Het is niet te hopen dat zo'n ongelukje ook met je Gmail gebeurt, ben je mooi klaar mee!quote:De mailtjes van enkele duizenden Lycos-accounts zijn per ongeluk gewist. De berichten zijn zo goed als zeker niet meer terug te halen.
Door een menselijke fout bij de opschoningswerkzaamheden, is vrijdag de inhoud van een groot aantal Lycos-mailboxen per abuis gewist. Die opschoningswerkzaamheden zijn normaal, legt John van Vroenhoven van Lycos Nederland uit.
"Gebruikers die lang hun account niet gebruiken en die niet reageren op onze mailtjes, worden afgesloten. Vrijdag is daarbij een fout gemaakt waardoor de inhoud van een aantal mailboxen is verwijderd." Voor de websites van die accounts heeft de fout geen gevolgen.
Lycos Nederland telt 'vele honderdduizenden' gratis gebruikers. Die hebben toegang tot de maildienst, de Tripod-homepagedienst en de andere diensten. Vermoedelijk is van 'enkele duizenden' gratis accounts de mailbox verwijderd.
Lycos probeert nog de verwijderde gegevens terug te halen. De kans dat dat lukt acht Van Vroenhoven niet zo groot omdat alleen de gegevens van premium-gebruikers worden gebackupt.
Mocht dit terugzetten inderdaad niet meer lukken, dan biedt Lycos de gebruikers een 'passende compensatie'. Deze bestaat uit het gratis versturen van honderd sms-berichten via de website of een jaar lang een gratis premium-account.
De betreffende Lycos-accounts waarbij de mailbox is gewist worden nog door het bedrijf van de compensatieregeling op de hoogte gesteld. "Het incident is voor Lycos in Zweden aanleiding geweest om maatregelen tegen de persoon in kwestie te treffen", aldus Van Vroenhoven. Hij werkt er inmiddels niet meer.
Voor die "schoomaker" is het dus wel erg, want die heeft zijn baantje niet meer.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 17:30 schreef QuietGuy het volgende:
Ach, een gratis dienst, er gaat wat mis, shit happens.
Afwachten dus...quote:Beste Lycosmail gebruiker,
Bedankt voor je mail.
Zoals je hebt gemerkt zijn er door een technische storing problemen met je mailaccount opgetreden.
Op dit moment zijn we hard aan het werk om je mailbox te herstellen en alle data weer terug te plaatsen in je account.
Tot onze spijt weten we niet zeker of dit ook gaat lukken.
We houden je in ieder geval op de hoogte dus hou je mailaccount in de gaten!
Onze oprechte excuses voor dit grote ongemak.
Met vriendelijke groet,
Het Lycos Mailteam
Daar heb ik nog niets van gehoord. Ik wacht nog af...quote:Een vriendin van mij is het overkomen, en haar moeder ook. Die krijgen nu wel alletwee premium
Wel nette mail, ben benieuwd of ik nu ook een jaar lang een premium account krijgquote:Beste ***,
Het onderwerp van deze mail zal je wel verbazen. Dit is dan ook de mail die normaal gesproken wordt verzonden wanneer je na lange tijd weer inlogt. Er is een fout opgetreden waardoor deze mail ook naar gebruikers is verzonden die recent hebben ingelogd. Hierdoor zijn de gegevens die je in je account had opgeslagen verloren gegaan.
...We doen ons uiterste best...
Uiteraard doen we ons uiterste best om deze fout te herstellen. Helaas is het nog niet duidelijk of dit ook gaat lukken.
Via de mail houden we je op de hoogte van het laatste nieuws rond deze vervelende kwestie, dus hou je Lycosmail inbox in de gaten.
...Onze excuses....
Vooral gezien het feit dat we nog niet weten of deze fout ook te herstellen is, willen we je onze oprechte excuses aanbieden als je hinder hebt ondervonden.
Wanneer blijkt dat we de informatie niet in je account terug kunnen plaatsen zullen we je in de loop van de komende dagen passende compensatie aanbieden.
Met vriendelijke groet,
Het Lycos Mail Team
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |