You're damn right!quote:Op zondag 17 oktober 2004 21:35 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Die site heeft me net een paar welbestede uren van m'n leven gekost
Hiero als een zonnetjequote:
1907: first commercial color film, the Autochrome plates, manufactured by Lumiere brothers in Francequote:Op zaterdag 9 oktober 2004 19:05 schreef Adfundum het volgende:
Eerste kleurenfoto's op glasplaat kwamen uit 1904. Eerste foto's op kleurenfilm kwamen uit de jaren 30, toen werd het makkelijker om kleurenfoto's te maken maar de kleurenfotografie bestond dus al langer.
Het is dus best mogelijk dat ze niet ingekleurd maar origineel zijn.
http://www.olinda.com/Art/colourphotography/colourintro.htm
En nog een bijzondere site:quote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:37 schreef yvonne het volgende:
[..]
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=51
Hier staan er nog meer bijelkaar.
Veel van deze serie is geposeerd hè, moet je wel even meenemenquote:Op zaterdag 29 juli 2006 20:31 schreef dubidub het volgende:
Ze zijn werkelijk onwerkelijk, ik had ze al eens eerder gezien, maar alsnog, het is heel raar. Je bent die zwart/wit filmpjes gewend, waarin soldaten veel te snel rennen, deze foto zijn veéél realistischer, echt 'geweldig'.
[afbeelding]
Echt een hele mooie.
Ik ben een fotoleek, maar na gegoogle kwam ik hier uit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Thomas_Suttonquote:Op zaterdag 9 oktober 2004 15:47 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Idd,de kleurenfotografie deed zijn intrede midden jaren 30
Jazeker wel. De eerste kleurenfotos waren van veel eerder dan de jaren 30.quote:Op maandag 7 augustus 2006 19:00 schreef OnlineGokker het volgende:
[..]
Ik ben een fotoleek, maar na gegoogle kwam ik hier uit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Thomas_Sutton
Kunnen het dan niet echt originele kleurenfoto's geweest zijn:?
Oeps, over heen gelezen. Lette meer op de foto'squote:Op maandag 7 augustus 2006 19:07 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Jazeker wel. De eerste kleurenfotos waren van veel eerder dan de jaren 30.
Ik heb dat ook in een ander topic gepost. Moment.
-edit-
oh nee wacht
Dat was ook dit topic! Zie een paar posts hierboven... 1907 dus.
Ik ookquote:Op maandag 7 augustus 2006 19:10 schreef OnlineGokker het volgende:
[..]
Oeps, over heen gelezen. Lette meer op de foto's
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |