abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22592022
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Men wil juist dat er veel mensen last van hebben
Men wil juist de Nederlandse Economie hard treffen en lam leggen.,
Dan spreken de vakbonden elkaar tegen.
quote:
"Zij worden ruim van te voren aangekondigd", aldus De Waal. "Wij zullen een moment kiezen waarop het publiek zo min mogelijk overlast heeft. Wij willen vermijden dat het voetbal of de herfstvakantie in de war wordt geschopt".
Het ging me vooral om die laatste zin, rekening houden met voetbal / herfstvakantie. Prioriteiten stellen
pi_22592071
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Men wil juist dat er veel mensen last van hebben
Men wil juist de Nederlandse Economie hard treffen en lam leggen.,
  woensdag 13 oktober 2004 @ 10:27:42 #203
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_22592098
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 10:23 schreef Space-Chinees het volgende:

Het ging me vooral om die laatste zin, rekening houden met voetbal / herfstvakantie ............................................. prioriteiten ..................
Daar liggen de prioriteiten dus, Voetbal is een belangrijke afweging voor populisten als de Waal...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_22592286
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 10:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Daar liggen de prioriteiten dus, Voetbal is een belangrijke afweging voor populisten als de Waal...
Ja het is natuurlijk veel beter om de toekomstige betalers van zijn achterban er last van te laten hebben

En voetbalsupporters zijn natuurlijk veel gevaarlijker dan (toekomstige) studenten en er zit waarschijnlijk ook meer aanhang voor zijn clubje onder de supporters.
pi_22592354
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 10:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Prima, had ie vandaag de boel platgelegd, was je dan minder aan het zeiken geweest hier? Nee he?
pi_22592366
ja dan was ik niet aan het zeiekn geweest, morgen sollicitatie gvd waar ik niet kan komen
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_22592376
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 10:42 schreef Vhiper het volgende:
Prima, had ie vandaag de boel platgelegd, was je dan minder aan het zeiken geweest hier? Nee he?
Nee, want dan had hij de forenzen nog net zo hard geraakt.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_22592378
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 10:38 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja het is natuurlijk veel beter om de toekomstige betalers van zijn achterban er last van te laten hebben

En voetbalsupporters zijn natuurlijk veel gevaarlijker dan (toekomstige) studenten en er zit waarschijnlijk ook meer aanhang voor zijn clubje onder de supporters.
Ach ja, door het missen van een studiebeursje is plotseling een hele generatie schooljeugd bestolen van hun toekomst...
pi_22592413
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 10:42 schreef komrad het volgende:
ja dan was ik niet aan het zeiekn geweest, morgen sollicitatie gvd waar ik niet kan komen
Auto regelen? Fiets? Lopen? Taxi? FF belletje om sollicitatie te verzetten?

Genoeg dingen die je kan regelen, lijkt me....

1 dagje staken en iedereen roept het hier bijna tot nationale ramp uit...
pi_22592430
taxi van den bosch naar leidschendam, lopen lekkere opties hoor
heb een huurauto geregeld maar kost me wel veel geld
  woensdag 13 oktober 2004 @ 10:48:04 #211
45206 Pietverdriet
pi_22592447
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 10:42 schreef Vhiper het volgende:

[..]

En je punt is?
Mag je nu al geen kritiek meer hebben op Lenin de Waal, die zich een Neil Kinnock van Nederland waant? Lodewijk de Waal heeft maar 1 doel, en dat is de Vakbonden weer veel leden bezorgen.
pi_22592468
ja maar hij moet zich beseffen dat het grootste deel van NL niets met de vakbonden te maken wil hebben
pi_22592470
Wat kwam de Waal ook weer fantastisch sympathiek over gisteren bij 2 Vandaag
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_22592475
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 10:43 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ach ja, door het missen van een studiebeursje is plotseling een hele generatie schooljeugd bestolen van hun toekomst...
Nee maar je kweekt er in iedergeval geen solidariteit mee met een generatie waarvan de FNV wil dat ze ook mee betalen voor hun achterban
  woensdag 13 oktober 2004 @ 10:50:16 #215
45206 Pietverdriet
pi_22592479
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 10:45 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Auto regelen? Fiets? Lopen? Taxi? FF belletje om sollicitatie te verzetten?

Genoeg dingen die je kan regelen, lijkt me....

1 dagje staken en iedereen roept het hier bijna tot nationale ramp uit...
Het hele Vaderland ligt stil, omdat Vhiperke dat wil.
pi_22592485
solidatiteit is een verschijnsel dat de FNV als een paradepaardje gebruikt, maar zij zijn dus absoluut NIET solidair
pi_22592487
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 10:46 schreef komrad het volgende:
taxi van den bosch naar leidschendam, lopen lekkere opties hoor
heb een huurauto geregeld maar kost me wel veel geld
Je had natuurlijk ook even kunnen bellen om de afspraak te verzetten. Snappen ze heus wel.
Slaapt winter
en zomer
pi_22592503
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 10:48 schreef Pietverdriet het volgende:
en dat is de Vakbonden weer veel leden bezorgen.
Daar zijn wel betere manieren voor. Maar wat jij wilt.

Het zielige argumentloze geblaat van wereldvreemde users als jij helpt ons in ieder geval niet verder
pi_22592507
niet als er een assessment aan vast zit waarvoor ze een extern bureau hebben ingescxhakeld
pi_22592511
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 10:49 schreef milagro het volgende:
Wat kwam de Waal ook weer fantastisch sympathiek over gisteren bij 2 Vandaag
Erg he
pi_22592529
quote:

Lodewijk de Waal heeft maar 1 doel, en dat is de Vakbonden weer veel leden bezorgen.
Dat is inderdaad wel een heel verwerpelijk doel voor een Vakbondsleider. Gelukkig hebben we daar tegenover de nobele Zalm, met als enige doel de VVD zo veel mogelijk zetels te laten verliezen. je zou het tenminste bijna gaan denken
Slaapt winter
en zomer
pi_22592533
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 10:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Erg he
nee, dat ie een onbeschofte arrogante lul was, wisten we al
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_22592540
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 10:52 schreef komrad het volgende:
niet als er een assessment aan vast zit waarvoor ze een extern bureau hebben ingescxhakeld
Die snappen het ook wel, heus.
Slaapt winter
en zomer
pi_22592541
quote:

[..]

En je punt is?
Mag je nu al geen kritiek meer hebben op Lenin de Waal, die zich een Neil Kinnock van Nederland waant? Lodewijk de Waal heeft maar 1 doel, en dat is de Vakbonden weer veel leden bezorgen.
Mag best, maar jij zit te zeiken over het verschuiven van de staking met een dag vanwege het voetbal. Wat dus gewoon een non issue is. Lever dan kritiek op de staking zelf en leg mij eens, gefundeert, uit waarom de Waal er naast zit en dit overheidsbeleid zo geweldig is dat we niet zouden moeten staken. Begin maar eens met een doorberekening op lange termijn van de kabinetsplannen, aangezien het op lange termijn allemaal zo paradijselijk moet worden als ik Zalmpje mag geloven.
pi_22592546
weet je wat, we houden verkiezingen nu, 100 zetels voor links
pi_22592547
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 10:54 schreef milagro het volgende:

[..]

nee, dat ie een onbeschofte arrogante lul was, wisten we al
Ja maar wat dan nog - waarom al dat gelul over De Waal - heb je niks beters?
pi_22592564
Uuh dus morgen gaat gewoon door?
Dan heb ik het natuurlijk over die verrekte staking
pi_22592572
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 10:55 schreef komrad het volgende:
weet je wat, we houden verkiezingen nu, 100 zetels voor links
Waarom, er is toch geen kabinetscrises?
pi_22592601
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 10:54 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Mag best, maar jij zit te zeiken over het verschuiven van de staking met een dag vanwege het voetbal. Wat dus gewoon een non issue is.
Klopt is een non-issue om een staking vanwege voetbal te verschuiven en het getuigt van weinig ruggegraat.
pi_22592602
komt nog wel. dit kan zo niet lang goed gaan, cda begint al tekennen van verdeeldheid te vertonen
pi_22592605
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 10:56 schreef Chewie het volgende:

[..]

Waarom, er is toch geen kabinetscrises?
Nee, want dit kabinet is heel erg goed in pluchekleven
Slaapt winter
en zomer
pi_22592631
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 10:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het hele Vaderland ligt stil, omdat Vhiperke dat wil.
Als het aan mij lag, lag dit hele land net zo lang plat totdat Zalmpje de kiezer weer eens serieus gaat nemen, maarja, (gelukkig) ligt het niet aan mij

Het simpele feit dat iedereen moord en brand schreeuwt omdat 1 sector in het OV 1 dagje staakt en men daardoor niet naar een nietszeggend studiebeursje kan of wat extra moeite moet doen om naar school of werk te komen toont in ieder geval toch 1 gelijk aan van dit kabinet...Sommigen zijn te veel verwent de laatste jaren.... heb ik dit kabinet toch nog op 1 punt gelijk moeten geven.. :'(
  woensdag 13 oktober 2004 @ 11:00:34 #233
45206 Pietverdriet
pi_22592636
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 10:54 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Mag best, maar jij zit te zeiken over het verschuiven van de staking met een dag vanwege het voetbal.
Nope, daar reageerde ik slechts op
quote:
Wat dus gewoon een non issue is.
Net zoals het verhaal dat de meerderheid van de nederlanders in de peilingen tegen deze maatregelen is.
quote:
Lever dan kritiek op de staking zelf en leg mij eens, gefundeert, uit waarom de Waal er naast zit en dit overheidsbeleid zo geweldig is dat we niet zouden moeten staken. Begin maar eens met een doorberekening op lange termijn van de kabinetsplannen, aangezien het op lange termijn allemaal zo paradijselijk moet worden als ik Zalmpje mag geloven.
Dat is niet het punt, het gaat hier om de stakingen, niet om het prepensioen. En mijn mening daarover heb ik duidelijk gegeven. Als je inhoudelijk de kabinetsplannen wil bespreken dan open je daar maar een topic over .
pi_22592663
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 11:00 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Als het aan mij lag, lag dit hele land net zo lang plat totdat Zalmpje de kiezer weer eens serieus gaat nemen, maarja, (gelukkig) ligt het niet aan mij
  woensdag 13 oktober 2004 @ 11:03:20 #235
18917 Kiki
Honni soit qui mal y pense..
pi_22592692
Met de kans op een bestraffing voor enorm cross posten...

Sorry, maar ik kan echt geen begrip voor dit soort stakingen opbrengen, het is je reinste chantage over de rug van mensen die buiten het conflict staan.

Iemand sprak hier over solidariteit, ik ben solidair.. maar dan wel met de gedupeerden van deze idiote staking. Dus:

Ik rij morgen met de auto van Leiden naar mijn werk in Zoetermeer... ik heb 1 plek in de auto over (er kunnen helaas maar 2 personen in mijn jeepie) . Dus wie moet er morgen met het OV naar Zoetermeer vanaf Leiden? Die kan met mij meerijden. Ik moet rond 09:00 in Zoetermeer zijn.

Sorry mods voor het crossposten, maar ik wil mijn medeFok!ker natuurlijk uit de brand helpen...
Money talks, Bullshit walks!
pi_22592698
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 11:03 schreef Kiki het volgende:
Met de kans op een bestraffing voor enorm cross posten...

Sorry, maar ik kan echt geen begrip voor dit soort stakingen opbrengen, het is je reinste chantage over de rug van mensen die buiten het conflict staan.
Niemand staat buiten dit conflict.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 11:04:05 #237
45206 Pietverdriet
pi_22592701
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 11:00 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Zelfkennis is het begin van alle wijsheid
quote:
Het simpele feit dat iedereen moord en brand schreeuwt omdat 1 sector in het OV 1 dagje staakt en men daardoor niet naar een nietszeggend studiebeursje kan of wat extra moeite moet doen om naar school of werk te komen toont in ieder geval toch 1 gelijk aan van dit kabinet...Sommigen zijn te veel verwent de laatste jaren.... heb ik dit kabinet toch nog op 1 punt gelijk moeten geven..
Vertel mij dan maar eens waarom het staken in het OV waarmee je mensen treft die ermee reizen, en niet de regering, een puike manier is van aktie voeren.
pi_22592703
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 11:00 schreef Pietverdriet het volgende:

Net zoals het verhaal dat de meerderheid van de nederlanders in de peilingen tegen deze maatregelen is.
Lijkt me, zeker met betrekking tot de stakingen, zeker geen non issue...
quote:
Dat is niet het punt, het gaat hier om de stakingen, niet om het prepensioen. En mijn mening daarover heb ik duidelijk gegeven. Als je inhoudelijk de kabinetsplannen wil bespreken dan open je daar maar een topic over .

Stakingen zijn er met een doel, een doel die de staking rechtvaardigd. Als jij kortzichtig gaat zitten zeiken dat stakingen vervelend zijn omdat je bijvoorbeeld moeilijk op school kan komen, heb jij duidelijk de bedoeling van de stakingen gemist.
pi_22592705
Ja dit soort onzin schiet niet op, het is vrij simpel. Het is niet te aanvaarden regelingen in stand te houden die niet op te brengen zijn voor de jongere generatie. Het probleem is dat ze die regelijk 20-30-40 jaar geleden niet op die wijze hadden moetne starten. Je kan weten dat dit fout gaat en nu zijn er mensen die jaren voor iets betaald hebben waar ze geen gebruik van kunnen maken en dat is een klote situatie
  woensdag 13 oktober 2004 @ 11:07:42 #240
45206 Pietverdriet
pi_22592768
Juist Komrad,
Het is een maatregel die wordt veranderd voordat we echt er mee in de problemen komen omdat ie onbetaalbaar wordt.
Het is net als de WAO. De maatregel uitwonen voor het eigen, korte termijn belang, en als ie dan falliet is er tegen demonstrenen dat ie wordt afgeschaft. De Bonden waren er net zo hard schuld aan dat de WAO verneukt werd.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 11:09:07 #241
45206 Pietverdriet
pi_22592787
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 11:04 schreef Vhiper het volgende:

Stakingen zijn er met een doel, een doel die de staking rechtvaardigd. Als jij kortzichtig gaat zitten zeiken dat stakingen vervelend zijn omdat je bijvoorbeeld moeilijk op school kan komen, heb jij duidelijk de bedoeling van de stakingen gemist.
Lees de topic titel eens, Vhipert
pi_22592819
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 11:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zelfkennis is het begin van alle wijsheid
Wat? Mag ik dit nog meemaken? Iemand die mij de beginselen van wijsheid toedicht? Ik ben diep ontroert...
quote:
Vertel mij dan maar eens waarom het staken in het OV waarmee je mensen treft die ermee reizen, en niet de regering, een puike manier is van aktie voeren.
De staking in het OV is maar de eerste. Er staan nog 19 andere sectoren op de nominatie om te gaan staken. Dat het vervelend is voor de reizigers staat buiten kijf, maar het is een klein offer dat gevraagd wordt in de strijd tegen dit door velen afgekeurd beleid.

Hoe tref je hier de overheid mee? Simpel. Je richt een kleine economische schade aan, je veroorzaakt onrust en onzekerheid voor buitenlandse investeerders en meer van dit soort ongein waar het huidige kabinet niet op zit te wachten. Ik juich het niet toe, dat doet niemand, maar er is geen enkele andere manier waarnaar het kabinet wil luisteren, dus veel keus is er niet he?
pi_22592863
De staking in het OV is er maar met 1 reden: er is door de zieke mentaliteit bij de spoorwegen altijd grote stakingsbereidheid. Zelfs als de dienstregelijk van de conducteurs ze niet bevalt gaan ze staken omdat het landschap eentoning wordt. Als je werkt heb je daar denk ik zo niet zo veel oog voor
pi_22592867
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 11:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lees de topic titel eens, Vhipert
Ik weet het, je kan het doel van de staking niet onderuit halen, dus wil je graag het topictitel aanhalen om puur en alleen naar de staking zelf te kijken, zodat je het kan neersabelen. Zo werkt het echter niet, beste Pietje. Een staking bestaat alleen met een doel. Niemand die ooit voor niets is gaan staken. Een staking zonder doel te benaderen slaat dus nergens op. Als dat de bedoeling van dit topic is, is dit hele topic behalve een non-issue ook een topic dat dan meteen geen reet met politiek te maken heeft.

Pietje, kijk dus nog maar een keer in welk forum dit topic staat en hou je aan de politieke insteek
pi_22592895
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 11:11 schreef Vhiper het volgende:
De staking in het OV is maar de eerste. Er staan nog 19 andere sectoren op de nominatie om te gaan staken. Dat het vervelend is voor de reizigers staat buiten kijf, maar het is een klein offer dat gevraagd geëist wordt in de strijd tegen dit door velen afgekeurd beleid.
De vraag is nog steeds waarom mensen die daar niet om gevraagd hebben betrokken worden bij dit conflict. Het is prima dat jij (en velen met jou) vindt dat dit doel de stakingen rechtvaardigt, ik (en velen met mij) vinden van niet.
pi_22592916
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 11:13 schreef komrad het volgende:
De staking in het OV is er maar met 1 reden: er is door de zieke mentaliteit bij de spoorwegen altijd grote stakingsbereidheid. Zelfs als de dienstregelijk van de conducteurs ze niet bevalt gaan ze staken omdat het landschap eentoning wordt. Als je werkt heb je daar denk ik zo niet zo veel oog voor
'tuurlijk.

Leg me dan maar meteen uit waarom al deze andere stakingen gaan plaatsvinden...Nog meer zieke mentaliteit?

http://beter.cms.fnv.nl/r(...)14/returnPage/47407/
pi_22592966
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 11:16 schreef Litpho het volgende:

[..]

De vraag is nog steeds waarom mensen die daar niet om gevraagd hebben betrokken worden bij dit conflict. Het is prima dat jij (en velen met jou) vindt dat dit doel de stakingen rechtvaardigt, ik (en velen met mij) vinden van niet.
Ik (en velen met mij) hebben niet om dit belachelijke kabinetsbeleid gevraagd, toch moet ik het van jou (en velen met jou) maar slikken. Pot verwijt de ketel verhaaltje?
pi_22593026
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 11:21 schreef Vhiper het volgende:
Ik (en velen met mij) hebben niet om dit belachelijke kabinetsbeleid gevraagd, toch moet ik het van jou (en velen met jou) maar slikken. Pot verwijt de ketel verhaaltje?
Nee, dit kabinet heeft een meerderheid aan zetels gehaald bij de afgelopen verkiezingen. Dat dan de mening van een grote minderheid (momentopname) minder verwerkt wordt in het regeringsbeleid is inherent aan ons regeringssysteem. Dus nee, ik vind de pot-ketel vergelijking hier niet opgaan.

Tegen het beleid protesteren vind ik prima, maar doe het op een manier waar anderen geen last van hebben. Jij blijft dan wel herhalen dat wat jou betreft er geen enkele andere manier is om het kabinet te laten luisteren, maar daar ben ik niet zo 100% van overtuigd. Er is hooguit geen andere manier om het kabinet je mening op te dringen.
pi_22593074
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 11:26 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nee, dit kabinet heeft een meerderheid aan zetels gehaald bij de afgelopen verkiezingen. Dat dan de mening van een grote minderheid (momentopname) er minder toe doet is inherent aan ons regeringssysteem. Dus nee, ik vind de pot-ketel vergelijking hier niet opgaan.
De verkiezingen waren net zoveel een momentopname als peilingen nu. Vergelijking gaat dus prima op.

Verder heeft het kabinet een meerderheid van 77 zetels geloof ik...Zo klein is die minderheid dus niet en in de huidige peilingen is de PvdA zelfs bijna even groot als de volledige coalitie samen..laat er nog een zeteltje of 2 tussen zitten...zegt genoeg.
quote:
Tegen het beleid protesteren vind ik prima, maar doe het op een manier waar anderen geen last van hebben. Jij blijft dan wel herhalen dat wat jou betreft er geen enkele andere manier is om het kabinet te laten luisteren, maar daar ben ik niet zo 100% van overtuigd. Er is hooguit geen andere manier om het kabinet je mening op te dringen.
Nou Einstein, vertel me dan maar eens op welke andere manieren het kabinet gaat luisteren. Overleg willen ze niet en naar het Malieveld zwaaien ze alleen maar.
pi_22593097
Er zijn andere manieren om je te laten horen. Bijvoorbeeld op een doordeweekse dag de mensen vrij laten nemen en dan op een leegstaand parkje gaan staan. Maar de ik-weet-het-beter-dus-ik-heb-gelijk-houding van de vakbonden kan het natuurlijk niet uitstaan als er niet minstens een aantla honderdduizend mensen ongevraagd worden lastiggevallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')