abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22511633
Woensdagavond laat 13 oktober in de vroege ochtend-uurtjes van donderdag 14 oktober vanaf Arizona State University het 3de en laatste debat voor het presidentschap van de Verenigde Staten.
Aanvang TV zenders Ned.2,BBC 1,TVE,ARD: 02:45 uur
Aanvang CNN/Fox/MSNBC: 02:00 uur!

De onderwerpen zijn: Lokale economie & Binnenlandse aangelegenheden
Moderator: (CBS's)
"Face the Nation" Bob Schieffer
pi_22511674
The Final Conflict.
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
pi_22511751
Kerry's favo onderwerpen en dat met een moderator van CBS.

Iig, Kerry gaat hier winnen dus.
pi_22515104
Ehm... spannend!

[ Bericht 91% gewijzigd door sizzler op 09-10-2004 18:39:00 ]
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 19:24:07 #5
10881 Gwunnik
TIM the enchanter...
pi_22516280
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 15:37 schreef NightH4wk het volgende:

Bush maar weer eens voor het gemak in de underdog positie manouvreren?
Over het algemeen kan je stellen dat een moderator tijdens het debat hoe dan ook geen voorkeur of wat dan ook uitspreekt wat betreft de politieke voorkeur. Daarnaast is het onderwerp ook maar betrekkelijk. Waarschijnlijk trekt Bush het weer geheel naar een xenofobe kijk op de wereld van heb ik jou daar, waarop Kerry vervolgens gaat hameren dat het fout is, welles nietes... het debatwordt een tie omdat Bush overtuigender sprak (hij is volgens mij ook echt xenofoob) en Kerry meer inhoudelijke punten maakte, maar erg charming komt hij niet over...

Mijn voorkeur gaat uit naar inhoud, is ook wel duidelijk denk ik
Maar het feit is nu eenmaal dat verkiezingen zo'n show zijn dat inhoud het al snel onder lijkt te doen voor harde taal een simplistische standpunten. Ik hoop dan ook dat Kerry de volgende keer alle zaken op een rijtje weet te zetten en zonder de hulp van ontzettend lange opsommingen van feiten de 'vastberadenheid' etc van Bush weet te ontkrachten. Want de vorige keer sprong hij in zijn stukken van de hak op de tak... en misschien zijn alle 'hakken en takken' wel waar, maar als je zoveel informatie achter elkaar opsomt komt het op een bepaald moment niet meer goed over, dat gebeurde een aantal keren bij Kerry vond ik. Hopen dat het woensdag/donderdag niet weer gebeurd...
-- There are some who call me...... ... ... 'Tim' ... (!)
pi_22516520
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 19:24 schreef Gwunnik het volgende:

[..]

Bush maar weer eens voor het gemak in de underdog positie manouvreren?
Over het algemeen kan je stellen dat een moderator tijdens het debat hoe dan ook geen voorkeur of wat dan ook uitspreekt wat betreft de politieke voorkeur. Daarnaast is het onderwerp ook maar betrekkelijk. Waarschijnlijk trekt Bush het weer geheel naar een xenofobe kijk op de wereld van heb ik jou daar, waarop Kerry vervolgens gaat hameren dat het fout is, welles nietes... het debatwordt een tie omdat Bush overtuigender sprak (hij is volgens mij ook echt xenofoob) en Kerry meer inhoudelijke punten maakte, maar erg charming komt hij niet over...

Mijn voorkeur gaat uit naar inhoud, is ook wel duidelijk denk ik
Maar het feit is nu eenmaal dat verkiezingen zo'n show zijn dat inhoud het al snel onder lijkt te doen voor harde taal een simplistische standpunten. Ik hoop dan ook dat Kerry de volgende keer alle zaken op een rijtje weet te zetten en zonder de hulp van ontzettend lange opsommingen van feiten de 'vastberadenheid' etc van Bush weet te ontkrachten. Want de vorige keer sprong hij in zijn stukken van de hak op de tak... en misschien zijn alle 'hakken en takken' wel waar, maar als je zoveel informatie achter elkaar opsomt komt het op een bepaald moment niet meer goed over, dat gebeurde een aantal keren bij Kerry vond ik. Hopen dat het woensdag/donderdag niet weer gebeurd...
Imo is Kerry gewoon veel sterker op deze punten en ik doe het niet omdat ik Bush in de underdog positie wil hebben. Natuurlijk gaan die debatten nergens over behalve de populist uithangen om wat stemmen binnen te slepen, als ze echt inhoudelijk waren zou ik ook wel live gaan kijken omdat ik nog niet kan kiezen tussen Bush en Kerry. (al kan ik natuurlijk niet stemmen )
pi_22516902
Whoa! Een paar interessante ideeen over het feit dat Bush mogelijk hulp heeft gekregen via een zendertje:

http://www.isbushwired.com/
pi_22517449
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 19:55 schreef Starfish het volgende:

Whoa! Een paar interessante ideeen over het feit dat Bush mogelijk hulp heeft gekregen via een zendertje:

"Hulp" is gezien de uitkomst van het eerste debat wellicht een beetje ongelukkig gekozen woord.
Amerikalog.com - Voor al mijn dagelijks nieuws over de Amerikaanse verkiezingen.
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 20:34:35 #9
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22517734
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 15:37 schreef NightH4wk het volgende:

Zijn er onderwerpen die niet in het voordeel zijn van Kerry? Irak en de economie was ook al *zijn* terrein.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_22522421
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 20:34 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Zijn er onderwerpen die niet in het voordeel zijn van Kerry? Irak en de economie was ook al *zijn* terrein.
Uhm, het is nu pas de eerste keer dat het onderwerp 'economy' goed behandeld word, het eerste debat was in het voordeel van Bush (foreign policy en homeland security).
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 23:20:57 #11
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22522457
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 20:34 schreef Sidekick het volgende:
Abortus
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_22522492
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 23:20 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Abortus
Social issues zijn een van de sterke punten idd van hem.
pi_22522684
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 19:55 schreef Starfish het volgende:

Bush was Wired in Debate

there was something very curious about his speaking style: the unnatural way he would be at a loss for words, pause a couple of seconds looking down at his lectern--as if listening--and then looking up, deliver a full sentence as if it had just come to him out of the blue. This occured several times during the "debate."
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
  zondag 10 oktober 2004 @ 00:04:42 #14
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22523297
Over een eventuele wired-Bush loopt al een ander topic: Bobbel leidt tot speculatie over 'influisteren' Bush.

pi_22524669
In het vorige debat was Bush zo relaxed alles van Kerry aan het weerleggen dat het me niets verbaasd dat hij het komende debat weer wint (en dan heb ik het over debatteren; niet de inhoud!!!)
Atje zeggen is adje doen!
pi_22525570
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 01:05 schreef At_Fundum het volgende:
In het vorige debat was Bush zo relaxed alles van Kerry aan het weerleggen dat het me niets verbaasd dat hij het komende debat weer wint (en dan heb ik het over debatteren; niet de inhoud!!!)
Bush's debatteertechniek was zwaar onder de maat tijdens het eerste debat. Dus ik weet niet waar je die "weer" vandaan haalt.
  zondag 10 oktober 2004 @ 03:06:34 #17
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_22526840
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 01:05 schreef At_Fundum het volgende:
Amerikaan ofzo?

Enige waar Bush op hamert is terroristen... Snap niet dat dat volk daarin trapt: als Amerika opzout in het Middenoosten zijn die terroristen er waarschijnlijk al een heel eind klaar mee.....

Hell, als Busg in Nederland zou uitvreten wat ze in Irak uithalen zouden de Fokker 100's nu richting Empire State Building vliegen
Haters everywhere but I don't really care.
pi_22528365
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 03:06 schreef matthijst het volgende:

[..]

Amerikaan ofzo?

Enige waar Bush op hamert is terroristen... Snap niet dat dat volk daarin trapt: als Amerika opzout in het Middenoosten zijn die terroristen er waarschijnlijk al een heel eind klaar mee.....

Hell, als Busg in Nederland zou uitvreten wat ze in Irak uithalen zouden de Fokker 100's nu richting Empire State Building vliegen
Maar dan wel met uitzendkrachten in de cockpit.
Amerikalog.com - Voor al mijn dagelijks nieuws over de Amerikaanse verkiezingen.
  zondag 10 oktober 2004 @ 13:50:30 #19
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22531380
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 09:44 schreef Potus het volgende:
Maar dan wel met uitzendkrachten in de cockpit.
Dat is er een van Tempo Team

Ik heb nog een rekening openstaan met die eikels
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_22531844
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 03:06 schreef matthijst het volgende:
Als Amerika nu wegtrekt uit het M-O krijgen de terroristen vrij spel. En verleggen hun werkterrein naar Europa. Het is de opmerking van een typische naïeve Europeaan.
pi_22531863
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 13:50 schreef PJORourke het volgende:
Ik heb nog een rekening openstaan met die eikels
Trap dan ook niet in de domme verkooppraatjes
  zondag 10 oktober 2004 @ 14:57:58 #22
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_22532671
-edit-
Niet op de man spelen graag.
-edit-

[ Bericht 92% gewijzigd door Sidekick op 10-10-2004 16:58:11 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_22533073
-edit-
Reactie op verwijderde post.
-edit-

[ Bericht 93% gewijzigd door Sidekick op 10-10-2004 17:00:15 ]
  zondag 10 oktober 2004 @ 17:49:11 #24
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22535669
Ik dacht eens een vraag te lezen wat voor aantekeningen ze hebben gemaakt tijdens het vorige debat. Het is vrij simpel.

pi_22579428
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')