Heb ik gezegd dat je je mening niet mag geven? Het enige wat ik aangeef is dat ik een beetje moe wordt van alle heisa rondom archieffoto's.quote:Op maandag 11 oktober 2004 13:48 schreef dawg het volgende:
[..]
Als je je mening niet eens meer mag geven is er geen reet meer aan.
Geen links naar voorbeeldfoto's op bv. DPZ/FM/YouNameIt, geen meningen meer spuien.
hmmmm....weet niet of oude architectuur je daar bij gaat helpenquote:Op maandag 11 oktober 2004 15:05 schreef Shark.Bait het volgende:
En wat oude architectuur om niet helemaal dom over te komen
Overigens wel een leuk plaatjequote:
Potverdikkie! Wat een lelijke stad! De foto's zijn wel goed trouwens!!quote:Op maandag 11 oktober 2004 15:10 schreef Ouwesok het volgende:
In het vorige topic al even de architektonische kakefonie in Almere:
[afbeelding]
In detail benaderd wordt het allemaal al een stuk rustiger:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Eerst een disclaimer:quote:Op maandag 11 oktober 2004 14:46 schreef PdeHoog het volgende:
Laatste reactie vorig topic:
[..]
Heb ik gezegd dat je je mening niet mag geven? Het enige wat ik aangeef is dat ik een beetje moe wordt van alle heisa rondom archieffoto's.
Maar goed.....als jij vind dat archieffoto's niet kunnen. Ik vind het juist hartstikke leuk om te zien waar mensen allemaal mee aan komen.
Ik heb het op dit moment best druk (althans....dat poog ik) en dus eigenlijk niet zo heel veel tijd om er eens uitgebreid op uit te gaan (en dat zou toch beperkt moeten blijven tot het weekend, aangezien het verdacht vroeg donker is tegenwoordig).
Gezeik zal ik het niet noemen, al vind ik de vergelijking tussen voetbal en fotografie eigenlijk een beetje ongelukkig, fotografie blijft een creatieve uiting waarbij de een niet meetbaar beter presteert dan de ander. Het enige dat zowel fotografie als voetbal kennen is dat alleen het resultaat telt. Ik kijk dan liever naar een perfecte opname van een jaar of wat oud, dan naar een prul van hedenmiddag, alleen omdat het van hedenmiddag moest zijn.quote:Op maandag 11 oktober 2004 17:54 schreef dawg het volgende:
[..]
Eerst een disclaimer:
Mijn mening, en ik weet dat de meesten het hier niet mee eens zijn, en dat het een onvergelijkbare situatie vinden.
Ajax-PSV in <vul jaar in>: 0-3.
Dat geldt toch ook niet voor eeuwig? Die voetballen ze toch ook ieder jaar opnieuw? Of grabbelen ze dan ook een score uit het verleden uit een tonnetje? Het is toch een wedstrijd? Een wedstrijd waar een winnaar is, omdat hij iets voor de wedstrijd gedaan heeft.
En als dat als gezeik wordt gezien, tja. Wat mag je dan nog wel zeggen?
Gewoon met een Powershot A60, en nog niet eens met mijnquote:[afbeelding]
Dr_Flash, met wat voor lens is deze geschoten? Hij is overigens zeer inzendwaardig naar mijn mening...
Dank je, ik zal morgenochtend wel opnieuw gaan knippen tijd is op vanavond...vergaderingen ed...quote:Op maandag 11 oktober 2004 19:02 schreef Offy het volgende:
Compumess, je 1e en 4e foto springen er voor mij echt uit. (hoewel ik bij nr 4 misschien íets meer zou willen zien)
...
quote:Op maandag 11 oktober 2004 19:05 schreef PdeHoog het volgende:
Nog wat van mijn verregende veluwe-vakantie
[afbeelding]
Zelfs dat niet Ouwesok, Exif info is ongacht de totstandkoming van een jpeg-file er achteraf met diverse tooltjes aan toe te voegen. Ik kan mijn Nikon D70 foto's laten lijken alsof ze uit een Canon zijn gekomen of de foto's van mijn scanner uit een Kodak die nog op de markt moet verschijnen, je noemt het maar, het kan !quote:Op maandag 11 oktober 2004 18:18 schreef Ouwesok het volgende:
[..] of je moet alleen digitaal toestaan met EXIF-info bijgesloten en zelfs die is te bewerken. Daarmee sluit je dus elke deelnemer uit die met film/scanner werkt omdat die niet kan aantonen hoe 'vers' zijn produkt is.
Lekker boeiend ook, de hele discussie over wat mag en niet magquote:Op maandag 11 oktober 2004 19:51 schreef Borelius het volgende:
En uitsluiten, het zou dus niet eens kunnen, zelfs als we dat met zijn allen zouden willen. Het is (meestal) volstrekt onbewijsbaar.
hey, kop dichtquote:Op maandag 11 oktober 2004 17:54 schreef dawg het volgende:
[..]
Eerst een disclaimer:
Mijn mening, en ik weet dat de meesten het hier niet mee eens zijn, en dat het een onvergelijkbare situatie vinden.
Ajax-PSV in <vul jaar in>: 0-3.
Dat geldt toch ook niet voor eeuwig? Die voetballen ze toch ook ieder jaar opnieuw? Of grabbelen ze dan ook een score uit het verleden uit een tonnetje? Het is toch een wedstrijd? Een wedstrijd waar een winnaar is, omdat hij iets voor de wedstrijd gedaan heeft.
En als dat als gezeik wordt gezien, tja. Wat mag je dan nog wel zeggen?
Het zou een goeie zaak zijn wanneer er in dit land weer eens ouwerwets naar de dokter geluisterd wordtquote:Op maandag 11 oktober 2004 20:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekker boeiend ook, de hele discussie over wat mag en niet mag. Er zijn toch geen prijzen mee te winnen of anderszins materiële belangen mee gemoeid? Het gaat toch om iets MOOIS te laten zien en te genieten van elkaars werk? Dat is juist de hele grap van fotografie dacht ik hoor
Ik vind persoonlijk de eerste plaat heel erg mooi, maar misschien wel zó scherp en fijn dat het bijna weer een schildering uit diezelfde oudheid lijkt. hmm.. echt goed verwoorden wat ik vind kan ik niet, iig wel een topplaatquote:Op maandag 11 oktober 2004 21:46 schreef NiXz het volgende:
Ik twijfel tussen deze 2
[afbeelding]
[afbeelding]
de eerst is wel mooiquote:Op maandag 11 oktober 2004 21:46 schreef NiXz het volgende:
Ik twijfel tussen deze 2
[afbeelding]
[afbeelding]
Hey, wil jij eens niet zo op mijn tere zieltje trappen!quote:Op maandag 11 oktober 2004 20:35 schreef Re het volgende:
[..]
hey, kop dicht, ik heb niet zo'n moeite met archief foto's, het doel is meestal hetzelfde (althans voor mij), als ik ergens een gebouw schiet dan doe ik dat omdat de architectuur mooi is, dus met een doel, dat tie dan toevallig 1 weekje (of maandje) eerder dan een wedstrijd is gemaakt vind ik dan niet echt uitmaken.
Maar gelukkig iedereen zijn mening, dat er hier tere zieltjes rondlopen is hun probleem![]()
Oké, mag het een ietsie meer zijn...?quote:Op maandag 11 oktober 2004 19:02 schreef Offy het volgende:
Compumess, je 1e en 4e foto springen er voor mij echt uit. (hoewel ik bij nr 4 misschien íets meer zou willen zien)
..
Die eerste is echt top! De schaduwen in de koepel zien er bijna surrealistisch uit.quote:Op maandag 11 oktober 2004 21:46 schreef NiXz het volgende:
Ik twijfel tussen deze 2
[afbeelding]
[afbeelding]
Yes it is...quote:[b]
Raketman, ben je nou helemaal....Niet wisselen hoor(is dat trouwens een ingescande foto?)
Laat de jouwe dan es zienquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 10:36 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Zeg! Niks!
die hebbik ook![]()
Pantheon... jezus wat een mooi gebouw was dat! bijna net zo indrukwekkend als het colosseum
gezellig!quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 18:15 schreef Yeahinho het volgende:
Hmm, zal ik weer eens mee gaan doen?
Mag ik er ook nog bij ?quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 18:27 schreef Xilantof het volgende:
[..]
gezellig!
hoe meer zielen...quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 18:38 schreef SweT het volgende:
[..]
Mag ik er ook nog bij ?
Hier meteen plaatje :
[afbeelding]
instellingen camera stonden verkeerd.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 18:39 schreef Xilantof het volgende:
[..]
hoe meer zielen...
welkom
en leuke foto!
hij lijkt niet helemaal scherp, en volgens mij heb je contrast iets te vel verschoven!
maar verder erg leuk!
niet toevallig de mogelijkheid om het binnenkort nog eens teproberne?quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 18:49 schreef SweT het volgende:
[..]
instellingen camera stonden verkeerd.
daardoor ook iets te veel overbelicht rechts boven aan ... maarja was meer toevals treffer![]()
Deed mij denken.. ik heb het Pantheon wel niet, maar wel de St.Pieterquote:Op maandag 11 oktober 2004 21:46 schreef NiXz het volgende:
Ik twijfel tussen deze 2
[afbeelding]
[afbeelding]
okiedokiequote:Op dinsdag 12 oktober 2004 17:27 schreef NiXz het volgende:
Bedankt voor de reacties, de eerste is ingestuurd.
Zijn mn 2 mooiste Rome foto's die nog geen maand terug geschoten zijn.
[..]
Laat de jouwe dan es zien
Klopt, die stijger stond er bij mij ook nog, anders had ik de lichtbundel veel mooier erop gekregen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 22:31 schreef De_Warme_bakker het volgende:
[..]
okiedokie
moet wel effe mijn eer redden: toen ik er was, waren ze bezig met het schoonmaken/verbouwen van dat gat ofzo... in ieder geval: 1/3 van het gat in het plafond was afgesloten met een of andere stomme steiger-bouwval-muur. hierdoor kon ik niet zo die foto maken.
echt waar
dat witte wat je nog net rechtsboven ziet, dat is 'em
[afbeelding]
Toen ik er was had ik geen steiger... maar ook geen lichtbundel..quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 23:00 schreef NiXz het volgende:
Klopt, die stijger stond er bij mij ook nog, anders had ik de lichtbundel veel mooier erop gekregen.
nopez was in zuid-frankrijk ..quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 18:52 schreef Xilantof het volgende:
[..]
niet toevallig de mogelijkheid om het binnenkort nog eens teproberne?
netjes.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 17:39 schreef tuut84 het volgende:
[afbeelding]
Bedankt voor je commentaar. Heb nooit echt foto's ter beoordeling gepost, dus dit is leuk om te horen!quote:Op woensdag 13 oktober 2004 17:37 schreef American_Nightmare het volgende:
@ LomarVe: Gave serie! Vooral 1, 2, 3 en 6 (6 vind ik het gaafst). Jammer van de takken bij 5, die vind ik er niet echt bij passen. Ze doen afbreuk aan het 'metallic' sfeertje. Jammer, want anders was ie erg goed geweest; de spiegeling van de wolken is erg mooi namelijk. Jammer dat je dat bij 6 minder terug ziet.
Mijn foto's op tv, geintje zeker?quote:Op woensdag 13 oktober 2004 17:57 schreef NiXz het volgende:
LomarVe, jouw foto's heb ik op tv gezien
*komt ook elke dag langs de Achmea toren
Vergis ik me, Pea, of is er iets "mis" met de witbalans bij deze foto? Hij heeft duidelijk meer groenzweem dan de andere foto's in mijn ogen....quote:Op woensdag 13 oktober 2004 17:18 schreef pea4fun het volgende:
Utra-ivo, mooi lijnenspel in dat gebouw. Alleen jammer van die uitgebeten luchten. Van deze serie vind ik nr5 het mooist.
Vandaag moest ik er toch zijn, dus heb maar meteen mijn camera meegenomen. Ik moest van Offy de kubuswoningen op de foto zetten(en ik was te lui voor de schepenflats, waar ik op de fiets naartoe moet)
4
No 6 is mijn favoriet. Erg mooi... Hoe heb je de kleuren zo strak gekregen?quote:Op woensdag 13 oktober 2004 17:35 schreef LomarVe het volgende:
Een paar foto's gemaakt in de stad vandaag:
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
5.
[afbeelding]
6.
[afbeelding]
7.
[afbeelding]
Ik zag het ook. Weet niet waar het door komt, maar vond het niet echt storend. Ik kan het misschien met PS wel wegkrijgen...quote:Op donderdag 14 oktober 2004 11:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vergis ik me, Pea, of is er iets "mis" met de witbalans bij deze foto? Hij heeft duidelijk meer groenzweem dan de andere foto's in mijn ogen....
Haha, ik heb gewoon een hele goede camera en natuurlijk een oog voor strakheid. Nee, even zonder gekheid, ik ben er direct opuit getrokken toen de zon op z'n felst was, ergens in de middag. Daarom worden de kleuren extra intens. En er waren mooie sluierwolkjes. Ik heb trouwens ook erg mooie foto's kunnen maken in het park. Was wel leuk geweest voor het bomen-thema. Gele blaadjes in de zon, wowie!.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 12:41 schreef Raketman het volgende:
[..]
No 6 is mijn favoriet. Erg mooi... Hoe heb je de kleuren zo strak gekregen?
Anyway, HULDEquote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:48 schreef LomarVe het volgende:
[..]
Haha, ik heb gewoon een hele goede camera en natuurlijk een oog voor strakheid. Nee, even zonder gekheid, ik ben er direct opuit getrokken toen de zon op z'n felst was, ergens in de middag. Daarom worden de kleuren extra intens. En er waren mooie sluierwolkjes. Ik heb trouwens ook erg mooie foto's kunnen maken in het park. Was wel leuk geweest voor het bomen-thema. Gele blaadjes in de zon, wowie!.![]()
psssst: op die foto van Preterwt zijn de 'orginele' te zien.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 15:17 schreef darkqueen het volgende:
He? Ben ik nou gek of hebben ze de kubuswoningen tegenwoordig helaas in een groen kleurtje gestopt in plaats van het geel?
Deze staan niet in Rotterdamquote:Op donderdag 14 oktober 2004 15:17 schreef darkqueen het volgende:
He? Ben ik nou gek of hebben ze de kubuswoningen tegenwoordig helaas in een groen kleurtje gestopt in plaats van het geel?![]()
Maar mooie foto's!
Ik ben geen architect (heb slechts Weg en Waterbouwkunde gestudeerd), maar ik vind het 100% architectuur!quote:Op donderdag 14 oktober 2004 17:55 schreef Caar2 het volgende:
Deze foto heb ik vandaag gemaakt op het station van Haarlem (lekker rustig). valt zoiets onder architectuur?![]()
[afbeelding]
Spoor 8 ! of niet?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 17:55 schreef Caar2 het volgende:
Deze foto heb ik vandaag gemaakt op het station van Haarlem (lekker rustig). valt zoiets onder architectuur?![]()
[afbeelding]
yep. tis spoor 8, nou niet bepaald het mooiste spoor van haarlem. Ik heb deze ook nog maar wist niet of dit ook onder architectuur valt?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:15 schreef rique het volgende:
[..]
Spoor 8 ! of niet?
Hoewel het onderwerp niet bijster mooi is, vind ik het toch wel een leuk plaatje eigenlijk!
thank you!! Ik denk eigenlijk dat ik deze ga inleveren!quote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:39 schreef Xilantof het volgende:
nette foto Caar2!
lekker contrast enzo!
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:49 schreef Xilantof het volgende:
je moet het niet alleen van mij af laten hangen enzo![]()
En misschien is "Symmetrie" ook wel een criteriumquote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:39 schreef Xilantof het volgende:
nette foto Caar2!
lekker contrast enzo!
Nou dan ben ik benieuwd wie het wasquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Lijkt me niet dat je voor een foto van een kantoorpand een statief nodig hebt als je er een aanslag op wil plegen. Immers, dan volstaat het als je "ongeveer" weet hoe het eruit ziet. Als je echt met iets MOOIS bezig bent, dan wordt het uiteraard een ander verhaal.....
quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 15:30 schreef dawg het volgende:
En bomenthema?![]()
Dat proberen we te vergeten.![]()
Dan wint degene met het meeste lef; wie blijft het langst staan ;-).quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Iets met Spoorwegen lijkt me ook een interessant themaWanneer gaan we dat doen?
wat was dat voor een statiefquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:33 schreef fr.oosje het volgende:
zie ik iemand met een brommerhelm opeen foto maken (met statief)
waarom staat mijn foto dan nog steeds niet in het wedstrijd topicquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 12:23 schreef Xilantof het volgende:
Rewimo is gewoon aanwezig
Ik stem voorquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Iets met Spoorwegen lijkt me ook een interessant themaWanneer gaan we dat doen?
quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 15:34 schreef RubberDuckey het volgende:
[..]
Ik stem voor![]()
Genoeg om op de foto te zetten en ik zie een grote meet bij Dordrecht-Zuid![]()
Moet mijn deegroller er weer aan te pas komen?quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 12:34 schreef Caar2 het volgende:
[..]
waarom staat mijn foto dan nog steeds niet in het wedstrijd topic![]()
![]()
![]()
dit is natuurlijk een grapje
neeeee, I surrender!!!quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 16:46 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Moet mijn deegroller er weer aan te pas komen? [afbeelding]
Neem je de deegroller wel mee naar Naarden, Rewimo? Voor het geval bepaalde appeletende dames lastig worden?quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 16:46 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Moet mijn deegroller er weer aan te pas komen? [afbeelding]
Ik leg wel vast een heel stil onopvallend meetzoekertje klaarquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 18:32 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Neem je de deegroller wel mee naar Naarden, Rewimo? Voor het geval bepaalde appeletende dames lastig worden?en wij hebben vermoedens dat dat wel eens het geval zou kunnen zijn
die komt net zo hard aanquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 18:54 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ik leg wel vast een heel stil onopvallend meetzoekertje klaar
Ik leg hem wel vast in de autoquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 18:32 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Neem je de deegroller wel mee naar Naarden, Rewimo? Voor het geval bepaalde appeletende dames lastig worden?en wij hebben vermoedens dat dat wel eens het geval zou kunnen zijn
quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 19:05 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik leg hem wel vast in de auto
*noteert: mensen met Haribo niet met deegroller bewerken*quote:Op zondag 17 oktober 2004 01:01 schreef PdeHoog het volgende:
[..]![]()
* PdeHoog gaat vast op zoek naar de Haribo
Misschien is het tijd om de vet gequote redenering even wat aan te passen en om te buigen naar een gezonder uitgangspunt:quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:56 schreef phileine het volgende:
Het is een beetje suf, want in Amsterdam staan prachtige gebouwen, maar ik ben nog helemaal inspiratieloos. Kijk af en toe naar de geposte foto's, maar in plaats van dat dat helpt word ik er alleen maar deemoedig van. Er zitten echt dingen tussen die ik nooit zal kunnen evenaren. Maar goed, we hebben nog even.
Ik kom voorlopig niet veel verder dat zoiets:
[afbeelding]
Ik wil je niet beledigen naar aanleiding van de bovenstaande opmerking, maar als ik de bijstaande foto van jou zie, dan denk ik dat je niet zo bescheiden moet zijn. Het is namelijk serieus een topper!quote:[b]Er zitten echt dingen tussen die ik nooit zal kunnen evenaren. Maar goed, we hebben nog even. ...
... Ik kom voorlopig niet veel verder dat zoiets:
[afbeelding]
Misschien ben je te kritisch op je eigen foto's. Maar het gevoel herken ik wel hoor.quote:Op zondag 17 oktober 2004 16:43 schreef phileine het volgende:
Ik kan wel uitleggen wat ik bedoel, ik vind dat veel van jullie zulke mooie enorm strakke, professioneelogende foto's maken. Vergeleken daarbij vind ik mijn eigen foto's vaak een beetje rommelig en amateuristisch. Maar goed, reden te meer om nog meer te oefenen.
Bedankt voor de complimenten en de tips!
Ook toevallig...mijn man is met zijn werk verhuisd naar een nieuw gebouw. Dat is nog erg kaal en hij vroeg me wat van mijn betere foto's uit te printen om te vragen of ze die vergroot op wilde hangen. Uiteindelijk heb ik hem maar gevraagd wat hij dan leuk genoeg vond, ik vond niks goed genoegquote:Op zondag 17 oktober 2004 19:38 schreef Xilantof het volgende:
ik snap ook wat Phileine bedoeld...
erg goed
ook zo raar![]()
ging vandaag foto's uitzoeken om een lijst te doen, om op te hangen in mijn kamer (onder het motto, dan weet ik wat mijn hobby is enzo)
had er 6 nodig
ik kon ze moet moeite uitzoeken, op allemaal was wat aante merken.
quote:Op zondag 17 oktober 2004 20:37 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ook toevallig...mijn man is met zijn werk verhuisd naar een nieuw gebouw. Dat is nog erg kaal en hij vroeg me wat van mijn betere foto's uit te printen om te vragen of ze die vergroot op wilde hangen. Uiteindelijk heb ik hem maar gevraagd wat hij dan leuk genoeg vond, ik vond niks goed genoeg
Eerst moet nog even iemand deze wedstijd winnen en dan worden er pas weer nieuwe thema's aangedragen. Elke suggestie die nu gedaan wordt snijdt nog niet echt houtquote:Op maandag 18 oktober 2004 08:30 schreef Dr_Flash het volgende:
*Slik*
Als ik de gesuggereerde thema's voor oktober zie dan ga ik nog gauw maar even voor Architectuur meedoen denk ik![]()
Moet er niet daan denken dat iets als "Fraai" een thema voor een fotowedstrijd wordt... Veel te vaag![]()
Ik vind 'm erg mooi. 't Is net of je er dwars doorheen kijktquote:
misschien "recht" voor die hoek gaan staan...quote:Op maandag 18 oktober 2004 18:59 schreef Ymke het volgende:
doe eens een suggestie?
Dat kan niet daar staat een ander gebouw , dit was het meest dichtbij recht in de hoekquote:Op maandag 18 oktober 2004 19:12 schreef Xilantof het volgende:
[..]
misschien "recht" voor die hoek gaan staan...
weet verder niet precies hoe het gebouw er uitziet, maar als je hem recht in de hoek neemt, zie je ook goed de weerspiegeling.
misschien kan je "langs" een zijde fotograferen zodat je de kan waar je tegen aan kijkt normaal ziet (dus zonder vertekening) en de lijnen van de zijde waar je langs kijkt je als het ware naar dat aanzicht toetrekkenquote:Op maandag 18 oktober 2004 19:14 schreef Ymke het volgende:
[..]
Dat kan niet daar staat een ander gebouw , dit was het meest dichtbij recht in de hoek
Als je snapt wat ik bedoel
ik snap wat je bedoeld.....quote:Op maandag 18 oktober 2004 19:14 schreef Ymke het volgende:
[..]
Dat kan niet daar staat een ander gebouw , dit was het meest dichtbij recht in de hoek
Als je snapt wat ik bedoel
Ik vind de lucht juist erg mooi. Alleen is de kerk net iets te donker. Had eigenlijk de zon nog op moeten schijnen.quote:Op maandag 18 oktober 2004 21:29 schreef stil het volgende:
ook nog wat geprobeerd, ook al werkt het weer niet mee.
He zusje, en dan verwijt je mij dat ik een spiegelgebouw heb genomen???? Ik dacht dat jji voor die brug ging? niet gelukt?quote:
quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 09:35 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
He zusje, en dan verwijt je mij dat ik een spiegelgebouw heb genomen???? Ik dacht dat jji voor die brug ging? niet gelukt?
'quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 16:12 schreef Guard het volgende:
Vanochtend wat foto's genomen, zou dit ook architectuur kunnen zijn?
[afbeelding]
Ik zie wat je bedoelt, wel een groot vlak op de voorgrond van de foto....quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 16:28 schreef Ymke het volgende:
[..]
'
Wat mij betreft wel. Maar probeer eens aan de overkant van de weg te staan. en dan een foto maken , dus de hele weg op de voorgrond weg laten
succesquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 16:42 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik zie wat je bedoelt, wel een groot vlak op de voorgrond van de foto....
Zal nog eens proberen.
Het is misschien wel een 'mooi'gebouw maar dat wil nog niet zeggen dat je er een bijzondere foto van kan maken.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 07:26 schreef Bowiefan het volgende:
pak ik hier zojuist een stukje regioneuze omroep mee:
vraag ik mij af waaromer nog geen utregtenaren op hoek Drift/Kromme Nieuwegracht te Utrecht hebben staan schieten, schijnt daar een pracht van een stalen woning te staan
quote:Op woensdag 20 oktober 2004 09:51 schreef Ymke het volgende:
Heb ik vandaag vrij , de enige dag tm as dinsdag is het pokke weer.![]()
Deze vraag/discussie is al vaker voorgekomen. Ik geloof dat met het erover eens is dat bewerken mag zolang je niet het karakter van de foto aantast. Dus wel mag wat contrast verhogen, kleur een beetje aanpassen of met levels spelen ed, niet mag dingen wegklonen, achtergronden veranderen en dat soort dingen.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 13:30 schreef qizl het volgende:
vraag mij trouwens af in hoeverre is het ok om foto's te soepen. autocorectie wel en bewerkingen niet of gewoon hellemaal niet ? nu is die van mij gewoon nog origineel maar ik denk dat hij mooier kan worden met wat contrast en kleur correctie..... maar ja is dat wel fair het gaat tenslotte om de foto niet om de bewerking.
Ik vind het een erg leuke foto. Beetje jammer van de witte lucht, maar dat heb je niet altijd in de hand.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 13:18 schreef Demolition het volgende:
Ik ben nog niet zo ontiegelijk lang bezig met fotograferen, maar ik vind dit wel een leuk topic. Deze foto heb ik gemaakt in parque del bueno retiro in Madrid. Ik vind hem zelf best aardig gelukt.
[afbeelding]
Zeg maar wat je er van vind.
Jammer dat het in Madrid wel altijd goed weer isquote:Op woensdag 20 oktober 2004 13:46 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik vind het een erg leuke foto. Beetje jammer van de witte lucht, maar dat heb je niet altijd in de hand.
schuin was me niet opgevallen, maar onder stonden allemaal auto's...lelijk gewoon...Misschien moet ik nog es terugquote:Op woensdag 20 oktober 2004 14:38 schreef qizl het volgende:
jammer ook dat aan de onder kant e.e.a. weg is. beetje doorgesneden kerk zo
en ook een beetje schuin.
naar Lierop?quote:Op woensdag 20 oktober 2004 14:46 schreef pea4fun het volgende:
[..]
schuin was me niet opgevallen, maar onder stonden allemaal auto's...lelijk gewoon...Misschien moet ik nog es terug
Ja...mooie kerk toch?quote:Op woensdag 20 oktober 2004 14:52 schreef Guard het volgende:
[..]
naar Lierop?
ik vind deze erg mooiquote:Op woensdag 20 oktober 2004 13:18 schreef Demolition het volgende:
Ik ben nog niet zo ontiegelijk lang bezig met fotograferen, maar ik vind dit wel een leuk topic. Deze foto heb ik gemaakt in parque del bueno retiro in Madrid. Ik vind hem zelf best aardig gelukt.
[afbeelding]
Zeg maar wat je er van vind.
Foto 2 vind ik prachtig. Dat is een foto waar ik op zou stemmen....quote:Op donderdag 21 oktober 2004 15:04 schreef CompuMess het volgende:
Was van het weekend toevallig in de buurt van Hoofddorp, daar hebben ze sinds kort van die leuke tuibruggetjes...
[afbeelding]
[1]
[afbeelding]
[2]
Alleen was het die dag takkenweer, lens continue vol druppels enzo...
hmm... thanx! Moeten we daar zondag maar ff over gaan babbelenquote:Op donderdag 21 oktober 2004 15:13 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Foto 2 vind ik prachtig. Dat is een foto waar ik op zou stemmen....
ook jij moet maar eens teruggaan als er een strakblauwe lucht isquote:Op donderdag 21 oktober 2004 16:19 schreef CompuMess het volgende:
[..]
hmm... thanx! Moeten we daar zondag maar ff over gaan babbelen![]()
Ga je me omkopen? lol....quote:Op donderdag 21 oktober 2004 16:19 schreef CompuMess het volgende:
[..]
hmm... thanx! Moeten we daar zondag maar ff over gaan babbelen![]()
Ik vind hier het wit juist wel passen....geeft de foto iets sereens...vind ik dan...quote:Op donderdag 21 oktober 2004 16:32 schreef Ymke het volgende:
[..]
ook jij moet maar eens teruggaan als er een strakblauwe lucht is
Oeh spannendquote:Op donderdag 21 oktober 2004 18:51 schreef Xilantof het volgende:
ik ga morgen ff 1 ding proberen
opstaanquote:Op donderdag 21 oktober 2004 18:51 schreef Xilantof het volgende:
ik ga morgen ff 1 ding proberen
tis meer 1 gebied.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oeh spannendGa je ook vertellen welk ding?
das ook een hele opgave jaquote:Op donderdag 21 oktober 2004 19:00 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
opstaan
of een statief
Jij heb aan het eind van je geld ook altijd een stuk maand over?quote:Op donderdag 21 oktober 2004 19:03 schreef Xilantof het volgende:
en een statief moet wachten tot geld
of aan het eind van je geld nog een stuk te betalen statief overquote:Op donderdag 21 oktober 2004 23:37 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Jij heb aan het eind van je geld ook altijd een stuk maand over?
ik controleer straks wel weer ff of je wakker bentquote:Op donderdag 21 oktober 2004 19:03 schreef Xilantof het volgende:
das ook een hele opgave ja
loesjequote:Op donderdag 21 oktober 2004 23:37 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Jij heb aan het eind van je geld ook altijd een stuk maand over?
Je bent laatquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 07:25 schreef Xilantof het volgende:
* xilantof meld zich voor de wees-wakker-inspectie van Bowiefan
(Moggûh...) Eh... een rennend kind?quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 07:35 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
Je bent laat [afbeelding]
ff stiekem on-topic: is dit wat?
[afbeelding]
Vind het jammer dat dat kind en die brommer/motor rechts erop staan, verstoort de lijnen van het gebouw, en tja je neemt de foto toch voor de architectuur.......quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 07:35 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
Je bent laat [afbeelding]
ff stiekem on-topic: is dit wat?
[afbeelding]
*Toch stiekem gauw een 14e inzendt.....quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 19:18 schreef Borelius het volgende:
Inmiddels staan er al weer 13 foto's in het overzicht van Oktober 2004 en wordt het al weer een fraai geheel.
Zo zeg....daar ben ik lang niet geweestquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 19:50 schreef Xilantof het volgende:
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
4
[afbeelding]
5
[afbeelding]
6
[afbeelding]
7
[afbeelding]
8
[afbeelding]
9
[afbeelding]
ja idd!quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 20:33 schreef Subhuman het volgende:
Wat een interessante tweede huid façade op die laatste foto Xilantof!
quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 20:33 schreef Subhuman het volgende:
Wat een interessante tweede huid façade op die laatste foto Xilantof!
Dank je welquote:Op maandag 25 oktober 2004 21:51 schreef dubbellu het volgende:
Dank je Rewimo voor het snelle plaatsen en nog gefeliciteerd met je grote man![]()
Weet niet. was mijn eerste keer in Parijs, het goud glimde echt mooi. voor de mensen die dit nog herinneren: vanaf de eiffeltoren was dit het bouwwerk wat veruit het meeste opvielquote:Op maandag 25 oktober 2004 22:28 schreef Rewimo het volgende:
De Dome des Invalides dusMooie foto! Wanneer hebben ze dat goud er (weer) opgeplakt? Was de vorige keer nog niet
Logisch, het ligt er pal tegenover (even de tuin door)quote:Op maandag 25 oktober 2004 22:30 schreef De_Warme_bakker het volgende:
[..]
Weet niet. was mijn eerste keer in Parijs, het goud glimde echt mooi. voor de mensen die dit nog herinneren: vanaf de eiffeltoren was dit het bouwwerk wat veruit het meeste opviel
Laat je niet ontmoedigen door all foto's die je hier ziet. Iedereen kan immers maar één foto insturen, dus dat scheelt alvast...quote:Op maandag 25 oktober 2004 22:33 schreef Yeahinho het volgende:
Ik wil op zich wel meedoen, maar als ik al die inzendingen bekijk, vraag ik me direct af hoe ik in hemelsnaam ooit in de buurt van zulke foto's moet komen..
quote:Op maandag 25 oktober 2004 11:38 schreef Rewimo het volgende:
Mja, als je hem boven die Ka afknipt wordt het toch wat minder schat ik...
misschien als de lucht blauwiger zou zijn? ik weet het niet, het komt bij mij over als een "het idee was leuker dan de uitvoering" Wat ik ook wel eens heb....quote:Op maandag 25 oktober 2004 23:36 schreef k_man het volgende:
Met excuses voor de breedte, het gaat om 't idee:
[afbeelding]
Ik weet niet, het stoort me dat dat puntje nèt niet in het midden zit... En dat was neem ik aan wel je bedoeling.quote:Op maandag 25 oktober 2004 23:36 schreef k_man het volgende:
Met excuses voor de breedte, het gaat om 't idee:
[afbeelding]
de 3de is de leukstequote:Op dinsdag 26 oktober 2004 10:11 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Wat denken jullie van deze? (voor de wedstrijd natuurlijk!)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat van die diepte klopt wel, maar nummer die is wel lekker symetrischquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 20:01 schreef Xilantof het volgende:
fr.oosje:
de 2de, duidellijk
3 is ook wel mooi, maar in de 2de zit meer diepte enzo.
2de is het mooiste van die 3.
Ja dat vind ik ook. maar ik kon ze er verder niet van afkrijgen en copen lijkt me niet mooi. zal eens proberenquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 20:05 schreef pea4fun het volgende:
Ik vind 3 het mooist...ik vind op 2 de achtergrond met gebouwen niet zo...
Dan wordt het dus zo hhhhhhhmmmmmmmmmmmm moeilijk kiezen hoorquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 20:05 schreef pea4fun het volgende:
Ik vind 3 het mooist...ik vind op 2 de achtergrond met gebouwen niet zo...
Ik twijfel nog steeds neem later op de avond mijn besluit, denk ikquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 20:53 schreef Ymke het volgende:
Fr.oos de tweede , zonder gebouwen![]()
Je maakt me nieuwsgierig! ik ben benieuwd!!!!quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 18:40 schreef ultra_ivo het volgende:
Shark_Bait, ik vind de derde in kleur beter overkomen (heb net m'n foto's van Naarden binnen).
quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 20:53 schreef Ymke het volgende:
Fr.oos de tweede , zonder gebouwen![]()
deze is erg goedquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 20:31 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Dan wordt het dus zo hhhhhhhmmmmmmmmmmmm moeilijk kiezen hoor
[afbeelding]
De eerste serie staat al in het Naardeen-fototopic, zo direct gooi ik er een tweede serie tegenaan (met dakramen)quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 21:03 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Je maakt me nieuwsgierig! ik ben benieuwd!!!!
foto 2! is het mooistequote:Op dinsdag 26 oktober 2004 19:43 schreef fr.oosje het volgende:
ik heb toch ook maar even de nieuwe brug geprobeerd in Utrecht 1 van deze drie zal mijn inzendig wel worden maar ik ben er nog niet uit.
...
Zo is ie heel mooi, mooier weer als drie....die luchtquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 20:31 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Dan wordt het dus zo hhhhhhhmmmmmmmmmmmm moeilijk kiezen hoor
[afbeelding]
Waar staan die dingen? Achter het station ofzo??quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 22:36 schreef AGee het volgende:
ik ben een middag in den bosch geweest, ze hebben daar een nieuw kantoor/woon-ruimte uit de grond gestamd :
#5 (overzichts foto)
[afbeelding]
#6 (vanaf de andere kant)
[afbeelding]
Tweede zonder gebouwenquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 20:57 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Ik twijfel nog steeds neem later op de avond mijn besluit, denk ik
![]()
Waar staan deze oerlelijke gebouwen? Jeetje mina zegquote:Op woensdag 27 oktober 2004 08:38 schreef stil het volgende:
He he eindelijk weer internet, voor zolang het duurt,schijnt aan de modem te liggen en ze komen morgen pas langs. M
ooie foto's voorbij zien komen, vooral die brug met de mooie wolkenlucht van f.roosje, en die van beertje ook mooi.
Ooknog wat gepobeerd, alleen was het weer pokkeweer:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Owjee ik heb wat gemistquote:Op woensdag 27 oktober 2004 07:53 schreef Ymke het volgende:
En beertje , ik heb een zelfde soort foto laatst laten zien , dus hij is leuk
Den Haag, aan de Haagse Hogeschoolquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 23:35 schreef sander0105 het volgende:
@xilantof: waar studeer jij bouwkunde?
die dingen staan achter het station. richting de "Kazerne"quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 23:25 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Waar staan die dingen? Achter het station ofzo??
Volgens mij is de uitdrukking trouwens 'uit de grond gestampt'.
Die is goedquote:Op woensdag 27 oktober 2004 17:46 schreef gr8w8 het volgende:
Dit is pas asjitektuur:
[afbeelding]
Wat is het? Een woonschuurtje, gok ik...
quote:Op woensdag 27 oktober 2004 19:20 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Die is goed![]()
Klopt, deze is daar niet geschikt voor, ik vond het wel een leuk voorbeeld van de combinatie Gebouw-Brug, maar de artistieke waarde van deze foto is nihil.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 19:35 schreef Rewimo het volgende:
Borelius, volgens mij moet je daar nog wel iets mooiers van kunnen maken als je dat gebouw als onderwerp wilt nemen
ja ik vond het ook tegen vallen, als je een idee hebt, en een leuke locatie gevonden hebt wil het nog niet altijd zo lukken met de gebouwen er mooi op te krijgen.quote:Op donderdag 28 oktober 2004 20:56 schreef Yeahinho het volgende:
Om toch maar mee te doen voor het idee denk ik dat ik maar iets als dit in ga zenden:
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |