abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24680479
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 00:12 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Voor mij de komende anderhalve maand nog 15 mg Remeron, daarna zien we weer verder
@luna
pi_24684081
reactie op edit

[ Bericht 98% gewijzigd door DarkElf op 22-01-2005 18:53:07 ]
Fake it till you make it...
pi_24685079
reactie op edit

[ Bericht 98% gewijzigd door DarkElf op 22-01-2005 18:52:47 ]
pi_24691643
Boempa, waarom vertel je dit hier en waarom zeg je eerst dat je gewoon benieuwd bent en er niets mee doet en vervolgens kom je zeggen dat je een hoge dosis hebt genomen en wil je een overdosis nemen

Lijkt me niet de juiste plek hier, ga naar de psychiater of huisarts ofzo....
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_24691666
Weer even een tvp, lang niet in dit topic geweest.
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_24692237
idd niet de juiste plek om dit soort dingen te bespreken, ook niet hoeveelheden etc.

ga naar je arts en plaats niet meer van zulke berichten. heb jij niets aan en mensen
hier ook niet.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_24763891
Zometeen bij het nieuws op RTL4:

"'Geen pillen, maar wandelen bij depressie'
Depressieve mensen moeten minder vaak pillen slikken. Lichamelijke inspanning zou hen veel beter kunnen helpen.

Antidepressiva
Dat meent een commissie uit de psychische hulpverlening. De commissie wil dat psychiaters, psychologen en artsen licht depressieve patiënten voortaan minder vaak antidepressiva voorschrijven en een nieuwe behandelmethode gaan toepassen.

Goed gesprek
Het gebruik van antidepressiva is de laatste jaren sterk toegenomen. Veel deskundigen twijfelen aan het nut ervan. Ze denken dat een goed gesprek, hardlopen en wandelen net zo goed werken.

Niet bindend
De commissie is in 1999 opgericht op initiatief van het ministerie van Volksgezondheid. Bedoeling was geen beleid van boven op te leggen, maar de beroepsgroepen uit de psychische hulpverlening zelf een richtlijn te laten uitwerken. Apothekers en patiëntenorganisaties zijn ook bij de besluitvorming betrokken geweest. De richtlijn is formeel niet bindend. In de praktijk zullen de meeste betrokkenen zich aan de regel houden.

Zwaardere gevallen
Patiënten met zwaardere psychische problemen vallen in het huidige systeem vaak tussen wal en schip. De commissie vindt dat zij juist accurater moeten worden doorverwezen naar psychotherapeuten of juist wel medicijnen moeten krijgen. "

http://www.rtl.nl/(/actue(...)en_wandelen_1245.xml
-----------------------
Hoef hier weinig aan toe te voegen, het zal inmiddels wel bekend zijn dat ik deze commissie wel geloof, en dan vooral het stuk over de lichaamsbeweging.

pi_24763968
Ze denken dat een goed gesprek, hardlopen en wandelen net zo goed werken.....

ik denk dat in veel gevallen dit beter is voor de mens met depressieve klachten/depressie dan pillen gaan slikken en verder niets..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_24764475
Over hardlopen kan ik niet meepraten, maar wandelen zie ik nou niet echt als een oplossing. Voor mijn werk loop en fiets ik me het apezuur, maar dat kon toch niet voorkomen dat ik (weer) last kreeg van een depressie.

Misschien val ik onder de "zwaardere gevallen".
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 26 januari 2005 @ 21:13:42 #135
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_24766959
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 19:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Over hardlopen kan ik niet meepraten, maar wandelen zie ik nou niet echt als een oplossing. Voor mijn werk loop en fiets ik me het apezuur, maar dat kon toch niet voorkomen dat ik (weer) last kreeg van een depressie.

Misschien val ik onder de "zwaardere gevallen".
Je moet in deze wel een onderscheid (kunnen) maken tussen lopen voor de ontspanning, en lopen omdat het moét, omdat het voor werk is, lijkt mij.

Net als je zelf zegt, je doet het voor je werk... Als het nou 'ongedwongen' zou gaan, en niet als een verplichting, zou volgens mij ook wel schelen
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_24767030
Lekker depressief wandelen
pi_24767829
Ik gebruik nu 75 mg Zoloft per dag. Omdat het allemaal wel lekker liep en ik dus vaak snel was uitgepraat met mijn psychiater (dus alleen voor medicijnen), heeft die voorgesteld om het over te zetten naar mijn huisarts. Als ik vragen had, kon ik daar terecht en ook voor mijn recept hoefde ik dan niet zo ver weg.

Nu heeft mijn vader gister mijn medicijnen opgehaald en kreeg hij de mededeling dat ik plaats van anderhalf nu één tablet per dag moest nemen. Als ik vragen had kon ik bellen..

Nouja, absurd vind ik het gewoon. Zo zonder te overleggen. Het was dan wel dat het gestabiliseerd was, maar dat wil nog niet zeggen dat het met mijzelf gestabiliseerd was, laat staan dat het zover was dat ik wil afbouwen!

Ik neem dus gewoon wel 75 mg en bel haar morgen wel.. tss.

Hoe gaat dat bij jullie?
pi_24767916
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 21:48 schreef grassprietje het volgende:

Hoe gaat dat bij jullie?
Bij mij komt er geen psychiater aan te pas, en de psycholoog mag ze niet voorschrijven, dus huisarts. 1 keer in de 3 maanden langs en dan de situatie bespreken met zijn 2-en. In de praktijk geef ik aan hoe het gaat en hoe ik verder wil met welke dosering.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_24768226
quote:
Ik gebruik nu 75 mg Zoloft per dag. Omdat het allemaal wel lekker liep en ik dus vaak snel was uitgepraat met mijn psychiater (dus alleen voor medicijnen), heeft die voorgesteld om het over te zetten naar mijn huisarts. Als ik vragen had, kon ik daar terecht en ook voor mijn recept hoefde ik dan niet zo ver weg.

Nu heeft mijn vader gister mijn medicijnen opgehaald en kreeg hij de mededeling dat ik plaats van anderhalf nu één tablet per dag moest nemen. Als ik vragen had kon ik bellen..

Nouja, absurd vind ik het gewoon. Zo zonder te overleggen. Het was dan wel dat het gestabiliseerd was, maar dat wil nog niet zeggen dat het met mijzelf gestabiliseerd was, laat staan dat het zover was dat ik wil afbouwen!

Hoe gaat dat bij jullie?
Oow jah,dat had ik laatst ook,de apotheek zei een halve nu(ipv een hele)Maar op het doosje stond nog gewoon een hele
  donderdag 27 januari 2005 @ 17:34:56 #140
38344 knokkels
pi_24781472
quote:

Hoe gaat dat bij jullie?
Die reactie spreekt wel boekdelen eigenlijk. Vreemd van je HA dat ie op eigen houtje heeft besloten dat je wel een halfje minder mag... Zou ik zeker even overleggen inderdaad (misschien beter dan toch met je psych? )

Succes

edit: en toen ik AD had, werd het geëvalueerd naar aanleiding hoe ik me voelde, hoe ik eruit zag ... Na een tijdje voelden we beiden dat het goed ging, en toen heb ik groen licht gekregen om af te bouwen van 30MG tot 15MG Remeron..
Maar ben voor de zekerheid nog verder gegaan met het halve doosje van 30 MG., om daarna door te gaan met die van 15MG... Gewoon om een beetje zekerheid in te bouwen.
pi_24793617
goh, gek dat dat dus meer gebeurd.. Ik was echt verbouwereerd.
Maar gelukkig gaat het bij de meesten gewoon zoals het hoort. Samen overleggen en beslissen..

Ik zal mijn huisarts even bellen en de volgende keer ga ik dit ook zeker met mijn psycholoog bespreken, kijken wat hij ervan vind...
pi_24902752
Hm, ik ben sinds een maand of twee abrupt gestopt. Slikte toen ongeveer een half jaar.
Was toch niet zo slim.
  donderdag 3 februari 2005 @ 16:24:01 #143
38344 knokkels
pi_24903912
Waarom ben je gestopt als ik vragen mag?
pi_24905667
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 16:24 schreef knokkels het volgende:
Waarom ben je gestopt als ik vragen mag?
Ik voelde me heel erg afgevlakt. Gevoelloos, stoned zegmaar.
Dat wou ik niet, ik hecht veel waarde aan mijn bewustheid.
pi_24906893
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 18:16 schreef gurlie het volgende:

[..]

Ik voelde me heel erg afgevlakt. Gevoelloos, stoned zegmaar.
Dat wou ik niet, ik hecht veel waarde aan mijn bewustheid.
Dat gevoel had ik aan het begin inderdaad ook, maar nu, na ong. een jaar heb ik daar geen last meer van...
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_24907104
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 19:40 schreef Scandalous het volgende:

[..]

Dat gevoel had ik aan het begin inderdaad ook, maar nu, na ong. een jaar heb ik daar geen last meer van...
Hm, ik had dus eigenlijk nog een half jaar moeten wachten, ook niet met zekerheid. Maar ik wil nu niet meer opnieuw beginnen.
  donderdag 3 februari 2005 @ 19:57:39 #147
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_24907158
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 18:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Volgens mij ben ik echt de enige die fluoxetine (prozac) krijgt... Is er iets mis met dat medicijn ofzo?
Ik heb dat ook. Het werkt tot nu toe best redelijk.
  donderdag 3 februari 2005 @ 20:40:02 #148
38344 knokkels
pi_24907884
Ik had het ook... dat stonede gevoel citalopram
heb je begeleiding? psychiater? huisarts?
Nadat ik overgegaan was naar Remeron, wat meteen beter voelde.. ging het al snel beter....
Je moet door dat gevoel heen komen... ALs het stoort, zeg het tegen degeen die je begeleidt....

edit: had net dus een reply gedaan, alleen die viel dus samen met downtime van fok
pi_24908115
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 20:40 schreef knokkels het volgende:
Ik had het ook... dat stonede gevoel citalopram
heb je begeleiding? psychiater? huisarts?
Nadat ik overgegaan was naar Remeron, wat meteen beter voelde.. ging het al snel beter....
Je moet door dat gevoel heen komen... ALs het stoort, zeg het tegen degeen die je begeleidt....

edit: had net dus een reply gedaan, alleen die viel dus samen met downtime van fok
Citalopram! Inderdaad!
Psychotherapie weer sinds een paar maanden en daarvoor begeleiding van de huisarts.
Ik heb nu bij mijn huisarts duidelijk aangegeven dat ik het spul beu was en ermee gestopt ben. Hij kon er vrij weinig tegenin brengen.
Remeron zeg je.. even googlen.
  donderdag 3 februari 2005 @ 21:29:16 #150
38344 knokkels
pi_24908755
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 20:54 schreef gurlie het volgende:

[..]

Citalopram! Inderdaad!
Psychotherapie weer sinds een paar maanden en daarvoor begeleiding van de huisarts.
Ik heb nu bij mijn huisarts duidelijk aangegeven dat ik het spul beu was en ermee gestopt ben. Hij kon er vrij weinig tegenin brengen.
Remeron zeg je.. even googlen.
www.remeron.nl

Maak een afspraak asap!! met je psych ... zég dat het niet lekker gaat met de citaloptam..
dat je iets anders wil hebben.... Het gaat om jou!
email in profiel als je wil.....

succes
*edit*
Hou er rekening mee dat er 24 uur nodig is om de citalopram uit je systeem te halen...
daarna kan je gewoon met whatever AD weer verder gaan

* knokkels wenst je succes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')