hihiquote:Op donderdag 14 oktober 2004 18:48 schreef Deliverance het volgende:
Laat me raden, je hebt zelf zo'n zware terreinwagen?
ik niet, maar ik ben het met de TS eens dat het een belachelijk idee is!quote:Op donderdag 14 oktober 2004 18:48 schreef Deliverance het volgende:
Bepaal jij wat 'onnodig groot' is voor iemand anders?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 18:47 schreef Argento het volgende:
Ze heeft toch gewoon gelijk? Zon BMW X5 is toch ook onnodig groot
Groot betekent niet meteen gevaarlijker. Met die redenatie kun je alle bussen en vrachtwagens ook meteen afschaffen.quote:(en vertegenwoordigt dus een groter gevaar op de weg)
Daar betaal je dan dus ook voor middels de accijnzen op brandstof.quote:en zuipt toch ook onnodig veel?
want?quote:Ik bedoel, in het terrein ben je sowieso verloren met een X5 (en elke andere vergelijkbare SUV).
wat hebbben amerikaanse wetten nu met die halve gare plannen hier te maken?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 18:59 schreef Breetai het volgende:
SUV's zuipen benzine en blijven levensgevaarlijk. De enigne reden waarom mensen ze kopen in Amerika zit 'm er in dat je boven een bepaald gewichtsklasse extra subsidie krijgt. Vroeger gelde die subsidie voor landbouw wagens. Dus hebben de fabrikanten hun wagen zo lomp gemaakt dat ze er ook onder vallen.
Ik vind die bakken echt veel te groot en gewoon asociaal. Verder vormen die koeienvangers echt een onnodig gevaar voor voetgangers en fietser. Omdat het Amerikaanse wagens blijven zit je als bestuurder ook niet al te safe. Je speelt met levens en met het milieu met zo'n bak.
ja, en daarom betaal je meer wegenbelasting als je zo'n zware auto hebt.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:09 schreef Breetai het volgende:
Gelukkig weegt zo'n SUV niet al te weinig.
neequote:Op donderdag 14 oktober 2004 18:48 schreef Deliverance het volgende:
luister, een terreinwagen is duur in aanschaf, verzekering, wegenbelasting en onderhoud.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:09 schreef Breetai het volgende:
autorijtuigenbelasting op basis van ouderdom, veiligheid, milieubelasting en nog een kilometerheffing lijkt mij een stuk eerlijker. Gelukkig weegt zo'n SUV niet al te weinig.
leg eens uit waarom je dat vindt ipv een beetje in het wilde weg te schreeuwen?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:04 schreef Mxyzptlk het volgende:
Iedere gek met zo'n terreinwagen met wildhek mag wat mij betreft een schot hagel in zijn voorhoofd krijgen. Goed beleidsvoornemen van Peijs!![]()
![]()
Dat wil ze helemaal niet. Groenlinks wil ze verbieden.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 18:43 schreef retep1 het volgende:
Die domme boerin zou het liefst de zware terreinwagens gaan VERBIEDEN, en de lichtere
zwaarder gaan belasten, onder het mom van ontmoedigingsbeleid.
Ik merk het ook ja als ik op de weg (fiets of auto), 90% van die mensen vertoont gruwelijk rijgedrag.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:35 schreef Sportguy het volgende:
Probleem is dat de meeste mensen er niet in kunnen rijden, denken dat ze een vrachtwagen zijn en snijden veelal tegenliggers in bochten.
En dan denken ze dat ze nog een "god" zijn ook en denken dat ze alles aan de kant mogen drukken.
SUV's verklaardquote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:30 schreef Steijn het volgende:
De grootste heuvels in Nederland zijn de verkeerdrempels
sinds waneer weet jij of peijs of je voor bepaalde type's auto ervaring nodig hebt?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 18:59 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Bepaal jij wat 'onnodig groot' is voor iemand anders?
[..]
Groot betekent niet meteen gevaarlijker. Met die redenatie kun je alle bussen en vrachtwagens ook meteen afschaffen.
[..]
Daar betaal je dan dus ook voor middels de accijnzen op brandstof.
[..]
want?
Dat de bullbar om veiligheidsredenen verboden wordt vind ik prima. Zo'n ding levert gewoon onnodig extra verwondingen op bij ongelukken. Maar laat mensen lekker zelf uitmaken wat voor auto ze willen rijden. Zolang zo'n ding gewoon voldoet aan de wettelijke eisen voor motorvoertuigen zie ik het probleem niet.
Wanneer de minister bang is dat teveel mensen zonder afdoende kennis en/of ervaring in zware auto's gaan rijden, zou je ook kunnen overwegen om bijvoorbeeld een fase-rijbewijs in te voeren (zoals met de motor) of het max. gewicht van voertuigen die je met rijbewijs B mag rijden omlaag te halen.
Voer maar een rijbewijs B+ in of zo, waarbij bij het examen extra wordt ingegaan op het besturen van die zwaardere wagens. Mensen die zo'n ding willen rijden kunnen dat dan nog steeds, en je voorkomt dat (te) onervaren mensen er in gaan rondscheuren.
Dat is wel erg flauw.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:38 schreef D2k het volgende:
SUV's verklaard
einde discussie
Dat is te makkelijk, wat zijn jouw plannen dan?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:39 schreef retep1 het volgende:
Nee, het is niet de auto die een gevaar is, maar de bestuurder. laat peijs daar maar eens
iets voor verzinnen.
wat dacht je van verlaagde auto's verbieden ipv verkeersdrempels verlagen?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:38 schreef D2k het volgende:
[..]
SUV's verklaard
einde discussie
ik kan hier met mijn subtiel verlaagde auto maar op 1 kant de straat uit, anders zijn de drempels te hoog.
laat de minister wat anders doen met der tijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |