abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 september 2001 @ 09:59:32 #1
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1583718
Oprichters Arabische partij, Ibrahim Farouk en Mustafa Aboustib, halen fel uit naar overheid.

http://www.volkskrant.nl/nieuws/nederland/999885643748.html

Het is een wat lang artikel om hier in zijn geheel te posten.
Daarom hier alleen de link omdat een enkele quote van mij de boel vertekent.

Persoonlijk krijg ik toch wel wat kriebels als ik dit soort taal hoor.

pi_1583741

Wat is dit voor absurd artikel?
Laat de oorlog maar beginnen?
Het is allemaal de schuld van de Nederlandse politiek?
Tijd voor de Arabisering van de politiek in Nederland?

Je mag een leuke shoarma-zaak beginnen,
maar als je failliet gaat is het de schuld van Nederland?

Ik heb werkelijk nog nooit zo'n enorme onzin gelezen.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  zaterdag 8 september 2001 @ 10:07:49 #3
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_1583743
Hoop verwijten en boze taal, maar ik heb niet kunnen lezen wat nu eigenlijk het plan is.
  zaterdag 8 september 2001 @ 10:16:23 #4
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1583770
Op een aantal punten vind ik dat ze gelijk hebben.
Bijvoorbeeld deze:
quote:
'De Nederlandse overheid weet niet wat ze doet! Dat zie je weer in die hele discussie over arbeidsmigratie. Weer haalt Nederland kant-en-klare werknemers uit het buitenland. Waarom? Investeer in je mensen hier.
Mensen hier = ook de allochtonen.
pi_1583782
quote:
Op zaterdag 08 september 2001 10:16 schreef nipeng het volgende:
Op een aantal punten vind ik dat ze gelijk hebben.
Bijvoorbeeld deze:
[..]

Mensen hier = ook de allochtonen.

Maar over welke allochtonen hebben we het dan?
De ouders,die vaak laag opgeleid/analfabeet zijn?
De meisjes,die wel heel goed kunnen leren maar liever niet werken want dat staat een huwelijk in de weg?
De jongens,die van school getrapt worden wegens wangedrag en op straat de boel verzieken?

Er zijn ook een heleboel allochtonen die wel ver gekomen zijn,
en juist die hebben die hulp niet nodig.

Ik vind het een enorm geklaag over iets waar je zelf het meeste aan zou kunnen doen.
Je kunt niet verwachten dat de overheid in alles je handje vast houdt.

zaterdag 8 september 2001 @ 10:23:37 #6
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1583791
quote: Wat zijn jullie problemen?

'Wij worden als debiele kinderen behandeld.

, gedraag je dan eens in de maatschaaaaappij!!

Vind het geen goed idee overigs om hun eigen politieke club op te zetten, hele doem senarios passeren in mn hoofd.

The truth was in here.
  zaterdag 8 september 2001 @ 10:36:15 #7
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1583845
quote:
Op zaterdag 08 september 2001 10:21 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Maar over welke allochtonen hebben we het dan?
De ouders,die vaak laag opgeleid/analfabeet zijn?
De meisjes,die wel heel goed kunnen leren maar liever niet werken want dat staat een huwelijk in de weg?
De jongens,die van school getrapt worden wegens wangedrag en op straat de boel verzieken?

Er zijn ook een heleboel allochtonen die wel ver gekomen zijn,
en juist die hebben die hulp niet nodig.

Ik vind het een enorm geklaag over iets waar je zelf het meeste aan zou kunnen doen.
Je kunt niet verwachten dat de overheid in alles je handje vast houdt.

Mee eens.
Maar eigenlijk zeggen ze: herhaal de fout van 30 jaar geleden niet door vreemdelingen binnen te halen maar werk met de mensen die hier al aanwezig zijn.
  † In Memoriam † zaterdag 8 september 2001 @ 10:40:21 #8
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_1583864
Qua toon doet dit ook denken aan die zwart front figuren in de Bijlmer, randfiguren die zich opwerpen als de belangenbehartigers, de redders en bekendheid willen.
Het zijn randfiguren die status zoeken.
The future is after you
  zaterdag 8 september 2001 @ 10:49:01 #9
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1583902
quote:
Op zaterdag 08 september 2001 10:40 schreef otaku-san het volgende:
Qua toon doet dit ook denken aan die zwart front figuren in de Bijlmer, randfiguren die zich opwerpen als de belangenbehartigers, de redders en bekendheid willen.
Het zijn randfiguren die status zoeken.
Ik verwacht dan ook niets van deze partij.
Deze partij zal weldra ten onder gaan aan interne strubbelingen.
pi_1584027
Deze Ibrahim Farouk en Mustafa Aboustib moeten met onmiddellijke ingang met enkele reis het land uitgeflikkerd worden.
In het betreffende artikel lees ik duidelijk aanzet tot geweld, rassenhaat en onderdrukking en tevens maken ze zichzelf ook schuldig aan discriminatie.

Ten overvloede: Gasten behoren zich te gedragen zoals de gastheer het gebiedt. Als men zich hier niet aan wil houden prediken ze hun onderdrukking maar in hun eigen land.

zaterdag 8 september 2001 @ 11:29:18 #11
572 Sniper
Gull Catcher
pi_1584093
Kunnen deze gasten een enkeltje Afghanistan krijgen? Ik wil wel een kleine financiele bijdrage daaromtrent leveren.
pi_1584112
Dat mensen opkomen voor hun geloof zal me een worst wezen. Maar deze heren doen er naar mijn mening alles aan om de schuld op de Nederlandse regering af te schuiven.

De grote fout die er naar mijn mening is gemaakt is het feit dat alle mensen van allochtone afkomst toendertijd bij elkaar zijn gezet. Je krijgt een soort ghetto's (mijn vriendin woont in de Indische buurt en daar wonen eigenlijk alleen maar turken (mijn vriendin is ook turks maar geen islamiet)).

De mensen gaan met hun eigen volk om omdat het makkelijker is dan inburgeren. Ze leren geen Nederlands omdat het niet hoeft. Als ze echt willen kunnen ze inburgeren. Daar ben ik van overtuigd. En waarom is het zo dat alleen de islamieten zoveel problemen veroorzaken? Van de chinezen hoor je niet veel (hoewel de chinese mafia ook wel erg groot word in Amsterdam.. denk aan de gokhuizen etc..).

† In Memoriam † zaterdag 8 september 2001 @ 11:35:16 #13
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_1584123
Ik zie niks mis in dat volkskrant artikel, hele gewone activisten praat. en die arabisering van de politiek, daar bedoelen ze alleen maar mee dat zij als arabische belangenbehartigers mee willen doen en wat invloed krijgen.
Echt niet dat Nederland de islamitische wetgeving moet invoeren ofzo.

Feitelijk zijn zij nog redelijk gematigd, ze geloven nog in de politiek, er zijn anderen die veel gevaarlijker zijn.

The future is after you
pi_1584129
quote:
Op zaterdag 08 september 2001 10:36 schreef nipeng het volgende:

[..]

Mee eens.
Maar eigenlijk zeggen ze: herhaal de fout van 30 jaar geleden niet door vreemdelingen binnen te halen maar werk met de mensen die hier al aanwezig zijn.

De mensen die destijds zijn binnengehaald waren ongeschoolde arbeidskrachten.
De mensen die nu hierheen gehaald worden zijn juist wel opgeleid,tot verpleegster oid.
Mensen die voor hun belangen niet afhankelijk zijn van een overheid,
maar geschoold en mondig genoeg om hun eigen boontjes te doppen.
pi_1584143
quote:
Op zaterdag 08 september 2001 11:35 schreef otaku-san het volgende:

Feitelijk zijn zij nog redelijk gematigd, ze geloven nog in de politiek, er zijn anderen die veel gevaarlijker zijn.

Als je gematigd bent,zeg je niet :"Laat de oorlog maar beginnen."
De overheid heeft ongetwijfeld steken laten vallen,
maar het gaat mij werkelijk te ver om diezelfde overheid de schuld te geven van je slechte omstandigheden.
Laat eerst zelf maar eens zien wat je er aan wil doen.
Mogelijkheden te over.
  zaterdag 8 september 2001 @ 11:44:19 #16
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_1584156
Groot 'Ja, daaaaaag' gehalte.
The Internets, I needs it..
pi_1584273
Ze stellen eigenlijk in het artikel dat allochtonen alle vrijheid hebben gekregen om te doen wat ze willen en dat het DAAROM de schuld van de overheid is???
en dan zeggen ze "als het mis gaat mogen ze hun hand ophouden bij de sociale dienst", alsof dat een straf is? Dat is toch aardig dat dat mogelijk is, moeten ze in het land van herkomst eens proberen?

Kortom alle kansen gekregen, lukt het niet dan steunt de staat ze alsnog, wat kan de staat dan in godsnaam nog meer doen?

quote:
otaku-san
Ik zie niks mis in dat volkskrant artikel, hele gewone activisten praat. en die arabisering van de politiek, daar bedoelen ze alleen maar mee dat zij als arabische belangenbehartigers mee willen doen en wat invloed krijgen.
Echt niet dat Nederland de islamitische wetgeving moet invoeren ofzo.
Onzin, als je zegt dat je aandacht voor je groep wil is dat wat anders als willen dat de complete politiek hervormd wordt, ze zijn het met het hele systeem niet eens niet met een paar regeltjes (zoals wij de 'schandalige' regel hebben dat ze een shoarma tent mogen opnenen?) je kunt 'arabisering van de politiek' met de beste wil van de wereld echt niet anders opvatten.
quote:
Ze nemen wraak op de politie en de Nederlandse overheid, die hebben hun gezinnen kapotgemaakt
Volkomen belachelijke paranoide, anti-Nederlandse uitspraak. Zoals ze wel meerdere racistische uitspraken doen over 'typisch Nederlands', uitspraken die indien geuit door een autochtoon over een allochtoon niet door de beugel zouden kunnen.
Komt de politie bij eerzame burgers huis aan huis om ze kapot te maken??? Volgens mij is er al iets mis als je in aanraking met de politie komt? De gehele verantwoording voor criminele jongeren ligt ook al bij de overheid? Alsof de ouders en de personen zelf geen ENKELE verantwoording hebben?

Belachelijk artikel, ALLE schuld wordt bij de overheid gelegd waarbij als argument wordt gebruikt dat de overheid eigenlijk te 'aardig' voor ze is geweest waarmee ze dan gek genoeg toch de gezinnen hebben 'kapotgemaakt', ze geven alleen maar af op de overheid en beschuldigen ze ervan niet te weten wat de echte problemen voor arabieren zijn en noemen er ondertussen geeneen.

De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
  zaterdag 8 september 2001 @ 12:18:35 #18
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1584318
Zoals ik al zei, ik krijg de kriebels van dit artikel.
Dit soort lui polariseren alleen maar.

En op een "arabisering" van de Nederlandse politiek zit ik helemaal niet te wachten.

pi_1584322
Ik had dit stukje ook net gelezen, met gekromde tenen.

Had bij bijna iedere uitspraak zoiets van: zeg dat nou niet, vooral die wraak op de politie van de jongeren slaat echt alles. Einde verhaal Arabische partij.

In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_1584630
quote:
Na dertig jaar verwaarlozing hebben wij niks te verliezen
Alsof ze dertig jaar gemarteld zijn en tegen hun wil hier gehouden en ze nu eindelijk in opstand kunnen komen. Ze zijn vrijwillig hierheen gekomen en niemand die ze tegen heeft gehouden naar land van herkomst terug te keren, maar blijkbaar is het in Nederland in die dertig jaar toch nog veel beter geweest, als je bedenkt dat ze hun thuisland qua cultuur sowieso veel meer waarderen en toch kiezen hier te blijven?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 september 2001 @ 13:13:29 #21
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1584650
Volgens mij hebben ze wat oude folders gevonden en termen als proletariers vervangen door Arabische Nederlanders...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_1584709
Veel verontwaardigde Nederlandse reacties. Accoord, dat is te voorzien bij een directe linkse. Niemand leest tussen de regels door dat het hier een provocatie betreft. Op 1 of andere manier staat het water tot aan de lippen bij onze Arabische vrinden en uiteraard kun je verontwaardigd je kop in het zand steken, maar je kunt ook proberen te analyseren waar de problemen die worden aangehaald over gaan. Immers over 50 jaar is 1 op de 3 bewoners van Nederland van allochtone afkomst. We moeten dus pragmatisch zijn. Want of we dit nu willen of niet: er zijn verhoudingsgewijs steeds meer allochtonen in ons land aanwezig. Sommigen zullen het Westerse proces van secularisatie vrijwillig ondergaan en assimileren. Anderen, vaak de minvermogenden, zullen vasthouden aan hun traditionele Islamitische waarden en daar wringt de schoen niet zelden.

Zaak is het, en dit geldt voor alle Nederlanders, dat allochtonen adequaat onderwijs genieten, want de sleutel tot maatschappelijk succes ligt bij het onderwijs. Maatschappelijk succes leidt weer tot integratie en assimilatie. Onderwijs is een zaak van de overheid zowel als van participanten in het onderwijs. Waarom flunken zoveel allochtone jongens in het onderwijs? Taalachterstand en onwil om achterstand in te lopen. Daarom: onderwijsplichtige leeftijd laten beginnen bij 4 jaar. Taalonderwijs in de kleuterschool voor allochtone kinderen. Allochtone meisjes daarentegen doen het heel goed in het onderwijs, maar worden door allerlei culturele restricties tegengehouden in hun opbloei. Hoe deze restricties wegnemen? Ik vrees dat je je dan toch moet mengen in een wespennest. Ik vrees dat onder allochtonen eerst een culturele revolutie à la 1968 moet plaats vinden voordat het beter gaat. In 1968 verwierp men in het Westen de oude paternalistische cultuur. Secularisatie, bij ons ontzuiling, emancipatie greep eerst toen pas om zich heen. Ziet het er nu naar uit dat zo iets staat te gebeuren bij allochtonen? Sommigen hoogopgeleide allochtonen zijn reeds geseculariseerd, maar de ruime meerderheid niet en roepen eens te meer dat hun culturele erfgoed eeuwig en duurzaam is en dat er niet aangetoornd dient te worden. Ikzelf sprak laatst met een groepje allochtone jongeren, met redelijk goede banen, en de indruk die ik kreeg was dat er een zekere afkeer bestond tegen alles wat Nederlands en Westers was. Vraag is: komt dit doordat ze heel hun leven met de nek worden aangekeken of is het een onderdeel van hun tradities om neer te kijken op de Westerse mens en samenleving?

Enfin, een analyse leert al snel dat je de problemen niet eenvoudig kunt oplossen en dat waar 2 kijven ook 2 schuld hebben. Er moet iig een dialoog totstandgebracht worden, zo, niet dan gaat men zich verschanzen in loopgraven.

[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 08-09-2001 13:23]

I´m back.
pi_1584712
Shmoopy heeft imo gelijk.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 september 2001 @ 13:28:52 #24
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1584776
quote:
Op zaterdag 08 september 2001 13:20 schreef Ryan3 het volgende:
[heel verhaal]
Da's ongeveer de uitgebreide versie van mijn opmerking
pi_1585673
Mooi verhaal Ryan3, grotendeels mee eens, maar uiteindelijk zeg jij nu ook dat het hele probleem bij hun cultuur ligt (ondanks dat je zegt "2 kijven ook 2 schuld") dat die stug, traditioneel en ongeemancipeerd is.

Verder proef ik uit jouw betoog dat jij weinig hoop hebt op een verandering daarin in de nabije toekomst, je noemt verder nog meer dingen die de overheid moet ondernemen om de integratie te verbeteren, maar dan mag je toch ook van de allochtonen zelf iets verwachten? Dat is tegenwoordig nog steeds iets dat je voorzichtig moet zeggen (wel steeds minder)?

De 'wil' bij iemand om zich aan te passen, kun je niet beinvloeden, met nog geen honderd maatregelen, dus tja, wat nu?

zaterdag 8 september 2001 @ 17:14:26 #26
12047 Wake-Up
Tijd voor Aktie !
pi_1586688
Oke bij deze. Vuile ****** arabieren.

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 09-09-2001 10:14]

Dringt er al iets tot je botte hersens door?
pi_1588012
quote:
Op zaterdag 08 september 2001 15:20 schreef mike_another het volgende:
Mooi verhaal Ryan3, grotendeels mee eens, maar uiteindelijk zeg jij nu ook dat het hele probleem bij hun cultuur ligt (ondanks dat je zegt "2 kijven ook 2 schuld") dat die stug, traditioneel en ongeemancipeerd is.

Verder proef ik uit jouw betoog dat jij weinig hoop hebt op een verandering daarin in de nabije toekomst, je noemt verder nog meer dingen die de overheid moet ondernemen om de integratie te verbeteren, maar dan mag je toch ook van de allochtonen zelf iets verwachten? Dat is tegenwoordig nog steeds iets dat je voorzichtig moet zeggen (wel steeds minder)?

De 'wil' bij iemand om zich aan te passen, kun je niet beinvloeden, met nog geen honderd maatregelen, dus tja, wat nu?

Ikzelf ben altijd nog optimistisch, maar wel steeds meer gematigd optimistisch geworden. Als ik met die jonge allochtonen, met een redelijk goede baan, spreek, dan proef ik wel erg veel afkeer en dédain t.o.v. onze "zwakke, weke, decadente" samenleving en vraag me dus idd af of dat komt omdat ze constant met de nek worden aangekeken of omdat hun cultuur dit leert. Ook eer is voor deze mensen heel belangrijk terwijl wij vooral pragmatisch zijn en eergevoel iets vinden uit lang vervlogen tijden. Bovendien is de manier waarop zij over de eigen en Nederlandse vrouwen spreken bepaald schokkend. Ik weet wel dat sommige Nederlanders in principe ook zo over vrouwen denken en praten, maar iig passen die Nederlanders zich aan of worden in de marge gedrukt. Ik denk idd helaas dat assimilatie slechts kan ontstaan indien men de traditionele banden laat vieren of helemaal loslaat. Dit alleen maar suggereren bij allochtonen levert je al het predicaat van doorgewinterde racist op en een hengst voor je bek als je niet uitkijkt en staakt dus ieder debat. Secularisatie ontstaat echter weldegelijk: bij hogeropgeleiden. Veel allochtone jongeren volgen lager technisch onderwijs en in dit onderwijs komt totaal niets aan de orde dat verband houdt met het emancipatieproces in de Westerse wereld. In feite is dat een gemiste kans. Waarom kennen wij scheiding van kerk en staat? Waarom hebben wij een rechtsstaat? Waarom hebben wij humanistische normen en waarden? Waarom doen wij niet aan lijfstraffen? Waarom geloven wij in gelijkheid van man en vrouw...? Een proces dat eeuwenlang heeft geduurd en dat eigenlijk nog steeds niet geheel zijn beslag heeft gekregen en voor wat de gelijkheid van man en vrouw betreft nog maar heel kort gemeengoed is.
I´m back.
pi_1588609
Hahahahahaha, ik heb ff smakelijk gelachen om dit artikel, mijn hemel, wat een bullshit allemaal..........

Wat denken ze te bereiken hiermee??? Een nog grotere kloof tussen de autochtonen en allochtonen???

Dit is weer een prima voedingsbodem voor partijen zoals Jan Maat en consorten.

pi_1590676
quote:
Op zaterdag 08 september 2001 11:40 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Als je gematigd bent,zeg je niet :"Laat de oorlog maar beginnen."
De overheid heeft ongetwijfeld steken laten vallen,
maar het gaat mij werkelijk te ver om diezelfde overheid de schuld te geven van je slechte omstandigheden.
Laat eerst zelf maar eens zien wat je er aan wil doen.
Mogelijkheden te over.

Persoonlijke slechte omstandigheden? Hier? In Nederland? Goed, als je niets kan of niets wilt of pech hebt, dan kan ik me voorstellen dat je het krap hebt en dat je frustraties hebt. Maar we hebben hier allemaal een huis, eten en drinken, warm water en je handen worden er niet vanaf gehakt als je iets jat. Mensen kunnen uitkeringen krijgen als dat nodig is. Wat lullen deze mensen? Ze kunnen scholing krijgen aan alle kanten etc etc etc. Zelfs het opzetten van een bedrijf wordt gesubsidieerd. De rest zullen ze echt zelf moeten doen. Net als wij. En als dat ze niet aanstaat? OPROTTEN! Smerig tuig is het. Naar aanleiding van hun uitspraken (die ze ongetwijfeld menen) zou je ze op moeten sluiten en niet deel laten nemen aan een politieke partij in het land dat ze op alle mogelijke manieren steunt en de handen boven het hoofd houdt.
quote:
Ze stellen eigenlijk in het artikel dat allochtonen alle vrijheid hebben gekregen om te doen wat ze willen en dat het DAAROM de schuld van de overheid is???
en dan zeggen ze "als het mis gaat mogen ze hun hand ophouden bij de sociale dienst", alsof dat een straf is? Dat is toch aardig dat dat mogelijk is, moeten ze in het land van herkomst eens proberen?
Zie je nou hoe scheef er geredeneerd wordt door dat tuig? Daarom is het in die landen altijd ellende geweest en zal het ook altijd ellende blijven ook. Niet omdat iedereen daar zo is of denkt, maar een middelgrote groep met invloed wel. En als ze geen invloed hebben dan gaan ze aanslagen plegen of ander wangedrag vertonen. Laat ze die ellende die veroorzaakt wordt door die houding lekker daar houden en niet hier naartoe brengen met hun debiele harses. Hier is het opgebouwd door ons, en dat moet dit soort figuren eens in hun vaderland proberen. En niet zo'n grote asociale bek geven tegen de overheid die ze juist op alle mogelijke manieren helpt.
quote:
Kortom alle kansen gekregen, lukt het niet dan steunt de staat ze alsnog, wat kan de staat dan in godsnaam nog meer doen?
De grond en het bestuursrecht aan ze geven misschien?

[Dit bericht is gewijzigd door HartSlag op 09-09-2001 00:59]

pi_1590725
quote:
Op zondag 09 september 2001 00:51 schreef HartSlag het volgende:

[..]

Persoonlijke slechte omstandigheden? Hier? In Nederland? Goed, als je niets kan of niets wilt of pech hebt, dan kan ik me voorstellen dat je het krap hebt en dat je frustraties hebt. Maar we hebben hier allemaal een huis, eten en drinken, warm water en je handen worden er niet vanaf gehakt als je iets jat. Mensen kunnen uitkeringen krijgen als dat nodig is. Wat lullen deze mensen? Ze kunnen scholing krijgen aan alle kanten etc etc etc. Zelfs het opzetten van een bedrijf wordt gesubsidieerd. De rest zullen ze echt zelf moeten doen. Net als wij. En als dat ze niet aanstaat? OPROTTEN! Smerig tuig is het. Naar aanleiding van hun uitspraken (die ze ongetwijfeld menen) zou je ze op moeten sluiten en niet deel laten nemen aan een politieke partij in het land dat ze op alle mogelijke manieren steunt en de handen boven het hoofd houdt.

Allochtonen willen gewoon eens een keer mee kunnen beslissen en niet de hele tijd over zich laten beslissen.
Bovendien dien je om een politieke partij op te kunnen richten de nederlandse nationaliteit te hebben en die krijg je pas als je redelijk aangepast bent.

Als je het niet met hen eens ben stem je toch gewoon niet op ze ?

pi_1590763
quote:
Op zondag 09 september 2001 00:57 schreef Topic het volgende:

[..]

Allochtonen willen gewoon eens een keer mee kunnen beslissen en niet de hele tijd over zich laten beslissen.
Bovendien dien je om een politieke partij op te kunnen richten de nederlandse nationaliteit te hebben en die krijg je pas als je redelijk aangepast bent.

Als je het niet met hen eens ben stem je toch gewoon niet op ze ?

Ze kunnen allang meebeslissen in de politiek. En dat is ook prima natuurlijk, alleen de manier waarop ze zich hier profileren kan gewoon niet. Als een "nederlandse" partij zich zo zou profileren tegenover de allochtonen dan zou die partij ontbonden worden. Zonder meer.
Overigens is het natuurlijk grote onzin om te stellen dat als je de NL nationaliteit hebt je dan redelijk aangepast zou zijn.
pi_1590787
quote:
Immers over 50 jaar is 1 op de 3 bewoners van Nederland van allochtone afkomst
Met een beetje mazzel en goede wil kunnen we dat voorkomen...
quote:
Ik vrees dat onder allochtonen eerst een culturele revolutie à la 1968 moet plaats vinden voordat het beter gaat. In 1968 verwierp men in het Westen de oude paternalistische cultuur.
COOL!!! Turkse hippies. Peace man... Maar zoals deze mensen zich uiten? Nee, zover zal het nooit komen.
pi_1590868
quote:
Op zondag 09 september 2001 01:02 schreef HartSlag het volgende:

[..]

Ze kunnen allang meebeslissen in de politiek. En dat is ook prima natuurlijk, alleen de manier waarop ze zich hier profileren kan gewoon niet. Als een "nederlandse" partij zich zo zou profileren tegenover de allochtonen dan zou die partij ontbonden worden. Zonder meer.

De CD bestaat anders nog steeds.
quote:
Op zondag 09 september 2001 01:02 schreef HartSlag het volgende:

[..]

Overigens is het natuurlijk grote onzin om te stellen dat als je de NL nationaliteit hebt je dan redelijk aangepast zou zijn.

Dat is de eis die de wet stelt. Als je bv onvoldoende nederlands spreekt kun je GEEN nederlander worden.

Nederland heeft in de loop der eeuwen vele duizenden buitenlanders opgevangen en dat zijn na een paar generaties allemaal nette nederlandse burgers geworden.
Of kun jij op straat nog zien wiens voorouder een al dan niet economisch gevluchte jood of hongaar of belg, spanjaard of portugees is ??
Toen er tijdens de eerste wereldoorlog een miljoen belgische vluchtelingen in nederland waren werd er precies op de zelfde manier over hun geluld als nu over marrokanen of turken.
Het probleem is niet de houding van buitenlanders maar de houding van de autochtone nederlanders tegenover buitenlanders.
Het is niet voor niets dat nederland relatief het hoogste aantal vrijwillgers leverde voor Hitlers SS.

pi_1590930
quote:
De CD bestaat anders nog steeds
Die profileert zich niet op de manier zoals deze heren dat hier doen: Laat de Oorlog beginnen!!! Denk toch eens na...
quote:
Dat is de eis die de wet stelt. Als je bv onvoldoende nederlands spreekt kun je GEEN nederlander worden.
Dat is dus PERTINENT NIET WAAR!!! Waar haal jij toch al je wijsheden vandaan joh? En geloof je ze ook nog allemaal zelf? Buiten dat, het feit dat je nederlands spreekt staat dus helemaal los van het feit of je wel of niet "aangepast" bent.
quote:
Het probleem is niet de houding van buitenlanders maar de houding van de autochtone nederlanders tegenover buitenlanders.
Mensen die uitspraken doen zoals deze zijn zeer gevaarlijk voor de samenleving. De houding die ik hier laat zien is niet altijd zo geweest en is ook niet van vandaag op morgen ontstaan. Jij zit blijkbaar in een kamertje van 2 bij 1 waar je nog nooit uit bent gekomen geloof ik. Ik mag dan weleens harde uitspraken doen, maar de dingen die ik bij jou over de toonbank zie komen slaan in mijn ogen echt alles. Kom dan eens met concrete dingen, en niet: De houding van de Nederlanders is verkeerd. Kom met voorbeelden, onderbouw je mening. Verkoop geen onzin.
pi_1591024
quote:
Op zondag 09 september 2001 01:28 schreef HartSlag het volgende:

Mensen die uitspraken doen zoals deze zijn zeer gevaarlijk voor de samenleving zoals we die kennen. De houding die ik hier laat zien is niet altijd zo geweest en is ook niet van vandaag op morgen ontstaan. Jij zit blijkbaar in een kamertje van 2 bij 1 waar je nog nooit uit bent gekomen geloof ik. Ik mag dan weleens harde uitspraken doen, maar de dingen die ik bij jou over de toonbank zie komen slaan in mijn ogen echt alles. Kom dan eens met concrete dingen, en niet: De houding van de Nederlanders is verkeerd. Kom met voorbeelden, onderbouw je mening. Verkoop geen onzin.

Ik ben chef bij een bedrijf en ik werk de hele dag met buitenlanders en nederlanders. Ik zie dagelijks dat de uitspraken en beweringen die jij cs hier uitkramen onzin
zijn.
Er zijn best buitenlanders die crimineel zijn en er zijn best buitenlanders die hier komen voor een uitkering.
Maar de meesten zijn hier omdat ze door hard werken een betere toekomst voor zichzelf en hun gezin/familie willen krijgen. Om dezelfde reden zijn in de jaren 40/50/60 vele duizenden nederlanders ook naar verre buitenlanden geemigreerd.
De buitenlanders zijn hier en ze blijven hier en zolang ze hier niet als normale medeburgers geaccepteerd worden zullen ze niet nooit integreren.
Leg mij uit waarom een buitenlander moeite zou doen om te intergreren als hij bij voorbaat toch al als profiteur en crimineel word aangezien.
pi_1591262
quote:
Op zondag 09 september 2001 01:45 schreef Topic het volgende:

[..]
Leg mij uit waarom een buitenlander moeite zou doen om te intergreren als hij bij voorbaat toch al als profiteur en crimineel word aangezien.

En waarom wordt hij zo gezien? Juist, door slechte ervaring met andere buitenlanders. Dat er nu onschuldige buitenlanders zijn die ten onrechte als crimineel worden gezien is geheel aan andere buitenlanders te wijten, niet aan de Nederlanders.
Volgens mij ligt jouw keten van oorzakelijkheid iets door de war.

Zo zit het in elkaar:

Criminaliteit ---> boze reactie van de Nederlander ---> moeilijkere integratie

Pak dus EERST de criminelen HARD aan en gooi de grenzen dicht. Als alle vooroordelen verdwenen zijn kan er geleidelijk aan weer aan strenger gecontroleerde integratie gewerkt worden.

During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
  † In Memoriam † zondag 9 september 2001 @ 02:31:25 #37
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1591294
quote:
Op zondag 09 september 2001 02:26 schreef Berserker het volgende:

Pak dus EERST de criminelen HARD aan en gooi de grenzen dicht.

Kun je mij misschien uitleggen wat het aanpakken van criminelen te maken heeft met het dichtgooien van grenzen?
pi_1591311
quote:

[..]
Zo zit het in elkaar:

Als jij als buitenlander in een ander land zou gaan wonen en je werd bij voorbaat al als misdadiger aangemerkt zou jij dan moeite doen om te intergreren?
pi_1591347
quote:
Op zondag 09 september 2001 02:31 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Kun je mij misschien uitleggen wat het aanpakken van criminelen te maken heeft met het dichtgooien van grenzen?

Goed lezen a.u.b.

Ik zal het wat eenvoudiger uitleggen.

Todat er geen sprake meer is van proportioneel buitensporige criminaliteit van buitenlanders (zoals dat nu wel het geval is), zal de reactie van de Nederlander dit alleen maar verergeren.

Terwijl de criminaliteit wordt teruggedrongen voorkomt het dichtgooien van de grenzen dat er escalatie onstaat vanwege toevoer van onterecht negatief behandelde buitenlanders, die dan crimineel kunnen worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Berserker op 09-09-2001 02:47]

During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
pi_1591361
quote:
Op zondag 09 september 2001 02:40 schreef Berserker het volgende:

[..]

Goed lezen a.u.b.

Ik zal het wat eenvoudiger uitleggen.

Todat er geen sprake meer is vanuit proportioneel buitensporige criminaliteit van buitenlanders (zoals dat nu wel het geval is), zal de reactie van de Nederlander dit alleen maar verergeren.

Terwijl de criminaliteit wordt teruggedrongen voorkomt het dichtgooien van de grenzen dat er escalatie onstaat vanwege toevoer van onterecht negatief behandelde buitenlanders, die dan crimineel kunnen worden.

Met andere woorden: als buitenlanders niet gediscrimineerd willen worden moeten ze maar in hun eigen land blijven ?

Overigens gaat het over mensen die hier al wonen.

pi_1591365
quote:
Op zondag 09 september 2001 02:34 schreef Topic het volgende:

[..]

Als jij als buitenlander in een ander land zou gaan wonen en je werd bij voorbaat al als misdadiger aangemerkt zou jij dan moeite doen om te intergreren?

Daarom moeten dus ook de grenzen dicht totdat de opvatting van mensen over buitenlanders wordt verbeterd. De door de eigenlijke oorzaak van de ellende aan te pakken: Allochtone criminelen. En nee, deze zijn niet crimineel omdat er vooroordelen waren. De oordelen kwamen pas NADAT de doorsnee Nederlander door zijn Marokkaanse buurtgenoot was begreigd of beroofd (zoals ik meedere malen heb mogen ervaren).

Oordelen komen nl. niet zomaar uit de lucht vallen, en dat weet je best als je enige tijd op straat door hebt gebracht.

pi_1591378
quote:
Op zondag 09 september 2001 02:45 schreef Topic het volgende:

[..]

Met andere woorden: als buitenlanders niet gediscrimineerd willen worden moeten ze maar in hun eigen land blijven ?

Overigens gaat het over mensen die hier al wonen.

Tja, typisch een geval van een groep buitenlanders die lijdt onder de andere. Daar kunnen wij niks aan doen. Ik zeg niet dat het een goede oplossing is, maar wel de beste. Als het zo doorgaat als nu (zwak politieoptreden, slappe asielwetgeving), wordt het alleen maar erger. Zodra de criminaliteit van buitenlanders is afgenomen zullen nieuwe immigranten (die het willen!) weer vooroordeelloos kunnen integreren.
pi_1591381
quote:
Op zondag 09 september 2001 02:46 schreef Berserker het volgende:

[..]

oordelen kwamen pas NADAT de doorsnee Nederlander door zijn Marokkaanse buurtgenoot was begreigd of beroofd (zoals ik meedere malen heb mogen ervaren).

Oordelen komen nl. niet zomaar uit de lucht vallen, en dat weet je best als je enige tijd op straat door hebt gebracht.

Ik ben nog nooit door buitenlanders overvallen. Ik werk met ze, ik praat met ze en ik heb een goed en vriendelijk contact met ze. Zou dat mischien ook een oplossing kunnen zijn ?
pi_1591410
quote:
Op zondag 09 september 2001 02:51 schreef Topic het volgende:

[..]

Ik ben nog nooit door buitenlanders overvallen. Ik werk met ze, ik praat met ze en ik heb een goed en vriendelijk contact met ze. Zou dat mischien ook een oplossing kunnen zijn ?

Ja, gedeeltelijk zeker.
Als elke Nederlander zo positief zou denken dan waren er geen vooroordelen meer geweest.

Helaas zijn er zat mensen die wel beroofd/bedreigd zijn en een passend beeld vormen over buitenlanders.
Ik woon in Den Haag en echt niemand, maar dan ook NIEMAND die ik ken kan zo'n rooskleurig beeld volhouden. De feiten wijzen je er op een harde manier op wanneer 'Ali' z'n mes trekt.

Laten we er eerst maar voor zorgen dat dat niet meer gebeurt voordat we aan onzelf gaan twijfelen.

pi_1591453
Overigens ging dit topic over het oprichten van een arabische partij.

Als je in een nederland een partij wil oprichten en mee wil doen aan de verkiezingen dien je het nederlandse staatsburgerschap te hebben.
Iedereen die aan die voorwaarde voldoet en wiens passieve kiesrecht niet door een rechter is geanuleerd kan dat doen mits zijn parij programma niet in strijd is met de nederlandse grondwet.

Dat heet democratie.

Als je het niet met hun programma eens bent zijn er nog
tal van andere partijen waar je op kunt stemmen .
Dus waar zeur je over.

pi_1591481
quote:
Op zondag 09 september 2001 03:23 schreef Topic het volgende:
Dus waar zeur je over.
Pff...eerst wél off-topic antwoorden en dan zo eindigen. Zwak hoor.
Bovendien zeur ik niet, je discussieerde toch zelf ook? Zeurpiet!

Je valt me tegen...

pi_1591484
quote:
Op zondag 09 september 2001 03:36 schreef Berserker het volgende:

[..]

Pff...eerst wél off-topic antwoorden en dan zo eindigen. Zwak hoor.
Bovendien zeur ik niet, je discussieerde toch zelf ook? Zeurpiet!

Je valt me tegen...

Ik heb mijn zegje gedaan en we worden het toch niet eens denk ik. Dus vandaar.
pi_1591521
quote:
Op zaterdag 08 september 2001 17:14 schreef Wake-Up het volgende:

Vuile ***** arabieren.

Is er niet een van de mods aanwezig om deze opmerking even weg te editten?

edit-done-edit

[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 09-09-2001 13:29]

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_1591522
quote:
Op zondag 09 september 2001 03:58 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Laat maar mooi staan. Anders denk iedereen dat nederland bevolkt word door tolerante nederlanders.
pi_1591563
Ik heb het hele stuk gelezen, en ookal is er veel boosheid in terug te vinden, er staan toch wel degelijk rake dingen in. (deze heb ik dikgedrukt neergezet)
Op bepaalde punten zitten ze ernaast maar ook dat zou je kunnen wijten aan het gebrek aan communicatie tussen de "Nederlander" en de "Allochtoon", netzoals zij dat verwijt naar de Nederlander toespelen.
De laatste quote vind ik erg jammer, te fanatiek en waarschijnlijk bedoelt om boze allochtone jongeren op hen te laten stemmen.
Hieronder een groot deel van het artikel met daarin de stukjes die imo toch echt niet onzinnig zijn.
quote:
-Nederlandse politieke partijen hebben toch al Arabieren en andere allochtonen in dienst?

'Die doen al jaren niks. De meesten zijn gekozen vanwege hun mooie Arabische uiterlijk en niet vanwege hun kritische houding. Kamerleden als Cherribi (VVD) en Rabbae (GroenLinks) zijn gekochte figuren, jaknikkers. Onze vertegenwoordigers zijn ze niet. Ze hebben geen contact met de man in de straat.

'Allochtone politici komen alleen langs als ze stemmen nodig hebben. Praten wat, bidden wat in de moskee en zijn weer weg. Of ze draven op aan het handje van de burgemeester of de politiecommissaris als er problemen zijn. Die mensen zijn niet onze vertegenwoordigers. Zij weten niet wat er bij Arabieren speelt.'

- Wat zijn jullie problemen?

'Wij worden als debiele kinderen behandeld. Merk je niet hoe politici altijd over ons praten, in plaats van mét ons? Dertig jaar wonen wij in Nederland, maar nog altijd zijn we tweederangsburgers. Als we klagen, integreren we zogenaamd niet. Dan zijn we gevaarlijk. Doe dan wat. Kijk naar onze werkelijke problemen en niet naar datgene wat jullie denken dat onze problemen zijn. Hoe kunnen jullie weten wat onze problemen zijn als jullie nooit contact met ons hebben?

'Die hele discussie rond de uitspraken van el Moumni over homoseksuelen is typerend. Puur het gevolg van onwetendheid. Inburgeringscursussen voor imams? Wat een onzin! Zorg ervoor dat de gewone mensen worden ingeburgerd. Dat ze als gelijken mee kunnen doen in de Nederlandse samenleving. Dan kunnen zijzelf zo'n imam terugfluiten. Als ze niks weten, kunnen ze ook niks zeggen.'

- Arabieren worden de dupe van fouten door de Nederlandse overheid?

'Juist. De sociale segregatie is niet onze schuld. Door vast te houden aan jullie regeltjes hebben jullie ons bij elkaar gedreven. En wat dacht je van de financiële chaos onder Arabieren? Hele straten mochten ongestoord worden gevuld met shoarmazaken en snackbars. Ingrijpen deden jullie niet, want dat was tegen de wet. Typisch Nederlands. Kunstmatig de wet mooi houden in plaats van de maatschappij. Nu worden we geconfronteerd met de gevolgen: stuk voor stuk gaan Arabische ondernemers failliet en mogen ze hun hand ophouden bij de sociale dienst.'

'De Nederlandse overheid weet niet wat ze doet! Dat zie je weer in die hele discussie over arbeidsmigratie. Weer haalt Nederland kant-en-klare werknemers uit het buitenland. Waarom? Investeer in je mensen hier. Als Nederland dertig jaar geleden aandacht had geschonken aan zijn Arabische migranten, hadden we nu prima opgeleide arbeidskrachten gehad. 'Ook de problemen met Arabische jongeren werken jullie zelf in de hand. Waarom denk je dat deze jongens ontsporen? Ze nemen wraak op de politie en de Nederlandse overheid. Die hebben hun gezinnen kapotgemaakt. Daarom zeggen wij: laat de ouders hun kinderen opvoeden.'

'Wij weten dat we ongewenst zijn. De politiek moet ons niet, de Nederlander niet, en ook de autoriteiten in ons land van herkomst moeten ons niet. Zij zullen alles doen om ons kapot te maken.

quote:
Wij zijn gevaarlijk. Wij komen op voor de Arabieren. Stellen hun problemen kritisch aan de orde. Laat de oorlog maar beginnen. Na dertig jaar verwaarlozing hebben wij niks te verliezen.'
Op deze laatste quote doel ik dus, jammer, en ik heb al gezien dat het de nodige woede heeft opgewekt bij deze en gene.
De reden waarom zij dit gedaan hebben is naar ik aanneem om de zovele boze "hangjongeren" die totaal geen binding hebben met de maatschappij waarin zij leven, voor zich te winnen.
Ik vergelijk een dergelijke uitspraak een beetje als met de alom bekende "vol=vol" een eveneens gedane uitspraak om boze Nederlanders naar het stemhokje te krijgen.

Je kunt deze uitspraak van die Arabische partij verwerpelijk vinden, maar ik denk dat er sowieso weinig Nederlanders (van origine) op deze partij zullen stemmen, maar een bepaalde groep boze allochtone jongeren zal deze kreet wellicht aanspreken.

(Als die partij er dan komt, kunnen zij dan mooi eens regelmatig met deze jongeren om de tafel gaan zitten om het probleem op de juiste wijze te bespreken en op te lossen, hetgeen de niet-Arabische partijen tot op heden niet gelukt is).

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 09-09-2001 05:11]

pi_1591570
quote:
Hoe kunnen jullie weten wat onze problemen zijn als jullie nooit contact met ons hebben?
ik heb ook nooit een wim kok voor mijn deur zien staan om met mij over mijn problemen te praten, als je contact wil hebben zoek het dan zelf!
pi_1591577
quote:
Op zaterdag 08 september 2001 11:33 schreef cyberjoy het volgende:
Dat mensen opkomen voor hun geloof zal me een worst wezen. Maar deze heren doen er naar mijn mening alles aan om de schuld op de Nederlandse regering af te schuiven.
Geloof en politiek horen niet bij elkaar.
Hoop dat we snel wat aanpasingen maken ala turkije om te zorgen dat we over 20 jaar niet opeens een moslim staat zijn.
Arabische partij mij best maar het moet geen moslim partij worden.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_1591578
quote:
Op zaterdag 08 september 2001 21:34 schreef AchJa het volgende:
Hahahahahaha, ik heb ff smakelijk gelachen om dit artikel, mijn hemel, wat een bullshit allemaal..........

Wat denken ze te bereiken hiermee??? Een nog grotere kloof tussen de autochtonen en allochtonen???

Dit is weer een prima voedingsbodem voor partijen zoals Jan Maat en consorten.

Moet zeggen dat dat inderdaad vaag is nu ik er over denk , Als je een partij opricht om voor de moslims en arabieren optekomen is het goed , doe je dat voor de blanke nederlanders ben je een racist
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 september 2001 @ 10:11:36 #54
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1591987
quote:

[..]

En waarom wordt hij zo gezien? Juist, door slechte ervaring met andere buitenlanders. Dat er nu onschuldige buitenlanders zijn die ten onrechte als crimineel worden gezien is geheel aan andere buitenlanders te wijten, niet aan de Nederlanders.
Volgens mij ligt jouw keten van oorzakelijkheid iets door de war.

Zo zit het in elkaar:

Pak dus EERST de criminelen HARD aan en gooi de grenzen dicht. Als alle vooroordelen verdwenen zijn kan er geleidelijk aan weer aan strenger gecontroleerde integratie gewerkt worden.

Waar haal jij die wijsheid vandaan? Zeker jaren opgestudeerd, alle feiten naast elkaar gezet, causaliteit goed onderzocht etcetera. Of is dit evenzo een simpele hypothese. En wat te denken van de eerste stap in de ketting:

Armoede+NietGeaccepteerdWorden ---> Criminaliteit

pi_1592096
quote:
Op zondag 09 september 2001 03:01 schreef Berserker het volgende:

Helaas zijn er zat mensen die wel beroofd/bedreigd zijn en een passend beeld vormen over buitenlanders.
Ik woon in Den Haag en echt niemand, maar dan ook NIEMAND die ik ken kan zo'n rooskleurig beeld volhouden. De feiten wijzen je er op een harde manier op wanneer 'Ali' z'n mes trekt.

En hoewel ik heb gezegd niet meer in ANM te reageren, moet ik deze stelling idd even kracht bijzetten.
Ik woon ook in Den Haag, en het is hier gewoon E_L_K_E dag raak. Den Haag zucht gewoon onder de terreur van duizenden voornamelijk Marrokaanse pokkeventjes. 's Avonds een tram in stappen die langs het centrum en de wijken richting het oosten gaat (Moerwijk, Transvaal, Schilderwijk, Stationsbuurt) staat gewoon voor 99% gelijk aan rellen. 9 v/d 10 keer wordt de tram bevolkt door grote groepen allochtonen die uitlokken, vernielen en ruzie zoeken. Dat ik, als vrij stevig gebouwd persoon en beoefenaar van Aikido mij niet zo snel bang laat maken, is de reden dat ik nog met de tram ga, en, al meerdere malen tot een geweldadig treffen met deze fijne mensen ben gekomen. Je vriendin in de tram laten zitten na 20:00 is al helemaal onmogelijk, want 100% zeker dat ze betast, geetterd en bedriegd wordt door deze fijne vlassnordragers met krullen.
De HTM is nu al zo ver dat de achterste gedeelte's van de trams afgesloten zijn met metalen deuren, en dat het verboden is om achterin in te stappen, en ze zijn een offensief begonnen om de overlast terug te dringen.

Blijft het bij deze trams? Nee, ga op donderdavond eens de stad in, honderden relschoppers en allochtone hangjongeren maken de buurt onveilig, zoeken ruzie etc.

En ook in de wijken is het heel gezellig, probeer eens een mooie auto buiten te laten staan, al 6 keer opengebroken dit jaar

Echt, de bom is bij mij al gebarsten.

Mensen die ontkennen dat er problemen, grote problemem zijn die, als het zo doorgaat, enorm escaleren, zijn OF blind, OF komen nooit buiten, OF wonen in Noord-oost Groningen.

Ik nodig ze allen van harte uit een weekendje in de Stationsbuurt van Den Haag door te brengen.
Wedden dat je dan wat anders piept.

pi_1592196
quote:

[..]

Ik ben chef bij een bedrijf en ik werk de hele dag met buitenlanders en nederlanders. Ik zie dagelijks dat de uitspraken en beweringen die jij cs hier uitkramen onzin
zijn.
Er zijn best buitenlanders die crimineel zijn en er zijn best buitenlanders die hier komen voor een uitkering.
Maar de meesten zijn hier omdat ze door hard werken een betere toekomst voor zichzelf en hun gezin/familie willen krijgen. Om dezelfde reden zijn in de jaren 40/50/60 vele duizenden nederlanders ook naar verre buitenlanden geemigreerd.
De buitenlanders zijn hier en ze blijven hier en zolang ze hier niet als normale medeburgers geaccepteerd worden zullen ze niet nooit integreren.

OK Chef... daar gaan we weer... WAAR leid jij uit af dat ALLE buitenlanders altijd als crimineel of als profiteur bestempeld worden? Ze worden hier geaccepteerd door het grootste deel van de bevolking, vandaar dat ze mogelijkheden te over hebben om zich te ontwikkelen zodat ze voor chefjes zoals jij kunnen gaan werken en niet in een kamp zitten waar ze nooit uit zullen komen en door bar slechte omstandigheden om het leven zullen komen. Daar hebben we het hier ook helemaal niet over. We hebben het over de debielen en hun soortgenoten die zich in dit bericht op een bepaalde manier profileren. Het feit dat jij dit zelf niet ziet of niet wilt zien en ook nog eens voor die achterlijken in de bres springt maakt jou in mijn ogen een gevaar voor de samenleving. Wil ik hier nog even aan toevoegen dat ik nog 3 jaar voor sociale dienst, gak en arbeidsvoorziening heb gewerkt en daar dus wel degelijk anders heb gezien. En dan wil JIJ vanuit een stoel waarin je logischerwijs mensen aan het werk ziet MIJ gaan vertellen hoe het zit? Riiiiiiiiiiiiiiiiight......

[Dit bericht is gewijzigd door HartSlag op 09-09-2001 11:38]

pi_1592254
quote:
Op zondag 09 september 2001 02:51 schreef Topic het volgende:

[..]

Jezus christus.... jij bent echt blind heh? en doof ook nog.. Mijn god..........
pi_1592268
quote:
Op zondag 09 september 2001 03:23 schreef Topic het volgende:
Overigens ging dit topic over het oprichten van een arabische partij.

Als je in een nederland een partij wil oprichten en mee wil doen aan de verkiezingen dien je het nederlandse staatsburgerschap te hebben.
Iedereen die aan die voorwaarde voldoet en wiens passieve kiesrecht niet door een rechter is geanuleerd kan dat doen mits zijn parij programma niet in strijd is met de nederlandse grondwet.

Dat heet democratie.

Als je het niet met hun programma eens bent zijn er nog
tal van andere partijen waar je op kunt stemmen .
Dus waar zeur je over.

Daar gaat het topic niet over, het topic gaat over de uitspraken die door de mensen in het artikel zijn gedaan. Lees. Denk. Dan pas je scheurtje opentrekken.
  † In Memoriam † zondag 9 september 2001 @ 11:45:01 #59
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1592378
quote:
Op zondag 09 september 2001 03:58 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

lekker handig als jij die opmerking dan quote
  zondag 9 september 2001 @ 13:05:11 #60
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_1592793
quote:
Op zondag 09 september 2001 10:43 schreef Ron_Jeremy het volgende:
's Avonds een tram in stappen die langs het centrum en de wijken richting het oosten gaat (Moerwijk, Transvaal, Schilderwijk, Stationsbuurt) staat gewoon voor 99% gelijk aan rellen. 9 v/d 10 keer wordt de tram bevolkt door grote groepen allochtonen die uitlokken, vernielen en ruzie zoeken. Je vriendin in de tram laten zitten na 20:00 is al helemaal onmogelijk, want 100% zeker dat ze betast, geetterd en bedriegd wordt door deze fijne vlassnordragers met krullen.
Ik zit ook regelmatig in een Haagse tram die door de Stationsbuurt en de Schilderswijk voert. Het enige dat ik kan ondersteunen in jouw verhaal is dat de tram door grote groepen allochtonen wordt bevolkt.
pi_1593053
quote:
Op zondag 09 september 2001 13:05 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Ik zit ook regelmatig in een Haagse tram die door de Stationsbuurt en de Schilderswijk voert. Het enige dat ik kan ondersteunen in jouw verhaal is dat de tram door grote groepen allochtonen wordt bevolkt.

Pak eens Lijn 16 na 20:00 op Donderdag, Vrijdag en Zaterdag. Gegarandeerd bal.
En wou jij soms ontkennen dat de achterkant tegenwoordig hermetisch afgesloten is? Dat het verboden is na 19:00 achter in te stappen? Dat de HTM met een offensief begonnen is om de tram weer leefbaar te maken?
  zondag 9 september 2001 @ 13:49:57 #62
15025 F1-2001
SCHUMACHER RULES F1
pi_1593147
quote:
Op zaterdag 08 september 2001 17:14 schreef Wake-Up het volgende:
Oke bij deze. Vuile ****** arabieren.
Worden dit soort lage opmerking niet weggehaald????????

wakker worden mods

Sharon is ook een oorlogsmisdadiger die voor het gerecht moet
pi_1593227
quote:
Op zondag 09 september 2001 13:49 schreef F1-2001 het volgende:

[..]

Worden dit soort lage opmerking niet weggehaald????????

wakker worden mods

Ten 1e is de opmerking al weggehaald.

Ten tweede beginnen je Arabische vrindjes met de oorlog te verklaren. Dan zijn dit soort reacties logisch en rechtmatig!

† In Memoriam † zondag 9 september 2001 @ 14:12:54 #64
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1593279
quote:
Op zondag 09 september 2001 14:03 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Ten tweede beginnen je Arabische vrindjes met de oorlog te verklaren. Dan zijn dit soort reacties logisch en rechtmatig!

Lekkere mentaliteit heb jij.
  zondag 9 september 2001 @ 14:16:41 #65
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1593297
quote:
Op zondag 09 september 2001 14:03 schreef Ron_Jeremy het volgende:

De originele verwensing is door DOC aangepast d.m.v. ***** en de quotes van de originele opmerking zijn door mij aangepast.

Overigens zie ik niets logisch en zeker niets rechtmatigs in dat soort reacties. Schelden is in mijn ogen een uiting van onvermogen om op een normale manier te discussieren.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_1593340
quote:

[..]

zijn.

Bovenstaand genuanceerd stuk van Topic wordt meteen onderuit gehaald, zoals te verwachten. Dit is wellicht een teken, voor zover meningen in dit forum een representatieve afspiegeling zijn van wat de Nederlanders denken en dat vraag ik me af, dat men tegenwoordig, aan beide kanten van de streep, aan het radicaliseren is. Allochtonen wijzen als oorzaak aan de in hun ogen tendentieuze berichtgeving in kranten en op tv waarin vooral Marokkaanse jongeren steeds weer in het voetlicht treden. Zoals laatst bij dat zwembad in Asd. dat noodgedwongen het vrijzwemmen heeft moeten afblazen vanwege aanhoudende ongeregeldheden of de aanrandingen in de trein naar Zandvoort. Het is waar dat de impact van iets dat in de publiciteit komt de zaak met een factor 10 tot 100 versterkt. Het neemt niet weg dat deze zaken blijkbaar aan de orde van de dag zijn (zie ook HTM). Wat weer de reden is waarom ze in de publiciteit met naam en toenaam verschijnen. Wat is de oorzaak?

We spreken hier over allochtonen van de 3de generatie. Ze worden thuis strikt opgevoed. Eenmaal buiten verdwijnen de restricties de hen worden opgelegd. Ze opereren in groepen en voelen een van thuis meegekregen grote weerzin tegen de Nederlandse samenleving. Het juiste mengsel om tot ongeregeldheden over te gaan. Zelf zeggen ze daarover dat de Nederlandse politie te zachtzinnig optreedt. Als je in Marokko iets uitvreet dan wordt je lens geslagen door de plaatselijke koddebeier. Dat de politie niet het mandaat heeft om aldus op te treden dat begrijpen ze niet en vinden onze samenleving daardoor zwak, week, decadent. Nederlandse mannen zijn mietjes, zeggen ze. (En Nederlandse vrouwen zijn hoeren die graag een veeg krijgen van allochtonen. Trouwen ermee doen ze niet, want dan halen ze een meissie uit Marokko. Trouw nooit, nooit, nooit met een Nederlandse vrouw zeggen ze elkaar na. Uiteraard niet zou ik zeggen, want dan is het afgelopen met je machogedrag). Rijp om door hen overgenomen te worden. Vandaar de oorzaak van hun gedrag.

Goed wat nu als ze een baan hebben, trouwen, kinderen krijgen, een huis kopen? Dan blijft vooral bij lageropgeleiden de afkeer van Nederland bestaan. Ze weten dat goed weg te moffelen, waardoor de chef niets weet van wat hen echt bezighoudt... Over de koran en hun exegeten, want ze hebben nu eenmaal uitleggers nodig, raken ze niet uit gepraat. Steeds weer willen ze het debat aan over het Christendom en de Islam, maar begrijpen niet dat de ruime meerderheid der Nederlanders al lang niet Christelijk meer is in de vorm waarop zij Islamitisch zijn. Laat staan dat een gemiddelde Nederlander zich iets zou aantrekken van wat hun bijbelexegeten, dominee's en priesters, over van alles en nog wat te berde brengen. De perceptie van de samenleving en de wereld van veel allochtonen is kortom wereldvreemd, eng (in beide betekenissen) en beperkt (overal zien ze samenzweringen opdoemen die tegen hen gekeerd zijn). Hoe moet het verder?

Onderwijs, onderwijs en nog eens onderwijs.

[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 09-09-2001 14:30]

I´m back.
pi_1593409
Vreemde kronkel in de geschiedenis..........

We eren nog steeds onze verzetstrijders die ruim een halve eeuw geleden een vreemde mogendheid buiten de grenzen wilden houden en de heulers werden betiteld als NSB-er.

pi_1593436
quote:
Op zondag 09 september 2001 14:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
Vreemde kronkel in de geschiedenis..........

We eren nog steeds onze verzetstrijders die ruim een halve eeuw geleden een vreemde mogendheid buiten de grenzen wilden houden en de heulers werden betiteld als NSB-er.

Waarom is dit een vreemde kronkel? Althans dat van die verzetsstrijders. Want van die NSB'ers is dat wel vreemd, want zie Grijs Verleden van van der Heijden: de meeste NSB'ers waren sukkelaars en de meeste overige Nederlanders ook trouwens.
I´m back.
pi_1593460
quote:
Op zondag 09 september 2001 14:16 schreef golfer het volgende:

[..]

De originele verwensing is door DOC aangepast d.m.v. ***** en de quotes van de originele opmerking zijn door mij aangepast.

Overigens zie ik niets logisch en zeker niets rechtmatigs in dat soort reacties. Schelden is in mijn ogen een uiting van onvermogen om op een normale manier te discussieren.

Neuh, als iemand je de oorlog verklaart, ga je natuurlijk rustig praten.
Sorry hoor, maar als iemand aan mij duidelijk maakt dat hij alles waar ik voor sta haat en minnacht, en mij wil aanvallen, dan kan hij een counterstrike van mij verwachten. Geen kopje thee en een prettig gesprek.

Die aanpak heeft de afgelopen 20 jaar fallikant gefaald, en ons gebracht waar we nu zijn. Gelukkis is zelfs Kok zover dat hij zegt dat het alles tolereren maar eens afgelopen moet zijn en dat er harde actie moet komen.

pi_1593470
quote:
Op zondag 09 september 2001 14:12 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Lekkere mentaliteit heb jij.

IK begin niet met de oorlog te verklaren hoor. Maar als ze dat willen, kunnen ze dat krijgen.
pi_1593479
quote:
Op zondag 09 september 2001 14:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waarom is dit een vreemde kronkel? Althans dat van die verzetsstrijders. Want van die NSB'ers is dat wel vreemd, want zie Grijs Verleden van van der Heijden: de meeste NSB'ers waren sukkelaars en de meeste overige Nederlanders ook trouwens.

Nadenkertje....
Overigens had van jou verwacht dat je het begreep.
pi_1593493
Probleem in de Islamistische wereld is dat er nooit een zelfbewuste middenklasse is geweest, die leerde zelfstandig na te denken. Wat dat betreft is de Islam efficiënter geweest in het onder de duim houden van de gelovigen dan het Christendom. Ook bij veel hogeropgeleiden komt het niet in hun hoofd op om kritiek te leveren op de rigide levenshouding die voortkomt uit het Islamitische geloof. Hoogopgeleide Westerlingen zijn vrijwel allemaal van God los. Geloven in iig in zelf nadenken en durven zichzelf en de instituties waarmee ze leven kritisch te benaderen. In de Islamitische wereld is zulks ondenkbaar. Gebeurt het toch dan krijgen ze meteen een Fatmah (?) over zich heen.
I´m back.
pi_1593510
quote:
Op zondag 09 september 2001 14:51 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Nadenkertje....
Overigens had van jou verwacht dat je het begreep.

Begrijp het wel, maar ben het er niet mee eens...
I´m back.
pi_1593543
quote:
Op zondag 09 september 2001 14:55 schreef Ryan3 het volgende:
Probleem in de Islamistische wereld is dat er nooit een zelfbewuste middenklasse is geweest, die leerde zelfstandig na te denken. Wat dat betreft is de Islam efficiënter geweest in het onder de duim houden van de gelovigen dan het Christendom. Ook bij veel hogeropgeleiden komt het niet in hun hoofd op om kritiek te leveren op de rigide levenshouding die voortkomt uit het Islamitische geloof. Hoogopgeleide Westerlingen zijn vrijwel allemaal van God los. Geloven in iig in zelf nadenken en durven zichzelf en de instituties waarmee ze leven kritisch te benaderen. In de Islamitische wereld is zulks ondenkbaar. Gebeurt het toch dan krijgen ze meteen een Fatmah (?) over zich heen.
Hier pak je idd 1 van de grootste oorzaken beet jah.

Het is trouwens een Fatwah.

Maar idd, geen enkele hoog opgeleide, intellectuele islamiet durft commentaar op de islam en zijn foute bezigheden te hebben, uit angst.

Het zal ooit wel goed komen denk ik, maar daar gaat OF nog een hoop tijd overheen, OF een derde wereldoorlog met daarin de islamitische wereld betrokken....

pi_1593548
quote:
Op zondag 09 september 2001 14:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Begrijp het wel, maar ben het er niet mee eens...

Geeft niet. We hoeven toch niet altijd het eens met elkaar te zijn.
pi_1593599
quote:
Op zondag 09 september 2001 15:02 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Hier pak je idd 1 van de grootste oorzaken beet jah.

Het is trouwens een Fatwah.

Maar idd, geen enkele hoog opgeleide, intellectuele islamiet durft commentaar op de islam en zijn foute bezigheden te hebben, uit angst.

Het zal ooit wel goed komen denk ik, maar daar gaat OF nog een hoop tijd overheen, OF een derde wereldoorlog met daarin de islamitische wereld betrokken....

Gekoppeld aan het feit dat ze in dictaturen leven. In Marokko verdwenen dissenters, zonder vorm van proces, onder de vorige koning in kerkers. In Turkeije is het ook niet raadzaam om bijv. op te komen voor de mensenrechten, want dan leer je al gauw hoe de mensenrechten er in de praktijk idd vertrapt worden. Bovendien is er altijd nog een onzichtbare, barbaarse burgeroorlog aan de gang in Oost-Turkeije met alle gevolgen van dien. En dan kom je als eenvoudige arbeider plotseling in een vreemd landje waar alles mag en kan. Cultuurshock. Vanjewelste.

[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 09-09-2001 15:16]

I´m back.
pi_1593606
quote:
Op zondag 09 september 2001 15:03 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Geeft niet. We hoeven toch niet altijd het eens met elkaar te zijn.

Hier ben ik het wel mee eens...
I´m back.
pi_1593735
quote:
Op zondag 09 september 2001 15:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gekoppeld aan het feit dat ze in dictaturen leven. In Marokko verdwenen dissenters, zonder vorm van proces, onder de vorige koning in kerkers. In Turkeije is het ook niet raadzaam om bijv. op te komen voor de mensenrechten, want dan leer je al gauw hoe de mensenrechten er in de praktijk idd vertrapt worden. Bovendien is er altijd nog een onzichtbare, barbaarse burgeroorlog aan de gang in Oost-Turkeije met alle gevolgen van dien. En dan kom je als eenvoudige arbeider plotseling in een vreemd landje waar alles mag en kan. Cultuurshock. [afbeelding] Vanjewelste.

Yep

Helaas zit de eenvoudige arbeider in NL nu met de gebakken peren.

Men kan gewoon niet met de vrijheid omgaan, het is net als een kind dat verkeerd opgevoed is en nooit heeft geleerd zelf verantwoordlijkheid te nemen.

De allochtonen zijn het nu ook echt voor zichzelf aan het verpesten. De gematigde Nederlander is het gezeik over bv de hoofddoekjes ook meer dan spuugtzat. In A'dam verplicht een college een hoofddoek, dat mag dan. Maar als een niet-islamitische school het verbiedt, dan is het discriminatie en wordt de school aangeklaagd. Marokkaanse regeringen vragen om wetten aan te passen alhier (huwbare leeftijd naar 15) en zwembaden worden gesloten, dokters worden geterroriseerd etc.
En wat doet NL? Niks, die gaan rustig verder om alles goed te praten en te "nuanceren". Om maar niet toe te geven dat het paard van Troje misschien wel echt binnen is gehaald.

Zelfs als een stel van deze allochtonen openlijk hun haat en minachting jegens de NL-cultuur en overheid tentoonspreiden en stellen dat het tijd is voor de islamitisering van NL en dat de oorlog mag beginnen, dan NOG mag je je niet negatief uitlaten, NOCH misschien eens stellen dat het tijd is voor wat harde actie. Nee, dan heb je een 'lekkere mentaliteit'.

Ben benieuwd wanneer echt iedereen wakker wordt, en of het dan al niet te laat is....

[Dit bericht is gewijzigd door Ron_Jeremy op 09-09-2001 15:38]

zondag 9 september 2001 @ 15:51:36 #79
15025 F1-2001
SCHUMACHER RULES F1
pi_1593923
quote:
Op zondag 09 september 2001 14:16 schreef golfer het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Hoe racistisch men ook moge zijn, dit laat toch zien dat sommige mensen hier niet beschaaf zijn
  zondag 9 september 2001 @ 15:58:26 #80
15025 F1-2001
SCHUMACHER RULES F1
pi_1593990
quote:
Op zondag 09 september 2001 14:55 schreef Ryan3 het volgende:
Dit is de fout die veel Hollanders maken. Al die problemen en rare regeringen in dat soort landen koppelen aan de Islam. Alleen zijn al die dingen die in dat soort landen gebeuren niet te vinden in de Koran. Er wordt zoveel in die landen gedaan en dan roepen ze dat het van de Islam is. Dit doen ze om het volk onder de duim te houden. Heeft de heksenjacht en Jodenvervolging iets te maken met de Christendom??? En de slavernij en nog 1000 andere dingen waar we als Hollanders voor zouden moeten schamen!? Dit zijn dingen die allemaal onder christelijke regimes hebben plaatsgevonden maar niets met de christendom te maken hebben, immers die moedigt naastenliefde aan voor je medemens.

[Dit bericht is gewijzigd door F1-2001 op 09-09-2001 15:59]

pi_1593992
quote:
Op zondag 09 september 2001 15:29 schreef Ron_Jeremy het volgende:

De allochtonen zijn het nu ook echt voor zichzelf aan het verpesten.

.....

Ben benieuwd wanneer echt iedereen wakker wordt, en of het dan al niet te laat is....

Dat je het niet zo op Marokkanen hebt was me al duidelijk, maar wat hebben de andere allochtonen je misdaan? Dit gegeneraliseer is juist een blijk van niet zo heel erg wakker zijn.
pi_1594148
quote:
Op zondag 09 september 2001 15:58 schreef the-O het volgende:

[..]

Dat je het niet zo op Marokkanen hebt was me al duidelijk, maar wat hebben de andere allochtonen je misdaan? Dit gegeneraliseer is juist een blijk van niet zo heel erg wakker zijn.

Godsamme, als ik Marokkanen zeg dan discrimineer ik, houd ik het redelijk neutraal door allochtonen te zeggen, is het weer niet goed.

Je kan proberen de aandacht van het onderwerp af te leiden door dit soort zaken te gaan posten, maar helaas. Het werkt niet. En ik ben heel wakker dank je wel. Nu verder met het onderwerp graag.

pi_1594190
quote:
Op zondag 09 september 2001 16:14 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Godsamme, als ik Marokkanen zeg dan discrimineer ik, houd ik het redelijk neutraal door allochtonen te zeggen, is het weer niet goed.

Je kan proberen de aandacht van het onderwerp af te leiden door dit soort zaken te gaan posten, maar helaas. Het werkt niet. En ik ben heel wakker dank je wel. Nu verder met het onderwerp graag.

Zeg ik ergens dat je discrimineerd door Marokkanen te zeggen

Ergens van af leiden Tikkeltje paranoia?

Je generaliseert, dat wel. Allochtonen is even iets anders, maar neem me niet kwalijk dat ik je er even op probeerde te wijzen.

pi_1594195
quote:
Op zondag 09 september 2001 15:58 schreef F1-2001 het volgende:

[..]

Dit is de fout die veel Hollanders maken. Al die problemen en rare regeringen in dat soort landen koppelen aan de Islam. Alleen zijn al die dingen die in dat soort landen gebeuren niet te vinden in de Koran. Er wordt zoveel in die landen gedaan en dan roepen ze dat het van de Islam is. Dit doen ze om het volk onder de duim te houden. Heeft de heksenjacht en Jodenvervolging iets te maken met de Christendom??? En de slavernij en nog 1000 andere dingen waar we als Hollanders voor zouden moeten schamen!? Dit zijn dingen die allemaal onder christelijke regimes hebben plaatsgevonden maar niets met de christendom te maken hebben, immers die moedigt naastenliefde aan voor je medemens.

Ok, prima. Leg jij mij dan eens uit waarom die mensen zich zo wanstaltig gedragen naar een land wat ze alle mogelijkheden en support bied die ze maar kunnen wensen? En kom niet met dingen als: cultuur verschil en ze hebben hier teveel vrijheid dan ze aankunnen. Want op het moment dat iemand voorstelt om die vrijheid dan maar aan banden te leggen dan is het fout. En het zijn beloop laten gaan is nog veel verkeerder natuurlijk. Leg maar uit...... en doe niet net alsof die mensen ontoerekeningsvatbaar zijn door hun verschil in achtergrond.
pi_1594211
quote:
Op zondag 09 september 2001 16:20 schreef the-O het volgende:

[..]

Zeg ik ergens dat je discrimineerd door Marokkanen te zeggen

Ergens van af leiden Tikkeltje paranoia?

Je generaliseert, dat wel. Allochtonen is even iets anders, maar neem me niet kwalijk dat ik je er even op probeerde te wijzen.

Ga je nog iets nuttigs bijdragen aan deze discussie of ben je ook zo'n grammatica neuker als op de FP te vinden zijn?
pi_1594236
quote:
Op zondag 09 september 2001 16:22 schreef HartSlag het volgende:

[..]

Ga je nog iets nuttigs bijdragen aan deze discussie of ben je ook zo'n grammatica neuker als op de FP te vinden zijn?

Ik had mijn mening, zij het zeer beknopt, al gegeven hier. Leer eens lezen.
pi_1594266
Dat je eerst:
quote:
Dat je het niet zo op Marokkanen hebt was me al duidelijk
zegt en vervolgens:
quote:
Zeg ik ergens dat je discrimineerd door Marokkanen te zeggen?
getuigen van schijnheiligheid van de bovenste plank.
pi_1594295
quote:
Op zondag 09 september 2001 16:24 schreef the-O het volgende:

[..]

Ik had mijn mening, zij het zeer beknopt, al gegeven hier. Leer eens lezen.

Als je je mening alleen beknopt wilt geven dan is dat je goed recht natuurlijk. Ik denk alleen dat je er verstandiger aan doet om iets te beargumenteren. Het feit dat je hier meteen uithaalt dat ik niet zou kunnen lezen is echt weer een NoNo reactie en geeft eerder blijk aan jouw onvermogen om te schrijven als het mijne om te lezen.
pi_1594299
quote:
Op zondag 09 september 2001 16:27 schreef HartSlag het volgende:
Dat je eerst:
[..]

zegt en vervolgens:
[..]

getuigen van schijnheiligheid van de bovenste plank.

Leg eens uit, want ik snap het niet. Uit de post van de pornstar kwam duidelijk naar voren dat hij er irl problemen mee heeft. Maar ik snap de overgang naar allochtonen gewoon niet, zo moeilijk is dat toch niet? En waarom reageer jij er zo pissig op???
pi_1594334
quote:
Op zondag 09 september 2001 16:29 schreef HartSlag het volgende:

[..]

Als je je mening alleen beknopt wilt geven dan is dat je goed recht natuurlijk. Ik denk alleen dat je er verstandiger aan doet om iets te beargumenteren. Het feit dat je hier meteen uithaalt dat ik niet zou kunnen lezen is echt weer een NoNo reactie en geeft eerder blijk aan jouw onvermogen om te schrijven als het mijne om te lezen.

Mijn mening in deze is dat ik het niet onbelangrijk vind dat er onderscheid gemaakt wordt tussen pak em beet Marokkanen en allochtonen. Zo beknopt kan het dus
pi_1594421
quote:
Op zondag 09 september 2001 16:33 schreef the-O het volgende:

[..]

Mijn mening in deze is dat ik het niet onbelangrijk vind dat er onderscheid gemaakt wordt tussen pak em beet Marokkanen en allochtonen. Zo beknopt kan het dus

Tuurlijk is het van belang om dat onderscheid te maken, maar het lijkt mij dat het duidelijk is dat we het in dit topic over een bepaalde groep hebben. Welke dat is hoef ik toch niet meer te vermelden heh?
En inderdaad, zo beknopt kan ook, was ff nijdig...vandaar
  zondag 9 september 2001 @ 16:46:19 #92
15025 F1-2001
SCHUMACHER RULES F1
pi_1594439
quote:
Op zondag 09 september 2001 16:20 schreef HartSlag het volgende:

[..]

Ok, prima. Leg jij mij dan eens uit waarom die mensen zich zo wanstaltig gedragen naar een land wat ze alle mogelijkheden en support bied die ze maar kunnen wensen? En kom niet met dingen als: cultuur verschil en ze hebben hier teveel vrijheid dan ze aankunnen. Want op het moment dat iemand voorstelt om die vrijheid dan maar aan banden te leggen dan is het fout. En het zijn beloop laten gaan is nog veel verkeerder natuurlijk. Leg maar uit...... en doe niet net alsof die mensen ontoerekeningsvatbaar zijn door hun verschil in achtergrond.

OK

Ten eerste komt het niet door cultuurverschil, hoewel dat mischien wel iets uitmaakt.

Ten eerste: Ouders die voornamelijk laagopgeleid zijn of meestal helemaal geen opleiding hebben genoten.

Ten tweede: Vaders die hun zonen veels te vrij laten en zich niet met de opvoeding bemoeien. Als je naar de Marokkaanse meisje kijkt die veel strakker zijn opgevoed, die doen het super. Op universiteiten en hogescholen zijn zei de personen die het relatief gezien het best doen. Veel beter zelfs als de autochtone studenten. Het is nu eenmaal zo dat wanneer je iets als vanzelfspreken ziet je er misbruik van gaat maken. Dat doen de marokkaanse jongens met die vrijheid die ze van hun vaders krijgen. Maar de meisje in tegenstelling, die moeten om die vrijheid vechten, dus als ze een kans krijgen om te studeren etc. blinken ze daar in uit omdat ze heel gemotiveerd zijn. Dus ik denk dat de oorzaak van die problemen bij de vaders ligt!!!!!!!!

PS.

Ik heb veel marokkaanse vrienden en vriendinnen en 90 procent van hen heeft Universiteit of Hogeschool gedaan. Dat zijn voornamelijk mensen waarbij de ouders de kinderen altijd steunden en ze goed hebben gestuurd!

zondag 9 september 2001 @ 16:53:56 #93
15025 F1-2001
SCHUMACHER RULES F1
pi_1594502
Ik wou nog dit toevoegen:

Er zijn talloze onderzoeken geweest naar de probleemsituatie van marokkaanse jongeren. Uit die onderzoeken is gebleken dat Nederlanders die uit gezinnen komen met een inkomen en sociale status die ongeveer gelijk is als die van die marokkanen ( lage inkomen van ouders, weinig opleiding genoten,gettovorming etc. )het net zo slecht doen en hetzelfde gedrag vertonen. Dus aangezien marokkanen relatief gezien meer uit dat soort millieus komen is dit 1 van de verklaringen van het hogere percentage ontspoorden.

pi_1594508
quote:
Op zondag 09 september 2001 16:44 schreef HartSlag het volgende:

[..]

En inderdaad, zo beknopt kan ook, was ff nijdig...vandaar

oké, geen blijvende schade aangericht laten we maar zeggen, fijn dat er zo ook nog op teruggekomen kan worden.

enneh...touché over dat onvermogen om te schrijven, dat wel

pi_1594806
quote:
Op zondag 09 september 2001 16:46 schreef F1-2001 het volgende:

[..]

OK

Ten eerste komt het niet door cultuurverschil, hoewel dat mischien wel iets uitmaakt.

Ten eerste: Ouders die voornamelijk laagopgeleid zijn of meestal helemaal geen opleiding hebben genoten.

Ten tweede: Vaders die hun zonen veels te vrij laten en zich niet met de opvoeding bemoeien. Als je naar de Marokkaanse meisje kijkt die veel strakker zijn opgevoed, die doen het super. Op universiteiten en hogescholen zijn zei de personen die het relatief gezien het best doen. Veel beter zelfs als de autochtone studenten. Het is nu eenmaal zo dat wanneer je iets als vanzelfspreken ziet je er misbruik van gaat maken. Dat doen de marokkaanse jongens met die vrijheid die ze van hun vaders krijgen. Maar de meisje in tegenstelling, die moeten om die vrijheid vechten, dus als ze een kans krijgen om te studeren etc. blinken ze daar in uit omdat ze heel gemotiveerd zijn. Dus ik denk dat de oorzaak van die problemen bij de vaders ligt!!!!!!!!

PS.

Ik heb veel marokkaanse vrienden en vriendinnen en 90 procent van hen heeft Universiteit of Hogeschool gedaan. Dat zijn voornamelijk mensen waarbij de ouders de kinderen altijd steunden en ze goed hebben gestuurd!

Maar das hartstikke mooi toch? Ik weet dat het zo is in veel gevallen, ook ik heb "allochtone" vrienden en vriendinnen. En de meisjes zijn vaak heel ok, alleen die irritante jochies niet. En ik had ook al die vrijheid, en ik doe ook niet zo. Maw, dat is geen excuus. Die jongeren van nu zijn hier geboren en opgegroeid met dezelfde vrijheden die we allemaal hebben. Dat de vaders ze teveel loslaten en nergens opletten, moeten wij daarvoor opdraaien? Nee toch zeker? Het is gewoon een kwestie van mentaliteit en discipline. Disciplinaire maatregelen treffen dus.
  zondag 9 september 2001 @ 17:35:26 #96
15025 F1-2001
SCHUMACHER RULES F1
pi_1594823
quote:
Op zondag 09 september 2001 17:32 schreef HartSlag het volgende:

[..]

Het is gewoon een kwestie van mentaliteit en discipline. Disciplinaire maatregelen treffen dus.

Hier ben ik het helemaal met je eens. Ga je te ver, dan moet je opdraaien voor de gevolgen.
pi_1594839
quote:
Op zondag 09 september 2001 16:53 schreef F1-2001 het volgende:
Ik wou nog dit toevoegen:

Er zijn talloze onderzoeken geweest naar de probleemsituatie van marokkaanse jongeren. Uit die onderzoeken is gebleken dat Nederlanders die uit gezinnen komen met een inkomen en sociale status die ongeveer gelijk is als die van die marokkanen ( lage inkomen van ouders, weinig opleiding genoten,gettovorming etc. )het net zo slecht doen en hetzelfde gedrag vertonen. Dus aangezien marokkanen relatief gezien meer uit dat soort millieus komen is dit 1 van de verklaringen van het hogere percentage ontspoorden.

Het is helemaal niet zo dat er meer --gezinnen met weinig opleiding, arm etc etc-- marokkaanse gezinnen zijn als nederlandse gezinnen. WEL is het zo dat de marokkaanse jongens uit die gezinnen zich vaker "te buiten gaan". In nederland zijn er nog altijd MEER van dat soort gezinnen van autochtone afkomst dan van allochtone afkomst. En precies wat je zegt: de genoemde factoren spelen wel degelijk mee in het gedrag van een kind. Maar dat maakt het niet zo dat je er niets van zou mogen zeggen of niet zou mogen aanpakken. Juist die groep moet met harde hand worden aangepakt. Mensen die willen/kunnen kun je op een andere manier benaderen, maar die harde etters die er rondlopen luisteren nou eenmaal niet naar een aai over hun bol. En dat geld voor autochtoon zowel als allochtoon.
pi_1595014
quote:
Op zondag 09 september 2001 15:58 schreef F1-2001 het volgende:

[..]

Nee, dan ga ik gezellig met m'n gezin in Tel Aviv een hamburgertje eten en dan komt er een jongen aan verpakt in TNT en die trekt aan het koordje, omdat ie weet dat ie als martelaar in een heilige oorlog (intifadah) direct naar het paradijs gaat. En wie heeft hem dat verteld? De hamburgers werden zo wel erg bloederig zeg. Conclusie de Islam is net zo'n onoverzichtelijke puinhoop als iedere andere religie. De ene imam zegt dat je je naaste moet liefhebben, want kijk dat staat in de Koran en de andere imam zegt dat je al die Joodse rotzakken moet afmaken, want kijk het staat in de koran. Jodenvervolging werd overigens naast allerlei andere oorzaken weldegelijk ook in de hand gewerkt door het sluimerende door de kerk instandgehouden bijbelse anti-semitisme. Want ja, Jezus werd door de Joden op zijn kruis getild en Pontius Pilatus waste zijn handen in onschuld. Door dit bijbelse ant-semitisme werden ze in vrije beroepen geduwd, waardoor het economisch anti-semitisme ontstond. Vergeet niet dat de gemiddelde Westerse mens van een eeuw of zelfs een halve eeuw geleden nu niet bepaald zelfstandig nadacht. Wat dit betreft heeft de wende zich pas voorgedaan na de culturele revolutie van 1968. Pas toen ging men bijv. hier in den lande autoriteiten massaal kritisch beoordelen en ontstond er een gezagscrisis.
I´m back.
  zondag 9 september 2001 @ 18:40:52 #99
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_1595209
quote:
Op zaterdag 08 september 2001 13:20 schreef Ryan3 het volgende:
Veel verontwaardigde Nederlandse reacties. Accoord, dat is te voorzien bij een directe linkse. Niemand leest tussen de regels door dat het hier een provocatie betreft. Op 1 of andere manier staat het water tot aan de lippen bij onze Arabische vrinden en uiteraard kun je verontwaardigd je kop in het zand steken, maar je kunt ook proberen te analyseren waar de problemen die worden aangehaald over gaan.
Als er ergens het water tot aan de lippen staat dan is het wel bij het autochtone deel van de bevolking plus het geintegreerde deel van de allochtone bevolking.
En dan gaat het over het moeten accepteren van allochtone overlast die de perken te buiten gaat langzamerhand.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  zondag 9 september 2001 @ 21:36:58 #100
15025 F1-2001
SCHUMACHER RULES F1
pi_1596515
quote:
Op zondag 09 september 2001 18:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, dan ga ik gezellig met m'n gezin in Tel Aviv een hamburgertje eten en dan komt er een jongen aan verpakt in TNT en die trekt aan het koordje, omdat ie weet dat ie als martelaar in een heilige oorlog (intifadah) direct naar het paradijs gaat. En wie heeft hem dat verteld? De hamburgers werden zo wel erg bloederig zeg. Conclusie de Islam is net zo'n onoverzichtelijke puinhoop als iedere andere religie. De ene imam zegt dat je je naaste moet liefhebben, want kijk dat staat in de Koran en de andere imam zegt dat je al die Joodse rotzakken moet afmaken, want kijk het staat in de koran. Jodenvervolging werd overigens naast allerlei andere oorzaken weldegelijk ook in de hand gewerkt door het sluimerende door de kerk instandgehouden bijbelse anti-semitisme. Want ja, Jezus werd door de Joden op zijn kruis getild en Pontius Pilatus waste zijn handen in onschuld. Door dit bijbelse ant-semitisme werden ze in vrije beroepen geduwd, waardoor het economisch anti-semitisme ontstond. Vergeet niet dat de gemiddelde Westerse mens van een eeuw of zelfs een halve eeuw geleden nu niet bepaald zelfstandig nadacht. Wat dit betreft heeft de wende zich pas voorgedaan na de culturele revolutie van 1968. Pas toen ging men bijv. hier in den lande autoriteiten massaal kritisch beoordelen en ontstond er een gezagscrisis.

Je kan ook gezellig met je gezin naar Gaza gaan. Loop je kans geraakt te worden door een raket. Zogenaamd bestemd voor terroristen
pi_1596639
quote:
Op zondag 09 september 2001 21:36 schreef F1-2001 het volgende:

[..]

Je kan ook gezellig met je gezin naar Gaza gaan. Loop je kans geraakt te worden door een raket. Zogenaamd bestemd voor terroristen

Als liberale geseculariseerde Jood kan ik niet gezellig naar Gaza gaan om hamburgers te eten, want dan wordt ik al vermoord voordat ik het terrasje bereik en niet door raketten.
I´m back.
  zondag 9 september 2001 @ 21:58:51 #102
15025 F1-2001
SCHUMACHER RULES F1
pi_1596700
quote:
Op zondag 09 september 2001 21:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als liberale geseculariseerde Jood kan ik niet gezellig naar Gaza gaan om hamburgers te eten, want dan wordt ik al vermoord voordat ik het terrasje bereik en niet door raketten.

Er zijn zat plaatsen in israel waar een Palestijn ook niet ff een hamburger kan gaan eten.
  zondag 9 september 2001 @ 22:01:48 #103
14799 Penance
So Bite Me, Eh?
pi_1596745
Op sommige punten heeft die Arabische Partij wel gelijk, alleen geldt dit voor Nederlandse burgers in het algemeen en niet alleen voor allochtonen, quote:

[In Nederland wordt alleen maar geouwehoerd, heerst de democratie van de blaffende honden. Je mag zeggen wat je wilt, als je maar niet bijt.]

[Onze vertegenwoordigers zijn ze niet. Ze hebben geen contact met de man in de straat.]

Dan kun je wel zielig doen alsof dit een specifieke campagne tegen allochtonen betreft en zo een paar makkelijke stemmen winnen, maar het punt is dat de politici naar geen enkele burger luisteren (betuwelijn/euro enz.)

Allochtonen krijgen juist een voorkeursbehandeling in onze maatschappij dankzij de opgedrongen tolerantie in ons landje.
De politiek blijft maar matig reageren op allochtone en illegale(!) wetsovertreders omdat die het zgn. al zo moeilijk hebben met zich aanpassen.

(Ik heb dan ook niet specifiek een probleem met allochtone criminelen, maar tuig in het algemeen.)

Dus ze moeten niet zeuren, practisch alle Nederlanders voelen zich genaaid door de staat.

Things to meat, people to do, places to kill.
pi_1596765
quote:
Op zondag 09 september 2001 21:58 schreef F1-2001 het volgende:

[..]

Er zijn zat plaatsen in israel waar een Palestijn ook niet ff een hamburger kan gaan eten.

Dat is dus niet waar. Nieuws gezien vandaag? Twas weer gezellig in Israël...
I´m back.
  zondag 9 september 2001 @ 22:06:49 #105
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1596797
Er is op AN&M een andere discussie over Israël-Palestijnen.

Blijf in dit topic s.v.p. een beetje ontopic.

Het gaat hier over de uitspraken van de nieuwe Arabische Partij.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_1596823
quote:
Op zondag 09 september 2001 22:06 schreef golfer het volgende:
Er is op AN&M een andere discussie over Israël-Palestijnen.

Blijf in dit topic s.v.p. een beetje ontopic.

Het gaat hier over de uitspraken van de nieuwe Arabische Partij.

Sorry, maar ik reageer alleen op iemand die zegt dat Palestijnen zich in Israël niet vrij kunnen bewegen. Toevallig wijst het nieuws van vandaag weer uit dat dit bull is, met alle gevolgen van dien...
I´m back.
  zondag 9 september 2001 @ 22:18:02 #107
15025 F1-2001
SCHUMACHER RULES F1
pi_1596899
quote:
Op zondag 09 september 2001 22:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Sorry, maar ik reageer alleen op iemand die zegt dat Palestijnen zich in Israël niet vrij kunnen bewegen. Toevallig wijst het nieuws van vandaag weer uit dat dit bull is, met alle gevolgen van dien...

Wat ik zei is dat er plaatsen zijn waar Palestijnen ook niet veilig zijn. Als een Palestijn naar een plaats gaat waar alleen kollonisten wonen gaat hij geheid dood. Kijk je weleens sateliet tv? Daar zie je dingen die je niet op het NOS nieuws ziet
pi_1596961
quote:
Op zondag 09 september 2001 14:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

dat boek is onderuit gehaald door de critici, maar ik heb het niet gelezen. moeite waard?
credo in un dio crudel
pi_1597146
quote:
Op zondag 09 september 2001 22:25 schreef FAL het volgende:

[..]

dat boek is onderuit gehaald door de critici, maar ik heb het niet gelezen. moeite waard?

Zeer de moeite waard en geen wonder dat critici dit onderuit willen trappen. Of het geheel en al lukt is een tweede. Ikzelf heb ook wel kritiek, maar vind het een goed uitgangspunt om deze materie verder te onderzoeken. Aanbevelingswaardig derhalve...
I´m back.
pi_1597300
quote:
Op zondag 09 september 2001 22:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zeer de moeite waard en geen wonder dat critici dit onderuit willen trappen. Of het geheel en al lukt is een tweede. Ikzelf heb ook wel kritiek, maar vind het een goed uitgangspunt om deze materie verder te onderzoeken. Aanbevelingswaardig derhalve...

kritiek van nrc erop leek me vrij goede. maar ik zal het eens lezen, het onderwerp interesseert me
credo in un dio crudel
pi_1597375
quote:
Op zondag 09 september 2001 22:58 schreef FAL het volgende:

[..]

kritiek van nrc erop leek me vrij goede. maar ik zal het eens lezen, het onderwerp interesseert me

Wat waren de hoogtepunten van deze kritiek (en toch niet hoop ik dat auteur zoon is van rabiate NSB'er)?
I´m back.
pi_1597628
quote:
Op zondag 09 september 2001 23:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat waren de hoogtepunten van deze kritiek (en toch niet hoop ik dat auteur zoon is van rabiate NSB'er)?

Lekker offtopic
Het is alweer van maart dit jaar geloof ik.
voornamelijk dat de schrijver teveel probeert zich af te zetten tegen De Jong en te weinig rekening houdt met de propagandistische kracht van met name de Amerikaanse media.
Zo zullen de verschillende oorlogsbeelden die zijn ontstaan, steeds verder uit elkaar komen te liggen.

Het grote publiek zal nog lang huiveren bij de serie Daders en Slachtoffers, de historici zullen het beeld voor een beperkt publiek steeds meer nuanceren.

dat vond ik wel sterk gevonden.

credo in un dio crudel
pi_1597852
quote:
Op zondag 09 september 2001 23:27 schreef FAL het volgende:

[..]

Lekker offtopic
Het is alweer van maart dit jaar geloof ik.
voornamelijk dat de schrijver teveel probeert zich af te zetten tegen De Jong en te weinig rekening houdt met de propagandistische kracht van met name de Amerikaanse media.
Zo zullen de verschillende oorlogsbeelden die zijn ontstaan, steeds verder uit elkaar komen te liggen.

Het grote publiek zal nog lang huiveren bij de serie Daders en Slachtoffers, de historici zullen het beeld voor een beperkt publiek steeds meer nuanceren.

dat vond ik wel sterk gevonden.

Well offtopic it is than mate... (maar gelukkig slapen de meeste fok!forummers al).

Op zich is dat geen reden. Dat van der Heijden zich te veel afzet tegen de Jong. Dat is zelfs geen goede reden, tenzij iemand denkt dat de Jong het evangelie uitdraagt m.b.t. Nederland en de Bezetting. Mind you, de Jong zat hoog en droog in Engeland...

Wat de Amerikanen van WO II hebben gemaakt is sowieso niet los te zien van alles wat na WO II is gebeurd volgens mij en dan doel ik vooral op de Koude Oorlog. Wat Amerikaanse historici over WO II denken weet ik overigens niet precies. Wat ik wel weet is wat Amerikaanse filmers erover denken. Zie Spielberg's Saving Private Ryan. En dat is vrij genuanceerd. WO II wordt steeds meer gezien in termen van een menselijk drama. D.w.z. naast dat ene wereldomvattende morele drama van de Holocaust dan.

Vooral de Nederlandse houding ten opzichte van WO II en collaboratie en verzet is nog al overspannen geweest. Ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik heb de generatie die toen jong volwassen was van nabij meegemaakt (velen zijn nu dood) en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat zij massaal hun snor gedrukt hebben om achteraf allerlei sterke verhalen op te hangen aan hun nageslacht. Zo zijn Hollanders nu eenmaal. En zoveel beweert van der Heijden ook. Pantoffelhelden.

Ook de NSB, op enkele uitzonderingen na, was van een hemeltergende naïeviteit. Zo'n Mussert is een wereldvreemde schertsfiguur geweest en Onkel Adi zal zich wel rot gelachen hebben...

En de Soldaat van Oranje (1 der beste Nederlandse films allertijden) is nu eenmaal de uitzondering die de regel bevestigt, vrees ik...

[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 09-09-2001 23:58]

I´m back.
  maandag 10 september 2001 @ 00:11:30 #114
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1598013
Zo, en nu dus echt weer ontopic verder, anders gaat dit modje boos worden!
Poef.....gone! ©golfer
pi_1598041
quote:
Op maandag 10 september 2001 00:11 schreef golfer het volgende:
Zo, en nu dus echt weer ontopic verder, anders gaat dit modje boos worden!
Awright, awright, mate, hold your horses, will ye...
I´m back.
pi_1598134
Van mij mogen ze zo'n partij oprichten, het is tenslotte toch een van de (grond)rechten in nederland. Maar ik denk niet dat ze er veel mee zullen bereiken. Ze zullen wel net zoals alle extremistische partijen ten onder gaan aan ruzies en schandalen. Je kunt toch niet serieus denken dat die lui een bedreiging vormen voor de nederlandse politiek, laat staan een zogenaamde oorlog kunnen beginnen.
This is this. This ain't something else, this is this!
  maandag 10 september 2001 @ 02:37:01 #117
272 R@b
No-nonsens
pi_1598692
'Wij zijn de valse beloftes zat'

Ibrahim Farouk (58) en Mustafa Aboustib (49) zijn boos. Op de Nederlandse overheid, die 'haar Arabische onderdanen als tweederangsburgers behandelt'. Op allochtone politici, die niets voor hun achterban doen en slechts 'de zakken vullen'.

Volgens de Egyptische filmmaker en de Marokkaanse schrijver delen vele Arabieren hun woede. Reden om vandaag de Arabische Democratische Partij op te richten. Vanuit Amsterdam moet hun politieke beweging de rest van Nederland veroveren. 'Als wij erin slagen politici op een andere manier naar Arabieren te laten kijken, is onze opzet geslaagd.'

- Waarom een Arabische partij?

'Het is tijd dat wij onze stem laten horen. Al dertig jaar worden Arabieren in Nederland in de kou gelaten. Wij zijn de leugens en de valse beloftes zat. In Nederland wordt alleen maar geouwehoerd, heerst de democratie van de blaffende honden. Je mag zeggen wat je wilt, als je maar niet bijt. Genoeg. De tijd is rijp voor de Arabisering van de Nederlandse politiek.'

- Nederlandse politieke partijen hebben toch al Arabieren en andere allochtonen in dienst?

'Die doen al jaren niks. De meesten zijn gekozen vanwege hun mooie Arabische uiterlijk en niet vanwege hun kritische houding. Kamerleden als Cherribi (VVD) en Rabbae (GroenLinks) zijn gekochte figuren, jaknikkers. Onze vertegenwoordigers zijn ze niet. Ze hebben geen contact met de man in de straat.

'Allochtone politici komen alleen langs als ze stemmen nodig hebben. Praten wat, bidden wat in de moskee en zijn weer weg. Of ze draven op aan het handje van de burgemeester of de politiecommissaris als er problemen zijn. Die mensen zijn niet onze vertegenwoordigers. Zij weten niet wat er bij Arabieren speelt.'

- Wat zijn jullie problemen?

'Wij worden als debiele kinderen behandeld. Merk je niet hoe politici altijd over ons praten, in plaats van mét ons? Dertig jaar wonen wij in Nederland, maar nog altijd zijn we tweederangsburgers. Als we klagen, integreren we zogenaamd niet. Dan zijn we gevaarlijk. Doe dan wat. Kijk naar onze werkelijke problemen en niet naar datgene wat jullie denken dat onze problemen zijn. Hoe kunnen jullie weten wat onze problemen zijn als jullie nooit contact met ons hebben?

'Die hele discussie rond de uitspraken van el Moumni over homoseksuelen is typerend. Puur het gevolg van onwetendheid. Inburgeringscursussen voor imams? Wat een onzin! Zorg ervoor dat de gewone mensen worden ingeburgerd. Dat ze als gelijken mee kunnen doen in de Nederlandse samenleving. Dan kunnen zijzelf zo'n imam terugfluiten. Als ze niks weten, kunnen ze ook niks zeggen.'

- Arabieren worden de dupe van fouten door de Nederlandse overheid?

'Juist. De sociale segregatie is niet onze schuld. Door vast te houden aan jullie regeltjes hebben jullie ons bij elkaar gedreven. En wat dacht je van de financiële chaos onder Arabieren? Hele straten mochten ongestoord worden gevuld met shoarmazaken en snackbars. Ingrijpen deden jullie niet, want dat was tegen de wet. Typisch Nederlands. Kunstmatig de wet mooi houden in plaats van de maatschappij. Nu worden we geconfronteerd met de gevolgen: stuk voor stuk gaan Arabische ondernemers failliet en mogen ze hun hand ophouden bij de sociale dienst.'

- Is dat niet wat overdreven?

'De Nederlandse overheid weet niet wat ze doet! Dat zie je weer in die hele discussie over arbeidsmigratie. Weer haalt Nederland kant-en-klare werknemers uit het buitenland. Waarom? Investeer in je mensen hier. Als Nederland dertig jaar geleden aandacht had geschonken aan zijn Arabische migranten, hadden we nu prima opgeleide arbeidskrachten gehad. 'Ook de problemen met Arabische jongeren werken jullie zelf in de hand. Waarom denk je dat deze jongens ontsporen? Ze nemen wraak op de politie en de Nederlandse overheid. Die hebben hun gezinnen kapotgemaakt. Daarom zeggen wij: laat de ouders hun kinderen opvoeden.'

- Met zulke teksten maakt de Arabische Democratische Partij zich niet populair.

'Wij weten dat we ongewenst zijn. De politiek moet ons niet, de Nederlander niet, en ook de autoriteiten in ons land van herkomst moeten ons niet. Zij zullen alles doen om ons kapot te maken. Waarom? Wij zijn gevaarlijk. Wij komen op voor de Arabieren. Stellen hun problemen kritisch aan de orde. Laat de oorlog maar beginnen. Na dertig jaar verwaarlozing hebben wij niks te verliezen.'

================================================================

Ik lees niet zoveel verbazingwekkends in dit artikel. Ze zijn teleurgesteld in de multiculturele-samenlevig, ze zijn de enige niet

Bovendien hebben ze op een aantal punten gelijk. Neem nou die passage over allochtone eethuisjes. Nederland heeft dat jarenlang maar aan laten rotzooien, weigerde te reguleren, en nu zitten zij met de gebakken peren.

Verder zou Nederland eens moeten proberen om de allochtoon los te koppelen van de Islam. Wanneer er problemen zijn met jongeren niet gelijk naar de plaatselijke imam hollen, maar direct contact zoeken met de ouders. Bij problemen met Hollandse jongeren winnen we ook geen advies in bij de dominee.
En wanneer er weer eens een nieuwe moskee wordt geopend, zoals vorig jaar in Amsterdam, dan moet onze minister-president daar niet gelijk prominent op bezoek gaan. Dat geeft een verkeerd signaal af, alsof de Islam het belangrijkste zou zijn.

Nee, ik had eerst een hoop scepsis bij een Arabische partij (zie Arabische Democratische Partij wordt opgericht ), maar nu veel minder. Alleen jammer dat ze zich niet aan kunnen sluiten bij een reguliere politieke partij, of bijvoorbeeld bij Pim fortuyn. Zie een hoop raakpunten tussen die twee .

Ook Ryan3 had in dit kader een paar rake opmerkingen

- Anderen allochtonen, vaak de minvermogenden, zullen vasthouden aan hun traditionele Islamitische waarden en daar wringt de schoen niet zelden.

- Ikzelf sprak laatst met een groepje allochtone jongeren, met redelijk goede banen, en de indruk die ik kreeg was dat er een zekere afkeer bestond tegen alles wat Nederlands en Westers was. Vraag is: komt dit doordat ze heel hun leven met de nek worden aangekeken of is het een onderdeel van hun tradities om neer te kijken op de Westerse mens en samenleving?

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_1598908
quote:
Op maandag 10 september 2001 02:37 schreef R@b het volgende:
[:]

Ik lees niet zoveel verbazingwekkends in dit artikel. Ze zijn teleurgesteld in de multiculturele-samenlevig, ze zijn de enige niet

Bovendien hebben ze op een aantal punten gelijk. Neem nou die passage over allochtone eethuisjes. Nederland heeft dat jarenlang maar aan laten rotzooien, weigerde te reguleren, en nu zitten zij met de gebakken peren.

Verder zou Nederland eens moeten proberen om de allochtoon los te koppelen van de Islam. Wanneer er problemen zijn met jongeren niet gelijk naar de plaatselijke imam hollen, maar direct contact zoeken met de ouders. Bij problemen met Hollandse jongeren winnen we ook geen advies in bij de dominee.
En wanneer er weer eens een nieuwe moskee wordt geopend, zoals vorig jaar in Amsterdam, dan moet onze minister-president daar niet gelijk prominent op bezoek gaan. Dat geeft een verkeerd signaal af, alsof de Islam het belangrijkste zou zijn.

Nee, ik had eerst een hoop scepsis bij een Arabische partij (zie Arabische Democratische Partij wordt opgericht ), maar nu veel minder. Alleen jammer dat ze zich niet aan kunnen sluiten bij een reguliere politieke partij, of bijvoorbeeld bij Pim fortuyn. Zie een hoop raakpunten tussen die twee .

Ook Ryan3 had in dit kader een paar rake opmerkingen

- Anderen allochtonen, vaak de minvermogenden, zullen vasthouden aan hun traditionele Islamitische waarden en daar wringt de schoen niet zelden.

- Ikzelf sprak laatst met een groepje allochtone jongeren, met redelijk goede banen, en de indruk die ik kreeg was dat er een zekere afkeer bestond tegen alles wat Nederlands en Westers was. Vraag is: komt dit doordat ze heel hun leven met de nek worden aangekeken of is het een onderdeel van hun tradities om neer te kijken op de Westerse mens en samenleving?

R@b, ik ben blij deze mening van jou te lezen, ik weet niet of je mijn post betreffende dit artikel hebt gelezen (onderaan pagina 2 van dit topic), maar komt voor een groot deel overeen met wat jij schrijft.

Ik heb eigenlijk een vraag aan jou, velen op dit forum hadden met name moeite met het laatste stukje tekst van dit artikel, ik heb het vermoeden dat hier een specifieke bedoeling achter zit van deze partij (uitgebreid beschreven in mijn post) en was eigenlijk wel benieuwd naar je mening hierover.
Op voorhand bedankt voor uw reactie, Cosma.

maandag 10 september 2001 @ 03:53:59 #119
272 R@b
No-nonsens
pi_1598936
quote:
Op maandag 10 september 2001 03:30 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

R@b, ik ben blij deze mening van jou te lezen, ik weet niet of je mijn post betreffende dit artikel hebt gelezen (onderaan pagina 2 van dit topic), maar komt voor een groot deel overeen met wat jij schrijft.

Inderdaad, ben ik het ook mee eens
quote:

Ik heb eigenlijk een vraag aan jou, velen op dit forum hadden met name moeite met het laatste stukje tekst van dit artikel, ik heb het vermoeden dat hier een specifieke bedoeling achter zit van deze partij (uitgebreid beschreven in mijn post) en was eigenlijk wel benieuwd naar je mening hierover.
Op voorhand bedankt voor uw reactie, Cosma.

Je bedoelde dit stukje tekst?
============

- Met zulke teksten maakt de Arabische Democratische Partij zich niet populair.

'Wij weten dat we ongewenst zijn. De politiek moet ons niet, de Nederlander niet, en ook de autoriteiten in ons land van herkomst moeten ons niet. Zij zullen alles doen om ons kapot te maken. Waarom? Wij zijn gevaarlijk. Wij komen op voor de Arabieren. Stellen hun problemen kritisch aan de orde. Laat de oorlog maar beginnen. Na dertig jaar verwaarlozing hebben wij niks te verliezen.'
=====================

Daar is toch niet zoveel mis mee? Ze gaan ervan uit dat ze veel problemen gaan krijgen met de autoriteiten in hun land van herkomst, en met allochtonen die hier wonen en op die autoriteiten steunen. Het is bekend dat veel imams/moskeeën gesteund worden door autoriteiten in het land van herkomst. Niet voor niets zijn hier wonenden allochtonen vaak fundamentalistischer dan die in het land van herkomst. De islam misbruikt hen om hun onder de duim te houden. Hoe armer ze zijn, hoe makkelijker het is om mensen aan een fundamentalistische stroming te binden.

Deze Arabieren gaan de strijd aan op twee fronten: Met die hierboven gemeldde zaken, én met de allochtone knuffelpolitiek van de Nederlandse overheid: Laat de oorlog maar beginnen. Niks mis mee.

pi_1598954
TAV R@b,

Ik bedoelde dit stukje tekst:

quote:
Wij zijn gevaarlijk. Wij komen op voor de Arabieren. Stellen hun problemen kritisch aan de orde. Laat de oorlog maar beginnen. Na dertig jaar verwaarlozing hebben wij niks te verliezen.
En deze "verklaring" die ik erbij had getypt:
quote:
Op deze laatste quote doel ik dus, jammer, en ik heb al gezien dat het de nodige woede heeft opgewekt bij deze en gene.
De reden waarom zij dit gedaan hebben is naar ik aanneem om de zovele boze "hangjongeren" die totaal geen binding hebben met de maatschappij waarin zij leven, voor zich te winnen.
Ik vergelijk een dergelijke uitspraak een beetje als met de alom bekende "vol=vol" een eveneens gedane uitspraak om boze Nederlanders naar het stemhokje te krijgen.
Je kunt deze uitspraak van die Arabische partij verwerpelijk vinden, maar ik denk dat er sowieso weinig Nederlanders (van origine) op deze partij zullen stemmen, maar een bepaalde groep boze allochtone jongeren zal deze kreet wellicht aanspreken.

(Als die partij er dan komt, kunnen zij dan mooi eens regelmatig met deze jongeren om de tafel gaan zitten om het probleem op de juiste wijze te bespreken en op te lossen, hetgeen de niet-Arabische partijen tot op heden niet gelukt is).

Zoals je ziet vind ik het ook geen kwalijke quote, maar ik vroeg me af of jij je ook in deze "uitleg" kon vinden.

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 10-09-2001 04:16]

maandag 10 september 2001 @ 04:21:12 #121
272 R@b
No-nonsens
pi_1598961
quote:
Op maandag 10 september 2001 04:11 schreef Cosma-Shiva het volgende:
TAV R@b,

Ik bedoelde dit stukje tekst:
[..]

En deze "verklaring" die ik erbij had getypt:
[..]

Nee, met die verklaring van jou ben ik het niet eens.

Wij zijn gevaarlijk, daarmee doelen ze op gevaarlijk voor de autoriteiten in het land van herkomst en hier wonende aanhangers, én gevaarlijk voor de allochtone knuffelpolitiek. (dus types als Rabbae, Varma, Cherribi (etc) en belanghebbenden).

Laat de oorlog maar beginnen we zijn klaar voor de strijd. Een politieke strijd dus. zo lees ik die tekst.

Nee hoor, de heren van de Arabische partij hebben wat dat betreft mijn sympathie

pi_1598965
quote:
Op maandag 10 september 2001 04:21 schreef R@b het volgende:

[..]

Nee, met die verklaring van jou ben ik het niet eens.

Wij zijn gevaarlijk, daarmee doelen ze op gevaarlijk voor de autoriteiten in het land van herkomst en hier wonende aanhangers, én gevaarlijk voor de allochtone knuffelpolitiek. (dus types als Rabbae, Varma, Cherribi (etc) en belanghebbenden).

Laat de oorlog maar beginnen we zijn klaar voor de strijd. Een politieke strijd dus. zo lees ik die tekst.

Nee hoor, de heren van de Arabische partij hebben wat dat betreft mijn sympathie

Er zijn dus meerdere manieren om dit te interpreteren, ik kan me overigens wel in die van jou vinden, naast de mijne vanzelfsprekend.
(Jij verklaard de achterliggende gedachte van hun woorden, ik probeer de specifieke toon van hun woordkeuze te verklaren)

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 10-09-2001 04:42]

pi_1599873
Ik vraag me af, mag zo'n partij eigenlijk wel opgericht worden. Ik bedoel een arabische partij is dat niet ongeveer hetzelfde als een neger- , aziaten- of blanke partij. Volgens mij zouden ze veel beter door het leven kunnen gaan als islamitische partij want een partij oprichten op grond van religie discrimineert niet bepaalde rassen, maar komt op voor een vrij te kiezen religie. Niemand kan kiezen om arabier te worden, je kunt wel kiezen in de islam te geloven. En er zijn zat partijen gebaseert op religie zoals de CDA en klein rechts.
  maandag 10 september 2001 @ 11:15:46 #124
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1599924
quote:
Op maandag 10 september 2001 11:09 schreef Mza het volgende:
Ik vraag me af, mag zo'n partij eigenlijk wel opgericht worden. Ik bedoel een arabische partij is dat niet ongeveer hetzelfde als een neger- , aziaten- of blanke partij. Volgens mij zouden ze veel beter door het leven kunnen gaan als islamitische partij want een partij oprichten op grond van religie discrimineert niet bepaalde rassen, maar komt op voor een vrij te kiezen religie. Niemand kan kiezen om arabier te worden, je kunt wel kiezen in de islam te geloven. En er zijn zat partijen gebaseert op religie zoals de CDA en klein rechts.
Zolang ze niemand verbieden lid te worden lijkt het me geen probleem. Hoewel, volgens mij mogen vrouwen ook nog steeds geen lid worden van de SGP.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  maandag 10 september 2001 @ 11:31:55 #125
272 R@b
No-nonsens
pi_1600074
quote:
Op maandag 10 september 2001 11:15 schreef links234 het volgende:

[..]

Zolang ze niemand verbieden lid te worden lijkt het me geen probleem. Hoewel, volgens mij mogen vrouwen ook nog steeds geen lid worden van de SGP.

De SGP bepaalde in 1996 dat vrouwen alleen buitengewoon lid kunnen worden. Ze mogen in die hoedanigheid wel meepraten maar niet aan stemmingen deelnemen en geen partijfuncties vervullen.

Onder het mom van vrijheid van godsdienst mag je er in dit land vrijelijk op los discrimineren.

maandag 10 september 2001 @ 11:33:29 #126
10188 links234
pi_1600090
quote:
Op maandag 10 september 2001 11:31 schreef R@b het volgende:
Onder het mom van vrijheid van godsdienst mag je er in dit land vrijelijk op los discrimineren.
Onder het mom van vrijheid van meningsuiting ook.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  maandag 10 september 2001 @ 11:33:59 #127
272 R@b
No-nonsens
pi_1600096
quote:
Op maandag 10 september 2001 11:09 schreef Mza het volgende:
Ik vraag me af, mag zo'n partij eigenlijk wel opgericht worden. Ik bedoel een arabische partij is dat niet ongeveer hetzelfde als een neger- , aziaten- of blanke partij.
Arabië is geen ras bij mijn weten.
quote:
Volgens mij zouden ze veel beter door het leven kunnen gaan als islamitische partij
Volgens mij met je het stuk en hun motieven nog maar eens goed doorlezen.
  maandag 10 september 2001 @ 11:35:40 #128
272 R@b
No-nonsens
pi_1600108
quote:
Op maandag 10 september 2001 11:33 schreef links234 het volgende:

[..]

Onder het mom van vrijheid van meningsuiting ook.

Nee, er zijn zat voorbeelden van mensen die veroordeeld zijn wegens racistische danwel discriminerende uitlatingen. En vaak meer dan terecht veroordeeld trouwens.
pi_1600159
quote:
Op maandag 10 september 2001 11:31 schreef R@b het volgende:
De SGP bepaalde in 1996 dat vrouwen alleen buitengewoon lid kunnen worden. Ze mogen in die hoedanigheid wel meepraten maar niet aan stemmingen deelnemen en geen partijfuncties vervullen.

Dit valt me weer eens vies tegen van nederland, ik dacht dat wij een grondwet hadden die zei dat iedereen gelijk was. Schijnbaar toch niet in alle gevallen.
pi_1600515
quote:
Op maandag 10 september 2001 02:37 schreef R@b het volgende:

heel verhaal
?

Vraag is dan zijn we getuige van de opbloei van een zelfbewuste allochtone middenklasse of draait het hier om een Islamitische protestpartij waarmee bepaalde facties hun teleurstelling tot uitdrukking willen brengen. Uit het artikel kan ik dat niet goed opmaken. Toch is deze vraag wel van belang, dunkt me.
I´m back.
pi_1600562
quote:
Op maandag 10 september 2001 12:27 schreef Ryan3 het volgende:
Vraag is dan zijn we getuige van de opbloei van een zelfbewuste allochtone middenklasse of draait het hier om een Islamitische protestpartij waarmee bepaalde facties hun teleurstelling tot uitdrukking willen brengen. Uit het artikel kan ik dat niet goed opmaken. Toch is deze vraag wel van belang, dunkt me.
Hoewel ik hoop dat de zelfbewuste allochtone middenklasse een keer opbloeit in de politiek denk ik toch het laatste. Gewoon een stelletje oproerkraaiers die op een goedkope manier ff stemmen willen halen. Het grootste verschil tussen een protestpartij en een "normale" partij is volgens mij ook dat een protestpartij zich alleen bekommert om bepaalde punten terwijl een serieuze partij overal een standpunt over heeft.
pi_1601323
quote:
f1-2001
Er wordt zoveel in die landen gedaan en dan roepen ze dat het van de Islam is. Dit doen ze om het volk onder de duim te houden.
De cultuur en de Islam zijn in die landen onlosmakelijk verbonden, zeg maar de lijm van de cultuur, het probleem is juist dat niemand de letterlijke uitleg van bijbels/korans ter harte neemt anders zou er niemand meer elkaar de hersens inslaan in deze wereld. Het gaat juist om de misbruik die gemaakt wordt van het geloof om mensen naar je pijpen te laten dansen. Dat is het kwalijke aan de Islam (in sommige gevallen) zou iedereen precies volgens de Koran leven, zou er geen probleem zijn, maar dat gebeurt dus blijkbaar niet.
quote:
Heeft de heksenjacht en Jodenvervolging iets te maken met de Christendom??? En de slavernij en nog 1000 andere dingen waar we als Hollanders voor zouden moeten schamen!? Dit zijn dingen die allemaal onder christelijke regimes hebben plaatsgevonden maar niets met de christendom te maken hebben, immers die moedigt naastenliefde aan voor je medemens.
Natuurlijk! Heksen werden vervolgd omdat ze een ondermijning van het Christendom vormden! Niet opgelet tijdens geschiedenislessen? Nogmaals, zouden ze GOEDE christenen zijn zouden ze nooit iemand vermoorden, maar het geloof werd in middeleeuwen UITSLUITEND gebruikt om het volk te sturen. En dat jodenvervolging ook niet uit oa godsdienstige motieven gebeurde/gebeurt vind ik te belachelijk om op in te gaan. Het enige dat jij lijkt te betogen is dat het uitzonderingen zijn die zich niet netjes naar hun geloof dragen, ik durf te beweren dat juist vaker wel dan niet het geloof nadelig werkt/wordt uitgelegd; het verblindt de eigen mening en biedt een makkelijke manier om de verantwoording af te schuiven.
En volgens mij heeft iemand je ID gestolen R@b? Ik snap niet dat JIJ begrip hebt voor zo'n partij, met mensen die zo bevooroordeeld zijn en een wereldvreemd beeld hebben en waar bovendien de haat van af druipt?
pi_1605434
Ik zou nu kunnen denken:

De Islam dringt binnen, vervolgens plante de Moslims zich voort als op hol geslagen konijnen... soms wel 10 kinderen. Ze gaan steeds meer eisen want Nederland en tenslotte helpen ze hier de zooi omzeep met de aanhang van de Taliban.... Nederland prijs je gelukkig.

Dat zou ik kunnen denken... maar ik doe het niet Ik stem wel CDA

http://www.fokzine.net/news.fok?id=10844

Vampier

[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 10-09-2001 21:47]

Free people own guns! Slaves do not!
  maandag 10 september 2001 @ 21:56:50 #134
6167 WarriorNL
Life is short
pi_1605638
Ter verduidelijking:

De Nederlander heeft gemiddeld 1.9 kinderen per gezin en vertoond een stijgende lijn.
De niet-Nederlander heeft gemiddeld 2.2 kinderen per gezin en vertoond een verdere daling.

Dus als je nog eens een keer zou gaan denken, gaarne iets realistischer en genuanceerder.
Veel denkplezier!

[Dit bericht is gewijzigd door WarriorNL op 10-09-2001 22:04]

FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 september 2001 @ 21:59:36 #135
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1605668
quote:
Op maandag 10 september 2001 21:40 schreef Vampier het volgende:
Ik zou nu kunnen denken:

De Islam dringt binnen, vervolgens plante de Moslims zich voort als op hol geslagen konijnen... soms wel 10 kinderen. Ze gaan steeds meer eisen want Nederland en tenslotte helpen ze hier de zooi omzeep met de aanhang van de Taliban.... Nederland prijs je gelukkig.

Dat zou ik kunnen denken... maar ik doe het niet Ik stem wel CDA

http://www.fokzine.net/news.fok?id=10844

Vampier

Je zou nu ook kunnen denken dat Sinterklaas nog bestaat en de ooievaar kinderen rondbrengt. Even onzinnig namelijk. Hopelijk denk je dat ook niet.
pi_1605687
Doc ik denk wat ik denk... en zolang ik het denk kun je er niets tegen doen wel?

Vampier

FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 september 2001 @ 22:03:24 #137
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1605717
quote:
Op maandag 10 september 2001 22:01 schreef Vampier het volgende:
Doc ik denk wat ik denk... en zolang ik het denk kun je er niets tegen doen wel?

Vampier

Tuurlijk mag je denken wat je denken wilt. Ik weet nu allen wat je niet denkt...
pi_1605733
quote:
Op maandag 10 september 2001 21:56 schreef WarriorNL het volgende:
Ter verduidelijking:

de Nederlander heeft gemiddeld 1.9 en vertoond een stijgende lijn.
De niet-Nederlander heeft gemiddled 2.2 en vertoond een verdere daling.

Wat bedoel je en waar haal jij die getallen vandaan?

Vampier

pi_1605744
quote:
Op maandag 10 september 2001 22:03 schreef Doc het volgende:

[..]

Tuurlijk mag je denken wat je denken wilt. Ik weet nu allen wat je niet denkt...

Jij weet niet wat ik niet denk want ik ben links noch rechts. Ik ben alleen bang dat het hier gaat zoals het op de Balkan gaat. Maar daar heb jij waarschijnlijk weer een andere mening over?

Vampier

pi_1605784
quote:
Op maandag 10 september 2001 21:56 schreef WarriorNL het volgende:
Ter verduidelijking:

De Nederlander heeft gemiddeld 1.9 kinderen per gezin en vertoond een stijgende lijn.
De niet-Nederlander heeft gemiddeld 2.2 kinderen per gezin en vertoond een verdere daling.

Dus als je nog eens een keer zou gaan denken, gaarne iets realistischer en genuanceerder.
Veel denkplezier!

Ook ik vraag me af waar je die cijfers vandaan haalt, het CBS heeft toch echt voorspellingen gedaan over dat binnen 50-100 jaar de meerderheid van Islamitische kleur zal zijn. Dat kun je niet afdoen als xenofobe praatjes maar dat is gewoon objectief gebaseerd op de statistieken.

[Dit bericht is gewijzigd door mike_another op 10-09-2001 22:10]

pi_1605795
quote:
Op maandag 10 september 2001 22:09 schreef mike_another het volgende:

[..]

Ook ik vraag me af waar je die cijfers vandaan haalt, het CBS heeft toch echt voorspellingen gedaan over dat binnen 50-100 jaar de meerderheid van Islamitische kleur zal zijn.

De Islam heeft geen kleur.

Vampier

pi_1605799
quote:

[..]

Islamitische kleur

pi_1605811
quote:
Op maandag 10 september 2001 22:10 schreef Vampier het volgende:
De Islam heeft geen kleur.
Het was meer een uitdrukking... van Islamitische smaak, geloof zijn bedoelde ik...
pi_1605825
Fundamentalistische moslims die nederland overnemen, laat me niet lachen. Denk je nou echt dat die laagopgeleide, ongeitregeerde niet nederlands pratende extremisten iets bereiken. Het enigste wat die lui kunnen is terroristische aanslagen plegen maar dat brengt ze ook niets zoals je in de rest van de wereld kunt zien.

De meeste moslims die wel intilligentie hebben, opgeleid zijn en nederlands spreken zijn een stuk minder fundamentalistisch. En dat zijn tenslotte toch de mensen die die stomme boeren moeten representeren. Maar waarschijnlijk willen ze er helemaal niet mee geassocieerd worden. En voor deze mensen is het toch hun goed recht om te geloven in Allah ipv God of Jezus.

pi_1605828
Kunnen jullie niet op argumenten ingaan ipv een raar gekozen woord van mij? Ik bedoelde dat de meeste mensen dan Islamitisch zijn. ok?
pi_1605846
quote:
Op maandag 10 september 2001 22:13 schreef Mza het volgende:
Fundamentalistische moslims die nederland overnemen, laat me niet lachen. Denk je nou echt dat die laagopgeleide, ongeitregeerde niet nederlands pratende extremisten iets bereiken. Het enigste wat die lui kunnen is terroristische aanslagen plegen maar dat brengt ze ook niets zoals je in de rest van de wereld kunt zien.

De meeste moslims die wel intilligentie hebben, opgeleid zijn en nederlands spreken zijn een stuk minder fundamentalistisch. En dat zijn tenslotte toch de mensen die die stomme boeren moeten representeren. Maar waarschijnlijk willen ze er helemaal niet mee geassocieerd worden. En voor deze mensen is het toch hun goed recht om te geloven in Allah ipv God of Jezus.

En Mza leefde nog lang en gelukkig

Vampier

pi_1605882
quote:

[..]

Ook ik vraag me af waar je die cijfers vandaan haalt, het CBS heeft toch echt voorspellingen gedaan over dat binnen 50-100 jaar de meerderheid van Islamitische kleur zal zijn. Dat kun je niet afdoen als xenofobe praatjes maar dat is gewoon objectief gebaseerd op de statistieken.

Mike heb je daar een URL van ofzow?

Vampier

pi_1605957
quote:
Op maandag 10 september 2001 22:15 schreef Vampier het volgende:
En Mza leefde nog lang en gelukkig
Ikke wel ja. Ik zie het gewoon niet gebeuren dat een stel extremitische religieuze types de wereld (of alleen nederland) overnemen. Waarom zouden een paar van die moslims die in een of andere woestijn wonen waar niemand wil komen en ook nog eens honderden jaren in hun ontwikkeling achter liggen het zo ver schoppen. Ze stellen op hun olie na economisch ook al niets voor.

Ok, de islam wordt misschien de grootste religie van de wereld, maar ik vind dat meer een teken van zwakte. Het is juist goed dat wij van al die religie zijn bevrijdt en we zijn er veel verder meegekomen.

maandag 10 september 2001 @ 22:24:43 #149
6167 WarriorNL
Life is short
pi_1605959
quote:

[..]

De meerderheid van wat?
Xenofobe praatjes ....??????
Mijn opmerking betrof "slechts" de opm over het aantal kinderen per gezin.
Wederom eerst goed lezen voordat er weer eens overdreven wordt gereageerd.
pi_1606000
quote:
Op maandag 10 september 2001 22:12 schreef mike_another het volgende:

[..]

Het was meer een uitdrukking... van Islamitische smaak, geloof zijn bedoelde ik...

ja maar.....
DAT snapt topic niet heh. dat weet je toch
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 september 2001 @ 22:35:18 #151
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1606075
quote:
Op maandag 10 september 2001 22:05 schreef Vampier het volgende:

[..]

Jij weet niet wat ik niet denk want ik ben links noch rechts.

Niet om het een of ander, maar je gaf net een overzichtje van wat je niet dacht, dus...
quote:
Op maandag 10 september 2001 21:40 schreef Vampier het volgende:
Ik zou nu kunnen denken:

Dat zou ik kunnen denken... maar ik doe het niet

FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 september 2001 @ 22:38:21 #152
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1606110
quote:

[..]

En wat ga jij er aan doen? Wanneer is de volgende Kristalnacht gepland?

En excuseert u mij maar ik weet voldoende over statistiek dat als het CBS zoiets neerschrijft er heel wat haken en ogen aan zitten en het een ander van assumpties aan elkaar hangt...

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 10-09-2001 22:40]

pi_1606120
quote:
Op maandag 10 september 2001 22:24 schreef Mza het volgende:

[..]

Ikke wel ja. Ik zie het gewoon niet gebeuren dat een stel extremitische religieuze types de wereld (of alleen nederland) overnemen. Waarom zouden een paar van die moslims die in een of andere woestijn wonen waar niemand wil komen en ook nog eens honderden jaren in hun ontwikkeling achter liggen het zo ver schoppen. Ze stellen op hun olie na economisch ook al niets voor.

Ok, de islam wordt misschien de grootste religie van de wereld, maar ik vind dat meer een teken van zwakte. Het is juist goed dat wij van al die religie zijn bevrijdt en we zijn er veel verder meegekomen.

De Islam is +- 1600 jaar geleden onstaan terwijl het Christendom rond de jaartelling is begonnen... en zelfs daarvoor (Mozes etc ). Het Christendom is nu net uitgeraast met kruistochten etc etc. Nu komt een heel wat minder tolerante godsdienst om de hoek kijken (kijk naar de Taliban of naar de wat minder extreminsten) Gaan we eerst terug in de tijd om weer op het oude uit te komen?

Ik ben blij dat de katholieken en de christenen in dit lands bijna geen invloed meer hebben. De Islam aanhangers zijn in de meerderheid omdat de nederlanders zolangzamerhand wel weten dat die hele goddiensten jarenlang zijn gebruikt om mensen te onderdrukken... iets wat nu nog gebeurd.

Ik ben bang dat we met de opkomst van de Islam een deel van onze vrijheid verliezen.

GreeTz

Vampier

[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 10-09-2001 22:40]

pi_1606138
quote:
Op maandag 10 september 2001 22:35 schreef Doc het volgende:

[..]

Niet om het een of ander, maar je gaf net een overzichtje van wat je niet dacht, dus...
[..]

Doc wat wil je nu bewijzen? Jouw opmerkingen raken kant nog wal en die van mij zijn op feiten gebaseerd.

Vampier

pi_1606278
Goed het vervolg van de oprichting dan maar:

Vampier
--------------------------------------------------

Oprichting van Arabische partij ontaardt in chaos 10 september 2001

Van onze verslaggever:Iñaki Oñorbe Genovesi

AMSTERDAM

Is de Arabische Democratische Partij nou een partij of een organisatie, wil een bezoeker weten wanneer na een uur 'vergaderen' de oprichting van de ADP wordt uitgesteld. 'Op dit moment is het een bende', verzucht initiatiefnemer Ibrahim Farouk. Met groeiende ergernis heeft de 58-jarige Egyptenaar moeten toezien hoe de met veel ophef aangekondigde oprichting van de Arabische partij ontaard is in een chaos.

Tien mensen hebben zaterdagavond de moeite genomen om naar het pand aan de Amsterdamse Singel te komen om het Arabisch antwoord op de Nederlandse politiek mee te maken. Wat volgt is een aaneenschakeling van sketches.

Eerst moet voorzitter Mustafa Aboustib zijn tirade over de Nederlandse overheid en allochtone politici onderbreken om persoonlijk twee klierende kinderen uit de zaal te verwijderen. Vervolgens raakt de 49-jarige Marokkaan in discussie met een landgenoot die zijn gal spuwt over de partijnaam. Hij is Berber en geen Arabier, en wenst ook niet als zodanig bestempeld te worden.

'Hoe kunt u dat bewijzen', roept Aboustib verontwaardigd. 'Al eeuwen wonen Arabische vrouwen tussen de Berbers. Hoe kunt u mij vertellen dat u geen Arabisch bloed hebt?' Farouk grijpt net op tijd in. 'Jullie hebben een Marokkaans probleem naar Nederland gebracht. Prima, maar dit conflict moeten jullie niet hier uitvechten.' Scheldend verlaat de Marokkaanse bezoeker de zaal.

Even later krijgt Aboustib van een Tunesiër te horen dat hij in het Nederlands moet spreken en niet in het Arabisch. Aboustib is woedend. 'Wij zijn toch een Arabische partij?' 'Ja, maar je bent in Nederland.' Weer moet Farouk als scheidsrechter optreden. De vergadering wordt voortgezet in het Nederlands. Als de koffie pruttelt, is het aantal aanwezigen al gehalveerd.

Pvda-Kamerlid Arib moet lachen om de chaotische vergadering van de ADP. 'Het doet allemaal wat amateuristisch aan. Niettemin is de oprichting van zo'n partij een zorgelijke ontwikkeling. Er bestaan ook al plannen om een Turkse en een islamitische partij op te richten. De mensen zijn gefrustreerd over wat de politiek voor ze doet. Ik denk niet dat ze een gigantische achterban hebben, maar het signaal is duidelijk.'

'In Nederland is geen ruimte voor etnische politiek', zegt VVD-kamerlid Cherribi stellig. 'Dit zielige initiatief kun je niet serieus nemen. Niemand zit hierop te wachten. Ja, wat radicalen, maar de gewone man wil dit niet. Die wil inburgeren. Die gelooft net als ik in de Hollandse droom: als je maar hard genoeg werkt, gaan in Nederland alle deuren open. Komt Miss Holland niet uit Marokko? Zijn al die Marokkaanse schrijvers niet succesvol? En straks de Marokkaanse voetballers? De Arabische partij gaat als een nachtkaars uit.'

Dat verwacht Kamerlid Rabbae (GroenLinks) ook. 'Hoe sympathiek dit initiatief ook is, een one issue-partij is niet aantrekkelijk. '

Rabbae is het met Farouk en Aboustib eens dat tal van problemen aan de Nederlandse overheid zijn te wijten. 'Ik noem maar de inburgeringscursusussen die nauwelijks werken of het feit dat buitenlanders die al dertig jaar deelnemen aan de Nederlandse maatschappij nog altijd geen landelijk kiesrecht hebben. Toch ontslaat het falen van de overheid minderheden er niet van zelf actief te zoeken naar oplossingen om Nederland naar hun wensen te modelleren. Nu wachten minderheden te vaak tot de overheid de problemen voor hen oplost.'

pi_1606396
quote:
Op maandag 10 september 2001 22:49 schreef Vampier het volgende:
heel verhaal
Hahahahaha, precies wat ik dacht. Zo'n partij wordt een zootje met allemaal conflicten en mensen die de macht proberen te grijpen. Anderen richten weer een andere partij op en zo stort de hele arabische-partij-droom als een kaartenhuis in elkaar. Niet echt een partij om serieus rekening mee te hoeven houden dus.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 september 2001 @ 23:00:06 #157
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1606449
quote:
Op maandag 10 september 2001 22:40 schreef Vampier het volgende:

[..]

Doc wat wil je nu bewijzen?

Korte samenvatting:
Jij geeft een overzicht van wat je niet denkt. Ik noem wat dingen die je ook niet kan denken. Jij zegt dat ik niet weet wat je niet denkt. En ik laat zien dat je net een overzichtje gegeven hebt van wat je niet denkt. Waarbij ik er vanuit ga dat je dat dus niet denkt, en zodoende weet wat jij niet denkt. Snap je?
quote:
Op maandag 10 september 2001 22:40 schreef Vampier het volgende:

[..]
Jouw opmerkingen raken kant nog wal en die van mij zijn op feiten gebaseerd.

Vampier

Klinkt erg als: "Jij bent stom en ik hep gelijk uh-meh!"

Welke opmerkingen van jou zijn op een feiten gebaseerd?
En op welke feiten zijn ze gebaseerd?

pi_1607429
Begrijpend lezen?

* Vampier schudt Doc de hand

Ik wil dit niet laten ontaarden in mijn eerste fok ruzie.

Vampier

pi_1607504
quote:
Op maandag 10 september 2001 22:49 schreef Vampier het volgende:
Goed het vervolg van de oprichting dan maar:

Vampier
--------------------------------------------------

Oprichting van Arabische partij ontaardt in chaos 10 september 2001
smakelijk verhaal

Ha, ha, ha, ha, ha, ha...
Een storm in een glas H20 dus. Helemaal niet de geboorte van een zelfbewuste allochtone middenklasse. Gewoon 2 lolbroeken op leeftijd. Of dromers misschien. Geeft ook goed aan hoe ze hun eigen land besturen die gasten (oei, wat zeg ik nou).
I´m back.
pi_1608661
quote:
Op maandag 10 september 2001 22:38 schreef Doc het volgende:
En wat ga jij er aan doen? Wanneer is de volgende Kristalnacht gepland?
Zou het mogelijk zijn voor posters in topics als deze die zichzelf als 'toleranter' zien, niet op alle posters met een andere mening te reageren met lachwekkende verwijzingen naar de 2eWO? Probeer het liever met argumenten, dat mag ik toch wel verwachten van een moderator? Je begint Links234-achtige trekjes te vertonen.
quote:
En excuseert u mij maar ik weet voldoende over statistiek dat als het CBS zoiets neerschrijft er heel wat haken en ogen aan zitten en het een ander van assumpties aan elkaar hangt...
Ik verbind er ook geen enkele conlusie aan, maar iedereen die roept dat de Islamitische partijen altijd te klein zullen zijn om invloed te hebben omdat ze een minderheid vertegenwoordigen, sluit zijn ogen voor de realiteit.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 september 2001 @ 09:28:09 #161
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1608748
quote:
Op dinsdag 11 september 2001 09:08 schreef mike_another het volgende:
Zou het mogelijk zijn voor posters in topics als deze die zichzelf als 'toleranter' zien, niet op alle posters met een andere mening te reageren met lachwekkende verwijzingen naar de 2eWO? Probeer het liever met argumenten, dat mag ik toch wel verwachten van een moderator? Je begint Links234-achtige trekjes te vertonen.
Excuses voor deze vergelijking, maar ik wordt enigszins moedeloos van het grote aantal "het is de schuld van de moslims"-posts, en "en pas op voor het groene (kleur van de moslims) gevaar". Die beschuldigingen en waarschuwingen kennen we nou wel. En er zijn weinigen die niet inzien dat er een allochtone onderklasse in deze maatschappij is die voor problemen zorgt. Maar het wordt alleen maar geconstateerd en geconstateerd en geconstateerd, en verder gebeurd er niets mee. Het enige wat ik zie is dat de haat culmineerd. En dan vraag ik me af wanneer die haat omgezet wordt in actie? Is het niet veel handiger en zinvoller om voordat de haat zo groot is dat het uit de hand loopt verder te denken dan alleen constateringen en aan oplossingen te denken...

Na de fase van constatering van het probleem hoort de fase van oplossing te komen...

pi_1608781
Hmm, er blijkt dat we het eigenlijk best wel redelijk eens zijn Doc? Mooi gezegd in ieder geval!
  dinsdag 11 september 2001 @ 10:00:30 #163
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1608900
quote:
Op dinsdag 11 september 2001 09:28 schreef Doc het volgende:

[..]

Excuses voor deze vergelijking, maar ik wordt enigszins moedeloos van het grote aantal "het is de schuld van de moslims"-posts, en "en pas op voor het groene (kleur van de moslims) gevaar". Die beschuldigingen en waarschuwingen kennen we nou wel. En er zijn weinigen die niet inzien dat er een allochtone onderklasse in deze maatschappij is die voor problemen zorgt. Maar het wordt alleen maar geconstateerd en geconstateerd en geconstateerd, en verder gebeurd er niets mee. Het enige wat ik zie is dat de haat culmineerd. En dan vraag ik me af wanneer die haat omgezet wordt in actie? Is het niet veel handiger en zinvoller om voordat de haat zo groot is dat het uit de hand loopt verder te denken dan alleen constateringen en aan oplossingen te denken...

Na de fase van constatering van het probleem hoort de fase van oplossing te komen...

Helemaal mee eens.
Ik verwacht trouwens dat het allemaal wel goed komt.
Dat wilt niet zeggen dat ik mijn hoofd in het zand steek overigens.

Er zijn genoeg allochtonen (de meerderheid) die hard aan hun toekomst werken.
Bij een stijgende opleidingsgraad en welvaart van een bevolkingsgroep zie je de invloed van het geloof afnemen (dat is ons ook overkomen).
Hoe langer zij tussen ons leven, hoe meer zij van onze normen zullen overnemen.
Wacht maar af, zij worden net zo decadent als ons.

Als wij hun in een verdomhoekje zetten dan zie ik het wel fout gaan.

Maar op de korte termijn hebben we problemen met een bepaalde groep jongeren. Die moeten opgelost worden en ik hoopte dat een Arabische partij hierbij zou kunnen helpen omdat zij inzichten hebben in "hun" jeugd en problematiek die wij niet hebben.

Toch verbaast het mij niet, die taferelen geschetst in het artikel over de oprichting. Deze groep is helemaal niet homogeen (verschillende afkomst, verschillende opvattingen).

dinsdag 11 september 2001 @ 10:03:47 #164
10188 links234
pi_1608926
quote:
Op dinsdag 11 september 2001 10:00 schreef nipeng het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.
Ik verwacht trouwens dat het allemaal wel goed komt.
Dat wilt niet zeggen dat ik mijn hoofd in het zand steek overigens.

Er zijn genoeg allochtonen (de meerderheid) die hard aan hun toekomst werken.
Bij een stijgende opleidingsgraad en welvaart van een bevolkingsgroep zie je de invloed van het geloof afnemen (dat is ons ook overkomen).
Hoe langer zij tussen ons leven, hoe meer zij van onze normen zullen overnemen.
Wacht maar af, zij worden net zo decadent als ons.

Als wij hun in een verdomhoekje zetten dan zie ik het wel fout gaan.

Maar op de korte termijn hebben we problemen met een bepaalde groep jongeren. Die moeten opgelost worden en ik hoopte dat een Arabische partij hierbij zou kunnen helpen omdat zij inzichten hebben in "hun" jeugd en problematiek die wij niet hebben.

Toch verbaast het mij niet, die taferelen geschetst in het artikel over de oprichting. Deze groep is helemaal niet homogeen (verschillende afkomst, verschillende opvattingen).

Hier ben ik het wel mee eens.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 september 2001 @ 10:21:04 #165
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1609025
quote:
Op dinsdag 11 september 2001 00:13 schreef Vampier het volgende:
Begrijpend lezen?
Ben ik behoorlijk goed in. Dank je. Is een van de onderdelen van mijn baan: kritisch en nauwkeurig lezen. Heb onder andere voor die vaardigheid beroepsmatig al enkele officiele lofuitingen gekregen. Als ik commentaar ergens op heb noemen sommige dat "mierenneuken" maar dat zijn meestal degenen die niet duidelijk en nauwkeurig kunnen schrijven.
quote:
Op dinsdag 11 september 2001 00:13 schreef Vampier het volgende:
Begrijpend lezen?

* Vampier schudt Doc de hand

Ik wil dit niet laten ontaarden in mijn eerste fok ruzie.

Vampier

Prima. * Doc schudt Vampier de hand

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 11-09-2001 10:28]

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 september 2001 @ 10:26:48 #166
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1609055
quote:
Op dinsdag 11 september 2001 09:40 schreef mike_another het volgende:
Hmm, er blijkt dat we het eigenlijk best wel redelijk eens zijn Doc? Mooi gezegd in ieder geval!
Ja, dat denk ik ook en dank je .

Ik denk overigens dat de meeste posters het hier uiteindelijk in grote lijnen met elkaar eens zijn...
(misschien handig om dat te onthouden in plaats van dat posters elkaar polariserend uitmaken voor racist of kop-in-het-zand-steker)

Op details valt er gelukkig nog genoeg te discussieren

pi_1609093
quote:
en
quote:
Excuses voor deze vergelijking, maar ik wordt enigszins moedeloos van het grote aantal "het is de schuld van de moslims"-posts, en "en pas op voor het groene (kleur van de moslims) gevaar".
Het spijt me doc, vaak heb je goede inzichten, ook in dit geval maar.....
Het is al te lang gaande dat er bij bepaalde bevolkingsgroepen de handen boven het hoofd wordt gehouden op niks af. Je ziet zelf wat voor ellende er steeds weer onstaat binnen die groep. Mensen als ik vinden het welletjes en walgen er van dat er met dingen als: integreren lukt niet omdat de cursussen niet goed zijn etc etc etc geschermd wordt. Het is nu al te lang gaande. Neemt niet weg dat mensen als jij (zoals gisteren gezegd: oorzaak achterhalen en aapakken) natuurlijk voor een groot deel gelijk hebben. Alleen is dat al zo lang geprobeerd en heeft geen vruchten afgeworpen. Daar moet natuurlijk wel mee doorgegaan worden maar de feiten moeten zo ondertussen een keer onder ogen gezien worden door alle partijen. Dat een bepaalde bevolkingsgroep daarmee in een kwaad daglicht komt te staan is jammer, maar niet onoverkomelijk. Bovendien is het zo dat de mensen uit de bevolkingsgroep daar zelf verantwoordelijk voor zijn. Helaas is het altijd zo geweest dat de goeden onder de slechten moeten lijden. Das niet goed, maar wel realiteit.
  dinsdag 11 september 2001 @ 10:38:28 #168
10188 links234
pi_1609113
quote:
Op dinsdag 11 september 2001 10:34 schreef HartSlag het volgende:

[..]

en
[..]

Het is al te lang gaande dat er bij bepaalde bevolkingsgroepen de handen boven het hoofd wordt gehouden op niks af. Je ziet zelf wat voor ellende er steeds weer onstaat binnen die groep. Mensen als ik vinden het welletjes en walgen er van dat er met dingen als: integreren lukt niet omdat de cursussen niet goed zijn etc etc etc geschermd wordt. Het is nu al te lang gaande. Neemt niet weg dat mensen als jij (zoals gisteren gezegd: oorzaak achterhalen en aapakken) natuurlijk voor een groot deel gelijk hebben. Alleen is dat al zo lang geprobeerd en heeft geen vruchten afgeworpen. Daar moet natuurlijk wel mee doorgegaan worden maar de feiten moeten zo ondertussen een keer onder ogen gezien worden door alle partijen. Dat een bepaalde bevolkingsgroep daarmee in een kwaad daglicht komt te staan is jammer, maar niet onoverkomelijk. Bovendien is het zo dat de mensen uit de bevolkingsgroep daar zelf verantwoordelijk voor zijn. Helaas is het altijd zo geweest dat de goeden onder de slechten moeten lijden. Das niet goed, maar wel realiteit.

dus?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 september 2001 @ 10:47:42 #169
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1609159
quote:
Het is al te lang gaande dat er bij bepaalde bevolkingsgroepen de handen boven het hoofd wordt gehouden op niks af. Je ziet zelf wat voor ellende er steeds weer onstaat binnen die groep.
Als je bedoelt dat de politie en de rechtstaat ze matst denk ik dat je geen gelijk hebt. Als je het er over hebt dat de politiek de problematiek omtrent deze groep genegeerd heeft met opmerkingen als "ach het valt wel mee, en zo slecht zijn zij ook weer niet" heb je wel gelijk. De politiek heeft de vorming van deze nieuwe arme onderklasse te lang genegeerd in de veronderstelling dat het allemaal wel vanzelf goed zou komen.
quote:
Mensen als ik vinden het welletjes en walgen er van dat er met dingen als: integreren lukt niet omdat de cursussen niet goed zijn etc etc etc geschermd wordt. Het is nu al te lang gaande. Neemt niet weg dat mensen als jij (zoals gisteren gezegd: oorzaak achterhalen en aapakken) natuurlijk voor een groot deel gelijk hebben. Alleen is dat al zo lang geprobeerd en heeft geen vruchten afgeworpen.
Ik denk dat je met dat laatste geen gelijk hebt. Het is pas sinds kort dat men onderkent dat er een probleem is. En het is ook pas sinds kort, nu er openlijk problemen zijn, dat men naarstig op zoek gaat naar een oplossing. Het jaren 70 idee van de maakbare samenleving is natuurlijk wel aardig, maar er is vergeten dat er wel wat "gemaakt" moet worden. Wat er nu gebeurd is, is dat deze mensen een huis en een baan kregen en voor de rest werd er gezegd "maatschappij zoek het zelf verder maar uit". Dat is niet "maken", dat is "dumpen", en tegen de samenleving is gezegd "deze mensen zijn nieuw, accepteer ze maar". Er is toendertijd te weinig nagedacht over de consequenties: veel van de problemen hadden voorzien kunnen worden. Nu wordt er pas langzaam aan gedacht over het feit dat er problemen zouden kunen zijn die opgelost moeten worden. Dat houdt in dat er eindelijk eens nagedacht wordt over het integratie proces. Laat, zeer laat, maar beter laat dan nooit.
quote:
Daar moet natuurlijk wel mee doorgegaan worden maar de feiten moeten zo ondertussen een keer onder ogen gezien worden door alle partijen. Dat een bepaalde bevolkingsgroep daarmee in een kwaad daglicht komt te staan is jammer, maar niet onoverkomelijk.
Zoalng het uiteindelijk tot oplossingen komt en niet tot een alleen maar groeiende haat ben ik het met je eens.
quote:
Bovendien is het zo dat de mensen uit de bevolkingsgroep daar zelf verantwoordelijk voor zijn. Helaas is het altijd zo geweest dat de goeden onder de slechten moeten lijden. Das niet goed, maar wel realiteit.
Ik denk dat we met z'n allen verantwoordelijk zijn. Niet alleen zij, maar ook wij. En dat houdt dus ook weer niet in dat wij ons volledig moeten schikken naar hen. Integendeel, maar het is een probleem dat samen opgelost mot worden. Anders komt het weer tot een "zoeken jullie het eerst zelf maar uit" politiek die niet opschiet...
pi_1610371
quote:
Op dinsdag 11 september 2001 10:47 schreef Doc het volgende:

[..]

Als je bedoelt dat de politie en de rechtstaat ze matst denk ik dat je geen gelijk hebt. Als je het er over hebt dat de politiek de problematiek omtrent deze groep genegeerd heeft met opmerkingen als "ach het valt wel mee, en zo slecht zijn zij ook weer niet" heb je wel gelijk. De politiek heeft de vorming van deze nieuwe arme onderklasse te lang genegeerd in de veronderstelling dat het allemaal wel vanzelf goed zou komen.
[..]

Ik denk niet dat de politie ze matst, maar dat ze niet de middelen hebben om daadkrachtig op te kunnen treden tegen bepaalde figuren (zie bjvoorbeeld de rellen in amsterdam west een 2 tal jaar geleden). Aan de ene kant lijkt het wel of het negeren van de problematiek in het algemeen is iets waar onze overheid een beroepvan heeft gemaakt, aan de andere kant denk ik ook dat lang niet alle problematiek door de overheid op te lossen valt. De mensen moeten ook eens de hand in eigen boezem willen steken.
quote:
Ik denk dat je met dat laatste geen gelijk hebt. Het is pas sinds kort dat men onderkent dat er een probleem is. En het is ook pas sinds kort, nu er openlijk problemen zijn, dat men naarstig op zoek gaat naar een oplossing.
Hier ben ik het niet mee eens. De problemen waren er al veel langer alleen werd er niets aan gedaan uit angst politiek incorrect te zijn maw te worden beschuldigd van discriminatie terwijl dat helemaal niet van toepassing hoeft te zijn maar als schermmiddel door een bepaalde groep gebruikt wordt. Laten het nou niet alle "buitenlanders" zijn die dit doen, maar net de groep die de ellende veroorzaakt. Daardoor heeft het zover kunnen komen als dat het nu is gekomen.
quote:
Het jaren 70 idee van de maakbare samenleving is natuurlijk wel aardig, maar er is vergeten dat er wel wat "gemaakt" moet worden. Wat er nu gebeurd is, is dat deze mensen een huis en een baan kregen en voor de rest werd er gezegd "maatschappij zoek het zelf verder maar uit".
Dit is natuurlijk hartstikke goed. Mensen werden opgevangen, krijgen een huis en een baan. Dat is meer dan waarop ik mag hopen als ik naar marokko zou verhuizen.
quote:
Dat is niet "maken", dat is "dumpen", en tegen de samenleving is gezegd "deze mensen zijn nieuw, accepteer ze maar". Er is toendertijd te weinig nagedacht over de consequenties: veel van de problemen hadden voorzien kunnen worden. Nu wordt er pas langzaam aan gedacht over het feit dat er problemen zouden kunen zijn die opgelost moeten worden.
Dumpen is het natuurlijk niet, dumpen is: OK, kom maar binnen en voor de rest je bek houden, zoek het zelf maar uit. Dat is dus precies wat er NIET gebeurt is. Huizen, banen en scholing worden aangereikt. Dat is al meer dan voorzien in de primaire levensbehoeften van een mens. Zoals gezegd, aanpassen aan de maatschappij is iets wat door velen goed lukt, door anderen niet. Die mensen moeten eigenlijk de hand in eigen boezem steken. Wat meer wil jij doen voor de mensen die nu roepen dat ze "gedumpt" zijn?
quote:
Dat houdt in dat er eindelijk eens nagedacht wordt over het integratie proces. Laat, zeer laat, maar beter laat dan nooit.
[..]
Dat werd er al langer alleen wordt er niet aan alle wensen van de mensen die horen te integreren voldaan. En dat zal ook niet gebeuren want dan kunnen we net zo goed ons eigen land verlaten. Ik heb het hier natuurlijk over de mensen die nu zo hard lopen te gallen en bleren en etteren. Dat is de groep waar het over gaat. Velen zijn al wel goed geintegreerd. Dat er nou eenmaal meer rotte appels bij een bepaalde groep blijken te zitten is niet iets waar wij het slachtoffer van moeten worden.
quote:
Zoalng het uiteindelijk tot oplossingen komt en niet tot een alleen maar groeiende haat ben ik het met je eens.
[..]
Precies, ik denk alleen wel dat NL niet alles kan/moet/wil/mag doen wat er gevraagd wordt. Wel een deel en een heel groot deel wordt natuurlijk al gedaan. Ik denk dat degenen die horen te integreren vaker bij zichzelf te rade moeten gaan.
quote:
Ik denk dat we met z'n allen verantwoordelijk zijn. Niet alleen zij, maar ook wij. En dat houdt dus ook weer niet in dat wij ons volledig moeten schikken naar hen. Integendeel, maar het is een probleem dat samen opgelost mot worden. Anders komt het weer tot een "zoeken jullie het eerst zelf maar uit" politiek die niet opschiet...
En daar zijn we het dus helemaal over eens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')