Mensen let op: hier spreekt een toekomstig grote nobelprijswinnaar die de wet van behoud van energie gaat ontkrachten.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 11:08 schreef displission het volgende:
of in ieder geval tot de planeten op een rij gaan staan. Nee zo'n topic is het niet er moet wat gebeuren en dan gebeurt het volgende..de cirkel gaat draaien. Een soort slot was loskomt van een deur. Je moet wel een goed onderhouden plan hebben om het slot los te maken.
Ja maar dan krijg je toch een ander ruilmiddel of iedereen is dan de hele dag bezig om in zijn eigen behoefte te voorzien.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 10:37 schreef displission het volgende:
Er is vast wel een creative oplossing voor het feit dat er geld is en dat het "weg-getoverd" dient te worden
Niet alleen die wetquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 11:09 schreef Falco het volgende:
[..]
Mensen let op: hier spreekt een toekomstig grote nobelprijswinnaar die de wet van behoud van energie gaat ontkrachten.
En vlak vooral de slaven niet uit...quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 11:16 schreef displission het volgende:
de bouw van de pyramides gaat natuurlijk veel verder dan alleen maar bier en brood. Het geloof van de egyptenaren speelde een hele grote rol.
En wat is er anders aan de samenstand van 2012 en die van 1186/1962/2000 en al die vele anderen??quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 11:08 schreef displission het volgende:
of in ieder geval tot de planeten op een rij gaan staan. Nee zo'n topic is het niet er moet wat gebeuren en dan gebeurt het volgende..de cirkel gaat draaien. Een soort slot was loskomt van een deur. Je moet wel een goed onderhouden plan hebben om het slot los te maken.
Het is een interessant gedachte-experiment. Maar ondanks dat ik geen ervaringen heb met een wereld zonder geld lijkt het mij idd ongmogelijk in de praktijk. Benzine gratis, vrachtwagen gratis en eten gratis. Wie/wat bepaalt dan wie de benzine mag hebben? Mensen zullen zeer waarschijnlijk meer gaan rijden, nog meer files en dus nog meer vervuiling. Of bepaalt een of andere hogere macht wie wel en wie geen gratis benzine krijgt? En als de vrachtwagen gratis is wie bepaalt dan welke je neemt: een dure of een goedkope (gemeten naar onze huidige geld-normen)? Als het toch gratis is zit het in de mens om voor de duurdere te gaan (dat er geen geld meer is wil nog niet zeggen dat er geen verschil in waarde meer is). Of bepaalt een of andere hoge macht dat er nog maar één soort vrachtwagen geproduceerd mag worden?quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 10:33 schreef displission het volgende:
Jullie hebben nooit ook maar in een wereld proberen te leven waar geld weg is. Jullie hebben geen keus. Ik trouwens ook niet. Als ik het weg kon toveren had ik het zo gedaan. Iedereen zou elkaar kunnen helpen welliswaar ZONDER geld. Supermarkten krijgen gewoon beleverd. Bezine is gratis voor de vrachtwagen. En zo worden er projecten gestart on snel naar een andere planeet te gaan. Je moet het niet zien als een tijd waarin je in oorlog leeft, maar een tijd waar je vanalles gedaan kunt krijgen ook zonder geld.
Geld is ook ruilhandel, het is ruilhandel via proxy.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 09:48 schreef displission het volgende:
Mijn stelling is geld hebben we niet nodig het houdt ons tegen in vooral onze spirituele ontwikkeling. Wie sluit zich met mij aan in de strijd tegen geld?
Stel je voor een wereld zonder geld.
Nog een vraagje..zijn er stammen of volkeren op de wereld waar geld nu nog steeds geen rol speelt..en waar sprake is van ruilhandel? Of heeft de mindcontrol al helemaal on global scale plaatsgevonden?
Niet mee eens, het zit tussen je oren als je denkt dat geld je tegenhoud in je spirituele ontwikkeling. Op deze manier beperk jij je zelf in je ontwikkeling.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 09:48 schreef displission het volgende:
Mijn stelling is geld hebben we niet nodig het houdt ons tegen in vooral onze spirituele ontwikkeling. Wie sluit zich met mij aan in de strijd tegen geld?
Nog een vraagje..zijn er stammen of volkeren op de wereld waar geld nu nog steeds geen rol speelt..en waar sprake is van ruilhandel? Of heeft de mindcontrol al helemaal on global scale plaatsgevonden?
Het belangrijkste is dat die stand in de toekomst zal zijn zodat we er nu ongehinderd door kennis van zaken of rationaliteit uitspraken over doen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 11:25 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En wat is er anders aan de samenstand van 2012 en die van 1186/1962/2000 en al die vele anderen??
ach, in het verlden waas het niet anders...quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 11:35 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Het belangrijkste is dat die stand in de toekomst zal zijn zodat we er nu ongehinderd door kennis van zaken of rationaliteit uitspraken over doen.
Ook al een doemdenker die de ondergang voorspelde... Alleen had hij de mayaanse kalender niet bestudeerd...quote:Dat planeetsamenstanden voor kommer en kwel op aarde kunnen zorgen, is algemeen bekend. Ruim 200 jaar geleden raakte de Friese boerenbevolking in paniek toen dominee Eelco Altena uit Bozum onder het pseudoniem 'Een liefhebber der waarheid' een boekje het licht deed zien met de onheilspellende titel: Godgeleerde en Philosophische bedenkingen over de Conjunctie van de Planeten Jupiter, Mars, Venus, Mercurius en de Maan, op den agsten May staande te gebeuren en wel over de Mogelijke en Waarschijnlijke Sterre- en Natuurkundige gevolgen deezer Conjunctie, waaruit opgemaakt kan worden, dat die niet alleen invloed kan hebben op onzen Aardbol, maar ook op het ganze zonnestelsel, waartoe wij behooren, en eene voorbereiding of een beginmaking van de ontsloping of vernieling van hetzelfde, ten deele of geheel zou kunnen zijn. Dat was schrikken, totdat wolkammer en amateurastronoom Eise Eisinga uit Franeker met zijn zelfgebouwde planetarium kon laten zien dat de aarde niets te vrezen heeft van een schijnbare samenscholing van planeten. De 8ste mei 1774 verliep zonder noemenswaardige incidenten.
Ik heb ook Tomb Raider gezien, goeie film was datquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 11:08 schreef displission het volgende:
Nee, hij lulde uit zijn nekquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 11:45 schreef The_stranger het volgende:
Ook al een doemdenker die de ondergang voorspelde... Alleen had hij de mayaanse kalender niet bestudeerd...
Geld is zeker nodig in deze wereld. Mensen zijn te laks om zonder "leefmiddel" in een maatschappij te kunnen functioneren. Jou stelling lijkt heel veel op " komt er ooit vrede op Aarde" ?.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 09:48 schreef displission het volgende:
Die geiten stop je gewoon in een hok.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 09:57 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Geld is ook een soort van ruilhandel, alleen ruil je tegen minder "echte" gebruiksmiddellen.
Er zijn/waren stammen die schelpjes hadden, grote ronde stenen, riemen van vogelveertjes...
Waarom zou geld je spirituele ontwikkeling tegen houden? En hoe zie je dan de toekomst zonder geld?? Met andere woorden, wordt het anders als je een tafel tegen een geit moet ruilen?
afgezien het feit dat het nu gewoon onmogelijk is geworden, waar laat ik al die geiten??
En dan is het nog zo leuk dat als we wel eten naar Afrika verschepen, dat ze het dan gebruiken om de soldaatjes te voeren. Die overigens rond lopen met onze wapens.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 14:15 schreef jogy het volgende:
Geld -op zich- is geen slechte uitvinding, net als een geweer geen slechte uitvinding is. Maar op een gegeven moment is er toch iets fout gegaan volgens mij. Kijk, wij kunnen hier in het glorieuze Europa wel zeggen dat geld goed is en dat de economie hartstikke lekker werkt voor ons en dat is op zich waar, we kunnen er zelf voor kiezen om een parttime baantje te nemen en met 5 mensen een 2 kamer appartement te huren terwijl we elke dag brood eten en de gratis metro lezen.
Maar het nadeel van deze constructie wat we nu hebben is dat de mensen in Afrika er anders over denken [afbeelding]. We hebben hier voedseloverschotten die gewoon vernietigd worden in plaats dat het naar Afrika verscheept wordt oid. Op zich zou niemand op deze wereld honger hoeven te lijden met wat we nu aan kennis bezitten maar dat doen we niet omdat het economisch gezien niet constructief zou zijn om de hele wereld op hetzelfde economische niveau te tillen, waar krijgen we dan de goedkope spullen vandaan?
Neh, ergens op de weg naar wat we nu hebben is het monetaire systeem de verkeerde kant op gegaan, en het zal veel bloed zweet en tranen kosten voordat we daar een oplossing voor hebben gevonden.
En die soldaatjes hebben ze weer omdat ze geen welvaart hebben daar. Geen geld om lekker te leven of zelfs te eten.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 14:26 schreef rashudo het volgende:
[..]
En dan is het nog zo leuk dat als we wel eten naar Afrika verschepen, dat ze het dan gebruiken om de soldaatjes te voeren. Die overigens rond lopen met onze wapens.
Ik ben met je eens dat het anders zou moeten. Ik zie alleen niet in waar ruilhandel hier zo'n verbetering in zou brengen. In sommige landen hebben ze niks te exporteren behalve zand. De enige manier om het op te lossen is dan om sociaal daar mee om te gaan en ze te ondersteunen maar helaas vinden veel mensen een wagenpark en een tuin van tig vierkante meter belangrijker. Mss als er een NWO komt is dit beter op te lossen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 14:40 schreef jogy het volgende:
En die soldaatjes hebben ze weer omdat ze geen welvaart hebben daar. Geen geld om lekker te leven of zelfs te eten.
Ruilhandel is ook helemaal geen goed alternatief, het is gewoon de domme versie van het monetaire systeemquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 14:55 schreef livEliveD het volgende:
Ik ben met je eens dat het anders zou moeten. Ik zie alleen niet in waar ruilhandel hier zo'n verbetering in zou brengen. In sommige landen hebben ze niks te exporteren behalve zand. De enige manier om het op te lossen is dan om sociaal daar mee om te gaan en ze te ondersteunen maar helaas vinden veel mensen een wagenpark en een tuin van tig vierkante meter belangrijker.
Ja, kom, we kunnen de Amerikanen wel vertrouwen met hun NWO. Goed idee.quote:Mss als er een NWO komt is dit beter op te lossen.
Nee zeker nietquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 15:20 schreef jogy het volgende:
Ja, kom, we kunnen de Amerikanen wel vertrouwen met hun NWO. Goed idee.
Serieus? Met medeweten van die werknemers? Ziek.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 15:20 schreef jogy het volgende:
Er zijn bedrijven die een levensverzekering op hun werknemers hebben afgesloten, en weet je waar het geld heen gaat als die persoon dood gaat? Niet naar de nabestaanden maar naar het bedrijf zelf. Tof.
Volgens mij stond er ooit een artikel over in de Elsevier. Af en toe gebeuren zieke dingen voor geldquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 15:38 schreef Copycat het volgende:
Serieus? Met medeweten van die werknemers? Ziek.
Alle hongersnood in de 20ste eeuw heeft politieke oorzaken gehad.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 14:27 schreef Monidique het volgende:
De meeste honger wordt geleden in onvrije economische systemen.
En verandering van het weerquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 15:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Alle hongersnood in de 20ste eeuw heeft politieke oorzaken gehad.
Idd, een land wat zijn eigen zaakjes niet op orde kan brengen kan dat wereldwijd al helemaal niet. Toch zou zo'n NWO ook voordelen hebben zoals samenwerking. De vraag is hoe een land als de VS die samenwerking invulling zou geven. Als er 1 iemand aan de top zit dan geld dat macht corrupt maakt, wat zichzelf in het verleden vaak genoeg heeft bewezen (of de drang naar macht komt alleen voor bij egocentrische mensen zoals je aangaf).quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 15:36 schreef livEliveD het volgende:
Nee zeker niet.
Zonder medeweten dus.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 15:38 schreef Copycat het volgende:
[..]
Serieus? Met medeweten van die werknemers? Ziek.
druppel op een hete plaat mên..quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 23:12 schreef BaajGuardian het volgende:
ik strijd al.
Dit geeft allerlei problemen. Zoals hoeveel koeien is een schaap waard fzo, snap je? Geld is nodig, je kan een koe ook niet splitsen. En als je vaste waardes toekent aan kleinere dingen dan krijg je ook geld, maar dan noemt het bijvoorbeeld koeienbillen fzo.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 09:48 schreef displission het volgende:
Nee, alle hongersnoden in de 20ste eeuw waren politiek veroorzaakt.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 15:54 schreef livEliveD het volgende:
[..]
En verandering van het weer
wat is er eigenlijk tegen dat een bedrijf zich hiervoor verzekerd?quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 15:57 schreef jogy het volgende:
[..]
Zonder medeweten dus.
Het is later bekend geworden en er is nog een schandaal over geweest.
Volgens mij is de vergroting van de woestijn en de toenemende droogte vaak de oorzaak van het mislukken van oogsten. Tuuwk hoeft dit geen hongersnood te worden als we zouden ingrijpen. Wat dat betreft kun je het politiek zien iddquote:Op zaterdag 9 oktober 2004 12:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, alle hongersnoden in de 20ste eeuw waren politiek veroorzaakt.
Triest, maar waar.
Ik bedoelde het imo duidelijk is dat overheersende aandacht voor het materiele leidt tot minder aandacht voor het spirituele.quote:Op zondag 10 oktober 2004 08:41 schreef displission het volgende:
Tentweede ik snap je post niet helemaal iteejer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |