Een béétje scherp?quote:Op dinsdag 22 november 2005 14:19 schreef gday het volgende:
[..]
Dat is dat spul, gemaakt van Chinese kool en radijs enzo. Wellicht is het voor de gemiddelde westerling wel scherp ja.
[afbeelding]
Hehe, nou ja, ik ben half indisch en ik ben dus wel wat gewend van m'n (groot)moeders kookkunsten.quote:Op dinsdag 22 november 2005 22:05 schreef k_man het volgende:
[..]
Een béétje scherp?
Man, het brandt gaten door je hele spijsverteringsstelsel!![]()
quote:Op woensdag 23 november 2005 01:16 schreef k_man het volgende:
Nee. Je proeft ook niks. Het is zo alleroverheersend scherp dat er verder niks van smaak doordringt.
Ik ben in mijn eentje meegeweest met een 'groepsreis'. De 'groep' bestond echter uit slechts twee andere personen.quote:Op woensdag 23 november 2005 14:49 schreef Arvid het volgende:
K-man en anarchitect zijn jullie met vrienden heen gegaan of in je eentje gemerged met vreemden om in een groep te reizen (anders is het idd belachelijk duur)?
Haha.quote:Op woensdag 23 november 2005 15:08 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik ben in mijn eentje meegeweest met een 'groepsreis'. De 'groep' bestond echter uit slechts twee andere personen.![]()
Gewoon met KoningAap's versie van massatoerisme: 17 man + 1 begeleider, ik kende verder niemand. Erg gezellige groep gehad, maar dan nog is het redelijk aan de prijs (zie site KoningAap).quote:Op woensdag 23 november 2005 14:49 schreef Arvid het volgende:
Ik volg N-Korea al jaren op de voet en wil er heel graag heen. Tevens wat reizen in China, lijkt me machtig mooi.
K-man en anarchitect zijn jullie met vrienden heen gegaan of in je eentje gemerged met vreemden om in een groep te reizen (anders is het idd belachelijk duur)?
Ik wil ook een reisje plannen naar dat land maar niemand in mijn omgeving wil/kan mee.
Al het eten was daar lekker, gewoon genant lekker gezien de dingen die de rest van de mensen daar te eten krigt. Maar dit spul moest je echt met mate eten. Alleen dat groene wat op de foto erbij staat herken ik niet.quote:Op dinsdag 22 november 2005 23:23 schreef gday het volgende:
Hehe, nou ja, ik ben half indisch en ik ben dus wel wat gewend van m'n (groot)moeders kookkunsten.Maar het zou me niet verbazen als ik het ook pittig zal vinden inderdaad.
Maar vond je het lekker?
De gidsen vertelden ons dat ze in Noord Korea, in tegenstelling tot Zuid Korea, geen hond eten. Vond ik wel verrassend, en geruststellend.quote:Op dinsdag 22 november 2005 21:58 schreef k_man het volgende:
Daar zijn wij ook geweest. Het Engels van onze ene gids was qua uitspraak niet altijd even zuiver. Dus wij vroegen ons af, wat zégt ze nou toch? Duck? Dog?
quote:Op woensdag 23 november 2005 17:43 schreef Arvid het volgende:
Haha.
Maar ik kan er dus wel heen als niemand die ik ken meewil, gewoon opgeven bij een N-Korea travel broker? Ik ga wel liever in een groep, in m'n eentje vind ik maar niks en bovendien is groepsreis goedkoper.
Ik geloof dat er meer dan 50 verschillende soorten kimchi zijn, dus het kan wel kloppen dat je het niet helemaal herkent.quote:Op donderdag 24 november 2005 12:54 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Al het eten was daar lekker, gewoon genant lekker gezien de dingen die de rest van de mensen daar te eten krigt. Maar dit spul moest je echt met mate eten. Alleen dat groene wat op de foto erbij staat herken ik niet.
Volgens mij vreten ze alles wat ze te pakken kunnen krijgen.quote:Op donderdag 24 november 2005 13:13 schreef anarchitect het volgende:
De gidsen vertelden ons dat ze in Noord Korea, in tegenstelling tot Zuid Korea, geen hond eten. Vond ik wel verrassend, en geruststellend.![]()
quote:Op donderdag 24 november 2005 17:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Volgens mij vreten ze alles wat ze te pakken kunnen krijgen.
Je bent niet zelf bij de ambassade geweest voor het visum? Jammer, dat was best leuk om mee te maken.quote:Op donderdag 24 november 2005 12:51 schreef anarchitect het volgende:
droppen bij het hotel en dan letterlijk het op een lopen zetten om nog op tijd met onze paspoorten in de hand het visum voor NK te regelen.
Vertel.quote:Op donderdag 24 november 2005 17:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Je bent niet zelf bij de ambassade geweest voor het visum? Jammer, dat was best leuk om mee te maken.![]()
Heb wel een paar honden gezien, gewoon los. Verder eigenlijk in het hele land verdacht weinig dieren. Veel natuur, maar weinig dieren behalve de behoorlijk magere koeien en zo. Vogels nauwelijks gezien of gehoord.quote:Op donderdag 24 november 2005 17:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Volgens mij vreten ze alles wat ze te pakken kunnen krijgen.
De ambassade ligt (jawel!) in de ambassadewijk van Beijing. Daar kom je als toerist anders niet zo snel. Brede, groene lanen met grote villa's en op zo ongeveer elke straathoek en voor elk pand een militaire post.quote:
Wel jammer dat die niet in je paspoort komt. Mag je dat visum wel houden, of moet je die inleveren bij het verlaten van Noord-Korea?quote:Op donderdag 24 november 2005 21:35 schreef k_man het volgende:
[..]
De ambassade ligt (jawel!) in de ambassadewijk van Beijing. Daar kom je als toerist anders niet zo snel. Brede, groene lanen met grote villa's en op zo ongeveer elke straathoek en voor elk pand een militaire post.
In één van die villa's betreed je een sober verlichte hal met een lange balie en zo'n typisch schilderij van een berglandschap. Daar vul je een formulier in en vervolgens moet je wachten. Een half uurtje.
Dan komt men terug met een blauw, dubbelgevouwen A5-je met wat onbegrijpelijke tekens en een leeg vakje. Met een potje plaksel - zo'n klein potje met een kwastje aan het dopje, zoals je nog kent van de kleuterschool - moet je dan zelf je foto op netjes op het vakje plakken.
Er komt nog een stempel op en dat is 'm dan: je visum voor Noord-Korea!![]()
eigk zou het gewoon in de paspoort moeten komen... is wel zo leuk.quote:Op donderdag 24 november 2005 22:37 schreef gday het volgende:
[..]
Wel jammer dat die niet in je paspoort komt. Mag je dat visum wel houden, of moet je die inleveren bij het verlaten van Noord-Korea?
Hij wordt ingenomen als je het land verlaat. Reisgenoten wilden er een kopietje van maken, maar dat mocht niet van de gidsen. Ik heb er nog wel een foto van.quote:Op donderdag 24 november 2005 22:37 schreef gday het volgende:
[..]
Wel jammer dat die niet in je paspoort komt. Mag je dat visum wel houden, of moet je die inleveren bij het verlaten van Noord-Korea?
Je krijgt geen stempel in je paspoort.quote:Op vrijdag 25 november 2005 00:11 schreef MoChe het volgende:
hehe qewlzou zoon stempeltje dolgraag in mun paspoort willen hebben
en dan naar amerika gaan
Zou ik er dan met koekel naar hebben moeten zoeken?quote:Op vrijdag 25 november 2005 01:30 schreef marckvandijk het volgende:
[..]
dat ben jij toch niet mag ik hopen?
Misschien helpt het als je het de volgende keer gewoon google noemtquote:Op vrijdag 25 november 2005 22:52 schreef k_man het volgende:
[..]
Zou ik er dan met koekel naar hebben moeten zoeken?![]()
Ik kom dan ook niet uit Den Haag.quote:
Apart.quote:Ryugyong Hotel, Pyongyang - 105 floors, with 7 revolving restaurants, still being constructed
Gisteravond hadden ze het over dat Korean Friendship Association ergens op TV (IDF festival ofzo) en daar kon je zien hoe nep het eigenlijk was en hoe mensen die daar waren geweest allemaal kritiek hadden (dat vertelde ze natuurlijk pas toen ze in China waren.)quote:Op zaterdag 3 december 2005 01:42 schreef gday het volgende:
Op de site van de Korean Friendship Association heb ik een gallery gevonden met foto's van mensen die in Noord Korea zijn geweest als vrienden van het regime. Ook wel interessant dus. Je ziet ze dan ook gewoon vrolijk bowlen daar ergens in Pyongyang.
http://www.korea-dpr.com/(...)p?set_albumName=2004
Op een aantal foto's kom je Alejandro Cao de Benos de Les y Perez, de eerste buitenlandse vertegenwoordiger van de DPRK. Hij is ook de webmaster van de "mooie" website van de DPRK, http://www.korea-dpr.com/. Ja, je leest het goed, het is een .com-domein.Hoe tegenstrijdig.
Ik hoorde laatst in een interview met die Alejandro dat ie dat heeft gekozen omdat dat het eerste is waar mensen aan denken bij een domeinnaam, maar de interviewer zinspeelde er al op dat ze misschien commerce verwisselden met communism.
Ah, je bedoelt het IDFA festival denk ik? Was het een hele documentaire over de KFA? Ik zag namelijk ergens in die gallery dat een Nederlandse filmploeg een bepaalde mars heeft gefilmd, waar de KFA ook aan mee deed.quote:Op zaterdag 3 december 2005 11:51 schreef Roi het volgende:
[..]
Gisteravond hadden ze het over dat Korean Friendship Association ergens op TV (IDF festival ofzo) en daar kon je zien hoe nep het eigenlijk was en hoe mensen die daar waren geweest allemaal kritiek hadden (dat vertelde ze natuurlijk pas toen ze in China waren.)
is dat niet die docu "een dag uit het leven van..." ?quote:Op zaterdag 3 december 2005 19:08 schreef gday het volgende:
[..]
Ah, je bedoelt het IDFA festival denk ik? Was het een hele documentaire over de KFA? Ik zag namelijk ergens in die gallery dat een Nederlandse filmploeg een bepaalde mars heeft gefilmd, waar de KFA ook aan mee deed.
Nee, die gaat over het Koreaanse gezin Hong Sun Hui.quote:Op zaterdag 3 december 2005 20:41 schreef MoChe het volgende:
[..]
is dat niet die docu "een dag uit het leven van..." ?![]()
Dan moet je in Nederland weer een tweede paspoort aanvragenquote:Op donderdag 24 november 2005 22:37 schreef gday het volgende:
[..]
quote:Op maandag 5 december 2005 21:41 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Dan moet je in Nederland weer een tweede paspoort aanvragen![]()
Ik kan me voorstellen dat landen moeilijk zullen doen over een visum van N Korea in je paspoort als het betreffende land binnen wilt komen. In NL kun je een tweede paspoort krijgen. Weet alleen niet of dat makkelijk zal gaan.quote:
quote:Op dinsdag 6 december 2005 00:46 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Dat is een discussie opzich die IMHO niet in dit topic thuishoort
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |