Magisch middel is het zeker niet. De genezing komt niet puur en alleen uit de AD .. Alhoewel het gewoon een hulpmiddel is.quote:Op zondag 24 oktober 2004 18:25 schreef noabertje het volgende:
bedankt knokkels & schorremorrie - misschien denk ik iets te makkelijk over AD - of misschien hoop ik te veel op zo'n magisch middel.
Hoelang heb je al gesprekken? Helaas is het ook niet zo dat je meteen verlichting merkt. Would be very cool thoughquote:Probleem is dat ik de gesprekken met m'n psych eigenlijk maar onzin vind - 'k ben slim genoeg om zelf te begrijpen dat stress ongezond is, en de meest wazige klachten kan geven. Tot zo ver zijn m'n gespreken niet 'openbarend'.. dwz.. niets waarvan ik zeg HE..ja.. GOH.. da's waar.
Je moet het de tijd gunnen om te werken. Zowel de komende AD medicatie, als de gesprekken. Open jezelf ervoor..Wees niet bang voor confrontatie met gevoelens die je liever niet wilde voelen of weggestopt hebt ....quote:Om die reden heb ik zo iets van "cut the crap - give me something that works" (sorry)... en had de hoop gevestigd op medicatie. Heb daarom al redelijk zitten te shoppen bij de drogist. Misschien zit 't tussen de oren, maar als ik een flesje bier open trek krijg ik 't gevoel van "f*ck whatever...", en vergeet m'n problemen... ik ben op zoek naar iets dat dit zelfde gevoel 24 uur kan geven, zonder alcoholist te worden.
de drogist heeft het wel.. Anders een reformwinkel,of de Tuinenquote:Bach Rescure Remedy ken ik nog niet - waar is dat verkrijgbaar?
Er is altijd een oplossing.. De kunst is om die voor jou te vinden ...quote:'k zal m'n volgende gesprek met m'n psych de vraag voor AD 'ns aankaarten..proberen dan... Voelde 't tot op dit moment te veel als "ik moet je niet ->geef me maar meteen medicatie', alsof ik niet wil luisteren en de psych alleen maar wil passeren.... echt niet.. 'k wil graag een oplossing, maar op dit moment zie ik dat alleen in medicatie...iets magisch misschien.... of misschien IS er wel helemaal geen oplossing....
Ikzelf ben ooit op mijn 15e begonnen met AD, voorgeschreven door een psychiater.quote:Op zondag 24 oktober 2004 16:35 schreef noabertje het volgende:
Nu wil ik eigenlijk nog 'ns met de huisarts praten, en gewoon direct om die klote pillen vragen. iemand vertelde me dat die pillen geen oplossing zijn; oorzaak zou eerst weggenomen moeten worden.. AD zou in mijn geval niet werken.. zou geen "magisch middel" zijn om m'n depressieve buiten te lijf te gaan....
Wat vinden jullie - zou AD een betere aanpak zijn, of uberhaupt kans van slagen hebben zonder psychologische ondersteuning? Zijn AD een grotere kans op success, of zou 't helemaal nix uit maken in mijn geval?
tenslotte: zijn er dergelijke medicijnen in de handel zonder doktersrecept, zodat ik iets kan proberen? heb de natuurlijke rustgevers als valeriaan en st. janskruit, etc. geprobeerd, maar geen enkel effect![]()
6-8 weken zeggen ze toch altijd? Nog even geduld dusquote:Op donderdag 4 november 2004 22:34 schreef Schorriemorrie het volgende:
Ik slik m'n AD's nu 3,5 week. Ik zou er toch iets van moeten merken nu.
Het begin is verschrikkelijk, ik weet het. Je moet die eerste weken echt uitzitten. Als het goed is ga je je straks beter voelen, daar moet je op vertrouwen, ook al is dat moeilijkquote:Op donderdag 4 november 2004 22:34 schreef Schorriemorrie het volgende:
--lang verhaal--
Retard *gniffelt*, zo noem je je product toch niet !quote:Op dinsdag 2 november 2004 16:28 schreef Auticia het volgende:
[..]
Ik heb toen de AD (Anafranil Retard 225 mg p dag.)
Ik ga weer terug naar mn oude, verhoogde dosis, omdat het toch niet goed ging.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 20:16 schreef Wolkje het volgende:
* Wolkje is vervroegd aan het afbouwen nu, na twee jaar
en het gaat tot nu toe wel oke![]()
zit nu al een week op 30 mg, ipv 45 (Remeron)
en vanaf volgende week donderdag als alles goed gaat naar 15 mg.
awwwquote:Op vrijdag 5 november 2004 13:27 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Ik ga weer terug naar mn oude, verhoogde dosis, omdat het toch niet goed ging.
(Ben dus niet naar 15 mg gegaan ook eind oktober)
Kan ik na twee jaar nog steeds niet zonder medicijnen, nee zelfs niet met de 'normale dosis' (30mg)
fine
Jammer zeg, Wolkje...quote:Op vrijdag 5 november 2004 13:27 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Kan ik na twee jaar nog steeds niet zonder medicijnen, nee zelfs niet met de 'normale dosis' (30mg)
fine
Zeg mupke, mopper eens niet zo.quote:Op vrijdag 5 november 2004 13:27 schreef Wolkje het volgende:
[..]
fine
Heej Moonah, das lang geledenquote:Op vrijdag 5 november 2004 19:38 schreef Moonah het volgende:
[..]
Zeg mupke, mopper eens niet zo.![]()
Natuurlijk is het jammer, want (bijna) iedereen wil het liefst zonder chemische middelen in zijn lijf functioneren. Maar jij ziet het kennelijk als een falen. En dat hoeft imo niet hoor. Je hebt het geprobeerd, maar blijkbaar is het beter voor je als je er nog even mee wacht. So what. Het gaat erom dat het met jou zo goed mogelijk gaat. Toch?? Nou, dat is voorlopig nog mét medicatie. No big deal!
Jammer maar zoals Moonah zegt, de tijd van afbouwen komt vanzelf. Zelf heb ik ook al iets meer dan 2 jaar AD en soms denk ik ook 'wat lang' maar aan de andere kant, zolang het goed gaat laat ik het maar zo.quote:Op vrijdag 5 november 2004 20:17 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Heej Moonah, das lang geleden![]()
In de eerste instantie ging het afbouwen goed, de terugval kwam niet meteen, dus ik was helemaal blij.
Het is gewoon jammer dat ik dan toch weer terug moet naar mijn verhoogde dosis.
En je hebt ook wel gelijk hoor, maar ik baal gewoon eventjes. Ik vind twee jaar medicatie al heel lang namelijk,
en het is gewoon jammer dat ik dus nog steeds niet aan toe ben om af te bouwen.
Waarschijnlijk waren dat ontwenningsverschijnselen, de eerste week, 2 weken kan je dr nog nietquote:Op zaterdag 6 november 2004 05:37 schreef Ole het volgende:
durf ook niet te stoppen,,, na 3 dagen per ongeluk zonder, en alle angs/paniek kwam terug....
Dan maar dat ene pilletje...
(naast de andere 2 )![]()
* Wolkje is toch weer aan het afbouwenquote:Op vrijdag 5 november 2004 20:17 schreef Wolkje het volgende:
het is gewoon jammer dat ik dus nog steeds niet aan toe ben om af te bouwen.
Klopt, en bij afbouwen/stoppen krijg je (ik althans) die klachten dus automatisch, ongeacht of je ze ook al had voordat je begon met slikkenquote:Op zaterdag 6 november 2004 07:58 schreef Wolkje het volgende:
Waarschijnlijk waren dat ontwenningsverschijnselen, de eerste week, 2 weken kan je dr nog niet
zoveel over zeggen, of je kan afbouwen, de ontwenningsverschijnselen zijn namelijk hetzelfde als
de klachten waarvoor je AD slikt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |