Dan spreken de vakbonden elkaar tegen.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Men wil juist dat er veel mensen last van hebben
Men wil juist de Nederlandse Economie hard treffen en lam leggen.,
Het ging me vooral om die laatste zin, rekening houden met voetbal / herfstvakantie. Prioriteiten stellenquote:"Zij worden ruim van te voren aangekondigd", aldus De Waal. "Wij zullen een moment kiezen waarop het publiek zo min mogelijk overlast heeft. Wij willen vermijden dat het voetbal of de herfstvakantie in de war wordt geschopt".
quote:Op woensdag 13 oktober 2004 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Men wil juist dat er veel mensen last van hebben
Men wil juist de Nederlandse Economie hard treffen en lam leggen.,
Daar liggen de prioriteiten dus, Voetbal is een belangrijke afweging voor populisten als de Waal...quote:Op woensdag 13 oktober 2004 10:23 schreef Space-Chinees het volgende:
Het ging me vooral om die laatste zin, rekening houden met voetbal / herfstvakantie ............................................. prioriteiten ..................
Ja het is natuurlijk veel beter om de toekomstige betalers van zijn achterban er last van te laten hebbenquote:Op woensdag 13 oktober 2004 10:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daar liggen de prioriteiten dus, Voetbal is een belangrijke afweging voor populisten als de Waal...
Prima, had ie vandaag de boel platgelegd, was je dan minder aan het zeiken geweest hier? Nee he?quote:Op woensdag 13 oktober 2004 10:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daar liggen de prioriteiten dus, Voetbal is een belangrijke afweging voor populisten als de Waal...
Nee, want dan had hij de forenzen nog net zo hard geraakt.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 10:42 schreef Vhiper het volgende:
Prima, had ie vandaag de boel platgelegd, was je dan minder aan het zeiken geweest hier? Nee he?
Ach ja, door het missen van een studiebeursje is plotseling een hele generatie schooljeugd bestolen van hun toekomst...quote:Op woensdag 13 oktober 2004 10:38 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja het is natuurlijk veel beter om de toekomstige betalers van zijn achterban er last van te laten hebben![]()
En voetbalsupporters zijn natuurlijk veel gevaarlijker dan (toekomstige) studenten en er zit waarschijnlijk ook meer aanhang voor zijn clubje onder de supporters.
Auto regelen? Fiets? Lopen? Taxi? FF belletje om sollicitatie te verzetten?quote:Op woensdag 13 oktober 2004 10:42 schreef komrad het volgende:
ja dan was ik niet aan het zeiekn geweest, morgen sollicitatie gvd waar ik niet kan komen
En je punt is?quote:Op woensdag 13 oktober 2004 10:42 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Prima, had ie vandaag de boel platgelegd, was je dan minder aan het zeiken geweest hier? Nee he?
Nee maar je kweekt er in iedergeval geen solidariteit mee met een generatie waarvan de FNV wil dat ze ook mee betalen voor hun achterbanquote:Op woensdag 13 oktober 2004 10:43 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ach ja, door het missen van een studiebeursje is plotseling een hele generatie schooljeugd bestolen van hun toekomst...
Het hele Vaderland ligt stil, omdat Vhiperke dat wil.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 10:45 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Auto regelen? Fiets? Lopen? Taxi? FF belletje om sollicitatie te verzetten?
Genoeg dingen die je kan regelen, lijkt me....
1 dagje staken en iedereen roept het hier bijna tot nationale ramp uit...
Je had natuurlijk ook even kunnen bellen om de afspraak te verzetten. Snappen ze heus wel.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 10:46 schreef komrad het volgende:
taxi van den bosch naar leidschendam, lopen lekkere opties hoor
heb een huurauto geregeld maar kost me wel veel geld
Daar zijn wel betere manieren voor. Maar wat jij wilt.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 10:48 schreef Pietverdriet het volgende:
en dat is de Vakbonden weer veel leden bezorgen.
Erg hequote:Op woensdag 13 oktober 2004 10:49 schreef milagro het volgende:
Wat kwam de Waal ook weer fantastisch sympathiek over gisteren bij 2 Vandaag![]()
Dat is inderdaad wel een heel verwerpelijk doel voor een Vakbondsleider.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 10:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Lodewijk de Waal heeft maar 1 doel, en dat is de Vakbonden weer veel leden bezorgen.
nee, dat ie een onbeschofte arrogante lul was, wisten we alquote:Op woensdag 13 oktober 2004 10:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Erg he![]()
Die snappen het ook wel, heus.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 10:52 schreef komrad het volgende:
niet als er een assessment aan vast zit waarvoor ze een extern bureau hebben ingescxhakeld
Mag best, maar jij zit te zeiken over het verschuiven van de staking met een dag vanwege het voetbal. Wat dus gewoon een non issue is. Lever dan kritiek op de staking zelf en leg mij eens, gefundeert, uit waarom de Waal er naast zit en dit overheidsbeleid zo geweldig is dat we niet zouden moeten staken. Begin maar eens met een doorberekening op lange termijn van de kabinetsplannen, aangezien het op lange termijn allemaal zo paradijselijk moet worden als ik Zalmpje mag geloven.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 10:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En je punt is?
Mag je nu al geen kritiek meer hebben op Lenin de Waal, die zich een Neil Kinnock van Nederland waant? Lodewijk de Waal heeft maar 1 doel, en dat is de Vakbonden weer veel leden bezorgen.
Ja maar wat dan nog - waarom al dat gelul over De Waal - heb je niks beters?quote:Op woensdag 13 oktober 2004 10:54 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, dat ie een onbeschofte arrogante lul was, wisten we al
Waarom, er is toch geen kabinetscrises?quote:Op woensdag 13 oktober 2004 10:55 schreef komrad het volgende:
weet je wat, we houden verkiezingen nu, 100 zetels voor links
Klopt is een non-issue om een staking vanwege voetbal te verschuiven en het getuigt van weinig ruggegraat.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 10:54 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Mag best, maar jij zit te zeiken over het verschuiven van de staking met een dag vanwege het voetbal. Wat dus gewoon een non issue is.
Nee, want dit kabinet is heel erg goed in plucheklevenquote:Op woensdag 13 oktober 2004 10:56 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waarom, er is toch geen kabinetscrises?
Als het aan mij lag, lag dit hele land net zo lang plat totdat Zalmpje de kiezer weer eens serieus gaat nemen, maarja, (gelukkig) ligt het niet aan mijquote:Op woensdag 13 oktober 2004 10:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het hele Vaderland ligt stil, omdat Vhiperke dat wil.
Nope, daar reageerde ik slechts opquote:Op woensdag 13 oktober 2004 10:54 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Mag best, maar jij zit te zeiken over het verschuiven van de staking met een dag vanwege het voetbal.
Net zoals het verhaal dat de meerderheid van de nederlanders in de peilingen tegen deze maatregelen is.quote:Wat dus gewoon een non issue is.
Dat is niet het punt, het gaat hier om de stakingen, niet om het prepensioen. En mijn mening daarover heb ik duidelijk gegeven. Als je inhoudelijk de kabinetsplannen wil bespreken dan open je daar maar een topic over .quote:Lever dan kritiek op de staking zelf en leg mij eens, gefundeert, uit waarom de Waal er naast zit en dit overheidsbeleid zo geweldig is dat we niet zouden moeten staken. Begin maar eens met een doorberekening op lange termijn van de kabinetsplannen, aangezien het op lange termijn allemaal zo paradijselijk moet worden als ik Zalmpje mag geloven.
quote:Op woensdag 13 oktober 2004 11:00 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Als het aan mij lag, lag dit hele land net zo lang plat totdat Zalmpje de kiezer weer eens serieus gaat nemen, maarja, (gelukkig) ligt het niet aan mij
Niemand staat buiten dit conflict.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 11:03 schreef Kiki het volgende:
Met de kans op een bestraffing voor enorm cross posten...
Sorry, maar ik kan echt geen begrip voor dit soort stakingen opbrengen, het is je reinste chantage over de rug van mensen die buiten het conflict staan.
Zelfkennis is het begin van alle wijsheidquote:Op woensdag 13 oktober 2004 11:00 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Als het aan mij lag, lag dit hele land net zo lang plat totdat Zalmpje de kiezer weer eens serieus gaat nemen, maarja, (gelukkig) ligt het niet aan mij
Vertel mij dan maar eens waarom het staken in het OV waarmee je mensen treft die ermee reizen, en niet de regering, een puike manier is van aktie voeren.quote:Het simpele feit dat iedereen moord en brand schreeuwt omdat 1 sector in het OV 1 dagje staakt en men daardoor niet naar een nietszeggend studiebeursje kan of wat extra moeite moet doen om naar school of werk te komen toont in ieder geval toch 1 gelijk aan van dit kabinet...Sommigen zijn te veel verwent de laatste jaren.... heb ik dit kabinet toch nog op 1 punt gelijk moeten geven..![]()
Lijkt me, zeker met betrekking tot de stakingen, zeker geen non issue...quote:Op woensdag 13 oktober 2004 11:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Net zoals het verhaal dat de meerderheid van de nederlanders in de peilingen tegen deze maatregelen is.
quote:Dat is niet het punt, het gaat hier om de stakingen, niet om het prepensioen. En mijn mening daarover heb ik duidelijk gegeven. Als je inhoudelijk de kabinetsplannen wil bespreken dan open je daar maar een topic over .
Lees de topic titel eens, Vhipertquote:Op woensdag 13 oktober 2004 11:04 schreef Vhiper het volgende:
Stakingen zijn er met een doel, een doel die de staking rechtvaardigd. Als jij kortzichtig gaat zitten zeiken dat stakingen vervelend zijn omdat je bijvoorbeeld moeilijk op school kan komen, heb jij duidelijk de bedoeling van de stakingen gemist.
Wat? Mag ik dit nog meemaken? Iemand die mij de beginselen van wijsheid toedicht? Ik ben diep ontroert...quote:Op woensdag 13 oktober 2004 11:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid
De staking in het OV is maar de eerste. Er staan nog 19 andere sectoren op de nominatie om te gaan staken. Dat het vervelend is voor de reizigers staat buiten kijf, maar het is een klein offer dat gevraagd wordt in de strijd tegen dit door velen afgekeurd beleid.quote:Vertel mij dan maar eens waarom het staken in het OV waarmee je mensen treft die ermee reizen, en niet de regering, een puike manier is van aktie voeren.
Ik weet het, je kan het doel van de staking niet onderuit halen, dus wil je graag het topictitel aanhalen om puur en alleen naar de staking zelf te kijken, zodat je het kan neersabelen. Zo werkt het echter niet, beste Pietje. Een staking bestaat alleen met een doel. Niemand die ooit voor niets is gaan staken. Een staking zonder doel te benaderen slaat dus nergens op. Als dat de bedoeling van dit topic is, is dit hele topic behalve een non-issue ook een topic dat dan meteen geen reet met politiek te maken heeft.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 11:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lees de topic titel eens, Vhipert
De vraag is nog steeds waarom mensen die daar niet om gevraagd hebben betrokken worden bij dit conflict. Het is prima dat jij (en velen met jou) vindt dat dit doel de stakingen rechtvaardigt, ik (en velen met mij) vinden van niet.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 11:11 schreef Vhiper het volgende:
De staking in het OV is maar de eerste. Er staan nog 19 andere sectoren op de nominatie om te gaan staken. Dat het vervelend is voor de reizigers staat buiten kijf, maar het is een klein offer dat gevraagd geëist wordt in de strijd tegen dit door velen afgekeurd beleid.
quote:Op woensdag 13 oktober 2004 11:13 schreef komrad het volgende:
De staking in het OV is er maar met 1 reden: er is door de zieke mentaliteit bij de spoorwegen altijd grote stakingsbereidheid. Zelfs als de dienstregelijk van de conducteurs ze niet bevalt gaan ze staken omdat het landschap eentoning wordt. Als je werkt heb je daar denk ik zo niet zo veel oog voor
Ik (en velen met mij) hebben niet om dit belachelijke kabinetsbeleid gevraagd, toch moet ik het van jou (en velen met jou) maar slikken. Pot verwijt de ketel verhaaltje?quote:Op woensdag 13 oktober 2004 11:16 schreef Litpho het volgende:
[..]
De vraag is nog steeds waarom mensen die daar niet om gevraagd hebben betrokken worden bij dit conflict. Het is prima dat jij (en velen met jou) vindt dat dit doel de stakingen rechtvaardigt, ik (en velen met mij) vinden van niet.
Nee, dit kabinet heeft een meerderheid aan zetels gehaald bij de afgelopen verkiezingen. Dat dan de mening van een grote minderheid (momentopname) minder verwerkt wordt in het regeringsbeleid is inherent aan ons regeringssysteem. Dus nee, ik vind de pot-ketel vergelijking hier niet opgaan.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 11:21 schreef Vhiper het volgende:
Ik (en velen met mij) hebben niet om dit belachelijke kabinetsbeleid gevraagd, toch moet ik het van jou (en velen met jou) maar slikken. Pot verwijt de ketel verhaaltje?
De verkiezingen waren net zoveel een momentopname als peilingen nu. Vergelijking gaat dus prima op.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 11:26 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nee, dit kabinet heeft een meerderheid aan zetels gehaald bij de afgelopen verkiezingen. Dat dan de mening van een grote minderheid (momentopname) er minder toe doet is inherent aan ons regeringssysteem. Dus nee, ik vind de pot-ketel vergelijking hier niet opgaan.
Nou Einstein, vertel me dan maar eens op welke andere manieren het kabinet gaat luisteren. Overleg willen ze niet en naar het Malieveld zwaaien ze alleen maar.quote:Tegen het beleid protesteren vind ik prima, maar doe het op een manier waar anderen geen last van hebben. Jij blijft dan wel herhalen dat wat jou betreft er geen enkele andere manier is om het kabinet te laten luisteren, maar daar ben ik niet zo 100% van overtuigd. Er is hooguit geen andere manier om het kabinet je mening op te dringen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |