abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22601540
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 17:05 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Bij veel mensen is aan het eind v/d maand het geld op, als je zo iemand 100 euro per maand meer geeft dan geeft ie 100 euro per maand meer uit.
Als een bedrijf meer winst maakt verdwijnt dat geld in de zakken van rijke lui, en die zullen dat extra geld niet zo snel uitgeven, geld was nl. niet de beperkende factor voor hun uitgaven. Als iemand 500 euro overhoud aan het eind v/d maand en opeens houden ze 600 over, gaan ze dan opeens meer geld uitgeven ?
Doe niet zo ongelooflijk dom. Bedrijven gebruiken die winst toch om nieuwe investeringen te doen. Anders laten ze het op de bank staan en dan gebruikt die het om te investeren. Er gebeurt altijd wat met dat geld
pi_22601597
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 17:39 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Grote risico's: als je het verknalt krijg je een gouden handdruk en mag je lekker vroeg met pensioen.
. . . over vooroordelen en stereotypen gesproken. . .
pi_22601648
Ik denk dat een lagere winstbelasting wel degelijk tot meer banen leidt. Er kan meer geïnvesteerd worden in het bedrijf en dat zal ook gebeuren. Het is onzin om te zeggen dat bedrijven niet zouden willen groeien. In onze consumptiemaatschappij kun je als bedrijf met de juiste investeringen en goede ideeën zeker groeien, dat zal gebeuren uit eigenbelang maar dient ook de maatschappij.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_22601717
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 16:28 schreef Speth het volgende:
Hoezo pakt dat niet zo uit? Het beleid heeft nog geen kans gehad.

Wat betreft het CPB: Het enige conclusie die zij hebben getrokken is dat de tegenbegrotingen een groter aantal banen en meer welvaart op de korte termijn opleveren. Dit geloof ik ook wel. Punt is dat dat op de lange termijn niet geldt, en veel van die banen in de ambtenarensector zitten, die allemaal vervelende werkjes gaan uitvoeren waar de burger niets aan heeft. Ze hebben dus wel gelijk, maar vertellen niet het hele verhaal.
whoehaaaaaaaaaa
Toen ik hoorde over die tegenbegroting die zogenaamd meer werkgelegenheid schiep voelde ik al aan dat er iets niet goed zat en wat blijkt, ze creeren gewoon nepbanen*. Je kan net zo goed zand naar de Sahara brengen. Levert ook werk op.

Maar het ergste van alles is . . . . het domme volk trapt er massaal in.

* Werk waar niet om gevraagd word

[ Bericht 2% gewijzigd door accelerator op 13-10-2004 18:12:02 ]
pi_22601741
Hé, ik ben ook links!

(ook zoiets van 'hé, ik wil lid worden van de SP maar ik ben rechts, tieft dat?')
feest
pi_22601788
quote:
In onze consumptiemaatschappij
Je hoeft niet te consumeren als je niet wilt. Ik zou daarom eerder willen zeggen: onze half liberale maatschappij.
pi_22601942
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 17:01 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Volgens mij is in dit voorjaar het kabinet juist "onbeschoft" met de vakbonden omgegaan.
Ja hallo, die vakbonden zijn niet de 4e regeringspartij
  woensdag 13 oktober 2004 @ 18:13:09 #158
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_22601984
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 17:52 schreef accelerator het volgende:

[..]

Doe niet zo ongelooflijk dom. Bedrijven gebruiken die winst toch om nieuwe investeringen te doen. Anders laten ze het op de bank staan en dan gebruikt die het om te investeren. Er gebeurt altijd wat met dat geld
Investeren in wat ? en waarom ?
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_22602047
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 18:13 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Investeren in wat ?
Nieuwe producten. NIeuw machinepark. Noem maar op.
quote:
en waarom ?
Omdat ze dan nog meer geld kunnen verdienen
pi_22602150
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 17:59 schreef accelerator het volgende:

[..]

whoehaaaaaaaaaa
Toen ik hoorde over die tegenbegroting die zogenaamd meer werkgelegenheid schiep voelde ik al aan dat er iets niet goed zat en wat blijkt, ze creeren gewoon nepbanen*. Je kan net zo goed zand naar de Sahara brengen. Levert ook werk op.

Maar het ergste van alles is . . . . het domme volk trapt er massaal in.

* Werk waar niet om gevraagd word
Het grootste voorbeeld van nepbanen op dit moment in Nederland is wel de JSF.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 18:22:48 #161
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_22602158
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 18:16 schreef accelerator het volgende:

[..]

Nieuwe producten. NIeuw machinepark. Noem maar op.
Productie verhogen dus
quote:
Omdat ze dan nog meer geld kunnen verdienen
Wie gaat er dan meer dingen kopen ? En waarom ?
De vraag stijgt niet omdat het aanbod stijgt, de vraag stijgt als mensen meer centen in de portomonaie hebben.
Bedrijven kunnen alleen de vraag laten stijgen als ze de prijs verlagen, maar dan verdienen ze dus nog niks extra.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_22602313
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 18:10 schreef accelerator het volgende:

[..]

Ja hallo, die vakbonden zijn niet de 4e regeringspartij
... maar wel de vertegenwoordigers van een HEEL groot deel van het nederlandse volk, dus ach... waarom zou je ernaar luisteren he?
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
  woensdag 13 oktober 2004 @ 18:36:46 #163
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22602423
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 18:30 schreef knuppelhout het volgende:

[..]

... maar wel de vertegenwoordigers van een HEEL groot deel van het nederlandse volk, dus ach... waarom zou je ernaar luisteren he?
Precies niet naar luisteren. Iedereen mag stemmen en daarmee de leden van het parlement, en dus indirect de regering kiezen. Het zou belachelijk zijn als een bepaalde groep mensen twee keer, een keer in het stemhokje en een keer via een organisatie, invloed uit zou kunnen uitoefenen. Iedereen en elke stem telt voor een keer. De voorzitter van de KNVB vertegenwoordigt ook een groot gedeelte van de NLse bevolking. Je moet voor de grap eens opzoeken hoe groot het aantal leden van de vakbonden is. Dat is zeker geen "HEEL groot deel" en ook geen 'groot deel'.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_22602564
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 18:22 schreef thabit het volgende:

[..]

Heb je het bron met het aantal banen dat de investeringen in de JSF schept? Ik hoor mensen die kritisch zijn op de JSF altijd zeggen dat er maar zo weinig wordt teruggezien van de investeringen door middel van tegenorders (en wat jij nepbanen noemt neem ik aan).
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 13 oktober 2004 @ 18:43:28 #165
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_22602584
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 18:36 schreef Kaalhei het volgende:
Precies niet naar luisteren. Iedereen mag stemmen en daarmee de leden van het parlement, en dus indirect de regering kiezen.
Een verkiezing is een momentopname, blijkbaar heeft een groot deel van de bevolking, na de regering 'in actie' gezien te hebben hun mening bijgesteld.
pi_22602678
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 18:43 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Een verkiezing is een momentopname, blijkbaar heeft een groot deel van de bevolking, na de regering 'in actie' gezien te hebben hun mening bijgesteld.
Denken en dan pas stemmen. En mocht het toch verkeerd gaan dan is er binnen 4 jaar weer een kans
pi_22602733
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 18:43 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Bovendien wordt de regering niet gekozen in onze coalitiecultuur. Middenpartijen geven voor de verkiezingen niet eens aan welke coalitie hun voorkeur heeft. D'66 wilde dit maal zeker geen regeringsverantwoordelijkheid.

Om maar niet te spreken van het verschil tussen verkiezingsretoriek (-programma's) en beleid.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_22602964
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 18:50 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Bovendien wordt de regering niet gekozen in onze coalitiecultuur. Middenpartijen geven voor de verkiezingen niet eens aan welke coalitie hun voorkeur heeft. D'66 wilde dit maal zeker geen regeringsverantwoordelijkheid.

Om maar niet te spreken van het verschil tussen verkiezingsretoriek (-programma's) en beleid.
CDA en VVD hebben voor de verkiezingen aangegeven het liefst weer met elkaar in de regering te zitten. Ik weet niet wat D66 heeft gezegd dus daar kan ik niet over oordelen. Maar diegenen die op CDA of VVD hebben gestemd konden er vanuit gaan dat ze samen de regering gingen/wouden vormen.
pi_22603012
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 05:20 schreef Calella het volgende:

[..]

Vanwaar ineens deze aanval op Pim
Mijn waarde Callela, deze uitspraak was bedoeld om een tegenvoorbeeld op eerder gedane uitspraken in dit topic te geven. Sommigen beweerden namelijk dat homo's links zijn. De uitspraken zijn later weer gewist zie ik nu opeens, vandaar dat de post uit zijn verband gerukt is.
pi_22603118
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 18:36 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Precies niet naar luisteren. Iedereen mag stemmen en daarmee de leden van het parlement, en dus indirect de regering kiezen. Het zou belachelijk zijn als een bepaalde groep mensen twee keer, een keer in het stemhokje en een keer via een organisatie, invloed uit zou kunnen uitoefenen. Iedereen en elke stem telt voor een keer. De voorzitter van de KNVB vertegenwoordigt ook een groot gedeelte van de NLse bevolking. Je moet voor de grap eens opzoeken hoe groot het aantal leden van de vakbonden is. Dat is zeker geen "HEEL groot deel" en ook geen 'groot deel'.
niet iedereen is lid van een vakbond, ookal staan ze soms wel achter die organisatie. Denk maar niet dat al die stakende buschauffeurs lid zijn van de fnv, maar toch staken ze...
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_22603148
Met alle punten van de TS eens, maar ben volgens mij toch rechts
  woensdag 13 oktober 2004 @ 19:14:10 #172
92803 Bela
homo ludens
pi_22603199
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 19:04 schreef thabit het volgende:

[..]

Mijn waarde Callela, deze uitspraak was bedoeld om een tegenvoorbeeld op eerder gedane uitspraken in dit topic te geven. Sommigen beweerden namelijk dat homo's links zijn. De uitspraken zijn later weer gewist zie ik nu opeens, vandaar dat de post uit zijn verband gerukt is.
rechtse mods of homo's?
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
  woensdag 13 oktober 2004 @ 19:15:36 #173
92803 Bela
homo ludens
pi_22603221
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 18:30 schreef knuppelhout het volgende:

[..]

Waarom zou je de waan van de dag laten regeren?
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
  woensdag 13 oktober 2004 @ 19:16:33 #174
92803 Bela
homo ludens
pi_22603251
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 18:22 schreef thabit het volgende:

[..]

Zijn alle melketiers al wegbezuinigd dan?
  woensdag 13 oktober 2004 @ 19:21:10 #175
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_22603354
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 02:00 schreef thabit het volgende:
Omdat ik liever een krant lees waar nieuws in staat dan een krant met verstrooiende roddels.
Omdat herseninhoud en niet portemonnee-inhoud moet bepalen of je kunt studeren.
Omdat ik wil dat m'n huur minder dan 2 keer m'n maandsalaris blijft.
Omdat het land waarin ik woon geregeerd dient te worden door mensen die chromosoomnummer 21 tweemaal en niet driemaal in hun dna hebben zitten.
Omdat ik wil blijven ademen zonder daarbij een loodvergiftiging op te lopen.
Omdat ik niet meteen dood wil gaan mocht ik een keer ernstig ziek worden.
Omdat er al veel te veel oorlog is in de wereld.
Omdat ik met minder dan 3 uur vertraging op m'n plek van bestemming wil komen.
Ik ben rechts en toch ben ik een beter mens dan jij ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')