Ja, is idd een mogelijkheid.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 13:30 schreef BobRooney het volgende:
Schrijf een brief ...en gooi het in zijn brievenbus...is minder erg dan recht in ze gezicht zeggen, maar net zo duidelijk.
zal je net zien inderdaad, mag je het voorlezen voor hemquote:Op woensdag 13 oktober 2004 13:33 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ja, is idd een mogelijkheid.
Ik weet alleen niet zeker of hij wel kan lezen...![]()
Dan belt hij aan: "Buurvrouw, kun je me helpen met deze brief..."
Dan lieg ik.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 13:36 schreef Onderbroek het volgende:
recht in z'n gezicht:"ik heb eerlijk gezegd niet altijd de behoefte om met jou om te gaan"
Ja, jíj kunt zeggen dat je een druk bestaan leidt en weinig vrije tijd hebt zonder te liegen.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 13:46 schreef Copycat het volgende:
Dat ik een druk bestaan leid en de weinige vrije tijd die ik heb erg koester. Dat heeft wel geholpen.
En bedankt merdeka..quote:Op woensdag 13 oktober 2004 13:56 schreef merdeka het volgende:
Het erge is, dat het vaak ook zo is dat net dat kleine beetje gezelschap wat zo iemand dan nog krijgt diegene een beetje op de been houdt. En als iemand afgewezen wordt omdat ze kennelijk niet goed of leuk genoeg is om eens mee koffie te drinken, dan kan dat net de druppel zijn die de emmer doet overlopen. En daar ben ik bang voor. Ik heb daarin een soort verantwoordelijkheid, ook al is het niet vrijwillig, ik kan het niet ontkennen
Again, sorry... ik zit met net zoiets en ik leef met je mee. Het is een afweging zeg maar, maar ik ben er zelf ook niet gelukkig mee.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 14:00 schreef Moonah het volgende:
[..]
En bedankt merdeka..
Ik had nét de moed bij elkaar om dit soort gedachten wat van me af te zetten....
... En gaat ie met je mee.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 14:06 schreef Harry_Sack het volgende:
Beter is nog om te zeggen dat je naar de bieb gaat ofzo, dan komt hij misschien zelf op ideeen.
dan zul je je moeten vermannen hequote:Op woensdag 13 oktober 2004 14:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
... En gaat ie met je mee.
"Oh Buuv, da's leuk, dan gaat ik toch gesellig met je mee!?"
Gekske! Zag je mijn posticon niet? (quote:Op woensdag 13 oktober 2004 14:03 schreef merdeka het volgende:
[..]
Again, sorry... ik zit met net zoiets en ik leef met je mee. Het is een afweging zeg maar, maar ik ben er zelf ook niet gelukkig mee.
Heb er nu al spijt van dat ik mijn verhaal heb gepost. Please don't be angry with me???
quote:Op woensdag 13 oktober 2004 15:22 schreef Pheno het volgende:
De maatschappij verhardt...![]()
Anders hap je even op die dooddoenerquote:Op woensdag 13 oktober 2004 23:02 schreef Moonah het volgende:
[..]![]()
Man, wat een dooddoener! Jij besteedt je vrije tijd aan omaatjes in het bejaardenhuis en het inscheppen van kommen soep voor het Leger des Heils?
Ja, de maatschappij verhardt, maar ik geloof niet dat ik daar heel erg debet aan ben.![]()
Thaleia, exactly.
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:02 schreef Pheno het volgende:
[..]
Anders hap je even op die dooddoener
Als je die blik nou naar je buurman doet!quote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:05 schreef Moonah het volgende:
[..]
![]()
Of deze:quote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:09 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Als je die blik nou naar je buurman doet!![]()
Nou, dan doe je dus net of dat een uitzettingsbrief is en zegt dat hij meteen al zijn zooi moet inpakken en kan vertrekken.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 13:33 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ja, is idd een mogelijkheid.
Ik weet alleen niet zeker of hij wel kan lezen...![]()
Dan belt hij aan: "Buurvrouw, kun je me helpen met deze brief..."
Da's voor iedere man een perfect match, lijkt mequote:Op woensdag 13 oktober 2004 13:46 schreef Copycat het volgende:
Ik ken het type...
Heb zo'n buurman die, nadat zijn en mijn relatie vlak achter elkaar eindigden, dacht dat wij de perfect match zouden zijn. Daar dacht ik dus anders over...
Oud en nieuw 2003. Ik kom 's nachts per fiets thuis, kortgerokt, netgepanty'd, hooggehakt. ..
Hier heb ik ook last van. Ik bezoek nog af en toe iemand die al 10 jaar geen collega meer is van me en al 146 jaar oud is ofzo. Ik weet dat hij alleen is en dat hij die bezoekjes enorm waardeert ook al is het niet zo vaak. Ik kan niet direct/eerlijk/hard zijn tegen mensen die in mijn beleving zielig zijn...quote:Op woensdag 13 oktober 2004 13:56 schreef merdeka het volgende:
Ik zou dit (heel slap, i know) niet durven afkappen. Ik zou me schuldig voelen, omdat je misschien wel het enige gezelschap bent dat die man heeft en ik de ouderwetse gedachte heb dat je je soms een beetje moet opofferen voor een socialer maatschappij etc. en als je met af en toe tegen je zin buurten kan voorkomen dat iemand zich eenzaam de vernieling in helpt, dan doe ik dat maar.
...
Het erge is, dat het vaak ook zo is dat net dat kleine beetje gezelschap wat zo iemand dan nog krijgt diegene een beetje op de been houdt. En als iemand afgewezen wordt omdat ze kennelijk niet goed of leuk genoeg is om eens mee koffie te drinken, dan kan dat net de druppel zijn die de emmer doet overlopen. En daar ben ik bang voor. Ik heb daarin een soort verantwoordelijkheid, ook al is het niet vrijwillig, ik kan het niet ontkennen.
Is de vorige 'buurman' waar je zo naar keek en waar je koffie bij ging drinken niet uiteindelijk je partner geworden?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:54 schreef Moonah het volgende:
[..]
Of deze:![]()
Zoiets ja...quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:06 schreef Hihat het volgende:
Is de vorige 'buurman' waar je zo naar keek en waar je koffie bij ging drinken niet uiteindelijk je partner geworden?![]()
Aha.. en jij bepaalt dan wie er wel of niet mededogen verdient, wie er wel of niet zielig is, en welke bejaarden, eenzamen of wat dan ook we al dan niet aan hun lot moeten overlaten???quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:51 schreef Bombie het volgende:
Hard, maar heel veel mensen verdienen echt geen mededogen. Anderen weer wel.
quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:51 schreef Bombie het volgende:
Klare taal!
Dat bedoel ik!quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 18:05 schreef merdeka het volgende:
[..]
Aha.. en jij bepaalt dan wie er wel of niet mededogen verdient, wie er wel of niet zielig is, en welke bejaarden, eenzamen of wat dan ook we al dan niet aan hun lot moeten overlaten???
Je bepaalt het niet, je ervaart het zo. Je bepaalt in principe niets voor een ander. Je hebt alleen een mening over een ander. En die mening kan zijn dat je hem zielig vind. Of niet.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 18:09 schreef Moonah het volgende:
Wat me al even bezighoudt:
Als je iemand zielig vindt, neem je hem/haar eigenlijk zijn/haar eigen verantwoordelijkheid af. Je stelt jezelf boven de zieligerd. Ik bedoel, wie ben ik eigenlijk om te bepalen dat mijn buurman zielig is? Uiteindelijk heeft hij zelf 'gekozen' voor het leven dat hij nu leidt. Wil hij het anders, zal hij het zelf moeten doen...
En kom nou niet met: "Ja maar Moonah, daarom probeert hij juist in contact met je te komen. Omdat hij zijn sociale kringetje wil uitbreidenl."![]()
Trouwens, dit is een post vanuit mijn therapie-ervaring....
quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 18:20 schreef Hihat het volgende:
En als hij echt helemaal instort van je mededeling, zeg je toch gewoon: 'Ach, ge bent langer dood dan dè ge leeft, dè ge ut moar wit.'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |