abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 oktober 2004 @ 13:39:46 #76
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22619551
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:38 schreef SCH het volgende:
De Geus houdt vast aan minimumloon

DEN HAAG Minister De Geus voelt niet
veel voor het plan van CDA,VVD en D66
om mensen in de bijstand tijdelijk werk
onder het minimumloon te laten doen.

De Geus zegt dat het al mogelijk is om
jongeren tijdelijk minder te betalen.De
linkse oppositie keert zich tegen het
plan.VNO-NCW,voorstander van een lager
minimumloon,noemt het idee interessant.

Het minimumloonplan is een idee van de
VVD,om mensen die anders geen kans op
een baan maken werk te kunnen geven.De
andere coalitiepartijen sloten zich
erbij aan,omdat de VVD tegemoetkwam aan
de CDA-wens om de huisarts buiten de
no-claimregeling te houden.
De Geus draait normaal gesproken wel weer bij.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_22619557
quote:

DEN HAAG Minister De Geus voelt niet
veel voor het plan van CDA,VVD en D66
om mensen in de bijstand tijdelijk werk
onder het minimumloon te laten doen.

De Geus zegt dat het al mogelijk is om
jongeren tijdelijk minder te betalen.De
linkse oppositie keert zich tegen het
plan.VNO-NCW,voorstander van een lager
minimumloon,noemt het idee interessant.

Het minimumloonplan is een idee van de
VVD,om mensen die anders geen kans op
een baan maken werk te kunnen geven.De
andere coalitiepartijen sloten zich
erbij aan,omdat de VVD tegemoetkwam aan
de CDA-wens om de huisarts buiten de
no-claimregeling te houden.
Ah, onze nationale ramp doet weer eens van zich spreken.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 13:44:33 #78
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_22619653
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:36 schreef CANARIS het volgende:

[..]

en voila het probleem

Hier wordt geprobeerd politische ethiek in economische regeltje te vormen.

Dat lukt natuurlijk niet

Geef gewoon toe,
Minimumloon en werkgelegenheid , met een lineal effect in de vrij besteedbaar inkomen per kop van de bevolking , staan niet met elkaar in een wetenschappelijke correlatie.

ofwel ; Miimumloon is een politieke vordering. Geen economische
vanzelfsprekend. benader het dan ook als zodanig en dat wordt niet gedaan. Men wil er van af, omdat je dan goedkopere arbeidskrachten hebt en dat is goed voor de werkgevers. Maar of het wenselijk is is een heel ander verhaal en om een goede afweging te maken moet je de voordelen (wellicht meer werkgelegenheid, langdurig werkelozen weer aan het werk, betere concurentiepositie) afwegen tegen de nadelen (veel lager loon wat zorgt voor schrijnendere armoede, meer mensen onder de huidige minimale grens, slechte behandeling van werknemers, lagere bijstand (komt vanzelf), onbetaalbaar maken van secundaire levensbehoeften en wellicht sommige primaire).

Het minimumloon moet dan ook op het compromis tussen die twee liggen en ik vind het huidige compromis prima. Mensen die dit willen verranderen nemen genoegen met meer armere mensen ten behoeve van een betere economie simpel gezegd, ik niet. Argumenten moeten dus ook als zodanig gegeven worden en niet gewikkeld worden in voordelen die niet zullen bestaan om het geheel alsnog in een sociaal sausje te kunnen gieten.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 13:45:03 #79
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_22619666
Opinie
quote:
Afbreken minimumloon creëert geen werk

14-10-2004 • "Wederom hebben de coalitiepartijen een plan naar buiten gebracht dat niet bijdraagt aan de opbouw van een Nederland, maar aan de afbraak ervan," stelt SP-Kamerlid Jan de Wit in een reactie op de aanval van CDA, D66 en VVD op het minimumloon. De regeringspartijen willen dat langdurig werklozen een baan accepteren voor 80% van het minimumloon. "Met het onderbetalen van mensen wordt geen werk gecreëerd, dat is een illusie. Het begint absurd te worden hoe blind CDA en D66 zich laten lenen voor de VVD-agenda." De oppositie vraagt een spoeddebat aan.

De aantasting van het minimumloon is een oude wens van de VVD, die los staat van de economische situatie van het moment. In 1997 kreeg de VVD de PvdA-ministers, waaronder premier Kok, mee om het minimumloon te verlagen met 30%. Een Kamermeerderheid wees het af. "Het wettelijk minimumloon is een fatsoensnorm, dat zeiden we toen en dat moet de Kamer ook nu zeggen," aldus De Wit. "Rondkomen van het minimumloon is heel moeilijk en het brengt mensen in een zeer kwetsbare situatie. Als je mensen daar nog 20% op gaat korten, dan zet je ze echt op de rand van de armoede."

Er is geen enkel bewijs dat een lager minimumloon zal leiden tot werk voor werklozen. In landen waar geen minimumloon bestaat, is de werkloosheid zelfs vaak groter dan in ons land. De Wit: "VVD-leider Van Aartsen noemt het een sociale maatregel omdat het mensen aan het werk zou krijgen. Misschien moet hij nog socialer worden en al het personeel gratis aanbieden aan de werkgevers. Het is een bespottelijke manier om een asociale maatregel te slijten. De VVD maakt het weer duidelijk dat het van alles is, behalve een Volkspartij."

"Het CDA demonstreert opnieuw dat ze als makke schapen achter de VVD-agenda aan hobbelen. Alles wordt ouderwets in de achterkamertjes bekokstoofd. Het is voor de VVD weer precies zoals Bolkestein het verwoordde onder Paars: zíj leveren de premier, wíj leveren het beleid."

"Dit jongste voorstel kan alleen maar een aansporing zijn voor nog meer verzet tegen het kabinet. Er is geen enkel maatschappelijk draagvlak meer voor dit beleid, het is veelzeggend dat alleen een club van multinationals nog achter de regering staat. Niet alleen dit plan moet van tafel, dit hele afbraakkabinet moet zo snel mogelijk opstappen."
http://www.sp.nl/db/nieuws/kamernieuwspage.html/2714
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_22619756
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:21 schreef Steijn het volgende:

[..]

Je kunt mij niet wijsmaken dat je uit het hele scala van opleidingen die tegenwoordig worden aangeboden geen opleiding kunt vinden waarin je je thuis voelt. Je hoeft echt geen Einstein te zijn om een diploma te halen.
Die mensen zijn er toch echt wel. Daarbij heb je diploma's en diploma's he.
Ik denk ook aan mensen die na een hersentumor door operatie toch een schade aan de hersenen opgelopen hebben, aan mensen die gehandicapt zijn, aan mensen die echt wel hun best hebben gedaan maar niet verder komen dan het diploma vmbo en aan mensen die na hun diploma een vervolg opleiding hebben gedaan maar dus nooit een hoge functie zullen krijgen.
We hebben het toch over deze groep?
Want de hoge functies zullen niet onder het minimum willen zitten.
Ik zeg dus niet iedereen die lager onderwijs heeft gedaan is lui. En ook niet iedereen die hoger onderwijs heeft genoten is slim.
Het heeft toch allemaal met goed delegeren te maken.
Ik heb gelukkig nooit van het minimum hoeven rondkomen, maar ik denk wel dat een gezin het dan superzwaar moet hebben.
De huizen, het gas en water zijn tenslotte ook niet echt goedkoop.
Dan nog de basisverzekering, de eigen bijdrage enz.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_22619797
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:48 schreef paddy het volgende:
Ik denk ook aan mensen die na een hersentumor door operatie toch een schade aan de hersenen opgelopen hebben, aan mensen die gehandicapt zijn,
Maar voor die mensen is er de WAO en zijn er diverse gehandicaptenvoorzieningen. Ik zou graag zien dat de uitkeringen van die mensen omhoog gaan.
pi_22619981
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:29 schreef Steijn het volgende:

[..]

Omdat het wel hoger ligt dan de uitkering die hij op dat moment heeft.
In sommige gevallen zal de bijstandsuitkering anders hoger liggen dan 20% onder het minimumloon hoor......
Dus het is niet zo dat per definitie de uitkering lager ligt, logisch gevolg dan: uitkeringen verder verlagen (zodat de prikkel aanwezig blijft), of we daar nu blij mee moeten zijn.......
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 14 oktober 2004 @ 14:10:19 #83
136 V.
Like tears in rain...
pi_22620211
quote:
En zo hoort het ook.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_22620315
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:17 schreef Steijn het volgende:
Ook de arbeidsmarkt van de VS is niet perfect hoor. Er zal ongetwijfeld wetenschappelijk onderzoek zijn verricht naar de juistheid van deze theorieën, ze staan hier zelfs in mijn economie boek.
Volgens mij wordt er verderop beweerd dat economie geen exacte wetenschap is, en ze dus maar wat aannames moet maken. Als economie geen exacte wetenschap is, dan vind ik dat je ook als econoom nog minsten met wat morele vraagstukken je zou bezig moeten houden.
quote:
Waarom haal je de VS er telkens bij? Dat land is zo proctectionistisch als het maar kan en ook ze hebben ook allerlei vage belastingen. De VS is in ieder geval niet mijn ideaal. En mensen die niet rond kunnen komen zijn ook niet mijn ideaal.
Ik haal de VS erbij omdat door velen als ideaalbeeld van hun vrije markt gezien wordt. En het fiet dat ze in VS al jaren geen minimum inkomen hebben, coa niet vbestaan, werknemers niet al te veel rechten hebben, enz...

En wat wilt dit kabinet doen aan de zogenoemde amroedeval?

Want je kunt mensen wel aan het werk zetrtetn, maar als je net het minimum verdein verleis je o.a een gedeelte van je huursubsidie, en andere toeslagen waaer je als bijstandstrekker wel ercht op hebt.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 14:18:59 #85
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_22620388
Beste meneer Sack,

Voorop staat dat de Partij van de Arbeid een tegenstander is van de plannen van het kabinet. In een artikel op de website van de Telegraaf is al een korte reactie van PvdA Tweede-Kamerlid Bussemaker te lezen.

De redactie van de website heeft al een artikel over het onderwerp geschreven, maar we wachten nog op de reactie van de experts binnen de partij. Op het eind van de middag zal er dan ook een artikel op de website staan.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd, mocht u desondanks nog meer informatie willen hebben over deze kwestie, dan kunt u het beste contact opnemen met de afdeling voorlichtig: voorlichting@pvda.nl

Met vriendelijke groet,

Michiel
Stagiaire
Webredactie www.pvda.nl
020 5512 248

[Michiel ] -----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Harry_Sack
Verzonden: donderdag 14 oktober 2004 13:44
Aan: redactie
Onderwerp: vraagje mbt plannen verlaging minimumloon

L.s,

Van de volkskrant van vandaag heb ik begrepen dat de huidige coalitie het minimumloon wil verlagen voor mensen met een uitkering onder de noemer 'sociale maatregel'.

Volgens VVD fractievoorzitter van Aartsen zou dit plan goed zijn voor de werkgelegenheid. Men verwacht dat werkgevers sneller geneigd zijn om langdurig werklozen aan te nemen als zij minder kosten.

Op diverse websites van andere politieke partijen heb ik al een standpunt gevonden, maar bij die van jullie heb ik helaas nog geen reaktie gezien.

Graag zou ik willen weten waar jullie staan en welke standpunten de Partij van de Arbeid inneemt.

Mvrgr,

Harry_Sack
voor meer informatie: http://www.volkskrant.nl/denhaag/1097681810357.html
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_22620511
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:51 schreef Steijn het volgende:

[..]

Maar voor die mensen is er de WAO en zijn er diverse gehandicaptenvoorzieningen. Ik zou graag zien dat de uitkeringen van die mensen omhoog gaan.
Maar dat is verleden tijd.
Die mensen zijn gedeeltelijk arbeidsgeschikt verklaard, en zullen dus geen geld krijgen, oftewel in de bijstand komen.

Daarbij weet ik uit eerste hand dat bepaalde werkgevers minder geld krijgen en deze mensen dus als eerste ontslagen zullen worden.
Ik maak geen reclame, maar vorige maand heeft iemand al te horen gekregen binnenkort ontslagen te worden (reorganisatie)
Deze persoon zit in een rolstoel en heeft nu niet alleen lichamelijke druk, maar ook geestelijke druk.
Het wordt niet gezien, maar het is er wel degelijk.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_22620658
Maar dit komt er toch gewoon op neer dat bedrijven via een omweg mensen die 100% minimumloon verdienen in de ww schoppen om mensen die 80% minimumloon verdienen aan te nemen? Dus gewoon een verlaging van het minimumloon, leuk is dat.
The uproar of one hand clapping.
pi_22620750
De pest hier in Nederland is dat mensen niks hoeven te doen om toch 70% van het minimumloon te krijgen (op 1 sollicitatie-handeling in de week na). Natuurlijk staan ze dan op hun achterste poten op het moment dat er gesproken wordt over lonen onder het minimumloon. Want stel je nou toch eens voor dat je moet gaan werken en daar slechts 100 euro per maand beter op wordt. Dat doe je toch niet...

Als het aan mij zou liggen, dan zou ik werklozen verplichten om 4 dagen per week werk te verzetten, voor behoud van de uitkering. De vijfde dag kunnen ze dan gebruiken voor sollicitaties e.d. Begin nu niet over werkloosheid, want je kunt deze mensen ook inzetten in bijvoorbeeld bejaardenhuizen. Werkloosheid krijg je omdat instellingen/werkgevers geen geld hebben om mensen aan te nemen. In dit geval betaalt de overheid (of je maakt een verdeelsleutel), en dan zijn alle extra handen welkom.

Er mag best een prestatie geleverd worden in ruil voor een uitkering. In dat geval zullen mensen zien dat ze groeien, omdat ze daadwerkelijk ergens in dienst komen en meer gaan verdienen, ook al is het onder het minimum loon.
pi_22620888
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:29 schreef Steijn het volgende:

[..]

Omdat het wel hoger ligt dan de uitkering die hij op dat moment heeft.
Maar dan bestaat de kans dat die persoon veel 'uitkerings rechten' misloopt waardoor die persoon misschien/waarschijnlijk op het niveau van de uitkering of misschien zelfs lager uitkomt.
pi_22620899
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 14:35 schreef Coelho het volgende:
Als het aan mij zou liggen, dan zou ik werklozen verplichten om 4 dagen per week werk te verzetten, voor behoud van de uitkering. De vijfde dag kunnen ze dan gebruiken voor sollicitaties e.d. Begin nu niet over werkloosheid, want je kunt deze mensen ook inzetten in bijvoorbeeld bejaardenhuizen. Werkloosheid krijg je omdat instellingen/werkgevers geen geld hebben om mensen aan te nemen. In dit geval betaalt de overheid (of je maakt een verdeelsleutel), en dan zijn alle extra handen welkom.
Yeah op naar het communisme
pi_22620947
ik vind het bagger. waarom loon onder het minnimum. waarom zou je dan gaan werken als je uitkering hoger is?
pi_22621782
Ahum. ik zou graag eens effe de tijd nemen om te reageren op het volgende.

Er zijn hier sommige mensen die vinden dat mensen vrij moeten zijn om een baan onder het minima bestaan te mogen aangaan. Maar de groep waar dit voor bedoeld is namelijk de werkeloze. zitten meestal in een sociaale dienst uitkering en worden meestal via de W.I.W (wet inschakeling werkzoekende) gedwongen om voor minder te gaan werken dan als hun uitkering bedraagd.
Meestal zijn mensen die hier in verdwijnen zijn vaak kansloze en ook mensen met psycho/sociaale problemen. nu zeg ik ook niet dat je deze mensen moet laten aan tamboeren. maar het schiet niet op om deze mensen te exploiteren want dit is wat er in feite gebeurt en de enige die hier beter van worden is de regering nederland en vooral de liberale stemmers voornamelijk bazen directeuren. die lekker op de VVD stemmen.

Bedenk ook maar eens hoe je het zou vinden als jij met je VVD mentaliteit.
ineens je duur betaalde baan verliest omdat je buurjongen zegt van ik heb dezelfe opleiding gedaan.
ik ben een jaar werkeloos en ik wil jouw baan wel doen voor circa 300 minder. Heel leuk jij bent
je baan kwijt en de enige die hier iets mee wint is de baas & overheid.

Kortom ik denk niet dat dit verstandig is...
Passion It Guides us. Without it we would truly be dead.
pi_22621824
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 15:19 schreef Angelus1976 het volgende:
Ahum. ik zou graag eens effe de tijd nemen om te reageren op het volgende.

Er zijn hier sommige mensen die vinden dat mensen vrij moeten zijn om een baan onder het minima bestaan te mogen aangaan. Maar de groep waar dit voor bedoeld is namelijk de werkeloze. zitten meestal in een sociaale dienst uitkering en worden meestal via de W.I.W (wet inschakeling werkzoekende) gedwongen om voor minder te gaan werken dan als hun uitkering bedraagd.
Meestal zijn mensen die hier in verdwijnen zijn vaak kansloze en ook mensen met psycho/sociaale problemen. nu zeg ik ook niet dat je deze mensen moet laten aan tamboeren. maar het schiet niet op om deze mensen te exploiteren want dit is wat er in feite gebeurt en de enige die hier beter van worden is de regering nederland en vooral de liberale stemmers voornamelijk bazen directeuren. die lekker op de VVD stemmen.

ineens je duur betaalde baan verliest omdat je buurjongen zegt van ik heb dezelfe opleiding gedaan.
ik ben een jaar werkeloos en ik wil jouw baan wel doen voor circa 300 minder. Heel leuk jij bent
je baan kwijt en de enige die hier iets mee wint is de baas & overheid.

Kortom ik denk niet dat dit verstandig is...
Kortom, ik ben het met je eens
pi_22622123
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 14:35 schreef Coelho het volgende:
De pest hier in Nederland is dat mensen niks hoeven te doen om toch 70% van het minimumloon te krijgen (op 1 sollicitatie-handeling in de week na). Natuurlijk staan ze dan op hun achterste poten op het moment dat er gesproken wordt over lonen onder het minimumloon. Want stel je nou toch eens voor dat je moet gaan werken en daar slechts 100 euro per maand beter op wordt. Dat doe je toch niet...

Er mag best een prestatie geleverd worden in ruil voor een uitkering. In dat geval zullen mensen zien dat ze groeien, omdat ze daadwerkelijk ergens in dienst komen en meer gaan verdienen, ook al is het onder het minimum loon.
Dit is allemaal heel leuk. maar ik denk dat personeel wat bij het desbetrefende bejaarden tehuis in dienst is waar al ontslagen vallen niet op gratis krachten zitten te wachten terwijl zij uit hun baan ontslagen worden. Ik heb zelf vroeger via de wet J.W.G (Jeugd Werk garantie wet) gewerkt
in een bejaarden tehuis. er werdt gesproken dat ik daar kon gaan werken en dat er een baan aanvast zat. ten eerste hadden ze me alleen maar aangenomen voor de subsidie's die ze kregen.
en mensen die dezelfde functie als mij hadden werden ontslagen. hoe vind jij het als
je vervangen wordt door een goedkopere kracht. en hoe denk je dat die mensen meestal behandeld worden. die daar voor minder werken bovendien coelho wil ik wel eens weten wat jij verdient met je opleiding biomedische wetenschappen???? want met een minumum rondkomen als alleenstaande vader of moeder. die notabene nog alleen shopt bij een aldi of een lidl is het bestaan echt geen vetpot..
  donderdag 14 oktober 2004 @ 15:39:06 #95
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22622201
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 12:24 schreef Cheiron het volgende:
Dan ben je zometeen beter af met een uitkering dan wanneer je gaat werken. Dat zal motiveren!
Dat is al lang zo in NL hoor.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_22622419
ik ben een jaar werkeloos en ik wil jouw baan wel doen voor circa 300 minder

einde quote#

als iemand mijn werk voor euro 300 minder wil doen EN daarvoor gequalificeert is EN mijn (theoretische baas) ziet daar wel brood in ,...............dan ben ik niet goed bezig.

Tegen alle geruchten in,.......de vrije markt wordt niet met amtenaren bezet.
pi_22622446
aldi en lidl betalen een vermogen . Verwissel die niet met AH, maar dat is off topic
pi_22622484
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 14:23 schreef paddy het volgende:

[..]

Maar dat is verleden tijd.
Die mensen zijn gedeeltelijk arbeidsgeschikt verklaard, en zullen dus geen geld krijgen, oftewel in de bijstand komen.

Daarbij weet ik uit eerste hand dat bepaalde werkgevers minder geld krijgen en deze mensen dus als eerste ontslagen zullen worden.
Ik maak geen reclame, maar vorige maand heeft iemand al te horen gekregen binnenkort ontslagen te worden (reorganisatie)
Deze persoon zit in een rolstoel en heeft nu niet alleen lichamelijke druk, maar ook geestelijke druk.
Het wordt niet gezien, maar het is er wel degelijk.
Dit herken ik paddy ik heb namelijk behoorlijk wat vrienden die in dit parket verkeren
en ook zie ik dat ze tegen deze beperkingen aan botsen. en dit terwijl ze al heel veel problemen hebben om met hun psycho \ sociaale handicaps om te gaan. en dat de wereld nu ook niet altijd om deze mensen staat te springen..
  donderdag 14 oktober 2004 @ 16:05:19 #99
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22622500
Ik snap het hele probleem niet dat mensen hiermee hebben. Er is een bepaald bijstansniveau dat iedereen min-of-meer kan krijgen, dus beelden van mensen die voor e200 per maand moeten werken is onzinnig. Het geeft mensen alleen de mogelijkheid om zelf te bepalen wat in hun arbeidscontract staat. Voor alle mensen die een salaris hebben dat hoger is dan het minimumloon verandert er uiteraard helemaal niets, zonder het minimumloon zouden ze hun (hoger) salaris ook ontvangen.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_22622517
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 16:00 schreef CANARIS het volgende:

als iemand mijn werk voor euro 300 minder wil doen EN daarvoor gequalificeert is EN mijn (theoretische baas) ziet daar wel brood in ,...............dan ben ik niet goed bezig.

Tegen alle geruchten in,.......de vrije markt wordt niet met amtenaren bezet.
Jah, en dan krijg je dus een veeel grotere kloof tussen rijk en arm. En dat willen we hier in Nederland niet echt. (en jij ook niet, want jij zit echt niet bij die paar % die er rijker van wordt)
The uproar of one hand clapping.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')