quote:Model: Suzuki GSX 600 F
Year: 1988
Category: Sport
Rating: 71.3 out of 100.
Engine and transmission
Displacement: 599.00 ccm
Engine type: In-line 4
Stroke: 4
Power: 86.00 HP (62.8 kW)) @ 11000 RPM
Compression: 11.3:1
Bore x stroke: 62.6 x 48.7 mm (2.5 x 1.9 inches)
Valves per cylinder: 4
Fuel control: DOHC
Cooling system: Air
Gearbox: 6-speed
Transmission type
final drive: Chain
Physical measures
Weight incl. oil, gas, etc: 223.0 kg (491.6 pounds)
Chassis and dimensions
Front tyre dimensions: 110/80-17
Rear tyre dimensions: 140/80-17
Front brakes: Dual disc
Rear brakes: Single disc
Speed and acceleration
Top speed: 215.0 km/h (133.6 mph)
Other specifications
Fuel capacity: 20.00 litres (5.28 gallons)
Het blok van de Bandit is iets teruggetuned t.o.v. de oude GSX-600 maar het precies dezelfde boring en slag.quote:Suzuki Bandit 600 S![]()
Year: 2004
Category: Naked bike
Rating: 75.7 out of 100. Show full rating and compare with other bikes
Engine and transmission
Displacement: 599.00 ccm (36.55 cubic inches)
Engine type: In-line six
Stroke: 4
Power: 77.50 HP (56.6 kW)) @ 10500 RPM
Torque: 54.10 Nm (5.5 kgf-m or 39.9 ft.lbs) @ 9500 RPM
Compression: 11.3:1
Bore x stroke: 62.6 x 48.7 mm (2.5 x 1.9 inches)
Fuel system: Carburettor
Valves per cylinder: 4
Fuel control: DOHC
Cooling system: Air
Gearbox: 6-speed
Transmission type
final drive: Chain
Physical measures
Dry weight: 208.0 kg (458.6 pounds)
Wheelbase: 1,440 mm (56.7 inches)
Overall length: 2,060 mm (81.1 inches)
Overall width: 770 mm (30.3 inches)
Overall height: 1,220 mm (48.0 inches)
Ground clearance: 130 mm (5.1 inches)
Chassis and dimensions
Rake (fork angle): 25.4°
Trail: 100 mm (3.9 inches)
Front suspension: 41mm telescopic fork
Rear suspension: Swingarm, progressive linkage, 4-way rebound damping, 7-way spring preload
Front tyre dimensions: 120/60-ZR17
Rear tyre dimensions: 160/60-ZR17
Front brakes: Double disc
Front brakes diameter: 290 mm (11.4 inches)
Rear brakes: Single disc
Rear brakes diameter: 240 mm (9.4 inches)
Speed and acceleration
Power/weight ratio: 0.3726 HP/kg
Other specifications
Fuel capacity: 20.00 litres (5.28 gallons)
Color options: Silver, Black, Blue
Comments: Also called Suzuki GSF600 S
quote:Op woensdag 13 oktober 2004 12:05 schreef Rietvaerder het volgende:
Ben je nu blij Pepijn![]()
Heb ik jaquote:Op woensdag 13 oktober 2004 12:07 schreef Patrick281 het volgende:
Stinkie heeft een GSX-600F.
Volgens mij zag ik hem dinsdagochtend rijden over het Kleinpolderplein.
Maar hij heeft mijn post van gisteravond nog niet gezien.![]()
Ja dusquote:Reed jij vanochtend over het Kleinpolderplein om ca. 8:40.
Kenteken ML-50-[censuur]
quote:Op woensdag 13 oktober 2004 13:48 schreef stinkie het volgende:
Ja dus![]()
Dat gele gedrocht met die dubbele pijp en takkeherrie
Rozequote:Op woensdag 13 oktober 2004 13:17 schreef Rietvaerder het volgende:
Dit was trouwens onze slaapkamer in dat hotel vlakbij de RingHuweiljkskamer
En dat voor 25 euro per nacht incl. ontbijt
Jammer dat ik ziek werd hier en vervroegd naar huis moesten.....
[afbeelding]
Opzich wel, maar is 1 dag niet te kort?quote:Op woensdag 13 oktober 2004 13:06 schreef Rietvaerder het volgende:
Vraagje
Lijkt het jullie leuk om in de zomer een dagje naar de Ring te gaan en daar in de buurt te gaan rijden?
Goed idee?
Slaapt er niet minder om.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 14:02 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Roze
Ieuwwww
Haai beebquote:Op woensdag 13 oktober 2004 14:02 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Roze
Ieuwwww
quote:Op woensdag 13 oktober 2004 14:04 schreef Patrick281 het volgende:
Opzich wel, maar is 1 dag niet te kort?
Komen we idd langs (nou ja, snelweg ligt er een eindje vandaan, maar een dagje er tussenuit is ook leukquote:Op woensdag 13 oktober 2004 13:06 schreef Rietvaerder het volgende:
Het is 148km rijden vanuit Venlo en dus prima op 1 dagje te doen..... zo rond 6 uur weer richting huis....
Hey hunkquote:Op woensdag 13 oktober 2004 14:07 schreef ZX9R het volgende:
[..]
Haai beeb
Hoe was het?
Klopt!quote:Op woensdag 13 oktober 2004 14:08 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Hey hunk
Ja geweldig !
Parijs is ook prachtig in de herfst, alleen jammer van 2 iets te natte dagen. Gelukkig is er binnen ook veel vertier !
Wil de ring een beetje leuk zijn dan moet je hem 2 keer rijden heb ik begrepen.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 14:07 schreef Rietvaerder het volgende:
Komen we idd langs (nou ja, snelweg ligt er een eindje vandaan, maar een dagje er tussenuit is ook leuk
Doen wij er toch gewoon 40?quote:Op woensdag 13 oktober 2004 14:10 schreef Rietvaerder het volgende:
Uhh.... na 20 rondjes ofzo begin je hem pas te kennen zeggen ze....
Ik zeg een beetje leuk .. niet dat je hem gelijk uit je hoofd kent.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 14:10 schreef Rietvaerder het volgende:
Uhh.... na 20 rondjes ofzo begin je hem pas te kennen zeggen ze....
Mmm, let ik er zo op of ik iets 'bekends' zie, valt het me nog niet opquote:Op woensdag 13 oktober 2004 14:01 schreef Patrick281 het volgende:
[..]Dan heb je mij bedankt toen ik voor je aan de kant ging.
![]()
Het was net na het Kleinpolderplein, nog voor het invoegen richting Delft.![]()
Hoe kan je nou een pontiejak met taartschep missen ??quote:Op woensdag 13 oktober 2004 14:17 schreef stinkie het volgende:
[..]
Mmm, let ik er zo op of ik iets 'bekends' zie, valt het me nog niet op
Nou ja, positief punt in ieder geval dat je opzij ging
quote:Naar aanleiding van de protesten van de MAG tegen het gebruik van cable-barriers (staalkabels) als vangrail langs de N242 bij Alkmaar, heeft de provincie Noord-Holland toegezegd te zullen onderzoeken wat de gevaren voor motorrijders kunnen zijn.
Hieronder zie je een artikel uit het Noordhollands Dagblad van donderdag 7 oktober 2004, waarin het onderzoek wordt aangekondigd:
Onderzoek naar cable-barrier
De vangrails met staalkabels langs de provinciale weg N242 bij Alkmaar worden verwijderd als blijkt dat deze daadwerkelijk gevaarlijk zijn voor motorrijders. Vooralsnog onderneemt de provincie Noord-Holland nog geen actie. De provincie heeft zich de woede van veel motorrijders op de hals gehaald met de plaatsing van de vangrail met staalkabels, tussen het viaduct over de Smaragdweg en de kruising met de Diamantweg, langs de N242 in Alkmaar. De Motorrijders Actie Groep (MAG) heeft geprotesteerd bij de provincie tegen deze cablebarriers. De groep vraagt zich af waarom voor deze soort scheiding is gekozen, omdat die levensgevaarlijk kan zijn voor motorrijders die vallen. Woordvoerster L. Zwart van de provincie laat weten dat de cablebarriers zijn geplaatst om te voorkomen dat de berm gebruikt wordt als keerpunt. "We hebben juist voor deze rijbaanscheiding gekozen, omdat onderzoeken en ervaringen uit andere landen uitwijzen dat het een veilige voorziening is. Zo zijn de kabels ge
plastificeerd en zullen de paaltjes, waartussen de kabels gespannen zijn, knappen op het moment dat er een voertuig tegenaan knalt. De kabels kunnen ook doorbuigen tot dertig meter." Echter, de brief van de MAG laat een ander licht over de cablebarrier schijnen. "Op het eerste gezicht dragen de motorrijders voor ons nieuwe informatie aan. We zullen natrekken of die informatie juist is en als blijkt dat de cablebarriers inderdaad zo onveilig zijn als ze beweren, dan zullen we onmiddellijk maatregelen nemen", aldus Zwart.
Dus eerst moet er een motorrijder even door de eiersnijder...
quote:Op woensdag 13 oktober 2004 14:17 schreef stinkie het volgende:
quote:Op woensdag 13 oktober 2004 14:28 schreef Mercy_symbol het volgende:
Hoe kan je nou een pontiejak met taartschep missen ??![]()
![]()
quote:
Die kom ik vrijdag op je Alto schroeven.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 14:50 schreef ondeugend het volgende:
@ Pepsel
Wanneer ga je wat aan die afgrijselijke taartschep doen eigenlijk ?![]()
Wie praat er nou over koppel en motorfietsen.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 14:50 schreef Rietvaerder het volgende:
Wel 230nm
Cool !quote:Op woensdag 13 oktober 2004 15:04 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Die kom ik vrijdag op je Alto schroeven.![]()
![]()
Er staat trouwens vandaag in de krant over een bende die 10 tallen inbraken in Alto's bekend hebben.Ze braken in met een lipje van een SMAC conservenblikverpakking. (mooi woord voor scrabble
)
quote:Op woensdag 13 oktober 2004 14:17 schreef stinkie het volgende:
Waar is Pepijn?quote:Op woensdag 13 oktober 2004 15:07 schreef Patrick281 het volgende:
Tunen dat ding, koppel is onbelangrijk en niet bruikbaar.
Ik herinner me het echt niet, maar met dat kenteken en die kleur moet ik het haast wel geweest zijn (buurman heeft de honda 600F in het geel met eerste deel kenteken gelijk, maar die was het niet).quote:Op woensdag 13 oktober 2004 15:11 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Je zwaaide trouwens best wel enthousiast en lang dusz.
Dat je dat niet meer weet.![]()
quote:Op woensdag 13 oktober 2004 15:10 schreef ondeugend het volgende:
Cool !
Das goed nieuws ! Ik ben verzekerd en mochten ze de mijne uitkiezen dan hoop ik dat ze schade aan de lak maken zodat hij weer mooi rood gespoten kan worden. Hij wordt steeds rozederderderder
Ik heb besloten mij een onschuldig imago aan te metenquote:Op woensdag 13 oktober 2004 15:15 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Je hebt ook al een logo'tje wat op K3 lijkt. Past dus goed bij je.
![]()
Had je maar een zwarte moeten kopen met stickervlammen erop.![]()
Voor K'tje. Beautiful Engine Picsquote:Op woensdag 13 oktober 2004 15:10 schreef ondeugend het volgende:
Cool !
Helaas een beetje te laatquote:Op woensdag 13 oktober 2004 15:18 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik heb besloten mij een onschuldig imago aan te meten
![]()
nope, helaas niet.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 15:23 schreef Mercy_symbol het volgende:
@Luc past dit toevallig niet in jou ZX9R ??
te koop ZX10 Motorblok
Dus is het een kwestie van doelgericht zagen in de ZX9R,quote:Op woensdag 13 oktober 2004 15:29 schreef Patrick281 het volgende:
Alles past, kwestie van schetsplaatjes maken en monteren die handel.
Las van de week nog over iemand die een CBR600 blok in zijn CB-1 gezet had, en iemand anders had een GSX-R1100 blok in het frame van een Kawa Z900 gebouwd en was nu Fireblade'jes aan het pesten.![]()
![]()
quote:Op woensdag 13 oktober 2004 15:35 schreef Mercy_symbol het volgende:
Dus is het een kwestie van doelgericht zagen in de ZX9R,
en voilla een ZX9R met ZX10 blok,
hoeveel pkaas heeft een zx10 ?? vast meer dan een ZX9![]()
![]()
quote:Op woensdag 13 oktober 2004 15:46 schreef Rietvaerder het volgende:
Gaat het nu over een nieuwe ZX10R of een oude ZX10 (ZZR1100?)![]()
Kijk gewoon even op Motor forumquote:Op woensdag 13 oktober 2004 15:46 schreef Rietvaerder het volgende:
Gaat het nu over een nieuwe ZX10R of een oude ZX10 (ZZR1100?)![]()
Ok, ff proxy aanzettenquote:Op woensdag 13 oktober 2004 15:49 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
Kijk gewoon even op Motor forum![]()
![]()
![]()
Nee, gewoon IP-baanquote:Op woensdag 13 oktober 2004 15:49 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Alweer weggebanned.. het is een gloednieuw ZX10R blok met zer0 km.
![]()
Gewoon een paar oude carburateurs opzetten.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 15:52 schreef Rietvaerder het volgende:
Geen injectie!
Mwa, of ie dan zo lekker looptquote:Op woensdag 13 oktober 2004 15:57 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Gewoon een paar oude carburateurs opzetten.![]()
Ik zag een uitdraai van de Blackbird met en zonder injectie.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 16:06 schreef Rietvaerder het volgende:
Mwa, of ie dan zo lekker looptGewoon injectie van jouw Beemer.......
Killing.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 16:10 schreef Mercy_symbol het volgende:
Zou wel een hele snelle kart kunnen worden![]()
![]()
![]()
Weet ik.... ze zeggen dat moderna CVK carbs beter zijn qua afstelling dan injectiequote:Op woensdag 13 oktober 2004 16:12 schreef Patrick281 het volgende:
Ik zag een uitdraai van de Blackbird met en zonder injectie. Niet echt schokkend dat moderne spul op een motor.
Gisteren al op TV gezien.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 16:34 schreef Rietvaerder het volgende:
Jeugdbende breekt in met 'Smac-sleutel'
Mag ik een handtekening van die man.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 16:45 schreef ZX9R het volgende:
Gisteren al op TV gezien.
Ging over een bende hier in Groningen.
Ze interviewde ook de man die na de inbraak bij mij is geweest om nieuwe sloten te monteren.
Gecondoleerdquote:Op woensdag 13 oktober 2004 17:07 schreef hollander172 het volgende:
Hebben wij weer, d'r is vandaag een paardenmarkt in dit jostidorp en het zusje van mijn vriendin deed mee. Is ze van d'r paard afgeflikkerd en zit nu in het ziekenhuis.Wat een domme doos is het ook.
De familie zit er ook bij dus wij hebben de peuter weer even.Binnen 3 tellen nadat hij binnenkwam wist ie hoe het stanleymes werkte.
We maken het huis alleen kindvriendelijk als we weten dat hij bij ons komt....
Jammergenoeg is ze niet op d'r hoofd gestuiterd, was d'r verstand misschien op de goede plek gevallen.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 17:08 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Gecondoleerd
Morgen wordt het pas chaosquote:Op woensdag 13 oktober 2004 17:03 schreef Rietvaerder het volgende:
1 grote chaos in die Randstad idd. Ga je toch lekker mee over 8 jaar naar de Achterhoek
quote:Op woensdag 13 oktober 2004 18:36 schreef Rietvaerder het volgende:
Van een paperclip een jiffy maken
[afbeelding]
Netjes gedaan! Hoe heb je dat gelast/gebogen? Zal flink wat werk geweest zijnquote:Op woensdag 13 oktober 2004 18:36 schreef Rietvaerder het volgende:
Van een paperclip een jiffy maken
[afbeelding]
Schaalmodel?! Echt niet man! Jij hebt toch een racemotor in je woonkamer staanquote:Op woensdag 13 oktober 2004 18:47 schreef Rietvaerder het volgende:
Ziet niemand dat het een schaalmodel is?
Raus zei ook, wat een enorme paperclip
quote:Op woensdag 13 oktober 2004 18:55 schreef ploderus het volgende:
[..]
Netjes gedaan! Hoe heb je dat gelast/gebogen? Zal flink wat werk geweest zijn![]()
Je kunt hem ook gewoon hard op een punaise duwen toch![]()
Wow! Jij superman! Ik ga zo maar weer eens aan het ijzer hangen, kijken of ik jou misschien ooit in kan halenquote:Op woensdag 13 oktober 2004 19:12 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]!
Nee 5 minuten werk... beetje buigen
Nu je het zegt zie ik een kop koffie o.i.d. erachter staan.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 18:47 schreef Rietvaerder het volgende:
Ziet niemand dat het een schaalmodel is?![]()
quote:Raus zei ook, wat een enorme paperclip
quote:Op woensdag 13 oktober 2004 19:16 schreef ploderus het volgende:
Ik ga zo maar weer eens aan het ijzer hangen, kijken of ik jou misschien ooit in kan halen![]()
[..knip..]
Nou ja, ga nu maar sporten dan![]()
Ciao!![]()
quote:Op woensdag 13 oktober 2004 15:14 schreef stinkie het volgende:
Ik herinner me het echt niet, maar met dat kenteken en die kleur moet ik het haast wel geweest zijn (buurman heeft de honda 600F in het geel met eerste deel kenteken gelijk, maar die was het niet).
Weet alleen dat ik dinsdag nogal haast had![]()
Een mok waar ijsthee in zit...quote:Op woensdag 13 oktober 2004 19:32 schreef Patrick281 het volgende:
Nu je het zegt zie ik een kop koffie o.i.d. erachter staan.
Dat wilde ik eerst zeggen, maar in een mok leek mij een beetje vreemd.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 20:15 schreef Rietvaerder het volgende:
Een mok waar ijsthee in zit...
Ik dacht dat'ie een boordcompie had.quote:En een mobieltje zieje
quote:Op woensdag 13 oktober 2004 21:34 schreef hollander172 het volgende:
Nou schoonzusje is weer terug en het resultaat van een middagje paardrijden is het volgende:
Pezen aan de zijkant van haar voet zijn aan beide kanten gescheurd.
Middenvoetsbeentjes zijn allemaal gescheurd/gebroken.
Kraakbeen in bijna haar hele voet is beschadigd.
Toch leuk dat paardrijden.
Dat wil ik nog wel geloven, maar niet in die kleurquote:Op woensdag 13 oktober 2004 19:39 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Ja er rijden vast 2 GSX-F's met NG op het einde.
![]()
Ja jij bent ook niets gewend natuurlijk.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 21:46 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
vanmiddag ben ik wezen kijken bij de dealer, toevallig hadden ze een primera uit 95 staan (wel een 1.6). natuurlijk even gaan zitten en dat beviel erg goed![]()
quote:morgen kijken dus naar die blauwe 2.0 liter uit 96![]()
quote:Op woensdag 13 oktober 2004 21:51 schreef stinkie het volgende:
Dat wil ik nog wel geloven, maar niet in die kleur
hahaha in vergelijking met me civicje heb ik lekker de ruimte in die primera hoorquote:Op woensdag 13 oktober 2004 21:52 schreef Patrick281 het volgende:
Ja jij bent ook niets gewend natuurlijk.![]()
zekerquote:![]()
quote:
Dat mocht ze toch al niet meer, doet ze maar lekker bij d'r vriendje als ie een motor & rijbewijs heeft.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 21:45 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Tering ..
![]()
En nou kan ze voorlopig ook niet meer bij je achterop.![]()
![]()
Als ik het me goed herrinner begint de zijne ook met ML-50quote:Op woensdag 13 oktober 2004 21:53 schreef Patrick281 het volgende:
[..]En die voorletters ..
Ik houd me ook aan die 48 uurquote:Op woensdag 13 oktober 2004 19:35 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Alweer sporten? Dat komt je spiergroei niet ten goede Plo.
Rust na het sporten is net zo-zo niet belangrijker dan het sporten zelf.![]()
Eerst herstellen (min 48 uur) en dan binnen 96 uur weer dezelfde spiergroep aanspreken.![]()
Tenzij je als professioneel sporter gewend bent om 5 dagen achter elkaar 2 uur per dag te sporten.![]()
quote:Op woensdag 13 oktober 2004 22:00 schreef One_Punch_Mickey het volgende:![]()
houd daar es mee op
, straks ga ik het nog overwegen ook
![]()
![]()
Toch maar geen hond nemen dan? Je neem inplaats daarvan nu maar een kleine erbij dus.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 22:05 schreef hollander172 het volgende:
Ik heb gezellig met de kleine Faster en Ghostrider nog eens gekeken.
quote:(nu kan ik hem nog een beetje conditioneren)
Kee dat duurt dan nog een paar maandjes tot een half jaartje voordat'ie dat begrijpt.quote:Bij de crash van McCoy dook hij in elkaar met het commentaar "auw". Dat heeft het ventje goed begrepen.Rossi vind ie helemaal geweldig, zal wel door dat knalgele pak komen.
Ghostrider vond ie minder. Bij de wheelies ging ie zelf helemaal achterover voor de tv staan, moest af en toe even naar voren reiken om hem tegen vallen te behoeden.
Wat een klotedokter. Breng dan als goed nieuws iets in de vorm van 'maar de grafkisten zijn nu in prijs verlaagd ofzo'quote:Op woensdag 13 oktober 2004 19:16 schreef Rietvaerder het volgende:
Plo
Komt een dokter met uitslagen bij een patiënt, zegt ie, nou meneer, ik heb slecht nieuws en ik heb goed nieuws. Het slechte nieuws is u heeft K*NK*R maar het goede nieuws is.... o nee, het is eigenlijk alleen slecht nieuws MWAHAHAHAHAA
Grrrr ik zeg toch en..quote:Op woensdag 13 oktober 2004 22:19 schreef stinkie het volgende:
Als ik het me goed herrinner begint de zijne ook met ML-50
quote:Op woensdag 13 oktober 2004 22:27 schreef ploderus het volgende:
Ik houd me ook aan die 48 uur![]()
Heb maandag borst(&triceps) gedaan. Gister rug(&biceps). Vandaag weer borst, morgen weer rug en benen en vrijdag misschien rust of misschien wat cardio ofzo![]()
Heb helaas wel iemand zien sterven (mijn opa). Niet met al die poespas erbij, maar het blijft niet leuk om te zienquote:Op woensdag 13 oktober 2004 19:16 schreef Rietvaerder het volgende:
Heb jij weleens een oud mens zien sterven Plo... en zo zien sterven dat het uren duurde, met door merg en been gaand gekrijs, dat de ramen bol stonden van de STRONTLUCHT
Ciao![]()
Momenteel houd ik het nog alleen bij een net eetschema. Tot nu toe werkt dat ook nog wel aardig. Ben van 71kg naar ongeveer 90kg gegaan en ga rustig aan doorquote:Op woensdag 13 oktober 2004 22:29 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Grrrr ik zeg toch en..![]()
![]()
[..]Goed bezig, dit tempo even 2 jaar volhouden en je moet een nieuw motorpak kopen.
![]()
Enne wel even wat eiwitshake inslaan he.![]()
ja erhhhhhhhhh maar die grappen zijn van Hans Teeuwenquote:Op woensdag 13 oktober 2004 22:31 schreef ploderus het volgende:
[..]
Heb helaas wel iemand zien sterven (mijn opa). Niet met al die poespas erbij, maar het blijft niet leuk om te zien![]()
En dat is dus precies de reden dat ik gecontroleerde pk's uit een gashendel wil hebben ipv zo'n bronstige onbetrouwbare knol tussen de beentjes..quote:Op woensdag 13 oktober 2004 21:34 schreef hollander172 het volgende:
Nou schoonzusje is weer terug en het resultaat van een middagje paardrijden is het volgende:
Pezen aan de zijkant van haar voet zijn aan beide kanten gescheurd.
Middenvoetsbeentjes zijn allemaal gescheurd/gebroken.
Kraakbeen in bijna haar hele voet is beschadigd.
Toch leuk dat paardrijden.
quote:Op woensdag 13 oktober 2004 22:33 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
ja erhhhhhhhhh maar die grappen zijn van Hans TeeuwenDacht je hem wel zou snappen
Heb dat dan weer wel al als DivX. Industry of love op het werk op cd geluisterd. Vond die wel wat minderquote:Op woensdag 13 oktober 2004 22:38 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik heb 2 DVD's...... Industry of Love en Dat dan weer wel
Kopietje?
Dat benne ook geen omstandigheden om HT te luisteren.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 22:40 schreef ploderus het volgende:
Industry of love op het werk op cd geluisterd. Vond die wel wat minderBeetje geforceerd vond ik het lijken op één of andere manier..
quote:Op woensdag 13 oktober 2004 22:43 schreef Rietvaerder het volgende:
Ben pittemTruste
Tja, het is een magazijn dat de bevoorrading voor enkele cd-winkels doet, dus dan is het best toepasselijk om cd's te luisterenquote:Op woensdag 13 oktober 2004 22:45 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Dat benne ook geen omstandigheden om HT te luisteren.![]()
Ik vind het persoonlijk altijd een grote schreeuwlelijk.
Ik had op mijn oude compie een nummer van Depeche Mode .. zeer relaxed.
Toen ik hem een keer op mijn werk draaide vond ik het irritante herrie.![]()
![]()
Aaaah die zaak waardoor je nooit op zaterdag kan meeten.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 22:53 schreef ploderus het volgende:
Tja, het is een magazijn dat de bevoorrading voor enkele cd-winkels doet, dus dan is het best toepasselijk om cd's te luisterenNog voor ze in de winkel liggen
![]()
![]()
Die jahquote:Op woensdag 13 oktober 2004 22:58 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Aaaah die zaak waardoor je nooit op zaterdag kan meeten.![]()
![]()
Maar ik blijf erbij dat het geen "werk"voer is.
Enneik ga er ook tussenuit ..
![]()
Als je die 48 uur rust bullshit laat varen is dat al over een maand of 3quote:Op woensdag 13 oktober 2004 22:29 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Grrrr ik zeg toch en..![]()
![]()
[..]Goed bezig, dit tempo even 2 jaar volhouden en je moet een nieuw motorpak kopen.
![]()
Enne wel even wat eiwitshake inslaan he.![]()
Tja, in een zweeds onderzoek zeiden ze ook juist dat met spierpijn weer trainen juist de spiergroei extra bevorderde. Dus dan zou je de volgende dag al weer dezelfde spiergroep kunnen doen. Maar daar heb ik toch geen tijd voorquote:Op woensdag 13 oktober 2004 23:33 schreef stinkie het volgende:
[..]
Als je die 48 uur rust bullshit laat varen is dat al over een maand of 3
a 4En die shakes heb je ook niet echt nodig, deed het vroeger zonder al die troep.
Maar goed, eerst maar weer eens in conditie komen, voorlopig in mijn geval van 94 naar 87, kilo of 3/4 ervanaf en dan weer opbouwenJammer dat ik de tijd iet meer heb om elke dag te gaan
quote:Op woensdag 13 oktober 2004 22:27 schreef Patrick281 het volgende:
Toch maar geen hond nemen dan? Je neem inplaats daarvan nu maar een kleine erbij dus.
quote:Ome Lars koopt een minibike voor de kleine.
![]()
![]()
Niet dusquote:Op woensdag 13 oktober 2004 22:46 schreef Patrick281 het volgende:
[..]Morgen werken ..
Ben je bij Patty op bezoek geweest?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 08:53 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Niet dus
Het lijkt verdomme wel alsof ik 5 liter laxeermiddel op heb
als dat zou kunnenquote:Op woensdag 13 oktober 2004 22:27 schreef Patrick281 het volgende:![]()
En medio April koop je gewoon een ZX6R.
![]()
![]()
Kuthoeeeeerrrrreeeee!!quote:Op donderdag 14 oktober 2004 08:56 schreef ZX9R het volgende:
[..]
Ben je bij Patty op bezoek geweest?![]()
Volgens mij had mevrouw Brard de aandacht van haar kut verlegt naar de achterartiesteningang.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 08:58 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Kuthoeeeeerrrrreeeee!!
Zulke dingen gaan vanzelf hoor Lars, naarmate de vrouwtjes ouder worden.....quote:Op donderdag 14 oktober 2004 09:06 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Volgens mij had mevrouw Brard haar kut verlengt naar de achterartiesteningang.
Dat bedoelde ik dusquote:Op donderdag 14 oktober 2004 09:06 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Volgens mij had mevrouw Brard de aandacht van haar kut verlegt naar de achterartiesteningang.
Wat een bullshit .. ik ben al 8 jaar geabonneerd op de sport en fitness en daar word duidelijk gepredikt:quote:Op woensdag 13 oktober 2004 23:33 schreef stinkie het volgende:
ls je die 48 uur rust bullshit laat varen is dat al over een maand of 3
a 4En die shakes heb je ook niet echt nodig, deed het vroeger zonder al die troep.
Maar goed, eerst maar weer eens in conditie komen, voorlopig in mijn geval van 94 naar 87, kilo of 3/4 ervanaf en dan weer opbouwenJammer dat ik de tijd iet meer heb om elke dag te gaan
Ligt eraan welke leer we volgen, mocht meneer van 't Hek gelijk krijgen dan wordt het voor en achter een no-go area.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 09:06 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Zulke dingen gaan vanzelf hoor Lars, naarmate de vrouwtjes ouder worden.....
Nee Hans Teeuwen is normaal op het podium. Brard en Hans voeden de burger met sensatie.. dingen die buiten het gewone vallen.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 09:09 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik ook
Ik irriteer me altijd onwijs aan de wijf........
Wat een irritante, verlepte boerin is dat
Ik heb hier in de stadschouwburg de laatste show van Teeuwen zitten kijken.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 09:18 schreef Patrick281 het volgende:
Nee Hans Teeuwen is normaal op het podium. Brard en Hans voeden de burger met sensatie.. dingen die buiten het gewone vallen.
Brengt mij op de Tokkie's, krijgen net een krantenartikel onder ogen over hun nieuwe huis naast een leverancier van ons.
De eigenaar word ook geinterviewd, hij gaat zich vrijdag gelijk voorstellen staat'r .. als dat maar goed gaat.![]()
![]()
Hoe gezellig?quote:Op woensdag 13 oktober 2004 23:58 schreef ZX9R het volgende:
truste luitjes!
ben ook weer net thuis van een gezellig filmavondje!
Heel gezellig.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 09:23 schreef Patrick281 het volgende:
Hoe gezellig?![]()
![]()
Ga toch weg Pepijn...... dat zijn 2 totaal verschillende figuren.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 09:18 schreef Patrick281 het volgende:
Nee Hans Teeuwen is normaal op het podium. Brard en Hans voeden de burger met sensatie.. dingen die buiten het gewone vallen.
Teeuwen is niet gaaf. De eerste paar shows waren goed.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 09:27 schreef Rietvaerder het volgende:
Teeuwen probeert tenminste nog grappig te zijn....... en daar slaagt ie als je het aan mij vraagt
Je kan mij niet vertellen dat er mensen zijn die Brard grappig vinden![]()
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 09:23 schreef ZX9R het volgende:
De enige die ik leuk vond in het afgelopen jaar was Jan Jaap van der Wal.
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 09:25 schreef ZX9R het volgende:
Met een paar man/vrouw Van Helsing zitten kijken en een paar potjes bier en toastjes erbij.
Ja maar jij bent ook al heel erg oud.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 09:31 schreef Patrick281 het volgende:
Maar doordeweeks moet ik wel 2-3 dagen bijkomen van een laat avondje dus dat zoek ik maar niet op.
Morning after gevoel.Als het gezellig is dan overdrijf ik ook altijd gelijk.
![]()
Ik zie toch zekere parallelen. Alleen bij Hans is het gespeeld voor het toneel, en bij Brard is het gespeeld voor de live soap.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 09:27 schreef Rietvaerder het volgende:
Ga toch weg Pepijn...... dat zijn 2 totaal verschillende figuren.
Ik kan het niet je vertellen eigenlijk. Het is ook heel variabel, laat je alles doen, wil je zelf een beetje klussen?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 09:21 schreef 205_Lacoste het volgende:
Kan Hollander172 of een andere ZXR400 bezitter me vertellen wat onderhoud ongeveer kost op jaarbasis bij welk kilometertal. Zijn er nog speicale zaken waar ik rekening mee moet houden etc.
Verschillende sites melden ook nog verschillende gegevens. Heeft de motor nou 52 of 65 pk?
Alvast bedankt
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 09:32 schreef ZX9R het volgende:
Ja maar jij bent ook al heel erg oud.
Dus dan begrijp ik wel dat je bij moet komen.![]()
Laatste feestje was toch de indoor-bbq-meet?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 09:46 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Ik ben ouder heh
![]()
Maar als het gezellig is dan ben ik meer bang dat ik gelijk helemaal over grenzen heen ga.
Laatste feestje 02/04 lag ik op vrijdagochtend om 5 uur in bed en moest er om 7 uur weer uit.![]()
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 09:48 schreef ZX9R het volgende:
Laatste feestje was toch de indoor-bbq-meet?![]()
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 09:50 schreef ZX9R het volgende:
Over indoor-bbq-meet gesproken.
Wat zouden jullie er van zeggen als ik jullie hier uitnodig voor een gezellig avondje?
Hapje, drankje, motorfilmpje evt.
Slaapplaats genoeg namelijk.
(oh, en mensen met kattenallergie hebben pech. die moeten maar anti-kattenallergiedingen slikken)
net wat hollander zegtquote:Op donderdag 14 oktober 2004 09:21 schreef 205_Lacoste het volgende:
Kan Hollander172 of een andere ZXR400 bezitter me vertellen wat onderhoud ongeveer kost op jaarbasis bij welk kilometertal. Zijn er nog speicale zaken waar ik rekening mee moet houden etc.
een standaar ZXR400 heeft 65 pk op de krukas en zal wel zo'n 52 pk op het achterwiel hebben.quote:Verschillende sites melden ook nog verschillende gegevens. Heeft de motor nou 52 of 65 pk?
Alvast bedankt
Piccies!quote:Op donderdag 14 oktober 2004 09:54 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
begin volgend jaar is er trouwens missch een hele mooie zwarte te koop met 65 pk op het achterwiel
Ja, maar die zwarte kater groeit NOG harderquote:Op donderdag 14 oktober 2004 09:54 schreef ZX9R het volgende:
Die is al gegroeid!
of hadden jullie die al?
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 10:04 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[afbeelding]![]()
Patm heeft nog een mooie opname waar je het geluid goed kunt horen
Die is idd nog groter!quote:
Heb je ook stalling voor mijn baby?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 09:50 schreef ZX9R het volgende:
Wat zouden jullie er van zeggen als ik jullie hier uitnodig voor een gezellig avondje?
Hapje, drankje, motorfilmpje evt.
Stalling is lastig.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 10:13 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Heb je ook stalling voor mijn baby?![]()
De volgende dag een toerrit doen?![]()
En anders kom ik met de taartschep a 1:7 liter benzine per kilometer.![]()
![]()
Diesel trilt, lijkt mij niet fijn op een motor..quote:Op donderdag 14 oktober 2004 10:14 schreef Rietvaerder het volgende:
Toch maar zo'n StarTwin TDI kopen dan1:30
Stuurdemperquote:Op donderdag 14 oktober 2004 10:18 schreef Rietvaerder het volgende:
Zou daar niks op verzonnen zijn dan....
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 10:19 schreef ZX9R het volgende:
Stuurdemper![]()
Een klein bedrijfje die een bestaand motorblok inbouwt .. nee dus.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 10:18 schreef Rietvaerder het volgende:
Zou daar niks op verzonnen zijn dan....
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 10:26 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Ow zijn die dingen daarvoor .. vandaar dat OPM er ook 1 heeft ..
... ZXR-400 koppelmonster trilt nogal he met die dikke potten in de cylinder.![]()
Of helemaal niets.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 10:34 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[afbeelding] je kan niet alles weten he![]()
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 10:39 schreef Patrick281 het volgende:
Of helemaal niets...Na een maandje of 10 motorrijden pas van een upside down voorvork horen.
![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 10:40 schreef Makster het volgende:
Nou de makster is ook aangenomen !!
Heb een contract voor een jaar gekregen met prima arbeidsvoorwaarden !!!!
Ik begin de 25ste dus nog lekker een weekje vrij![]()
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 10:42 schreef One_Punch_Mickey het volgende:![]()
![]()
setje banden: ongeveer 300 euro bij sabraquote:Op donderdag 14 oktober 2004 10:42 schreef 205_Lacoste het volgende:
Mijn vraag was inderdaad niet helemaal volledig en dat onderhoud variabel gemiddeld is begrijp ik natuurlijk ook. Overwegend zal ik zelf reparaties uitvoeren dus dat scheelt al flink natuurlijk.
Aangezien ik alleen een auto heb gehad waar ik aan heb kunnen sleutelen heb ik géén idee wat de kosten zijn aan onderhoud bij een motor. Wat kost een ketting, banden etc... Het is nog onbekend terrein dat zeker verkend gaat worden
zo'n 3000 euroquote:Die 65pk klopt dus inderdaad al is niet iedere motor hetzelfde waardoor die kleine verschillen optreden.
Zwarte ZXR400 is trouwens wel mooi, al blijft gifgroen met wit en blauw cooler, wat gaat die begin volgend jaar kosten ongeveer?
ywquote:Bedankt iig voor alle info tot zover![]()
![]()
Feliquote:Op donderdag 14 oktober 2004 10:40 schreef Makster het volgende:
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 10:40 schreef Makster het volgende:
Thank youquote:Op donderdag 14 oktober 2004 10:46 schreef ZX9R het volgende:
[..]
Feli
IK ben een motornoob .. deze is zeker extra goedkoop aangezien er een voor de Japanse markt bedoelde uitlaat opzit (zie ik aan de onduidelijke Ninja belettering .. en Yoshimura ..nooooiit van gehoordquote:Op donderdag 14 oktober 2004 10:54 schreef Makster het volgende:
ps mijn zxr eventueel ook te koop
3 dezelfde motoren, 3 verschillende kleuren:quote:Op donderdag 14 oktober 2004 11:05 schreef 205_Lacoste het volgende:
Mooi ding om te zien Markster, dat is wel ongeveer wat ik wil
Ik heb het niet over bodybuild niveau, of professioneel sporter. Die rust kun je na de aanloopperiode ingaan korten en achterwege laten MITS je niet elke dag dezelfde training doet. "Vroeger", tot mijn 20e ongeveer trainde ik elke dag, met soms meerdere trainingen op een dang. Combinatie van zwemmen, zowel sprint als afstandstraining, en krachttraining. Na 4 maanden waren de spieren duidelijk zichtbaar EN meetbaar (en het vet weg). Zonder voedingssupplementen of wat dan ook.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 09:13 schreef Patrick281 het volgende:![]()
Internetstoringkje blijkbaar dus ben iets later.
[..]
Wat een bullshit .. ik ben al 8 jaar geabonneerd op de sport en fitness en daar word duidelijk gepredikt:
Rust doet groeien.
Met trainen maak je microscopisch kleine haarscheurtjes in je spieren en die moeten eerst goed herstellen.
Ga je voor de herstelperiode weer keihard trainen dan vreet je letterlijk je spieren op.![]()
Nee en eiwitshakes zijn totaal overbodig.Vandaar dat iedere serieuze sporter met een beetje niveau ze neemt.
Je moet als sporter 2-3 gram eiwit per dag binnenkrijgen (pin mij niet vast op een grammetje) en dat is via normale voeding gewoon onmogelijk om dat schoon en zonder al te veel vetten naar binnen te krijgen.
Ik heb foto's van natuurtalenten die pas met een jaartje een beetje begonnen te tekenen voor een buitenstaander.
Ja met 3-4 maanden ga je zelf verschil voelen, maar de meetbare centimeters zitten er dan nog niet aan.
Het word hoogstens wat strakker en steviger.![]()
Bodybuild niveau als je dat al wilt halen duurt ongeveeer 5 jaar onder een strak regime trainen.![]()
Als je 4-5 keer per week traind dan noem ik dat al prof.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 11:18 schreef stinkie het volgende:
Ik heb het niet over bodybuild niveau, of professioneel sporter.
Dat stond er eerder wel min of meer.quote:Die rust kun je na de aanloopperiode ingaan korten en achterwege laten MITS je niet elke dag dezelfde training doet.
Tja toch kan je sneller vooruitgang boeken door wat rust in te bouwen waardoor de trainingen zelfs nog wat intensiever uitgevoerd kunnen worden.quote:"Vroeger", tot mijn 20e ongeveer trainde ik elke dag, met soms meerdere trainingen op een dang. Combinatie van zwemmen, zowel sprint als afstandstraining, en krachttraining. Na 4 maanden waren de spieren duidelijk zichtbaar EN meetbaar (en het vet weg). Zonder voedingssupplementen of wat dan ook.
ik welquote:Op donderdag 14 oktober 2004 11:17 schreef hollander172 het volgende:
kon zo snel geen betere foto vinden.
Sja, ik niet eigenlijkquote:Op donderdag 14 oktober 2004 11:27 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Als je 4-5 keer per week traind dan noem ik dat al prof.
[..]
Dat zou nu het geval zijn, toen had ik sowieso al een laag vetpercentage. Maar ook je spiermassa is los te wegen, gewoon doormeten die handel. En als je kleding van net een half jaar niet meer past bij o.a de schoudersquote:Dat stond er eerder wel min of meer.
[..]
Tja toch kan je sneller vooruitgang boeken door wat rust in te bouwen waardoor de trainingen zelfs nog wat intensiever uitgevoerd kunnen worden.
Zoveel achter elkaar sporten resulteerd toch onherroepelijk in minder snel groeien tegenover een uitgebalanceerd supplementen -en rustpatroon.![]()
En ik heb het over pure spiermassa, echt een significant verschil duurt wel langer dan 4 maanden.
Dat je spieren ging zien komt mede door je lagere vetpercentage.![]()
Gefeliciteerd!! Met prima arbeidsvoorwaarden ook nogquote:Op donderdag 14 oktober 2004 10:40 schreef Makster het volgende:
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 11:39 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[afbeelding]\
en wie is diegene die daar achter staat ook alweer![]()
5 keer per week en 400 gulden per maand aan spullen noem ik aardig profi wat mijzelf betreft.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 11:40 schreef stinkie het volgende:
Sja, ik niet eigenlijkIk was gewoon lekker bezig
..then you are fokking gifted.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 11:40 schreef stinkie het volgende:
En als je kleding van net een half jaar niet meer past bij o.a de schouders
gewoon een goed trainingschema dusquote:Op donderdag 14 oktober 2004 11:49 schreef Patrick281 het volgende:
..then you are fokking gifted.![]()
![]()
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 11:52 schreef stinkie het volgende:
gewoon een goed trainingschema dus :')
Of een zowieso al te strak overhemd/shirtquote:Op donderdag 14 oktober 2004 11:52 schreef stinkie het volgende:
[..]
gewoon een goed trainingschema dus
Je reed daar zo zielig alleen en achteraanquote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:01 schreef Patrick281 het volgende:
[..]![]()
![]()
1tje maar?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:01 schreef ploderus het volgende:
O ja en rietje: Liev poezjuh was dat op die foto's
4-5 keer is inderdaad gewoon fanatiek. Totaal, kracht en zwemmen, dat ik toen op iets van 8 keer per week. Professioneel trainen heeft voor mmij ook te maken met het doel dat je hebtquote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:01 schreef ploderus het volgende:
[..]
Of een zowieso al te strak overhemd/shirt![]()
![]()
Maar ik vind idd 4-5x per week nog niet professioneel, maar meer categorie 'fanatiek'.
O ja en rietje: Liev poezjuh was dat op die foto's
2 Keer per dag sporten kan best lekker zijn hoorquote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:17 schreef Rietvaerder het volgende:
Dus 1 dag doe je het 2x per dag?
weekend sloeg ik overquote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:17 schreef Rietvaerder het volgende:
Dus 1 dag doe je het 2x per dag?
ik welquote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:24 schreef Makster het volgende:
Zo ben weer ff thuis
Trainen zegt u
Doe ik ook aan. 4 keer per week sportschool (is laatste tijd jammer genoeg meestal 3 keer)
en 2 keer per week 10 km rennen.
Zou echt niet zonder kunnen
Heb je ook al je rijbewijs?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 11:05 schreef 205_Lacoste het volgende:
Mooi ding om te zien Markster, dat is wel ongeveer wat ik wil
Jij ben ook meer van het duiken enzoquote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:26 schreef ZX9R het volgende:
[..]
ik wel![]()
Uiteraardquote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:28 schreef Makster het volgende:
Heb je ook al je rijbewijs?
Want ik wil misschien de mijne wel verkopen, ben er alleen nog niet helemaal over uit
Nee, een variant op het aloude nederlandse spelletje dwergwerpen: pygmeewerpen.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:30 schreef Makster het volgende:
Jij ben ook meer van het duiken enzo
Mischien ook een cursus speerwerpen volgens voor als je in Afrika zit
Ik wil je rijbewijs wel kopen hoor, ben ik gelijk van het lessen afquote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:28 schreef Makster het volgende:
[..]
Want ik wil misschien de mijne wel verkopen, ben er alleen nog niet helemaal over uit
ik heb me iegen helemaal kapot gedoken, maar ik heb er gelukkig nog nooit iets van conditie voor nodig gehadquote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:30 schreef Makster het volgende:
[..]
Jij ben ook meer van het duiken enzo
Mischien ook een cursus speerwerpen volgens voor als je in Afrika zit
Psst... mijne is goedkoperquote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:35 schreef Rausdouwer het volgende:
[..]
Ik wil je rijbewijs wel kopen hoor, ben ik gelijk van het lessen af![]()
![]()
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:28 schreef Makster het volgende:
Want ik wil misschien de mijne wel verkopen,
Ik lig iedere maandagavond in het zwembad. Conditietraining.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:36 schreef stinkie het volgende:
[..]
ik heb me iegen helemaal kapot gedoken, maar ik heb er gelukkig nog nooit iets van conditie voor nodig gehad
Waarschijnlijk kon ze slecht liegen.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:34 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
ik had er toch niet zo'n goed gevoel over, de manier waarop zij elke keer antwoordde op mijn vragen...alsof ze er hoofdpijn van kreeg als ze aan die auto moest denken.
Kan geregeld worden. Meestal duik ik in Oostvoorne, maar ik wil wel weer een keertje Zeeland doen.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:41 schreef ZX9R het volgende:
[..]
Ik lig iedere maandagavond in het zwembad. Conditietraining.
Misschien een keertje samen duiken?
Uhm... Ikzelf zit in Groningen....quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:43 schreef stinkie het volgende:
[..]
Kan geregeld worden. Meestal duik ik in Oostvoorne, maar ik wil wel weer een keertje Zeeland doen.
Als ik dan toch kan kiezen welke ik koop, dan liefst zonder beperkingen. Dan kan ik lekker op mijn CBR600 gaan scheuren.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:39 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Psst... mijne is goedkoper
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:43 schreef stinkie het volgende:
Kan geregeld worden. Meestal duik ik in Oostvoorne, maar ik wil wel weer een keertje Zeeland doen.
Nee 4-5 keer is al buiten proportioneel.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:11 schreef stinkie het volgende:
4-5 keer is inderdaad gewoon fanatiek. Totaal, kracht en zwemmen, dat ik toen op iets van 8 keer per week. Professioneel trainen heeft voor mmij ook te maken met het doel dat je hebt
Geen gevoel = niet kopen......quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:34 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
hey
terug van de 2.0 liter primera. ik was bij een aparte vrouw, ze leek een beetje down ofzo. ze hebben de auto net 1,5 mnd en ze heeft er 700 km meegereden. haar verklaring was dat ze een busje nodig had en dat dit een tijdelijke auto was.
bij het wegrijden hoorde ik een geratel aan de voorkant, ze zei dat dat de aandrijfaslagers waren die vervangen moesten worden. ze zegt dat ze daarmee de kat in de zak had gekocht. we rijden naar de garage waar die kennis werkt en hij zet em op de brug, dat zag er verder goed uit. alleen die lagers zouden zomaar 250 euro per stuk kosten.
ik rijd nog een klein stukje en aangekomen zeg ik dat die reparatie sowieso van de prijs af moet, plus dat de centrale vergrendeling het niet doet en ik vroeg haar de laagste prijs. zij zegt 2.500 euro en dat vond ik te hoog, ik zat eerder aan 2.000 euro te denken om zo tot 2.250 euro te komen ofzo maar ze zei dat 2.500 euro absoluut de laagste prijs was. dan gaat het over.
ik had er toch niet zo'n goed gevoel over, de manier waarop zij elke keer antwoordde op mijn vragen...alsof ze er hoofdpijn van kreeg als ze aan die auto moest denken.
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:59 schreef Patrick281 het volgende:
[..]Bij de stormvogel.
![]()
[..]
Nee 4-5 keer is al buiten proportioneel.![]()
En dan bedoel ik uiteraard goed trainen en niet achter de bar gaan zitten bij de sportschool.
Je lichaam kan dan echt wel wat professionele suplementen gebruiken.
Neem nou de ADH wat betreft vitamines.
Die is gebaseerd op een absolute veilige ondergrens omdat overheden hun vingers daar niet aan willen branden.
Sporters hebben al snel een veelvoud nodig in deze, waarden van 300-600% zijn zeker geen uitzondering.En niet door ondergetekende verzonnen.
Het is bijvoorbeeld zelfs bewezen dat een roker 1200% meer Vitamine C nodig heeft dan het ADH.
Maar als het goed is laten jullie als gezonde mensen Luc en Hollander uitgezondert hopelijk alleen maar je motor roken.
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:59 schreef Patrick281 het volgende:
Het is bijvoorbeeld zelfs bewezen dat een roker 1200% meer Vitamine C nodig heeft dan het ADH.
Maar als het goed is laten jullie als gezonde mensen Luc en Hollander uitgezondert hopelijk alleen maar je motor roken.
ik heb behalve uitlaatgassen nog niks gerookt vandaag en dat pakkie brandt in mijn zakquote:Op donderdag 14 oktober 2004 14:09 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]![]()
![]()
"Het is heus niet zo slecht hoor''
''ik vind het lekker''
''ik moet toch ergens dood aan gaan''
"maar ik drink niet''
''maar ik sport voldoende''
"ik word er rustig van''![]()
![]()
Het is gewoon teringtroep....
dat denk ik zeker want nadat ik dat merkte van die lagers vroeg ik of de auto nog meer mankeerde en toen deed ze ook alweer zo vaag, dus ja ze zal slecht kunnen liegen.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:43 schreef Patrick281 het volgende:
Waarschijnlijk kon ze slecht liegen.
tja, dan had ie een andere vrouw moeten sturenquote:En misschien:
Een auto laten verkopen door een vrouw zou vertrouwen moeten wekken bij de verkopende partij.
![]()
klopt dus ik heb het ook niet gedaan, volgens mij zit me meer te wachten dan alleen die lagers als ik die primera zou kopenquote:Op donderdag 14 oktober 2004 14:06 schreef Rietvaerder het volgende:
Geen gevoel = niet kopen......
nissan is een saai, behoudend merk he, vooral de wat oudere generaties auto's. daar is weinig bijzonders aan behalve dat ze erg betrouwbaar zijn.quote:Wist trouwens niet dat je voor zulke prijzen zulke relatief jonge/nette/grotere auto's kon kopen
kan nog makkelijk een ton bij op hoorquote:Alhoewel.... 205.000km![]()
![]()
originele onderdelen misschien niet maar imitatie toch welquote:Op donderdag 14 oktober 2004 14:53 schreef 205_Lacoste het volgende:
Heej OPM, het zou me niets verbazen als sommige onderdelen van de Primera niet eens meer te verkrijgen zijn. Een kennis had z'n primera ook ter reparatie aangeboden (kapotte draagarm meen ik) en toen bleek gewoon dat die onderdelen, van een nog géén 5 jaar oude auto, niet meer nieuw te krijgen zijn.
Dat is toch bezopen voor een auto van nog geen 5 jaar oud? Imitatie heb ik hem niet over gehoord, de vraag is of je dat wilt.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 16:00 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
originele onderdelen misschien niet maar imitatie toch wel
De gekste dingen worden nagemaakt, zelfs voor een zeldzamere auto als een Fiero.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 16:00 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
originele onderdelen misschien niet maar imitatie toch wel
Ik heb de ervaring dat imitatie net zo goed zo niet beter is dan origineel. Vaak wil de oorspronkelijk fabrikant na de ontwikkeling geen geld meer steken in aftermarketproblemen en een imitatiefabrikant wel.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 16:02 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Dat is toch bezopen voor een auto van nog geen 5 jaar oud? Imitatie heb ik hem niet over gehoord, de vraag is of je dat wilt.
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 14:09 schreef Rietvaerder het volgende:![]()
![]()
"Het is heus niet zo slecht hoor''Nooit gezegd.
''ik vind het lekker''
''ik moet toch ergens dood aan gaan''Ontken dat maar eens.
"maar ik drink niet''Ik drink ook maakt me dat nu een untermensch?
![]()
''maar ik sport voldoende''Of neuken moet een olympische discipline worden.
![]()
"ik word er rustig van''Probeer maar eens.
![]()
![]()
![]()
Het is gewoon teringtroep....Oneens, het is gewoon afkomstig van een door God geschapen plantje.
![]()
Nope, mensen kunnen er gewoon niet mee omgaan. Zoek niet de schuld in het middel maar in de misbruiker.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 17:12 schreef Rietvaerder het volgende:
Voel je je aangesproken Lars....... haha, vooral die laatste opmerking is schitterend
Coke/XTC/Heroine weet ik veel wat komt ook uit de natuur.... is dus ook geen troep?
Okee.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 17:14 schreef Rietvaerder het volgende:
O enne heb t weleens geprobeerd en werd er alles behalve rustig van:
-Uberranzig
-Duizelig
-Misselijk
Ook goed.quote:Ja, heerlijk
Ik zeg helemaal niks.quote:En zeg nu niet dat je eerst moet wennen want feit blijft dat het in eerste instantie enorm ranzig blijft..... 99% van de rokers zegt ook dat ze spijt hebben dat ze ooit waren begonnen
En daar is de Stephan weer die we kennen.quote:Dus jij probeert je verslaving gewoon goed te praten
Been there, done that and survived.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 17:31 schreef Rietvaerder het volgende:
Maar jij wilt dus zeggen dat jij of andere mensen met heroine om kunnen gaan.....
Dank je wel.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 18:12 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik denk dat als je op een punt bent aangekomen dat je heroine gaat proberen dat je al aardig diep gezonken ben.......![]()
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 18:04 schreef ondeugend het volgende:
Steek er maar gauw een op Stinkie... je typvaardigheid begint er onder te lijden
in principe eens. maar iedereen kan zich wel voorstellen wat een verslaving is, wat voor verslaving dat ook mag zijn of dat nou roken, drinken, snoep of drugs is. dus je hoeft niet aan de drugs te hebben gezeten wil je je daar enige voorstelling van maken. (tuurlijk, jouw ervaringen missen we dus hebben we er een andere kijk op maar die is niet geheel onterecht)quote:Op donderdag 14 oktober 2004 18:23 schreef hollander172 het volgende:
Je weet pas wat iets is als je het geprobeerd hebt he?
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:27 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
in principe eens. maar iedereen kan zich wel voorstellen wat een verslaving is, wat voor verslaving dat ook mag zijn of dat nou roken, drinken, snoep of drugs is. dus je hoeft niet aan de drugs te hebben gezeten wil je je daar enige voorstelling van maken. (tuurlijk, jouw ervaringen missen we dus hebben we er een andere kijk op maar die is niet geheel onterecht)
en het is opvallend dat net juist die mensen die zeggen dat ze de verslaving de baas zijn, juist het meest verslaafd zijn. (waarmee ik niet wil zeggen dat dit op jou hoeft te slaan, dat weet jij zelf het beste) deze mensen hebben geen werkelijk beeld van hun realiteit, ze schetsen zichzelf een plaatje om de waarheid te ontvluchten.
Ik ga een heel eind met je mee.. en ik heb ook wel eens wat gebruikt vroeger.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 17:58 schreef hollander172 het volgende:
Been there, done that and survived.
Zo moeilijk is het niet hoor. Verdovende middelen zijn an sich niet eens zo verslavend, het probleem komt pas wanneer mensen een ander gemis in het leven gaan opvullen ermee.![]()
Nope, wel leuk dat er over nagedacht wordt.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 18:25 schreef Rietvaerder het volgende:
En het ging niet eens over jou.....
Dat snap ik en ik ken je ook al langer. Ik probeer mijn visie juist iets meer open te houden voor alles wat dit leven te bieden heeft.quote:Feit is en blijft dat ik er mijn eigen idee over blijf houden... ook al typ jij posts van 3mb per stuk....
Laten we een onderwerp pakken wat redelijk ontopic is, op welke manier kan jij mensen die niks van motorrijden of motorrijders moeten hebben op andere gedachten zetten?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:27 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
in principe eens. maar iedereen kan zich wel voorstellen wat een verslaving is, wat voor verslaving dat ook mag zijn of dat nou roken, drinken, snoep of drugs is. dus je hoeft niet aan de drugs te hebben gezeten wil je je daar enige voorstelling van maken. (tuurlijk, jouw ervaringen missen we dus hebben we er een andere kijk op maar die is niet geheel onterecht)
Wat ik vooral heb gemerkt bij echte verslaafden is dat ze dit niet zeggen om zichzelf voor de gek te houden maar om een politiek correct antwoordt aan hun "ondervragers" te kunnen geven.quote:en het is opvallend dat net juist die mensen die zeggen dat ze de verslaving de baas zijn, juist het meest verslaafd zijn. (waarmee ik niet wil zeggen dat dit op jou hoeft te slaan, dat weet jij zelf het beste) deze mensen hebben geen werkelijk beeld van hun realiteit, ze schetsen zichzelf een plaatje om de waarheid te ontvluchten.
Dit is een verschil aangebracht door mensen, mensen zijn niet in staat iets te beoordelen dat ze niet begrijpen. Er wordt gewoon gezegd dat drugs slecht voor je zijn en kijkend naar de junks op Utrecht CS kan ik niet anders concluderen dat dit waar is maar is dat een echte afspiegeling van de werkelijkheid? Nee, ik durf volmondig te zeggen dat dit niet de werkelijkheid is.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:48 schreef Patrick281 het volgende:
Ik ga een heel eind met je mee.. en ik heb ook wel eens wat gebruikt vroeger.
Maar er is natuurlijk wel een duidelijk verschil tussen hard en soft drugs.
Ze hebben het niet voor niets een onderscheid gemaakt.![]()
Waar is het geloof in jezelf gebleven? Dit is het enige wat je nodig hebt in het leven, zolang jij geloof hebt heb je hoop. Meer dan hoop is niet nodig om te overleven.quote:Ik denk dat er heel weinig mensen sterk genoeg in hun schoenen zouden staan om het echte spul te weerstaan -eenmaal een keer begonnen.![]()
Is idd een mooie route met leuke bochtjesquote:Op donderdag 14 oktober 2004 10:15 schreef ZX9R het volgende:
[..]
Als het een beetje goed weer is, gaat er zeker een leuke rit gereden worden.
Ommelandenroute, niet te lang maar wel heel leuk!
Pas op jij!quote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:23 schreef RB het volgende:
[..]
Is idd een mooie route met leuke bochtjes![]()
En af en toe een audi van dichtbij bekijken![]()
![]()
Heeft ook veel te maken met "Gewoontes". Men vind alcohol heel gewoon terwijl er meer drank verslaafde zijn dan bijvoorbeeld wietgebruikers.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:21 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Nope, wel leuk dat er over nagedacht wordt.
[..]
Dat snap ik en ik ken je ook al langer. Ik probeer mijn visie juist iets meer open te houden voor alles wat dit leven te bieden heeft.
[..]
Laten we een onderwerp pakken wat redelijk ontopic is, op welke manier kan jij mensen die niks van motorrijden of motorrijders moeten hebben op andere gedachten zetten?De slag is verloren voor hij uberhaubt begonnen is.
![]()
Ik kan best een eind met je mee gaan hoor maar de meeste mensen hebben geen echte verslaving, hooguit een gewoonte. (inclusief ik zelf.)
[..]
Wat ik vooral heb gemerkt bij echte verslaafden is dat ze dit niet zeggen om zichzelf voor de gek te houden maar om een politiek correct antwoordt aan hun "ondervragers" te kunnen geven.
Wat ik bedoelde met mijn post is dat in het voorbeeld bijv. heroine helemaal niet verslavend is, het wordt pas verslavend als het iets gaat vervangen in je huidige leven en/of levensstijl.
Afgezien daarvan is het gewoon een middel, net zoals alcohol voor miljoenen mensen ook een middel is voor hun problemen. Het moet iets vervangen om het tot een verslaving te maken.
[..]
Dit is een verschil aangebracht door mensen, mensen zijn niet in staat iets te beoordelen dat ze niet begrijpen. Er wordt gewoon gezegd dat drugs slecht voor je zijn en kijkend naar de junks op Utrecht CS kan ik niet anders concluderen dat dit waar is maar is dat een echte afspiegeling van de werkelijkheid? Nee, ik durf volmondig te zeggen dat dit niet de werkelijkheid is.
In andere landen worden overtredingen met "onze" softdrugs net zo zwaar bestraft als "onze" zogeheten harddrugs. Zijn wij dan gek of zijn die anderen gek? Bijna nergens ter wereld wordt dit onderscheid toegepast, wie zijn wij dan als kikkerlandje om te bepalen dat dit wel zo is?Na de drooglegging werd amfetamine een populair afslankmiddel, hoe kan dat? Absinthe werd in Europa pas verboden nadat gebruikers zich afkeerden van de kerk, hoe zit dat? Hedentendage kauwen duizenden afrikanen in europa hun tanden kapot op Qat, hoe is dit mogelijk?
Ik probeer hiermee te zeggen dat middelen pas als slecht worden bestempeld zodra het gezag (van een regering of kerk) hiermee in gedrang komt. Jammergenoeg slikken mensen dit als zoete koek zodat ze zelf niet na hoeven te denken, nablaten is een stuk minder vermoeiend dan zelf een mening vormen. Hiermee zeg ik niet dat je dan maar alles eerst moet ondergaan voor je een mening ergens over hebt, dit is schier onmogelijk en niet te combineren met wat wij hier in het westen een "normaal" leven noemen.
[..]
Waar is het geloof in jezelf gebleven? Dit is het enige wat je nodig hebt in het leven, zolang jij geloof hebt heb je hoop. Meer dan hoop is niet nodig om te overleven.
Waarom zoeken we toch altijd de oorzaak bij een/iets ander(s)? Kunnen of willen we niet toegeven dat we zelf zwak zijn? Verslaving is een teken van zwakte, het onderkennen van een verslaving een teken van sterkte.
Alles is mogelijk met genoeg wilskracht. Niet om een verslaving te ontstijgen maar juist om deze te voorkomen.
Er is geen sterk of zwak middel. Het individu bepaalt hoe hij of zij er mee om gaat.
Ik pas altijd op dat weet je tochquote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:24 schreef ZX9R het volgende:
[..]
Pas op jij!![]()
dat is niet vergelijkbaar omdat de meeste automobilisten geen idee hebben wat motorrijden inhoudt, terwijl iedereen wel eens verslaafd is geweest ergens aan. dat hoeft niet meteen drugs te zijn maar een bepaalde snoepsoort bijv. en dus kan iedereen wel een aardig beeld vormen van wat een verslaving is.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:21 schreef hollander172 het volgende:
Laten we een onderwerp pakken wat redelijk ontopic is, op welke manier kan jij mensen die niks van motorrijden of motorrijders moeten hebben op andere gedachten zetten?De slag is verloren voor hij uberhaubt begonnen is.
![]()
Ik kan best een eind met je mee gaan hoor maar de meeste mensen hebben geen echte verslaving, hooguit een gewoonte. (inclusief ik zelf.)
en wat is een politiek correct antwoord? een antwoord wat voor de maatschappij acceptabel is, een antwoord wat iets anders maakt van hun realiteit dan dat ie werkelijk is.quote:Wat ik vooral heb gemerkt bij echte verslaafden is dat ze dit niet zeggen om zichzelf voor de gek te houden maar om een politiek correct antwoordt aan hun "ondervragers" te kunnen geven.
het is een verslaving als je niet meer zonder kunt, de achterliggende reden (opvullen van leegte, genot etc etc) doet er niet toe of het wel of geen verslaving is.quote:Wat ik bedoelde met mijn post is dat in het voorbeeld bijv. heroine helemaal niet verslavend is, het wordt pas verslavend als het iets gaat vervangen in je huidige leven en/of levensstijl.
Afgezien daarvan is het gewoon een middel, net zoals alcohol voor miljoenen mensen ook een middel is voor hun problemen. Het moet iets vervangen om het tot een verslaving te maken.
drugs is slecht voor je, punt. de wetenschap heeft al jaren geleden aangetoont dat dagelijks gebruik van softdrugs afbraak betekent van hersencellen op lange termijn. en dan heb ik het nog niets over het milieu en de kans op allerlei andere rotte vervolgen van het dagelijks gebruik van drugs.quote:Dit is een verschil aangebracht door mensen, mensen zijn niet in staat iets te beoordelen dat ze niet begrijpen. Er wordt gewoon gezegd dat drugs slecht voor je zijn en kijkend naar de junks op Utrecht CS kan ik niet anders concluderen dat dit waar is maar is dat een echte afspiegeling van de werkelijkheid? Nee, ik durf volmondig te zeggen dat dit niet de werkelijkheid is.
In andere landen worden overtredingen met "onze" softdrugs net zo zwaar bestraft als "onze" zogeheten harddrugs. Zijn wij dan gek of zijn die anderen gek? Bijna nergens ter wereld wordt dit onderscheid toegepast, wie zijn wij dan als kikkerlandje om te bepalen dat dit wel zo is?Na de drooglegging werd amfetamine een populair afslankmiddel, hoe kan dat? Absinthe werd in Europa pas verboden nadat gebruikers zich afkeerden van de kerk, hoe zit dat? Hedentendage kauwen duizenden afrikanen in europa hun tanden kapot op Qat, hoe is dit mogelijk?
Ik probeer hiermee te zeggen dat middelen pas als slecht worden bestempeld zodra het gezag (van een regering of kerk) hiermee in gedrang komt. Jammergenoeg slikken mensen dit als zoete koek zodat ze zelf niet na hoeven te denken, nablaten is een stuk minder vermoeiend dan zelf een mening vormen. Hiermee zeg ik niet dat je dan maar alles eerst moet ondergaan voor je een mening ergens over hebt, dit is schier onmogelijk en niet te combineren met wat wij hier in het westen een "normaal" leven noemen.
Volgens mij kunnen wij prima door 1 deur aangaande dit onderwerp.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:28 schreef Makster het volgende:
[..]
Heeft ook veel te maken met "Gewoontes". Men vind alcohol heel gewoon terwijl er meer drank verslaafde zijn dan bijvoorbeeld wietgebruikers.
Wat de "boer niet kent eet ie niet" zeggen ze ook weleens, zie dat altijd goed terug komen met dit soort onderwerpen
Mooi vind ik ook nog altijd dat drugs en drank apart worden genoemd, terwijl drank harddrugs nummer 1 !!! is.
Maar goed wie ben ikNu ben ik echt ff pleite....
![]()
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:21 schreef hollander172 het volgende:
Ik zeg alleen dat de meeste mensen er niet tegen bestand zouden zijn.quote:Waar is het geloof in jezelf gebleven? Dit is het enige wat je nodig hebt in het leven, zolang jij geloof hebt heb je hoop. Meer dan hoop is niet nodig om te overleven.
Waarom zoeken we toch altijd de oorzaak bij een/iets ander(s)? Kunnen of willen we niet toegeven dat we zelf zwak zijn? Verslaving is een teken van zwakte, het onderkennen van een verslaving een teken van sterkte.
Alles is mogelijk met genoeg wilskracht. Niet om een verslaving te ontstijgen maar juist om deze te voorkomen.
Er is geen sterk of zwak middel. Het individu bepaalt hoe hij of zij er mee om gaat.
Dat zie je niet helemaal helder ..quote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:33 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
dat hoeft niet meteen drugs te zijn maar een bepaalde snoepsoort bijv. en dus kan iedereen wel een aardig beeld vormen van wat een verslaving is.
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:23 schreef RB het volgende:
Is idd een mooie route met leuke bochtjes![]()
En af en toe een audi van dichtbij bekijken![]()
![]()
lees ff wat ik bedoel, ik maak geen vergelijking met drugs en snoep als verslaving maar ik probeer duidelijk te maken dat mensen wel enige voorstelling kunnen maken van een verslaving in tegenstelling tot automobilsten die zich kunnen voorstellen wat motorrijden inhoudt.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:43 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Dat zie je niet helemaal helder ..
Lichamelijke verslaving en geestelijke verslaving zijn nog wel verschillende dingen.
Het eerste vereist veel meer geestkracht om deze kwijt te raken.. je erover heen te zetten.. bijna onmogelijk.
Snoepjes is een vlucht, bij een heroine verslaving gaat het lichaam weer roepen druk uitoefenen om weer een shot binnen een bepaalde tijd.
In zoverre vind ik redelijk toepasselijk omdat ik niet het idee heb dat iemand met boulimia weet waar een drugsverslaafde doorheen gaat.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:33 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
dat is niet vergelijkbaar omdat de meeste automobilisten geen idee hebben wat motorrijden inhoudt, terwijl iedereen wel eens verslaafd is geweest ergens aan. dat hoeft niet meteen drugs te zijn maar een bepaalde snoepsoort bijv. en dus kan iedereen wel een aardig beeld vormen van wat een verslaving is.
Het eerste, een junk zal zeggen wat er van hem gevraagd wordt. De realiteit dringt zich op elk moment van de dag aan je op, ook bij junks maar over echte junks spreken heeft in dit geval geen zin aangezien dat enkel associaties oproept met de (stereotype) beelden die dit bij ons oproept.quote:en wat is een politiek correct antwoord? een antwoord wat voor de maatschappij acceptabel is, een antwoord wat iets anders maakt van hun realiteit dan dat ie werkelijk is.
Niet eens, het is een opvulling van een leegte. Ik kan geen andere manier bedenken onder wat voor soort omstandigheden een verslaving anders zou kunnen ontstaan. Wat zou bijv. de reden zijn dat vooral jongeren gevoelig zijn?quote:het is een verslaving als je niet meer zonder kunt, de achterliggende reden (opvullen van leegte, genot etc etc) doet er niet toe of het wel of geen verslaving is.
Je hebt het nu over softdrugs, er is meer te krijgen in de wereld dan dat he? Wat denk je overigens dat alcohol met je rekenkamer doet? Is dit een drug? We drinken vrijwel allemaal koffie 's ochtends om wakker te worden, is dit dan een drug? Als we hoofdpijn hebben nemen we een paracetamol om de pijn te verzachten, is dat dan een drug?quote:drugs is slecht voor je, punt. de wetenschap heeft al jaren geleden aangetoont dat dagelijks gebruik van softdrugs afbraak betekent van hersencellen op lange termijn. en dan heb ik het nog niets over het milieu en de kans op allerlei andere rotte vervolgen van het dagelijks gebruik van drugs.
Dit zwermde meteen door mijn hoofd maar het leek me tot nu toe ongepast om hieraan te refereren aangezien dit het gebied wat al te breed maakt.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:35 schreef Patrick281 het volgende:Ik moet ineens aan de discussie denken wat schoonheid is. Toen zei je nog dat mensen best zelf konden kiezen en dat het niet door de media werd bepaald, maar dat de media de mensen bediende.
Dus de regering kan ons wel indoctrineren?
Zoals hierboven al gezegd door mij, jij ziet de mens dus als zwak. Hij moet volgen en kan niet leiden? Ik vind juist het tegenovergesteld, ik zou niet kunnen leven als ik niet enigzins het idee had mijn lot in eigen handen te hebben.quote:Ik zeg alleen dat de meeste mensen er niet tegen bestand zouden zijn.
Daar verandert je verhaal niets aan, ik vind het als reactie off topic.
Voor zover wij uberhaupt on topic zijn.
lees ff wat ik tegen pepijn zei..quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:00 schreef hollander172 het volgende:
In zoverre vind ik redelijk toepasselijk omdat ik niet het idee heb dat iemand met boulimia weet waar een drugsverslaafde doorheen gaat.
Ook de vergelijking snoep->harddrugs vind ik enigzins mank lopen maar in het kader van het onderwerp wel weer heel leuk gevonden.
jij hebt het maar over het ontstaan, ik heb het over de definitie zelf. dat probeerde ik je net ook al duidelijk te maken.quote:Niet eens, het is een opvulling van een leegte. Ik kan geen andere manier bedenken onder wat voor soort omstandigheden een verslaving anders zou kunnen ontstaan. Wat zou bijv. de reden zijn dat vooral jongeren gevoelig zijn?
softdrugs was maar een zijweg als voorbeeld...quote:Je hebt het nu over softdrugs, er is meer te krijgen in de wereld dan dat he? Wat denk je overigens dat alcohol met je rekenkamer doet? Is dit een drug? We drinken vrijwel allemaal koffie 's ochtends om wakker te worden, is dit dan een drug? Als we hoofdpijn hebben nemen we een paracetamol om de pijn te verzachten, is dat dan een drug?
De definitie van drugs is een bewustzijnsveranderend middel, in welke 3 bovenstaande voorbeelden zijn deze middelen niet bewustzijnsveranderend?
Probeer je anders eens in te lezen, met bovenstaande uitspraak zou Better life through chemistry wel een aardige inleiding voor je zijn in wat jij drugs noemt.
YES!!!! die klote youssouf weer wegquote:
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:44 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Ik vermoed een grapje..
![]()
Leg eens uit.![]()
Dat heb ik gelezen en ik zie echt niet in wat een snoepverslaving met een drugsverslaving te maken heeft. Misschien is het handig dat iets nader toe te lichten?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:04 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
lees ff wat ik tegen pepijn zei..
Die definitie kennen we zo onderhand toch wel? Is het niet interessanter om te kijken naar het ontstaan daarvan?quote:jij hebt het maar over het ontstaan, ik heb het over de definitie zelf. dat probeerde ik je net ook al duidelijk te maken.
Ik heb het over drugs in de breedste zin van het woord. Dat de meesten hierbij aan het rijtje heroine, cocaine, XTC (MDMA) en wiet denken kan ik ook niks aan doen.quote:softdrugs was maar een zijweg als voorbeeld...
Drugs hebben jouw brein ook lichtelijk aangetast of ben je de discussie over media met Pepijn vergeten?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:18 schreef Rietvaerder het volgende:
Jij vindt het wel wat hè Lars, drugs
Heb je nog nooit zo actief zien posten
De hoofdlijn die ik heb ingezet was het onderwerp drugs, jij begint over snoepjes.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:22 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
je begrijpt me helemaal verkeerd lars omdat je de hoofdlijn kwijt raakt door je te concentreren op de bijzaken die ik als voorbeelden noemde. duidelijker dan ik was kan niet zijn want dan zou ik in herhalingen vallen
Hebben de route een keer geredenen, voor Luc en ondeugend reed een audi die Luc ff van dichtbij wou bekijkenquote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:44 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Ik vermoed een grapje..
![]()
Leg eens uit.![]()
coolquote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:24 schreef Patrick281 het volgende:
[[url=http://img99.exs.cx/img99/5259/MotorMeetApeldoorn2copy1.th.jpg]afbeelding][/URL]
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:14 schreef ondeugend het volgende:
Kee.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:29 schreef RB het volgende:
Hebben de route een keer geredenen, voor Luc en ondeugend reed een audi die Luc ff van dichtbij wou bekijkenOndeugend vondt het iets te dichtbij geloof ik
![]()
En als je gehacked wordt door meneer Vogt klaag je zeker weer op Gates dat Windows niet veilig genoeg is ?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:31 schreef ondeugend het volgende:
Ik wil even mijn onvrede uiten over de bemoeienissen van Bill G betreffende mijn veiligheid na het installeren van mijn Service Pack 2![]()
![]()
![]()
Klaar alweer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |