Ik ben mijn (oude) cassettebandjesverzameling aan het categoriseren (wil in klapper opschrijven wat er op elk bandje staat), maar weet van een nummers de titel of artiest niet.
De bandjes die ik momenteel aan het uitzoeken ben komen uit de periode 1994/1995 ongeveer.
Er zullen nog meer nummers volgen want ik ben nog lang niet klaar, maar hieronder vast een begin met nummers die ik zoek, zal ze ff omschrijven.
1. Van wie is het nummer 'slave to the music' (o.i.d) het is een dance nummer uit 1994 of daaromtrent, door zo'n zangeres/ rapper duo wat je in die tijd veel had. Fragmentje uit nummer 'o ne na na ne o na, na na na ne ha (2X) I'm a slave to the music!'
2. Van wie is het nummer 'never met a girl like you before' (o.i.d..titel weet ik ook niet). Tis gezongen door een man, een popnummer, uit de periode 1994/ 1995. Fragm. uit nummer: 'never.....never.....never.....never...never known a girl like you before'. Ander fragm. uit nummer 'And now you come along, yes you come along (and I never known a girl like you before)'. T nummer eindigt volgens mij met een koortje wat 'yeah it's allright' een aantal keren zingt, maar dat weet ik niet zeker want ik heb het nummer niet in zn geheel op mn bandje staan.
3. Van wie is het nummer en hoe heet het nummer wat ik nu ga beschrijven?
Ik heb het opgenomen in 1994, maar het nummer kan natuurlijk al ouder zijn dat weet ik niet.
Het is een instrumentaal nummer waarin het lijkt alsof er in gegallopeerd wordt. Over die galop heen hoor je een steeds terugkerend themaatje: 'a-c-d-d-c-a-a-c-d-f-d-c-a-a-c-g-bes-c-a-a-c-g-bes-c-a' (fragment uit thema), gespeeld door contrabas volgens mij.
Er spelen een contrabas in dus, 2 akoestische gitaren (die wel verschillend van elkaar klinken), en een shaker o.i.d.
Hoop dat iemand t weet.....
3. Van wie is het nummer '(just) another night' o.i.d (titel weet ik ook niet). Tis een dance achtig nummer uit de periode 94/95, door een rapper+zangeres duo.
Fragment uit nummer: 'another nighjt another dream but allways you, it's like a vision of love that seems to be true....'
Ander fragm. uit nummer: 'In the night in my dreams I'm in love with you, cause you talk to me like lovers do, i feel joy I feel great cause it's still the same....'
4. Wat is de titel van een nummer van 'rednex' uit 1994/ 1995 ergens, en het is niet het welbekende nummer 'cotton eye Joe'. Het nummer wat ik zoek klinkt als (dat zingen ze er in) 'old pop in an oak (????)' of misschien als 'pumpin it up', ik kan er niet zo veel van maken van wat ze nu zingen eerlijk gezegd. Maar wie weet dat iemand toch de titel weet.
5. Van wie is het nummer 'max don't have sex with your ex'. Ik zat zelf te denken dat het misschien van e-rotic is, omdat die ook een ander nummer hebben wat zoiets heet als 'fred come to bed'.
Tis een dance nummer uit 1994 ergens, met zangeres/ rapper duo.
6. Hoe heet het nummer van Paul de Leeuw (Bob en Annie), koopavond/ cobra, wat gaat over een rups die op koopavoond in de sla gevonden word en een cobra blijkt te zijn?
En van wie is het? Moet ik opschrijven dat het van Paul de Leeuw is of van Bob en Annie?
7. Hoe heet het nummer en van wie is het: het lijkt qua stem heel erg dat het de pet shop boys zijn, (of heel misschien iets als A-Ha of zo), en er wordt in gezongen 'take my hand' (tis niet 'take on me' of zo en ook niet 'go west' of 'suburbia' of zo hehe)
8. Hoe heet het nummer en van wie is het, tis denk ik een nummer (titelnummer) uit platvoet en zn vriendjes, maar heel zeker weet ik dat niet (kan ook uit andere film zijn). T wordt gezongen door een vrouw en gaat als 'If we hold on, together...' rest weet ik ff niet.
9. Van wie is het nummer 'I'll stand by you', gezongen door een vrouw, opgenomen in 1994 of misschien 1995, t was toen een vrij nieuw nummer geloof ik. Tekst gaat als 'I'll stand by you, won't let nobody hurt you, I'll stand by you.....darkest hour, won't let nobody hurt you, I'll stand by you'.
Rest volgt nog hehe......