abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22466297
Luchtmacht wil meer allochtonen in dienst
Donderdag 7 oktober 2004 - EINDHOVEN – De krijgsmacht wil actiever gaan werven onder minderheden. De Koninklijke Luchtmacht begon gisteren op de Vliegbasis Gilze-Rijen met een campagne onder de Turkse gemeenschap. Op 1 november krijgt deze wervingsactie een vervolg op de Vliegbasis Eindhoven. Dan zullen leden van de Surinaamse en Antilliaanse gemeenschap worden uitgenodigd voor een kennismaking met de Luchtmacht.

„Doel was nu om eerst de ouders van potentiële kandidaten te informeren over de Luchtmacht, omdat we de indruk hebben dat er nogal wat misverstanden bestaan over wat de Luchtmacht is“, zegt majoor M. Simons. „Vaak beperkt de kennis zich tot speelfilms over de Amerikaanse luchtmacht. Maar dat is toch geheel iets anders.“ Ook is volgens hem niet bekend dat er voor moslims allerlei speciale voorzieningen zijn. In Gilze-Rijen waren zestig Turks-Nederlandse ouders aanwezig.

Ook de Marokkaans-Nederlandse gemeenschap zal in de nabije toekomst geïnformeerd worden over beroepskansen bij de Luchtmacht. Maar plaats en tijd zijn nog niet bekend.

Bron:Eindhovens Dagblad.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat vinden jullie?
Een goede of een slechte ontwikkeling?
Men zegt wel eens dat de krijgsmacht (en politie) een afspiegeling zou moeten zijn van de maatschappij. Op zich kan ik mij daar prima in vinden, echter niet dat dit straks gaat leiden tot "positieve discriminatie" bij de aanname van open vacatures bij de Luchtmacht.
Whatever happens, stick together.
United we stand.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 14:37:06 #2
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_22466382
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 14:33 schreef Chaveiro het volgende:
Ook de Marokkaans-Nederlandse gemeenschap zal in de nabije toekomst geïnformeerd worden over beroepskansen bij de Luchtmacht. Maar plaats en tijd zijn nog niet bekend.
Ik word zeer vaak geïnformeerd over beroepskansen bij de Luchtmacht. Leest de Marokkaans-Nederlandse gemeenschap geen tijdschriften en kranten en kijken ze geen TV ofzo?
  donderdag 7 oktober 2004 @ 14:41:29 #3
262 Re
Kiss & Swallow
pi_22466480
Naar goed Amerikaans model, daar recruteren ze voornamelijk in kansarme (minderheids) groepen.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 7 oktober 2004 @ 14:42:29 #4
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_22466506
Ben tegen positieve discriminatie, je moet iemand om zn kwaliteiten kiezen niet om huidskleur geloof afkomst ect.
mai pen rai
  Moderator donderdag 7 oktober 2004 @ 14:43:54 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_22466533
waste of money

laat ze zelf naar de banenwinkel stappen net als iedereen, what's next info avonden voor dikke mensen? homosexuelen? dierenkooischoonscheppers?

zolang ze gewoon vloeiend Nederlands spreken mogen ze dr van mij bij net als de rest van Nederland
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_22466545
dat mag niet!!!
schandalig, waar gaat het heen met dit land
Megumi, Crystal k. en Papa Bouba Diop van Fulham
--gedeelte sig verwijderd door FA, niet terugplaatsen--
pi_22466553
geweldig idee
  donderdag 7 oktober 2004 @ 14:46:27 #8
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_22466583
Zoeken ze kamikazepiloten ofzo?

Ik vind ook dat ze niet moeten selecteren op afkomst of huidskleur, maar gewoon op kwaliteiten...
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_22466779
Idd, selecteren op kwaliteiten. Die mensen die geintereseerd zijn hadden wel allang hun weg naar de banenwinkel gevonden.
Waar zoals het artikel ook al schreef bestaat er een nogal vervormd beeld van de Luchtmacht en denkt men gelijk aan "Top Gun, Iron Eagle etc etc".
En om dat beeld iets te weerleggen denk ik dat an sich dit niet echt verkeerd is, zolang het maar geen "positieve discriminatie" in de hand gaat werken.

De Luchtmacht btw verschilt erg sterk dan de overige 3 krijgsmachts delen. De Luchtmacht werkt meer bedrijfsmatig is mijn ervaring. (deze ervaring stamt vanuit 1992, dienstplicht)

Maar kwaliteit, idd, dat moet voorop staan. En op welke manier er dan mensen geworven kunnen worden zal mij eerlijk gezegd worst wezen, als die goede krachten maar komen, Turk, Marokkaan, Surinamer, Belg, Duitser of wat dan ook.

Zeg sp3c, weet jij toevallig of het 40 Squadron nog bestaat?
kan er weinig over terugvinden.
(laat maar ik lees net dat de " rode bef" is samengegaan in andere squadrons)
United we stand.
pi_22466792
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 14:44 schreef fayakill het volgende:
dat mag niet!!!
schandalig, waar gaat het heen met dit land
En waarom mag het dan niet volgens jou?
United we stand.
pi_22466809
Kansloze actie. Geen echte Turk die het in zijn hoofd zal halen om NL te dienen als hij Turkije kan dienen. Of het moet voor het salaris zijn, dan is het goed
  Moderator donderdag 7 oktober 2004 @ 14:59:00 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_22466873
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 14:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Kansloze actie. Geen echte Turk die het in zijn hoofd zal halen om NL te dienen als hij Turkije kan dienen. Of het moet voor het salaris zijn, dan is het goed
het idee is dan ook om Nederlanders met Turkse ouders oid te ronselen, geen echte Turken
pi_22466917
quote:
Kansloze reactie van jou
Mijn buddy die ik toegewezen kreeg, Iranier van afkomst, heeft het reuze naar zijn zin, en doet liever zijn taak in het NL leger dan dat van zijn thuisland. Hij heeft inmiddels de KMA afgerond en is nu kapitein. De rotzak
United we stand.
  Moderator donderdag 7 oktober 2004 @ 15:04:04 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_22466970
mjah kirmizibeyaz is nogal een troll
  donderdag 7 oktober 2004 @ 15:06:24 #15
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22467029
Dit soort allochtonen?

Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  donderdag 7 oktober 2004 @ 15:10:57 #16
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_22467123
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:06 schreef Kaalhei het volgende:
Dit soort allochtonen?

[afbeelding]
.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 15:15:45 #17
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_22467241
quote:
Dit soort allochtonen?

[afbeelding]
Precies! Daar win je de oorlog wel mee!
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Moderator donderdag 7 oktober 2004 @ 15:15:49 #18
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_22467243
quote:
Dit soort allochtonen?

[afbeelding]
nee ik denk dat ze vooral levende exemplaren willen hebben
pi_22467621
quote:
Dit soort allochtonen?

[afbeelding]
En dan een autochtoon aannemen die, laten we zeggen, neo-fascistisch is aangelegd.
Zoals de reeds ge-executeerde Oklahoma bomber.
Goed konings koppel heb je dan.
United we stand.
pi_22467723
Ik heb echt een k*nk*rhekel aan positieve discriminatie.
je kent mijn status bewapend met wapens geen vastgoedmagnaat maar ze houden me in de gaten
  donderdag 7 oktober 2004 @ 16:13:21 #21
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_22468542
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 14:33 schreef Chaveiro het volgende:

Op zich kan ik mij daar prima in vinden, echter niet dat dit straks gaat leiden tot "positieve discriminatie" bij de aanname van open vacatures bij de Luchtmacht.
Hoeveel moeite heeft het leger tegenwoordig om de vacatures te vervullen? Een paar jaar geleden was dat toch vrij lastig?
pi_22468795
Tegen! Als ik me ergens aan erger m.b.t. het leger, dan is het wel het ontbreken van eenheid, esthetische eenheid.

Soldaten op een rij, de een lang, de ander kort, de een zwart, de ander lichtbruin en weer een ander blank. Nee, dat vind ik geen gezicht. Het is verdomme geen circus!
Realist met politiek incorrecte denkbeelden...
pi_22468815
Die kunnen opleiding volgen tot kamikaze piloot
Als we maar gelukkig zijn...
  Moderator donderdag 7 oktober 2004 @ 16:26:14 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_22468834
klets toch niet zo stom

zolang het nog niet mogelijk is om mensen te klonen krijg je dit soort verschillen
pi_22468865
ik vind dat er vanaf nu alleen nog maar gehandicapte mensen mogen aangenomen. het liefst in rolstoel
je kent mijn status bewapend met wapens geen vastgoedmagnaat maar ze houden me in de gaten
pi_22468887
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 16:26 schreef sp3c het volgende:
klets toch niet zo stom

zolang het nog niet mogelijk is om mensen te klonen krijg je dit soort verschillen
Je kunt mensen er wel op selecteren.

Zo maken de SS'ers van toen kwa uiterlijk 10.000x meer indruk op mij dan bijvoorbeeld het huidige Amerikaanse leger. Eenheid imponeerd en intimideerd.

En jij?
Realist met politiek incorrecte denkbeelden...
pi_22468930
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 16:24 schreef Darth-Vader het volgende:
Tegen! Als ik me ergens aan erger m.b.t. het leger, dan is het wel het ontbreken van eenheid, esthetische eenheid.

Soldaten op een rij, de een lang, de ander kort, de een zwart, de ander lichtbruin en weer een ander blank. Nee, dat vind ik geen gezicht. Het is verdomme geen circus!
!
pi_22469093
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 16:28 schreef Darth-Vader het volgende:

[..]

Zo maken de SS'ers van toen kwa uiterlijk 10.000x meer indruk op mij dan bijvoorbeeld het huidige Amerikaanse leger. Eenheid imponeerd en intimideerd.

En jij?
Of het nou een neger is die een MP5 tegen m'n slaap aandrukt of een Chinees. Jij zou bij de Chinees anders reageren?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_22469110
quote:

[..]

En jij?
Nee, jij hebt gewoon een fetish voor meedogenloze blonde mannen, of wat daarvoor moet doorgaan. Gelukkig heeft de Amerikaanse legerleiding niet te kampen met waandenkbeelden over lengte en afstamming van de soldaten.

En, gefeliciteerd, ''imponeerd'' en ''intimideerd'' zijn twee van de meest imponerende en intimiderende taalfouten die ik ooit heb gezien.
  Moderator donderdag 7 oktober 2004 @ 16:49:13 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_22469370
quote:

[..]

ja dat zijn ze nu ook van plan met allochtonen en dat vind ik een waste of cash ... laat ze mensen selecteren op kwaliteit dan kan het me niet schelen hoe ze eruit zien
quote:

En jij?
dat imponeren en intimideren komt bij mij toch vooral doordat de SS'ers te boek gingen als massamoordenaars
  Moderator donderdag 7 oktober 2004 @ 16:50:27 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_22469396
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 16:36 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Of het nou een neger is die een MP5 tegen m'n slaap aandrukt of een Chinees. Jij zou bij de Chinees anders reageren?
ja want daarvan wordt hij niet geintimideerd

besides ... het is de fok!king luchtmacht, tegen de tijd dat die dichtbij genoeg bent dat je hun gezichten kunt herkennen ben je dood of krijgsgevangen ... als het goed is
pi_22469510
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 16:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja want daarvan wordt hij niet geintimideerd

besides ... het is de fok!king luchtmacht, tegen de tijd dat die dichtbij genoeg bent dat je hun gezichten kunt herkennen ben je dood of krijgsgevangen ... als het goed is
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  donderdag 7 oktober 2004 @ 16:56:11 #33
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_22469527
quote:

[..]

En jij?
Dus een bataljon of squadron van 100% , Surinamers, Antillianen, Friezen, Turken of Marokkanen (laat ik ze zo maar even noemen, al zijn het natuurliljk 100%Nederlanders ) maakt wel indruk op je? Omdat dat esthetisch gezien eenheid van uiterlijk is?

tssk tssk tssk tssk tssk tssk
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 7 oktober 2004 @ 16:58:52 #34
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_22469603
Hoe zit het eigenlijk met andere nationaliteiten? Mag je wel dienen in het Nederlandse leger als je alleen een Turks paspoort hebt?
  Moderator donderdag 7 oktober 2004 @ 17:06:06 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_22469779
lijkt me niet

maar ik weet het eigenlijk niet
  donderdag 7 oktober 2004 @ 17:13:26 #36
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_22469965
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 16:58 schreef freako het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met andere nationaliteiten? Mag je wel dienen in het Nederlandse leger als je alleen een Turks paspoort hebt?
Nee. Je moet Nederlander zijn, maar je mag wel over een dubbele nationaliteit beschikken. Alhoewel dat laatste al enige tijd bediscussieerd wordt.

Ik ken verschillende militairen die, om in Nederlandse krijgsdienst te kunnen, genaturaliseerd zijn. Een ervan is de (voormalig?) basiscommandant van Soesterberg, dat was ooit een Canadese F-18 piloot..
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 7 oktober 2004 @ 17:16:06 #37
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_22470023
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 17:13 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Nee. Je moet Nederlander zijn, maar je mag wel over een dubbele nationaliteit beschikken. Alhoewel dat laatste al enige tijd bediscussieerd wordt.

Ik ken verschillende militairen die, om in Nederlandse krijgsdienst te kunnen, genaturaliseerd zijn. Een ervan is de (voormalig?) basiscommandant van Soesterberg, dat was ooit een Canadese F-18 piloot..
Ach wat stom, dat had ik kunnen weten... Bij mij in het dorp woonde een aantal jaar geleden een Brit die zich had laten naturaliseren tot Nederlander om F-16's te kunnen vliegen.
pi_22470102
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 16:37 schreef Johan_de_With het volgende:
En, gefeliciteerd, ''imponeerd'' en ''intimideerd'' zijn twee van de meest imponerende en intimiderende taalfouten die ik ooit heb gezien.

Ik ben trouwens voorstander van militaire parades naar Noord-Koreaans model op feestdagen!
Op die manier hebben we nog een beetje plezier van ons defensiebudget
Vrijwillig gebanned
pi_22471626
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 16:24 schreef Darth-Vader het volgende:

Als je een beetje had opgelet dan zijn de rijen tijdens officiele aangelegenheden en parades wel degelijk ingedeeld op lengte.
Kort gaat voor, lang achter.

Moet het leger dan alleen op kleur gaan keuren? Of op lengte omdat het tijdens parades er dan beter uitziet? Keep on dreaming my friend.

Kijk eens beter als je weer een parade ziet, en let dan eens op de slagorde, kort voor, lang achter
United we stand.
pi_22471757
quote:

[..]

En jij?
Het ziet er strak uit op beelden die men wel eens ziet ja, de manier van marcheren.
Maar ook bij de SS had men lengte verschillen, dus jou bout redenering vervliegt als verdampte alcohol.
Daarbij, de SS (weet je wat die afkorting uberhaubt betekend?), was een keur korps dat deed wat de Wehrmacht niet kon of wilde doen. Trouwens, er is ook nog verschil tussen de "Waffen SS" en de echte SS.
Dat terzijde.

Als ik mijn oude eenheid zie marcheren dan ziet het er strak uit, met opgeheven hoofd lopen ze voor de koets tijdens prinsjesdag. Ga eerst eens kijken voordat je commentaar leverd.
United we stand.
pi_22471801
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 17:20 schreef MartinusMagnus het volgende:

[..]

Ik ben trouwens voorstander van militaire parades naar Noord-Koreaans model op feestdagen!
Op die manier hebben we nog een beetje plezier van ons defensiebudget
Ik denk niet dat de gewone soldaat van de infanterie dat leuk zal vinden
Om op parade te gaan voor JPB.
De huidige soldaat wilt liever zijn werk doen en niet aan dat clowneske gedoe zoals parades lopen meedoen.
United we stand.
pi_22471844
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 16:58 schreef freako het volgende:
Ik heb eens gelezen dat in belgie iedereen dienst kan nemen in de belgische strijdkrachten. Men moest geloof ik wel een contract tekenen oid.
Ik weet er het fijne niet van, maar, sorry en met respect, ik denk dat ze meer bedoelen mensen zonder dubbel paspoort die die optie kunnen vervullen.
United we stand.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 18:58:20 #43
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_22472020
quote:
Maar dan ben jij zeker wel in het Turkse leger geweest als dienstplichtig soldaat, of niet KB?

Of is dit een staaltje salon-partriotisme?
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 19:01:30 #44
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_22472100
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 18:37 schreef Chaveiro het volgende:
Moet het leger dan alleen op kleur gaan keuren?
Operation Human Shield en operation Get Behind The Blackies. .
pi_22472141
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 18:58 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar dan ben jij zeker wel in het Turkse leger geweest als dienstplichtig soldaat, of niet KB?

Welnee joh.
Gewoon "bravoure praat".
Veel Turken ontduiken juist hun dienstplicht, omdat ze weten dat het leven in Nederland toch wat fijner is dan dienst nemen in het Turkse leger als ze worden opgeroepen voor hun nummer.

Als KB echt lef had, zou hij idd zijn dienst vervullen. Maar ik geloof dat dat iets te zwaar voor hem is.
United we stand.
pi_22472183
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 19:01 schreef Lithion het volgende:

[..]

Operation Human Shield en operation Get Behind The Blackies. .
Sorry wat???
"get behind the Blackies"??
United we stand.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 19:08:44 #47
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_22472264
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 19:05 schreef Chaveiro het volgende:

[..]

Sorry wat???
"get behind the Blackies"??
Check South park: Bigger, Longer & Uncut
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  donderdag 7 oktober 2004 @ 19:09:06 #48
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_22472271
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 14:41 schreef Re het volgende:
Naar goed Amerikaans model, daar recruteren ze voornamelijk in kansarme (minderheids) groepen.
Precies.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_22472500
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 19:08 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Check South park: Bigger, Longer & Uncut
Ohh "South Park". ok.
Daar kijk ik niet naar, wat een poppenkast is dat, en erg irritant met die geluidjes. Een " Tamagochi (weet ik veel hoe men dat schrijft), is er niks bij).
United we stand.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 20:35:58 #50
97745 Thorical
finding a way
pi_22474567
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 18:58 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee hoor,KB doet aan olieworstelen op de PC.
Kijk eens verder naar die postings van die Griek en je weet precies wat St. Klaas in z'n vat vond
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')