abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23130056
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 19:00 schreef lotje11 het volgende:

[..]

Die eerste is leuk! en verder....
Uhmm, ikzelf hou helemaaal niet van flitsen (tenminste die op het toestel zelfs zitten en waar je in mijn onervaren ogen geen kant mee op kan!) en ik vind de portretten 's avonds dus ook niet echt mooi. Het object is overbelicht en van de achtergrond krijg je niks mee.. niet mijn ding...
Pak 'm beet 20 jaar geleden had ik voor die eerste een paar jaar Siberië gekregen.
De ingebouwde flitsers zijn inderdaad erg brak. Met een betere flitser begint flitsen pas leuk te worden. Ik moet die van mij nog wat beter onder de knie krijgen. Maar vaak kun je niet alle functie's gebruiken, in hoge ruimtes is via het plafond flitsen niet echt te doen.
Een zwarte achtergrond vind ik persoonlijk helemaal geen probleem, beter dan een rommelige achtergrond die goed verlicht is.

Ivo
pi_23319106
Een foto die ook gebruikt is in een boek over een tour, maar vond deze wel in portretfotografie passentoch?
  FOK!fotograaf dinsdag 30 november 2004 @ 20:31:42 #78
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_23677717
11 foto's

de eerste is al een keer geshowed hier:

1:

2:

3:

4:

5:

6:

7:

8: "kijk eens boven je!"

9:

10: "thinking of ..."

11:

wat commentaar vanmezelf op mezelf:
de belichting, kleuren, en scherpte... deze 3 zijn af en toe beetje "niet fijn"
verder veel oefenen
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 30 november 2004 @ 20:48:20 #79
15985 huiz
Man in Black
pi_23678146
Mooi meisje

Er zitten wel hele leuke poses tussen en ze is ook niet echt verlegen om in de lens te kijken volgens mij
Scope Pure Colombia BV
  dinsdag 30 november 2004 @ 20:55:14 #80
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_23678327
Nou xila, ik heb gezeurd dus zal ook zeggen wat ik van je foto's vind dan he?

1. Had bij de eerste keer posten al gezegd dat ik hem zou croppen, de broek "vervuild" de mooie kleurcombinatie. Verder wel een heel mooi ontspannen foto.

2 en 3. Ik hou persoonlijk niet zo van zwart/wit, maar als je dan met zwart/wit werkt mag van mij het contrast wel wat omhoog. De tweede vind ik mooier als de eerste.

4. Een beetje zieligjes en een beetje flets. Maar dat zielige kan natuurlijk de bedoeling zijn. Wat ik niet zo mooi vind is dat ik tegen de onderkanten van de schoenen kijk. Crop?

5. Lekker speels met de kat...die moet je erinhouden alleen jammer dat je haast niet kan zien of het de voor of achterkant van het beessie is.

6. Hm...kan even niet zeggen wat, maar hij lijkt niet te kloppen

7. Heel erg leuk!

8. Mooie kleuren en leuk gedaan. Jammer dat het schilderijtje zo in het midden hangt, maar daar kan jij niks aan doen natuurlijk

9. Ook leuk, maar minder leuk als 8

10. Heel mooi, het enige jammere vind ik dat haar haarkleur erg overeenkomt met een deel van de achtergrond, zodat ze niet echt "los" komt van de achtergrond.

11. Gewoon mooi. Is ie zo cropt? heb je nog iets meer ruimte zodat haar hele hoofd erop staat?

Al met al heel erg leuke foto's. Zeker als je bedenkt dat je model zich niet helemaal lekker voelde, dat is niet te zien aan de foto's.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  FOK!fotograaf dinsdag 30 november 2004 @ 20:59:26 #81
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_23678428
dankje pea!
in het meeste kan mee gaan, van je commentaar
bij 6 heb ik ook iets "raars" maar ik kan het ook niet benoemen ik hoopte dat iemand anders dat kon

11 is trouwens vrij "krap" gemaakt. volgens mij is het geeen crop (zo uit mijn hoofd gezegt)
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 30 november 2004 @ 21:11:37 #82
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_23678745
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 20:59 schreef Xilantof het volgende:
dankje pea!
bij 6 heb ik ook iets "raars" maar ik kan het ook niet benoemen ik hoopte dat iemand anders dat kon

11 is trouwens vrij "krap" gemaakt. volgens mij is het geeen crop (zo uit mijn hoofd gezegt)
Dat rare in 6., dat ben ik

Xilo ik heb er geen verstand van, maar ik vind de kleuren in de rode-muur-foto's spectaculair! Zeker voor een oefen-sessie vind ik dat je het goed hebt gedaan. Al dat kunstlicht ook in mijn donkere huis, dat is niet ideaal.
Over wat je wilde oefenen (aansturen model): toch niet slecht na een eerste kennismaking hoor! Volgende keer wat meer werken binnen een gekozen sfeer. Maar dat hadden we al besproken.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 30 november 2004 @ 21:22:08 #83
15985 huiz
Man in Black
pi_23679053
quote:

Als ik goed naar 6 kijk dan zie ik:

Het model kijkt als een model, niet als een nadenkend meisje voor mijn gevoel. In 7 zie ik dat wel heel sterk.

Het Mariabeeld is te scherp en nadrukkelijk in beeld. Je oog wordt erheen getrokken.

Dit wordt nog versterkt door het lijstje aan de muur die in één lijn ligt met haar hoofd en het beeld.
Scope Pure Colombia BV
pi_23679350
De twee foto's met kat komen op mij veel natuurlijker over. Minder gespannen. Een absolute tegenstelling met 6 en 7. (Kan ook een kwestie van smaak zijn, ik hou meer van niet-geposeerde portretten.)
  dinsdag 30 november 2004 @ 21:37:32 #85
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_23679515
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 21:31 schreef ultra_ivo het volgende:
De twee foto's met kat komen op mij veel natuurlijker over. Minder gespannen. Een absolute tegenstelling met 6 en 7. (Kan ook een kwestie van smaak zijn, ik hou meer van niet-geposeerde portretten.)
Dat heb ik ook. Hoewel 6 en 7 helemaal niet zo gek zijn, vind ik bijvoorbeeld nr 5 toch wel de leukste van de serie. Die komt heel spontaan en 'gezellig' over
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
  dinsdag 30 november 2004 @ 21:48:01 #86
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_23679780
Het blijkt dus dat, en daar was het experiment ook een beetje voor bedoeld, een sfeer aangeven beter werkt dan zeggen: kijk naar links/rechts. Het eerste geeft natuurlijker foto's. Langer doorgaan in een gekozen sfeer werkt m.i. ook goed, in plaats van van de hak op de tak gaan.
En: doorklikken als eenmaal een bepaalde handeling is afgesproken en niet telkens pauze nemen tussen elke foto waardoor model telkens weer terug moet keren naar een bepaalde 'still'.
Maar goed, dat was ook de opzet van de mini-shoot: onderzoeken hoe die interactie werkt tussen fotograaf en model.
Al met al interessant om dat te onderzoeken en grappig hoe duidelijk het onderscheid tussen de foto's inderdaad is.

Zoals gezegd heb ik geen technisch vernuft van fotografie, dus ik leuter hier louter over aansturing van het model ten einde de foto te krijgen die je als fotograaf voor ogen hebt.

O, en het was bovendien gewoon erg gezellig ook
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 30 november 2004 @ 22:10:50 #87
15985 huiz
Man in Black
pi_23680471
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 21:31 schreef ultra_ivo het volgende:
Het zal wel smaak zijn want die met die katten vind ik weer niks an, terwijl ik 7 en de laatste wel erg mooi vind
Scope Pure Colombia BV
pi_23680483
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 21:48 schreef Duderinnetje het volgende:
O, en het was bovendien gewoon erg gezellig ook
Da's het belangrijkst hoor

BTW....#5 is wel erg lief
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 1 december 2004 @ 11:38:28 #89
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_23690159
quote:
dankje pea!
Dat schilderij leidt de aandacht af, probeer die eens weg te halen....
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_23692111
Oeh, die setting zo met die bank voor de rode muur, daar kun je veel mooie dingen mee doen!
pi_23692646
Grappig, ik vind foto 6 er juist uitspringen!
Het meisje kijkt een beetje verveeld opzij terwijl moeder Maria haar (ondanks haar verveelde blik) liefdevol in de gaten houdt. Mooi is ook het schilderij daarachter dat zich in een diagonale lijn met het meisje en het Mariabeeld bevindt. "Wat zou dat betekenen?" Ik vind de foto echt iets fascinerends hebben!

De laatste foto vind ik ook mooi. Voor de rest vind ik het jammer dat je af en toe wat (slag)schaduw op de muur ziet. Voor de rest leuke foto's hoor!
I am ambitious for a motley coat
  woensdag 1 december 2004 @ 13:34:07 #92
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_23692671
quote:
Op woensdag 1 december 2004 13:09 schreef dawg het volgende:
Oeh, die setting zo met die bank voor de rode muur, daar kun je veel mooie dingen mee doen!
Doe eens suggesties? Hij gaat het nog eens overdoen heb ik begrepen, dus misschien heeft ie er wat aan...
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  woensdag 1 december 2004 @ 15:09:51 #93
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_23694810
quote:
Op woensdag 1 december 2004 13:33 schreef ElsCapone het volgende:
Grappig, ik vind foto 6 er juist uitspringen!
Het meisje kijkt een beetje verveeld opzij terwijl moeder Maria haar (ondanks haar verveelde blik) liefdevol in de gaten houdt. Mooi is ook het schilderij daarachter dat zich in een diagonale lijn met het meisje en het Mariabeeld bevindt. "Wat zou dat betekenen?" Ik vind de foto echt iets fascinerends hebben!

De laatste foto vind ik ook mooi. Voor de rest vind ik het jammer dat je af en toe wat (slag)schaduw op de muur ziet. Voor de rest leuke foto's hoor!
Het is ook een fascinerende foto, maar op een of andere manier trekt dat schilderij iets teveel aandacht.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_23695080
quote:
Op woensdag 1 december 2004 15:09 schreef buzzer het volgende:

[..]

Het is ook een fascinerende foto, maar op een of andere manier trekt dat schilderij iets teveel aandacht.
Eens. Het schilderij zou onscherp moeten zijn ofzo.. en misschien ook iets verder van het Maria-beeld verwijderd.
I am ambitious for a motley coat
pi_23696794
quote:
Op woensdag 1 december 2004 13:34 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Doe eens suggesties? Hij gaat het nog eens overdoen heb ik begrepen, dus misschien heeft ie er wat aan...
Nou, een soort combo van Piet Mondriaan & David Lachapelle.
pi_23696827
Al moet je daar wel van houden, het is niet iedereen zijn/haar stijl....
  FOK!fotograaf woensdag 1 december 2004 @ 17:40:59 #97
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_23698199
@pea: de volgende shoot wordt waarschijnlijk buiten, hoe wel daar nog wel wat dingen daarvoor moet uitdenken.

en bedankt iedereen voor het meedenken
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 1 december 2004 @ 17:58:31 #98
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_23698544
quote:
Op woensdag 1 december 2004 17:40 schreef Xilantof het volgende:
de volgende shoot wordt waarschijnlijk buiten
Ik krijg wel zo'n ontzettende Jiskefet-associaties bij het begrip 'shoot'.......

Misschien een aardige voordracht voor het Jeukwoord van de Eeuwvan de jaren nul althans
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  FOK!fotograaf woensdag 1 december 2004 @ 18:11:58 #99
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_23698810
Fotosessie een beter woord?
maar dat klinkt ook weer zo.... uit de hoogte
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 1 december 2004 @ 18:20:24 #100
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_23699003
quote:
Op woensdag 1 december 2004 18:11 schreef Xilantof het volgende:
Fotosessie een beter woord?
maar dat klinkt ook weer zo.... uit de hoogte
Ik vind het altijd nog beter klinken dan 'shoot' .
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')