Winteronweer! Goed spulquote:Op maandag 11 oktober 2004 14:22 schreef Draaitafeltje het volgende:
Vol ongeduld wacht ik op de volgende onweersbui
Maar natuurlijk!quote:Op woensdag 13 oktober 2004 07:16 schreef plankie het volgende:
http://home.zonnet.nl/plankie/fok/resize/
Againzender kun je deze nog (als je het op tijd leest) ergens in de OP plaatsen?
Alvast bedankt!
Bedankt, hoewel de foto's eerst 3,37mb per stuk waren dus ze waren al flink verkleint, maar ik heb me niet gerealiseerd dat het blijkbaar nog ruim 3,37mb was. Bij deze heb ik het ff gedaan met paint shop pro, 300kb totaal nu.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 06:33 schreef plankie het volgende:
@Dauntless: Ontzettend mooie foto's!!
Maar ik heb wel een verzoek
Zou je deze foto's als link willen plaatsen of ze willen comprimeren?
Bij elkaar zijn ze nu 3,37 MB en we moeten denken aan de mensen die nog via een 56k of isdn modem werken
'k zal een kleine howto maken hoe je (veel/meerdere) foto's in een keer kunt verkleinen en ze toch op volledige grootte kunt plaatsen
In de loop van vandaag meer bewolking, vanavond in het (zuid)westen wat regen, en dat trekt dan 's nachts en overdag naar het oosten, in activiteit afnemend.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 08:30 schreef flugeltje het volgende:
Iemand al enig idee wat het de komende dagen gaat worden?
quote:[...]
de tweede (storing) trekt tussen wo 18 en do 06 utc van Bretagne via de Z-
Noordzee naar de Duitse bocht. Hir is met beiden ca 6 uur
sneller dan uk00 en ec12. De luchtdrukgradient in de ec12 en
hir00 Uitvoer duidt op ZW 7-8 bft bij deze laatste randstoring.
De atmosfeeropbouw is dankzij de warmte in de onderste niveaus
onstabiel en windsnelheden van 50-60 kt op 850 hpa geven een
indicatie voor windstoten van 45-50 kt. Positie ten opzichte
van de straalstroom luistert nogal nauw voor wat betreft de
ontwikkeling. E.e.a. dient dan ook nauwgezet gevolgd te worden,
het betreft hier een situatie die potentieel gevaarlijk is en
waarbij de ontwikkelingen snel kunnen afwijken van de verwachte
lijn.
Kijk, zoiets geeft de mens weer moed...quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 08:26 schreef Againzender het volgende:
We hebben weer eens iets om in de gaten te houden. Morgenavond/nacht nadert er een storing in een erg onstabiele atmosfeer (in Limburg kan het morgen met wat zon b.v. bijna 20 graden worden).
Dit zal voor behoorlijk wat wind zorgen, en flinken windstoten door de onstabieliteit:
[..]
als het regentquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 18:34 schreef hellmondunited het volgende:
wie gaat er morgen mee zwemmen?
en dan chicks op t strand kijken
[afbeelding]
gaat t chicks regenen?quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 18:37 schreef JPM01 het volgende:
[..]
als het regent![]()
nee waterquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 18:38 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
gaat t chicks regenen?
rielekst![]()
Ha, ben ik toch niet de enige die zit af te wachtenquote:Op woensdag 20 oktober 2004 10:51 schreef Oom_Agent het volgende:Hoi
Dat wordt spannend vanavond, onstabiele lucht is onderweg en ligt nu boven Zuid Frankrijk en NW Spanje. Er is vanavond en vannacht veel verschil in windkracht op de grond en hogere niveau's (windshear), mogelijk ontstaan er (mini) supercells.
Eindelijk valt er weer iets te beleven
quote:Op woensdag 20 oktober 2004 10:51 schreef Oom_Agent het volgende:Hoi
Dat wordt spannend vanavond, onstabiele lucht is onderweg en ligt nu boven Zuid Frankrijk en NW Spanje. Er is vanavond en vannacht veel verschil in windkracht op de grond en hogere niveau's (windshear), mogelijk ontstaan er (mini) supercells.
Eindelijk valt er weer iets te beleven
* DemonRage wacht af...quote:SYNOPSIS
Wednesday at 06Z... a north-south oriented ridge is located from Scandinavia to Italy. Downstream of the ridge, a low pressure system is located over northwestern Russia and moving southward. The main area of interest this period is western Europe, where a southwesterly mid and upper-level flow is located. The jet corresponds with a broad baroclinic zone in the lower troposphere.
DISCUSSION
...Spain, France, England, Benelux, western Germany ...
Within the baroclinic zone, two cold fronts are forecast. One is stretching from southeastern England to western Spain Wednesday at 06Z. The second front is located over the eastern Atlantic. A warm front over northern France is expected to move northward. The air-mass that is advected northward over France is expected to be neutral to slightly latently unstable. A few convective storms are expected within the warm sector as well as near the various frontal systems. Strong low-level helicity is expected near the warm front and in the warm sector that moves northward during the morning and afternoon over northern France, the Benelux countries and western Germany. Helicity will also be high across southern England near the associated occlusion. A few storms may develop mesocyclones and produce strong to severe gusts and tornadoes. This may also occur over western and central parts of France and much of Spain and Portugal, where low-level shear is forecast to be high as well and scattered convective storms are forecast. The second front will pose a similar threat as it passes southern England and western France during the evening and the Low Countries after midnight. It is hard to indicate which areas will have a higher threat of seeing severe weather than others. Have chosen to include most of the aformentioned areas in the slight risk at this time.
quote:WIND vanaf 00 UTC:
Tot 09 UTC volgen we UKrm: eind van de nacht tot halverwege
ochtend aan zee een WZW 8 en boven land gusts tot dik 50 knopen
in het westen en noorden van het land (de term 'zeer zwaar'
houden we voorlopig nog even in portefeuille).
Tegen de middag wordt het wat rustiger: boven land ZW 5, aan
zee 7.
Zover is het nog niet, maar de storing wordt niet helemaal lekker opgepakt door een aantal modellen, en toch komen ze al met een flink windveld.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 18:38 schreef ondeugend het volgende:
Krijgen we eindelijk weer eens storm ?
Woeeeeeeeei
Waarom letten??quote:Op woensdag 20 oktober 2004 18:40 schreef Againzender het volgende:
[..]
Zover is het nog niet, maar de storing wordt niet helemaal lekker opgepakt door een aantal modellen, en toch komen ze al met een flink windveld.
Verder zit er al onweer in Frankrijk, staat er een flinke straalstroom, dus de atmosfeer is niet echt stabiel. Vandaar vooral de windstoten waar we op moeten gaan letten.
Nou ja.... zelfs stormachtig stemt mij al enigszins tevree... het is alweer zo lang zo saai !quote:Op woensdag 20 oktober 2004 18:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
Storm?
Helaas geen serieuse 1
Ik heb anders nare ervaringen met windstoten van boven de 110km/hquote:Op woensdag 20 oktober 2004 18:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Waarom letten??
Vind windstoten niks voor stellen, die hebben wij hier amper![]()
Jah oke dat is zo maar dan nogquote:Op woensdag 20 oktober 2004 18:52 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nou ja.... zelfs stormachtig stemt mij al enigszins tevree... het is alweer zo lang zo saai !
Nou ja mochten wij wel windstoten hebben dan vind ik het gewoon niks voorstellenquote:Op woensdag 20 oktober 2004 18:54 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ik heb anders nare ervaringen met windstoten van boven de 110km/h
Het is inderdaad wat minder spectaculair dan een volle storm die een halve dag of meer aanhoudt, maar wel gevaarlijk, dat bedoelde ik eigenlijkquote:Op woensdag 20 oktober 2004 18:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nou ja mochten wij wel windstoten hebben dan vind ik het gewoon niks voorstellen
Jah oke ze zijn wel gevaarlijke, ze komen onverwachtsquote:Op woensdag 20 oktober 2004 18:57 schreef Againzender het volgende:
[..]
Het is inderdaad wat minder spectaculair dan een volle storm die een halve dag of meer aanhoudt, maar wel gevaarlijk, dat bedoelde ik eigenlijk
Ja zoiets al afgelopen januari toen een keer het geval was.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 18:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
Met windstoten van 150KM per uur begin ik pas tevreden te worden
Ja, toen woeien bij mijn pa prompt een paar ramen uit de kas....quote:Op woensdag 20 oktober 2004 19:55 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ja zoiets al afgelopen januari toen een keer het geval was.![]()
Dat is dan natuurlijk weer wat minder.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 19:56 schreef Againzender het volgende:
Ja, toen woeien bij mijn pa prompt een paar ramen uit de kas....
ik zit er ook klaar voor....quote:Op woensdag 20 oktober 2004 19:59 schreef indahnesia.com het volgende:
* flugeltje checkt in voor het onweer
die van 2002 weet ik nog wel. ik was verdomme net aan mijn vaste baan begonnen dus iedere dag fietsen.. grrr..quote:Op woensdag 20 oktober 2004 20:02 schreef flugeltje het volgende:
Ik blijf hopen op nog eens een herhaling van 27-10-02 of die ene storm uit 1990....
was er kermis in Tilburg (volgens Helga van Leur in ieder geval) ?quote:Op woensdag 20 oktober 2004 20:03 schreef flugeltje het volgende:
[..]
ik zit er ook klaar voor....![]()
Ik denk dat je zo'n storm nog maar 2 keer in je leven meemaakt, windkracht 11/12 is vrij zeldzaam.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 20:02 schreef flugeltje het volgende:
die ene storm uit 1990....
Tilburg?quote:Op woensdag 20 oktober 2004 20:06 schreef Oom_Agent het volgende:
De eerste onweersstoring, een echt MCS, heeft het zuiden van Belgie bereikt. Het zwaartepunt trekt via het midden van het land naar het noordoosten. ( De lijn Leuven - Tilburg - Tiel - Apeldoorn - Emmen)
Later in de nacht komt het volgende complex het zw van het land binnen.
Ik zeven maar ik herinner me alleen dat m'n vader die nacht niet thuis is gekomen vanwege de storm. Hij moest met de trein vanuit Rotterdam. Maar als ik de diverse verslagen van die storm gelezen heb moet dat ongeveer de moeder aller stormen zijn geweest. Die bijna orkaan was trouwens de aanleiding om het Weeralarm te ontwikkelen, er vielen namelijk een stuk of 20 doden.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 20:06 schreef indahnesia.com het volgende:
die van 1990 herinner ik me niet meer. Ik was 9 toen trouwens.. moah..
Ik hoorde het ook ja... maar ik weet van niets. Kan ook één van de dorpen in de buurt zijn, die worden wel vaker onder de noemer Tilburg geschaardquote:Op woensdag 20 oktober 2004 20:05 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
was er kermis in Tilburg (volgens Helga van Leur in ieder geval) ?
Dan zit ik aardig in de richting.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 20:06 schreef Oom_Agent het volgende:
De eerste onweersstoring, een echt MCS, heeft het zuiden van Belgie bereikt. Het zwaartepunt trekt via het midden van het land naar het noordoosten. ( De lijn Leuven - Tilburg - Tiel - Apeldoorn - Emmen)
Nou, nou, ik herinner me dat ik op 30 april aardige zwembadfoto's heb gezien van je in Eindhoven.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 20:09 schreef indahnesia.com het volgende:
damn.. weer niet vol over EHV idd.. ik zag het op de RTL4 radar zonet.. jammer..
ja, en in juli en augustus nog 3 keer, maar dat was in de zomer, het is nu herfst en ik ben weer toe aan wat nieuws..quote:Op woensdag 20 oktober 2004 20:11 schreef Steijn het volgende:
[..]
Nou, nou, ik herinner me dat ik op 30 april aardige zwembadfoto's heb gezien van je in Eindhoven.
Waar werk je dan?quote:Op woensdag 20 oktober 2004 20:14 schreef flugeltje het volgende:
Die van 1990 kan ik mezelf niet meer zo heel erg goed herinneren, was toen 14 maar hij is niet echt blijven hangen.... Die van 27-10-02 vergeet ik echter nooit meer... Jeetje ik heb mezelf de kolere gewerkt toen. Het leek wel of heel NL toen schade had.
Ik kwam om 08.00 uur op het werk aan en je zag de wachtrij zo binnen een kwartier naar de 400 lopen.... (wel veel verdiend toen trouwens)
* flugeltje heeft "verstand" van verzekeren....quote:Op woensdag 20 oktober 2004 20:17 schreef Steijn het volgende:
[..]
Waar werk je dan?![]()
dat weet ik ook nog ja, overal bomen om. iets wat een zeldzaamheid is in Eindhoven.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 20:14 schreef flugeltje het volgende:
Die van 1990 kan ik mezelf niet meer zo heel erg goed herinneren, was toen 14 maar hij is niet echt blijven hangen.... Die van 27-10-02 vergeet ik echter nooit meer... Jeetje ik heb mezelf de kolere gewerkt toen. Het leek wel of heel NL toen schade had.
Ik kwam om 08.00 uur op het werk aan en je zag de wachtrij zo binnen een kwartier naar de 400 lopen.... (wel veel verdiend toen trouwens)
glashelder?quote:Op woensdag 20 oktober 2004 20:18 schreef flugeltje het volgende:
[..]
* indahnesia.com heeft "verstand" van verzekeren....
quote:Op woensdag 20 oktober 2004 20:19 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
glashelder?
Hoi stadsgenoot :')quote:Op woensdag 20 oktober 2004 21:38 schreef blogbuster het volgende:
Hier Maastricht, behoorlijke onweersbuien en harde regen! Verder geen idee hoe de wind staat.
Ah joh ! tegen onweer kan geen tv-programma tegen op !quote:Op woensdag 20 oktober 2004 21:41 schreef flugeltje het volgende:
Shit, ik ben m'n tv-zenders kwijt....
Mijn hubbie komt net zeikesnat binnen zetten...quote:Op woensdag 20 oktober 2004 21:50 schreef Againzender het volgende:
Ziet er nog steeds goed uit wat nu Brabant en Limburg intrekt. Hou ons op de hoogte
Er ontstaat ten zuiden van de Ardenen nog meer onweer, maar dat ligt nog niet op koers voor Nederland.
Yep daar ligt op het moment het zwaartepunt. Vanuit Nijmegen is in zuidelijke richting (steeds frequenter) weerlicht te zienquote:Op woensdag 20 oktober 2004 21:57 schreef hellmondunited het volgende:
whaaaaaaaah t onweert hier mega hardwat een flitsen
en half helmond verzuipt
heb dr geen problemen meequote:Op woensdag 20 oktober 2004 22:02 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Yep daar ligt op het moment het zwaartepunt. Vanuit Nijmegen is in zuidelijke richting (steeds frequenter) weerlicht te zien
kwam ik ook net vandaanquote:Op woensdag 20 oktober 2004 22:11 schreef Tha_T het volgende:
Net op de snelweg van Heerlen naar Maastricht heftige plensbuien. Ik heb voor het eerst 30 op de autosnelweg gereden. Zegt genoeg dacht ik zo
Wat een regen he. Maar wel mooi onweerquote:Op woensdag 20 oktober 2004 22:27 schreef ID-Tweak het volgende:
[..]
kwam ik ook net vandaan
Onweer is zo goed als verdwenen hier, alleen nog heel veel water !quote:Op woensdag 20 oktober 2004 22:55 schreef Againzender het volgende:
Nijmegen-Arnhem en een stuk Betuwe moeten nu onweer hebben. Het zwaartepunt lijkt zo de Achterhoek in te trekken.
Loslopende putdeksels?quote:Op woensdag 20 oktober 2004 22:57 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Onweer is zo goed als verdwenen hier, alleen nog heel veel water !
De putten hebben er wel zin *klonk* *klonk* *klonk*
ja, het komt nu net binnen het bereik van de bliksemradar....wat een muur van onweer is dat zegquote:Op woensdag 20 oktober 2004 23:03 schreef Againzender het volgende:
[..]
Loslopende putdeksels?
Ik wil niet als ramptoerist overkomen, maar wat er nu boven het noorden van Frankrijk ligt lijkt een heel stuk actiever dan wat er net over het land trok!!
quote:Op woensdag 20 oktober 2004 23:06 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
ja, het komt nu net binnen het bereik van de bliksemradar....wat een muur van onweer is dat zeg
Beetje 17 juli effect !!
Onweersbuitje schampt nu Twente inderdaad. En het lijkt weer iets in westelijke richting te activerenquote:Op woensdag 20 oktober 2004 23:19 schreef Remzz het volgende:
Onweer in Almelo
Wat er nu boven Nederland zit lijkt te verpieteren, hoewle er nog veel water uit valt.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 23:21 schreef Party_P het volgende:
17 juli was mooi, *nog een keer wil meemaken*
apeldoorn onweer, flitst op z'n tijd, rommelt een beetje, niet veel bijzonders
Ja ik ook !quote:Op woensdag 20 oktober 2004 23:32 schreef Againzender het volgende:
Als het erg tekeer gaat meld ik mij vanacht wel weer in dit topic
En het 'mooie' is dat er twee dagen geleden al naar gekeken werd, dat het 'potentieel gevaarlijk' is.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 23:35 schreef Oom_Agent het volgende:
De KNMI meteorologen zijn best huiverig voor wat betreft de wind in de nanacht, de weercomputers onderschatten het allemaal. Lijkt een heuse Kanaalrat te worden, zie de nieuwe Guidance:
<knip>
Het is een dynamisch gebeuren dit. Erg leuk om te volgenquote:Op woensdag 20 oktober 2004 23:46 schreef Oom_Agent het volgende:
Zo te zien nadert het eerste onweer over een uur al de B-NL grens. Er ontstaat weer wat prefrontaal onweer.
maak me gek.......quote:Op woensdag 20 oktober 2004 23:57 schreef ondeugend het volgende:
Assen : Onweer !
Ik wou het net zeggenquote:Op donderdag 21 oktober 2004 00:02 schreef Oom_Agent het volgende:
wohoowww.....kijk dat daar dan in NW Frankrijk
http://www.blikseminslage(...)e.jsp?Update=Refresh
quote:Op donderdag 21 oktober 2004 00:07 schreef Againzender het volgende:
Ach, dan ben ik ook eens op tijd mijn bed uit
Ff kijken wat er nog achter zit bij de update van 00:15 uurquote:Op donderdag 21 oktober 2004 00:04 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ik wou het net zeggen
De boel wordt in rap tempo onstabieler lijkt het
Nee, juist tegen. Ik heb alleen wat regen gehad en een onweersklapje.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 00:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
Valt allemaal mee
breda ook enkele flitsen en donders van veraf maar stelt nog niet veel voor. wel redelijk wat regen. hoe zijn de verwachtingen voor vannacht in zuid-nederland?quote:Op woensdag 20 oktober 2004 23:21 schreef Party_P het volgende:
apeldoorn onweer, flitst op z'n tijd, rommelt een beetje, niet veel bijzonders
Nou er zit een koufront aan te komen met actief onweer en veel wind, precies in de richting van Breda...quote:Op donderdag 21 oktober 2004 00:12 schreef JDude het volgende:
[..]
hoe zijn de verwachtingen voor vannacht in zuid-nederland?
Kan nog gezellig worden danquote:Op donderdag 21 oktober 2004 00:16 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Nou er zit een koufront aan te komen met actief onweer en veel wind, precies in de richting van Breda...
Dat had ik ook vanavond; met 70 km/u over de A16/A59, echt niet normaalquote:Op woensdag 20 oktober 2004 22:11 schreef Tha_T het volgende:
Net op de snelweg van Heerlen naar Maastricht heftige plensbuien. Ik heb voor het eerst 30 op de autosnelweg gereden. Zegt genoeg dacht ik zo
Het onweer ontstaat vanwege de 'grote' temperatuurverschillen. Vanmorgen trok er een warmtefront over met wat gestage regen. Voor de regen uit, was het vanmorgen nog frisjes, tijdens de regen werd het warmer, en na de regen was het zweten geblazen in een dikke jas.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 00:19 schreef Wolfjesfan het volgende:
Het is hier na de schemer warmer geworde (5 gr) is daardaar de kans op onweer groter?
*Valthermond op kaart zoekt....quote:Op donderdag 21 oktober 2004 00:24 schreef Wolfjesfan het volgende:
Nu begint het echt te knetteren.
Ik gooi mijn haar euhhh raam los !quote:Op donderdag 21 oktober 2004 00:00 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
maak me gek.......[afbeelding]
*popcorn paktquote:Op donderdag 21 oktober 2004 00:31 schreef Oom_Agent het volgende:
Lijkt nu toch wel bijna een 17 juli lijn te worden.........
hahaquote:Op donderdag 21 oktober 2004 00:31 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik gooi mijn haar euhhh raam los !
quote:Op donderdag 21 oktober 2004 00:31 schreef Oom_Agent het volgende:
Lijkt nu toch wel bijna een 17 juli lijn te worden.........
Het komt nog wel op de kaart voor dit gehucht?quote:Op donderdag 21 oktober 2004 00:27 schreef JDude het volgende:
[..]
*Valthermond op kaart zoekt....
Edit: Drenthe...ja hoor, daar wel....
Dus Amersfoort krijgt ook nog wel een hitje.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 00:52 schreef Oom_Agent het volgende:
[afbeelding]
In terminator taal: Amersfoort wordt een ''Direct hit'quote:Op donderdag 21 oktober 2004 00:54 schreef Steijn het volgende:
[..]
Dus Amersfoort krijgt ook nog wel een hitje.![]()
Zie je al wat slurfjes als de hemel even oplicht door de bliksem?quote:Op donderdag 21 oktober 2004 01:13 schreef JDude het volgende:
Laatste update uit Breda: licht toenemende wind en actievere bliksem aan de zuidelijke hemel
Welterusten!
euh........hier welquote:Op donderdag 21 oktober 2004 01:15 schreef Steijn het volgende:
[..]
Zie je al wat slurfjes als de hemel even oplicht door de bliksem?![]()
quote:Op donderdag 21 oktober 2004 01:17 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
euh........hier wel![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
Ik hoorde een flinke knal vorgie nacht, rond 2 uur. Ik dacht echt dat er iets in de hens stond....quote:Op donderdag 21 oktober 2004 19:16 schreef indahnesia.com het volgende:
het was behoorlijk slecht vannacht. Ik sliep de meeste tijd trouwens gewoon. Geen omgewaaide bomen o.i.d. Ook maar 18 mm neerslag. Hoogste windsnelheid was niet bijzonder voor zover ik terug kan zien.
Het is wel duidelijk wat jij die avond deedquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 02:44 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ik hoorde een flinke knal vorgie nacht, rond 2 uur. Ik dacht echt dat er iets in de hens stond....
Maar goed, het is nu prachtig weer in Eindhoven.
Toppie Bedankt!quote:Op zondag 24 oktober 2004 11:58 schreef NT-T.BartMan het volgende:
435504!
Top!quote:Op zondag 24 oktober 2004 15:17 schreef DiLDoG_ het volgende:
[[url=http://img6.exs.cx/img6/5515/IMG_0990.th.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://img6.exs.cx/img6/5083/IMG_0993.th.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://img6.exs.cx/img6/1549/IMG_0996.th.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://img6.exs.cx/img6/2086/IMG_0995.th.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://img6.exs.cx/img6/9555/IMG_1000.th.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://img6.exs.cx/img6/5412/IMG_1001.th.jpg]afbeelding][/url]
2de poging
Je staat erbij.quote:Op zondag 24 oktober 2004 21:24 schreef plankie het volgende:
jo ikke!
Er wordt serieus rekening gehouden met windstoten van 90-100 km/h op dit moment. Toch even iets om in de gaten te houden.quote:Op zondag 24 oktober 2004 18:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
Morgen krijgen we buien en stormachtige wind (8) met windstoten tot 75 Km per uur.
Nou lekker danquote:Op zondag 24 oktober 2004 23:34 schreef Againzender het volgende:
[..]
Er wordt serieus rekening gehouden met windstoten van 90-100 km/h op dit moment. Toch even iets om in de gaten te houden.
En dat zou dan ook nog eens net tijdens de ochtendspits zijn.
daarom heb ik nou een hekel aan harde wind! zowiezo heb ik een hekel aan wind....de rest interesseert me niet zoquote:Op maandag 25 oktober 2004 12:58 schreef ondeugend het volgende:
Stormachtig in Drenthe
Gegarandeerd een succes voor een bad-hairday van ondeugend.
je krijgt deze week nog mail van mij!!!!!1quote:Op zondag 24 oktober 2004 20:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
*verhaal*
Oke!quote:Op maandag 25 oktober 2004 21:15 schreef Party_P het volgende:
[..]
je krijgt deze week nog mail van mij!!!!!1
Mooie foto Speedyquote:Op maandag 25 oktober 2004 21:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Klik hier voor een mooie foto die ik laast heb gemaaktalleen jammer van die kleur bovenin
![]()
Thnxquote:Op maandag 25 oktober 2004 22:08 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Mooie foto Speedy![]()
Ik zat er net aan te denken toen ik gisteren de maan zag, dacht alleen dat het een nacht later was, dus bedankt voor de tip!quote:Op woensdag 27 oktober 2004 09:45 schreef drelletje het volgende:
ff snel berichtje van internet via school: Vanacht maansverduistering he mensen! Niet vergeten. Nu weer school houden en dan weer naar huis waar we geen internet hebben.
quote:Op woensdag 27 oktober 2004 10:50 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ik zat er net aan te denken toen ik gisteren de maan zag, dacht alleen dat het een nacht later was, dus bedankt voor de tip!
Alleen denk ik dat ik lekker in bed blijf:
Verloop:
3.15 uur: Maan komt de schaduw binnen
4.23 uur: Begin van de totaliteit
5.04 uur: Maximum
5.44 uur: Einde van de totaliteit
6.53 uur: Maan verlaat de schaduw
Ik blijf ook in bed, zo bijzonder is zo'n maansverduistering nu ook weer niet. Ik wacht wel op een gunstiger tijdstip.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 10:50 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ik zat er net aan te denken toen ik gisteren de maan zag, dacht alleen dat het een nacht later was, dus bedankt voor de tip!
Alleen denk ik dat ik lekker in bed blijf:
Verloop:
3.15 uur: Maan komt de schaduw binnen
4.23 uur: Begin van de totaliteit
5.04 uur: Maximum
5.44 uur: Einde van de totaliteit
6.53 uur: Maan verlaat de schaduw
Zoals ik al zeg we krijgen regen.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 13:33 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik blijf ook in bed, zo bijzonder is zo'n maansverduistering nu ook weer niet. Ik wacht wel op een gunstiger tijdstip.Bovendien moet ik nog zien dat het vannacht onbewolkt is.
Ook in Dublin, waar later de hoogste waterstand wordt verwacht, houdt men rekening met overstromingen:quote:Severe floods struck the city of Cork and several towns on Wednesday as the year's strongest Atlantic storm arrived with heavy rain and wind gusts of more than 110km/h. No deaths or injuries were reported.
The River Lee, which runs through Cork, burst its banks and flooded the southwestern city's main roads with up to 2,9 metres of water. Records indicated it was the worst such flood since 1962.
The surging tide caught shop workers in Ireland's second-largest city and homeward-bound commuters by surprise. Scores of cars, with water lapping at their windows, were abandoned on roads. Flotillas of beer kegs bobbed from pubs' cellars as shop owners scrambled to erect makeshift - and largely ineffective - barricades at their front doors.
Onderaan deze website zijn videofragmenten te zien.quote:The Irish Coast Guard advised people to avoid harbours, piers, cliffs, coastal walkways and other exposed seaside spots because of the risk of being blown or swept into the ocean.
Met Eireann, Ireland's weather forecasting service, said the storm would take two days to clear Ireland and could dump up to eight centimetres of rain.
Mocht ie het lezen !!quote:GUIDANCE MODELBEOORDELING
Guidance modelbeoordeling voor Nederland, de Nederlandse
kustwateren en de Noordzee, gebaseerd op de HIRLAM run van 12
UTC en de overige genoemde modellen en gidsen met bijbehorende
runtijd. Geldig tot zaterdag 30 oktober 2004, 00 UTC.
Opgesteld door het KNMI op donderdag 28 oktober 2004, om 21:26
uur lokale tijd.
Meteoroloog: Henk van Dorp.
MODELLEN BEOORDELING:
HiR12 wijkt niet opvallend af van zijn voorgangers, zit wat de
evolutie van het gronddrukpatroon ook op dezelfde lijn als
UKrm12 en EC00. Kern van de diepe depressie tolt wat rond zuid
van Ierland en zakt tegen het einde van de periode langzaam
opvullend naar de Golf van Biskaje.
Over de storingen die in de zuidelijke stroming van de
Westelijke Alpen langs onze oostgrens naar het noorden lopen,
zijn de modellen het ook aardig eens. Tussen 06 en 12 zien
zowel HiR als UK een vore in het drukpatroon passeren. Probleem
is welke gevolgen dat heeft voor de omvang van het erbij
horende neerslaggebied. HiR ziet de meest westelijke begrenzing
net de uiterste oostrand van ons land meepikken, UK komt zo'n
50-100 km westelijker uit m.a.w. laat het in alle oostelijke
provincies wat regenen.
Een 10 graden meer of minder geruimde stroming is dus bepalend
voor een natte of een droge vrijdagochtend en zoals we weten
scoorde HiR bij zuidstromingen in het verleden niet altijd even
riant. Dus een slag om de arm houden wat de neerslag kan geen
kwaad dunkt me.
AANDACHTSPUNTEN:
WIND vanaf 06 UTC:
HiRLAM-wind oke en bruikbaar: richting varierend tussen ZO en
ZZW, sterkte 4 a 5 boven zee, 2-3 boven land.
BEWOLKING vanaf 06 UTC:
In de oostelijke helft van het land veel gelaagde hoge
bewolking, met in de ochtend mogelijk flink wat
turbulentiestratus eronder.
In het westen een wisselende hoeveelheid CU, boven zee TCU en
als het tegenzit een CB.
NEERSLAG vanaf 06 UTC:
In de ochtend over de oostelijke provincies naar het noorden
wegschuivend gespetter.
Progtemps voor het westen zijn overdag erg onstabiel, maar ik
houd het erop dat de buiigheid westelijk van ons land blijft,
hooguit Zeeland en Zuid-Holland nog net meepikt.
ZICHT vanaf 06 UTC:
Na een nevelig begin (lokaal 1-3 km) in het westen vlot
oplopend naar goed zicht, in neerslag in het oosten zal dat wat
trager gaan.
TEMPERATUUR vanaf 06 UTC:
KTG en HiRLAM zitten redelijk op een lijn, komen beide op
maxima van ongeveer 15 graden. Mocht de zon er in het oosten
aardig bijkomen een graadje meer.
OPMERKING:
En hiermee komt - in mijn laatste operationele weerkamerdienst
- een eind aan het schrijven van de KNMI-guidance. Het was me
een genoegen.
Stopt Henk ermee?quote:Op donderdag 28 oktober 2004 23:50 schreef Oom_Agent het volgende:
Nieuwe Guidance
[..]
Mocht ie het lezen !!
Henk van Dorp, bedankt voor het schrijven van de Guidance, succes in je verdere toekomst
Ik ookquote:Op donderdag 28 oktober 2004 23:53 schreef Againzender het volgende:
[..]
Stopt Henk ermee?
Ik sluit mij aan bij de woorden van Oom_Agent
quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 16:16 schreef Tha_T het volgende:
En het onweert in Maastricht
het was er wel degelijkquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 17:28 schreef Oom_Agent het volgende:
Huh.......wat een verrassing dat onweer, had het eigenlijk wat later op de avond verwacht.
Grote vuilnisbakken hebben ze bij julliequote:Op vrijdag 29 oktober 2004 17:31 schreef ID-Tweak het volgende:
[..]
het was er wel degelijkik dacht dat ier iemand achterom constant met een vuilnisbak rond aan het raggen was
Limburg hequote:Op vrijdag 29 oktober 2004 17:34 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Grote vuilnisbakken hebben ze bij jullie
Die laaste is mooi!!!!!!quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 10:34 schreef Dauntless het volgende:
Weer een paar foto's uit de reeks van elke ochtend een paar foto's uit mijn zolderraam: Ze zijn al meer dan 70% verkleind, meer verkleinen vind ik zo'n zonde van de afbeeldingen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En vanochtend zag het er zo uit:
[afbeelding]
En behalve dat is niet alleen het zicht, maar ook de tijd drastisch teruggegaan!quote:Op zondag 31 oktober 2004 02:57 schreef Allan24 het volgende:
*meldt*
Het is hier vooral ZEER mistig
quote:Op zondag 31 oktober 2004 02:02 schreef Allan24 het volgende:
[..]
En behalve dat is niet alleen het zicht, maar ook de tijd drastisch teruggegaan!
Kleine 8/9 zeker.quote:Op zaterdag 6 november 2004 19:19 schreef Oom_Agent het volgende:
en als dit uitkomt zal het weer eens hard gaan waaien rond de 17e november
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 6 november 2004 19:19 schreef Oom_Agent het volgende:
[afbeelding]
quote:NEERSLAG vanaf 12 UTC:
De neerslag begint in het algemeen als lichte regen, maar zal
in het zuidoosten vrij snel in natte sneeuw overgaan. Elders is
de kans hierop veel kleiner als gevolg van maritieme aanvoer
door het naar N krimpen van de stroming. In het Limburgse
heuvelland kan zich een sneeuwdek van enkele cm vormen (de
hir0900 Uitvoer geeft een sneeuwdek van enkele cm) Rond 06 utc
is de warme lucht zover doorgedrongen dat de neerslag overal in
regen is overgegaan.
ik zie het nog niet snel gebeuren. strakblauwe lucht in maastrichtquote:Op dinsdag 9 november 2004 09:09 schreef Againzender het volgende:
Mogelijk het eerste beetje sneeuw van dit najaar in Zuid Limburg:
[..]
We hebben het dan ook pas over vannachtquote:Op dinsdag 9 november 2004 11:56 schreef SouthernSun het volgende:
[..]
ik zie het nog niet snel gebeuren. strakblauwe lucht in maastricht![]()
Doet u die maar iets zuidelijker.quote:Op zaterdag 6 november 2004 19:19 schreef Oom_Agent het volgende:
[afbeelding]
Ruk zeg Steijn! Dacht dat dit een kaart voor komende week was!quote:Op dinsdag 9 november 2004 15:51 schreef Steijn het volgende:
[..]
Doet u die maar iets zuidelijker.En dan dat Azorenhoog een stukkie noordelijker.
Nee doe mij maar een echte stormsituatie of anders helemaal niet, niet van dat halfbakken vieze weer.
[afbeelding]
Sorryquote:Op dinsdag 9 november 2004 16:00 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ruk zeg Steijn! Dacht dat dit een kaart voor komende week was!
Nog ietsiepietsie zuidelijker.quote:Op woensdag 10 november 2004 00:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
Voor volgende week woensdag
Het valt wel tegen zeg.quote:Op woensdag 10 november 2004 00:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zoals je ziet lijkt het bijna net op die van 1990 zou het??![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |