abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22624948
Gisteren ontplofte ik van woede toen die achtelijke minister peijs met een idote redenering kwam aanzetten. Ze kwam effe vertellen dat er een onderzoelk komt naar het gebruik van terreinwagens, want die zijn ineens levensgevaarlijk en zuipen brandstof, en zouden scholen
er last hebben.
Die domme boerin zou het liefst de zware terreinwagens gaan VERBIEDEN, en de lichtere
zwaarder gaan belasten, onder het mom van ontmoedigingsbeleid.
Ik heb nog nooit zo'n idiote kletskoek gehoord, en is het de idiootste kutsmoes die ik ooit gehoord heb om weer te kunnen graaien.
Scholen die last hebben van terreinauto's? is het schoolplein en het klaslokaal nu naar de openbare weg verhuist of zo?
Terrein auto's te zwaar, en daardoor een langere remweg, en daarom de zwaardere types
maar verbieden? Dan kunnen er ook een hoop dure luxe personenautomerken als
mercedes, maybach, rolls royce, jaguar, bentley, en vele andere wel inpakken.
En het ergste is dat er weer belastinggeld wordt uitgetrokken, om dit soort onzinnige
kletskoek uit te laten zoeken.
Ministers als peijs moeten een pak slaag krijgen omdat ze geld aannemen om dit land
te besturen, maar in plaats daarvan gaat ze zich met zulke dom gezwets bezig houden.
Schande dat je als minister nog achter zulke klinkklare kletskoek durft te staan, laat staan dat er uberhaupt over na DURFT te denken.
Met zulke achtelijke mensen aan het roer moet er wel een oorlog gaan uitbreken, dat kan niet uitblijven, want zoveel domheid moet maar eens een keer zwaar bestraft worden.
pi_22625012
Ze heeft toch gewoon gelijk? Zon BMW X5 is toch ook onnodig groot (en vertegenwoordigt dus een groter gevaar op de weg) en zuipt toch ook onnodig veel? Ik bedoel, in het terrein ben je sowieso verloren met een X5 (en elke andere vergelijkbare SUV).
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 18:48:07 #3
42399 Deliverance
overwegend positief
pi_22625019
Laat me raden, je hebt zelf zo'n zware terreinwagen?
pi_22625115
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 18:48 schreef Deliverance het volgende:
Laat me raden, je hebt zelf zo'n zware terreinwagen?
hihi
pi_22625161
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 18:48 schreef Deliverance het volgende:
Laat me raden, je hebt zelf zo'n zware terreinwagen?
ik niet, maar ik ben het met de TS eens dat het een belachelijk idee is!
pi_22625166
Lijkt me terecht, of de regel invoeren dat als je terreinwagen hebt er ook 3/4 van de kilometrs mee door het terrein moet rijden
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_22625220
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 18:47 schreef Argento het volgende:
Ze heeft toch gewoon gelijk? Zon BMW X5 is toch ook onnodig groot
Bepaal jij wat 'onnodig groot' is voor iemand anders?
quote:
(en vertegenwoordigt dus een groter gevaar op de weg)
Groot betekent niet meteen gevaarlijker. Met die redenatie kun je alle bussen en vrachtwagens ook meteen afschaffen.
quote:
en zuipt toch ook onnodig veel?
Daar betaal je dan dus ook voor middels de accijnzen op brandstof.
quote:
Ik bedoel, in het terrein ben je sowieso verloren met een X5 (en elke andere vergelijkbare SUV).
want?

Dat de bullbar om veiligheidsredenen verboden wordt vind ik prima. Zo'n ding levert gewoon onnodig extra verwondingen op bij ongelukken. Maar laat mensen lekker zelf uitmaken wat voor auto ze willen rijden. Zolang zo'n ding gewoon voldoet aan de wettelijke eisen voor motorvoertuigen zie ik het probleem niet.

Wanneer de minister bang is dat teveel mensen zonder afdoende kennis en/of ervaring in zware auto's gaan rijden, zou je ook kunnen overwegen om bijvoorbeeld een fase-rijbewijs in te voeren (zoals met de motor) of het max. gewicht van voertuigen die je met rijbewijs B mag rijden omlaag te halen.

Voer maar een rijbewijs B+ in of zo, waarbij bij het examen extra wordt ingegaan op het besturen van die zwaardere wagens. Mensen die zo'n ding willen rijden kunnen dat dan nog steeds, en je voorkomt dat (te) onervaren mensen er in gaan rondscheuren.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_22625224
SUV's zuipen benzine en blijven levensgevaarlijk. De enigne reden waarom mensen ze kopen in Amerika zit 'm er in dat je boven een bepaald gewichtsklasse extra subsidie krijgt. Vroeger gelde die subsidie voor landbouw wagens. Dus hebben de fabrikanten hun wagen zo lomp gemaakt dat ze er ook onder vallen.

Ik vind die bakken echt veel te groot en gewoon asociaal. Verder vormen die koeienvangers echt een onnodig gevaar voor voetgangers en fietser. Omdat het Amerikaanse wagens blijven zit je als bestuurder ook niet al te safe. Je speelt met levens en met het milieu met zo'n bak.
"I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
  donderdag 14 oktober 2004 @ 19:04:00 #9
66847 Mxyzptlk
nu met echte kleurkorrels
pi_22625302
Iedere gek met zo'n terreinwagen met wildhek mag wat mij betreft een schot hagel in zijn voorhoofd krijgen. Goed beleidsvoornemen van Peijs!

hoewel het dus eigenlijk precies andersom is
pi_22625402
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 18:59 schreef Breetai het volgende:
SUV's zuipen benzine en blijven levensgevaarlijk. De enigne reden waarom mensen ze kopen in Amerika zit 'm er in dat je boven een bepaald gewichtsklasse extra subsidie krijgt. Vroeger gelde die subsidie voor landbouw wagens. Dus hebben de fabrikanten hun wagen zo lomp gemaakt dat ze er ook onder vallen.

Ik vind die bakken echt veel te groot en gewoon asociaal. Verder vormen die koeienvangers echt een onnodig gevaar voor voetgangers en fietser. Omdat het Amerikaanse wagens blijven zit je als bestuurder ook niet al te safe. Je speelt met levens en met het milieu met zo'n bak.
wat hebbben amerikaanse wetten nu met die halve gare plannen hier te maken?

enne een rolls royce weegt meer dan 2400 kg, en een nissan patrol maar 1990 kg, dus
wat ga je dan van die rolls zeggen?
  donderdag 14 oktober 2004 @ 19:09:29 #11
22944 Breetai
....Relax....
pi_22625418
autorijtuigenbelasting op basis van ouderdom, veiligheid, milieubelasting en nog een kilometerheffing lijkt mij een stuk eerlijker. Gelukkig weegt zo'n SUV niet al te weinig.
"I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
pi_22625506
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 19:09 schreef Breetai het volgende:
Gelukkig weegt zo'n SUV niet al te weinig.
ja, en daarom betaal je meer wegenbelasting als je zo'n zware auto hebt.
pi_22625623
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 18:48 schreef Deliverance het volgende:
Laat me raden, je hebt zelf zo'n zware terreinwagen?
nee maar wel een gehad, maar dat doet niet ter zake, peijs is gek, en heeft ze net als
sommige reacties hier, de ballen verstand van auto's.
Het is gewoon klinkklare onzin dat terreinwagens gevaarlijker zijn dan gewone auto's.

Ik weet nog wel een goeie dan. Dan moeten ze alle kleine autootjes van de weg trekken, want die zijn niet vooruit te branden, en rijden alleen maar het liefst linksplakkend in de weg,
en bij een aanrijding spatten ze als een rotte tomaat uit elkaar, levensgevaarlijk dus.

nog een: alle dikke mensen mogen ook geen fiets of brommer meer besturen, want door
hun gewicht hebben ze een veel langere remweg dan slanke mensen.
bovendien zitten dikke mensen alleen maar in de weg in de bus en trein, want ze nemen
met hun dikke reet de helft van jou zitplaats in.

allemaal onzin dus.
pi_22625712
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 19:09 schreef Breetai het volgende:
autorijtuigenbelasting op basis van ouderdom, veiligheid, milieubelasting en nog een kilometerheffing lijkt mij een stuk eerlijker. Gelukkig weegt zo'n SUV niet al te weinig.
luister, een terreinwagen is duur in aanschaf, verzekering, wegenbelasting en onderhoud.
als je een klein autootje hebt kost dat alles 3x niks, naarmate je een grotere auto koopt, wordt het in verhouding ook duurder, dus betaald iedereen op maat, maar dat die achtelijke peijs van die
kletskoek verkoopt, vind ik een schandaal.
pi_22625761
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 19:04 schreef Mxyzptlk het volgende:
Iedere gek met zo'n terreinwagen met wildhek mag wat mij betreft een schot hagel in zijn voorhoofd krijgen. Goed beleidsvoornemen van Peijs!

leg eens uit waarom je dat vindt ipv een beetje in het wilde weg te schreeuwen?
pi_22625859
Ik ben tegen verboden maar ik het inderdaad debiel dat iedereen tegenwoordig zo'n SUV moet hebben. De grootste heuvels in Nederland zijn de verkeerdrempels en ze zijn bovendien erg onveilig voor de overige verkeersgebruikers. Dat Peijs gek is ben ik met je eens maar dat komt bij mij door andere standpunten van haar.
pi_22625973
Het zal er niet doorkomen (helaas) maar ik herken veel dingen inmet name de problemen rond SUV's. Probleem is dat de meeste mensen er niet in kunnen rijden, denken dat ze een vrachtwagen zijn en snijden veelal tegenliggers in bochten.
En dan denken ze dat ze nog een "god" zijn ook en denken dat ze alles aan de kant mogen drukken.

Als motorrijder voel ik me niet veilig en moet IK 2 x extra kijken of die dropmongool in dat opgeblazen koekblik mij wel ziet.

De drogreden dat bussen en vrachtwagens dan ook afgeschaft moeten worden, is kul. Deze chauffeurs hebben een speciale rij- opleiding gehad.
Wat er ook gebeurd altijd blijven lachen. :P
pi_22625983
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 18:43 schreef retep1 het volgende:

Die domme boerin zou het liefst de zware terreinwagens gaan VERBIEDEN, en de lichtere
zwaarder gaan belasten, onder het mom van ontmoedigingsbeleid.
Dat wil ze helemaal niet. Groenlinks wil ze verbieden.

Minister Peijs wil een onderzoek naar PC Hooft-tractoren, de luxe terreinwagens.
[...] Peijs gaat niet zover als GroenLinks, die de allergrootste terreinwagens van de Nederlandse wegen wil weren en de rest zwaarder belasten.


Bron
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_22626030
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 19:35 schreef Sportguy het volgende:
Probleem is dat de meeste mensen er niet in kunnen rijden, denken dat ze een vrachtwagen zijn en snijden veelal tegenliggers in bochten.
En dan denken ze dat ze nog een "god" zijn ook en denken dat ze alles aan de kant mogen drukken.
Ik merk het ook ja als ik op de weg (fiets of auto), 90% van die mensen vertoont gruwelijk rijgedrag.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 19:38:55 #21
9263 D2k
Shoots 2 kill
pi_22626048
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 19:30 schreef Steijn het volgende:
De grootste heuvels in Nederland zijn de verkeerdrempels
SUV's verklaard

einde discussie

ik kan hier met mijn subtiel verlaagde auto maar op 1 kant de straat uit, anders zijn de drempels te hoog.

laat de minister wat anders doen met der tijd.
pi_22626068
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 18:59 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Bepaal jij wat 'onnodig groot' is voor iemand anders?
[..]

Groot betekent niet meteen gevaarlijker. Met die redenatie kun je alle bussen en vrachtwagens ook meteen afschaffen.
[..]

Daar betaal je dan dus ook voor middels de accijnzen op brandstof.
[..]

want?

Dat de bullbar om veiligheidsredenen verboden wordt vind ik prima. Zo'n ding levert gewoon onnodig extra verwondingen op bij ongelukken. Maar laat mensen lekker zelf uitmaken wat voor auto ze willen rijden. Zolang zo'n ding gewoon voldoet aan de wettelijke eisen voor motorvoertuigen zie ik het probleem niet.

Wanneer de minister bang is dat teveel mensen zonder afdoende kennis en/of ervaring in zware auto's gaan rijden, zou je ook kunnen overwegen om bijvoorbeeld een fase-rijbewijs in te voeren (zoals met de motor) of het max. gewicht van voertuigen die je met rijbewijs B mag rijden omlaag te halen.

Voer maar een rijbewijs B+ in of zo, waarbij bij het examen extra wordt ingegaan op het besturen van die zwaardere wagens. Mensen die zo'n ding willen rijden kunnen dat dan nog steeds, en je voorkomt dat (te) onervaren mensen er in gaan rondscheuren.
sinds waneer weet jij of peijs of je voor bepaalde type's auto ervaring nodig hebt?
Wie zegt dat een fiat panda eerder stil staat dan een bmw X5?
Weet jij of peijs wel uberhaupt hoe de remmen van beide wagens uitgevoerd zijn?

ik wel! en die pinda gaat het verliezen van die X5. oja? ja!

en hoe weet ik dat?

een panda heeft achter trommelremmen en voor kleine schijfjes, maar er zit geen
rembekrachtiging op omdat een panda van z'n eigen niet veel weegt.

De X5 heeft rondom mega grote en dikke schijfremmen, en is oa met abs en tractioncontrol
uitgerust.
Als beide voertuigen met 50kmh een noodstop moeten maken, zal je harder op de rem
van de panda moeten trappen dan in de X5, en zal de X5 sneller stil.staan dan het pandaatje.

Nee, het is niet de auto die een gevaar is, maar de bestuurder. laat peijs daar maar eens
iets voor verzinnen.
pi_22626148
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 19:38 schreef D2k het volgende:
SUV's verklaard

einde discussie
Dat is wel erg flauw. Ik wil natuurlijk duidelijk maken dat een SUV technisch gezien totaal overbodig is in Nederland. Mensen kiezen een SUV omdat ze hem mooi vinden en veilig vinden, ik denk niet dat je die argumenten zwaarder kunt laten wegen boven slachtoffers bij een ongeval.
pi_22626183
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 19:39 schreef retep1 het volgende:
Nee, het is niet de auto die een gevaar is, maar de bestuurder. laat peijs daar maar eens
iets voor verzinnen.
Dat is te makkelijk, wat zijn jouw plannen dan?
pi_22626205
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 19:38 schreef D2k het volgende:

[..]

SUV's verklaard

einde discussie

ik kan hier met mijn subtiel verlaagde auto maar op 1 kant de straat uit, anders zijn de drempels te hoog.

laat de minister wat anders doen met der tijd.
wat dacht je van verlaagde auto's verbieden ipv verkeersdrempels verlagen?
zou dat geen goed idee voor peijs zijn?
verlaagde auto's zijn helemaal nergens goed voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')