abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22615198
Op 15 oktober ga ik dan eindelijk ook op vakantie. Na ongeveer ieder continent in overweging gehad te hebben, heb ik uiteindelijk (onder lichte druk van mijn reisgenoot die vooral niet naar India wilde) gekozen voor Mexico en de Maya Route.

In het kort ziet het programma er zo uit:
Mexico City
Merida (en omgeving en ruines)
Palenque
San Christobal de las Casas
Panachajel
Chichicastenango
Antigua
Copan
Tikal
Caye Caulker

En in kaart ziet dat er (als je Mexico City dus even vergeet) zo uit:

Ik zal mn best doen om regelmatige verhaaltjes hier te plaatsen!
pi_22615235
Have fun!
pi_22615328
Doe je een beetje voorzichtig?
pi_22615398
Dat lijkt verdacht veel op de reis die m'n zus vorig jaar gemaakt heeft. Ga je op eigen houtje of is het georganiseerd. (m'n zus is met Djoser meegeweest). Schijnt wel geweldig mooi te zijn. Veel plezier!
Zu hause ist alles besser
pi_22615572
Ik doe het standaard rondje, maar dan wel op mezelf.
Wat wel afwijkt van het standaard rondje is Mexico City, die zit er niet bij over het algemeen.
pi_22615825
Veel plezier dus
We kijken uit naar je verhaaltjes en de foto's natuurlijk.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_22615844
Als je dan toch in Mexico City bent, dan MOET je zeker het Nationale Museum en de tempels bij Teotihuacan meepikken, hoor!

edit: Hoe lang ga je?
pi_22616109
Dat ziet er leuk uit. Veel plezier!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 14 oktober 2004 @ 11:02:08 #9
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_22616218
Tulum is mooi! Zeker niet overslaan!

Veel plezier!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 11:30:23 #10
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22616745
kut, weer zo'n jaloersmakend topic...

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Moderator donderdag 14 oktober 2004 @ 11:54:16 #11
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_22617212
In Copan heb je dus een heel lekker restaurantje.
ceci n'est pas une tvp
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 11:57:07 #12
29038 Vectra
Buurman, ik hier?!
pi_22617286
Heel veel plezier!

Vorig jaar november ben ik twee weken in Guatemala geweest (o.a. naar Chichi, Antigua, Panajachel en Tikal geweest). Vond het heel erg indrukwekkend!
pi_22617448
Het Nationale Antropoloogisch Museum is inderdaad wel een aanrader in Mexico Stad. Als je tenminste van kilometers lange rijen met aanrdewerkscherven houdt. Ik hield daar niet van en was rap uitgekeken. Ik had gehoopt op een offerande demonstratie of zoiets. Iets vets in elk geval, niet een geestdodende verzameling scherven.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_22617669
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 12:04 schreef julekes het volgende:
Het Nationale Antropoloogisch Museum is inderdaad wel een aanrader in Mexico Stad. Als je tenminste van kilometers lange rijen met aanrdewerkscherven houdt. Ik hield daar niet van en was rap uitgekeken. Ik had gehoopt op een offerande demonstratie of zoiets. Iets vets in elk geval, niet een geestdodende verzameling scherven.
Kilometers rijen viel wel mee toen ik er was. Heb alles in mijn eigen tempo kunnen bekijken, nooit op andere hoeven wachten. En om de schatten uit de Mayatempels nou af te schepen als "aardewerkscherven", dat is ook wat minachtend. Bovendien staat er schitterend uitgelegd hoe de volkeren zich ontwikkeld hebben, worden er klederdrachten getoond, wordt er uitgelegd hoe het balspel met dodelijke afloop (waarvan ik nu even de naam kwijt ben) werkt, etc. Ik ben van mening dat de achtergronden die ik daar gezien heb, mij (nog) meer waardering hebben gegeven van de diverse tempelcomplexen.

Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk
pi_22617907
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 12:14 schreef Coelho het volgende:

[..]

Kilometers rijen viel wel mee toen ik er was. Heb alles in mijn eigen tempo kunnen bekijken, nooit op andere hoeven wachten. En om de schatten uit de Mayatempels nou af te schepen als "aardewerkscherven", dat is ook wat minachtend. Bovendien staat er schitterend uitgelegd hoe de volkeren zich ontwikkeld hebben, worden er klederdrachten getoond, wordt er uitgelegd hoe het balspel met dodelijke afloop (waarvan ik nu even de naam kwijt ben) werkt, etc. Ik ben van mening dat de achtergronden die ik daar gezien heb, mij (nog) meer waardering hebben gegeven van de diverse tempelcomplexen.

Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk
Dat Maya deel was dus dicht toen ik er was.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
pi_22619228
We gaan een maand. Komen dus op 15 november weer aan in Nederland en Tulum staat op het lijstje om te overnachten op de weg van Caye Caulker naar Cancun.

Verder staan natuurlijk ook het archeologische museum en de tempel van de zon en de maan in de planning voor Mexico City.
pi_22620340
Teotihuacan is wel indrukwekend. Je kan er trouwens enorm lelijke souvenirs kopen.
pi_22623776
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 11:30 schreef Hik het volgende:
kut, weer zo'n jaloersmakend topic...

Hoeveel dagen ben jij dit jaar niet op vakantie/werk in het buitenland geweest.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_22627394
Veel plezier
pi_22629227
Have fun Liejannuh
pi_22631533
dat wordt weer genietend lezen
  donderdag 14 oktober 2004 @ 23:35:08 #22
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_22632277
Ben jaloers, maar heel veel plezier.
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 00:29:43 #23
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_22633613
Veel plezier L.

Belize... Habanero paradijs
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_22675719
Hi!
Even heel kort hier, want ik ben een beetje heel erg moe!!
Vlucht was ok, Frankfurt qua vliegveld is niet zo boeiend en 12 uur is best lang zitten in een vliegtuig. Mexico City vind ik tot nu toe helemaal fantastisch. Erg indrukwekkende stad om te zien en ben blij dat we in totaal 3 dagen hier hebben.
Vandaag hebben we het antropologisch museum gedaan, wat dus erg mooi was. Verder hebben we wat rondgeslenterd in een park en een teringeind gelopen. Maar dat hoort erbij.

Interessant detail over de metro: ze doen er aan Karaoke!!! Geweldig! Er stond een blinde man mee te zingen met een zelfgemaakte karaokeset (bestaande uit een versterker, een walkman en een microfoon) en dat geeft toch wel sfeer hoor.
Morgen gaan we naar de tempel van de zon en van de maan en maandagochtend vroeg vliegen we weer verder.
En nu ga ik slapen!
  zondag 17 oktober 2004 @ 09:52:02 #25
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22675981
Leuk Liejannuh, veel plezier!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')