abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29148809
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 17:24 schreef scansven het volgende:
ik vondt het een geweldige film
Ik vond

Verander het werkwoord maar is door een ander bijv.

Ik loop het
Ik loopt het
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
  maandag 1 augustus 2005 @ 15:46:55 #77
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_29326088
In Groningen draait ie nu ook in Images, zie www.images.nu
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_29455793
Gisteren op DVD gekocht. Op de hoes staat dat het een mengeling van Fight Club en Memento is, en daar ben ik het volledig mee eens! Niet zo zeer de vechtscenes in FC, maar meer de Brad Pitt-Edward Norton relatie. Erg mooie film.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 6 augustus 2005 @ 00:40:27 #79
862 Arcee
Look closer
pi_29456178
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 19:02 schreef Setambre het volgende:
Ik vond

Verander het werkwoord maar is door een ander bijv.

Ik loop het
Ik loopt het
Handig, om de verleden tijd met een voorbeeld in de tegenwoordige tijd uit te leggen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_29457286
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 00:40 schreef Arcee het volgende:

[..]

Handig, om de verleden tijd met een voorbeeld in de tegenwoordige tijd uit te leggen.
Ik zat al een paar dagen te wikken of ik het zou zeggen, maar ik vond het te beschamend voor de persoon in kwestie.
Toch ben ik stiekem wel blij dat het er nu toch uit is.

On-topic; ik heb de dvd nu ook binnen.
Die 'making of..' die erop staat is best de moeite waard.
pi_29457513
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 00:26 schreef PDOA het volgende:
Gisteren op DVD gekocht. Op de hoes staat dat het een mengeling van Fight Club en Memento is, en daar ben ik het volledig mee eens! Niet zo zeer de vechtscenes in FC, maar meer de Brad Pitt-Edward Norton relatie. Erg mooie film.
En wel een stukje beter dan die zwaar overschatte Fight club, maar dat is mijn mening
pi_29461831
Echt een goede film!
Moet me inhouden em niet te bestellen via cd-wow

Alleen jammer dat ik voordat ik de film had gezien een review had gelezen
waarbij er gelijk een vergelijking werd gemaakt naar een andere film
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
toch een beetje een spoiler dan

even een vraagje offtopic maar kan je bij cd-wow alleen met credit card betalen?
pi_29678600
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 23:16 schreef Lamon het volgende:
Deze film is namelijk geen Jacob's Ladder/Memento/Fight Club kloon, dankzij het ongelooflijk integere einde.
Het einde van de film is voor velen misschien zelfs een anti-climax op het eerste gezicht, maar als je erover nadenkt is het juist het meest eerlijke perfecte einde voor een film die schuurt tegen tegelijkertijd werkelijkheid en fantasie aan in het eerste anderhalf uur.
Ben ik met je eens. Ik heb ook gelezen dat mensen zich stoorden aan het einde maar ik vond 't prachtig. En inderdaad een factor die het niet zomaar tot de zoveelste Memento/Fight Clubachtige film maakt.

Regisseur heeft geweldig werk verricht! Wat de scenarioschrijver betreft: ben nog niet helemaal overtuigd van de kwaliteit van het script, dat ligt ofwel aan het script ofwel aan het feit dat ik gewoon nog niet alles snap.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 01:46:55 #84
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_29983201
Grappige film, qua opzet. Lekker duister, mooie muziek. Maar dan houdt het wel op met de complimenten. Want uiteindelijk gaat de film flink ten onder aan zijn eigen pretenties. Alles, werkelijk alles moet iets betekenen, overal zit iets achter en bovendien houdt de hele boel tot in de puntjes verband met elkaar.

Vind ik niet zo erg, verder. Ik hou wel van goed gestructureerde verhalen. Maar leg het er dan niet zo dik bovenop. Die bumpersticker, dat zelfveroorzaakte auto-ongeluk, die splitsingen, die dubbele zinnetjes steeds ("If you'd be any thinner, you wouldn't exist!" Whaaa!), die lege blik, en vooral dat T-shirt met 'Justice Brothers' op het einde. Dat deed echt de deur dicht. Wat een waardeloze symboliek. Het is alsof er iemand wilde schreeuwen: "Ik kan heus wel een intelligent verhaal vertellen, hoor!"

De enige manier waarop dit nog een briljante film kan worden is als iemand me vertelt dat het een parodie op de Intelligente Film is. Ik heb echter het bange vermoeden dat dat niet zo is en dat het allemaal serieus bedoeld is.

Jammer.
pi_29983421
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 01:46 schreef broer het volgende:
De enige manier waarop dit nog een briljante film kan worden is als iemand me vertelt dat het een parodie op de Intelligente Film is.
Jammer.
Het is een parodie op de Intelligente Film.
Alles om de film te promoten.

Maar serieus, grappig dat alles waarvan ik dacht dat de film het redelijk subtiel bracht, er voor jou dik bovenop lag.
Ik kan eigenlijk geen tegenargumenten bedenken, het is puur een andere ervaringsbeleving.

Maar zeg me dan tenminste dat je het er bij een film als Fight Club allemaal nog dikker bovenop vond liggen.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 02:08:54 #86
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_29983580
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 01:58 schreef Lamon het volgende:
Maar zeg me dan tenminste dat je het er bij een film als Fight Club allemaal nog dikker bovenop vond liggen.
Daar lag het er ook allemaal flink dik bovenop, inderdaad. Maar op de een of andere manier vond ik die film toch uitdagender. Of in ieder geval het verhaal. Bij Fight Club boeide het verhaal me meer dan bij The Machinist. Dan erger ik me minder snel aan de voor de hand liggende verwijzingen.

Bij The Machinist heb ik het gevoel dat ze een dun verhaal hadden en dachten: dit is wel wat weinig voor een film. Wat als we er nu eens wat vage verwijzingen instoppen? Bij Fight Club hoorden de verwijzingen voor mijn gevoel meer bij het verhaal.

(Uitgebreide manier om te zeggen dat het inderdaad gewoon puur een andere ervaringsbeleving is. )
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 10:50:19 #87
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_29987943
Ik vond het een goede film, maar niet geweldig
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_31132394
Leuke film, jammer van het einde vond het een beetje afgeraffeld...
Wel stoere acteur, die kale gozer, maar Bale was ook heel goed.
Al met al krijgt deze film een 8 van me...
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  maandag 3 oktober 2005 @ 00:30:25 #89
22273 Dizer
Save the beard!
pi_31132838
ik vond het een aardige film. Best wel tegenvallen trouwens
Friends don't let friends remain beardless...
pi_31134385
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 00:30 schreef Dizer het volgende:
ik vond het een aardige film. Best wel tegenvallen trouwens
Echt diep man.
pi_31158114
komt de dvd release hier ook nog uit?
pi_31162037
Vast wel maar is nog niet bekend wanneer.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 17:05:22 #93
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_31179221
Te huur v.a. 20 december. Weet niet hoeveel later hij te koop is.
The short weekend begins with longing...
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 21:12:52 #94
124630 Sender_
Rotterdam echt wel !!
pi_31186422
Ik heb hem het weekend gezien.
Moet zeggen dat ik het een goede maar aardig vage film vond.
Moet hem nog is een keer zien om hem goed te kunnen beoordelen.
Het einde was wel beetje afgeraffeld.
Gory Gory what a Hell of a way to Die
pi_31994122
Ik heb hem vorige week gezien, en vond het best een goede film. Het donkere sfeertje sprak mij eigenlijk meteen al aan. En ik vond het verhaal ook goed in elkaar zitten
pi_35675363
kleine schop voor de geintresseerden de dvd (ook de special edition) zijn vanaf 27 april beschikbaar op dvd. (bron: bol.com)

pi_35679969
Mooi, die ga ik denk ik wel halen
pi_35721248
Ik heb em op dvd.. Vanaaf eens kijken
......Signature-loos......
pi_35998776
Gisteren de film voor het eerst gezien en in principe is ie best oké, maar draaft inderdaad een beetje door in al die subtiele aanwijzingen e.d.

Daarnaast deed ie me qua sfeer anderhalf uur lang aan Memento denken terwijl dat toch de bedoeling kan zijn voor deze film.

Bale vond ik trouwens wel een erg sterke rol neerzetten, maar na American Psycho wisten we natuurlijk al dat hij dat kan...

Een kleine 7 van mijn kant voor deze film.
pi_39895609
leuke film, alleen snap de clue van het verhaal niet helemaal eigenlijk, iemand die me kan uitleggen hoe het precies in elkaar zit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')