als het regentquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 18:34 schreef hellmondunited het volgende:
wie gaat er morgen mee zwemmen?
en dan chicks op t strand kijken
[afbeelding]
gaat t chicks regenen?quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 18:37 schreef JPM01 het volgende:
[..]
als het regent![]()
nee waterquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 18:38 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
gaat t chicks regenen?
rielekst![]()
Ha, ben ik toch niet de enige die zit af te wachtenquote:Op woensdag 20 oktober 2004 10:51 schreef Oom_Agent het volgende:Hoi
Dat wordt spannend vanavond, onstabiele lucht is onderweg en ligt nu boven Zuid Frankrijk en NW Spanje. Er is vanavond en vannacht veel verschil in windkracht op de grond en hogere niveau's (windshear), mogelijk ontstaan er (mini) supercells.
Eindelijk valt er weer iets te beleven
quote:Op woensdag 20 oktober 2004 10:51 schreef Oom_Agent het volgende:Hoi
Dat wordt spannend vanavond, onstabiele lucht is onderweg en ligt nu boven Zuid Frankrijk en NW Spanje. Er is vanavond en vannacht veel verschil in windkracht op de grond en hogere niveau's (windshear), mogelijk ontstaan er (mini) supercells.
Eindelijk valt er weer iets te beleven
* DemonRage wacht af...quote:SYNOPSIS
Wednesday at 06Z... a north-south oriented ridge is located from Scandinavia to Italy. Downstream of the ridge, a low pressure system is located over northwestern Russia and moving southward. The main area of interest this period is western Europe, where a southwesterly mid and upper-level flow is located. The jet corresponds with a broad baroclinic zone in the lower troposphere.
DISCUSSION
...Spain, France, England, Benelux, western Germany ...
Within the baroclinic zone, two cold fronts are forecast. One is stretching from southeastern England to western Spain Wednesday at 06Z. The second front is located over the eastern Atlantic. A warm front over northern France is expected to move northward. The air-mass that is advected northward over France is expected to be neutral to slightly latently unstable. A few convective storms are expected within the warm sector as well as near the various frontal systems. Strong low-level helicity is expected near the warm front and in the warm sector that moves northward during the morning and afternoon over northern France, the Benelux countries and western Germany. Helicity will also be high across southern England near the associated occlusion. A few storms may develop mesocyclones and produce strong to severe gusts and tornadoes. This may also occur over western and central parts of France and much of Spain and Portugal, where low-level shear is forecast to be high as well and scattered convective storms are forecast. The second front will pose a similar threat as it passes southern England and western France during the evening and the Low Countries after midnight. It is hard to indicate which areas will have a higher threat of seeing severe weather than others. Have chosen to include most of the aformentioned areas in the slight risk at this time.
quote:WIND vanaf 00 UTC:
Tot 09 UTC volgen we UKrm: eind van de nacht tot halverwege
ochtend aan zee een WZW 8 en boven land gusts tot dik 50 knopen
in het westen en noorden van het land (de term 'zeer zwaar'
houden we voorlopig nog even in portefeuille).
Tegen de middag wordt het wat rustiger: boven land ZW 5, aan
zee 7.
Zover is het nog niet, maar de storing wordt niet helemaal lekker opgepakt door een aantal modellen, en toch komen ze al met een flink windveld.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 18:38 schreef ondeugend het volgende:
Krijgen we eindelijk weer eens storm ?
Woeeeeeeeei
Waarom letten??quote:Op woensdag 20 oktober 2004 18:40 schreef Againzender het volgende:
[..]
Zover is het nog niet, maar de storing wordt niet helemaal lekker opgepakt door een aantal modellen, en toch komen ze al met een flink windveld.
Verder zit er al onweer in Frankrijk, staat er een flinke straalstroom, dus de atmosfeer is niet echt stabiel. Vandaar vooral de windstoten waar we op moeten gaan letten.
Nou ja.... zelfs stormachtig stemt mij al enigszins tevree... het is alweer zo lang zo saai !quote:Op woensdag 20 oktober 2004 18:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
Storm?
Helaas geen serieuse 1
Ik heb anders nare ervaringen met windstoten van boven de 110km/hquote:Op woensdag 20 oktober 2004 18:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Waarom letten??
Vind windstoten niks voor stellen, die hebben wij hier amper![]()
Jah oke dat is zo maar dan nogquote:Op woensdag 20 oktober 2004 18:52 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nou ja.... zelfs stormachtig stemt mij al enigszins tevree... het is alweer zo lang zo saai !
Nou ja mochten wij wel windstoten hebben dan vind ik het gewoon niks voorstellenquote:Op woensdag 20 oktober 2004 18:54 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ik heb anders nare ervaringen met windstoten van boven de 110km/h
Het is inderdaad wat minder spectaculair dan een volle storm die een halve dag of meer aanhoudt, maar wel gevaarlijk, dat bedoelde ik eigenlijkquote:Op woensdag 20 oktober 2004 18:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nou ja mochten wij wel windstoten hebben dan vind ik het gewoon niks voorstellen
Jah oke ze zijn wel gevaarlijke, ze komen onverwachtsquote:Op woensdag 20 oktober 2004 18:57 schreef Againzender het volgende:
[..]
Het is inderdaad wat minder spectaculair dan een volle storm die een halve dag of meer aanhoudt, maar wel gevaarlijk, dat bedoelde ik eigenlijk
Ja zoiets al afgelopen januari toen een keer het geval was.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 18:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
Met windstoten van 150KM per uur begin ik pas tevreden te worden
Ja, toen woeien bij mijn pa prompt een paar ramen uit de kas....quote:Op woensdag 20 oktober 2004 19:55 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ja zoiets al afgelopen januari toen een keer het geval was.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |