Vertaald van:quote:Beslanse ouders nemen bloedwraak
Vandaag is het 40 dagen sinds de eerste dag van de gijzeling in Beslan en de eerste slachtoffers daar, en zijn er herdenkingen in het stadje. De grootste herdenkingen zullen woensdag plaatsvinden, daar de meeste slachtoffers tijdens de bevrijdingsactie zijn gevallen. En de autoriteiten vrezen dat het ergste nog moet komen. De verhoudingen tussen de Osseten en de Ingushen waren nooit goed, en het helpt zeker niet dat 9 Ingushen bij de groep terroristen hoorden die de kinderen in Noord-Ossetië hebben gegijzeld. De eerste 40 dagen mogen de familieleden van de doden de stad niet verlaten volgens een oud gebruik, de eerste 40 dagen zijn dagen van bezinning, maar daarna moet men volgens de traditie bloedwraak nemen.
"Het is toch geen geheim dat we allemaal zitten te wachten op het einde van de 40 dagen," zegt de 67-jarige Sergei Tandalejev, "en we eisen dat alle Ingushen de stad verlaten voordat die afgelopen is. Doen ze dat niet, dan is het oorlog."
"Nee, zeker zal er geweld zijn, maar het slim gebeurt, zal alles stilletjes gebeuren, een persoon per keer, iedere keer weer," - meent familievader Koeizev, wiens 12 jarige dochter de gijzeling overleefd heeft, "ze zeggen, we moeten het proberen te vergeven, maar dat doen we nooit, dat kunnen we niet eens. Vorige week heb ik mijn nichtje teraarde besteed. Volgende week zorg ik dat er een Ingush begraven wordt."
De 34-jarige Georgi Kozarev die naast de school woonde vertelt over de zoete herinnering aan wraak die hij met enkele andere mannen nam op een terrorist die tijdens de bestorming de school probeerde te ontvluchten en gepakt werd door de buurtbewoners.
Ruslan Aushev, de voormalige president van de moslimse deelstaat Ingushetia, waarschuwde in september dat wraakacties een oorlog zoals die in 1992 zouden veroorzaken. Toen vielen er erg veel burgerslachtoffers in een 10 dagen durende etnische botsing tussen de Ingushen en de Osseten, en nog steeds wonen veel Ingushen in permanente vluchtelingenkampen van met hars begoten triplex, kapotte dekens en plastic folie, waar kinderen tussen dicht bij de grond lopende hoogvoltage electriciteitskabels spelen en het drinkwater uit een roestige opslagtank komt. De Russische regering wil dat de Ingushen de Osseten ervan verzekeren, dat zij geen terroristen zijn, in plaats daarvan verklaren veel Ingushen de vuurwapens alvast aan het schoonmaken te zijn voor de oorlog.
De Russische regering is van plan de wraakacties te voorkomen en stuurt honderden extra politieagenten en soldaten naar het regio, president Poetin verklaarde dat wie wraak neemt gelijk een terrorist behandeld hoort te worden, maar de schoolklassen en universiteiten lopen verdacht leeg terwijl meer en meer geschrokken jonge Ingushen de regio proberen te verlaten, en bij de school in Beslan liggen steeds meer bloemenkransen met het opschrift: "Neemt wraak!"
Uit ons westers en 'humane' oogpunt zijn dat inderdaad vreselijke gedachten en we bestempelen ze als barbaars.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 15:56 schreef Posdnous het volgende:
Vreselijk.
Jammer dat men emoties altijd op zulke domme manieren moet aanwenden. Net alsof die onschuldige mensen daar iets aan kunnen doen![]()
Heeft dit dan ook weer gevolgen voor Georgië? Daar zitten ook Ossetiërs die zich bij de Russen aan willen sluiten. En Ivanov heeft al gezegd dat zich in 2 verschillende Georgische gebieden terroristen op zouden houden, 'toevallig' ook precies 2 gebieden die zich van Georgië af willen scheiden (ééntje is Zuid-Ossettië).quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 16:08 schreef Sessy het volgende:
Iedereen zit over het morele ervan in, is er dan niemand die zich realiseert dat dit op een totale oorlog zoals in vrm Joegoslavie kan gaan uitmonden? Waar de blauwhelmen vervolgens niks hebben mogen kunnen doen.
Er is niet echt een formele bovengrens, maar ik zou proberen onder de 250 woorden te blijven, in ieder geval niet veel meer.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 16:05 schreef Sessy het volgende:
KlowJow okay maar wat is de bovengrens voor de hoeveelheid tekst die jullie aanhouden ongeveer?
Het is volgens mij Osseet en Ingoesjeet, maar dat zou ik sowieso nog even controleren voordat ik een artikel plaats.quote:Ik denk dat wel meer van m'n artikelen er niet doorheen komen om die reden.
En nogal eens houd ik de namen voor de bevolkingsgroepen zo aan zoals ze in het russisch zijn dat kan ook nog wel eens een probleem zijn misschien, maar ik heb geen idee wat nou juist is in het nederlands - osseet, ossetijn, ossetier?
Klopt, als we de onthoofdingen veroordelen in Irak, moeten we ons op dezelfde manier opstellen tegen evt liquidaties in deze Russische zone. Er zal weinig bekend worden hier omdat poetin en conosorten de westerse media op een afstandje zullen houden.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 16:08 schreef Posdnous het volgende:
@Elgigante: Ben ik met je eens, maar dan vind ik het desalnietemin een pijnlijke ontwikkeling om te zien dat onschuldige mensen afgeslacht worden.
En bevoogdend optreden, mandaat.... we doen als Westen niets anders dan in de hele wereld bevoogdend optreden volgens onze eigen waarden en normen, dus ik snap niet waarin deze kwestie daarin zou verschillen.
AntiAmerikanisten en Domme moslims zouden eigenlijk van dit forum verwijderd moeten worden.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 16:11 schreef Freel het volgende:
Voorbeeld van de Amerikanen, hè. Die begonnen ook onschuldige mensen in Afganistan en Irak te bombarderen na de terroristische aanslagen van 11 september 2001.
Sorry maar die terroristen zitten er toch echt hoor. Af en toe vallen ze een dorp aan en gijzelen ze er mensen om er vervolgens losgeld voor te krijgen die ze vervolgens voor aanslagen gebruiken.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 16:15 schreef Philosocles het volgende:
[..]
Heeft dit dan ook weer gevolgen voor Georgië? Daar zitten ook Ossetiërs die zich bij de Russen aan willen sluiten. En Ivanov heeft al gezegd dat zich in 2 verschillende Georgische gebieden terroristen op zouden houden, 'toevallig' ook precies 2 gebieden die zich van Georgië af willen scheiden (ééntje is Zuid-Ossettië).
Vandaag nog een massagraf van russische soldaten gevonden van ong. een half jaar oud, alle polsen met ijzerdraag aan elkaar gebonden, over de manier waarop ze om het leven zijn gekomen is nog niets bekend. In Grozny dit allemaal.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 16:29 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Klopt, als we de onthoofdingen veroordelen in Irak, moeten we ons op dezelfde manier opstellen tegen evt liquidaties in deze Russische zone. Er zal weinig bekend worden hier omdat poetin en conosorten de westerse media op een afstandje zullen houden.
Tja, je zal maar eens zinnige opmerkingen lezen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 16:47 schreef Jozzy het volgende:
[..]
AntiAmerikanisten en Domme moslims zouden eigenlijk van dit forum verwijderd moeten worden.
En dan kom je in een spiraal zoals bij de Israëlieten en de Palestijnen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 15:56 schreef Posdnous het volgende:
Vreselijk.
Jammer dat men emoties altijd op zulke domme manieren moet aanwenden. Net alsof die onschuldige mensen daar iets aan kunnen doen![]()
Preciesquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 16:56 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Tja, je zal maar eens zinnige opmerkingen lezen.
www.mosnews.comquote:Ossetians Form “Ku Klux Klan” to Avenge Beslan Tragedy
Residents of the southern Russian republic of North Ossetia have formed an informal organization they call the “Ossetian Ku Klux Klan” in order to find and punish those responsible for the September tragedy in the town of Beslan, the Gazeta daily reported on Tuesday.
The newspaper writes that as the 40-day mourning period for the victims of the school siege expires, residents of Ossetia have started talking of revenge. “I am not a wild animal like those who came to kill our children. I will not target my revenge against families or peoples, but will find those who made this happen,” one Beslan resident, who lost all his family in the hostage crisis, told the newspaper. “If the state fails to punish these people, I will punish them myself,” the man says.
Gazeta writes that the situation is very serious and is reminiscent of the case of Vitaly Kaloyev — an Ossetian who tracked down and killed the air traffic controller whose mistake caused the crash of a Russian passenger jet over Bodensee Lake in Germany. Kaloyev’s family were killed in the air crash.![]()
![]()
The members of the Ossetian “Ku Klux Klan” claim that the blame for the Beslan tragedy lies with corrupt officials. “If you are a bribe-taker it will do you good to run around town in tar and feathers,” the newspaper quotes one of the group’s members as saying. “All our misfortunes are caused by corruption,” the man says.
331 people, including 172 children were killed in the hostage crisis in the town of Beslan in the first three days of September. Dozens of armed militants, reportedly from the neighboring republic of Ingushetia, stormed Beslan School No 1 on the first day of the school year holding about 1200 people hostage and wiring the building with explosives. On the third day the siege ended in a bloodbath as Russian troops and armed locals stormed the school. All but one of the hostage-takers were reportedly killed.
Da's niet waar. De kozakken zijn een jaar of 2 geleden gelijkgesteld aan het leger, met andere woorden ze hebben wapens, als ze gewond of gedood worden bij hun werk krijgt hun familie een pensioen en een woning (of zijzelf wanneer gewond, auto wanneer ze ook nog invalide zijn) enzovoorts.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 17:25 schreef HarigeKerel het volgende:
Tja, ze stammen wel af van Atilla de Hun, het zit ze in het bloed![]()
Poetin zou de Kozakken weer in ere moeten herstellen en hun een soort VN moeten laten spelen in de Kaukasus
maja er zijn niet zoveel Kozakken meer over en die er zijn zuipen liever
Ja precies.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 19:25 schreef HarigeKerel het volgende:
Nou het was daar tijdens het Sovjet bewind anders ook heerlijk rustig hoor, vooral toen de Tsetsjenen en Ingoesjeten in Kazachstan aan hetkamperen waren
quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 19:25 schreef HarigeKerel het volgende:
Nou het was daar tijdens het Hitler-bewind anders ook heerlijk rustig hoor, vooral toen de Joden aan hetkamperen waren
Het was toendertijd wel heerlijk rustig in 'Israel'quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 19:39 schreef HarigeKerel het volgende:
Voor een niet passende vergelijking met Joden heb je wel een moslim nodig, fijn dat jij dat deze keer wilde doen mehhhh![]()
En terecht, ze vielen hun moederland in de rug aan door voor de nazi's te gaan werken, wat natuurlijk moslims niet vreemd is, het verhaal over de mufti etc kennen we allemaal welquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 19:38 schreef Sessy het volgende:
de Ingushen moesten niet worden afgemaakt, ze moesten uit de regio weg.
Nou nee niet echt, maar jij beschikt immers over de algemene ontwikkeling van een soepstengel en dus verkondig je dit soort onzin hier op fok want je weet er helemaal niks van, en lijkt er nog trots op te zijn ook.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 19:41 schreef Meh7 het volgende:
Het was toendertijd wel heerlijk rustig in 'Israel'![]()
Zeggen dat het niet vreemd is voor moslims om samen te werken met nazis getuigt van heel erg veel kennisquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 19:45 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Nou nee niet echt, maar jij beschikt immers over de algemene ontwikkeling van een soepstengel en dus verkondig je dit soort onzin hier op fok want je weet er helemaal niks van, en lijkt er nog trots op te zijn ook.
Het was nou eenmaal zo, daar kan ik verder weinig aan doen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 19:50 schreef Meh7 het volgende:
Zeggen dat het niet vreemd is voor moslims om samen te werken met nazis getuigt van heel erg veel kennis![]()
Dan vergeet je 65-80.000 moslims die aan de kant van de geallieerden hebben gevochten.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 19:53 schreef HarigeKerel het volgende:
Het was nou eenmaal zo, daar kan ik verder weinig aan doen.![]()
Neen die vergeet ik niet, er zullen altijd schapen zijn die hun gebaande pad verlaten.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 20:21 schreef Drugshond het volgende:
Dan vergeet je 65-80.000 moslims die aan de kant van de geallieerden hebben gevochten.
Voornamelijk in Frankrijk en Italie (denk aan Monto Cassino).
thx to Mutant01 die mij op dit feit wees.
Bron ?.... ben ik wel benieuwd naarquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 20:38 schreef HarigeKerel het volgende:
Er waren veel meer moslims die de kant van de nazi's kozen dan andersom,.
Nou over de homos, de joden, en de plaats van de vrouw in de samenleving zou hitler het denk ik best eens kunnen worden met zelfs de strengste moslim, en over de verheerlijking van de oorlog zelfs met bin laden.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 19:50 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Zeggen dat het niet vreemd is voor moslims om samen te werken met nazis getuigt van heel erg veel kennis![]()
Vergeten we die? Nee hoor, ze hebben op de Overwinningsberg in Moskou een moskee pal naast de kerk en de synagoge in herinnering aan de gevallenen neergezetquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 20:21 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dan vergeet je 65-80.000 moslims die aan de kant van de geallieerden hebben gevochten.
Voornamelijk in Frankrijk en Italie (denk aan Monto Cassino).
thx to Mutant01 die mij op dit feit wees.
Kuch het waren alleen al 100.000....marokkanen..... die tegen de nazi's vochten laat staan de rest nogquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 20:38 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Neen die vergeet ik niet, er zullen altijd schapen zijn die hun gebaande pad verlaten.
Er waren veel meer moslims die de kant van de nazi's kozen dan andersom, niet zo gek ook als je bedenkt dat het nazisme en de islam veel met mekaar gemeen hebben.
Zoek maar fijn een calculatorquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 20:57 schreef Drugshond het volgende:
Bron ?.... ben ik wel benieuwd naar
Haha, wat een onzin, alleen een zeer KLEINE beperkte groep moslims in de kaukasus die gedeeltelijk aan de eisen van het arisch ras voldeden zaten in de Islamitische SS divisies. Verder wisten de Egyptenaren niet beter dan dat de "nazi's" bevrijders waren die de bezetters (engelse kolonisten) wegdreven. Niet wetende dat de nazi's et voor hun eigenbelang deden en niet wetende wat de nazistische ideologie inhield. Je stelling is zwak.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 21:18 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Zoek maar fijn een calculator![]()
Vergeet niet de moslims in de Kaukasus, mee te tellen en de moslims uit het huidige India en Pakistan, Egypte etc etc.
Die waren vooral aktief in de eigen regio maar de moslims uit bv India zijn ook ingezet in oa Noord-Afrika.
We hebben het dan ook niet alleen over de SS divisiesquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 21:11 schreef Mutant01 het volgende:
Kuch het waren alleen al 100.000....marokkanen..... die tegen de nazi's vochten laat staan de rest nogEr waren HOOGSTENS 2 islamitische SS divisies...en die bestonden echt niet uit 50.000 man elk hoor
Ik had het dan ook nog alleen over de Marokkanen. Je posts zijn gebaseerd op leugens, pure vervalsing van de geschiedenis om zo je haat jegens moslims nog meer proberen te rechtvaardigen. Geen bronnen geen niets, je blaat wat in de lucht en probeert zo je gelijk te krijgen. Precies wat nazi's destijds deden (ze gingen gooien met complotten omtrent Joden), waardoor de hele bevolking dit soort dingen ook nog ging geloven.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 21:22 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
We hebben het dan ook niet alleen over de SS divisies![]()
Ik niet.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 21:25 schreef Mutant01 het volgende:
Ik had het dan ook nog alleen over de Marokkanen.
Nou nee, ik benoem dat wat jij weet en vreest.quote:Je posts zijn gebaseerd op leugens, pure vervalsing van de geschiedenis
Onzin, ik haar de moslims niet, heb alleen medelijden met ze net zoals ik dat heb met nazi's, branch davidians en andere sektefiguren.quote:om zo je haat jegens moslims nog meer proberen te rechtvaardigen.
Toch was ik benieuwd naar de aantallen.quote:Zoek maar fijn een calculator
Vergeet niet de moslims in de Kaukasus, mee te tellen en de moslims uit het huidige India en Pakistan, Egypte etc etc.
Die waren vooral aktief in de eigen regio maar de moslims uit bv India zijn ook ingezet in oa Noord-Afrika.
Je hebt helemaal gelijk. Dit argument slaat echt nergens op. Er waren Joden die voor de Duitsers vochten in de Eerste Wereldoorlog, maar net zo goed Joden die voor de Geallieerden vochten. Ergo: Islam had niets te maken met de 2e WO.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 21:31 schreef Mutant01 het volgende:
Wordt het je te heet onder de voeten? Kan je geen bewijs vinden? Je bent een laffe leugenaar ook nog.
Ik denk dat in de kaukasus er op dat moment al geen mannen meer waren die in staat waren te vechten. Alle belangrijke fabrieken plus personeel zijn gedeassembleerd en per trein naar de ural gegooid met het gekwalificeerde personeel erbij, en iedereen die niet op de lijsten stond en geen bronia kreeg (letterlijk: kogelvrij, dus vrijstelling van de oorlog) omdat hij te noodzakelijk was voor de voedselvoorziening of de wetenschap, die moest meevechten.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 21:35 schreef Drugshond het volgende:
pffftt.... wat een anti - climax....
[..] En bij de Kalkasus zet ik ook enige vraagtekens bij. Toen de duitsers daar aankwamen (Bij de Don en de Wolga) waren ze al behoorlijk afgemat. Ze waren toen allang niet meer in de overwinningsroes. Lijkt me niet dat de bevolking dan masaal gaat swappen naar de mogelijke verliezers. Die op dat moment geen winterkleding en vreten had.
- Wellicht weet Sessy nog iets meer -
Maar zonder bron vermelding kan ik hier echt niks mee.
Je kennis over dit onderwerp is bijzonder goed te noemen. Sommige stukjes ken ik uit boeken of van TV. Maar niet op dit detail niveau.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 22:38 schreef Sessy het volgende:
....
Amenquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 21:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik had het dan ook nog alleen over de Marokkanen. Je posts zijn gebaseerd op leugens, pure vervalsing van de geschiedenis om zo je haat jegens moslims nog meer proberen te rechtvaardigen. Geen bronnen geen niets, je blaat wat in de lucht en probeert zo je gelijk te krijgen. Precies wat nazi's destijds deden (ze gingen gooien met complotten omtrent Joden), waardoor de hele bevolking dit soort dingen ook nog ging geloven.
Neen, er kwam een intressant programma op TV en daarna ging ik naar bed.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 21:31 schreef Mutant01 het volgende:
Wordt het je te heet onder de voeten? Kan je geen bewijs vinden? Je bent een laffe leugenaar ook nog.
Jij niet nee, het ging hier immers niet over de Britse regering aldaar maar over de vrijwilligers uit die landen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 21:35 schreef Drugshond het volgende:
Maar Pakistan en India zou ik maar niet meetellen,
Dat zou je denken achteraf, alleen denkt niet iedereen logisch en achteraf is het natuurlijk makkelijk beredeneren met alle informatie tot je beschikking, dat had Achmed van de derde berg achter niet.quote:En bij de Kalkasus zet ik ook enige vraagtekens bij. Toen de duitsers daar aankwamen (Bij de Don en de Wolga) waren ze al behoorlijk afgemat. Ze waren toen allang niet meer in de overwinningsroes. Lijkt me niet dat de bevolking dan masaal gaat swappen naar de mogelijke verliezers. Die op dat moment geen winterkleding en vreten had.
Ja en Finland ook.... what's the point.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 08:55 schreef HarigeKerel het volgende:
Neen, er kwam een intressant programma op TV en daarna ging ik naar bed.
Bewijs kun je overal vinden, net zoals er bewijs is dat de Roemenen de kant van de nazi's kozen.
Google is je vriend.
Dat was slechts een gesprek, geen samenwerking tot het sturen van voltallig uitgeruste legers.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 14:49 schreef Frances het volgende:
Nooit gehoord zeker dan van de groot-moeftie van Jerusalem(familie van Y. Arafat) die samenwerkte met nazi-duitsland?
quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 15:53 schreef Sessy het volgende:
Ik had het in de submit gedaan en het werd niet geaccepteerd dus maar hier.
Wat heeft Amerika met Chechnya te maken ?!. Ik hoop alleen niet dat het waar is.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 16:16 schreef Sessy het volgende:
INTERESSANT
De Amerikaanse veiligheidsdiensten zijn in Arizona op zoek naar 25 tsjetsjeense terroristen die uit Mexico de grens zijn overgestoken. Ze zouden van plan zijn een Amerikaanse school in te gaan nemen net zoals in Beslan. http://www.washtimes.com/national/20041013-121643-5028r.htm
Is dit nou als cynisme bedoeld of wat? Want een iemand van de crew maakte eerder al duidelijk dat het alleen niet is geaccepteerd doordat het te lang is en de mensen vinden het blijkbaar ook interessant anders was er geen discussie.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 23:39 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ook als het wel geaccepteerd wordt graag hier posten Sessy
Ik denk eerder dat hij bedoelt dat het jammer is dat het bericht niet op de FP terecht is gekomenquote:Op donderdag 14 oktober 2004 00:52 schreef Sessy het volgende:
[..]
Is dit nou als cynisme bedoeld of wat? Want een mod maakte eerder al duidelijk dat het alleen niet is geaccepteerd doordat het te lang is en de mensen vinden het blijkbaar ook interessant anders was er geen discussie.
Ook.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 00:59 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat hij bedoelt dat het jammer is dat het bericht niet op de FP terecht is gekomen
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 01:07 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ook.
Maar ook het woordje "dus"
Sessy steekt er veel werk in en ik vind het jammer dat ze het forum als 2e keus ziet, dat als het wel op de FP was gekomen het hier niet was geweest.
Bovendien heeft een form een langere life-cycle. Hier staat hij prima.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 01:07 schreef Dagonet het volgende:
Ook.
Maar ook het woordje "dus"
Sessy steekt er veel werk in en ik vind het jammer dat ze het forum als 2e keus ziet, dat als het wel op de FP was gekomen het hier niet was geweest.
En ik heb het idee dat de gemiddelde forumbezoeker iets aandachtiger leestquote:Op donderdag 14 oktober 2004 01:10 schreef Sessy het volgende:
Ik heb het gevoel dat er meer mensen zijn die de fp lezen dat het forum en iedereen wil natuurlijk zo veel mogelijk publiek. Ik denk er wel vaak niet aan om iets ook nog eens in de nieuwsforum te posten op de een of andere manier heb ik het gevoel dat de nieuwsposters dat moeten doen die de nieuwsposts posten.
Vaak duurt het namelijk lang voordat een artikel is afgewezen en de link staat er niet meer bij van de bron en ik kan die dan niet meer terugvinden in de archieven van de nieuwsbron omdat er al een dag of zelfs twee overheen zijn.
En dit waren de islamitische padvinders van de SS zeker?quote:Op woensdag 13 oktober 2004 23:23 schreef Drugshond het volgende:
Dat was slechts een gesprek, geen samenwerking tot het sturen van voltallig uitgeruste legers.
- Ga je geschiedenis eens opfrissen -
quote:A picture taken in 1943 of the Grand Mufti of Jerusalem Haj Amin el-Husseini reviewing Bosnian-Muslim troops - a unit of the "Hanjar (Saber) Division" of the Waffen SS which he personally recruited for Hitler.
- offtopic mode -quote:Op donderdag 14 oktober 2004 08:32 schreef HarigeKerel het volgende:
En dit waren de islamitische padvinders van de SS zeker?![]()
[afbeelding]
quote:HarigeKerel schreef :
Niks geen valquote:Op donderdag 14 oktober 2004 11:44 schreef Drugshond het volgende:
- offtopic mode -
![]()
Je schrijft het notabene zelf.... je trapt zelf in je eigen val.Bosnian-Muslim troops !!, niks geen Iran, Pakistan, Verwergistan bla bla.
De islam-nazi connectiequote:Op woensdag 13 oktober 2004 14:45 schreef Stroomschok het volgende:
Laatst was er nog wat in het nieuws over graven in Belgie van Marrokaanse strijders die met de geallieerde meevochten.
Er zal wel van iedere bevolking mensen aan beide kanten gevochten hebben. De meeste mensen zaten nog altijd gewoon in het midden en deden niets.
Dat er islamitische SS divisies waren lijkt me echt onzin, daar deze echt alleen maar waren voor Arische ubermensch helemaal volgestampt met nazidoctrines, dus naast blank blond en lang, ook nog eens het liefst atheistisch.
Ik denk dat in de WO2 er alleen in de gevechten in de kolonien en noord afrika enige merkbaar contact was met Islamieten.
ik kan eerder zeggen dat jouw bericht ubergekleurd isquote:Op donderdag 14 oktober 2004 12:23 schreef Mutant01 het volgende:
Uhm Morghodius dat is een ubergekleurde site. En het algemeen bekend dat er alleen maar 2 SS divisies waren die opereerde in de balkan. En dat een muftie banden had met Hitler, maar thats about it. De leugens beginnen gevaaarlijke vormen aan te nemen.
Ja, en ik kan zeggen dat ik een Jood ben. Morghodius, geloof je ALLES wat het internet je voorschotelt? Dan ben je erg beinvloedbaar zeg, het leuke is dat het overgrote deel gewoon uit de duim gezogen is. De feiten die bekend zijn: Er was een muftie die banden had met Hitler. Er waren MAXIMAAL 2 SS divisies in dienst van de Nazi's en dat waren voornamelijk moslims uit de balkan die daarin vochten, die voldeden nog enigszins aan de arische uiterlijke kenmerken.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 12:25 schreef Morghodius het volgende:
[..]
ik kan eerder zeggen dat jouw bericht ubergekleurd is
trouwens, die site is gemaakt door een moslim, ga in gesprek met hem zou ik zeggen.
quote:Bron : http://www.wordiq.com/definition/Waffen_SS
SS Freiwilligenverbände (SS Volunteer Units) from countries and regions such as Albania, Armenia, Azerbaijan, Belgium, Bosnia, Britain and the Commonwealth (Britisches Freikorps), Bulgaria, Belorussia, Croatia, Denmark, Estonia, France (Charlemagne Division), Finland, Georgia, Hungary, India, Italy, Latvia, Liechtenstein, Netherlands, North Caucasus, Norway, Romania, Russia, Slovakia, Spain, Sudetenland, Sweden, Switzerland, Tibet, Turkistan and the Ukraine.
en jouw moet ik dan wel geloven?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 12:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, en ik kan zeggen dat ik een Jood ben. Morghodius, geloof je ALLES wat het internet je voorschotelt? Dan ben je erg beinvloedbaar zeg, het leuke is dat het overgrote deel gewoon uit de duim gezogen is. De feiten die bekend zijn: Er was een muftie die banden had met Hitler. Er waren MAXIMAAL 2 SS divisies in dienst van de Nazi's en dat waren voornamelijk moslims uit de balkan die daarin vochten, die voldeden nog enigszins aan de arische uiterlijke kenmerken.
quote:Bron : http://www.vooraan.net/index.php?mk=3&art=00000000000000000028
De slechte resultaten van de Handschar-divisie weerhield Himmler er niet van om nog eens twee extra islamitische SS-bergdivisies op te richten, die grotendeels uit albanese moslims werden gerecruteerd. De inzet van deze divisies werd echter verhinderd door de komst van de russen op de Balkan in 1944, waardoor de moslims massaal deserteerden om aan de wraak van de russen en de serviërs te ontsnappen. Bovendien waren de moslim-eenheden niet geschikt voor een confrontatie met het Rode Leger, aangezien ze het al tegen guerrilla’s lieten afweten.
Uhm waar slaat dat nou weer op? Je kan ook gewoon normale sites als bron aanhalen. Wat er in je sites staat is grotendeels bekend, maar er staan ook dingen in die totaal niet kloppen. Jij hoeft mij niet te geloven, want jij maakt jezelf belachelijk door dat soort dingen te geloven (de eerste is een extreem Christelijke site -die zeggen dat er geen contact was tussen het christendom en nazisme, maar ondertussen wel de islam zwart maken- De tweede site vertelt iets wat algemeen bekend is, maar wat niets met de islam te maken heeft. De derde site is nog dubieuzer dan de eerstequote:Op donderdag 14 oktober 2004 12:29 schreef Morghodius het volgende:
[..]
en jouw moet ik dan wel geloven?
kom op zeg, je zegt zelf dat ik niet alles moet geloven wat er op het internet staat hehehe
als je niet met de pagina eens bent ga je maar discuseren op hun forum of mailen met de maker.
goh, je zegt jood, toch een beetje last van die islam nazi connectie ?
@ Drugshondquote:Hitler's Christianity
Some people say Adolf Hitler was an atheist and blame atheism for Hitler's philosophy. But the historical record shows that Hitler believed in God and was convinced he was carrying out God's will.
Hitler served as an altar boy in the Catholic Church. Growing up in this environment, he surely learned something of the centuries of discrimination and persecution the Church had supported against Jews in Europe.
Former Jesuit theologian Peter de Rosa describes the groundwork Catholic theology laid for Hitler and the Nazis: "[Catholicism’s] disastrous theology had prepared the way for Hitler and his ‘final solution.’ [The Church published] over a hundred anti-Semitic documents. Not one conciliar decree, not one papal encyclical, bull, or pastoral directive suggest that Jesus’ command, ‘love your neighbor as yourself,' applied to Jews."
Not surprisingly, then, Hitler wrote in his book, Mein Kampf: ". . . I am convinced that I am acting as the agent of our Creator. By fighting off the Jews, I am doing the Lord's work." He made essentially the same claim in a speech before the Reichstag in 1938.
Hitler considered himself a Catholic until the day he died. In 1941 he told Gerhard Engel, one of his generals: "I am now as before a Catholic and will always remain so." In fact, Hitler was never excommunicated from the Catholic Church, and Mein Kampf was not placed on the Church's Index of Forbidden Books.
Hitler's biographer John Toland explains Catholicism's influence on the Holocaust. He says of Hitler: "Still a member in good standing of the Church of Rome despite detestation of its hierarchy, he carried within him its teaching that the Jew was the killer of god. The extermination, therefore, could be done without a twinge of conscience since he was merely acting as the avenging hand of god. . .."
Even after World War II, Catholic assistance to the Nazis continued. The Vatican aided the escape of more Nazis than any other governmental or private organization.
The Protestant influence on Nazi Germany was no better, because Hitler is said to have admired the founder of Protestantism, Martin Luther, more than any other German. Among Luther's many denunciations of the Jews, there are such religious sentiments as: "The Jews deserve to be hanged on gallows seven times higher than ordinary thieves," and "We ought to take revenge on the Jews and kill them."
When Hitler was asked in 1933 what he planned to do about the Jews, he said he would do what Christians had been preaching for centuries. And the Nazis carried out their first large-scale pogrom of Jews in honor of Luther's birthday.
Christians constituted a wellspring of support for Hitler. Steve Allen notes that in the 1930s, Nazi Germany "was the most church-affiliated nation in Europe. The German people were almost entirely Catholic and Lutheran. Despite such factors they launched the Holocaust and World War II." Charles Kimball likewise says the Holocaust "would not have happened without the active participation of, sympathetic support of, and relative indifference exhibited by large numbers of Christians."
Also in pre-World War II Germany, corporal punishment was used in the schools and schoolchildren were required to start their days with prayer. Today's advocates of spanking and school prayer should consider that those practices, although supported by religion, proved ineffective in promoting high ethical standards and good behavior among German youth.
Further, Nazi Germany's soldiers wore belt buckles inscribed "Gott mitt uns" ("God is with us"). This slogan sounds eerily similar to Ohio's present motto, "With God, all things are possible."
Like many tyrants both past and present, Hitler used the mantle of religion to justify and further his selfish, hateful, and destructive philosophy. By conditioning people to blindly accept the pronouncements of authorities, instead of teaching them to think for themselves, religions often make it easy for such evil dictators and demagogues to succeed.
Tuurlijk HarigeKerel, en er waren geen Islamitische SS divisies...quote:Recently, Christian Scholars and the clergy haved contended that the Holocaust happened because the Germans and the Nazis were "not real Christians." And even have tried to justify that, well, the "allies were christian!" and "they stopped the war" For your information, Popes after the later crusades haulted the crusaders from wasting their time, does that make the crusaders non christian? Your not making any sense. After reading this, you'd conclude that Hitler was a bigger Zealot than Pat Robertson.
"The national government ... will maintain and defend the foundations on which the power of our nation rests. It will offer strong protection to Christianity as the very basis of our collective morality." - Adolf Hiter, The Speeches of Adolph Hitler, 1922-1939, Vol. 1 (London, Oxford University Press, 1942), pg. 871-872.
"Today Christians ... stand at the head of Germany ... I pledge that I never will tie myself to parties who want to destroy Christianity .. We want to fill our culture again with the Christian spirit ... We want to burn out all the recent immoral developments in literature, in the theater, and in the press - in short, we want to burn out the poison of immorality which has entered into our whole life and culture as a result of liberal excess during the past ... (few) years." - Adolf Hitler. Ibid, pg. 871-872.
ach, ik haal gewoon de feiten uit de eerste site, het christelijke gedeelte boeit me niet, ik weet ook wel dat de kerk samenwerkte met hitler duh, er is daar zelf een film over gemaakt die heet Amen met een hakenkruis die vast zit aan het christelijke kruis.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 12:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Uhm waar slaat dat nou weer op? Je kan ook gewoon normale sites als bron aanhalen. Wat er in je sites staat is grotendeels bekend, maar er staan ook dingen in die totaal niet kloppen. Jij hoeft mij niet te geloven, want jij maakt jezelf belachelijk door dat soort dingen te geloven (de eerste is een extreem Christelijke site -die zeggen dat er geen contact was tussen het christendom en nazisme, maar ondertussen wel de islam zwart maken- De tweede site vertelt iets wat algemeen bekend is, maar wat niets met de islam te maken heeft. De derde site is nog dubieuzer dan de eerste
Hitler was simpelweg geen (echte) christen, hij geloofde niet in een god, dat kun je ook wel opmaken als je wat meer leest over zijn levensstijl en uitspraken.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 12:42 schreef Mutant01 het volgende:
Tuurlijk HarigeKerel, en er waren geen Islamitische SS divisies...
Ja dombo, je moet het hele topic lezen, NIEMAND heeft het bestaan van de 2 divisies of de muftie ontkend. Als je de WEBSITE goed leest zie je dat er staat dat AMIN AL HUSSEINI zijn eigen invulling had gegeven aan de Koran, en dat hij dus niet LETTERLIJK de koran volgde. Ook maakt hij NIET de hele "islam-nazi" connectie, hij maakt wel de mufti-nazi connectie.. die er gewoon was.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 12:44 schreef Morghodius het volgende:
[..]
ach, ik haal gewoon de feiten uit de eerste site, het christelijke gedeelte boeit me niet, ik weet ook wel dat de kerk samenwerkte met hitler duh, er is daar zelf een film over gemaakt die heet Amen met een hakenkruis die vast zit aan het christelijke kruis.
deze site dan: http://www.chick.com/reading/tracts/0042/0042_01.asp
laatste gedeelte is ook christelijke propaganda, maar de feiten over dat allah een paganistische maangod is kan niemand onderuit halen, ook de archeologische vondsten zijn gewoon feiten en geen mening van de christenen daar, ik kijk naar de feiten die ze zeggen, als ze beginnen te lullen dat een of andere woestijn bijbel god me heeft gemaakt lees ik niet verderop ook haha!
nu zeg je dat de 2e site vertelt wat algemeen bekend is? oke zijn we daar over eens dat het dus wel waar is.
en als je die site goed had gelezen zegt de maker dat de heele islam nazi connectie ook is gemaakt door AMIN AL-HUSSEINI, en dat hij de islam veranderde als een haat wapen tegen de joden en het westen, die site is zelf gemaakt door een moslim, dus hij verklaard ook dat AMIN AL-HUSSEINI niet de echte islam aanhangt, ik vind natuurlijk van niet en dat AMIN AL-HUSSEINI gewoon de koran letterlijk volgt maar dat is mijn mening, even terzijde dus hehe
![]()
JUIST als je wat meer over zn uitspraken leest, en goed Mein Kampf analyseert kom je tot de conclusie dat het een Christen was.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 12:46 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Hitler was simpelweg geen (echte) christen, hij geloofde niet in een god, dat kun je ook wel opmaken als je wat meer leest over zijn levensstijl en uitspraken.
mooi, dan heb ik nog meer reden om tegen het vaticaan en de kerk te schoppen, trowens leuk stukje over hitler en de kerk, mischien moet je de film Amen eens zienquote:Op donderdag 14 oktober 2004 12:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
JUIST als je wat meer over zn uitspraken leest, en goed Mein Kampf analyseert kom je tot de conclusie dat het een Christen was.
Nou nee, hij gebruikte het christendom gewoon om mensen te trekken net zoals het hele verhaal over iedere arbeider een volkswagen, denk je nou echt dat hem die wagens wat konden schelen?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 12:47 schreef Mutant01 het volgende:
JUIST als je wat meer over zn uitspraken leest, en goed Mein Kampf analyseert kom je tot de conclusie dat het een Christen was.
Netzoals die Mufti dus de Islam misbruikte? Ah...of is dat dan weer niet zo....nee dat maakt natuurlijk onderdeel uit van de Islam...toch? Want Islam = nazisme toch?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 12:51 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Nou nee, hij gebruikte het christendom gewoon om mensen te trekken net zoals het hele verhaal over iedere arbeider een volkswagen, denk je nou echt dat hem die wagens wat konden schelen?
Hitler zag het christendom als vergif van kolonisten die een Jood vereerden, hij zag meer in het geloof van de Noornannenn en het occulte.
Neen.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 12:52 schreef Mutant01 het volgende:
Netzoals die Mufti dus de Islam misbruikte?
Neen, alhoewel ze wel veel met mekaar gemeen hebben.quote:Want Islam = nazisme toch?
Dan maakte Hitler ook geen misbruik van het Christendom, en is het Christendom gebruikt als uitgangspunt voor het vermoorden van Joden....Christendom gaf de Nazi-Soldaten kracht om joden te vermoorden, op hun riem stond altijd dat God bij hun was. De kerk hielp ook mooi mee, dus ik zie meer connecties tussen Christendom -nazisme dan Islam - Nazisme. Tis maar net wat voor bullshit je post hoor Harige Kerel.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 12:54 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Neen.
[..]
Neen, alhoewel ze wel veel met mekaar gemeen hebben.
als je de site goed heb gelezen valt die maker alleen AMIN AL-HUSSEINI aan, en niet de islam, en al helemaal niet de koran, gezien hij zelf een moslim is die tegen AMIN AL-HUSSEINI is omdat hij volgens hem de islam misbruikte.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 12:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Netzoals die Mufti dus de Islam misbruikte? Ah...of is dat dan weer niet zo....nee dat maakt natuurlijk onderdeel uit van de Islam...toch? Want Islam = nazisme toch?
Ja, en jij bent zo nuchter als de pest zekerquote:Op donderdag 14 oktober 2004 12:59 schreef HarigeKerel het volgende:
Dan kijk je verkeerd, dat is niet zo gek, je bent immers in de ban van een foute ideologie die werkelijk lijkt te geloven in een mannetje boven de wolken die alles in de gaten heeft en weet.
Dat is precies wat ik zeg. Ik ben het dan ook eens met zijn stelling. Maar het "islam-nazi" bestaat de huidige dag niet meer, ik vindt dat hij doordraait in het linken met Bin laden.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 12:59 schreef Morghodius het volgende:
[..]
als je de site goed heb gelezen valt die maker alleen AMIN AL-HUSSEINI aan, en niet de islam, en al helemaal niet de koran, gezien hij zelf een moslim is die tegen AMIN AL-HUSSEINI is omdat hij volgens hem de islam misbruikte.
dat is dus zijn mening, en van mij mag hij, als hij er voor kan zorgen dat de islam-nazi wereld ter val gaat en alleen nog maar normale moslims over blijven is dat toch een goed iets.
Ja, ik geloof niet in almachtige fantasiewezens en regendansen etc.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:00 schreef Mutant01 het volgende:
Ja, en jij bent zo nuchter als de pest zeker.
Sprak het geindoctrineerde sektelidquote:Ja, en jij bent zo nuchter als de pest zeker. Je kan alleen maar liegen en alles wat fout is goed praten. Zelfreflectie bestaat niet bij je. Overeenkomsten kan je ook vinden tussen het huidige Nederlandse volk en nazisme... hoe langer je zoekt hoe meer je er vind.. en ook tussen het Jodendom en het nazisme en het hinduisme en het nazisme...etc.
En dat is jouw "nuchterheids" maatstaf?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:02 schreef HarigeKerel het volgende:
Ja, ik geloof niet in almachtige fantasiewezens en regendansen etc.
Zwaktebod.quote:Sprak het geindoctrineerde sektelid![]()
Daar zit wel een kern van waarheid in......... En voor vele interpretaties vatbaar. Het is maar net wat je wilt geloven.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:03 schreef _The_General_ het volgende:
Ik hoorde pas iemand zeggen "sommige volkeren weten niet beter dan moorden" , ik was het niet met hem eens maar ik ga steeds meer twijfelen
Zeer zeker oa, als andere mensen achterlijk willen zijn en blijven moeten ze dat natuurlijk zelf weten.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:03 schreef Mutant01 het volgende:
En dat is jouw "nuchterheids" maatstaf?
De waarheid kan soms hard zijn.quote:Zwaktebod.
Wat een prachtige omschrijving voor de deportaties.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:02 schreef Drugshond het volgende:
Maar hij heeft 25-40 miljoen mensen over de krim gejaagd gedurende zijn bewind.
Neuh, dat is geen Christendom bashen.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 12:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan maakte Hitler ook geen misbruik van het Christendom, en is het Christendom gebruikt als uitgangspunt voor het vermoorden van Joden....Christendom gaf de Nazi-Soldaten kracht om joden te vermoorden, op hun riem stond altijd dat God bij hun was. De kerk hielp ook mooi mee, dus ik zie meer connecties tussen Christendom -nazisme dan Islam - Nazisme. Tis maar net wat voor bullshit je post hoor Harige Kerel.
Je begrijpt ook helemaal niets van mijn post he, het was om een bepaald aantal persoon uit de tent te lokken.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 15:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Neuh, dat is geen Christendom bashen.
Dus, ja, de pot verwijt de ketel....
De bosnische moslims deden het vanuit hun geloof, yeah rightquote:Op donderdag 14 oktober 2004 14:18 schreef DrWolffenstein het volgende:
Wat een onzin discussie. De 'moslims' die in Noord Afrika vochten tegen de Nazi's deden dit niet vanuit het geloof maar uit puur eigenbelang, ze wilden immers geen doelwit worden van zowel de Vichy fransen als de Nazi's en de geallieerden. Dat kun je van de bosnische moslims niet zeggen. Hun vanuit het geloof gemotiveerde wreedheid kende geen grenzen.
Ik ga voor Amerika.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 15:31 schreef Mutant01 het volgende:
iedereen die vocht in WW2 voor hun eigen belang, noem jij eens een land dat dat niet deed.
Amerika kon onmogelijk handelen met Europa....die deden het dus uit economisch belang..quote:Op donderdag 14 oktober 2004 15:38 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik ga voor Amerika.
Als Duitsland niet de oorlog aan Amerika had verklaard, dan waren we nog steeds Duitsland of Rusland.
Canadaquote:Op donderdag 14 oktober 2004 15:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De bosnische moslims deden het vanuit hun geloof, yeah rightDas like de grootste onzin ook, bovendien...iedereen die vocht in WW2 voor hun eigen belang, noem jij eens een land dat dat niet deed.
Die is nog beter....... qua voorbeeld...quote:Op donderdag 14 oktober 2004 15:39 schreef cultheld het volgende:
Canada
Dan hebben we wel 1 voorbeeld....quote:Op donderdag 14 oktober 2004 15:39 schreef cultheld het volgende:
[..]
Canada
Nou nee, juist absoluut niet.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 15:40 schreef Drugshond het volgende:
Die is nog beter....... qua voorbeeld...![]()
quote:Bron : http://www.spartacus.schoolnet.co.uk/2WWcanada.htm
On 10th September, 1939, the Canadian parliament declared war against Nazi Germany, but refused to send non-volunteers to Europe. The Canadian prime minister, Mackenzie King worked closely with the United States in the defence of North America.
Met andere woorden ,Polen, Rusland, grote delen van Oost Europa, geheel West Europa (m.u.v. England) en delen van N-Afrika waren al onder de voet gelopen. En Amerika deed vooralsnog niets.quote:Bron : http://www.calvin.edu/academic/cas/gpa/hsa01.htm
Until then, no one believed that Japan would dare to go to war with the land of unlimited possibilities. After the German and Italian notes of 11.12.1941, in which both other members of the Three-Power Pact declared war on the USA, the USA for the first time found itself confronted with a two front war, which the American public had always feared. Roosevelt was no longer master of the situation — Pearl Harbor and German submarine warfare made him the prisoner of events.
Amerika heeft meteen na het begin van Barbarossa Stalin hulp aangeboden.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 16:20 schreef Drugshond het volgende:
Germany declared war to Amerika.
Tot aan de lente van 1941 was Amerika nog steeds een neutraal land.
[..]
Met andere woorden ,Polen, Rusland, grote delen van Oost Europa, geheel West Europa (m.u.v. England) en delen van N-Afrika waren al onder de voet gelopen. En Amerika deed vooralsnog niets.
Ze waren met betrekking tot (de Europese) oorlogsvoering nog steeds neutraal.
Maar is het bieden van hulp gelijk aan oorlog voeren. ? (volgens mij niet).quote:Op donderdag 14 oktober 2004 16:44 schreef Johan_de_With het volgende:
Amerika heeft meteen na het begin van Barbarossa Stalin hulp aangeboden.
Nee. Het eenzijdig bieden van hulp wel.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 16:50 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Maar is het bieden van hulp gelijk aan oorlog voeren. ? (volgens mij niet).
Duitsland en Italie verklaarden de oorlog aan Amerika pas op 12.11.41.(en niet andersom).
Amerika had op dat moment nog geen oorlogsverklaring uitstaan naar Nazi Duitsland.
Terug naar de stelling van Mutant01quote:Op donderdag 14 oktober 2004 16:51 schreef Johan_de_With het volgende:
Nee. Het eenzijdig bieden van hulp wel.
Past Amerika nu wel of niet in dit rijtje..... ?quote:iedereen die vocht in WW2 voor hun eigen belang, noem jij eens een land dat dat niet deed.
Rusland deed dit uit eigen belang.... zie de oorlog in Polen (in 1939) . Daar was geen aanleiding toe.,quote:Op donderdag 14 oktober 2004 17:02 schreef HarigeKerel het volgende:
Amerika past niet in dat rijtje, Rusland bv weer wel.
Com-mu-nis-mequote:Op donderdag 14 oktober 2004 16:43 schreef HarigeKerel het volgende:
Er was IMHO voor de VS geen goede reden om dat achterlijke continent maar weer eens uit de brand te helpen
Dat was IMHO geen reden, als de VS niks had gedaan was het communisme geen grote kracht geworden want de Russen hadden zonder de inmeninging van de VS nooit Oost en West Europa kunnen veroveren op de nazi's.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 17:07 schreef IPdaily het volgende:
Com-mu-nis-me![]()
Hoe het verloop van de oorlog was geweest zonder interventie van de Amerikanen is echt moeilijk in te schatten.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 17:11 schreef HarigeKerel het volgende:
Dat was IMHO geen reden, als de VS niks had gedaan was het communisme geen grote kracht geworden want de Russen hadden zonder de inmeninging van de VS nooit Oost en West Europa kunnen veroveren op de nazi's.
Dank je voor deze toevoeging.....quote:Op donderdag 14 oktober 2004 22:35 schreef Sessy het volgende:
....
Met de Jeeps waren ze inderdaad erg tevreden, daarin zaten de GeePeeOers om iedereen af te knallen die niet snel genoeg liep. De Britten hebben ook veel konvooien naar Rusland gestuurd, zij het dat een deel van dit materiaal naar ik meen uit de VS kwam.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 23:53 schreef Drugshond het volgende:
Die materiele steun was qua kwaliteit overigens betrekkelijk te noemen.
- De tanks waren van inferieure kwaliteit als je deze uitzet tegen de russische tanks. Menig russische tankcommedant heeft zitten vloeken op die Amerikaanse tanks. Maar alles is beter dan niks.
- De Amerikaanse vliegtuigen P63-Aircobra was een redelijk toestel waar de russen (in licentie) al snel upgrades/modificaties op aan brachten (tot aan 1944). Maar hun eigen ontwikkeling en materieel was op dat moment al een stuk beter.
- Met de Trucks en Jeeps waren ze wel heel tevreden.
Maar qua aantalen zal e.e.a. best wel de doorslag hebben gegeven. Ik heb niet opgezocht hoeveel hulp Amerika aan rusland heeft gegeven tijdens WO-II. Maar dat zou best wel eens een boel kunnen zijn.
Offensief als Bagration, kwam als een volslagen verrassing voor de Duitsers. In slechts enkele weken was heel Armee Group Centre gedecimeerd en waren en flinke gaten in het front gevallen waarlangs de russen konden optrekken. De vergelijking van deze operatie versus D-Day is eigenlijk zo gek nog niet. De russen stormden op een zeker moment zo hard vooruit dat hun aanvoerlijnen het niet meer bij konden houden.
vast wel...quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 03:44 schreef Code13.0 het volgende:
Zijn er al wraak acties geweest ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |