Er staan amerikanen aan de grens, en kim jong il woont niet in zuid-korea... Hoezo zou zuid-korea een leider van een land waarmee ze in oorlog is in haar eigen land laten?quote:Op maandag 15 oktober 2007 23:04 schreef sjippen het volgende:
Er was gisteren nog een reportage over Noord Korea op Canvas. Ongelooflijk hoe zulke regimes nog bestaan. Die mensen zijn zo gebrainwashed dat ze geloven dat de Amerikanen nog steeds aan hun grens staan...
Het ging over een dokter die in Noord Korea mensen ging opereren van cataract. Die mensen wilden eigenlijk hun familie en hun eigen niet terug kunnen zien, maar vooral hun Grote Leider...Journalisten vroegen ook herhaaldelijk aan enkele mensen of de Grote Leider ooit iets verkeerd kon doen, maar nét die vraag begrepen ze niet...
Van de Grote Leider mochten ook enkel volledige en grote afbeeldingen worden gemaakt, anders was je oneerbiedig...
Leukst van al is dat die Grote Leider zelf in Zuid Korea woont en daar Cola drinkt en naar de Mac Donalds gaat...![]()

Hij komt over half jaartje overigens ff langshoppen hier. Nukes inruilen voor geldquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 00:16 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Er staan amerikanen aan de grens, en kim jong il woont niet in zuid-korea... Hoezo zou zuid-korea een leider van een land waarmee ze in oorlog is in haar eigen land laten?

Volgens mij komt hij dat niet zelf doen toch? Althans, ik had gelezen dat hij niet zelf naar Zuid-Korea zou komen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 05:57 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Hij komt over half jaartje overigens ff langshoppen hier. Nukes inruilen voor geld

Geen ervaring, wel eens naar gekeken. De enige manier is om vanuit China met een organisatie in groepsverband ernaar toe te reizen. Je kunt zelf een groep vormen of je bij een aansluiten. Dacht dat t iets van E1000 ging kosten, of ms E1500 (vanuit China dus, maar daar kom je heel goedkoop!).quote:Op maandag 26 november 2007 21:03 schreef F04 het volgende:
Heeft er hier iemand ervaringen met vakanties naar Koord Korea?
Aangezien daar maar weinig mensen daar op vakantie gaan zou het mij wel interessant lijken om zón land te bezoeken.
Het is immers één van de landen die al sinds begin ''90 economisch stil staat.

Meer dan E3000 voor twee weekjes! Zelf de trip regelen en een vlucht kost max E2000 (heeeel ruim) en dan kun je lekker nog een tijdje in China rondhangen voor E1000-1500, zeker wel een maand ofzo!quote:Op maandag 26 november 2007 21:33 schreef Koploperkopper het volgende:
Koning Aap organiseert reizen naar NK.
http://www.koningaap.nl/www/index.php?m=brochure&reiscode=GRKCNK

Ik ben toen via Koning Aap gegaan en was maar wat blij dat onze Nederlandse gids de visa voor Noord Korea regelde. Dat ging toen niet zo heel makkelijk.quote:Op woensdag 28 november 2007 11:47 schreef aiello het volgende:
ik ben zelf ook bezig een trip te organiseren. Ik heb al uitgerekend dat een vlucht Dusseldorf-Peking en terug niet meer dan 600 hoeft te kosten, en bij vnctravel.nl kun je een zevendaagse trip naar Noord Korea regelen. Dat kost je ongeacht de vertrekdatum ¤1040 p.p. en houdt in dat je in Peking het visum moet ophalen bij de ambassade van de DPRK. Je reist dan per trein heen en weer naar Pyongyang en is incl. alle overnachtingen en ontbijt/diner.

Hoe tof!quote:Op maandag 23 juni 2008 14:55 schreef vipergts het volgende:
Ik heb net geboekt via Koning Aap en ik ben heel benieuwd. Het kost wel klauwen met geld maar ik vind 1 keer reizen met de trein wel genoeg en ik heb liever de zekerheid dat alles goed geregeld is dan dat ik het zelf doe en iets vergeet.
Ik ben daar als het land 50 jaar bestaat en ik ben benieuwd of ik wat extra's te zien krijg qua festiviteiten

Ik wil met Koryo Tours gaan. Zij zeggen dat er tijdens zo'n feestdag wel een mogelijkheid is om met de locals te "feesten".quote:Op donderdag 19 november 2009 23:13 schreef k_man het volgende:
Bevolking ontmoeten is eigenlijk altijd zeer lastig, tot onmogelijk. Althans, toen ik er was.

Ik kwam een paar weken terug een blog tegen van 2 lui die met de trein via Rusland NK binnen waren gekomen. Ze hadden totaal geen begeleiding tot Pyongyang en konden technisch gezien op elk station zo de trein uit stappen en de hort op gaan. Dit hebben ze niet gedaan omdat ze bang waren gearresteerd te worden op verdenking van spionage oid, maar het kan dus wel. De trein zat ook vol met Noord-Koreanen maar het staat me zo 123 niet meer bij of ze er uitvoerige discussies mee gehad hebben.quote:Op donderdag 19 november 2009 23:13 schreef k_man het volgende:
Bevolking ontmoeten is eigenlijk altijd zeer lastig, tot onmogelijk. Althans, toen ik er was.

tvp voor link naar blogquote:Op zaterdag 21 november 2009 06:55 schreef Euc- het volgende:
[..]
Ik kwam een paar weken terug een blog tegen van 2 lui die met de trein via Rusland NK binnen waren gekomen. Ze hadden totaal geen begeleiding tot Pyongyang en konden technisch gezien op elk station zo de trein uit stappen en de hort op gaan. Dit hebben ze niet gedaan omdat ze bang waren gearresteerd te worden op verdenking van spionage oid, maar het kan dus wel. De trein zat ook vol met Noord-Koreanen maar het staat me zo 123 niet meer bij of ze er uitvoerige discussies mee gehad hebben.
Zit nu op mn werk maar zal proberen de link morgen op te zoeken.

Lees de blog maar, dit is een andere trein komende uit Ruslandquote:Op zaterdag 21 november 2009 23:07 schreef k_man het volgende:
Ja, ik ben ook met de trein Pyongyang binnen gekomen vanaf (en ook weer vertrokken naar) China. De wagons uit China werden gekoppeld aan een Noord Koreaanse trein. Wij konden vanuit onze internationale wagon niet in de wagons van de Noord Koreanen zelf. In onze wagon zaten ook wel Noord Koreanen die in China waren geweest, maar die spraken niet met ons. De deuren van onze wagon gingen bij de stations onderweg niet open. En zelfs als we wel waren uitgestapt, was dat direct opgemerkt: dan waren we ongetwijfeld door het stationspersoneel linea recta terug die trein in gebonjourd.

Ja, ik heb het gelezen (ik krijg er zin van om zelf te reizen). Ik gaf alleen aan hoe het bij mij ging.quote:Op maandag 23 november 2009 10:27 schreef Euc- het volgende:
Lees de blog maar, dit is een andere trein komende uit Rusland

Dat lijkt me nog het minst erge scenario.quote:Op maandag 23 november 2009 16:26 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, ik heb het gelezen (ik krijg er zin van om zelf te reizen). Ik gaf alleen aan hoe het bij mij ging.
Wel erg riskant wat die mannen gedaan hebben. Stoer, maar ik zou het niet durven. Je loopt toch constant de kans dat het mis gaat en dat je eruit geknikkerd wordt. Dan is misschien je enige kans ooit om het land binnen te komen verkeken, want een nieuwe visum zul je daarna wel kunnen vergeten, schat ik. Dat ze Russisch spraken zal ook geholpen hebben.
Hun wagon lijkt trouwens precies op de wagon waarmee ik zelf reisde.

De reis is niet door gegaan wegens te weinig animo. Had bij Koning aap geboekt bellen ze 2 weken van te voren op dat het niet doorgaat en of ik mijn geld terug. Daarna vroegen ze of ze een alternatief aan mochten bieden. Kortom niet netjes van Koning Aap. Daarna nog even geprobeerd om via VNC te boeken maar dat werd te kort dag. Maar ik wil nog steeds een keer alleen van het jaar zat het er niet in.quote:

Gaaf verslag.quote:Op zaterdag 21 november 2009 08:08 schreef Euc- het volgende:
http://vienna-pyongyang.blogspot.com/
2e hit op google

Hoezo niet netjes? Wat hadden ze dan moeten doen?quote:Op maandag 23 november 2009 19:22 schreef vipergts het volgende:
De reis is niet door gegaan wegens te weinig animo. Had bij Koning aap geboekt bellen ze 2 weken van te voren op dat het niet doorgaat en of ik mijn geld terug. Daarna vroegen ze of ze een alternatief aan mochten bieden. Kortom niet netjes van Koning Aap. Daarna nog even geprobeerd om via VNC te boeken maar dat werd te kort dag. Maar ik wil nog steeds een keer alleen van het jaar zat het er niet in.

Iets eerder bellen had wel gekund in dit geval, je kunt er als organisatie wel vanuit gaan dat als iemand een reis naar Noord korea boekt hij iets anders niets ziet zitten. 4 weken van te voren had netter geweest dan kun je nog wat regelen.quote:Op maandag 23 november 2009 20:37 schreef k_man het volgende:
[..]
Hoezo niet netjes? Wat hadden ze dan moeten doen?
Ik zag vandaag toevallig trouwens dat Djoser tegenwoordig ook Noord Korea doet. Straks wordt het nog een mainstream bestemming.

Ja, goed. Twee weken is wat kort dag. Ik weet niet wat daarover in hun voorwaarden staat. Behalve dat hebben ze het netjes gedaan, zo te lezen.quote:Op dinsdag 24 november 2009 06:57 schreef vipergts het volgende:
Iets eerder bellen had wel gekund in dit geval, je kunt er als organisatie wel vanuit gaan dat als iemand een reis naar Noord korea boekt hij iets anders niets ziet zitten. 4 weken van te voren had netter geweest dan kun je nog wat regelen.

Waarschijnlijk heb je meer kans als je gewoon een groepsreis boekt.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 05:54 schreef alexis_ het volgende:
Oei. Ik wil ook naar NK. Mocht er ooit een groepje Fokkers op avontuur gaan, dan sluit ik mij graag aan. :-)

Ik heb dat blog inmiddels gelezen. Het kan niet meer. Naar aanleiding van die 2 hebben de NK autoriteiten ervoor gezorgd dat er op die manier geen toeristen meer binnen kunnen komen. Zou het sowieso niet doen. Op zich wel spannend, maar niet met zo'n land. :-)quote:Ik kwam een paar weken terug een blog tegen van 2 lui die met de trein via Rusland NK binnen waren gekomen. Ze hadden totaal geen begeleiding tot Pyongyang en konden technisch gezien op elk station zo de trein uit stappen en de hort op gaan. Dit hebben ze niet gedaan omdat ze bang waren gearresteerd te worden op verdenking van spionage oid, maar het kan dus wel.

Wanneer ga je en hoeveel heb je moten betalen? Ik denk er ook over na om in oktober naar de Mass Games te gaan .Ben me nog een beetje aan het inlezen want de trip Naar China moet je vaak zelf regelen.Op zich zijn de tickets naar Beijing niet eens zo duur.Zijn de visums al geregeld voor jou? Ik heb ook gelezen dat je dan een dubbele visum voor China nodig hebt.Ga je eigenlijk alleen?quote:Op maandag 1 februari 2010 17:05 schreef WimTol het volgende:
Ben ook erg benieuwd. Heb afgelopen weekend een reis geboekt naar Noord-Korea. Even zien waar ik in terecht kom.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |