abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24317120
wat voor een waarschuwingslampjes ?
pi_24357481
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 12:11 schreef mistermaniac het volgende:
wat voor een waarschuwingslampjes ?
Ik zie er altijd maar 2 als ik rij...

-Traction controle die OF moeite heeft met me zware voet (zeker als ik op stale dekken rijd ) OF als tie gewoon uit staat (maar dat doe ik niet meer te vaak na 1 keer flink uitbrekend over de weg gegaan zijn)
-Benzine die bijna op is.... (ja ik rijd dus import vanaf de boot he )
en toen.....
pi_24370315
quote:
wie weet volgend jaar de 1e in nederland
Iemand is je al voorgeweest heb ik vernomen

Tevens semi digitaal dashboard; eerste productie-auto met een fabrieks-af GPS navigatie systeem, stoelverwarming, electrische antenne, cruise control, touch-screen, leren bekleding enz.. super



Kijk eens!...... kijk je al....? En nu dan..? En straks dan..? Hm...?
  maandag 3 januari 2005 @ 13:22:39 #79
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_24370987
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 10:57 schreef Furb het volgende:

[..]

ik heb op dit moment een prijsopgave lopen bij Dreamcar-company voor het importeren van deze wagen wie weet volgend jaar de 1e in nederland
Zit het stuur dan niet een beetje aan de verkeerde kant?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_24371092
De RX-8 is een mooie wagen, maar de RX-7 speekt mij persoonlijk nog meer aan. Alleen hoorde ik dat er meer problemen waren met de motor bij de RX-7.
  maandag 3 januari 2005 @ 17:18:07 #81
60383 Furb
Project Rotary
pi_24374896
quote:
Op maandag 3 januari 2005 13:22 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Zit het stuur dan niet een beetje aan de verkeerde kant?
als je een skyline koopt ga je toch ook nie lopen zeuren dat het stuur verkeerd zit??

ik heb trouwens net de prijsopgaaf gekregen en het viel me eerlijk gezegd reuze mee!! als ik een auto uit japan moet laten komen en dan straatlegaal maken en alle belastingen en alles erbij komt het op een bedrag van zo'n 10-15000 euro.
alleen het enige probleem is dat het vrij lastig is om er 1 te vinden!

wie weet.....
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_24376202
De problemen zijn makkelijk op te lossen bij een RX, en dat is gewoon goed onderhouden.
pi_24448624
Staat een mooie rx-7 te koop in almelo:

http://217.114.99.235/klant/autopagina.php?id=ac0004&uniek=49


Merk: Mazda
Model: RX7
Uitvoering: BI-TURBO 241 PK
Type: Coupe 2 drs
Transmissie: Handgeschakeld
Motorinhoud: 1308 cc 177 kw
Km Stand: 88.552 Km
Kleur: Midnight black
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1-1993
Garantie: In overleg
Gewicht: 1300 kg
Wegenbelasting: ¤ 108,00 - ¤ 127,00 p/kw (info)
Rijklaarmkkosten: ¤ 250,00
Prijs: ¤ 31.500

Is me iets te duur ander had ie al bij mij voor de deur gestaan
pi_24459651
quote:
Op maandag 3 januari 2005 17:18 schreef Furb het volgende:

[..]

als je een skyline koopt ga je toch ook nie lopen zeuren dat het stuur verkeerd zit??

ik heb trouwens net de prijsopgaaf gekregen en het viel me eerlijk gezegd reuze mee!! als ik een auto uit japan moet laten komen en dan straatlegaal maken en alle belastingen en alles erbij komt het op een bedrag van zo'n 10-15000 euro.
alleen het enige probleem is dat het vrij lastig is om er 1 te vinden!

wie weet.....
Wat zeg je, 10 tot 15 K totaal of komt dan nog de prijs van de auto er bovenop?
Want als het dat laatste is krab ik toch ff achter m'n hoofd.

Autoliefde gaat soms ver maar om 30 duizend gulden uit te trekken voor het importeren, keuren en op kenteken zetten... als je geen vrouw thuis hebt...
pi_24459793
Volgens mij bedoelt hij de prijs van de auto inclusief alle importzaken. Tweedehands auto's kosten heel erg weinig in Japan omdat het opnieuw te naam stellen van een auto (verplicht elke 3 jaar ongeveer) daar bijna duurder is dan een nieuwe auto. Een supra of skyline heb je ook al voor 20k inclusief invoeren hoor! Alleen heb je dan wel het stuur rechts.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 9 januari 2005 @ 21:59:02 #86
60383 Furb
Project Rotary
pi_24491733
gisteren een bezoekje gebracht aan EURO-ROTOR, de specialist van nederland in rotatie motoren...

ik heb echt nog nooit van mijn leven zoveel RX-7's bij elkaar gezien!!
stuk of 8 12A-tjes, stuk of 20 FC's en op dat moment waren er ongeveer 5 FD's aanwezig!

echt schitterend om te zien hoe een hobby zo uit de hand kan lopen!!
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_24492399
En of da was ey furb..........
We gaan gewoon een keer allebij een FD rijden maat........ way of life
pi_24497622
Lijke me best wel fun om een keer een profritje te maken in die rx-7
pi_24501472
Ik heb nog een vraagje over de rotatie(wankel)motor. Waarom is deze motor eigenlijk minder zuinig dan een conventionele motor?
pi_24504960
Ander soort verbranding, verre van optimaal. Maar hier staat tegenover dat er meer pk's uit wordt gehaald.
pi_24506245
De afdichtingen aan de zijkanten/koppen van de roto sluiten minder goed af dan de zuigerveren bij een conventionele motor.Waardoor een beetje compressie en vers mengsel verloren gaat.
Love, nothing more than sugarcoated hate
  dinsdag 11 januari 2005 @ 18:19:58 #92
60383 Furb
Project Rotary
pi_24519772
quote:
Op maandag 10 januari 2005 20:26 schreef Blackheart het volgende:
De afdichtingen aan de zijkanten/koppen van de roto sluiten minder goed af dan de zuigerveren bij een conventionele motor.Waardoor een beetje compressie en vers mengsel verloren gaat.
als je een rotte motor hebt klopt dat wel ja! maar als je een goede hebt dan lekt er helemaal niets!
dat het blok meer bezine gebruikt is gewoon puur het ontwerp van de motor...
(een 2,5 lijnmotor verbruikt toch ook minder dan een 2,5 liter in V-vorm)
(zelfde verhaal met olieverbruik... dit is ook hoger door het ontwerp, omdat de afdichtingen olie moeten hebben om goed hun werk te doen)

het belangrijkste bij een rotatiemotor is juist dat er geen compressie verloren mag gaan, omdat er dan minder mengsel in de verbrandingskamer zit. dan loopt het blok voor geen meter.... ik heb zaterdag nog uitvoerig uitleg gehad dus ik kan t nu weten!
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_24749970
Mooi gejat uit een ander topic



  dinsdag 25 januari 2005 @ 23:15:27 #94
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_24750631
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 22:44 schreef mistermaniac het volgende:
Mooi gejat uit een ander topic

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Daar staat 8-turbo, ik neem aan dat dat ene opgevoerde rx-8 is? Ik vind de originele mooier (deze zal vast sneller zijn, maar toch )
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_24751244
Zo tezien is dit een motor op de basis van de 13a dus een renesis motor dus het is een RX-8
pi_24755277
waarom hebben ze die voorkant zo op de schop genomen, soort mislukte celica koplampen ofzo >_<
en toen.....
pi_25134461
Het zijn mercedes CL lichten
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_25134823
Naja sowhat het is een rotary, en dat is al geweldig
  zaterdag 14 mei 2005 @ 20:08:00 #100
60383 Furb
Project Rotary
pi_27010316
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 10:57 schreef Furb het volgende:

[..]

ik heb op dit moment een prijsopgave lopen bij Dreamcar-company voor het importeren van deze wagen wie weet volgend jaar de 1e in nederland
toch niet doorgegaan omdat er teveel risico's aan vast hangen...

maar rijd nu sinds 3 maanden wel een neefje van de cosmo!!

mazda RX7 FC3S turbo II uit 1991
13b wankel turbo met 200pk en 265NM
complete rebuild gehad en nu slechts 13500km gelopen!




Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')