abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 januari 2005 @ 14:51:55 #101
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_24532176
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 11:27 schreef leviathanfd het volgende:
Ik ben nog steeds aan de cipramil en het bevalt me goed. Alleen zijn er de afgelopen tijd een aantal dingen gebeurt die me een behoorlijke lading erbij hebben gegeven. Gevolg: stress en gespannenheid.
Daarvoor nam ik normaal altijd oxazepam. Nu heb ik dat ook enkele dagen gedaan, maar er gebeurde iets wat ik totaal niet verwacht had... ik werd klaarwakker en gestresster van de oxazepam! Duizeligheid, hoofdpijn, irritatie, activiteit... Ik ben daar dus maar mee gestopt en heb iets anders geprobeerd. 's Avonds een lichte hash joint. En het werkt. Ik word kalm en slaap weer goed. Ook drink ik niet meer zoveel.
Ik had voornemens voor 2005. Erbovenop komen en werk vinden. De eerste week van het nieuwe jaar heeft veel met me gedaan, maar ik geef het niet op en solliciteer me te pletter. Helaas heb ik wel 1 sollicitatie af moeten zeggen omdat ik vreselijke buikgriep heb.
Hey leviathanfd!
Gaat het toch nog stukje bij beetje de goeie kant op? Jij komt er wel bovenop .. weet ik heel zeker! Netjes dat je geminderd bent met drinken.. Merk je trouwens daar (al) verschil bij?
Toen ik af en toe een (halve) oxazepam nam, had ik dezelfde verschijnselen als jij nu.. Het werkt gewoon niet..

Sja .. buikgriep, beetje overmacht he?

Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_24532309
Yeah, na een jaar Zoloft slikken mag ik nu beginnen met afbouwen!
Ik ben al van 150mg naar 100mg gegaan.
Geestelijk nog geen last van, alleen wat lichamelijke afkickverschijnselen.
*is er best blij mee*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_24577537
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 15:00 schreef Marjolijntje het volgende:
*is er best blij mee*
Whoei gefeliciteerd!
Succes ermee!

zaterdag 15 januari 2005 @ 13:49:03 #104
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_24580228
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 15:00 schreef Marjolijntje het volgende:
*is er best blij mee*
150MG? Mijn god...
Ik werd van 20Mg al een zombie
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_24580871
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:49 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

150MG? Mijn god...
Ik werd van 20Mg al een zombie
Was dat ook zoloft dan?
Fake it till you make it...
pi_24582206
ja, want één tabletje van zoloft is 50 mg. Lijkt me dus niet dat je dat in 20 mg kan krijgen..

150 vind ik trouwens wel veel, ikzelf gebruik 75, ook zoloft. Maar dat is dan ook niet echt veel.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 17:02:35 #107
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_24583051
Het was idd 50MG, ik was in de war met seroxat.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zaterdag 15 januari 2005 @ 18:02:55 #108
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_24584044
Ik kan ook wel een MG of 100 gebruiken maar doe het liever zonder voorlopig.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_24584274
Volgens mij ben ik echt de enige die fluoxetine (prozac) krijgt... Is er iets mis met dat medicijn ofzo?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 15 januari 2005 @ 18:20:53 #110
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_24584327
Prozac is niet slecht.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_24584376
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 18:20 schreef Dromenvanger het volgende:
Prozac is niet slecht.
Weet ik . Ik vraag me alleen af waarom het hier niet vaker ter sprake komt. Ik lees ook alles over bijwerkingen bij veel andere medicijnen en ik moet zeggen dat ik met prozac eigenlijk nooit noemenswaardige bijwerkingen heb gehad, terwijl het wel redelijk goed aanslaat.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_24585376
Hmm.. ik weet ook niet waarom grrtje.
Prozac is, geloof ik, wel het meest gebruikte anti-depressivum.

Diegene die het gebruiken zullen wel zo tevreden zijn dat ze niks hoeven te spuien
pi_24586206
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 19:30 schreef grassprietje het volgende:

Diegene die het gebruiken zullen wel zo tevreden zijn dat ze niks hoeven te spuien
Dat zal het zijn!
pi_24586755
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 20:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat zal het zijn!
Absoluut!
pi_24593327
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 18:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Volgens mij ben ik echt de enige die fluoxetine (prozac) krijgt... Is er iets mis met dat medicijn ofzo?
Je bent niet de enige, ik slik ook fluoxetine.
Weinig last van bijwerkingen, in het begin wat slechter geslapen, maar dat is nu wel over. Soms wat "schokjes" (ik heb geen idee hoe ik het anders moet noemen), maar verder niet echt.
Fake it till you make it...
  maandag 17 januari 2005 @ 11:31:56 #116
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_24610357
Ikzelf ben allergisch voor fluoxetine. Ik werd op een ochtend wakker, ik zat helemaal onder de galbulten.....en ze zaten echt overal ! Eeeeewwwww
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_24635229
Hier is een topicstart van een vraag die ik had gesteld vandaag.
Er werd mij aangeraden mijn vraag hier te stellen:

Voor de psychologen:
Wat is het effect van een overdosering clomipramine/anafranil in combinatie met een overdosering zyprexa en een kleine hoeveelheid alcohol.
Dit is puur een vraag uit een zoektoch naar kennis, en geen aandachtstopic (ook niet verkapt) en ook geen schreeuw om aandacht.
Ik ben slechts benieuwd wat het effect is, en er zullen ongetwijfeld psychologen zijn die weten wat de gevolgen zijn.
Als je bijvoorbeeld 28x 75MG + 28x 25MG clomipramine/anafranil combineert met 28x 10MG zyprexa en 6x 25CL 5% alcohol (bijvoorbeeld bacardi breezer) wat is het effect dan op de gezondheid van een persoon?
Ik ga ervan uit dat de gewenning aan alcohol een rol speelt.
Verder heb ik op internet gelezen dat een overdosering clomipramine/anafranil voor zogenaamde aritmiën of een coma kan zorgen.
Ik ben er echter niet achter wat aritmiën inhouden.
Gaat de lever kapot, zoals bij een overdosering van sommige soorten antidepressiva het geval is?
Beland je in een tijdelijke coma, bijvoorbeeld een week?
Het zal ongetwijfeld per persoon verschillen.
Als iemand er theorieën of informatie over heeft, zou ik dat graag vernemen.

------------------
Dus nogmaals, ik ga het niet zelf proberen, het is puur uit kennisvergaring, en ik hoop dat dit het juiste topic daarvoor is.
@luna
  woensdag 19 januari 2005 @ 09:37:10 #118
48233 Auticia
warriorette
pi_24636103
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 08:12 schreef boempa het volgende:
Hier is een topicstart van een vraag die ik had gesteld vandaag.
Er werd mij aangeraden mijn vraag hier te stellen:

Voor de psychologen:
Wat is het effect van een overdosering clomipramine/anafranil in combinatie met een overdosering zyprexa en een kleine hoeveelheid alcohol.
Dit is puur een vraag uit een zoektoch naar kennis, en geen aandachtstopic (ook niet verkapt) en ook geen schreeuw om aandacht.
Ik ben slechts benieuwd wat het effect is, en er zullen ongetwijfeld psychologen zijn die weten wat de gevolgen zijn.
Als je bijvoorbeeld 28x 75MG + 28x 25MG clomipramine/anafranil combineert met 28x 10MG zyprexa en 6x 25CL 5% alcohol (bijvoorbeeld bacardi breezer) wat is het effect dan op de gezondheid van een persoon?
Ik ga ervan uit dat de gewenning aan alcohol een rol speelt.
Verder heb ik op internet gelezen dat een overdosering clomipramine/anafranil voor zogenaamde aritmiën of een coma kan zorgen.
Ik ben er echter niet achter wat aritmiën inhouden.
Gaat de lever kapot, zoals bij een overdosering van sommige soorten antidepressiva het geval is?
Beland je in een tijdelijke coma, bijvoorbeeld een week?
Het zal ongetwijfeld per persoon verschillen.
Als iemand er theorieën of informatie over heeft, zou ik dat graag vernemen.

------------------
Dus nogmaals, ik ga het niet zelf proberen, het is puur uit kennisvergaring, en ik hoop dat dit het juiste topic daarvoor is.
.
Misschien moet je een psycholoog in de buurt zoeken en niet op Fok!?
Ik heb zelf geen idee wat voor het effect het geeft, hoewel ik in de jaren dat ik Anafranil slikte ook weleens per ongeluk 2 keer mijn dosis innam, en ik slikte 225 mg per dag. Geen idee meer wat er toen gebeurde .
Ik merkte wel dat de combinatie Anafranil en alcohol voor mij geen gunstig effect had.

Toevoeging:
28x 75MG + 28x 25MG clomipramine/anafranil lijkt me op zich al dodelijk.

Nog een toevoeging:
arit·mie (de ~ (v.))
1 [med.] hartritmestoornis

[ Bericht 2% gewijzigd door Auticia op 19-01-2005 09:42:13 ]
I bet you are flying inside.
pi_24637102
Dan moet je er wel heeeeel veel nemen
pi_24644803
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 09:37 schreef Auticia het volgende:

[..]

Toevoeging:
28x 75MG + 28x 25MG clomipramine/anafranil lijkt me op zich al dodelijk.
Volgens mij verschilt dat per persoon.
Ik heb begrepen dat je hart langzamer gaat kloppen (door de hartritmestoornissen?) en dat zou dus bij een persoon met een hoge bloeddruk een gunstig effect moeten hebben.
Bij een persoon met een lage bloeddruk zal het inderdaad dodelijk zijn.
Echter is het dan weer de vraag wat de zyprexa voor bijkomende effect(en) heeft.
Misschien heft het bepaalde bijwerkingen wel op.

In welke zin denk je dat alcohol een negatief effect zou kunnen hebben?

Ik weet niet zo gauw een psycholoog te vinden, vandaar dat ik de vraag op het Fok!-forum had gesteld, omdat hier nogal veel mensen reageren.
@luna
pi_24678817
Ik zit nu weer sinds een weekje aan de Zoloft... Was er een maandje terug zelf mee gestopt, maar dat bleek niet zo'n succes te zijn Vandaar dat mijn psych me nu weer opnieuw laat beginnen... Erg fijn, weer opniuew de bijwerkingen. Ik slaap al de hele week niet voor 4/5 uur! Vorige keer was ik vooral heel erg misselijk en duizelig, daar heb ik nu geen last van. Wel vreemd dat ik nu andere bijwerkingen heb dan vorige keer...
who cares if whoops you ain't shiny and perfect?!
pi_24679319
Misschien is het op een ander tijdstip innemen iets?
pi_24679843
Ik neem het nu 's ochtends... Het schijnt dat de ergste bijwerkingen na 2 weekjes minder worden dus nog even volhouden.
who cares if whoops you ain't shiny and perfect?!
pi_24680100
overdosering verhalen hoeven we hier niet, zoek contact met je arts.

[ Bericht 91% gewijzigd door DarkElf op 22-01-2005 18:51:26 ]
@luna
pi_24680384
Voor mij de komende anderhalve maand nog 15 mg Remeron, daarna zien we weer verder

[ Bericht 77% gewijzigd door DarkElf op 22-01-2005 18:51:58 (reactie op edit) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')