oooooohhh ja inderdaad!! Zou dat het zijn?? Hoorde ook een vliegtuig (ook zuidquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 14:38 schreef ChuckyPancamo het volgende:
ik hoorde het ook!! Zwolle-Zuid!!
ik hoorde ook een F16 overvliegen. Ik dacht eerst dat ze bommen liepen te gooien op dat oefenterrein in Heerde.
de grond trilde hier ookquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 14:42 schreef Salvad0R het volgende:
ik had mn muziek veel te hard staan om t gehoord te kunnen hebben
Dat schijnt echt héééééél erg H A R D te klinken jaquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 14:42 schreef Waxxer het volgende:
maar als een vliegtuig door de geluidsbarriere vliegt, maakt dat dan zoveel lawaai?
oh ja hehe zo moet je dat zeggen, ben een beetje dizzy vandaagquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 14:43 schreef MartinusMagnus het volgende:
[..]
Dat schijnt echt héééééél erg H A R D te klinken ja
minstensquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 14:43 schreef jaspah het volgende:
[..]
de grond trilde hier ook
of heb jij je muziek zo hard aan staan dat de grnd standaard trilt?
http://www.nu.nl/news.jsp?n=425159&c=12quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 14:48 schreef Finchy het volgende:
Er is een vliegtuig gecrashed bij Lelystad.
bij mijn weten is het veboden om door de geluidsbarriere te vliegen, het mag alleen in uiterste nood, en nu hoor ik over een vliegtuig crash... neergehaald door een F16...??????????quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 14:48 schreef Finchy het volgende:
Vliegtuigje, heel klein. Geeft niet zo'n harde knal.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 14:48 schreef Finchy het volgende:
Zwolle zuid is saaiquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 15:03 schreef Waxxer het volgende:
Oké jongens, dikke rookwolken boven Univé![]()
![]()
Oh nee, het is een fata morgana....
Wat veel mensen uit Zwolle-Zuid opeens trouwens
Yoow, Hanzecity hiero
Is het ookquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 15:03 schreef cerror het volgende:
[..]
Zwolle zuid is saai
iedereen hoort het om 14.40 en jij een uur laterquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 15:05 schreef Dakota het volgende:
14:28 kreeg ik telefoon
15:40 hingen we op
en enkele minuten later KABOOM en daarna nog eens, ik dacht eerst dat t mijn magnetron was (overkomt me wel vaker)
en mn broer uit zwolle zuid hoorde t idd ook
Zit je in een andere tijdszone?quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 15:05 schreef Dakota het volgende:
14:28 kreeg ik telefoon
15:40 hingen we op
en enkele minuten later KABOOM en daarna nog eens, ik dacht eerst dat t mijn magnetron was (overkomt me wel vaker)
en mn broer uit zwolle zuid hoorde t idd ook
Ik vind die wijk echt erg..quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 15:08 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Is het ookik zat eerst op kamers waar Maxx Vastgoed nu zit, en nu op kamers in zo'n levenloze betonwijk
of dat vliegtuigje had een bom aan boord en wilde crashen in Bataviastadquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 15:06 schreef Djanado het volgende:
Ik hoorde het ook. (Zwolle)
Heb gelijk gekeken of er ergens iets over verteld werd.(Niet dus)
Maar dat vliegtuigje in Lelystad lijkt me wel heel overdreven.
Dat maakt niet zon enorme knal.
Lelystad is toch minstens 50 KM hemelsbreed vanaf Zwolle
Je usericon, wat doe je!quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 15:10 schreef cerror het volgende:
[..]
Ik vind die wijk echt erg..
maar holtenbronx is ook niet echt leuk
onderkofferquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 15:12 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Je usericon, wat doe je!
je avatar isquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 15:14 schreef cerror het volgende:
[..]
onderkoffer
Dankje!quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 15:14 schreef Dakota het volgende:
[..]
je avatar is
Drank.... drugs.... dat soort dingen, weet jequote:Op dinsdag 12 oktober 2004 15:34 schreef Skv het volgende:
In zwolle gebeurt altijd wel wat![]()
Lekker duidelijk weer...quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 15:21 schreef dutchdevil het volgende:
...Toen bleek om welk vliegtuig het ging, vlogen de F16's terug naar de basis...
Ik woon in Enschede en ik heb totaal *niets* gehoordquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 15:01 schreef _Michiel_ het volgende:
Enschede ook... enorme knal...
quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 17:04 schreef Impry het volgende:
zonder regeltjes
Shit ik ook nietquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 17:21 schreef Euforie het volgende:
[..]
Ik woon in Enschede en ik heb totaal *niets* gehoord
Lijkt me ontzettend gaaf om daar te wonen!quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 17:20 schreef Scheepschroef het volgende:
LOL!, ik woon pratisch in het verlengde van de start en landingsbaan, hoorde inderdaad een doffe dreun en huisgenoot zij, ooh, zal d'r wel eentje door de barriere zijn gegaan...
Wat trouwens extreem gaaf is is om een volledig beladen F16 z'n afterburners open te zien gooien terwijl je vlak naast de startbaan staat, de grond trilt dan dus vergeet je meteen de piloot gedag te zwaaien.
* Redux kan zo nog wel ff verder zwijmelen hoeveel "brandstofringen" je dan wel niet ziet...
Hoor nu btw een F16 landen, zou dat m zijn?
Ik hoorde het in Kampen wel.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 18:09 schreef Sleepless het volgende:
Heb hier in Kampen niets gehoord, maar door aardbevingen slaap ik ook heen dus dat verbaasd me niets
Als je gefacineerd er door bent wel jaquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 19:18 schreef Redux het volgende:
[..]
Lijkt me ontzettend gaaf om daar te wonen!
uhm, aangezien de piloot SNELLER dan het geluid vliegt, lijkt het mij dat het geluid niet in staat is om de lieve oortjes van meneer de piloot te bereiken.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 23:49 schreef Emme-r-tje het volgende:
weet iemand hoe je dat als piloot meemaakt? Op de grond hoor je een enorme knal, hoe is dat voor de piloot? Lijkt me niet dat die dat ook hoord als een gigantische knal.. Anders is ie in 1x doof...
je doet je naam eer aanquote:Op woensdag 13 oktober 2004 00:28 schreef G00CHEM het volgende:
[..]
uhm, aangezien de piloot SNELLER dan het geluid vliegt, lijkt het mij dat het geluid niet in staat is om de lieve oortjes van meneer de piloot te bereiken.
Meer dan 1 zal je nooit lukken hoorquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 17:04 schreef Impry het volgende:
Lijkt me wel mooi om met 2 van die F16's, bijna zonder regeltjes, achter zo'n vliegtuig aan te mogen jagen!![]()
Onzin, in dit soort gevallen gelden dit soort regeltjes niet. Met gewone oefenvluchten wel, maar in dit soort noodgevallen is er echt niemand die hier over zal zeuren. Sterker nog, ik denk dat ze er de opdracht toe krijgen...quote:Op woensdag 13 oktober 2004 12:16 schreef JPM01 het volgende:
iemand beweerd dat die F16 piloten op een flikker krijgen doordat ze over bewoond gebied vlogen toen ze door de geluidsbarriere gingen![]()
F16's doorbreken geluidsbarrierequote:Op dinsdag 12 oktober 2004 15:21 schreef coz het volgende:
wie heeft het al gesubmit als nieuws![]()
niks gehoordquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 14:36 schreef Waxxer het volgende:
Wat was dát in de vredesnaam??? Vliegtuig door de geluidsbarriere of iets anders....?![]()
bijna 3 week geleden hoorquote:Op donderdag 4 november 2004 15:35 schreef Irris het volgende:
[..]
niks gehoord
quote:Op donderdag 25 november 2004 09:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Rectificatie: De link tussen beide berichten was me ff ontgaan
Topic is weer open
Knal werd veroorzaakt door twee F-16s die achter een niet antwoordend lijnvliegtuig aangingen. De Britten hebben ook last van niet antwoordende lijnvliegtuigen.quote:Op donderdag 25 november 2004 10:40 schreef Redux het volgende:
Wacht effe, wat is de link tussen dat laatste bericht van RonaldV en de knal in zwolle toen? Wat mis ik?
ik was toen in noord zwolle, maar ik heb niks gehoort toenquote:Op maandag 6 december 2004 13:27 schreef Irris het volgende:
3 december was r weer een knal.. in t noorden van zwolle.. any ideas? rond 1en geloof k
Vuurwerkquote:Op maandag 6 december 2004 13:27 schreef Irris het volgende:
3 december was r weer een knal.. in t noorden van zwolle.. any ideas? rond 1en geloof k
quote:Twee F-16 jachtvliegtuigen van de Koninklijke Luchtmacht zijn woensdagmiddag (1 december) door de geluidsbarrière gegaan. De toestellen stegen rond twee uur op vanaf Vliegbasis Volkel nadat er geen communicatie tot stand was gekomen met een Boeing 747 dat het Nederlandse luchtruim binnenvloog.
De Boeing 747 was op de radar verschenen en vloog op een hoogte van 38 000 voet (11 400 km) van oost naar west. Het toestel voldeed niet aan de verkeersleidingsregels; er was geen radiocontact met het vliegtuig. Volgens de te volgen procedure in een dergelijke situatie, werden de twee F-16’s, onder begeleiding van een gevechtsleider van het Air Operations and Control Station Nieuw Milligen, op het toestel afgestuurd om deze te identificeren en contact te maken met de bemanning. Ruim zestig kilometer voordat zij het toestel zouden naderen, was de communicatie hersteld. Nadat zeker was gesteld dat er niets aan de hand was en het toestel het Nederlandse luchtruim had verlaten, zijn de F-16’s teruggekeerd naar vliegbasis Volkel.
De twee jachtvliegtuigen zijn met een snelheid van meer dan duizend kilometer per uur richting de plaats van de onderschepping gevlogen en zijn daarbij door de geluidsbarrière gegaan. Dit heeft mogelijk plaatselijk tot enige vragen en wellicht overlast geleid.
Voor de verdediging van het luchtruim boven Nederland staan 24 uur per dag, 7 dagen per week twee F-16´s paraat voor deze Quick Reaction Alert (QRA)-taak. Bij een melding van een onbekend vliegtuig in het Nederlandse luchtruim zijn de F-16´s binnen enkele minuten in de lucht om het toestel te onderscheppen.
Is dat nou echt te zien als er eentje door de geluidsbariere breekt?quote:Op donderdag 25 november 2004 11:54 schreef CasB het volgende:
Bij dit topic hoort natuurlijk wel een plaatje
[afbeelding]
-edit- mooier plaatje
quote:Op donderdag 25 november 2004 11:54 schreef CasB het volgende:
Bij dit topic hoort natuurlijk wel een plaatje
[afbeelding]
-edit- mooier plaatje
quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:11 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Is dat nou echt te zien als er eentje door de geluidsbariere breekt?
Als een piloot zonder toestemming over bebouwde kom door de geluidsbarriere knalt dan mag ie wel een HELE goeie reden hebben gehad wil ie ooit weer in een (jacht)vliegtuig stappenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:19 schreef dVTB het volgende:
Bizar eigenlijk, dat twee vliegtuigen zo veel overlast kunnen en mogen veroorzaken. Als ik iets te hard over de Ceintuurbaan rijd, krijg ik 60 euro boete, als een paar piloten heel Overijssel doen schrikken, mag dat gewoon. Als de ramen het uittrillen, is het ook niet uitgesloten dat er in bepaalde huizen dingen kapotvallen ofzo. Waar kun je als gedupeerde je schade verhalen? (Ik vraag het me zomaar af)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |