem genestelt. IE is dus in staat om je gehele systeem te verneuken.

Mocht er iets misgaan met FireFox, is alleen je browser aan gort. Het niet hebben van ActiveX is ook al een groot beveiligingsvoordeel.
Ik ga naar huis.
pi_22683372
Hey, Mozilla.
  zondag 17 oktober 2004 @ 17:37:38 #91
27929 piere
doe mij maar bier
pi_22683377
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 17:34 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Goede argumenten!
ik reageerde dan ook op jouw intelligente beargumentering
fok you ja!
  zondag 17 oktober 2004 @ 17:38:19 #92
27929 piere
doe mij maar bier
pi_22683396
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 17:35 schreef nietzman het volgende:

[..]

Zeer zeker.

IE zit in je systeem genestelt. IE is dus in staat om je gehele systeem te verneuken.

Mocht er iets misgaan met FireFox, is alleen je browser aan gort. Het niet hebben van ActiveX is ook al een groot beveiligingsvoordeel.
die ^@*#&@# zullen heus wel zo slim zijn om daar weer wat op te verzinnen denk je niet?
fok you ja!
  zondag 17 oktober 2004 @ 17:39:52 #93
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_22683426
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 15:45 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Als IE gewoon de standaarden zou ondersteunen zou er niks aan de hand zijn.
maar zolang IE niet van plan is om de standaarden te ondersteunen, puur en alleen om te zorgen dat mensen niet overstappen naar een andere browser mogen ze van mijn IE tot de grond toe afbranden. want die extra niet standaard functies van IE zijn niet anders dan anders geimplementeerde standaarden, waar een product als MS Interdev, en Frontpage handig op inspringen. Dat zijn dan ook meteen de websites die er niet uitzien in andere browsers dan IE.

Maar als jij de wereld wilt overtuigen van de superioriteit van IE, ga je gang, ik spreek je dan nog wel een keer als van pure ellende de grote meerderheid is overgestapt op een browser die wel doet wat ie moet doen, de DTD uitlezen en een webpagina neerzetten zoals hij bedoelt is.
GElukkig stappen steeds meer mensen over op een alternatieve browser, en dan heb ik het niet alleen over mozilla.
rechts op de roltrap
  zondag 17 oktober 2004 @ 17:42:39 #94
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_22683472
Kan er ook slecht tegen. Net of Mozilla de heilige graal is ofzo
Het is zeker een fijne browser, maar ik ben toch teruggegaan naar IE.
Signature:
Maximaal
4
regels
  zondag 17 oktober 2004 @ 17:50:33 #95
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_22683531
een keer een site gehad die het niet deed in FF, ik uit nieuwschierigheid toch maar met IE gekeken, ben daarna een uur bezig geweest om de $#@#@# spyware te verwijderen
rechts op de roltrap
pi_22683699
quote:
[afbeelding]
  zondag 17 oktober 2004 @ 18:04:39 #97
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_22683807
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 17:38 schreef piere het volgende:

[..]

die ^@*#&@# zullen heus wel zo slim zijn om daar weer wat op te verzinnen denk je niet?
Ja, ze gaan ActiveX ondersteuning stiekem in Firefox inbouwen en die versie verspreiden. .
For great justice!
pi_22684144
Ik ben ook een tevreden mozilla gebruiker
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_22684512
*Met TS eens is
*Opera roept
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zondag 17 oktober 2004 @ 18:38:05 #100
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_22684519
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 17:38 schreef piere het volgende:

[..]

zolang een browser niet fundamenteel iets met mijn systeem kan doen is er niets aan de hand.
  FOK!fossiel zondag 17 oktober 2004 @ 18:47:37 #101
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_22684718
Firefox
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_22684828
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 17:50 schreef rucksichlos het volgende:
een keer een site gehad die het niet deed in FF, ik uit nieuwschierigheid toch maar met IE gekeken, ben daarna een uur bezig geweest om de $#@#@# spyware te verwijderen
Als je een beetje je verstand gebruikt zou je dus ook IE kunnen gebruiken. Gelukkig is er een oplossing voor noobs als jij
Ik heb altijd gelijk.
  zondag 17 oktober 2004 @ 19:03:04 #103
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_22685028
MSIE gebruik ik alleen nog maar om updates te halen. Op het werk gebruik ik Firefox (behalve voor het intranet, omdat dat IE only is dankzij een stelletje waardeloze programmeurs...), thuis werk ik voornamelijk met Opera. Beide browsers vind ik prettiger werken dan MSIE en als je eenmaal Thunderbird of de M1 client van Opera bent gewend, kijk je ook niet meer naar Outlook Express om.

Iemand die MSIE wil gebruiken... prima, maar ga vervolgens niet klagen dat je systeem binnen een week helemaal volzit met tracking cookies, dialers en weet ik wat voor rotzooi (waarna je vervolgens weer mag komen opdraven om de handel te verwijderen en voor de 1000e keer mag uitleggen hoe AdAware en dergelijke werken.. ).
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_22685072
Het is als rijden met kapotte banden en dan klagen als andere mensen zeggen dat je nieuwe banden moet kopen wanneer je opmerkt dat je vandaag wéér niet lekker hebt gereden.
pi_22685426
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 19:03 schreef MSXUser het volgende:
MSIE gebruik ik alleen nog maar om updates te halen. Op het werk gebruik ik Firefox (behalve voor het intranet, omdat dat IE only is dankzij een stelletje waardeloze programmeurs...), thuis werk ik voornamelijk met Opera. Beide browsers vind ik prettiger werken dan MSIE en als je eenmaal Thunderbird of de M1 client van Opera bent gewend, kijk je ook niet meer naar Outlook Express om.

Iemand die MSIE wil gebruiken... prima, maar ga vervolgens niet klagen dat je systeem binnen een week helemaal volzit met tracking cookies, dialers en weet ik wat voor rotzooi (waarna je vervolgens weer mag komen opdraven om de handel te verwijderen en voor de 1000e keer mag uitleggen hoe AdAware en dergelijke werken.. ).
Ik gebruik ook Opera al een tijd. Ik ben van 7.24 naar 7.54 gegaan, en vind de nieuwe skin wel jammer, ik vond de vorige mooier, ook de indeling van de werkbalken, die krijg ik niet meer zo als in 7.24
Maar verder is het een geweldige browser, het werkt gewoon veel fijner door alle mousegestures, snelkoppelingen, en nog veel meer extra functies die ik in IE niet terug kan vinden (en sommige ook niet in FF).
Maar laat alle mensen maar IE gebruiken, kan je de spyware weer gaan verwijderen voor ¤** per keer
  zondag 17 oktober 2004 @ 23:16:36 #106
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_22690590
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 18:53 schreef hijgend_hert het volgende:

[..]

Als je een beetje je verstand gebruikt zou je dus ook IE kunnen gebruiken. Gelukkig is er een oplossing voor noobs als jij
vertel, welke trucs gebruik jij om te zorgen dat de exploits van IE niet uitgebuit worden?
rechts op de roltrap
  zondag 17 oktober 2004 @ 23:52:28 #107
95608 Speth
Rorschach
pi_22691442
Mozilla's getuigen zijn idd meestal dikke nerds... Vet irritant. Ik gebruik IE, en heb nooit last van spyware. Service pack 2 killt de meeste popups wel.
quote:
geen browser balken die je niet weg krijgt (die dus je hele IE verneuken zodat je ze niet weg krijgt),
Die installeer je over het algemeen zelf, zelfs voor dingen als Gator moet je eerst toestemming geven om het te installeren, tenzij het ingebakken in een ander programma zit. Als je goed kan internetten heb je daar totaal geen last van.
pi_22691676
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 23:52 schreef Speth het volgende:
Mozilla's getuigen zijn idd meestal dikke nerds... Vet irritant. Ik gebruik IE, en heb nooit last van spyware. Service pack 2 killt de meeste popups wel.
Niet iedereen wil service pack 2 hebben....
quote:
Die installeer je over het algemeen zelf, zelfs voor dingen als Gator moet je eerst toestemming geven om het te installeren, tenzij het ingebakken in een ander programma zit. Als je goed kan internetten heb je daar totaal geen last van.
was t maar waar maar gator installeerd zichzelf ook nog wel s...
  maandag 18 oktober 2004 @ 00:06:25 #109
75040 Smilie
...whatever...
pi_22691743
Ah mensen, FF rulez - punt

ff serious:

- tabbed brouwsing;
- veeel plug-ins;
- mogelijkheid om eigen balks te maken (heb zelf al 1 gemaakt);
- geen ongewenste pop-ups die IE kan alleenstaand niet blokkeren;
- geen 'onderwater' geinstaleerde spy/adware zoals bij IE;
- 1-2-3 te installeren skins;
- zelf maken van skins....

Tja, is gewoon veel prettiger om me te werken en kan je het veel meer naar je eigen wens ombouwen.

IE sux

edit:

niet vergeten Profiles ;-) Voor mij ook van groot belang:

3 profiles:

- home
- home office
- office

En elke profiel kan je weer helemaal naar de wens aanpassen (waar voor mijn ook van groot belang zijn instellingen van proxy's). Dus met 1 knop alles omgezet. Het kan nauwelijks beter
  maandag 18 oktober 2004 @ 00:10:29 #110
95608 Speth
Rorschach
pi_22691844
quote:
En elke profiel kan je weer helemaal naar de wens aanpassen (waar voor mijn ook van groot belang zijn instellingen van proxy's).
Dat is voor mij totaal niet van belang, ik bezoek misschien 6 verschillende sites.

IE is voor mij perfect, en ik wil niet horen dat ik iets anders moet doen van een stel nerds, want daar valt het gros van de FF addicts nou eenmaal onder.
  maandag 18 oktober 2004 @ 00:18:42 #111
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_22692016
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 00:10 schreef Speth het volgende:
Dat is voor mij totaal niet van belang, ik bezoek misschien 6 verschillende sites.

IE is voor mij perfect, en ik wil niet horen dat ik iets anders moet doen van een stel nerds, want daar valt het gros van de FF addicts nou eenmaal onder.
Maar zelf weet je wel hoe je je IE veilig en schoon moet houden?\

Wie is hier nou een nerd. .
Ik ga naar huis.
  maandag 18 oktober 2004 @ 00:20:45 #112
75040 Smilie
...whatever...
pi_22692061
quote:

[..]

helemaal mee eens! Mag ik maar hopen dat je ook in de toekomst geen enkele van andere:
quote:
According to a recent study by Inktomi and NEC, there are over 2 billion websites.
en dat is van december 2003
pi_22692065
quote:

[..]

We zeggen ook niet dat je FF moet gebruiken, we zeggen alleen dat het zoveel beter is dan IE
  maandag 18 oktober 2004 @ 00:25:02 #114
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_22692127
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 13:13 schreef Laditi het volgende:
Waar ik me trouwens wel aan erger is dat sites die vanzelf in een nieuw venster openen ook niet werken omdat Mozilla popups blokkeert.
rechtsklik -> open link in new tab (in mozilla dan)
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_22692134
Firefox
Opera
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
  maandag 18 oktober 2004 @ 00:25:51 #116
95608 Speth
Rorschach
pi_22692141
quote:
Maar zelf weet je wel hoe je je IE veilig en schoon moet houden?\

Wie is hier nou een nerd. .
Simpel: geen porno kijken zoals al die nerds doen (valt me op dat FF gebruikers vaak ook vervent porno kijkers zijn...), en geen warez zoeken op astalavista, en dergelijke sites. niet connecten op een of ander nerd netwerk, windows update gebruiken en een kind kan de was doen. Ik heb niet eens een Firewall.

Ik bezoek alleen fok, gamecom, nu.nl, cnn.com en nog wat mainstream sites, daarvoor is IE een lekker eenvoudige, minimalistische browser zonder gelul, IE is dus voor mij beter dan FF
  maandag 18 oktober 2004 @ 00:36:57 #117
75040 Smilie
...whatever...
pi_22692343
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 00:25 schreef Speth het volgende:

[..]

Simpel: geen porno kijken zoals al die nerds doen (valt me op dat FF gebruikers vaak ook vervent porno kijkers zijn...), en geen warez zoeken op astalavista, en dergelijke sites. niet connecten op een of ander nerd netwerk, windows update gebruiken en een kind kan de was doen. Ik heb niet eens een Firewall.

Ik bezoek alleen fok, gamecom, nu.nl, cnn.com en nog wat mainstream sites, daarvoor is IE een lekker eenvoudige, minimalistische browser zonder gelul, IE is dus voor mij beter dan FF
Wow... je realiseert dat we tegenwordig in het jaar 2004 leven, toch?

Voor alles wat je hebt aangegeven waarom zou je alsnog IE moeten gebruiken bestaan er newsgroepen, behalve voor astalavista die trouwens een super site is (oftewel zeeer nuttige site is) die veeeel beter te openen is met FF dan met IE!

Trouwens, ik heb ook geen firewall, geen spy/adware al jaar of 3 op mijn PC gehad en echt geen problemen mee gehad ook na veel sites te hebben bezocht met FF. En ik betwijfel sterk of het ook zou zijn als ik met IE heb gewerkt...
  maandag 18 oktober 2004 @ 00:39:01 #118
95608 Speth
Rorschach
pi_22692376
Dat zeg ik dus: Het is misschien handig als je al die spyware-gevoelige sites bezoekt, maar Mozilla's Getuigen realiseren zich niet dat lang niet iedereen dat doet, en duwen toch FF door de strot van iedereen die er niet om vraagt. Daarom vind ik het nerds.
pi_22692500
quote:

Zoals je al zegt, je bezoekt 6 verschillende sites. Niemand houdt rekening met personen die maar 6 sites bezoeken. Voor alle anderen is FF gewoon over het geheel genomen een betere allround oplossing dan IE6, voor de genoemde redenen.

Personen die internet hebben en 6 sites bezoeken zijn "nerds".
  maandag 18 oktober 2004 @ 00:49:02 #120
95608 Speth
Rorschach
pi_22692579
quote:
Zoals je al zegt, je bezoekt 6 verschillende sites. Niemand houdt rekening met personen die maar 6 sites bezoeken
Toch geldt dat voor het merendeel van de internet gebruikers.
quote:
Personen die internet hebben en 6 sites bezoeken zijn "nerds".
Ik heb gewoon wel iets beters te doen dan porno kijken, zoals die FF fans.
pi_22692604
Ook zonder expres pornosites te bezoeken kom je er wel eens op terecht hoor...
  maandag 18 oktober 2004 @ 00:54:49 #122
95608 Speth
Rorschach
pi_22692687
Wanneer dan?

* Speth komt thuis van college, zet computer aan, kijkt op fokforum, kijkt op gamecom.nl, kijkt op cnn.com, kijkt op nu.nl, leest eventueel even somethingawful.com en gaat dan iets anders doen

Alleen als ik iets met een bepaald doel moet opzoeken kom ik op andere sites, maar dat zijn vrijwel altijd professionele sites waar ik bronnen voor onderzoek vandaan haal, of nieuws lees, en geen raar spul. ik heb -nooit- virussen en vrijwel geen spyware (ik draai af en toe ad-aware, die meestal niets vindt, hoogstens wat trackers).
pi_22692776
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 00:54 schreef Speth het volgende:
Wanneer dan?
Homepages via goedkope hosters of als ik via Fok! weer eens op een vage link klink, en ja dat moet voor mijn werk hier .
  maandag 18 oktober 2004 @ 01:04:38 #124
95608 Speth
Rorschach
pi_22692862
Mja, de laatste keer dat ik op een geocities site ben geweest kan ik me niet meer heugen, en ik ben geen moderator, ik lees alleen dingen op internet, en ik gebruik msn. Het enige wat je dan nodig hebt om spyware te vermijden is inschattingsvermogen. Popups klik ik zelf wel weg, of haalt sp2 er tussenuit. Tabbed browsing vind ik super irritant, aangezien heel veel (onderdelen van) sites gewoon in een nieuw venster moeten openen, bij voorkeur in een bepaald formaat. Dat opent dan alsnog in een nieuwe firefox tab op de taskbar, dus het is een vrij nutteloos idee, ik heb op zijn hoogst 3 sites tegelijk open staan, dan is tabbed browsing ook overbodig. Bovendien werkt de helft van de sites niet 100% naar behoren.

I rest my case.
  maandag 18 oktober 2004 @ 01:23:25 #125
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_22693211
firefox + thunderbird
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_22693266
Thunderbird heb ik net maar eens geinstalleerd en dat ziet er geil uit ja! .
pi_22693428
Ik vraag me iets af: Hoeveel mensen die last hebben van spyware via MSIE draaien hun spullen eigenlijk als normale gebruiker i.p.v. Administrator? Onder Windows XP gebruik ik en de rest van het gezin (die zich nou niet echt van de gevaren bewust zijn) Internet Explorer alleen maar als normale user en ik zelf alleen voor de Windows Update-site als Administrator, en ik heb in de 2 jaar dat het systeem zo draait totaal geen rotzooi binnengekregen. Die vensters die vragen of je Gator e.d. wil installeren verschijnen ook helemaal niet als ik als normale gebruiker werk.

Of heb ik gewoon mazzel gehad en kan je wel geinfecteerd raken als normale user? Feit is dat veel mensen in Windows alles gewoon lekker als admin draaien, wat ongeveer gelijk verboden wordt in de Linux/UNIX wereld. Dan vraag je erom natuurlijk.

Over Firefox: prima browser, ik gebruik nu zelf de 1.0 preview release onder Windows en Linux. Maar het zal mij jeuken welke browser een ander gebruikt, als je maar tevreden bent.
  maandag 18 oktober 2004 @ 09:56:02 #128
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22696067
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 16:12 schreef JanaX het volgende:

[..]

best knap eigenlijk dat jij nooit rare banners of popups hebt gehad dan... welke sites bezoek je dan want BIJNA elke website op inet heeft wel popups
Ik kreeg wel popups (pre SP2), maar geen rare browserbalken, -plugins en spyware. Maar die popups intereseerden me niet, klik je gewoon weg.

Het probleem is gewoon dat tegenwoordig iedere dombo denkt met een computer om te kunnen gaan. Van die figuren die een popupje krijgen en dan standaard op 'Yes' drukken, want dat klikt zo lekker makkelijk weg. Van die idioten die allerlei zut installeren, zonder te controleren of er spyware mee wordt geinstalleerd. Van die debielen die hun PC niet patchen met security fixes en updates.

Voor dit soort idioten is FireFox uitgevonden.
pi_22697047
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 09:56 schreef Lemmeb het volgende:

Ik heb alle patches, een hardwarematige en een softwarematige firewall en voor mij is Firefox ook uitgevonden.
Vanwege eerder genoemde redenen. Zie topic.

(en pop-ups irriteren mij dus wel, ik haat wegklikken. verneukt je efficientie)
pi_22697092
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 01:36 schreef Henno het volgende:
Ik vraag me iets af: Hoeveel mensen die last hebben van spyware via MSIE draaien hun spullen eigenlijk als normale gebruiker i.p.v. Administrator?
Wow, een Windows gebruiker die het verschil tussen Administrator en mortal users snapt!

Anyways, ik stond gisteravond even bij de PC van mijn zusje en zag in MSIE zowel een rare startpagina waarvan ze niet wist hoe ze eraan komt als een werk-/zoekbalk die ze niet zelf opzettelijk geënstalleerd had. Dus daar gaat toch echt volgend weekend FireFox op gezet worden.

(En dan zeg ik dat het Internet Explorer 7 is en is ze weer helemaal blij. Misschien ook maar even Trillian installeren en zeggen dat het MSN 8 is. )
  maandag 18 oktober 2004 @ 11:18:59 #131
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22697205
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 11:09 schreef Cheese het volgende:

[..]

(en pop-ups irriteren mij dus wel, ik haat wegklikken. verneukt je efficientie)
Daar heb je nu ook geen last meer van met SP2.
pi_22697266
Ik gebruik ook Mozilla (op pc boven dan) maar het irritantste vind ik nog wel dat je niet je scroll knop kunt indrukken en dan naar beneden slepen.

Is daar een andere optie voor?
pi_22697420
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 11:22 schreef Impry het volgende:
Ik gebruik ook Mozilla (op pc boven dan) maar het irritantste vind ik nog wel dat je niet je scroll knop kunt indrukken en dan naar beneden slepen.

Dat probleem heb ik ook, op mijn werk. Thuis niet. Erg vreemd.

Verder moet ik zeggen dat Mozilla meer goede eigenschappen heeft dan IE, èn minder slechte.

Down met IE
pi_22697459
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 09:56 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik kreeg wel popups (pre SP2), maar geen rare browserbalken, -plugins en spyware. Maar die popups intereseerden me niet, klik je gewoon weg.

Het probleem is gewoon dat tegenwoordig iedere dombo denkt met een computer om te kunnen gaan. Van die figuren die een popupje krijgen en dan standaard op 'Yes' drukken, want dat klikt zo lekker makkelijk weg. Van die idioten die allerlei zut installeren, zonder te controleren of er spyware mee wordt geinstalleerd. Van die debielen die hun PC niet patchen met security fixes en updates.

Jij klinkt best triest. Tabbed browsing alleen al maakt FF fijner dan IE. Geef eens 1 goede reden waarom iemand IE boven FF moet gebruiken? Oh ja, voor die idioten die blijkbaar niet normaal kunnen coden en een echte browser als FF niet aankunnen, tjah zij verdienen inderdaad wat medelijden.

Oh, en SP2 en Windows en IE zijn zeker ook voor idioten uitgevonden, nu zij ook FF nalopen met stoppen van popups etc?

Aap, je struikelt over je eigen, trieste beschuldigingen.
  maandag 18 oktober 2004 @ 11:38:43 #135
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22697553
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 11:33 schreef Seiruu het volgende:

[..]

Jij klinkt best triest. Tabbed browsing alleen al maakt FF fijner dan IE. Geef eens 1 goede reden waarom iemand IE boven FF moet gebruiken? Oh ja, voor die idioten die blijkbaar niet normaal kunnen coden en een echte browser als FF niet aankunnen, tjah zij verdienen inderdaad wat medelijden.

Oh, en SP2 en Windows en IE zijn zeker ook voor idioten uitgevonden, nu zij ook FF nalopen met stoppen van popups etc?

Aap, je struikelt over je eigen, trieste beschuldigingen.
dit bedoel ik nou, zo'n zielige Mozilla-fundi LOL

Tabbed browsing vind ik overigens kut, maar dat is een persoonlijke voorkeur.

/edit Als jij FF wilt gebruiken, dan doe je dat toch lekker? Maar val mij niet lastig met je eeuwige gezever over dat kutprogramma.
pi_22697590
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 11:38 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nice comeback!
W8 ff, het is helemaal geen comeback, tis weer zo'n standard loser line die gaat "ah, ik ga wel ff schelden zonder op argumenten in te gaan".

Geweldig, I rest my case

//edit
Wat jij wilt is jouw zaak, maar als je begint te babbelen dat FF kut is met een idiote onderbouwing (of geen, wat heel vaak het geval is) dan ga ik daar op in. Als je niets beters weet te zeggen, hou dan gewoon je klep dicht?
pi_22697614
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 11:38 schreef Lemmeb het volgende:

/edit Als jij FF wilt gebruiken, dan doe je dat toch lekker? Maar val mij niet lastig met je eeuwige gezever over dat kutprogramma.
Nee, geef nu eens een reden om IE te verkiezen boven FF (behalve dat je geen tabbed browsing wilt, waar ik mij niets bij voor kan stellen....) i.p.v. fundi te roepen.
  maandag 18 oktober 2004 @ 11:45:08 #138
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22697655
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 11:41 schreef Seiruu het volgende:

[..]

Nice comeback!
W8 ff, het is helemaal geen comeback, tis weer zo'n standard loser line die gaat "ah, ik ga wel ff schelden zonder op argumenten in te gaan".

Geweldig, I rest my case
Wat voor argumenten? Wat lul je nou? Volgens mij begrijp je, net als die andere Mozilla-fundi's eerder in dit topic, het doel van dit topic niet helemaal en de reden waarom het in Klaagbaak staat.

Als jij FF fijner vindt dan gebruik je dat toch lekker Maar laat mij lekker IE gebruiken als ik dat fijner vind.
  maandag 18 oktober 2004 @ 11:46:14 #139
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_22697672
Firefox

Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  maandag 18 oktober 2004 @ 11:47:20 #140
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22697694
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 11:42 schreef Cheese het volgende:

[..]

Nee, geef nu eens een reden om IE te verkiezen boven FF (behalve dat je geen tabbed browsing wilt, waar ik mij niets bij voor kan stellen....) i.p.v. fundi te roepen.
Wat zeik je nou? Dit is een topic om te klagen over Mozilla-fundi's, niet een standaard nerderig welles-nietes topic over welke browser beter is.

Wanneer dringt dat nou eens tot je hersens door?
pi_22697733
quote:

In FF kan dat wel hoor
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_22697747
Firefox
Thunderbird

pi_22697792
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 11:45 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wat voor argumenten? Wat lul je nou? Volgens mij begrijp je, net als die andere Mozilla-fundi's eerder in dit topic, het doel van dit topic niet helemaal en de reden waarom het in Klaagbaak staat.

Als jij FF fijner vindt dan gebruik je dat toch lekker Maar laat mij lekker IE gebruiken als ik dat fijner vind.
Jij beweert dat FF voor idioten is om (reden A) en je vergeet even heel snel dat IE dat ook kan, alleen dan veel later (en het kost meer tijd om die shit op je pc te krijgen). Dan trap jij jezelf wel heel hard op je kop om met zo'n bewering te komen.

Daarnaast lees ik nergens dat je niet mag discussieren met mensen die hier posten/klagen. Dus weer een slap excuus.
  maandag 18 oktober 2004 @ 11:55:48 #144
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22697857
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 11:52 schreef Seiruu het volgende:

[..]

Jij beweert dat FF voor idioten is om (reden A) en je vergeet even heel snel dat IE dat ook kan, alleen dan veel later (en het kost meer tijd om die shit op je pc te krijgen). Dan trap jij jezelf wel heel hard op je kop om met zo'n bewering te komen.

Daarnaast lees ik nergens dat je niet mag discussieren met mensen die hier posten/klagen. Dus weer een slap excuus.
HAHAHA zielepoot, ga janken joh
pi_22697869
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 11:47 schreef Lemmeb het volgende:

Wat zeik je nou? Dit is een topic om te klagen over Mozilla-fundi's, niet een standaard nerderig welles-nietes topic over welke browser beter is.

Wanneer dringt dat nou eens tot je hersens door?
Dus ook als je eigenlijk vindt dat ze gelijk hebben, dan zou je nog klagen.

Dat is als klagen over mensen die vinden dat twee plus twee vier is. Dat is idd je goed recht, maar dan kun je wel een discussie verwachten over de inhoud van je geklaag.
pi_22697908
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 11:55 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

HAHAHA zielepoot, ga janken joh
I rest my case
  maandag 18 oktober 2004 @ 12:01:03 #147
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_22697942
Ik ga naar huis.
pi_22697972
Ik zie ook niet in waarom je niet mag discussiëren om het object van het geklaag .
  maandag 18 oktober 2004 @ 12:05:52 #149
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22698022
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 11:56 schreef Cheese het volgende:
Dus ook als je eigenlijk vindt dat ze gelijk hebben, dan zou je nog klagen.
Nee, dan zou ik FF gebruiken. Maar zoals ik al zei: ik vind IE fijner, dus ze hebben geen 'gelijk'.

Dit is geen kwestie van 'gelijk' of 'ongelijk', maar gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur. Voor mij volstaat IE prima, dus ik heb geen enkele reden om van die FF-troep op m'n PC te installeren. Ik heb serieus nooit problemen met IE, dus er is blijkbaar toch iets dat ik goed doe en al die anderen verkeerd (die idioten dus).
pi_22698203
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 12:05 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nee, dan zou ik FF gebruiken. Maar zoals ik al zei: ik vind IE fijner, dus ze hebben geen 'gelijk'.
Wat jij fijner vindt heeft niets te maken met of FF beter is dan IE. Mensen vinden paardrijden nog steeds fijner dan autorijden, dat wil niet zeggen dat een paard "beter" is dan een auto wanneer we praten over functionaliteiten.
quote:
Voor mij volstaat IE prima, dus ik heb geen enkele reden om van die FF-troep op m'n PC te installeren. Ik heb serieus nooit problemen met IE, dus er is blijkbaar toch iets dat ik goed doe en al die anderen verkeerd (die idioten dus).
En tot nu toe heb ik nog maar 1 reden gehoord waarom FF "voor idioten is" en dat is precies de reden waarom SP2 een popup blokker heeft, dus dat maakt jou een idioot volgens jouw eigen voorwaarden, idioot.

Simpele ziel dat je bent, ik denk dat jij beter bij IE kan blijven: te stom om iets beters te waarderen anyway :p
pi_22698220
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 11:33 schreef Seiruu het volgende:
Geef eens 1 goede reden waarom iemand IE boven FF moet gebruiken?
Er is maar een reden die ik enigszins kan begrijpen: Omdat IE standaard met Windows mee geinstalleerd wordt terwijl je voor FireFox nog extra moeite moet doen. Onthoud dat er veel luie mensen bestaan. Of mensen die niet weten wat een web browser is.

"Open even een web browser? Ik heb een site voor je."
"Web browser?"
"Ja. Nieuw venster. IE misschien. Graag."
"Wat bedoel je?"
"Open nou dat #@&*#%@ nieuwe venster!" [wijst naar PC met Internet Explorer op het scherm]
"OH, INTERNET! Zeg dat dan..."

Gisteren meegemaakt.

Maar goed, ik ben nog steeds van mening dat IE alleen maar bij Windows geleverd wordt om gemakkelijk en snel een browser te downloaden. Alleen is IE voor dat doel ietwat bloated.
  maandag 18 oktober 2004 @ 12:18:55 #152
95608 Speth
Rorschach
pi_22698293
FF bestaat ook voor nerds die graag tegen MS schoppen.

IE is beter, omdat het minimalistischer is voor mensen die niet op 20 rare sites tegelijk komen.

Bovendien moet je FF opstarten, terwijl IE in 1 seconde geopend is.
pi_22698321
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 12:15 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Er is maar een reden die ik enigszins kan begrijpen: Omdat IE standaard met Windows mee geinstalleerd wordt terwijl je voor FireFox nog extra moeite moet doen. Onthoud dat er veel luie mensen bestaan. Of mensen die niet weten wat een web browser is.
Geef je groot gelijk. De enige reden waarom iemand IE boven FF zal gebruiken is om FF te downloaden :p

(sorry kon het niet laten, maar ik weet wat je bedoelt)

/edit
Komt omdat windows IE al standaard in het geheugen heeft staan, kan je met FF ook doen, en dan start FF sneller op ( ten minste, voor mij dan).
pi_22698357
Ik sta vierkant achter je Cheese

@Lemmeb, als je tabbed browsing slecht vind, dan gebruik je dat toch niet?? Voor de rest ben ik blij met een veel handigerer zoekfunctie (van Ctrl+F), ingebouwde soort Google Toolbar, ingebouwde Download manager (scheelt weer externe download manager installeren met de nodige zooi erbij), Password manager, AdBlocker, GMail Notifier, afijn, ik kan nog wel ff doorgaan. Ook de functie dat ik m'n vaste websites (tweakers, fok, got, foksuk enz.) met een klik in verschillende tabs kan openen bevalt me erg goed, dat zie ik IE nog niet doen Of dat invoer in een formulier onthouden wordt als je op Vorige hebt geduwd...

Welkom in 2004 Lemmeb
pi_22698397
Ik heb er overigens wel een hekel aan als mensen tegen MS aan schoppen puur omdat het M$ is .
pi_22698437
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 16:12 schreef nietzman het volgende:
Koop gewoon een mac.
Mozillafundamentalisten zijn helemaal niet zo erg. Die Macfundamentalisten zijn pas echt erg (en offtopic).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_22698445
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 12:24 schreef teknomist het volgende:
Ik heb er overigens wel een hekel aan als mensen tegen MS aan schoppen puur omdat het M$ is .
hou ook van jou
  maandag 18 oktober 2004 @ 12:27:22 #158
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22698467
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 12:15 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

"Open even een web browser? Ik heb een site voor je."
"Web browser?"
"Ja. Nieuw venster. IE misschien. Graag."
"Wat bedoel je?"
"Open nou dat #@&*#%@ nieuwe venster!" [wijst naar PC met Internet Explorer op het scherm]
"OH, INTERNET! Zeg dat dan..."

Gisteren meegemaakt.

Maar goed, ik ben nog steeds van mening dat IE alleen maar bij Windows geleverd wordt om gemakkelijk en snel een browser te downloaden. Alleen is IE voor dat doel ietwat bloated.
die mensen zijn er in overvloed
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_22698473
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 12:26 schreef McMarco het volgende:

[..]

hou ook van jou
Wat een liefde .
pi_22698495
quote:

Dit probleem had ik met Firefox 0.8. Nieuwere drivers van Logitech hadden dit opgelost dacht ik.

Verder ben ik dus ook een FireFox fan. En inderdaad als mensen last hebben van zooi op hun PC raad ik ze ook een andere browser aan. Meestal wel FireFox, omdat als je wat aanraad moet je er wel verstand van hebben. Maar Opera schijnt ook behoorlijk goed te zijn.

Ook ben ik overgestapt van MS Outlook naar Thunderbird. Aangezien ik meerdere mailboxjes heb met IMAP, en Outlook (ook 2003) dit nog steeds te traag naar mijn zin doet.

Verder gebruik ik gewoon MS Office 2003, waarvan ik zelfs een legale studenten versie heb. Dus ik ben absoluut niet Anti Microsoft, want dat had ik wel op Linux gedraait ofzo.

Verder vind ik dat de Topic Opener niet zo moet zeuren. De Firerfox aanraders proberen alleen maar te helpen, zonder dat ze dit elke dag kunnen doen. Veel mensen hebben gewoon te weinig verstand van Internet en computers in het algemeen om met IE op internet te gaan. Buiten het feit dat FF naar mijn mening veeeel fijner browsed. Ik ben echt een tabbrowsing fan geworden. Dat was mijn hoofdreden om over te stappen. En ook dat FF code laat zien zoals het hoort, zodat je tenminste ziet dat je een fout in je code hebt gemaakt, en daar niet maanden later achter komt als iemand met een niet IE browser de site bekijkt.

Maar uiteraard moet iedereen het zelf weten, maar mensen die regelmatig spyware hebben (of andere problemen) en mij dit willen laten oplossen moeten niet zeuren dat ik na 6x hier geen zin meer in heb, en ze dus FireFox adviseer (of elke andere goede alternatieve browser).

Nog 1 klein dingetje de wereld uithelpen. Sommige mensen hier melden dat IE geen popup blokker heeft, maar die zit er wel in, volgens mij pas na SP2, maar hij heeft em wel, en werkt redelijk.

En in FF kan je 'veilige sites' opgeven, zodat die popups niet geblokt worden.
  maandag 18 oktober 2004 @ 12:32:33 #161
81237 releaze
best of both worlds
pi_22698556
IE minimalistischer? je weet toch wel dat FF 5mb om te downloaden is he... en je dan een veligere standaardbrowser hebt met een popup blocker, een google toolbar, en tabbed browsing, wat je allemaal (op de google toolbar na geloof ik) uit kan zetten/niet hoeft te gebruiken.

En ik geloof dat toen ik in die tijd IE 5.5 of 6 aan het installeren was, ik toch wel een programma van zo'n 150MB moest downloaden... WAT nou minimalistischer? Wat een junk. En IE zit ook nogeens in je hele windows genesteld, lekker minimalistisch..
  maandag 18 oktober 2004 @ 12:37:03 #162
95608 Speth
Rorschach
pi_22698639
Firefox nestelt zich ook in je windows, zodat je IE nooit meer als standaardbrowser kan gebruiken. Een google toolbar is wel handig, maar daar heb ik geen verneukte sites voor over, die je toch vrij regelmatig tegenkomt.

Bovendien: toen ik met FF op fokforum kwam liep 'ie vast.
pi_22698640
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 12:29 schreef tweedz het volgende:
Veel mensen hebben gewoon te weinig verstand van Internet en computers in het algemeen om met IE op internet te gaan.
IE is een browser voor gevorderden wil je zeggen?
  maandag 18 oktober 2004 @ 12:37:47 #164
95608 Speth
Rorschach
pi_22698658
quote:
IE is een browser voor gevorderen wil je zeggen?
Nee - maar als je goed kan internetten heb je FF niet nodig.
pi_22698680
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 12:37 schreef Speth het volgende:
Firefox nestelt zich ook in je windows, zodat je IE nooit meer als standaardbrowser kan gebruiken.
Tja, dat vraagt hij toch echt aan je. Waarna je altijd in IE kan besluiten om die weer als standaard in te stellen.
pi_22698714
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 12:37 schreef Speth het volgende:
Firefox nestelt zich ook in je windows, zodat je IE nooit meer als standaardbrowser kan gebruiken. Een google toolbar is wel handig, maar daar heb ik geen verneukte sites voor over, die je toch vrij regelmatig tegenkomt.
Ik ben tot nu toe één keer een verneukte site tegengekomen .
quote:
Bovendien: toen ik met FF op fokforum kwam liep 'ie vast.
Dat ligt aan Fok! niet aan je browser. Bovendien dat probleem was een tijdje voor IE-gebruikers hardnekkiger dan voor FF-gebruikers.
pi_22698716
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 12:37 schreef teknomist het volgende:

[..]

IE is een browser voor gevorderden wil je zeggen?
Nee maar IE is wat gevoeliger voor spyware en dergelijke, en aangezien ook nog veel mensen ja of yes klikkers zijn bij popupjes. Mensen met wat meer verstand van internet en dergelijke snappen dat ze niet altijd maar op ja of OK moeten klikken.
  maandag 18 oktober 2004 @ 12:44:10 #168
95608 Speth
Rorschach
pi_22698777
"oooooh, Bonzi Buddy! Wat schattig!"
pi_22698884
quote:
Veel mensen hebben gewoon te weinig verstand van Internet en computers in het algemeen om met IE op internet te gaan.
Dat mag dan wel zo zijn, maar alleen omdat het programma "zwakker" is geprogrammeerd. IE is nooit gemaakt voor "gevorderden", tis slechts zwakker dan de nieuwere browsers, die wel wat meer doen aan makkelijkere functionaliteiten.

Pas als je met IE veel meer kan dan FF door meer werk te doen, heb je een punt. Nu doe je meer werk voor iets wat FF al kan, das niet wat ik noem "pro" maar "zwak".
pi_22699096
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 12:50 schreef Seiruu het volgende:

[..]

Dat mag dan wel zo zijn, maar alleen omdat het programma "zwakker" is geprogrammeerd. IE is nooit gemaakt voor "gevorderden", tis slechts zwakker dan de nieuwere browsers, die wel wat meer doen aan makkelijkere functionaliteiten.

Pas als je met IE veel meer kan dan FF door meer werk te doen, heb je een punt. Nu doe je meer werk voor iets wat FF al kan, das niet wat ik noem "pro" maar "zwak".
Volgens mij wordt mijn punt hier gemist.. of breng ik het niet helemaal goed over.

Wat ik bedoel is dat FF vaak wordt aangeraden omdat mensen daarmee minder makkelijk hun systeem om zeep helpen. Doordat met IE dingen makkelijker geïnstalleerd kunnen worden via websites en dergelijke. Je moet dus met IE een meer ervaren internet- / computergebruiker zijn om dit tegen te gaan. Dit vind ik dus een gebrek aan de kant van IE

Ik bedoel dus niet dat IE voor de bikkels is, en FF voor de losers die niks kunnen. Maar ik kan me voorstellen dat iemand met verstand z'n IE zo heeft ingesteld dat het wel 'veilig' is geen behoefte heeft aan een andere browser. Als ze geen tabbrowsiing enzz, willen.
  maandag 18 oktober 2004 @ 13:10:44 #171
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22699274
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 12:14 schreef Seiruu het volgende:

[..]

Wat jij fijner vindt heeft niets te maken met of FF beter is dan IE. Mensen vinden paardrijden nog steeds fijner dan autorijden, dat wil niet zeggen dat een paard "beter" is dan een auto wanneer we praten over functionaliteiten.
'Fijner' is in dit geval 'beter', omdat de extra functionaliteiten van FF me geen drol interesseren. Zoals ik al zei, wat ik beter vind bepaal ik altijd zelf nog wel.
quote:
[..]

En tot nu toe heb ik nog maar 1 reden gehoord waarom FF "voor idioten is" en dat is precies de reden waarom SP2 een popup blokker heeft, dus dat maakt jou een idioot volgens jouw eigen voorwaarden, idioot.

Simpele ziel dat je bent, ik denk dat jij beter bij IE kan blijven: te stom om iets beters te waarderen anyway :p
Jij hebt me nog steeds geen goede reden gegeven om een vrij omvangrijk en ingrijpend programma (FF), dat zelfs nog in het betastadium is, te installeren, met 'functionaliteiten' die ik niet als zodanig beschouw, als vervanging van een programma dat bij mij thuis in elk geval prima werkt en waar ik geen enkele klacht over heb.

Nu jij weer.
pi_22699278
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 12:32 schreef releaze het volgende:
IE minimalistischer? je weet toch wel dat FF 5mb om te downloaden is he... En ik geloof dat toen ik in die tijd IE 5.5 of 6 aan het installeren was, ik toch wel een programma van zo'n 150MB moest downloaden...
Met minimalistisch bedoelt men meer dat IE een browser is zonder extra nuttige features. Denk aan tabs, denk aan een DOM/JavaScript debugger, 'volledige' HTML/CSS support, etc etc.
  maandag 18 oktober 2004 @ 13:14:19 #173
95608 Speth
Rorschach
pi_22699345
quote:
'Fijner' is in dit geval 'beter', omdat de extra functionaliteiten van FF me geen drol interesseren. Zoals ik al zei, wat ik beter vind bepaal ik altijd zelf nog wel.
idd
pi_22699360
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:10 schreef Lemmeb het volgende:
Jij hebt me nog steeds geen goede reden gegeven om een vrij omvangrijk en ingrijpend programma (FF), dat zelfs nog in het betastadium is, te installeren
Beta stadium? Kom op, dat is een kwestie van release/versienummering beleid. De Mozilla developers kunnen er ook weinig aan doen dat Microsoft IE4.0 als versie 4.0 aanduidden terwijl het qua HTML/CSS support nog niet eens 0.9 genoemd mocht worden.
  maandag 18 oktober 2004 @ 13:18:58 #175
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_22699417
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:10 schreef LintuxCx het volgende:
Met minimalistisch bedoelt men meer dat IE een browser is zonder extra nuttige features. Denk aan tabs, denk aan een DOM/JavaScript debugger, 'volledige' HTML/CSS support, etc etc.
IE is allesbehalve minimalistisch. Het is gewoon een verouderd en niet onderhouden product. Als we het over een minimalistische browser hebben denk ik eerder aan Lynx.
pi_22699450
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:10 schreef Lemmeb het volgende:

Jouw mening blijft jouw mening, dat wil, nogmaals, niet zeggen dat FF ook beter/slechter is dan IE qua functionaliteiten/handigheid etc.
quote:
Jij hebt me nog steeds geen goede reden gegeven om een vrij omvangrijk en ingrijpend programma (FF), dat zelfs nog in het betastadium is, te installeren, met 'functionaliteiten' die ik niet als zodanig beschouw, als vervanging van een programma dat bij mij thuis in elk geval prima werkt en waar ik geen enkele klacht over heb.

Nu jij weer.
1 reden is genoeg: een browser gebruik je, per definitie, om te browsen. Als er een browser is die code "beter" leest en parsed zoals het hoort, is het, per definitie, al een punt waarop je FF zou moeten gebruiken ipv IE.

Dat jij voor de rest alle functionaliteiten negeert zal me een worst wezen. Vind jij maar een reden om dit te toppen.
  maandag 18 oktober 2004 @ 13:21:38 #177
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22699460
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:15 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Beta stadium? Kom op, dat is een kwestie van release/versienummering beleid. De Mozilla developers kunnen er ook weinig aan doen dat Microsoft IE4.0 als versie 4.0 aanduidden terwijl het qua HTML/CSS support nog niet eens 0.9 genoemd mocht worden.
Pfff de release candidate 1 is nog niet eens uit. Het is gewoon beta-zooi.
pi_22699531
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:20 schreef Seiruu het volgende:
1 reden is genoeg: een browser gebruik je, per definitie, om te browsen. Als er een browser is die code "beter" leest en parsed zoals het hoort, is het, per definitie, al een punt waarop je FF zou moeten gebruiken ipv IE.
Ik ben het op zich met je eens, maar de gewone gebruiker heeft daar volkomen terecht geen enkele boodschap aan. Die wil de 6 sites die hij bezoekt gewoon kunnen bezoeken zonder problemen en/of gezeik over standaarden.
  maandag 18 oktober 2004 @ 13:26:21 #179
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22699556
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:20 schreef Seiruu het volgende:

[..]

Jouw mening blijft jouw mening, dat wil, nogmaals, niet zeggen dat FF ook beter/slechter is dan IE qua functionaliteiten/handigheid etc.
Nee precies, jij gebruikt lekker FF en ik lekker IE. Iedereen happy.

DUS VAL ME VOORTAAN NIET MEER LASTIG MET DAT FIREFOX-GEEVANGELISEER!!!!!
quote:
Bij mij doet IE het perfect, dus dit is gewoon geen argument, maar iets dat nerds elkaar wijsmaken om maar FF te gebruiken en het aan anderen te kunnen opdringen.
quote:
Dat jij voor de rest alle functionaliteiten negeert zal me een worst wezen. Vind jij maar een reden om dit te toppen.
Ik negeer de functionaliteiten niet, ik vind ze gewoon niets toevoegen. Niets waar ik iets aan heb in elk geval.
  maandag 18 oktober 2004 @ 13:27:29 #180
95608 Speth
Rorschach
pi_22699587
quote:
al een punt waarop je FF zou moeten gebruiken ipv IE.
Ik, en ik denk de meeste mensen hier, vallen over het woord 'moeten'. Laat ons toch lekker IE gebruiken... Dat is voor mij genoeg.
quote:
Bij mij doet IE het perfect, dus dit is gewoon geen argument, maar iets dat nerds elkaar wijsmaken om maar FF te gebruiken en het aan anderen te kunnen opdringen.
idd. Firefox bestaat grotendeels om lekker tegen MS te schoppen, omdat de meeste nerds een stel smerige antikapitalisten zijn. Daar wens ik niet aan bij te dragen.
pi_22699605
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:25 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ik ben het op zich met je eens, maar de gewone gebruiker heeft daar volkomen terecht geen enkele boodschap aan. Die wil de 6 sites die hij bezoekt gewoon kunnen bezoeken zonder problemen en/of gezeik over standaarden.
Tuurlijk, er zit natuurlijk overal voordelen en nadelen aan. Voordeel is dat je gewoon een browser krijgt die beter is dan IE, nadeel is dat je nog altijd met MS zit die geen zin heeft om IE "weg te geven" en gewoon FF overal in achterna loopt.
pi_22699658
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:27 schreef Speth het volgende:

[..]

Ik, en ik denk de meeste mensen hier, vallen over het woord 'moeten'. Laat ons toch lekker IE gebruiken... Dat is voor mij genoeg.
[..]

idd. Firefox bestaat grotendeels om lekker tegen MS te schoppen, omdat de meeste nerds een stel smerige antikapitalisten zijn. Daar wens ik niet aan bij te dragen.
Je hebt gelijk, ik heb het verkeerd verwoord. Ik wilde aangeven dat FF sowieso op dat punt beter is dan IE, de rest was inderdaad lomp, my bad.
quote:
Dat FF beter code leest en parsed is geen argument? Sure man, whatever you say. Ignorance is bliss shall we say.
quote:
Ik negeer de functionaliteiten niet, ik vind ze gewoon niets toevoegen. Niets waar ik iets aan heb in elk geval.
IE is groter dan FF en er zitten genoeg dingen bij die veel mensen ook niet nodig hebben, gezien het feit dat FF kleiner is en de basis veiligheid stuff erbij zit, is dat geen argument. Heb je nou wel iets wat je normaal kan voordragen? Behalve dat het je niet kan schelen dat IE slechter code leest en parsed?

[ Bericht 21% gewijzigd door Seiruu op 18-10-2004 13:40:44 ]
pi_22699723
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:28 schreef Seiruu het volgende:
Tuurlijk, er zit natuurlijk overal voordelen en nadelen aan. Voordeel is dat je gewoon een browser krijgt die beter is dan IE.
Nee, FF is voor dat doel dus niet beter. Voor de gebruiker die geen gezeik wil en de meest kromme Frontpagecode (en erger) gewoon weergegeven wil hebben is er niets beter dan IE.
pi_22699734
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:21 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat iets beta is wil nog niet zeggen dat het per defenitie niet werkt
  maandag 18 oktober 2004 @ 13:38:31 #185
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22699796
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:35 schreef JanaX het volgende:

[..]

Dat iets beta is wil nog niet zeggen dat het per defenitie niet werkt
Waar zeg ik dat dan

Maar het blijft beta en dus niet af en dus kunnen er nog rare verborgen bugs inzitten en dus heb ik nog geen zin om het al te installeren. Beta-software installeer ik alleen als ik het voor mij belangrijke software is en dat is FF dus niet.

Overigens heb ik Mozilla vroeger weleens geïnstalleerd, maar het deed me weinig.
pi_22699808
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:34 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nee, FF is voor dat doel dus niet beter. Voor de gebruiker die geen gezeik wil en de meest kromme Frontpagecode (en erger) gewoon weergegeven wil hebben is er niets beter dan IE.
Het voordeel van IE is dat het slechter dan FF code leest en parsed. Dat wil ik liever niet gebruiken om te zeggen dat FF slechter is, maar je hebt inderdaad een punt.
pi_22699847
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:21 schreef Lemmeb het volgende:

IE is altijd al beta geweest, hoeveel Service Packs en updates voor hetzelfde programma zijn er geweest? Dat heeft al jaren geduurd. Firefox heeft meer functionaliteit in een fractie van die tijd bereikt.
quote:

Tot het moment dat je opeens een site tegenkomt die door de te losse standaarden van IE verprutst wordt. Dan gaat het pas dagen bij jou. Bij de meeste FF gebruikers is dat besef er al.
Dat de massa IE gebruikt wil niet automatisch zeggen dat het beter is.
quote:
Firefox wordt inderdaad gemaakt om te concurreren met andere web-browsers, waaronder IE. Als je daar niet mee kunt leven, jouw probleem. Jij wenst bij te dragen aan het absolute monopolie van MS?
  maandag 18 oktober 2004 @ 13:49:18 #188
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22700001
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:31 schreef Seiruu het volgende:
Dat FF beter code leest en parsed is geen argument? Sure man, whatever you say. Ignorance is bliss shall we say.
Lul niet, ik kom nooit een pagina tegen die niet of incorrect werkt met IE. Of dat nou is omdat IE zo goed is, of omdat webdevelopers hun code aanpassen aan de brakheid van IE, interesseert me geen biet. IE werkt, het is immers van MS.
quote:
IE is groter dan FF en er zitten genoeg dingen bij die veel mensen ook niet nodig hebben, gezien het feit dat FF kleiner is en de basis veiligheid stuff erbij zit, is dat geen argument. Heb je nou wel iets wat je normaal kan voordragen? Behalve dat het je niet kan schelen dat IE slechter code leest en parsed?
Je snapt het echt niet heh? Tuurlijk is dat wel een argument. Als ik FF installeer, houd ik IE. Ik vind één goedwerkende browser wel genoeg. Waarom zou ik nog een extra programma installeren, dat voor mij niks toevoegt en dat zich overal in nestelt en overal mee gaat bemoeien, voor iets dat ik al perfect kan met IE?

Ik hoef jou geen redenen te geven waarom ik FF niet installeer. Jij moet voor mij aantonen waarom ik per se FF 'moet' installeren, waarom ik daar moeite voor zou 'moeten' doen. Als ik geen moeite doe, hou ik gewoon IE en ben ik 100% tevreden, dus wat moet ik met FF
pi_22700096
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 14:40 schreef rucksichlos het volgende:

Google bijvoorbeeld houdt zich niet aan de w3cstandaarden en die pagina zou ik toch wel graag willen bekijken. Gmail werkt niet in Opera.
pi_22700106
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:49 schreef Lemmeb het volgende:

Lul niet, ik kom nooit een pagina tegen die niet of incorrect werkt met IE. Of dat nou is omdat IE zo goed is, of omdat webdevelopers hun code aanpassen aan de brakheid van IE, interesseert me geen biet. IE werkt, het is immers van MS.
Like I said, ignorance is bliss.
quote:
Je snapt het echt niet heh? Tuurlijk is dat wel een argument. Als ik FF installeer, houd ik IE. Ik vind één goedwerkende browser wel genoeg. Waarom zou ik nog een extra programma installeren, dat voor mij niks toevoegt en dat zich overal in nestelt en overal mee gaat bemoeien, voor iets dat ik al perfect kan met IE?
Reden des te meer om IE niet te gebruiken, ik hou van eigen keuzes maken, en als dat om een browser gaat dat, per definitie beter en makkelijker werkt, dan gebruik ik dat.
quote:
Ik hoef jou geen redenen te geven waarom ik FF niet installeer. Jij moet voor mij aantonen waarom ik per se FF 'moet' installeren, waarom ik daar moeite voor zou 'moeten' doen. Als ik geen moeite doe, hou ik gewoon IE en ben ik 100% tevreden, dus wat moet ik met FF
Jij begrijpt mij verkeerd, ik probeer je niet te overhalen om FF te installeren, ik probeer je slechts duidelijk te maken dat FF, als browser, beter is dan IE. Wat jij doet met die informatie is jouw zaak.
pi_22700232
quote:
Whooooohh. Daar las ik bijna over heen, pff.
Heb jij ook een MS-bedovertrek of zo? En dan geen andere soorten! Want 2 bedovertrekken dat stoort elkaar.
quote:
Dat hele "overal mee bemoeien argument" bestaat in wezen uit 1 keer, 1 keer klikken op wilt u deze browser als standaard gebruiken ja/nee en deze vraag niet opnieuw stellen aanvinken. Dat is alles. Non-argument. IE nestelt zich in alles. Omdat het van MS is.
pi_22700260
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:54 schreef Seiruu het volgende:
Like I said, ignorance is bliss.
Klopt, maar de onwetendheid die jou stoort is veeleer die van de "webdesigners" *kuch*, niet die van de gebruikers. Als die onwetendheid er niet was had je misschien nog kans om gebruikers te bekeren, nu ga je ze hooguit overhalen om twee browsers te gebruiken.
  maandag 18 oktober 2004 @ 14:03:23 #193
95608 Speth
Rorschach
pi_22700298
quote:
Tot het moment dat je opeens een site tegenkomt die door de te losse standaarden van IE verprutst wordt. Dan gaat het pas dagen bij jou. Bij de meeste FF gebruikers is dat besef er al.
Dat de massa IE gebruikt wil niet automatisch zeggen dat het beter is.
Gelul. Zoals eerder gezegd: Ik -merk- helemaal niet dat bepaalde sites 'slecht gecode' zijn. Dat wil ik ook helemaal niet merken. IE valt niet over slechte code, maar geeft het goed weer.
pi_22700345
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 14:01 schreef Litpho het volgende:

[..]

Klopt, maar de onwetendheid die jou stoort is veeleer die van de "webdesigners" *kuch*, niet die van de gebruikers. Als die onwetendheid er niet was had je misschien nog kans om gebruikers te bekeren, nu ga je ze hooguit overhalen om twee browsers te gebruiken.
Als de webdesigners FF gebruiken ipv IE, dan krijg je dat toch niet meer? Dus het zijn wel degelijk de IE gebruikers.
pi_22700429
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 14:03 schreef Speth het volgende:

[..]

Gelul. Zoals eerder gezegd: Ik -merk- helemaal niet dat bepaalde sites 'slecht gecode' zijn. Dat wil ik ook helemaal niet merken. IE valt niet over slechte code, maar geeft het goed weer.
Fouten negeren is niet een oplossing. Mensen moeten maar leren om volgens de regels te werken.
pi_22700440
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 14:03 schreef Speth het volgende:
Hm FF heeft ook zoiets als Quirks-mode. Speciaal bedoeld voor die brakke IE-only sites.

Ik heb er geen moeite mee dat mensen geen FF willen gebruiken, allemaal prima, maar standards-compliance is niet alleen bedoeld dat het er overal even "mooi" uitziet maar ook voor gebruikersgroepen met bv screen-readers etc.
pi_22700454
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 14:05 schreef Seiruu het volgende:
Als de webdesigners FF gebruiken ipv IE, dan krijg je dat toch niet meer?
Klopt.
quote:
Dus het zijn wel degelijk de IE gebruikers.
Als je bedoelt dat omdat er zoveel mensen IE gebruiken de webdesigners ermee wegkomen om waardeloze code te schrijven, dan heb je gelijk. Het lijkt me alleen makkelijker (en nog steeds vrijwel onmogelijk) om de kleinere groep over te halen en de grote groep te laten volgen ipv andersom. Alhoewel de onwetende groep natuurlijk wel makkelijker over te halen is...
  maandag 18 oktober 2004 @ 14:13:39 #198
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_22700473
quote:

[..]

[..]
Ooit eens nagedacht dat dat misschien niet aan de browser('s) ligt, maar aan jezelf.
Dat de site's die jij bezoekt goed werken, fijn, maar ik kom de hele dag site's tegen die niet werken in IE.
Dat heeft inderdaad met standaarden te maken en dan praat ik niet alleen over xhtml, css, xml maar vooral over Mathml etc..
Bijvoorbeeld deze site werkt niet in IE.
quote:
Dat is precies de reden dat iedereen IE gebruikt. De meeste mensen weten niet eens dat er alternatieven bestaan voor IE. Als er geen browser werd meegeleverd bij windows weet ik zeker dat veel meer mensen mozilla of opera zouden gebruiken. En wat je verder bedoeld met "overal mee gaat bemoeien" is voor mij een raadsel.
quote:
Er zijn genoeg argumenten die ook voor jou van toepassing zijn: veiliger, sneller etc..
Ja dat lees je goed; sneller. Als IE niet zo zat ingebakken in explorer was het nog trager.
Volgens mij waren ze ook bezig aan een loader voor mozilla die opstart als je je pc opstart zodat het opstarten van mozilla sneller gaat dan IE. Dit is immers ook de manier hoe IE word opgestart.

Verder maakt het mij niet uit wat mensen gebruiken, ookal is het een onveilige 3 jaar oude browser.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  maandag 18 oktober 2004 @ 14:13:59 #199
95608 Speth
Rorschach
pi_22700485
quote:
Mensen moeten maar leren om volgens de regels te werken.
Nee - producten moeten conform de markt zijn.
pi_22700511
Ik zeg al, ik probeer jullie niet te overhalen om FF te gebruiken, das jullie keuze en dat lukt me waarschijnlijk toch niet. Ik wil gewoon duidelijk maken dat FF beter is dan IE, ongeacht wat je "mening" is, want dat laat me koud. Iedereen heeft een mening, wil niet zeggen dat ze de werkelijkheid weerspiegelen.

/edit
quote:
En de markt vraagt om standaarden. De markt wil helemaal geen producten die met verschillende talen werken, ze willen applicaties die hetzelfde reageren bij dezelfde resultaten. Maakt integratie makkelijker.

En er is een reden waarom er standaarden zijn, dat IE ze niet wilt naleven omdat er nog genoeg schapen zijn wil niet zeggen dat de rest ze niet moeten naleven.

[ Bericht 23% gewijzigd door Seiruu op 18-10-2004 14:24:48 ]
pi_22700513
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 14:13 schreef Speth het volgende:
Waarbij het wel zo netjes is als de marktleider die zich bemoeit met het vaststellen van standaarden niet zijn eigen de facto standaard daarnaast introduceert.
pi_22700539
quote:
Als je zo deze thread bekijkt is er blijkbaar markt voor standards-compliant websites.
pi_22700630
quote:

Wat een argument.

Analoog:
iedereen moet maar met een "brakke uitlaat" op de auto gaan rijden.
Die het doet het en wordt standaard meegeleverd. Maar een ander bedrijf heeft een betere uitlaat, die voldoet aan alle regels, waamee je sneller optrekt, je hebt een betere verbranding en nog meer voordelen.

Maar toch dom met een brakke uitlaat blijven rijden omdat iedereen hem heeft en hij er standaard opzit.
Wat een dooddoener.
  maandag 18 oktober 2004 @ 14:22:51 #204
100054 Quarks
pi_22700643
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 14:15 schreef Seiruu het volgende:
Ik zeg al, ik probeer jullie niet te overhalen om FF te gebruiken, das jouw keuze en dat lukt me waarschijnlijk toch niet. Ik wil gewoon duidelijk maken dat FF beter is dan IE, ongeacht wat je "mening" is, want dat laat me koud. Iedereen heeft een mening, wil niet zeggen dat ze de werkelijkheid weerspiegelen.
Inderdaad.

Mij maakt het niet uit of je nou IE of FF gebruikt, maar ik kan er niet tegen als mensen slappe argumenten gaan voeren waarom ze FF niet zien zitten.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_22700649
quote:
idd. Firefox bestaat grotendeels om lekker tegen MS te schoppen, omdat de meeste nerds een stel smerige antikapitalisten zijn.
Ik neem aan dat je weet dat FireFox, als je lekker ver terug gaat in de tijd, eigenlijk al een jaar of wat langer bestaat dan IE? Qua source code zal er niks meer in zitten van NS1 gok ik, maar dat is alleen maar goed.

Dus het bestaat echt niet om tegen MS te schoppen. Daarvoor zijn ze niet aan de ontwikkeling begonnen iig. Meer omdat er dan toch nog een browser is die (A) open source is (B) HTML/CSS goed snapt en (C) niet alleen op Windows draait. (Granted, iig doeltje A is er pas bijgekomen toen IE al wel bestond. Inmiddels al weer een jaar of acht geleden.)

En ja, iedereen die IE wil blijven draaien moet dat maar doen, zolang web developers maar niet IE-only sites maken vind ik het best. (En IE-sites beginnen langzaam maar zeker te verdwijnen, eindelijk.) Als het nog even zo doorgaat zitten we misschien eindelijk weer in een tijd waarin het niet uitmaakt welke browser je gebruikt. Wat zou dat heerlijk zijn zeg...
pi_22700860
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 14:23 schreef LintuxCx het volgende:
Als het nog even zo doorgaat zitten we misschien eindelijk weer in een tijd waarin het niet uitmaakt welke browser je gebruikt. Wat zou dat heerlijk zijn zeg...
"If HTML is a standard, how come my page looks different in every browser?" - Vincent Van Gui

Bron: Art and the Zen of Web Sites
pi_22701181
Je ziet op websites ook steeds meer deze banners ^ ^

maandag 18 oktober 2004 @ 14:52:07 #208
100054 Quarks
pi_22701312
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 14:46 schreef JanaX het volgende:
Je ziet op websites ook steeds meer deze banners ^ ^

[afbeelding]
of deze

maandag 18 oktober 2004 @ 15:11:06 #209
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_22701731
Ja, en als ik dan een FireFox vraag stel in het FireFoxFundamentalistentopic in DIG krijg ik geen antwoord, omdat ze alleen maar heel gaaf tegen elkaar gaan roepen dat vandaag de nieuwste versie gereleased wordt en ze nergens anders meer aan kunnen denken nu

Zo krijg ik hem natuurlijk nooit aan de praat...
Nulla verba sed acta
pi_22702147
Ik ben tevreden met Opera en heb nooit een reden gezien om over te stappen op FireFox.
@luna
  maandag 18 oktober 2004 @ 15:35:01 #211
100054 Quarks
pi_22702246
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 15:11 schreef Leonoor het volgende:
Ja, en als ik dan een FireFox vraag stel in het FireFoxFundamentalistentopic in DIG krijg ik geen antwoord, omdat ze alleen maar heel gaaf tegen elkaar gaan roepen dat vandaag de nieuwste versie gereleased wordt en ze nergens anders meer aan kunnen denken nu

Zo krijg ik hem natuurlijk nooit aan de praat...
Nou, stel je vraag maar
  maandag 18 oktober 2004 @ 15:42:42 #212
27929 piere
doe mij maar bier
pi_22702396
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 18:04 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Ja, ze gaan ActiveX ondersteuning stiekem in Firefox inbouwen en die versie verspreiden. .
denk toch eens wat verder dan wat je nu kent. vroeger kende je ook geen spyware en toch is het er gekomen. maarja ik praat dus tegen een duidelijke fundamentalist...
fok you ja!
  maandag 18 oktober 2004 @ 16:03:46 #213
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22702877
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 14:13 schreef Quarks het volgende:
Ooit eens nagedacht dat dat misschien niet aan de browser('s) ligt, maar aan jezelf.
Dat de site's die jij bezoekt goed werken, fijn, maar ik kom de hele dag site's tegen die niet werken in IE.
Dat heeft inderdaad met standaarden te maken en dan praat ik niet alleen over xhtml, css, xml maar vooral over Mathml etc..
Bijvoorbeeld deze site werkt niet in IE.
OMFG fundamentalisme kent altijd nog een overtreffende trap Hier een idioot die met droge ogen durft te beweren dat het aan mij ligt dat IE zo fantastisch werkt en dat ik daarom toch maar FF moet installeren.

Afijn ik vind het prima hoor: inderdaad, dat IE zo fan-tas-tisch werkt ligt aan mijn geweldige karma dat afstraalt op mijn browser
quote:
Dat is precies de reden dat iedereen IE gebruikt. De meeste mensen weten niet eens dat er alternatieven bestaan voor IE. Als er geen browser werd meegeleverd bij windows weet ik zeker dat veel meer mensen mozilla of opera zouden gebruiken. En wat je verder bedoeld met "overal mee gaat bemoeien" is voor mij een raadsel.
Ik ben niet 'de meeste mensen' en ik gebruikte in het verleden altijd alternatieven (good old Netscape remember?), maar ik zie momenteel gewoon geen enkel nut van een alternatief, omdat IE gewoon perfect werkt voor wat ik ermee wil doen.
quote:
Er zijn genoeg argumenten die ook voor jou van toepassing zijn: veiliger, sneller etc..
Ja dat lees je goed; sneller. Als IE niet zo zat ingebakken in explorer was het nog trager.
Volgens mij waren ze ook bezig aan een loader voor mozilla die opstart als je je pc opstart zodat het opstarten van mozilla sneller gaat dan IE. Dit is immers ook de manier hoe IE word opgestart.
Wie garandeert mij, dat als iedereen op FF overgaat, FF niet vol blijkt te zitten met beveiligingslekken die massaal geëxploiteerd worden? Dat is nu nog niet interessant om uit te zoeken, maar wel als iedereen het progsel gaat gebruiken.

Sneller is FF al helemaal niet, ik snap niet waar je dat vandaan haalt. Een vriend van me beweerde dat ook, dus we hebben een testje gedaan. Resultaat: de arme ziel is weer een illusie armer.
quote:
Verder maakt het mij niet uit wat mensen gebruiken, ookal is het een onveilige 3 jaar oude browser.
Nou gelukkig maar dan
  maandag 18 oktober 2004 @ 16:22:04 #214
100054 Quarks
pi_22703279
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 16:03 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

OMFG fundamentalisme kent altijd nog een overtreffende trap Hier een idioot die met droge ogen durft te beweren dat het aan mij ligt dat IE zo fantastisch werkt en dat ik daarom toch maar FF moet installeren.

Afijn ik vind het prima hoor: inderdaad, dat IE zo fan-tas-tisch werkt ligt aan mijn geweldige karma dat afstraalt op mijn browser
[..]

Ik ben niet 'de meeste mensen' en ik gebruikte in het verleden altijd alternatieven (good old Netscape remember?), maar ik zie momenteel gewoon geen enkel nut van een alternatief, omdat IE gewoon perfect werkt voor wat ik ermee wil doen.
[..]

Wie garandeert mij, dat als iedereen op FF overgaat, FF niet vol blijkt te zitten met beveiligingslekken die massaal geëxploiteerd worden? Dat is nu nog niet interessant om uit te zoeken, maar wel als iedereen het progsel gaat gebruiken.

Sneller is FF al helemaal niet, ik snap niet waar je dat vandaan haalt. Een vriend van me beweerde dat ook, dus we hebben een testje gedaan. Resultaat: de arme ziel is weer een illusie armer.
[..]

Nou gelukkig maar dan
Dan vraag ik me serieus af hoe je dat getest hebt, FF rendert pagina's nog altijd sneller.
Nogmaals, ik ben niet zo een fundamentalist die mozilla 'aansmeert' aan jan en alleman.

Het gaat erom dat als de site's die JIJ bezoekt goed werken in IE, dan hoef je inderdaad niet over te stappen.

Ik had het er namenlijk over dat ik dagelijk 20+ site's tegenkom die IE totaal niet ondersteund (omdat IE toch al 3 jaar oud is).
Met die link gaf ik enkel een voorbeeld van wat IE laat zien.

Nogmaaals, wat ik aangaf was het feit dat jij ,op basis van jou dagelijkse ondervindingen, zegt, "site's die ik bezoek zien er prima uit in IE".
Terwijl als je op site's komt die heftig leunen op standaarden, zoals in mijn voorafgaande post, je opeens een heel ander beeld krijgt van IE.

pi_22703306
quote:
Die garantie krijg je bij geen digitaal product wat online kan. En zeker niet bij MS, want zij staan bekend om bugs en exploits.
quote:
Wat heb je precies "getest" dan? Zeker niet browsing, want dat opera/firefox sneller pagina's laadt dan IE is allang een feit.

Dat het iets sneller opstart omdat het al in het geheugen van windows zit wil ik wel geloven, al kan je dat met FF ook dus dat is snel opgelost. En tabben gaat zoveel keer sneller dan opnieuw een IE window openen
pi_22703384
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 16:23 schreef Seiruu het volgende:

Die garantie krijg je bij geen digitaal product wat online kan. En zeker niet bij MS, want zij staan bekend om bugs en exploits.
Die veel ernstiger kunnen uitpakken omdat het juist zo lekker geintegreerd met het operating system Windows.
  maandag 18 oktober 2004 @ 16:43:49 #217
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22703731
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 16:23 schreef Seiruu het volgende:
Ook niet bij FF dus en dat is het nu net het probleem: er wordt constant beweert dat het veel veiliger is, maar valt nog maar te bezien.
quote:
Wat heb je precies "getest" dan? Zeker niet browsing, want dat opera/firefox sneller pagina's laadt dan IE is allang een feit.

Dat het iets sneller opstart omdat het al in het geheugen van windows zit wil ik wel geloven, al kan je dat met FF ook dus dat is snel opgelost. En tabben gaat zoveel keer sneller dan opnieuw een IE window openen
Opstarten idd, maar ook browsing. Het laatste verschilde sterk per type pagina en bovendien moet ik toegeven dat het al weer een tijdje geleden is en met een oude versie van Mozilla.

Afijn, jullie willen gewoon graag horen hoe fantastisch FF is, dus als ik daarmee van het gepreek afkom:

FF is GE-WEL-DIG!!! maar ik mot het nie
pi_22703823
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 16:43 schreef Lemmeb het volgende:

Afijn, jullie willen gewoon graag horen hoe fantastisch FF is, dus als ik daarmee van het gepreek afkom:

He He! Was dat nu zo moeilijk?

Ik vind de term Mozilla-fundamentalisten wel een mooie trouwens.
  maandag 18 oktober 2004 @ 16:52:56 #219
100054 Quarks
pi_22703897
quote:

[..]

Ook niet bij FF dus en dat is het nu net het probleem: er wordt constant beweert dat het veel veiliger is, maar valt nog maar te bezien.
[..]

Opstarten idd, maar ook browsing. Het laatste verschilde sterk per type pagina en bovendien moet ik toegeven dat het al weer een tijdje geleden is en met een oude versie van Mozilla.

Maar leg nou eens uit hoe getest hebt.
Als je eerst de pagina opent in FF en daarna in IE, dan is IE natuurlijk sneller omdat de site dan in je cache zit.

En wat dat laatste betreft, als je zelf geen behoefte hebt aan een veiligere browser en de site's die je bezoekt doen het in IE, dan zou ik ook bij IE blijven. In jou geval prima dus.

pi_22703905
quote:
IE is sowieso niet gebouwd op veiligheid, dus ik vertrouw liever producten die vanaf het begin veiligheid als een kernissue beschouwen dan MS. En like die andere poster al zei; IE is zodanig geintegreerd met windows dat als ze je IE kunnen hacken, dat je een veel groter risico loopt dat je windows ook gehacked wordt via dezelfde manier.
quote:
Like I said, dat kun je nu in FF instellen dat die precies zoals IE in windows in het geheugen komt, zodat je daar niets van merkt. En tabs >> windows.
quote:

Nogmaals, dat je het niet leuk vindt is jouw zaak, maar hou dan dat voor je, niemand heeft behoefte aan IE-ers die beweren dat FF zuigt. Als we de voordelen en nadelen van beide naast elkaar leggen komen de IE-ers er niet best vanaf.
  maandag 18 oktober 2004 @ 16:56:25 #221
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22703955
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 16:53 schreef Seiruu het volgende:
Nogmaals, dat je het niet leuk vindt is jouw zaak, maar hou dan dat voor je, niemand heeft behoefte aan IE-ers die beweren dat FF zuigt. Als we de voordelen en nadelen van beide naast elkaar leggen komen de IE-ers er niet best vanaf.
Open er dan ajb je eigen topic over in KB en zit dit topic niet te verkrachten met je FF-evangelisatie.
pi_22704066
Nah dat is minder leuk :p

Probleem altijd bij de bron aanpakken.
pi_22704241
Firebird ondersteunt wel gmail (of gmail ondersteunt Firebird :-)), dat is een pluspunt t.o.v. Opera.
  maandag 18 oktober 2004 @ 17:13:41 #224
100054 Quarks
pi_22704286
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 17:11 schreef prinsrob het volgende:
Firebird ondersteunt wel gmail (of gmail ondersteunt Firebird :-)), dat is een pluspunt t.o.v. Opera.
Die extensions zijn inderdaad verrekte handig.
Je kunt het zo uitgebreid maken als je zelf wilt
pi_22704566
Mozilla Firefox-fundamentalist meldt zich

Sinds een paar weken gebruik ik ook alleen maar Mozilla Firefox...

Niet alleen maar om de ingeouwde popup killer (wist eigenlijk nie eens dat die er in zat),
maar omdat pagina's veel sneller laden en er geen mallefide ellende mee komt *

Bijkomende voordelen zijn dat html goed geparsed wordt,
geintregeerde downloadmanager (heel basic, dat wel)
pop killer
tabbed browsing

alle bovenstaande dingen zijn ook met IE mogelijk maar niet zonder extra software.. (sinds SP2 gaat dat niet helemaal op)

* helaas werken niet alle pagina's in Firefox dus IE staat er nog steeds naast.
pi_22704950
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 17:25 schreef vriesdude het volgende:
Mozilla Firefox-fundamentalist meldt zich

Sinds een paar weken gebruik ik ook alleen maar Mozilla Firefox...

Niet alleen maar om de ingeouwde popup killer (wist eigenlijk nie eens dat die er in zat),
maar omdat pagina's veel sneller laden en er geen mallefide ellende mee komt *

Bijkomende voordelen zijn dat html goed geparsed wordt,
geintregeerde downloadmanager (heel basic, dat wel)
pop killer
tabbed browsing

alle bovenstaande dingen zijn ook met IE mogelijk maar niet zonder extra software.. (sinds SP2 gaat dat niet helemaal op)

Zolang MS IE in WIndows blijft bakken zal IE er altijd naast staan
pi_22705128
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 16:53 schreef Seiruu het volgende:
Nogmaals, dat je het niet leuk vindt is jouw zaak, maar hou dan dat voor je, niemand heeft behoefte aan IE-ers die beweren dat FF zuigt.
Oh, en wij IE'ers moeten wel steeds aanhoren dat IE zuigt? Lekker hypocriet dan. Ik heb daar namelijk ook niet echt behoefte aan...
pi_22705643
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 17:13 schreef Quarks het volgende:

[..]

Die extensions zijn inderdaad verrekte handig.
Je kunt het zo uitgebreid maken als je zelf wilt
Extensions? Ik heb Firebird nooit gebruikt maar het staat bij het rijtje van ondersteunde browsers op gmail .

Opera zal binnenkort ook wel ondersteund worden, tot die tijd gebruik ik IE voor gmail . Het fijne van IE is dat pagina's bijna altijd werken aangezien het de de facto standaard is.
pi_22705827
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 17:56 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Oh, en wij IE'ers moeten wel steeds aanhoren dat IE zuigt? Lekker hypocriet dan. Ik heb daar namelijk ook niet echt behoefte aan...
Nou jah, dat valt toch best wel mee? Zoveel IE sux threads heb ik eigenlijk ook niet gezien. En IE sux niet, tis alleen niet zo handig en cool als FF :p
pi_22705922
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 17:56 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Meestal ontstaat een IE vs Andere Browsers-topic zo:

-$site doet het niet in Firefox!
-Gebruik gewoon IE
-Maar...
  maandag 18 oktober 2004 @ 18:41:11 #231
100054 Quarks
pi_22706020
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 18:22 schreef prinsrob het volgende:

[..]

Het fijne van IE is dat pagina's bijna altijd werken aangezien het de de facto standaard is.
Kijk daar ga je dus de fout in.
Pagina's die - om een voorbeeld te geven - Mathml bevatten, laat IE dus helemaal niet zien.

Zo zou je ook kunnen zeggen dat FF bijna altijd werkt, op enkele site's na.
Ik denk dat er evenveel IE-only als non-IE site's zijn.
pi_22706094

Opgelost. Slotje.
pi_22706098
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 18:41 schreef Quarks het volgende:

[..]

Kijk daar ga je dus de fout in.
Pagina's die - om een voorbeeld te geven - Mathml bevatten, laat IE dus helemaal niet zien.

Zo zou je ook kunnen zeggen dat FF bijna altijd werkt, op enkele site's na.
Ik denk dat er evenveel IE-only als non-IE site's zijn.
Ik ben nog nooit een pagina tegengekomen met mathml.

Een browser die zich perfect aan de standaarden zou moeten houden is Amaya maar dat werkt dus voor geen meter, bijna geen pagina is fatsoenlijk te zien in die browser.
  maandag 18 oktober 2004 @ 19:02:01 #234
100054 Quarks
pi_22706438
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 18:44 schreef prinsrob het volgende:

[..]

Ik ben nog nooit een pagina tegengekomen met mathml.

Een browser die zich perfect aan de standaarden zou moeten houden is Amaya maar dat werkt dus voor geen meter, bijna geen pagina is fatsoenlijk te zien in die browser.
Daarom zei ik ook, als je niet zulk soort pagina's bezoekt, kun je inderdaad net zo goed IE blijven gebruiken

Alleen design-technisch gezien mis je ook nog wel eens wat, alleen zie je dat niet in IE (ookal wordt de pagina verder goed weergegeven).

Shauninman.com bijvoorbeeld.
In IE zie je het bloed alleen in de header, maar met FF over de complete pagina.
Ook mis je in IE de mooie CSS dropdown met een transparante PNG (dat ook niet goed wordt ondersteunt in IE).

Dit weten veel mensen ook niet.
  maandag 18 oktober 2004 @ 20:01:01 #235
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22707793
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 17:25 schreef vriesdude het volgende:
daar ga je dan met je popup-killer, je snelle laadtijd, je veilige browseromgeving, je geïntegreerde downloadmanager, je tabbed browser
  maandag 18 oktober 2004 @ 20:12:41 #236
81237 releaze
best of both worlds
pi_22708119
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 20:01 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

daar ga je dan met je popup-killer, je snelle laadtijd, je veilige browseromgeving, je geïntegreerde downloadmanager, je tabbed browser
heb je wel opgelet in de rest van dit topic ofzo? dan had je ook geweten waarom bepaalde sites niet werken in FF.. door de onkunde van de designers daarvan..

maar goed.. ook daar hebben ze een leuke plugin voor gemaakt..
  maandag 18 oktober 2004 @ 20:21:11 #237
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22708361
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 20:12 schreef releaze het volgende:

[..]

heb je wel opgelet in de rest van dit topic ofzo? dan had je ook geweten waarom bepaalde sites niet werken in FF.. door de onkunde van de designers daarvan..

maar goed.. ook daar hebben ze een leuke plugin voor gemaakt..
Dat is weer zo'n typische drogreden die nerds elkaar wijsmaken: als een site niet werkt onder FF ligt het uiteraard niet aan FF, maar aan 'de onkunde van de designers'. Terwijl het wel gewoon werkt in IE, maar dat ligt dan aan 'dat brakke IE'.

Het is één van de 2: of de site is gewoon erg brak, wat het des te knapper maakt dat IE het wel goed afbeeldt, of FF is gewoon brakke zooi (wat ik de hele tijd al roep). Hoe dan ook: je kunt veel beter IE gebruiken.
pi_22708459
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 20:21 schreef Lemmeb het volgende:
Dat is weer zo'n typische drogreden die nerds elkaar wijsmaken: als een site niet werkt onder FF ligt het uiteraard niet aan FF, maar aan 'de onkunde van de designers'. Terwijl het wel gewoon werkt in IE, maar dat ligt dan aan 'dat brakke IE'.
In tegenstelling tot de meeste religies is het hier te bewijzen . sprak de nerd
  maandag 18 oktober 2004 @ 20:42:33 #239
27929 piere
doe mij maar bier
pi_22708900
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 20:24 schreef Litpho het volgende:

[..]

In tegenstelling tot de meeste religies is het hier te bewijzen . sprak de nerd
ik ben benieuwd hoe jij gaat bewijzen dat het onkunde is ipv schijt hebben aan
fok you ja!
pi_22708973
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 20:42 schreef piere het volgende:
ik ben benieuwd hoe jij gaat bewijzen dat het onkunde is ipv schijt hebben aan
Simpel. Als er zo'n irritante zwaaismiley bijstaat is het schijt hebben aan, anders is het onkunde.
  maandag 18 oktober 2004 @ 20:51:55 #241
100054 Quarks
pi_22709182
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 20:21 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Het is één van de 2: of de site is gewoon erg brak, wat het des te knapper maakt dat IE het wel goed afbeeldt, of FF is gewoon brakke zooi (wat ik de hele tijd al roep). Hoe dan ook: je kunt veel beter IE gebruiken.
Sjezus man, rustig aan.
Als je je ook maar een beetje zou verdiepen in webdesign wist je ook dat dat complete ONZIN is.

In jou ogen zijn Opera, Safari, Lynx, Konquerer etc.. ook allemaal brakke browser

Dat IE sommige sites goed weergeeft terwijl andere browsers dat niet doen, wil dus niet zeggen dat IE extra knap is, maar dat de "webdesigner" van die site, die site alleen getest heeft op IE en niet verder heeft gekeken

Dit is serieus de domste IE-gebruiker uitspraak die ik gehoort heb

maandag 18 oktober 2004 @ 20:56:02 #242
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22709301
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 20:51 schreef Quarks het volgende:

[..]

Sjezus man, rustig aan.
Als je je ook maar een beetje zou verdiepen in webdesign wist je ook dat dat complete ONZIN is.

In jou ogen zijn Opera, Safari, Lynx, Konquerer etc.. ook allemaal brakke browser

Dat IE sommige sites goed weergeeft terwijl andere browsers dat niet doen, wil dus niet zeggen dat IE extra knap is, maar dat de "webdesigner" van die site, die site alleen getest heeft op IE en niet verder heeft gekeken

Tsja, noem me maar weer dom. Maar intussen kun je geen speld tussen mijn redenering krijgen.

Als zo'n site wel werkt onder IE, dat door zo'n beetje 95% van de users wordt gebruikt, maar niet door al die andere browsers, waar slechts een enkele verdwaalde nerd mee werkt, mag jij me nog eens gaan vertellen wie er nu dom is
  maandag 18 oktober 2004 @ 20:58:53 #243
95608 Speth
Rorschach
pi_22709393
quote:
De redenering daarachter is: Och, wat kan mij die Firefox nerds schelen, 90%+ gebruikt toch gewoon IE.
quote:
"gehoord",
  maandag 18 oktober 2004 @ 21:02:50 #244
27929 piere
doe mij maar bier
pi_22709494
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 20:45 schreef Litpho het volgende:

[..]

Simpel. Als er zo'n irritante zwaaismiley bijstaat is het schijt hebben aan, anders is het onkunde.
aha, weer wat geleerd
fok you ja!
  maandag 18 oktober 2004 @ 21:04:24 #245
27929 piere
doe mij maar bier
pi_22709538
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 20:58 schreef Speth het volgende:

[..]

De redenering daarachter is: Och, wat kan mij die Firefox nerds schelen, 90%+ gebruikt toch gewoon IE.
en terecht hoewel ik wel FF gebruik
fok you ja!
pi_22709556
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 20:56 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Tsja, noem me maar weer dom. Maar intussen kun je geen speld tussen mijn redenering krijgen.

Als zo'n site wel werkt onder IE, dat door zo'n beetje 95% van de users wordt gebruikt, maar niet door al die andere browsers, waar slechts een enkele verdwaalde nerd mee werkt, mag jij me nog eens gaan vertellen wie er nu dom is
Het spijt me dat ik dit voorbeeld moet noemen, maar liep heel Duitsland niet achter Hitler aan?
  maandag 18 oktober 2004 @ 21:11:23 #247
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22709717
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 21:05 schreef yootje het volgende:

[..]

Het spijt me dat ik dit voorbeeld moet noemen, maar liep heel Duitsland niet achter Hitler aan?
En hoe groot was die populatie tov de rest van de wereld? En wie heeft uiteindelijk de oorlog gewonnen?

In dit geval moet je Duitsland zien als de groep FF-gebruikers, die met hun blinde, gevaarlijke fundamentalistische denkbeelden en bijbehorende evangelisatiepogingen de rest van de wereld proberen te veroveren, en de rest van de wereld als de IE-gebruikers.
pi_22709718
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 21:05 schreef yootje het volgende:
Ah, Godwin's Law. Slotje .
  maandag 18 oktober 2004 @ 21:14:12 #249
81237 releaze
best of both worlds
pi_22709793
quote:

[..]

je redenering is al talloze malen eerder in dit topic en in alle FF topics weersproken alleen JIJ ziet dat niet, voor de honderdduizendste keer.

Je hebt de standaarden die al meer dan 10 jaar bestaan, die niet alleen over je zusjes webpaginas gaan maar een veel groter geheel beslaan, waardoor op een gegeven moment computers, maakt niet uit wat voorn platform, taal, functie, probleemlozer met elkaar moeten communiceren als dat ze nu doen. Dat is een idee wat vele developers nastreven.

je hebt IE die de standaarden aan zn laars lapt, je hebt mozilla die meedoet aan de ontwikkeling van het communicatie ideaal, als ik het eens zo mag zeggen

je hebt een website met brakke, niet standaard codes, die, zoals een goede naar de standaarden gemaakte browser dus fout zou moeten displayen (wat FF dus ook doet, want fout is fout, dus dan kan je niet net alsof doen alsof het goed is)

en ie, die zeker wel enige kennis van de standaarden vereist, laat de fout dus als goed zien... wat dus een zwaktepunt is van IE. daarnaast laat het gewoon veel malafide code door. aan de ene kant laksheid, aan de andere kant hun tool om mensen aan hun browser te binden..maar goed, in het grote geheel van webdevelopment en algeheel computergebruik past dit dus niet.

Noem me maar een nerd ofzo, maar voorlopig zal ik en jij tot je dood met computers te maken hebben, overal waar je komt, en MS vertrouw ik niet verder dan de huis tuin en keuken desktop aangezien er betere alternatieven her en der de grond uit springen (en gelukkig ook goed gebruikt worden door het overheids-, zorg- en bedrijfsleven). Yep, ik kijk naar het groter geheel net als miljoenen anderen. Als dat me een nerd maakt, nou jammer. Vind het wel verstandig wat minder oppervlakkig over computers te denken in onze tegenwoordige maatschappij.
  maandag 18 oktober 2004 @ 21:14:28 #250
100054 Quarks
pi_22709801
quote:

[..]

Ok, ten eerste: Niet alleen zogenaamde "nerds" gebruiken Firefox.
Erg triest om iemand meteen een nerd te noemen alleen omdat hij/zij een andere webbrowser gebruikt

Ten tweede: 95% is net iets te overmoedig. Ik citeer uit een artikel van zdnet.nl op 20 sept 2004
quote:
Volgens de bezoekersstatistieken van onze collega's op CNet steeg het aantal Firefox-gebruikers van 8 naar 18 procent, meer dan een verdubbeling op 9 maanden tijd. Ook elders noteerden grote sites een gelijkaardige trend. Het Duitse populaire nieuwsblad Der Spiegel merkte in de periode januari tot augustus een daling in het aantal bezoekers met IE van 82 naar 75 procent. In dezelfde periode steeg het bezoekersaandeel van Firefox van 16 naar 21 procent. Der Spiegel telt maandelijks meer dan 35 miljoen bezoekers.
Verder stappen dus steeds meer mensen over op een andere browser (niet alleen FF natuurlijk), omdat ze inzien dat er voor hun betere alternatieven zijn.

Zo zijn veel bedrijven in mijn woonplaats bijvoorbeeld overgestapt naar firefox.

Dan vertel ik je bij deze nogmaals dat je dom bent

En wat dacht je van mensen met een Mac of met Linux (of vindt je dat ook allemaal nerds) etc....

Puur het feit dat het merendeel van de gebruikers IE gebruikt, wil toch niet zeggen dat je andere browsers kunt buitensluiten.
  maandag 18 oktober 2004 @ 21:25:07 #251
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22710072
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 21:14 schreef Quarks het volgende:
Ok, ten eerste: Niet alleen zogenaamde "nerds" gebruiken Firefox.
Erg triest om iemand meteen een nerd te noemen alleen omdat hij/zij een andere webbrowser gebruikt

Ten tweede: 95% is net iets te overmoedig. Ik citeer uit een artikel van zdnet.nl op 20 sept 2004
En wie surfen er naar ZDNet? Juist ja: nerds.

Overigens is er niks mis met nerds: formeel gezien ben ik er zelf ook één. Ik werk ook met Linux en met SGI workstations en parallele computers en al die zut die daar bijhoort.

Maar thuis gebruik ik gewoon lekker MS en IE. Lekker makkelijk, lekker lekker.
quote:
Zo zijn veel bedrijven in mijn woonplaats bijvoorbeeld overgestapt naar firefox.
Ohjajoh? Noem er eens een paar dan. En nu wil ik wel BEDRIJVEN horen heh, niet de groenteboer op de hoek

En hoe weet je zo zeker dat ze FF gebruiken?
  maandag 18 oktober 2004 @ 21:27:34 #252
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_22710121
Ik heb het idee, dat bemmel niet te overtuigen is omdat hij niet overtuigd wil worden.
Als hij vind dat MS heilig is, laat hem dan vooral MS aanbidden, en laat de rest van de wereld verder gaan, dan stort zijn wereld vanzelf wel in.

Volgens mij zijn alle voordelen van firefox tenopzichte van IE inmiddels wel 10x opgenoemd, en onderbouwd.
Als hij dat nu perse nog niet in wil zien, wordt dit verder alleen nog maar een welles/nietes spelletje. Zonde om er nog energie in te steken, te meer omdat alle andere IE aanhangers inmiddels blijkbaar zijn gestopt met reageren, en de TS heeft zich ook al een tijdje niet meer laten zien.
rechts op de roltrap
  maandag 18 oktober 2004 @ 21:32:11 #253
100054 Quarks
pi_22710231
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 21:25 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

En wie surfen er naar ZDNet? Juist ja: nerds.

Overigens is er niks mis met nerds: formeel gezien ben ik er zelf ook één. Ik werk ook met Linux en met SGI workstations en parallele computers en al die zut die daar bijhoort.

Maar thuis gebruik ik gewoon lekker MS en IE. Lekker makkelijk, lekker lekker.
[..]

Ohjajoh? Noem er eens een paar dan. En nu wil ik wel BEDRIJVEN horen heh, niet de groenteboer op de hoek

En hoe weet je zo zeker dat ze FF gebruiken?
Advocaten kantoor, verschillende accountants, bewindvoerders kantoor etc. etc.
Allemaal gerespecteerde bedrijven dus.
Hoe ik dat weet, van mensen die er werken.

Verder vind ik deze uitspraken erg raar voor een persoon dat met Linux werkt.

Maar goed, dit is toch hopeloos.
  maandag 18 oktober 2004 @ 21:38:48 #254
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22710393
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 21:32 schreef Quarks het volgende:
Advocaten kantoor, verschillende accountants, bewindvoerders kantoor etc. etc.
Allemaal gerespecteerde bedrijven dus.
Hoe ik dat weet, van mensen die er werken.
Allemaal kleine kantoortjes en 1-mansbedrifjes dus. Niet bepaald omgevingen om van onder de indruk te raken ieg.
quote:
Verder vind ik deze uitspraken erg raar voor een persoon dat met Linux werkt.
Niet elke nerd is zo dichtgetikt, dat hij blind is voor de voordelen die MS voor thuisgebruik heeft te bieden.

Da's ook precies het probleem met veel andere nerds: hun haat jegens MS en liefde voor het alternatief verblindt ze voor de waarheid. Echte fundamentalisten dus.
  maandag 18 oktober 2004 @ 21:43:55 #255
27929 piere
doe mij maar bier
pi_22710514
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 21:38 schreef Lemmeb het volgende:
Da's ook precies het probleem met veel andere nerds: hun haat jegens MS en liefde voor het alternatief verblindt ze voor de waarheid. Echte fundamentalisten dus.
en daar gaat de discussie nou net om, die %#$*#$%^*# fundamentalisten
touché
fok you ja!
  maandag 18 oktober 2004 @ 21:46:20 #256
100054 Quarks
pi_22710581
quote:

[..]

Allemaal kleine kantoortjes en 1-mansbedrifjes dus. Niet bepaald omgevingen om van onder de indruk te raken ieg.
[..]
Het zijn allemaal bedrijven met 30+ mensen in dienst.
Er zullen er vast wel meer zijn, alleen heb ik daar geen weet van.
Grote bedrijven werken vaak met dezelfde software op alle plaatsen waar het een vestiging heeft. Die zullen niet zo haastig zijn met overstappen omdat zei op maat geleverde producten krijgen.
quote:
Niet elke nerd is zo dichtgetikt, dat hij blind is voor de voordelen die MS voor thuisgebruik heeft te bieden.

Ik heb absoluut niets tegen MS, ik gebruik veel van hun producten dagelijks.
Zo een 'nerd' die Microsoft de grond in stampt en alles met een pinguin erop de hemel in prijst ben ik niet.
Ik heb ook een hekel aan dat soort figuren.
Het gaat hier enkel en alleen om de browser.
Als er morgen een nieuwe versie van IE uitkomt, die dingen die ik belangrijk vindt in browser, er in heeft gestopt zou ik zo weer switchen.
pi_22710629
quote:
We hebben het hier specifiek over IE. De voordelen van MS voor thuisgebruik blijven wel, maar van iemand die meer doet dan alleen maar op knopjes drukken in FrontPage verwacht ik dat hij/zij snapt waarom standaarden in webbrowsers een goede zaak zijn. Dat desalniettemin IE voor de thuisgebruiker als alleseter de beste optie is heb ikzelf een paar pagina's terug al aangekaart, maar als je de standaarden zuiver wilt houden zul je IE uiteindelijk toch kieskeuriger moeten maken.
pi_22710929
Als jullie toch zo vrolijk bezigzijn, beantwoord deze dan ook even:

Waarom is iemand die het niet met de gemiddelde huis-tuin-en-keuken-gebruiker eens is meteen een nerd, of hij/zij nu de waarheid spreekt of niet
pi_22710972
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 21:11 schreef Litpho het volgende:
Ah, Godwin's Law. Slotje .
Kut. Je bent me voor. Wilde net even een linkje naar Godwin's law posten.
pi_22711044
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 22:01 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Kut. Je bent me voor. Wilde net even een linkje naar Godwin's law posten.
*googelt toch maar even
pi_22711054
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 21:25 schreef Lemmeb het volgende:
Is een middelbare school ook goed? www.unic-utrecht.nl ... Ja, da's die school die een paar weken geleden nog in het journaal was omdat het grootste deel van het onderwijs aldaar via Internet/webapps loopt.
pi_22711072
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 22:04 schreef yootje het volgende:

[..]

*googelt toch maar even
Oo, die wet, wel eens van gehoord Elke discussie op usenet komt uit op nazi's
pi_22711129
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 22:04 schreef yootje het volgende:

[..]

*googelt toch maar even
http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_law bijvoorbeeld.
quote:
Godwin's Law (also Godwin's Rule of Nazi Analogies) is an adage in Internet culture that was originated by Mike Godwin in 1990. The law states that:

As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one.

There is a tradition in many Usenet newsgroups that once such a comparison is made, the thread is over, and whoever mentioned the Nazis has automatically lost whatever argument was in progress.
Dus het ziet er naar uit dat de IE gebruikers de discussie dit keer gewonnen hebben. Oeps.

Of....
quote:
Nevertheless, there is also a widely-recognized codicil that any intentional invocation of Godwin's Law for its thread-ending effects will be unsuccessful.
Maar ik denk dat de nazi's in dit geval niet opzettelijk genoemd zijn...

[edit] Juist, yootje. Hierboven voor de mensen die het nog niet kenden nog maar even een uitleg.
  maandag 18 oktober 2004 @ 22:08:46 #264
81237 releaze
best of both worlds
pi_22711165
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 22:05 schreef yootje het volgende:

[..]

Oo, die wet, wel eens van gehoord Elke discussie op usenet komt uit op nazi's
usenet? is toch ook weer voor nerds..
pi_22711184
quote:

Deze Loeniks nerd is daar niet blind voor. Hij weet zeer zeker dat Mac OS X het enige juiste desktop OS is.

(Zolang je geen spelletjes hoeft te spelen iig... En spelletjes zijn tijdverspilling. )

[edit] Oeps, ik lul weer te veel...
  maandag 18 oktober 2004 @ 22:10:20 #266
100054 Quarks
pi_22711215
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 22:08 schreef releaze het volgende:

[..]

usenet? is toch ook weer voor nerds..
pi_22711237
-edit-
  maandag 18 oktober 2004 @ 22:12:11 #268
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22711259
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 21:48 schreef Litpho het volgende:
We hebben het hier specifiek over IE. De voordelen van MS voor thuisgebruik blijven wel, maar van iemand die meer doet dan alleen maar op knopjes drukken in FrontPage verwacht ik dat hij/zij snapt waarom standaarden in webbrowsers een goede zaak zijn. Dat desalniettemin IE voor de thuisgebruiker als alleseter de beste optie is heb ikzelf een paar pagina's terug al aangekaart, maar als je de standaarden zuiver wilt houden zul je IE uiteindelijk toch kieskeuriger moeten maken.
Tuurlijk zijn standaarden een goede zaak, en onmisbaar waar het informatie-uitwisseling betreft. Maar als ik thuiskom en ff lekker het internet op ga om ter ontspanning een paar sites te bezoeken, zullen die standaarden me worst wezen. Dan wil ik gewoon dat het werkt. Zo ook bij grote bedrijven: die willen gewoon dat het werkt.

Theoretisch gedoe rondom standaarden is leuk voor het W3C enzo, maat intussen draait de wereld verder en doen we het met datgene dat werkt.
pi_22711283
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 22:12 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Tuurlijk zijn standaarden een goede zaak, en onmisbaar waar het informatie-uitwisseling betreft. Maar als ik thuiskom en ff lekker het internet op ga om ter ontspanning een paar sites te bezoeken, zullen die standaarden me worst wezen. Dan wil ik gewoon dat het werkt. Zo ook bij grote bedrijven: die willen gewoon dat het werkt.

Theoretisch gedoe rondom standaarden is leuk voor het W3C enzo, maat intussen draait de wereld verder en doen we het met datgene dat werkt.
En als je je wle aan de standaarden houdt werkt het niet?
pi_22711359
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 22:13 schreef yootje het volgende:
In Internet Explorer soms niet.

(Er moet overigens gezegd worden dat ook Mozilla wel eens van W3C standaarden afwijkt. Zie bijvoorbeeld het innerHtml DOM property. En ook alle -moz-* CSS properties.)
  maandag 18 oktober 2004 @ 22:20:07 #271
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22711471
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 22:13 schreef yootje het volgende:

[..]

Blijkbaar niet. FF claimt zich aan alle standaarden te houden en werkt (dus) niet met sommige sites. Daar heb je dan schijnbaar IE voor nodig. Zie eerder in dit topic.
  maandag 18 oktober 2004 @ 22:22:54 #272
81237 releaze
best of both worlds
pi_22711570
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 22:20 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Blijkbaar niet. FF claimt zich aan alle standaarden te houden en werkt (dus) niet met sommige sites. Daar heb je dan schijnbaar IE voor nodig. Zie eerder in dit topic.
allejezus jongen........
  maandag 18 oktober 2004 @ 22:24:08 #273
81237 releaze
best of both worlds
pi_22711617
Nog een paar replies en dan wordt het topic gesloten
pi_22711650
quote:

[..]

Volgens mij heb jij wel een gigantisch bord voor je kop.
pi_22711659
Nog eentje hierna, komt er nog een vervolg met meer lachwekkende IE gebruikertjes
Of ben ik nu meteen een nerd als ik dat zeg

* Cerbie keek op de verkeerde postteller
pi_22712117
We vallen wel de hele tijd in herhalingsmode. Ik zie verder niet echt waar we over praten.
FF op ten minste deze gebieden "beter"

Laadt pagina's sneller
Laadt net zo snel als IE mits je het instelt
Heeft tabbed browsing
Is lichter dan IE en heeft toch meer "handige beveiligingsfuncties"
Leest code beter en parsed het dus correct(er)
Asociaal flexibel
Kan over meerdere platformen gebruikt worden

2 redenen om toch IE te gebruiken
Om FF te downloaden
Omdat er genoeg kneuzen zijn die niet eens een website normaal in EN IE EN een browser dat de standaarden veel beter volgt, like FF te coden.

Dit zijn grotendeels de feiten. Moet je dus daarom FF nemen? Tuurlijk niet, tis geheel jouw keuze, je loopt alleen een beetje achter. En als je als IE gebruiker over FF gaat zeiken, blijft er weinig van jouw "argumenten" over.
  maandag 18 oktober 2004 @ 22:47:10 #277
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22712187
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 22:44 schreef Seiruu het volgende:
Dit zijn grotendeels de feiten. Moet je dus daarom FF nemen? Tuurlijk niet, tis geheel jouw keuze, je loopt alleen een beetje achter. En als je als IE gebruiker over FF gaat zeiken, blijft er weinig van jouw "argumenten" over.
Toch gek. Dat vond ik nou van jouw ' argumenten'
pi_22712236
Goh, je mening tegenover mijn argumenten. Whoa ben ik ff onder de indruk. Oh w8, toch niet.
  maandag 18 oktober 2004 @ 22:55:12 #279
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22712353
Eerder jouw mening tegenover mijn mening. Aldus blijft alles bij het oude. Met fundamentalisme bereik je alleen de zwakkeren van geest
pi_22712383
Mooi, discussie opgelost, geen nieuw deel.
De gebruiker die net weet hoe de pc aan en uit moet blijft maar lekker bij IE en noemt elke alternatieve browser gebruiker een nerd omdat ie niets tegen de feiten in weet te brengen.
De alternatieve browser gebruiker weet beter en ziet in dat discussieren met n00bs (he, als zij nerds worden genoemd zijn de anderen n00bs ) zinloos is, omdat ze het niet willen inzien.
  maandag 18 oktober 2004 @ 22:58:31 #281
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22712440
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 22:56 schreef Cerbie het volgende:
De alternatieve browser gebruiker weet beter en ziet in dat discussieren met n00bs (he, als zij nerds worden genoemd zijn de anderen n00bs ) zinloos is, omdat ze het niet willen inzien.
Precies, zoals het de ware fundamentalist betaamt. 'Ik ben niet gek, de wereld is gek!'
pi_22712477
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 22:55 schreef Lemmeb het volgende:
Eerder jouw mening tegenover mijn mening. Aldus blijft alles bij het oude. Met fundamentalisme bereik je alleen de zwakkeren van geest
Jouw mening is niet gebaseerd op feiten (or anything whatsoever). Ik heb factoren genoemd waarbij FF >> IE, en het enige wat jij daar tegen kan gooien is...niets

Sorry dat je de realiteit niet kan verdragen, voor zielen zoals jij verandert er inderdaad weinig. Blijf maar lekker bij IE
pi_22712614
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 22:58 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Precies, zoals het de ware fundamentalist betaamt. 'Ik ben niet gek, de wereld is gek!'
Ik gebruik geen Firefox en probeer niemand te overtuigen het wel te gebruiken
pi_22712763
quote:
Eigenlijk is dat natuurlijk de omgekeerde wereld. Als IE niet übertolerant was met betrekking tot de standaarden, kwamen die sites niet het net op. Zou trouwens verdacht veel homesites schelen van mensen die eigenlijk niets te zeggen hebben maar toch een homepage willen hebben om te kunnen beschrijven wat ze vanachter de geraniums allemaal zien in de straat .
pi_22712790
En sowieso zou ik het woord 'fundamentalist' niet te vaak gebruiken, voor iemand die feiten negeert en alleen "FF zuigt" kan roepen. Komt een beetje idioot (read ongeloofwaardig) over
  maandag 18 oktober 2004 @ 23:10:59 #286
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22712792
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 23:04 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Ik gebruik geen Firefox en probeer niemand te overtuigen het wel te gebruiken
Ik had het ook niet over jou persoonlijk, maar over de door jou genoemde 'alternatieve browser gebruiker'. Je hoeft je niet meteen zo aangesproken te voelen hoor
  maandag 18 oktober 2004 @ 23:12:58 #287
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22712840
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 23:10 schreef Seiruu het volgende:
En sowieso zou ik het woord 'fundamentalist' niet te vaak gebruiken, voor iemand die feiten negeert en alleen "FF zuigt" kan roepen. Komt een beetje idioot (read ongeloofwaardig) over
Heb je al een FireFox petje met bijbehorend T-shirt? Of kies je er liever voor je religie in alle stilte te belijden?

/edit T-shirt te koop op http://www.mozillastore.c(...)refoxtee/?r=mozorg11
pi_22712959
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 23:12 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Heb je al een FireFox petje met bijbehorend T-shirt? Of kies je er liever voor je religie in alle stilte te belijden?

Dat is gewoon grappig, en fan ergens van zijn is iets anders dan een "religie".
pi_22712968
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 23:12 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Niets staat stommer dan jouw "The World Is Flat!" t-shirtje dus je hoeft het niet eens te vragen, bereik je niets mee

PS De wereld is niet plat
  maandag 18 oktober 2004 @ 23:24:26 #290
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22713158
Ze hebben trouwens nog veel meer leuke speeltjes voor een eurootje of 15. Zo is er de FireFox Plush Toy, ideaal om onwelwillende IE-gebruikers van het vrouwelijk geslacht alsnog een stap in de goede richting te laten zettten. "Als jij FF gaat gebruiken, krijg je die schattige Plush Toy van mij erbij!"

[ Bericht 86% gewijzigd door Lemmeb op 18-10-2004 23:29:58 ]
  maandag 18 oktober 2004 @ 23:26:29 #291
100054 Quarks
pi_22713220
Volgens mij zit die Lemmeb hier maar een beetje te trollen
pi_22713320
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 23:24 schreef Lemmeb het volgende:

Wist ik al hoor
Weet je dat zeker? Hoeveel feiten heb je genegeerd? Welke niet? Wanneer wist je het?

Overigens denk ik dat het inderdaad tijd is voor een slotje, veel meer is er niet meer te vertellen. Mocht er echter iemand zijn die met echte argumenten kan komen gebaseerd op feiten, dan praten we wel verder
  maandag 18 oktober 2004 @ 23:34:58 #293
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22713432
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 23:30 schreef Seiruu het volgende:

[..]

Weet je dat zeker? Hoeveel feiten heb je genegeerd? Welke niet? Wanneer wist je het?

Overigens denk ik dat het inderdaad tijd is voor een slotje, veel meer is er niet meer te vertellen. Mocht er echter iemand zijn die met echte argumenten kan komen gebaseerd op feiten, dan praten we wel verder
Wat verwacht je nou van een topic in Klaagbaak? Hoogstaande discussies
  maandag 18 oktober 2004 @ 23:36:20 #294
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_22713465
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 23:10 schreef Seiruu het volgende:
...
Ga jij eerst het verschil tussen meningen en feiten maar eens leren.
Tenminste als je serieus meent dat jouw lijstje een opsomming van feiten is, is Lemmeb niet de enige die "idioot over komt".

Kan geen nieuwe reply meer plaatsen, maar als de reactie:

• Firefox laadt pagina's absoluut niet sneller. Dat is volkomen afhankelijk van de pagina in kwestie. Op dit punt is kan je dus niet zeggen dat FF of IE de beter browser is.

• Laadt net zo snel als IE, mits je het aanpast. Out of the box dus niet. Voor jouw is het geen probleem om aanpassingen te verrichten, voor het gros van de gebruikers wel. Is FF daarom een slechtere browser? Nee, want de laaddtijd is m.i. niet zodanig lang dat het storend is.

• Lichter dan IE. Niet waar. Firefox gebruikt meer geheugen dan IE. Open voor de test een IE venster, gemaximaliseerd met een ingeladen pagina. Doe het zelfde met FF voor dezelfde pagina. Het verschil is niet groot, maar FF is dus ZEKER niet lichter. Ook niet que CPU tijd.

• Lees code niet beter dan IE. Het is meer compatible met de W3C standaarden. Ook niet volledig compatible.

• Kan over meerdere platformen gebruikt worden. Dat geldt ook voor IE.

Op de "feiten" over IE ga ik maar niet in.

Nog een notitie. Met SP2 is IE zeker VEEL veiliger geworden. Dat sommige mensen weigeren SP2 te installeren is hun probleem. De veiligheid van IE kan verbeterd worden door simpelweg een patch te installeren, maar als je dat weigert dan heb je ook geen recht om te zeiken, want veiligheidsproblemen die je dan ondervind kunnen voorkomen worden. Simpel.

Qua gebruiksvriendelijkheid scoort FF aanzielijk beter dan IE. Tabbedbrowsing werkt echt zwaar ideaal.

[ Bericht 34% gewijzigd door FallenAngel666 op 19-10-2004 00:00:37 ]
  • Signature:
    Maximaal
    4
    regels
      maandag 18 oktober 2004 @ 23:36:21 #295
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_22713467
    ej maar zeg eens eerlijk, Seiruu... jij hebt zo'n t-shirt heh?

/edit FallenAngel666 jammer dat Seiruu dit ws niet meer gaat lezen. Magoed, ik heb dit soort argumenten eerder in het topic ook al aangevoerd, maar hij wil ze gewoon niet horen.

Een echte fundi

[ Bericht 36% gewijzigd door Lemmeb op 19-10-2004 00:03:12 ]
    pi_22713561
    Zwak excuus lemmeb

FA

Ik zit niet op iemand te w88 die mij gaat vertellen dat er iets mis is met het lijstje, maar WAT er mis aan is. Al moet ik wel zeggen dat die 2 zinnen over IE meer mening gebaseerd op feiten is dan feiten
      maandag 18 oktober 2004 @ 23:45:39 #297
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_22713672
    quote:
    Op maandag 18 oktober 2004 23:41 schreef Seiruu het volgende:
    Zwak excuus lemmeb

FA

Ik zit niet op iemand te w88 die mij gaat vertellen dat er iets mis is met het lijstje, maar WAT er mis aan is. Al moet ik wel zeggen dat die 2 zinnen over IE meer mening gebaseerd op feiten is dan feiten
    LOL hij heeft zo'n FireFox T-shirt
    pi_22713742
    quote:
    Op maandag 18 oktober 2004 23:45 schreef Lemmeb het volgende:

LOL hij heeft zo'n FireFox T-shirt
    LOL jij hebt een 'The World Is Flat' t-shirtje

Kom op zeg, je komt steeds dommer over
      maandag 18 oktober 2004 @ 23:51:04 #299
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_22713785
    quote:
    Op maandag 18 oktober 2004 23:48 schreef Seiruu het volgende:

[..]

LOL jij hebt een 'The World Is Flat' t-shirtje

Kom op zeg, je komt steeds dommer over
      maandag 18 oktober 2004 @ 23:54:17 #300
    81237 releaze
    best of both worlds
    pi_22713869
    En nu houden we ermee op.
      maandag 18 oktober 2004 @ 23:54:29 #301
    81237 releaze
    best of both worlds
    pi_22713875
    Klaar.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo