Als je niet de hele tijd jezelf gaat fotograferen zijn er nog andere dingen die een stuk goedkoper zijn dan zo'n pro reflectiescherm. Een plank piepschuim, een spiegel, een wit laken ... werkt allemaal, en je kan dan nog kiezen wat je gebruikt omdat de lichtverstrooiïng telkens anders is. Zo kan je piepshuim ook met een spuitbus (desnoods hetzelfde stuk aan de andere kant) zwart maken en heb je een prima absorbtiescherm.quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:48 schreef HMaster-II het volgende:
Is de aanschaf van een klein zonnescherm mischien een idee??? En zo ja, waar koop je die dingen voor een redelijke prijs?
een groot vel zilver of goudkleurig karton werkt ook prima!quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:55 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Als je niet de hele tijd jezelf gaat fotograferen zijn er nog andere dingen die een stuk goedkoper zijn dan zo'n pro reflectiescherm. Een plank piepschuim, een spiegel, een wit laken ... werkt allemaal, en je kan dan nog kiezen wat je gebruikt omdat de lichtverstrooiïng telkens anders is. Zo kan je piepshuim ook met een spuitbus (desnoods hetzelfde stuk aan de andere kant) zwart maken en heb je een prima absorbtiescherm.
Ik neem aan dat je je foto's op groot formaat hebt gemaakt. Als je dan je croptool instelt op 10 bij 15 (of omgekeerd) dan kan je nog een heel stuk croppen zonder dat je op de foto kwaliteitsverlies krijgt. Wel moet je met bewerken opletten. Als het er op de monitor goed uitziet kan het soms op papier heel vreemd uitpakken.quote:Op donderdag 19 mei 2005 15:49 schreef Astridj0h het volgende:
Hmm tis al beter, maar je blijft op het voorhoofd en de wang zo'n rare plek zien... Zal nog eens wat spelen vandaag of morgen.
Dank voor de overige commentaren trouwens!! het nadeel van croppen vind ik dat ze lastiger af te drukken zijn mocht dat ooit nodig zijn. Is het formaat weer niet goed enzo...
Heb je Photoshop? Dan kan het...als je de croptool aanklikt krijg je direct onder de regel file, edit, image enzoverder een regel waar je de instellingen van je tool kan aanpassen. Voor de croptool kan je daar width en height invullen, en het aantal pixels per inch.quote:
dit is nou een goed plaatje voor curvesquote:Op donderdag 19 mei 2005 15:44 schreef pea4fun het volgende:
Ik heb wat geprobeerd.
[afbeelding]
Ik heb eerst met curves de lichte kleuren wat proberen te verdonkeren, daarna met levels het geheel wat donkerder gemaakt, en tot slot met hue/saturation de kleuren wat meer verzadigd. Maar volgens mij is haar gezicht nu te grijs...
ow ennuh...ik heb em een beetje rechtgezet (voor mij leek ie iets scheef) en gecropt.
Doe es voor? mij lukt het nietquote:
als ik thuis benquote:Op donderdag 19 mei 2005 17:15 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Doe es voor? mij lukt het niet
@ astridjoh, ik heb nogal wat gedaan wat je bijna niet ziet, maar wat de bedoeling heeft haar wat naar voren te halen ten opzichte van de achtergrond.
eerst het plaatje een beetje verscherpt
dupicate layer
die layer geblurred met gausian blur...flink, zodat je niet meer ziet wat er op het plaatje stond.
toen op screen gezet
bij layer proporties, blending options gekozen en die op 60% gezet. Nu zag je het plaatje weer helemaal, maar wat lichter en vager.
Toen met zwart en een penseel 2ane weer van het originele plaatje teruggehaald.
dan moet ik het orgineel hebbenquote:Op donderdag 19 mei 2005 17:18 schreef Astridj0h het volgende:
@re, ja laat zien wat met curves kan! (en hoe natuurlijk)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |