abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 6 oktober 2004 @ 17:28:05 #1
9859 crew  Karina
Woman
pi_22446807
bron Webwereld - Edwin Feldmann
quote:
De mailtjes van enkele duizenden Lycos-accounts zijn per ongeluk gewist. De berichten zijn zo goed als zeker niet meer terug te halen.

Door een menselijke fout bij de opschoningswerkzaamheden, is vrijdag de inhoud van een groot aantal Lycos-mailboxen per abuis gewist. Die opschoningswerkzaamheden zijn normaal, legt John van Vroenhoven van Lycos Nederland uit.

"Gebruikers die lang hun account niet gebruiken en die niet reageren op onze mailtjes, worden afgesloten. Vrijdag is daarbij een fout gemaakt waardoor de inhoud van een aantal mailboxen is verwijderd." Voor de websites van die accounts heeft de fout geen gevolgen.

Lycos Nederland telt 'vele honderdduizenden' gratis gebruikers. Die hebben toegang tot de maildienst, de Tripod-homepagedienst en de andere diensten. Vermoedelijk is van 'enkele duizenden' gratis accounts de mailbox verwijderd.

Lycos probeert nog de verwijderde gegevens terug te halen. De kans dat dat lukt acht Van Vroenhoven niet zo groot omdat alleen de gegevens van premium-gebruikers worden gebackupt.

Mocht dit terugzetten inderdaad niet meer lukken, dan biedt Lycos de gebruikers een 'passende compensatie'. Deze bestaat uit het gratis versturen van honderd sms-berichten via de website of een jaar lang een gratis premium-account.

De betreffende Lycos-accounts waarbij de mailbox is gewist worden nog door het bedrijf van de compensatieregeling op de hoogte gesteld. "Het incident is voor Lycos in Zweden aanleiding geweest om maatregelen tegen de persoon in kwestie te treffen", aldus Van Vroenhoven. Hij werkt er inmiddels niet meer.
Het is niet te hopen dat zo'n ongelukje ook met je Gmail gebeurt, ben je mooi klaar mee!
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_22446861
Lycos vind ik toch al bagger.. heb het een tijdje gebruikt, maar mijn mailtjes zijn niet verwijderd, zie ik bij nadere controle.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 17:30:36 #3
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_22446869
Ach, een gratis dienst, er gaat wat mis, shit happens.

Als je er voor zou betalen vind ik het een ander verhaal, dan mag je kwaliteit en backups wel verwachten...
pi_22446911
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 17:30 schreef QuietGuy het volgende:
Ach, een gratis dienst, er gaat wat mis, shit happens.
Voor die "schoomaker" is het dus wel erg, want die heeft zijn baantje niet meer.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 17:32:05 #5
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_22446912
Een vriendin van mij is het overkomen, en haar moeder ook. Die krijgen nu wel alletwee premium
pi_22447292
Het is mij ook overkomen, maar ik kreeg wel een net mailtje van ze:
quote:
Beste Lycosmail gebruiker,

Bedankt voor je mail.
Zoals je hebt gemerkt zijn er door een technische storing problemen met je mailaccount opgetreden.
Op dit moment zijn we hard aan het werk om je mailbox te herstellen en alle data weer terug te plaatsen in je account.
Tot onze spijt weten we niet zeker of dit ook gaat lukken.
We houden je in ieder geval op de hoogte dus hou je mailaccount in de gaten!
Onze oprechte excuses voor dit grote ongemak.

Met vriendelijke groet,

Het Lycos Mailteam
Afwachten dus...
quote:
Een vriendin van mij is het overkomen, en haar moeder ook. Die krijgen nu wel alletwee premium
Daar heb ik nog niets van gehoord. Ik wacht nog af...
pi_22447301
Ik heb een adres maar gebruikte het vrijwel nooit. Ik log nu in om te kijken of de mijne weg zijn..
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_22447321
quote:
Beste ***,

Het onderwerp van deze mail zal je wel verbazen. Dit is dan ook de mail die normaal gesproken wordt verzonden wanneer je na lange tijd weer inlogt. Er is een fout opgetreden waardoor deze mail ook naar gebruikers is verzonden die recent hebben ingelogd. Hierdoor zijn de gegevens die je in je account had opgeslagen verloren gegaan.
...We doen ons uiterste best...
Uiteraard doen we ons uiterste best om deze fout te herstellen. Helaas is het nog niet duidelijk of dit ook gaat lukken.
Via de mail houden we je op de hoogte van het laatste nieuws rond deze vervelende kwestie, dus hou je Lycosmail inbox in de gaten.
...Onze excuses....
Vooral gezien het feit dat we nog niet weten of deze fout ook te herstellen is, willen we je onze oprechte excuses aanbieden als je hinder hebt ondervonden.
Wanneer blijkt dat we de informatie niet in je account terug kunnen plaatsen zullen we je in de loop van de komende dagen passende compensatie aanbieden.

Met vriendelijke groet,
Het Lycos Mail Team
Wel nette mail, ben benieuwd of ik nu ook een jaar lang een premium account krijg
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 12:03:36 #9
41280 marc1982
Red light -- Green light
pi_22508586
ik krijg een mailtje dat ik kan kiezen tussen een jaar lang 'premium member' of 100 smsjes..
wat houd dat premium member precies in??
dus...
pi_22509610
Ik heb nog geen bericht van ze ontvangen
Dat staat ergens op hun site, wat premium betekent. Is de betaalde versie van de mail
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 13:21:39 #11
41280 marc1982
Red light -- Green light
pi_22509721
heb gekeken maar kon het niet vinden,
maar is alleen voor mail dus?
dus...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')