abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22562617
Vervolg van Het grote kleine babietjestopic deel 29
Babietjes

23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Luckepuk
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
26 maart 2004: Ilse, dochter van ezzi
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
19 april 2004: Junah Ileah, dochter van Tan
17 mei 2004: Faith Cathryn, dochter van Psyche2003 (papa)
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
02 juli 2004: Ronja, dochter van RRRobert (papa)
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
04 juli 2004: Steijn, zoon van dolfg (papa)
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
6 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Little-Angel
12 augustus 2004: Djulian, zoon van Anitra
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
6 september 2004: Thijs, zoon van Bar_en_Mar
11 september 2004: Danyel Yohanan, zoon van phluphy
18 september 2004: Lucas Jan, zoon van piglet
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
22 september 2004: Peter Gert, zoon van Reanimatie.com
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's

Laatste post:

Uhm, 1 shirtje voor hem, 2 rokjes, 1 broek, 1 trui, 1 shirt en 3 maillots voor mezelf
Oh, en ook nog laarsjes
En de sushi
(alleen tegen het nagerecht wilde ik wel graag weg hoor )

Ik heb precies hetzelfde in huis voor morgen als bij zijn eerste prik: paracetamol en SRLgelei. Misschien moet ik het dit keer ook gebruiken, dan helpt het vast beter dan wanneer het in de kast ligt

[ Bericht 10% gewijzigd door Lois op 18-10-2004 21:37:59 ]
pi_22562648
Oeps, de babietjes vergeten
  Jubileum moderator maandag 11 oktober 2004 @ 21:53:21 #3
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_22562656
Ze staan er al bij
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 11 oktober 2004 @ 21:54:31 #4
24188 Belana
kloon van belana
pi_22562684
Sugar, niks "hoort" naar mijn mening. Je gevoel volgen en naar je kindje kijken. Doet ze het goed? Komt ze aan? Is ze vrolijk? Levendig? Van die dingen... Ik heb me nooit aan de "regeltjes" gehouden. En wat het slapen betreft is het gewoon zoeken. Ik vond het het belangrijkst dat Liam 's nachts sliep eigenlijk

Pluisje, sterkte morgen met de prik!!
stormy waters...
sailin'
pi_22562690
Djulian krijgt met moeite 5 voedingen op een dag Sugar, terwijl we heel lang gedaan hebben met 8 a 9 voedingen. Nu moeten we het echt in de gaten houden of hij wel die 5 haalt. Dus het is in mijn ogen normaal hoor.
Mooi dat je jezelf lekker verwent heb hoor Pluis
Hier ligt ook alles al klaar, wat heel netjes was trouwens even tussen door Rick ging bij het kruidvat de paracetamol halen en die zeiden gelijk van dat hij hem wel moest halveren omdat Djulian nog te jong is. Heel netjes vond ik dat.
  maandag 11 oktober 2004 @ 21:54:53 #6
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_22562692
Oké, 5 voedingen is dus niet abnormaal! Mooi.
En nee, tuurlijk hoort niks, maar sommigen dingen "horen" misschien wel een beetje?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_22562784
Sorry dat ik even binnenval zonder op anderen te reageren, maar ik maak me zorgen om Lucas. Hij spuugt vandaag erg veel en huilt ook steeds heel zielig. En we hebben geen idee wat er mis met hem is Hij drinkt goed (misschien wel te veel ) en geeft dan z'n gebruikelijke beetje terug na het boeren. Maar elke keer als we hem neerleggen gaat hij binnen de kortste keren weer spugen en daar raakt hij helemaal overstuur van. Bij papa of mama op de buik slapen gaat een stuk beter, maar ik zie het niet zitten om dat de hele nacht vol te houden (zit er zelf ook wel aardig doorheen door slaapgebrek en omstandigheden). Wat kan er mis met hem zijn? En hebben jullie tips?
pi_22562789
Sugar, ik deed het ook altijd na de voedingen, maar is Maria na elke voeding wel echt moe?

Ik leg Tobias nu eerst in de box, en ik merk snel genoeg of hij moe is (oogjes wrijven, gapen, huilen). Wat ik bedoel: kijk goed naar Maria, ga er niet van uit dat ze moe is, maar kijk goed of ze dat echt wel is, en leg haar dan pas weg.
pi_22562812
Piglet, misschien krampjes? Dit is er wel de leeftijd voor namelijk.
Cinababy in huis? Of zijn buikje masseren met massageolie, of er even iets warms op leggen.
  maandag 11 oktober 2004 @ 22:02:32 #10
24188 Belana
kloon van belana
pi_22562860
Ok Sugar...sommige dingen horen een beetje Maar die doe je toch wel denk ik

Piglet, als je het niet vertrouwd kan ik je alleen maar aanraden om naar de huisarts te gaan meissie!
stormy waters...
sailin'
pi_22562906
Djulian ligt de hele tijd te huilen, honger heeft hij niet, krampjes ook niet, op schoot is niet goed. Maar Rick wou toch even tv kijken, dus gaat dichterbij de tv zitten met Djulian op schoot en meneer is stil Hij is nu de grootste Nederlander te kijken Wijs ventje die zoon van mij

Piglet ik heb helaas geen tips, maar hoop voor je dat het snel beter gaat
  maandag 11 oktober 2004 @ 22:10:06 #12
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_22563039
Lief Piggie, ik weet ook niet wat er met Lucas kan zijn, maar misschien kun je zijn temperatuur even checken? Of heb je dat al gedaan? Sterkte ermee!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_22563235
Piglet, kan je de VK niet bellen? Ik mocht dat tot 6 weken na de bevalling doen. En ik heb dat dus ook wel eens 's avonds gedaan omdat Morris bleef huilen. Heel veel sterkte met alles
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_22563574
Bedankt voor de snelle reacties

Pluisje, ik denk zelf ook aan krampjes want dat arme kind trekt ook vaak z'n beentjes omhoog. En hij lijkt soms opgelucht als er wat lucht ontsnapt (wind of boer maakt niet echt uit ).
Cinababydruppels krijgt hij inderdaad van me en ik heb een uurtje of 2 geleden z'n buikje gemasseerd met buikjesolie van weleda. Helaas resulteerde dit in een flinke vlek melk op onze bank (eigen domme schuld, had ik het maar niet op de bank moeten doen natuurlijk. Maar ja het is wel lekker warm in de woonkamer en op zijn kamertje niet echt).
Gaan babietjes trouwens ook spugen van krampjes?

Sugar, hij voelt nu niet echt warm aan. Vannacht vond ik dat wel, dus had ik z'n temp nog opgenomen en die was toen 37,1...

Belana en snoopy, ik wil eigenlijk nog niet een huisarts of vk bellen omdat ik het gevoel heb dat ik dan echt een overbezorgde moeder ben Want ik denk eigenlijk dat hij misschien ook wel een beetje last kan hebben van de stress van mama... Of zou je dat niet op deze manier kunnen merken denken jullie?
Als het vannacht erger wordt of als ik het echt niet meer vertrouw, dan schakel ik natuurlijk wel de hulptroepen in
pi_22563728
Klinkt wel als krampjes Piglet. En het lijkt me op zich wel logisch dat ie dan gaat spugen. De melk zal samen met de lucht in zijn darmpjes/slokdarm een uitweg zoeken.
Maar als hij nou blijft huilen kan je heus wel bellen. Ik heb eens de VK 's avonds gebeld en die adviseerde Morris eerst eens in een warm badje te doen en dat hielp. Nou weet ik niet of dat handig is als hij zo spuugt...
  maandag 11 oktober 2004 @ 22:48:12 #16
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_22564080
Judith heeft vandaag een gehoortest gehad. Ze blijkt erfelijk belast te zijn... ze is oost-indisch doof .

De test ging erg goed. Ze keek plotseling naar links en even later naar rechts. Zij hoorde dus meer dan ik . Alleen op het laatst was ze het zat en wilde ze helemaal niet meer kijken. Toch nog een paar keer aandringen en uiteindelijk draaide ze haar hoofd toch nog een paar graden naar richting de geluidsbron .
Volgens mijn moeder lijkt ze op mij .

De arts en ik waren ervan overtuigd dat haar oren in orde zijn .

[ Bericht 4% gewijzigd door Grijs op 11-10-2004 23:25:11 ]
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_22564144
Wat gek, Morris kreeg na 1 week al een gehoortest geloof ik. Is dat overal anders?
  maandag 11 oktober 2004 @ 22:51:04 #18
24188 Belana
kloon van belana
pi_22564150
Grijs Lekker eigenwijs dus die Judith! Zo ziet ze er ook wel uit, wat is ze gegroeid zeg! (ik zag de fot's in het meeting topic)
stormy waters...
sailin'
  maandag 11 oktober 2004 @ 22:51:59 #19
24188 Belana
kloon van belana
pi_22564189
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 22:50 schreef snoopy het volgende:
Wat gek, Morris kreeg na 1 week al een gehoortest geloof ik. Is dat overal anders?
Ja, is overal anders. Liam heeft m ook nog niet gehad. Heeft met gemeentebeleid te maken o.i.d.
stormy waters...
sailin'
pi_22564305
snoopy, de nieuwe gehoortest kan al heel vroeg, de oude pas bij 'n maand of 9. wij hadden ook nog de oude. hihi die judith!

piglet, het zou best kunnen dat lucas wat reageert op jullie stress/verdriet. en krampjes kunnen 't ook zijn (of beide). succes ermee, ik hoop dat lucas vannacht in ieder geval goed slaapt en jullie dus ook een beetje uit kunnen rusten. en als 't niet minder wordt kun je best even een arts of bij 't cb vragen of ze even naar hem willen kijken hoor.
  maandag 11 oktober 2004 @ 23:22:40 #21
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_22564978
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 22:50 schreef snoopy het volgende:
Bij ons wordt tegenwoordig ook zo vroeg getest, maar nog niet toen Judith net geboren was, vandaar dat dat nu nog moest.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_22567306
Piglet, baby's kunnen heel erg op stress/verdriet reageren. Net als jij b.v. heel erg moe bent en je wil gaan slapen, wedden dat de kleine an juist wakker is? Door de druk die je jezelf oplegd dan. Op de 1 of andere manier pikken die kleintjes dat op. Ik moest vandaag naar de tandarts en ben er als de dood voor, vannacht slecht geslapen en Djulian de hele dag huilerig en niet willen slapen terwijl hij altijd slaapt op die tijden. Hij merkte mijn stress gewoon. Nu ben ik ontspannen (klaarwakker maar dat mag de pret niet drukken ) en hij slaapt heerlijk met een smile op zijn gezichtje.
Jij heb nu hele drukke dagen, maar ook heel veel verdriet en alles wat er bij komt. Dus dat is niet zo gek, als hij dan ook nog eens krampjes heeft en aan het spugen is voelt hij zich minder lekker, maar jij ook en dat werkt allemaal mekaar een beetje tegen. En als je het echt niet vertrouwd gewoon bellen hoor, daar zijn die mensen voor!!!
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 08:55:21 #23
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_22568982
Die bobbel op Tobias zijn kaakje...nou, er is nu dus ook een duidelijk witte stip aan de onderkant te zien

En meneer drinkt opeens weer, ipv alleen maar kauwen op de speen, hij wil zijn fopspeentje weer. En hij kwijlt nog steeds

Oh, het is zijn hoektand. Ik ga me maar voorbereiden op een kind dat straks met zo'n scheve grijns zit de hele dag, om iedereen zijn tand te laten zien
pi_22569387
Oe tandjes roeleren!!

Grijs

Piglet, kramjes zijn vervelend (tip: abc dophilus werkt ook heel goed)

Hoe is het met Thomas?
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_22569921
Update-je: vannacht is goed gegaan gelukkig.
Hubbie heeft een groot deel van de verzorging op zich genomen zodat ik zoveel mogelijk kon rusten (als hij de borstvoeding had over kunnen nemen had hij dat ook met liefde gedaan, maar helaas ). En Lucas heeft minder gespuugd dan overdag en ook lekker geslapen (net als z'n moeder)
Ik heb hem vanochtend lekker gebadderd (gisteravond leek me idd niet zo handig, maar vanochtend ging het prima snoopy ) en z'n buikje met buikjeolie ingesmeerd en nu ligt meneer weer heerlijk in dromenland

Anitra dank je voor je voorbeeld met Djulian die op jouw stress reageert. Het kan dus inderdaad
Hoe was het trouwens bij de tandarts?

Pluisje krijgt Tobias een tandje? Wauw wat stoer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')