abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 11:09:54 #51
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_22485872
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 11:08 schreef displission het volgende:
of in ieder geval tot de planeten op een rij gaan staan. Nee zo'n topic is het niet er moet wat gebeuren en dan gebeurt het volgende..de cirkel gaat draaien. Een soort slot was loskomt van een deur. Je moet wel een goed onderhouden plan hebben om het slot los te maken.
Mensen let op: hier spreekt een toekomstig grote nobelprijswinnaar die de wet van behoud van energie gaat ontkrachten.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_22485885
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 10:37 schreef displission het volgende:
Er is vast wel een creative oplossing voor het feit dat er geld is en dat het "weg-getoverd" dient te worden
Ja maar dan krijg je toch een ander ruilmiddel of iedereen is dan de hele dag bezig om in zijn eigen behoefte te voorzien.

Onthou nu eens een keer dat geld een middel is niet het doel, je zou geld ook kunnen veranderen in knikkers als ruilmiddel maar dan hou je hetzelfde effect.

En natuurlijk krijgt een vrachtwagen zonder geld geen gratis benzine, niks wordt gratis zonder geld er staat alleen een ander ruilmiddel tegenover.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2004 11:11:19 ]
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 11:16:23 #53
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_22486004
de bouw van de pyramides gaat natuurlijk veel verder dan alleen maar bier en brood. Het geloof van de egyptenaren speelde een hele grote rol. Het gaat ook over de toekomst. Zouden wij bijvoorbeeld in staat kunnen zijn om dingen van materie te creeeren? Ikzelf zou zeggen ja; maar dan moet je of een heel goed plan hebben of ontzettend kunnen toveren.
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 11:19:17 #54
91333 displission
pi_22486057
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 11:09 schreef Falco het volgende:

[..]

Mensen let op: hier spreekt een toekomstig grote nobelprijswinnaar die de wet van behoud van energie gaat ontkrachten.
Niet alleen die wet
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 11:20:14 #55
91333 displission
pi_22486072
Ze noemen het vrijheid
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 11:20:17 #56
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_22486074
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 11:16 schreef displission het volgende:
de bouw van de pyramides gaat natuurlijk veel verder dan alleen maar bier en brood. Het geloof van de egyptenaren speelde een hele grote rol.
En vlak vooral de slaven niet uit...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_22486116
Goed dat die Egyptenaren even genoemd worden, want in zo'n samenleving zou ik dus niet willen leven. Ja, tenzij ik farao was, maar dan nog vind ik de welvaart die we nu wel hebben toch eventjes wat fijner dan de armoede van vierduizend jaar geleden.
pi_22486157
quote:
of in ieder geval tot de planeten op een rij gaan staan. Nee zo'n topic is het niet er moet wat gebeuren en dan gebeurt het volgende..de cirkel gaat draaien. Een soort slot was loskomt van een deur. Je moet wel een goed onderhouden plan hebben om het slot los te maken.
En wat is er anders aan de samenstand van 2012 en die van 1186/1962/2000 en al die vele anderen??

Stand planeten in december 2012
Niet echt een in een rechte lijn staand geheel..

Maar wat heeft dit met geld te maken?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_22486200
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 10:33 schreef displission het volgende:
Jullie hebben nooit ook maar in een wereld proberen te leven waar geld weg is. Jullie hebben geen keus. Ik trouwens ook niet. Als ik het weg kon toveren had ik het zo gedaan. Iedereen zou elkaar kunnen helpen welliswaar ZONDER geld. Supermarkten krijgen gewoon beleverd. Bezine is gratis voor de vrachtwagen. En zo worden er projecten gestart on snel naar een andere planeet te gaan. Je moet het niet zien als een tijd waarin je in oorlog leeft, maar een tijd waar je vanalles gedaan kunt krijgen ook zonder geld.
Het is een interessant gedachte-experiment. Maar ondanks dat ik geen ervaringen heb met een wereld zonder geld lijkt het mij idd ongmogelijk in de praktijk. Benzine gratis, vrachtwagen gratis en eten gratis. Wie/wat bepaalt dan wie de benzine mag hebben? Mensen zullen zeer waarschijnlijk meer gaan rijden, nog meer files en dus nog meer vervuiling. Of bepaalt een of andere hogere macht wie wel en wie geen gratis benzine krijgt? En als de vrachtwagen gratis is wie bepaalt dan welke je neemt: een dure of een goedkope (gemeten naar onze huidige geld-normen)? Als het toch gratis is zit het in de mens om voor de duurdere te gaan (dat er geen geld meer is wil nog niet zeggen dat er geen verschil in waarde meer is). Of bepaalt een of andere hoge macht dat er nog maar één soort vrachtwagen geproduceerd mag worden?
Ik denk echt dat zo'n wereld zonder geld alleen in theorie mogelijk zou kunnen zijn, in de praktijk zullen mensen toch weer ruilmiddelen gaan zoeken en erachter komen dat geld toch wel handig is.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 11:31:06 #60
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_22486249
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 09:48 schreef displission het volgende:
Mijn stelling is geld hebben we niet nodig het houdt ons tegen in vooral onze spirituele ontwikkeling. Wie sluit zich met mij aan in de strijd tegen geld?

Stel je voor een wereld zonder geld.

Nog een vraagje..zijn er stammen of volkeren op de wereld waar geld nu nog steeds geen rol speelt..en waar sprake is van ruilhandel? Of heeft de mindcontrol al helemaal on global scale plaatsgevonden?
Geld is ook ruilhandel, het is ruilhandel via proxy.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 11:31:36 #61
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_22486260
Een spiritueel boek kost ook geld. www.bol.com
pi_22486277
quote:
Mijn stelling is geld hebben we niet nodig het houdt ons tegen in vooral onze spirituele ontwikkeling. Wie sluit zich met mij aan in de strijd tegen geld?

Nog een vraagje..zijn er stammen of volkeren op de wereld waar geld nu nog steeds geen rol speelt..en waar sprake is van ruilhandel? Of heeft de mindcontrol al helemaal on global scale plaatsgevonden?
Niet mee eens, het zit tussen je oren als je denkt dat geld je tegenhoud in je spirituele ontwikkeling. Op deze manier beperk jij je zelf in je ontwikkeling.
In wereld zonder geld is niet meer mogelijk, zeker hier in het westen niet.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 11:35:01 #63
45206 Pietverdriet
pi_22486320
* Pietverdriet raad TS de volgende strip eens te lezen:Olivier Blunder, De foetsiepoen archipel
pi_22486340
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 11:25 schreef The_stranger het volgende:

[..]

En wat is er anders aan de samenstand van 2012 en die van 1186/1962/2000 en al die vele anderen??
Het belangrijkste is dat die stand in de toekomst zal zijn zodat we er nu ongehinderd door kennis van zaken of rationaliteit uitspraken over doen.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_22486549
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 11:35 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Het belangrijkste is dat die stand in de toekomst zal zijn zodat we er nu ongehinderd door kennis van zaken of rationaliteit uitspraken over doen.
ach, in het verlden waas het niet anders...
quote:
Dat planeetsamenstanden voor kommer en kwel op aarde kunnen zorgen, is algemeen bekend. Ruim 200 jaar geleden raakte de Friese boerenbevolking in paniek toen dominee Eelco Altena uit Bozum onder het pseudoniem 'Een liefhebber der waarheid' een boekje het licht deed zien met de onheilspellende titel: Godgeleerde en Philosophische bedenkingen over de Conjunctie van de Planeten Jupiter, Mars, Venus, Mercurius en de Maan, op den agsten May staande te gebeuren en wel over de Mogelijke en Waarschijnlijke Sterre- en Natuurkundige gevolgen deezer Conjunctie, waaruit opgemaakt kan worden, dat die niet alleen invloed kan hebben op onzen Aardbol, maar ook op het ganze zonnestelsel, waartoe wij behooren, en eene voorbereiding of een beginmaking van de ontsloping of vernieling van hetzelfde, ten deele of geheel zou kunnen zijn. Dat was schrikken, totdat wolkammer en amateurastronoom Eise Eisinga uit Franeker met zijn zelfgebouwde planetarium kon laten zien dat de aarde niets te vrezen heeft van een schijnbare samenscholing van planeten. De 8ste mei 1774 verliep zonder noemenswaardige incidenten.
Ook al een doemdenker die de ondergang voorspelde... Alleen had hij de mayaanse kalender niet bestudeerd...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 11:58:21 #66
83951 rashudo
project 2501
pi_22486815
quote:
Ik heb ook Tomb Raider gezien, goeie film was dat
Their eyes opaque.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 12:04:38 #67
45206 Pietverdriet
pi_22486922
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 11:45 schreef The_stranger het volgende:

Ook al een doemdenker die de ondergang voorspelde... Alleen had hij de mayaanse kalender niet bestudeerd...
Nee, hij lulde uit zijn nek
pi_22487885
quote:

Geld is zeker nodig in deze wereld. Mensen zijn te laks om zonder "leefmiddel" in een maatschappij te kunnen functioneren. Jou stelling lijkt heel veel op " komt er ooit vrede op Aarde" ?.
Ik denk dat je je dan heel erg in mensen vergist.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 13:01:06 #69
45206 Pietverdriet
pi_22488020
Heeft niets met laksheid te maken, maar met directe ruilhandel maak je de kosten van de transactieafhandeling zo groot. Ruilhandel die niet met geld (ruilhandel via proxy) afwikkeld vereist bij grotere transacties een complexe infrastructuur, bederf risico, opslag, etc etc.
Het is gewoon dom.
Als ik een huis wil kopen dan heb je niets aan tonnen vis. Dan heb je veel meer aan een overeenkomst dat ik iedere maand een hoeveelheid vis lever. En deze overeenkomst, dat is geld.
pi_22488204
Het heeft alles met laksheid te maken. Het is net zoiets als zeggen " waarom moeten we belasting betalen, waarom is er een regering, de mens kan prima zonder etc etc". De mens heeft regelgeving en regelmaat en structuur nodig om te overleven. En geld is daar een belangrijke factor in.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 13:28:05 #71
45206 Pietverdriet
pi_22488528
Nee, haushofer, van mening zijn dat je zonder een regering zou willen leven is een politieke overtuiging. Een beetje vreemde maar nietemin legitiem. Ageren tegen geld als de oorzaak van problemen geeft aan dat je het concept van "geld" niet begrijpt.
pi_22488584
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 09:57 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Geld is ook een soort van ruilhandel, alleen ruil je tegen minder "echte" gebruiksmiddellen.
Er zijn/waren stammen die schelpjes hadden, grote ronde stenen, riemen van vogelveertjes...

Waarom zou geld je spirituele ontwikkeling tegen houden? En hoe zie je dan de toekomst zonder geld?? Met andere woorden, wordt het anders als je een tafel tegen een geit moet ruilen?

afgezien het feit dat het nu gewoon onmogelijk is geworden, waar laat ik al die geiten??
Die geiten stop je gewoon in een hok.
Maar wat moet je met zoveel tafels
Ge wit het ooit nooit nie.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 13:54:13 #73
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_22489106
Geld is een prachtige uitvinding. Een ultieme eenheid voor het omrekenen van goederen en diensten en ook nog virtueel te gebruiken. De TS lijkt geld als kwaad te zien en koppelt negatieve aspecten eraan maar dat is niet terecht. Geld is het probleem niet. Overtuiging en egoisme wel maar zonder geld heb je dat ook.

Verder wat haushofer zegt.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_22489217
Ik ben blij met geld. Zonder geld hadden we nooit kunnen bereiken wat we nu hebben: grote technologische en wetenschappelijke ontwikkelingen, onderwijs voor iedereen etc.

Zonder geld zaten we nog steeds in de oertijd.

Spirituele ontwikkeling voor de hele mensheid is een logisch gevolg als aan alle voorwaarden is voldaan. Dan is het niet meer voorbehouden aan een kleine groep monniken die afhankelijk zijn van de giften van anderen die wel werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Alcyone op 09-10-2004 02:38:37 ]
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 14:15:39 #75
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_22489503
Geld -op zich- is geen slechte uitvinding, net als een geweer geen slechte uitvinding is. Maar op een gegeven moment is er toch iets fout gegaan volgens mij. Kijk, wij kunnen hier in het glorieuze Europa wel zeggen dat geld goed is en dat de economie hartstikke lekker werkt voor ons en dat is op zich waar, we kunnen er zelf voor kiezen om een parttime baantje te nemen en met 5 mensen een 2 kamer appartement te huren terwijl we elke dag brood eten en de gratis metro lezen.

Maar het nadeel van deze constructie wat we nu hebben is dat de mensen in Afrika er anders over denken . We hebben hier voedseloverschotten die gewoon vernietigd worden in plaats dat het naar Afrika verscheept wordt oid. Op zich zou niemand op deze wereld honger hoeven te lijden met wat we nu aan kennis bezitten maar dat doen we niet omdat het economisch gezien niet constructief zou zijn om de hele wereld op hetzelfde economische niveau te tillen, waar krijgen we dan de goedkope spullen vandaan?

Neh, ergens op de weg naar wat we nu hebben is het monetaire systeem de verkeerde kant op gegaan, en het zal veel bloed zweet en tranen kosten voordat we daar een oplossing voor hebben gevonden.

[ Bericht 0% gewijzigd door jogy op 08-10-2004 14:20:57 ]
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_22489703
Zonder geld is er ook geen structuur op te bouwen voor het betalen van belasting. Of in ruimere zin: Van ieder individu een bijdrage vragen ten algemene nutte.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 14:26:37 #77
83951 rashudo
project 2501
pi_22489718
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 14:15 schreef jogy het volgende:
Geld -op zich- is geen slechte uitvinding, net als een geweer geen slechte uitvinding is. Maar op een gegeven moment is er toch iets fout gegaan volgens mij. Kijk, wij kunnen hier in het glorieuze Europa wel zeggen dat geld goed is en dat de economie hartstikke lekker werkt voor ons en dat is op zich waar, we kunnen er zelf voor kiezen om een parttime baantje te nemen en met 5 mensen een 2 kamer appartement te huren terwijl we elke dag brood eten en de gratis metro lezen.

Maar het nadeel van deze constructie wat we nu hebben is dat de mensen in Afrika er anders over denken [afbeelding]. We hebben hier voedseloverschotten die gewoon vernietigd worden in plaats dat het naar Afrika verscheept wordt oid. Op zich zou niemand op deze wereld honger hoeven te lijden met wat we nu aan kennis bezitten maar dat doen we niet omdat het economisch gezien niet constructief zou zijn om de hele wereld op hetzelfde economische niveau te tillen, waar krijgen we dan de goedkope spullen vandaan?

Neh, ergens op de weg naar wat we nu hebben is het monetaire systeem de verkeerde kant op gegaan, en het zal veel bloed zweet en tranen kosten voordat we daar een oplossing voor hebben gevonden.
En dan is het nog zo leuk dat als we wel eten naar Afrika verschepen, dat ze het dan gebruiken om de soldaatjes te voeren. Die overigens rond lopen met onze wapens.
Their eyes opaque.
pi_22489747
De meeste honger wordt geleden in onvrije economische systemen.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 14:40:52 #79
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_22490047
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 14:26 schreef rashudo het volgende:

[..]

En dan is het nog zo leuk dat als we wel eten naar Afrika verschepen, dat ze het dan gebruiken om de soldaatjes te voeren. Die overigens rond lopen met onze wapens.
En die soldaatjes hebben ze weer omdat ze geen welvaart hebben daar. Geen geld om lekker te leven of zelfs te eten.

kip <> ei verhaal.
Vrijheid
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 14:55:03 #80
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_22490321
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 14:40 schreef jogy het volgende:
En die soldaatjes hebben ze weer omdat ze geen welvaart hebben daar. Geen geld om lekker te leven of zelfs te eten.
Ik ben met je eens dat het anders zou moeten. Ik zie alleen niet in waar ruilhandel hier zo'n verbetering in zou brengen. In sommige landen hebben ze niks te exporteren behalve zand. De enige manier om het op te lossen is dan om sociaal daar mee om te gaan en ze te ondersteunen maar helaas vinden veel mensen een wagenpark en een tuin van tig vierkante meter belangrijker. Mss als er een NWO komt is dit beter op te lossen.
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 15:20:46 #81
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_22490904
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 14:55 schreef livEliveD het volgende:
Ik ben met je eens dat het anders zou moeten. Ik zie alleen niet in waar ruilhandel hier zo'n verbetering in zou brengen. In sommige landen hebben ze niks te exporteren behalve zand. De enige manier om het op te lossen is dan om sociaal daar mee om te gaan en ze te ondersteunen maar helaas vinden veel mensen een wagenpark en een tuin van tig vierkante meter belangrijker.
Ruilhandel is ook helemaal geen goed alternatief, het is gewoon de domme versie van het monetaire systeem . Je kan niet je vis op de bank zetten en verwachten dat er na 2 jaar een paar vissen bij zijn gekomen . Nee, op dit moment moet men eens inzien dat je niet leeft voor de economie, ik bedoel, geld is op dit moment grotendeels digitaal. Als morgen iedereen al het geld wat ze hebben uit de economie trekken en in een oude sok onder het bed verstoppen zullen er een hele zooi mensen van een kouwe kermis thuis komen omdat de banken niet kunnen betalen .

We werken op dit moment voor lucht mên, vals geld dat dus niet vals is omdat de banken het doen, dus dan is het okay! In Amerika hebben bedrijven hun werknemers genaaid door ze 'voordelige' aandelen aan te bieden, waardoor iedereen aandelen ging kopen en die dus omhoog gingen. Op een gegeven moment is dat kaartenhuis inelkaar geklapt en zijn heel wat mensen hun spaargeld kwijt geraakt terwijl de grote bazen een paar weken ervoor stilletjes hun geld eruit hadden getrokken met dubbele winst en de rest wat vrij kwam na de crash naar binnen konden harken. Er zijn bedrijven die een levensverzekering op hun werknemers hebben afgesloten, en weet je waar het geld heen gaat als die persoon dood gaat? Niet naar de nabestaanden maar naar het bedrijf zelf. Tof.
quote:
Mss als er een NWO komt is dit beter op te lossen.
Ja, kom, we kunnen de Amerikanen wel vertrouwen met hun NWO. Goed idee.
Vrijheid
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 15:36:20 #82
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_22491318
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:20 schreef jogy het volgende:
Ja, kom, we kunnen de Amerikanen wel vertrouwen met hun NWO. Goed idee.
Nee zeker niet . Maar een NWO heeft wel voordelen (In Darfur hadden we bv sneller kunnen ingrijpen zonder eerst te hoeven bakkeleien of we onze handen niet te hard branden. Meer samenwerking etc.). Ook nadelen zeker maar zoals het nu is kan ik de wereld niet echt toejuichen. Hetgeen me bij de volgende vraag brengt. Als je eenmaal aan de top zit wordt je dan zo egocentrisch of zijn het de mensen die het al zijn die aan de top belanden?
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 15:38:28 #83
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_22491367
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:20 schreef jogy het volgende:

Er zijn bedrijven die een levensverzekering op hun werknemers hebben afgesloten, en weet je waar het geld heen gaat als die persoon dood gaat? Niet naar de nabestaanden maar naar het bedrijf zelf. Tof.
Serieus? Met medeweten van die werknemers? Ziek.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 15:53:13 #84
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_22491727
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:38 schreef Copycat het volgende:
Volgens mij stond er ooit een artikel over in de Elsevier. Af en toe gebeuren zieke dingen voor geld
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 15:53:24 #85
45206 Pietverdriet
pi_22491730
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 14:27 schreef Monidique het volgende:
De meeste honger wordt geleden in onvrije economische systemen.
Alle hongersnood in de 20ste eeuw heeft politieke oorzaken gehad.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 15:54:59 #86
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_22491769
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Alle hongersnood in de 20ste eeuw heeft politieke oorzaken gehad.
En verandering van het weer
pi_22491770
Oftewel geld is niet het probleem maar hoe de mens ermee omgaat. Volgens mij ging het monetaire systeem de verkeerde kant op toen er te hoge winsten werden gemaakt. Een product verkopen voor meer dan de eigen waarde is prima, maar niet als dat buitensporig wordt en dat is inmiddels allang het geval. Designer kleding bv., bepaalde automerken waar je status koopt etc. laat staan dat diversiteit helemaal niet nodig is, maarja mensen willen zich nu eenmaal graag onderscheiden van elkaar en een identiteit uitdrukken. Het idee dat er 1 groot bedrijf komt waar alles wordt gemaakt in diversiteit is natuurlijk niet haalbaar aangezien mensen concurrentie nodig hebben om vooruit te komen en niet vaak uit zichzelf iets doen.
In Nederland gezien zou het spenderen van geld door de regering al veel schelen en regels als bv. een mens mag niet meer dan 2 huizen bezitten (tegen de huisjesmelkers en steeds hoger wordende huizenprijzen enzo).
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:36 schreef livEliveD het volgende:
Nee zeker niet .
Idd, een land wat zijn eigen zaakjes niet op orde kan brengen kan dat wereldwijd al helemaal niet. Toch zou zo'n NWO ook voordelen hebben zoals samenwerking. De vraag is hoe een land als de VS die samenwerking invulling zou geven. Als er 1 iemand aan de top zit dan geld dat macht corrupt maakt, wat zichzelf in het verleden vaak genoeg heeft bewezen (of de drang naar macht komt alleen voor bij egocentrische mensen zoals je aangaf).
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 15:55:59 #88
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_22491794
Op dit moment is er gewoon geen manier om over te schakelen naar een minder inhalig economisch systeem want dan gaat iedereen meteen weer aan het communisme denken en koude rillingen over hun rug voelen, terwijl men ook uit zichzelf iets zou kunnen doen maarja, dat is weer te veel moeite . Ik doe daar trouwens ook aan mee hoor, ben zo lui als dikke stront.

We graven ons eigen graf en iedereen draagt z'n steentje bij. Komt uiteindelijk allemaal wel goed.

En op dit moment zjin er geen werkbare alternatieven voor de economie, want op 1 of andere manier moet je de neuzen dezelfde kant op krijgen en geld doet dat dus.
Vrijheid
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 15:57:29 #89
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_22491837
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:38 schreef Copycat het volgende:

[..]

Zonder medeweten dus.

Het is later bekend geworden en er is nog een schandaal over geweest .
Vrijheid
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 23:12:24 #90
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_22501398
ik strijd al.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 23:26:12 #91
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_22501774
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 23:12 schreef BaajGuardian het volgende:
ik strijd al.
druppel op een hete plaat mên..
Vrijheid
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 00:41:54 #92
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_22503850
klopt
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_22508954
quote:

Dit geeft allerlei problemen. Zoals hoeveel koeien is een schaap waard fzo, snap je? Geld is nodig, je kan een koe ook niet splitsen. En als je vaste waardes toekent aan kleinere dingen dan krijg je ook geld, maar dan noemt het bijvoorbeeld koeienbillen fzo.

Geld is noodzakelijk. Een wereld zonder geld werkt gewoon niet. Vergeet niet dat geld niet alleen dingen tegenhoudt maar ook een enorme motivator is.
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 12:27:51 #94
45206 Pietverdriet
pi_22508988
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:54 schreef livEliveD het volgende:

[..]

En verandering van het weer
Nee, alle hongersnoden in de 20ste eeuw waren politiek veroorzaakt.
Triest, maar waar.
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 12:29:25 #95
45206 Pietverdriet
pi_22509017
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:57 schreef jogy het volgende:

[..]

Zonder medeweten dus.

Het is later bekend geworden en er is nog een schandaal over geweest .
wat is er eigenlijk tegen dat een bedrijf zich hiervoor verzekerd?
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 16:57:24 #96
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_22513169
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 12:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, alle hongersnoden in de 20ste eeuw waren politiek veroorzaakt.
Triest, maar waar.
Volgens mij is de vergroting van de woestijn en de toenemende droogte vaak de oorzaak van het mislukken van oogsten. Tuuwk hoeft dit geen hongersnood te worden als we zouden ingrijpen. Wat dat betreft kun je het politiek zien idd
pi_22518081
Waar gáát dit over?

Geld = abstracte ruilhandel = uiteindelijk een 'afdekken' van de materiele behoeftes.

Waardoor we dus de handen en de geest meer vrij zouden kunnen krijgen voor spirituele ontwikkeling. Spirituele ontwikkeling ja - het aandachtsgebied van dit forum.

Het geboren worden betekent ook mens worden, en spiritueel kunnen zijn. Zijn daarmee alle geboortes ook truth-onderwerpen? Oftewel, gaat dit nog over iets truthigs of niet..?
  zondag 10 oktober 2004 @ 00:10:11 #98
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_22523415
Tja, ej sommige mensen verwachten dat de mens in het algemeen kan functioneren zonder bepaalde structuren. En dat kan niet. Ja, dat is jammer. Maar ook iets om je bij neer te leggen. In mijn ogen dus ook een beetje een onzin-topic.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  zondag 10 oktober 2004 @ 08:41:45 #99
91333 displission
pi_22528154
iteejer het draait om heel veel dingen in dit topic.

Teneerste: ik heb wel eens in truth een dollarbiljet gezien, laatst werden ze zelfs nog grondig geanaliseerd op teksten. Ikzelf ben van mening dat geld een van de laatste middelen is die we niet nodig hebben als we willen "vliegen". Het houdt je in de ban. Heel veel mensen (denk ik) willen nog en eens niet verder denken dan geld omdat het voor hun daar om draait. Ze vergeten/missen dan eigenlijk de rest van de spirituele beleving en zijn daardoor gebonden aan grenzen.

Met dit laatste bedoel ik door het creeeren van een materieele wereld mis je eigenlijk (athans sommigen en misschien wel de meesten)het spirituele stuk wat nog uitgebreid dient te worden.

Heel veel mensen kunnen goed naast geld leven en zowel spirtueel als met geld geld bezig zijn, maar ik ben van mening dat de meerderheid van de bevolking wordt onderdrukt door het geld. Er zijn al een aantal voorbeelden tevoorschijn gebracht. Ontwetenheid van het spirtuele zou kunnen vervagen als dat wat we zo nodig hebben er niet meer is of zou zijn. Er zou dan een totale omwenteling plaatsvinden als het geld in een keer verdwenen is of als we daar voor zouden kiezen. Dan al niet weg te nemen het feit dat arm en rijk een zouden worden. Nu is er dualiteit in dat geheel. Waar ik op doel is eenheid. En in dit topic zou dan ook gelijk 2012 ten sprake moeten komen of in ieder geval. Wat is eenheid? Is het geld laten verdwijnen? Waar zou dat kunnen beginnen en waar zou het eindigen.

Tentweede ik snap je post niet helemaal iteejer.
pi_22528201
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 08:41 schreef displission het volgende:
Tentweede ik snap je post niet helemaal iteejer.
Ik bedoelde het imo duidelijk is dat overheersende aandacht voor het materiele leidt tot minder aandacht voor het spirituele.

Maar dat anderzijds de perfectionering van het materiele er ook toe kan leiden dat je er geen aandacht meer aan hoeft te geven (want je hebt in dat geval geen honger, je hebt geld, je hebt een auto, een huis, etc), en dus op die manier weer het spirituele ruimer baan kan geven.

Onder perfectionering van het materiele valt dus bv ook het oplossen van armoede, ook op internationaal niveau. Ik zie het op zichzelf niet als tegenstelling. De keus van het individu kan het een eenzijdige keus maken, maar opzichzelf is geld imo neutraal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')