Doe niet zo ongelooflijk dom. Bedrijven gebruiken die winst toch om nieuwe investeringen te doen. Anders laten ze het op de bank staan en dan gebruikt die het om te investeren. Er gebeurt altijd wat met dat geldquote:Op woensdag 13 oktober 2004 17:05 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Bij veel mensen is aan het eind v/d maand het geld op, als je zo iemand 100 euro per maand meer geeft dan geeft ie 100 euro per maand meer uit.
Als een bedrijf meer winst maakt verdwijnt dat geld in de zakken van rijke lui, en die zullen dat extra geld niet zo snel uitgeven, geld was nl. niet de beperkende factor voor hun uitgaven. Als iemand 500 euro overhoud aan het eind v/d maand en opeens houden ze 600 over, gaan ze dan opeens meer geld uitgeven ?
. . . over vooroordelen en stereotypen gesproken. . .quote:Op woensdag 13 oktober 2004 17:39 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Grote risico's: als je het verknalt krijg je een gouden handdruk en mag je lekker vroeg met pensioen.
whoehaaaaaaaaaaquote:Op woensdag 13 oktober 2004 16:28 schreef Speth het volgende:
Hoezo pakt dat niet zo uit? Het beleid heeft nog geen kans gehad.
Wat betreft het CPB: Het enige conclusie die zij hebben getrokken is dat de tegenbegrotingen een groter aantal banen en meer welvaart op de korte termijn opleveren. Dit geloof ik ook wel. Punt is dat dat op de lange termijn niet geldt, en veel van die banen in de ambtenarensector zitten, die allemaal vervelende werkjes gaan uitvoeren waar de burger niets aan heeft. Ze hebben dus wel gelijk, maar vertellen niet het hele verhaal.
Je hoeft niet te consumeren als je niet wilt. Ik zou daarom eerder willen zeggen: onze half liberale maatschappij.quote:In onze consumptiemaatschappij
Ja hallo, die vakbonden zijn niet de 4e regeringspartijquote:Op woensdag 13 oktober 2004 17:01 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Volgens mij is in dit voorjaar het kabinet juist "onbeschoft" met de vakbonden omgegaan.
Investeren in wat ? en waarom ?quote:Op woensdag 13 oktober 2004 17:52 schreef accelerator het volgende:
[..]
Doe niet zo ongelooflijk dom. Bedrijven gebruiken die winst toch om nieuwe investeringen te doen. Anders laten ze het op de bank staan en dan gebruikt die het om te investeren. Er gebeurt altijd wat met dat geld
Nieuwe producten. NIeuw machinepark. Noem maar op.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 18:13 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Investeren in wat ?
Omdat ze dan nog meer geld kunnen verdienenquote:en waarom ?
Het grootste voorbeeld van nepbanen op dit moment in Nederland is wel de JSF.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 17:59 schreef accelerator het volgende:
[..]
whoehaaaaaaaaaa
Toen ik hoorde over die tegenbegroting die zogenaamd meer werkgelegenheid schiep voelde ik al aan dat er iets niet goed zat en wat blijkt, ze creeren gewoon nepbanen*. Je kan net zo goed zand naar de Sahara brengen. Levert ook werk op.
Maar het ergste van alles is . . . . het domme volk trapt er massaal in.
* Werk waar niet om gevraagd word
Productie verhogen dusquote:Op woensdag 13 oktober 2004 18:16 schreef accelerator het volgende:
[..]
Nieuwe producten. NIeuw machinepark. Noem maar op.
Wie gaat er dan meer dingen kopen ? En waarom ?quote:Omdat ze dan nog meer geld kunnen verdienen
... maar wel de vertegenwoordigers van een HEEL groot deel van het nederlandse volk, dus ach... waarom zou je ernaar luisteren he?quote:Op woensdag 13 oktober 2004 18:10 schreef accelerator het volgende:
[..]
Ja hallo, die vakbonden zijn niet de 4e regeringspartij
Precies niet naar luisteren. Iedereen mag stemmen en daarmee de leden van het parlement, en dus indirect de regering kiezen. Het zou belachelijk zijn als een bepaalde groep mensen twee keer, een keer in het stemhokje en een keer via een organisatie, invloed uit zou kunnen uitoefenen. Iedereen en elke stem telt voor een keer. De voorzitter van de KNVB vertegenwoordigt ook een groot gedeelte van de NLse bevolking. Je moet voor de grap eens opzoeken hoe groot het aantal leden van de vakbonden is. Dat is zeker geen "HEEL groot deel" en ook geen 'groot deel'.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 18:30 schreef knuppelhout het volgende:
[..]
... maar wel de vertegenwoordigers van een HEEL groot deel van het nederlandse volk, dus ach... waarom zou je ernaar luisteren he?
Heb je het bron met het aantal banen dat de investeringen in de JSF schept? Ik hoor mensen die kritisch zijn op de JSF altijd zeggen dat er maar zo weinig wordt teruggezien van de investeringen door middel van tegenorders (en wat jij nepbanen noemt neem ik aan).quote:Op woensdag 13 oktober 2004 18:22 schreef thabit het volgende:
[..]
Het grootste voorbeeld van nepbanen op dit moment in Nederland is wel de JSF.
Een verkiezing is een momentopname, blijkbaar heeft een groot deel van de bevolking, na de regering 'in actie' gezien te hebben hun mening bijgesteld.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 18:36 schreef Kaalhei het volgende:
Precies niet naar luisteren. Iedereen mag stemmen en daarmee de leden van het parlement, en dus indirect de regering kiezen.
Denken en dan pas stemmen. En mocht het toch verkeerd gaan dan is er binnen 4 jaar weer een kansquote:Op woensdag 13 oktober 2004 18:43 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Een verkiezing is een momentopname, blijkbaar heeft een groot deel van de bevolking, na de regering 'in actie' gezien te hebben hun mening bijgesteld.
Bovendien wordt de regering niet gekozen in onze coalitiecultuur. Middenpartijen geven voor de verkiezingen niet eens aan welke coalitie hun voorkeur heeft. D'66 wilde dit maal zeker geen regeringsverantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 18:43 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Een verkiezing is een momentopname, blijkbaar heeft een groot deel van de bevolking, na de regering 'in actie' gezien te hebben hun mening bijgesteld.
CDA en VVD hebben voor de verkiezingen aangegeven het liefst weer met elkaar in de regering te zitten. Ik weet niet wat D66 heeft gezegd dus daar kan ik niet over oordelen. Maar diegenen die op CDA of VVD hebben gestemd konden er vanuit gaan dat ze samen de regering gingen/wouden vormen.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 18:50 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Bovendien wordt de regering niet gekozen in onze coalitiecultuur. Middenpartijen geven voor de verkiezingen niet eens aan welke coalitie hun voorkeur heeft. D'66 wilde dit maal zeker geen regeringsverantwoordelijkheid.
Om maar niet te spreken van het verschil tussen verkiezingsretoriek (-programma's) en beleid.
Mijn waarde Callela, deze uitspraak was bedoeld om een tegenvoorbeeld op eerder gedane uitspraken in dit topic te geven. Sommigen beweerden namelijk dat homo's links zijn. De uitspraken zijn later weer gewist zie ik nu opeens, vandaar dat de post uit zijn verband gerukt is.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 05:20 schreef Calella het volgende:
[..]
Vanwaar ineens deze aanval op Pim
niet iedereen is lid van een vakbond, ookal staan ze soms wel achter die organisatie. Denk maar niet dat al die stakende buschauffeurs lid zijn van de fnv, maar toch staken ze...quote:Op woensdag 13 oktober 2004 18:36 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Precies niet naar luisteren. Iedereen mag stemmen en daarmee de leden van het parlement, en dus indirect de regering kiezen. Het zou belachelijk zijn als een bepaalde groep mensen twee keer, een keer in het stemhokje en een keer via een organisatie, invloed uit zou kunnen uitoefenen. Iedereen en elke stem telt voor een keer. De voorzitter van de KNVB vertegenwoordigt ook een groot gedeelte van de NLse bevolking. Je moet voor de grap eens opzoeken hoe groot het aantal leden van de vakbonden is. Dat is zeker geen "HEEL groot deel" en ook geen 'groot deel'.
rechtse mods of homo's?quote:Op woensdag 13 oktober 2004 19:04 schreef thabit het volgende:
[..]
Mijn waarde Callela, deze uitspraak was bedoeld om een tegenvoorbeeld op eerder gedane uitspraken in dit topic te geven. Sommigen beweerden namelijk dat homo's links zijn. De uitspraken zijn later weer gewist zie ik nu opeens, vandaar dat de post uit zijn verband gerukt is.
Waarom zou je de waan van de dag laten regeren?quote:Op woensdag 13 oktober 2004 18:30 schreef knuppelhout het volgende:
[..]
... maar wel de vertegenwoordigers van een HEEL groot deel van het nederlandse volk, dus ach... waarom zou je ernaar luisteren he?
Zijn alle melketiers al wegbezuinigd dan?quote:Op woensdag 13 oktober 2004 18:22 schreef thabit het volgende:
[..]
Het grootste voorbeeld van nepbanen op dit moment in Nederland is wel de JSF.
Ik ben rechts en toch ben ik een beter mens dan jij ...quote:Op zondag 10 oktober 2004 02:00 schreef thabit het volgende:
Omdat ik liever een krant lees waar nieuws in staat dan een krant met verstrooiende roddels.
Omdat herseninhoud en niet portemonnee-inhoud moet bepalen of je kunt studeren.
Omdat ik wil dat m'n huur minder dan 2 keer m'n maandsalaris blijft.
Omdat het land waarin ik woon geregeerd dient te worden door mensen die chromosoomnummer 21 tweemaal en niet driemaal in hun dna hebben zitten.
Omdat ik wil blijven ademen zonder daarbij een loodvergiftiging op te lopen.
Omdat ik niet meteen dood wil gaan mocht ik een keer ernstig ziek worden.
Omdat er al veel te veel oorlog is in de wereld.
Omdat ik met minder dan 3 uur vertraging op m'n plek van bestemming wil komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |