JIJ NIET!quote:Op donderdag 7 oktober 2004 09:14 schreef Catootje het volgende:
wat een heerlijk ventje, inderdaad boodschappenmateriaal....
niet verder vertellen hoor, maar gewoon via de site van tpg-post ...sssstquote:Op donderdag 7 oktober 2004 13:41 schreef phluphy het volgende:
Heavenswoman Jij ook enorm bedankt voor het lieve kaartje.En wat is dat gaaf, die voorkant zo bedrukt ! (achterkant ook trouwens). Het ziet er zo professioneel uit, hoe heb je dat gedaan?
![]()
![]()
Het is voor jullie nu moeilijker om verschil te maken zoals in het ziekenhuis zeggen "kindjes zoals Danyel" en "gewone" kindjes. Ik wil je alleen maar laten zien dat ieder kindje die dingen heeft. Elk kindje wil toch het liefst vast gehouden worden? De liefde voelen van zijn/haar mama en papa? Ik wou een beetje ongerustheid wegnemen bij je en laten zien dat jullie heel erg de goeie kant op gaanquote:Op donderdag 7 oktober 2004 13:51 schreef phluphy het volgende:
Anitra Ik voel me een beetje een sukkel, nu ik lees dat "gewone" kindjes toch ook een beetje dezelfde gewoontes hebben. Het zal ook wel komen omdat ze in het ziekenhuis altijd praten over "kindjes zoals Danyel". Het is in elk geval fijn om te lezen, mijn zorgelijke gevoel is al minder.
Bij bijvoorbeeld "de Tuinen", de meeste reformwinkels en zelfs soms bij de Etos (al hebben ze daar meestal niet de babylijn. Een apotheek zou het eventueel wel kunnen bestellen denk ik, maar dan duurt het even.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 13:51 schreef phluphy het volgende:
Plunderbunny Geeft niets dat je reclame maaktIk sta overal voor open en wil gewoon alles proberen, als het maar helpt. Waar zijn de spullen van Weleda te koop?
Ik ben met name geïnteresseerd om wat je schreef over die "prikkels", omdat dat nou precies is waar Danyel onrustig van wordt. En vaak zijn het dan zijn eigen prikkels, hij kan zichzelf erg onrustig maken. Maar ook prikkels van buitenaf kan hij soms erg vervelend vinden.
Ik wou graag gedaan tegen je zeggen, maar dat is helemaal niet wat ik bedoel; het is met alle liefde gedaanquote:Op donderdag 7 oktober 2004 13:41 schreef phluphy het volgende:
Luchtbelleke en JolieHeel erg bedankt voor jullie mooie kaartje en de prachtige "guardian angel" . In Nijmegen had een kindje ook zo'n "guardian angel" boven zijn bedje hangen en daar was ik zo jaloers op ! En nu heeft Danyel er ook één
![]()
![]()
![]()
![]()
Onze Prenatal wel, maar ik weet niet of het per filiaal verschillend is.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 09:18 schreef Martineke het volgende:
prenatal heeft die ook van die welede producten??
zal ik wel weer scheel zijn geweestquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 09:26 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Onze Prenatal wel, maar ik weet niet of het per filiaal verschillend is.
En hierom vind ik je nou zo'n gaaf wijf!quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 09:05 schreef phluphy het volgende:
@modjes: ik stel voor dat, nadat Danyel thuis is, geen nieuw apart topic meer te openen. Ook al is Danyel geen "gewoon" kindje, hij is dan wel "gewoon een kindje thuis". Ik kan dan verder posten in het babytjes- en moeders topic. Wat vinden jullie ervan?
Inderdaad! Ik sluit me bij BE aan. Al open je nog een ziljoen Danyel topics, ik vind het prachtig. Maar je kan ook lekker verder gaan in het babietjestopic. Wat jij wilt.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 10:03 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En hierom vind ik je nou zo'n gaaf wijf!
Van mij mag je nog 100 Danyel topics openen! geen idee wat de andere 2 ervan vinden.Maar ik kan me idd ook wel goed voorstellen dat je de 'gewone' stroom in wil doen en lekker met de andere moeders mee wil 'mutsen' over de babietjes.
let op dat ze je niet de olie meegeven om in bad te doen maar de babybad-melk. Die werkt veel beter. De olie is ook lekker, maar erg vet en je moet goed oppassen dat ze dan niets per ongeluk binnen krijgen omdat het niet zo goed met het water vermengd.quote:Verder ben ik echt heel blij met al die verhalen van andere moeders. Het stelt ons enorm gerust, vooral omdat die onrust van voorbijgaande aard is. We stellen ons dus in op een paar moeizame maanden met de hoop dat het daarna beter gaat.
En straks ga ik snel langs Prenatal om wat van die Weleda spullen te kopen (badolie en buikjesolie).
Bedankt allemaal voor de tips![]()
Prachtig !! :')quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 13:44 schreef Rottdog het volgende:
Danyel = > God is mijn rechter
Een naam om trots op te zijn
Danyel straalt blijheid uit,
wil zich pas op late leeftijd binden,
is vrijgevig en eerlijk,
staat altijd voor anderen klaar.
Is een harde werker en zal het nog ver schoppen.
Heeft een groot enthousiasme en is zeer vitaal.
quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 09:27 schreef Sugar het volgende:
Alles komt goed, meisje, want jullie staan er symbool voor!!!![]()
We hebben in december een afspraak voor een EEG én een bezoek aan de kinder-neuroloog (beide in Nijmegen). Verder is er geen duidelijkheid. Soms vergeten we dat Danyel hersenbeschadiging heeft, hij ziet er zo gewoon uit, en hij gedraagt zich zoals elke baby van 4 weken. We weten zelfs niet eens zeker of zijn onrust echte onrust is en niet bijv. krampjes. Dat is soms wel frustrerend.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 09:24 schreef lady-wrb het volgende:
pluphy, zijn er nog onderzoeken naar de hersenfuncties bij danyel gedaan? is er al wat duidelijkheid?
Vandaag al helemaal ! Hij was de hele dag heerlijk ontspannen, veel slapen en makkelijk te troosten (niet eens echte huilbuien, alleen een beetje gemekker).quote:het gaat allemaal zooooo goed met hem
inderdaad, daar ben ik het helemaal mee eens! Mooi gezegd Anitra!quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 21:09 schreef Anitra het volgende:
Misschien is het juist wel goed dat je af en toe vergeet dat Danyel een hersenbeschadiging heeft. Daardoor zie je hem zoals hij is en niet wat er gezegd word dat hij is. En kun je ook genieten van hem zoals hij is, zo groei jij met hem mee en hij met jou.
Dus blijf genieten tussen de zorgen door.
De olie is prettig om mee te masseren en als je een klein beetje in een potje of flesje met wat warm water doet en dan goed schudt wil het wel een beetje door het badwater mengen maar het gevaar blijft dat het als een laagje op het water ligt. Niet goed als ze het binnen krijgen. Ik krijg helaas van Weleda geen proefmonstertjes badmilk meer, anders kon ik je wat toesturen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 20:55 schreef phluphy het volgende:
Plunderbunny (en anderen) Ik heb de Weleda buikjesolie gevonden! Prénatal had wel Weleda produkten, maar niet de buikjesolie. Gelukkig had "de Kruiderij" het wel.
Helaas heb ik dus wél de bad-olie in plaats van de melk (niet goed opgelet)Maar ik kan het nog wel ruilen denk ik.
Grrrrr....hier kan ik me echt kwaad om maken. Als kraamverzorgster zie ik gezinnen die de volledige acht uur per dag krijgen, tien dagen lang maar dat totaal niet nodig hebben of nog erger: daarvan maar drie uur per dag op willen maken.quote:Vandaag hoorden we dat we maar 3 x 3 uur kraamzorg krijgen![]()
![]()
. Het ziekenhuis probeert nu voor ons wat extra hulp van de wijkverpleging los te peuteren. Maar we kunnen altijd terugvallen op familie. Als die het nou echt verprutsen
![]()
en er paniek mocht uitbreken, dan trek ik beslist aan de bel
![]()
Is al gebeurd, antwoord van Agis was "nee" omdat mijn polis dat niet dekt. Ik ga nog wel maandag contact opnemen met Stichting Mee, misschien dat zij nog wat tips voor me hebben.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 15:18 schreef Plunderbunny het volgende:
En laat het kraamcentrum ook vooral nogmaals contact opnemen met de verzekeraar, als je een brief hebt van het ziekenhuis waarin staat dat jullie écht die extra uren nodig hebben kan je die meestal wel krijgen. Het is in ieder geval de moeite van het proberen waard.
a). Ik ga zeker uitzoeken wat de extra mogelijkheden zijn. Ook daarvoor zullen we contact opnemen met Stichting Mee.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 16:18 schreef paddy het volgende:
a). Er zijn ook tegemoetkomingen hoor, vooral in het geval van jullie moet dit te krijgen zijn.
Ik kreeg omdat mijn dochter gehandicapt werd na de hersenoperatie ook 1 keer in de 3 maanden extra geld, om zelf even weg te kunnen gaan.
-knip-
b). Er is trouwens toch ook een apparaat wat de voeding regelt?De voeding gaat dan automatisch en er zal dan ook niet gauw te veel in komen.
-knip-
c). Ik heb mijn wonder thuis! dus ze bestaan echt nog wel![]()
Heeft Danyel zuig behoefte?quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 17:06 schreef phluphy het volgende:
(weer eens een) Vraagje voor de ervaren moeders:
Als Danyel (hevig) huilt, durf ik hem niet zo goed de voeding te geven, omdat ik bang ben dat hij door het huilen gaat spugen. Jeroen dacht echter juist dat Danyel huilde omdat hij honger had, en dan moet je dus juist wel (snel!) de voeding geven. Vanmiddag leek het alsof hij hier gelijk in had, want we hebben het gewoon geprobeerd en niet veel later werd hij rustig.
Wat is jullie ervaring hiermee?
Danyel heeft wel zuigreflex, en kan ook slikken. Maar de volgorde en timing hiervan, het specifieke zuig/slik mechanisme waarbij ze ook nog moeten ademen, heeft hij (nog?) niet kunnen ontwikkelen. Het is een stukje motoriek, dat hopelijk met behulp van de logopediste getraind kan gaan worden.quote:Op zondag 10 oktober 2004 17:06 schreef Plunderbunny het volgende:
Ik heb het vast en zeker ergens gemist, maar ik ben heel benieuwd naar de reden van de sondevoeding i..p.v. de borst of event. de fles?
quote:Op zondag 10 oktober 2004 19:05 schreef Tan het volgende:
En ligt het nu aan mij of heeft hij superbolle wangetjes gekregen![]()
![]()
quote:Op zondag 10 oktober 2004 20:56 schreef kozakken het volgende:
Wanneer is nu de grote thuiskomdag?
quote:Op maandag 11 oktober 2004 22:27 schreef phluphy het volgende:
Snoopy Of we een bad hebben? Does a bear shit in the woods????We hebben speciaal voor Danyel een badkamer met ligbad laten bouwen
![]()
Ik lees hier de updates ook altijd voorquote:Op maandag 11 oktober 2004 23:02 schreef LadyS het volgende:Wat een goed nieuws allemaal
Ik heb je post net zo een beetje voorgelezen, zodat iedereen hier peter en mijn schoonmoeder ook weer op de hoogte is. Ook van hun alle goeds toegewenst
Ik ben zooooo blij
Danyel.. ga zo door ventje!!!!
Thuis! Het nieuws (waar iedereen op aan het wachten was).quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 15:18 schreef phluphy het volgende:
).Klokslag 13.00 uur werd hij wakker (etenstijd). Hij zette het op een mega-krijsen (combinatie: ik heb honger en ik moet poepen)
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |