Je mag toch ook niet harder dan 120 op de autosnelweg.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:18 schreef OProg het volgende:
Ik snap niet dat ze er niet tegen op treden. Er staat toch op de kaartjes dat ze niet doorverkocht mogen worden![]()
![]()
dat opbieden is niet echt rechtvaardig, aangezien velen vaak geen kaartje voor de reguliere prjis kunnen kopen, aangezien de bedrijfjes het voor hun neus hebben opgekocht om het voor veel meer te verkopen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:27 schreef bonke het volgende:
maarja wat weerhoud dat soort mensen ervan om nee te zeggen tegen steeds hogere biedingen voor hun kaartjes , stel je voor je koopt 2 kaarten van 100 euro , je zet ze op marktplaats en dan is er een die 300 euro bied . zou jij dan nee zeggen ??
sja maar als jij ze aanbied op markplaats voor de normale prijs dan zijn er mensen die altijd meer willen bieden en dat is dan hun vrije keusquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:23 schreef mrkoenz het volgende:
In Belgie, ten tijde van de Rock Werchter kaartjes mania op internet, heeft de belgische recherche ingegrepen en is dergelijke verkoop verboden.
Ach, daar kom je ook wel weer onder uit. Bovendien pak je daar ook weer de gewone kopers mee... je zal maar met je vijf man tellende gezinnetje naar U2 willen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:24 schreef MSXUser het volgende:
De 'regel' dat je niet meer dan 9 kaarten pp. per evenement kunt kopen werkt ook voor geen meter. Als ze het aanscherpen tot max. 4 pp., scheelt het al een hoop.
Wat is daar niet rechtvaardig aan? (naast natuurlijk dat er op het kaartje staat dat het stout is en niet mag)quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:29 schreef mrkoenz het volgende:
dat opbieden is niet echt rechtvaardig, aangezien velen vaak geen kaartje voor de reguliere prjis kunnen kopen, aangezien de bedrijfjes het voor hun neus hebben opgekocht om het voor veel meer te verkopen.
ze zijn dus destijds zelf gaan opbieden (misschien zien wij dat in nederland als uitlokken) om de biedingen enerzijds over de kop te laten gaan, en anderzijds bewijs te verzamelen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:30 schreef bonke het volgende:
[..]
sja maar als jij ze aanbied op markplaats voor de normale prijs dan zijn er mensen die altijd meer willen bieden en dat is dan hun vrije keus
dan kan die recherche jou volgens mij niks maken
Ik begrijp het eigenlijk niet goed: het is strafbaar om als particulier die kaarten door te verkopen, maar weer niet om ze als bedrijf te kopen van particulieren en ze dan weer door te verkopen?quote:Ticketbureau droomt van een droomfinale
10.000 euro voor kaartje EK-finale
Oplichter, centendief, woekeraar. De personeelsleden van het Amsterdamse kaartenbureau Ticket Unlimited horen soms lachend aan hoe potentiële klanten hun onvrede over de prijs van entreebewijzen uiten. Alsof ze de mensen dwingen kaartjes bij hen te kopen.
De werknemers van het bedrijfje zelf schetsen liever het beeld van de handige handelaar die slechts bemiddelt in de grote vraag en het schaarse aanbod. Zo ook bij kaartjes voor het Europees kampioenschap voetbal, die bij Ticket Unlimited buiten de officiële kanalen om tegen een royale vergoeding nu al verkrijgbaar zijn.
Nog geen maand voor het begin van de Europese titelstrijd in Portugal klinkt de kakofonie van telefoongerinkel de aanwezigen in het bedrijfspandje aan de hoofdstedelijke De Ruyterkade als muziek in de oren. Reden voor de tevredenheid bij de vier aanwezige werknemers van Ticket Unlimited is deze maandag de inhoud van enkele dikke enveloppen. ,,Ja, de eerste 100 kaarten voor het EK zijn binnen'', stelt bedrijfsleider Rogier van der Heijden. ,,En geloof me, er zullen er nog veel volgen.''
Ticket Unlimited beweegt zich in het schemergebied van de kaartenhandel, in de volksmond vaak zwarthandel genoemd. De organisatoren van Euro 2000 verklaarden vier jaar geleden de oorlog aan de zwarte handel. Cupido Tickets, destijds de grootste aanbieder van kaarten, mocht van de rechter zelfs geen kaartjes voor het EK in Nederland meer verkopen. Eigenaar Cupi van der Berg begon een lange juridische strijd en haalde uiteindelijk bij het gerechtshof in Amsterdam zijn gelijk. Het eerdere vonnis werd vernietigd. Van der Berg bereidt op dit moment een miljoenenclaim voor. ,,Het is heel simpel'', stelt Van der Heijden. ,,In Nederland is het niet strafbaar om kaarten door te verkopen. Wel strafbaar zijn de mensen van wie wij de tickets kopen. Maar ja, kom daar maar eens achter. Organisaties van grote evenementen als Europese kampioenschappen voetbal beweren altijd dat alle kaarten op naam staan. Dat is dus niet het geval.
Je voorziet in een aanbod dat je zelf gecreerd hebt, doordat je de kaartjes weggekocht hebt. Velen kunnen de hoge prijs niet opbrengen, of willen dat niet. Het is mooi, maar niet voor iedereen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:31 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Wat is daar niet rechtvaardig aan? (naast natuurlijk dat er op het kaartje staat dat het stout is en niet mag)
Het lijkt mij normale marktwerking, je bemerkt een hele hoge vraag en zorgt dat je het aanbod voorziet aan mensen. Als die bereid zijn er 3x meer voor te betalen, dan is dat toch mooi?
Die zijn er inderdaad en meestal vragen die mensen ook nette prijzen. Kaartjes voor het dubbele of meer verkopen vind ik behoorlijk asociaal. Hoe graag ik ook ergens naar toe wil, dat soort kaarten koop ik nooit (dan maar niet heen).quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:27 schreef bonke het volgende:
maarrr , er zijn ook mensen die om de een of andere reden niet naar een concert kunnen en dan de tickets op marktplaats zetten
zo denk ik er ook over.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:34 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Die zijn er inderdaad en meestal vragen die mensen ook nette prijzen. Kaartjes voor het dubbele of meer verkopen vind ik behoorlijk asociaal. Hoe graag ik ook ergens naar toe wil, dat soort kaarten koop ik nooit (dan maar niet heen).
Prachtigquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:33 schreef mrkoenz het volgende:
[..]
Je voorziet in een aanbod dat je zelf gecreerd hebt, doordat je de kaartjes weggekocht hebt. Velen kunnen de hoge prijs niet opbrengen, of willen dat niet. Het is mooi, maar niet voor iedereen.
Dan haal je ze met 2 personenquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:31 schreef Seborik het volgende:
Ach, daar kom je ook wel weer onder uit. Bovendien pak je daar ook weer de gewone kopers mee... je zal maar met je vijf man tellende gezinnetje naar U2 willen.
Dan moeten de gewone kopers dus nog moeilijk doen, omdat er eikels tussen lopen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:42 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Dan haal je ze met 2 personen
Een beetje fan heeft er toch wel iets voor over?quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:43 schreef Seborik het volgende:
Dan moeten de gewone kopers dus nog moeilijk doen, omdat er eikels tussen lopen.
Ik heb wel eens gehoord dat ze veel kaarten krijgen van studenten die wat bij willen verdienen. Die gaan dan gewoon in de rij liggen en kopen zoveel mogelijk kaarten. En dergelijke bedrijven zeggen er dan natuurlijk geen nee tegen als ze die kaartjes kunnen kopen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:36 schreef Zander het volgende:
Dat is natuurlijk ook gewoon een slimme constructie van dat ticketbedrijf. Die sturen gewoon wat vriendjes er op uit om die kaarten te kopen, maar zorgen er wel voor dat ze ze weer niet in loondienst hebben.
nee, absoluut nietquote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:44 schreef emmapeel het volgende:
Dan moet je ook inderdaad niet toegeven, dan maar geen Hans Teeuwen. Je bent toch niet wijs als je 500 euro voor een of ander concertkaartje wil betalen, en vaak alleen maar zodat je achteraf kan zeggen "ik was erbij!"
broodroof??? van wie??quote:Op donderdag 7 oktober 2004 15:05 schreef emmapeel het volgende:
Broodroof vind ik het !
dan moeten ze op tijd bij de vvk-adressen zijn.. als ze toch van die superfans zijn...quote:Op donderdag 7 oktober 2004 18:13 schreef bonke het volgende:
voor de arme superfans die koste wat kost een concert willen bijwonen
Mijn brood! Als eerlijke concertganger/arme student!quote:Op donderdag 7 oktober 2004 15:33 schreef Frenkie het volgende:
[..]
broodroof??? van wie??
realistisch..quote:Op donderdag 7 oktober 2004 19:02 schreef mrkoenz het volgende:
lekker simplistisch
Wat een ontiegelijke bullshit...quote:Op donderdag 7 oktober 2004 19:24 schreef Frenkie het volgende:
Sterker nog op deze manier komen juist de echte fans aan bod. Aangezien de kaarten die via dit soort bureaus verkocht worden gekocht worden door diegene die er het meest voor over hebben. Resultaat de beste fans zijn er bij (diegene die als eerste bij de vvk waren en zij die er veel geld voor over hebben).
Dus de mensen die het meeste tijd en moeite er voro over hebben om bij een vvk bureau te gaan liggen zodat niet allerlei louche bedrijfjes ze opkopen zijn de beste fans?quote:Op donderdag 7 oktober 2004 19:24 schreef Frenkie het volgende:
[..]
realistisch..
Sterker nog op deze manier komen juist de echte fans aan bod. Aangezien de kaarten die via dit soort bureaus verkocht worden gekocht worden door diegene die er het meest voor over hebben. Resultaat de beste fans zijn er bij (diegene die als eerste bij de vvk waren en zij die er veel geld voor over hebben).
Dat kan wel, maar dan ga je niet naar het concertquote:Op donderdag 7 oktober 2004 20:25 schreef calvobbes het volgende:
Als je rond moet komen van een minimumloon en net te laat bij een vvk bent omdat er zwarthandelaren kaarten voor je neus hebben weggekaapt, dan kun je dus geen echte fan zijn?!?!?
Een beetje fan spaart z'n kaartjes wel bij elkaar.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 23:15 schreef Frenkie het volgende:
Dat kan wel, maar dan ga je niet naar het concert
Sinds kaarten ook via internet worden aangeboden is er vaak al helemaal geen beginnen meer aan. Ben je op tijd, kom je er niet door... ben je er eindelijk doorheen... uitverkochtquote:Laten we reeel zijn, als je heeeeeel graag wilt, dan ben je niet te laat
Zoiets zal het zijn, echter is dat al wel 1/5 deel van het totaal aantal bezoekers!quote:Over welk percentage hebben we het eigenlijk als we over zwarthandel hebben..?? Want volgens mij is dat hooguit 20 procent (en die is gebaseerd op de welbekende 80-20 wetmatigheid)
Je zegt net dat de beste fans bij het concert zullen zijn?quote:Op donderdag 7 oktober 2004 23:15 schreef Frenkie het volgende:
Dat kan wel, maar dan ga je niet naar het concert
Lekker makkelijk denken hequote:Laten we reeel zijn, als je heeeeeel graag wilt, dan ben je niet te laat
De fans die het graagste er bij willen zijn dan..quote:Op donderdag 7 oktober 2004 23:44 schreef calvobbes het volgende:
Je zegt net dat de beste fans bij het concert zullen zijn?
Wat is het nou?!?!?
Het percentage maakt uit omdat jij met dit soort dingen komt:quote:En wat maakt het percentage uit? Al is het 1 maar 1 procent van de kaartjes dat via zwarthandel verkocht word, dan vind ik het al schandalig....
Hoe weet je nu of het de zwarthandelaren zijn en niet andere fans??quote:Wat nu als je als op zaterdag kranten rond moet brengen en van dat zuurverdiende geld een kaartje wilt kopen? En wat nu als je, normaal gesproken, wel ruim op tijd bent, maar de zwarthandelaren de kaartjes voor je neus hebben weggekocht?
Als er later dan kaartjes via een ticketbureau worden verkocht dan weet ik wel dat het zwarthandelaren zijnquote:Op donderdag 7 oktober 2004 23:50 schreef Frenkie het volgende:
Hoe weet je nu of het de zwarthandelaren zijn en niet andere fans??
Als dat zou gebeuren, dan is het nog wel IETS van een prijsverhoging te begrijpen. Maar meestal is het enige arrangement gewoon dat er een tiental euro's bovenop de prijs word gedaan.quote:Overigens kan ik het mij ook goed voorstellen dat bepaalde ticketbureaus gewoon een deal sluiten met de concertorganisator om een aantal kaarten af te nemen en deze middels arrangementen door te verkopen.
Ja maar dan ben je geen echte fan volgens jouw woorden. Een echte fan zou er alles voor over hebben om naar een concert te gaanquote:En daarbij als je het concert te duur vind, dan ga he je toch niet??
Bij zaken waarbij het aanbod relatief zeer schaars is t.o.v. de vraag kun je niet spreken van een 'normale marktwerking'. Dat kun je in elk economie-boek terugvinden. Je komt dan in het gebied van mono- of oligopolie, met de vaak daaruitvolgende prijsopdrijvingen. En prijsopdrijving staat nu juist een normale marktwerking in de weg.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 23:50 schreef Frenkie het volgende:
En daarbij als je het concert te duur vind, dan ga he je toch niet?? je moet niet! er is niemand die je dwingt en de rest heet geloof ik marktwerking.
Nee dat is niet waar, dan wordt het echt voor de elite, de mensen met geld, niet de zgn "echte" fans. maar de upperclass, de mensen met twee vette inkomens, drie autoos voor deur etc, die het interessant vinden om te zien en gezien te worden bij zo'n concert en dat zijn in mijn ogen geen die hard fans hoor !quote:Op donderdag 7 oktober 2004 19:24 schreef Frenkie het volgende:
[..]
realistisch..
Dus? In de meeste gevallen kan je voor concerten van bands die je intresseren zelf op de dag kaarten halen door gewoon tijdig bij het postkantoor te staan. Kwestie van even bijhouden. Als je te laat bent dan moet je dus dergelijke bedragen dokken. Kwestie van gemak: als je rijker bent dan hoef je iets minder moeite te doen, maar het houdt niet in dat je niet KAN als je minder geldt hebt (dat is alleen nog maar afhankelijk van de prijs die de artiest vraagt).quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 10:10 schreef emmapeel het volgende:
[..]
Nee dat is niet waar, dan wordt het echt voor de elite, de mensen met geld, niet de zgn "echte" fans. maar de upperclass, de mensen met twee vette inkomens, drie autoos voor deur etc.......
Dan ga je gewoon niet.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 10:10 schreef emmapeel het volgende:
Ik vind mezelf ook een echte fan van bepaalde groepen, maar ik zou me achteraf altijd schuldig, beroofd en berooid voelen als ik 300 euro voor een kaartje zou hebben betaald. Het zou mij tevens een onbehaaglijk gevoel geven, want ik vind het anderhalf uur luisteren naar een artiest never nooit niet zoveel geld waard !
je hebt gelijk. Hierover danquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 08:58 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Bij zaken waarbij het aanbod relatief zeer schaars is t.o.v. de vraag kun je niet spreken van een 'normale marktwerking'. Dat kun je in elk economie-boek terugvinden. Je komt dan in het gebied van mono- of oligopolie, met de vaak daaruitvolgende prijsopdrijvingen. En prijsopdrijving staat nu juist een normale marktwerking in de weg.
Kwestie van op tijd bij de vvk zijn hoor!quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 10:10 schreef emmapeel het volgende:
Nee dat is niet waar, dan wordt het echt voor de elite, de mensen met geld, niet de zgn "echte" fans. maar de upperclass, de mensen met twee vette inkomens, drie autoos voor deur etc, die het interessant vinden om te zien en gezien te worden bij zo'n concert en dat zijn in mijn ogen geen die hard fans hoor !
Als dat zo is wil ik graag cijfers van de grootte van de zwarthandel (bij concerten!). Wat je nu doet is zo maar iets roepen!quote:Enne, het heeft helemaal geen zin meer om in je slaapzakje voor de deur te gaan liggen bij een verkoopburo. De zwarthandelaren hebben allemaal een programmaatje op hun pc, dat constant `inbelt` bij de ticketservice al voordat de officiele kaartverkoop is begonnen, zij houden dan de plaatsen (lees kaarten) al bezet voordat een ander er uberhaupt bij kan......walgelijk toch ???
Dit is onzin. Neem bijvoorbeeld het concert van Madonna: ik heb daar redelijk simpel kaartjes voor gehaald door dat iemand voor mij gewoon op tijd bij het post kantoor was (om een uurtje of 5 of 6).quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 10:10 schreef emmapeel het volgende:
Enne, het heeft helemaal geen zin meer om in je slaapzakje voor de deur te gaan liggen bij een verkoopburo. De zwarthandelaren hebben allemaal een programmaatje op hun pc, dat constant `inbelt` bij de ticketservice al voordat de officiele kaartverkoop is begonnen, zij houden dan de plaatsen (lees kaarten) al bezet voordat een ander er uberhaupt bij kan......walgelijk toch ???
Als het bij de wet verboden is dan moet het jurisch aangepakt worden. Dat schijnt dus niet mogelijk te zijn.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 11:31 schreef Seborik het volgende:
Moet je niet tegen zijn, Doc? Op de kaartjes staat dat het bij wet verboden is.
Omdat downloaden ten kost gaat van de platenmaatschappij en dit niet. Zo dubbel is het niet..quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 13:14 schreef Seborik het volgende:
Geen idee hoe dat zit. Ik vind het wat dubbel dat er zo'n punt gemaakt wordt van downloaden, maar dat hier weinig aan gedaan wordt.
Het ligt in het verlengde van de industrie. Er wordt moord en brand geschreeuwd over consumenten die niet betalen, maar zodra ze teveel betalen, wordt er minder actief geschreeuwd. Artiesten (en platenmaatschappijen) zouden zich ook uit moeten spreken over de illegale verkoop van concerttickets.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 13:24 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Omdat downloaden ten kost gaat van de platenmaatschappij en dit niet. Zo dubbel is het niet..
Het verschilt volgens mij per concert. Want ik bij Tom Waits kon je er maar 2 per persoon krijgen, dacht ik.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:24 schreef MSXUser het volgende:
De 'regel' dat je niet meer dan 9 kaarten pp. per evenement kunt kopen werkt ook voor geen meter. Als ze het aanscherpen tot max. 4 pp., scheelt het al een hoop.
En omgekeerd zouden de mensen die zo zwaar tegen zwarthandel zijn ook niet mogen downloadenquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 13:30 schreef Seborik het volgende:
Wanneer ze het inderdaad voor de fans doen, zijn ze dat moreel verplicht.
Dat doe ik dan ook niet.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 13:34 schreef Frenkie het volgende:
[..]
En omgekeerd zouden de mensen die zo zwaar tegen zwarthandel zijn ook niet mogen downloaden
Ook van andere artiestenquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 13:36 schreef Seborik het volgende:
Maar je hebt wel gelijk wat dat betreft, maar echte fans kopen dan ook de muziek he.
Uit de algemene voorwaarden van Mojo:quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 15:32 schreef Tomek het volgende:
Als je een kaartje koopt ben jij eigenaar.
Dat ze verder weigeren om enige inbreuk op deze regels af te straffen doet daar verder niet zoveel aan af.quote:De toegangsbewijzen zijn en blijven eigendom van MOJO CONCERTS BV. Alleen aanschaf bij erkende voorverkoopbureaus garandeert de geldigheid van het toegangsbewijs. Het is verboden de toegangsbewijzen voor de voorstelling op enigerlei wijze aan derden door te verkopen en /of de toegangsbewijzen op enigerlei wijze aan derden te verstrekken voor of in het kader van commerciële doeleinden.
Ze kunnen dat wel in hun algemen voorwaarden schrijven maar als het niets rechtsgeldig is hebben ze vette pech.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 15:43 schreef Litpho het volgende:
[..]
Uit de algemene voorwaarden van Mojo:
Er zijn pogingen gedaan om daar dus wat aan te doen maar om bovenstaande reden zonder succes.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 15:43 schreef Litpho het volgende:
Dat ze verder weigeren om enige inbreuk op deze regels af te straffen doet daar verder niet zoveel aan af.
Kwestie van geld verdienen. Bij Downloaden roepen ze dat ze inkomsten mislopen, maar het maakt de platenmaatschappijen over het algemeen geen flikker uit wie de kaartjes koopt.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 13:14 schreef Seborik het volgende:
Geen idee hoe dat zit. Ik vind het wat dubbel dat er zo'n punt gemaakt wordt van downloaden, maar dat hier weinig aan gedaan wordt.
Als de kaartjes gewoon hetzelfde kosten als bij de vvk is het prima jah.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 16:01 schreef Doc het volgende:
En als 85% nog naar de wat minder in luxe wentelende fan gaat is dat toch prima?
en als mensen nou bereid zijn om meer te betalen dan is het niet oke??quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 17:29 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Als de kaartjes gewoon hetzelfde kosten als bij de vvk is het prima jah.
Als ze dat zelf willen moeten ze dat zelf weten.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 17:30 schreef Frenkie het volgende:
en als mensen nou bereid zijn om meer te betalen dan is het niet oke??
M'n pa en man had het omgekeerde.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:34 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Die zijn er inderdaad en meestal vragen die mensen ook nette prijzen. Kaartjes voor het dubbele of meer verkopen vind ik behoorlijk asociaal. Hoe graag ik ook ergens naar toe wil, dat soort kaarten koop ik nooit (dan maar niet heen).
De mensen hebben wel een keus.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 17:36 schreef calvobbes het volgende:
Als ze dat zelf willen moeten ze dat zelf weten.
Alleen hebben die mensen vaak geen keus omdat een Ticketbureau of zwarthandelaar gewoon 20 euro extra rekent. Lijkt me duidelijk dat ik dat niet oke vind.
quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 17:42 schreef Frenkie het volgende:
De mensen hebben wel een keus.
Heeft Pearl Jam niet ooit een tour gecancelled in de States omdat ze de kaartjes te duur vonden ofzo? Kan me vaag zoiets herinneren.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 13:30 schreef Seborik het volgende:
[..]
Het ligt in het verlengde van de industrie. Er wordt moord en brand geschreeuwd over consumenten die niet betalen, maar zodra ze teveel betalen, wordt er minder actief geschreeuwd. Artiesten (en platenmaatschappijen) zouden zich ook uit moeten spreken over de illegale verkoop van concerttickets.
Ik zal er maar net zo'n drogreden tegenaan gooien als jij: Wanneer ze het inderdaad voor de fans doen, zijn ze dat moreel verplicht.
Er is toch helemaal geen keus. Sommige concerten zijn uitverkocht voordat je 'Ticket Unlimited is een bedrijf van oplichters' kunt zeggen. Zoals bij de kaartjes voor Simon & Garfunkel. Die waren al hoerig duur, en op de zwarthandelsite die op de FP kaartjes voor Metallica weg mocht geven (drie keer raden welk bedrijf dat was), waren ze nog duurder. Er zijn grenzen hoor. Nouja, voor mij tenminste.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 17:42 schreef Frenkie het volgende:
De mensen hebben wel een keus.
Wél kopen
of
Niét kopen
Zoiets wel jah. Ik weet niet zeker of die tour helemaal gecancelled is, maar ze vonden dat Ticketmaster teveel geld vroeg voor de kaartjes. Daar is zelfs een hele rechtszaak om geweest.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 17:53 schreef Liejannuh het volgende:
Heeft Pearl Jam niet ooit een tour gecancelled in de States omdat ze de kaartjes te duur vonden ofzo? Kan me vaag zoiets herinneren.
tuurlijk niet. Tegenover die luze staat natuurlijk een prijs en daarnaast moet die prijsvoorkomen dat willekeurige sloebers die kaartjes die op deze manier blijven voor de rijkere medemens die geen studenten leven heeft. En het gaat echt niet om 50%van de kaarten hoor ...quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 17:29 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Als de kaartjes gewoon hetzelfde kosten als bij de vvk is het prima jah.
Voor de ruime ruime meerderheid komt de kaarten gewoon terecht bij de reguliere fan. Als je tijdigin de rij staat heb je gewoon een kaart.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 17:49 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ze hebben niet de keus om er de normale prijs voor te betalen bij dat soort bureau's...
Je doet wel heel erg krampachtig moeite om de discussie aan de gang te houden Frenkie....
Ja dus? Dan is het maar oke?quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:03 schreef Doc het volgende:
En het gaat echt niet om 50%van de kaarten hoor ...
Onzin. Als je in de tijdig in de rij zit heb je kaarten. vergeet je het of denk je dat in demiddag langkomen voldoende is heb je pech, maar dan zouden die kaarten toch ook allang weg zijnquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 17:53 schreef dwerg het volgende:
[..]
Er is toch helemaal geen keus. Sommige concerten zijn uitverkocht voordat je 'Ticket Unlimited is een bedrijf van oplichters' kunt zeggen. Zoals bij de kaartjes voor Simon & Garfunkel. Die waren al hoerig duur, en op de zwarthandelsite die op de FP kaartjes voor Metallica weg mocht geven (drie keer raden welk bedrijf dat was), waren ze nog duurder. Er zijn grenzen hoor. Nouja, voor mij tenminste.
Als er geen zwarthandelaren zouden zijn, zou dat tijdige heel wat rekbaarder zijn...quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:04 schreef Doc het volgende:
Voor de ruime ruime meerderheid komt de kaarten gewoon terecht bij de reguliere fan. Als je tijdigin de rij staat heb je gewoon een kaart.
Dan zijn ze iig meteen naar de echte fans gegaan, en niet op slinkse wijze via een prijsopdrijvend ticketbureau.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:06 schreef Doc het volgende:
Als je in de tijdig in de rij zit heb je kaarten. vergeet je het of denk je dat in demiddag langkomen voldoende is heb je pech, maar dan zouden die kaarten toch ook allang weg zijn
Maar om welke percentages gaat het?quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:05 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ja dus? Dan is het maar oke?
En mensen die geld teveel hebben, die kunnen ook een buurjongen inhuren om in de rij te gaan staan. Feit blijft dat zwarthandelaren op een oneerlijke manier kaartjes wegkapen voor de mensen die op een normale manier kaartjes willen kopen.
Wat maakt dat nou uit!?!?!?quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:08 schreef Doc het volgende:
Maar om welke percentages gaat het?
"Echte fans" wordt hier gedefinieerd als alleen die mensen die de moeite nemen om de hele nacht op te blijven om een kaart te halen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:08 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dan zijn ze iig meteen naar de echte fans gegaan, en niet op slinkse wijze via een prijsopdrijvend ticketbureau.
Verwacht nou niet een antwoord op die vraag Doc.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:08 schreef Doc het volgende:
Maar om welke percentages gaat het?
Dat 90% van de mensen kaarten voor gewone prijzen kan halen. Voor 10% hoeven mensen NIET vroeg het bed uit.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:11 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Wat maakt dat nou uit!?!?!?
Dan zou ik dat persoon groot gelijk geven. Had ik maar eerder daar moeten staan.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:11 schreef calvobbes het volgende:
Hoe had jij het gevonden als jij net te laat was voor je Madonna kaartjes en iemand die dat zag jou kaartjes voor de dubbele prijs had aangeboden?
Precies de ene heeft een gebrek aan geld, de ander aan tijd.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:11 schreef Doc het volgende:
"Echte fans" wordt hier gedefinieerd als alleen die mensen die de moeite nemen om de hele nacht op te blijven om een kaart te halen.
"Echte fans" kan ook gedefinieerd worden als mensen die bereid zijn om 3 keer te veel te betalen.
yep. En zo worden de kaarten eerlijk verdeeld.Waarom zouden de mensen zonder tijd maar met geld benadeeld moeten worden?quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:13 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Precies de ene heeft een gebrek aan geld, de ander aan tijd.
Ik heb geen gebrek aan geld, alleen geef ik het liever uit aan andere dingen dan aan een hoerig duur kaartje. Aan cd's enzo.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:13 schreef Frenkie het volgende:
Precies de ene heeft een gebrek aan geld, de ander aan tijd.
Die keuze mag je zelf maken natuurlijkquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:15 schreef dwerg het volgende:
[..]
Ik heb geen gebrek aan geld, alleen geef ik het liever uit aan andere dingen dan aan een hoerig duur kaartje. Aan cd's enzo.
Het woord eerlijk is volstrekt misplaatst in dit geheel.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:11 schreef Doc het volgende:
De ene groep hoeft niet bevoordeeld te worden ten opzicht van die andere. Zonder de zwarthandelaren wordt echter de eerste groep bevoordeeld. Zwarthandelaren voorzien dus in een behoeft en zorgen dat de kaarten eerlijker over de echte fans verdeeld worden
Dus dan had jij 4 keer 70 euro extra betaald?quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:13 schreef Doc het volgende:
Dan zou ik dat persoon groot gelijk geven. Had ik maar eerder daar moeten staan.
Nogmaals is al eerder gezegd, kwestie van marktwerking, vraag en aanbod, hoe je het ook noemen wilt. Als jij morgen een huis wil kopen en jij bied een bedrag., wat de dag daarna wordt overboden zeg je toch ook niet dat het oneerlijk is van die huiseigenaar dat hij het aan iemand anders verkoopt ?quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:21 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Het woord eerlijk is volstrekt misplaatst in dit geheel.
Kaartjes opkopen en daar 30 euro bovenop leggen noem ik niet eerlijk zaken doen.
Maar misschien jij het dus wel fijn om opgelicht te worden?
En dit is gewoon de gang van zaken zoals o.a. Mojo het bedoeld heeft. Kaartjes gaan op zaterdag om 10.00 in de verkoop op verschillende manier postkantoor, telefoon, internet. Zeer duidelijk.
En niet iedereen hoeft de hele nacht op de stoep te liggen om de beste kaartjes te krijgen, die kun je meestal ook krijgen als je om 8 uur aankomt ofzo.
Als Mojo of Ticketservice ook een dienst aan de welgestelde klanten had willen verlenen, dan zouden ze dat vast wel doen door zelf zo'n bureau te starten. Maar dat is niet het geval.
Nu duiken er een aantal louche zakenmensen bovenop die over de rug van anderen geld willen verdienen.
Dat iemand dat oke vind, vind ik zeer moeilijk te begrijpen.....
Of niet naar het concert gegaan.. want dat is natuurlijk de keuze..quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:23 schreef calvobbes het volgende:
Dus dan had jij 4 keer 70 euro extra betaald?
Straks breng je ze nog op een idee..quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:21 schreef calvobbes het volgende:
Als Mojo of Ticketservice ook een dienst aan de welgestelde klanten had willen verlenen, dan zouden ze dat vast wel doen door zelf zo'n bureau te starten.
Niet vergelijkbaar.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:27 schreef WaStEd het volgende:
Nogmaals is al eerder gezegd, kwestie van marktwerking, vraag en aanbod, hoe je het ook noemen wilt. Als jij morgen een huis wil kopen en jij bied een bedrag., wat de dag daarna wordt overboden zeg je toch ook niet dat het oneerlijk is van die huiseigenaar dat hij het aan iemand anders verkoopt ?
En dus de kinderen teleustellen die al jaren een keer naar Madonna wilde.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:29 schreef Frenkie het volgende:
Of niet naar het concert gegaan.. want dat is natuurlijk de keuze..
Als iemand het laatste brood afpakt wat jij had willen hebben kun je het overwegen een bod te doen op dat brood. Natuurlijk slaat het nergens op maar als jij zegt ik geef je 5 euro voor dat brood grote kans dat je het dan hebt.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:33 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Niet vergelijkbaar.
Ten eerste is het niet zo dat de kaartjes op een veilig achtige manier worden verkocht.
Jij gaat bij de AH toch ook niet bieden om het laatste brood op zaterdag te kopen?
Ten tweede, een bedrijf gaat moedwillige kaarten voor andermans neusen wegkapen om ze met grove winst te verkopen.
Precies, een beetje student ligt dan met twee onbekende vrouwen en een enorme kater nog in z'n nest!quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:30 schreef Zander het volgende:
Ik vind die 'studentikoze levensstijl' toch wel een beetje een loze opmerking trouwens, voorverkoop van dit soort concerten begint vrijwel altijd op de zaterdagochtend.
Hmm, ik moet dan toch iets fout doen, op die kater na dan..quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:42 schreef Seborik het volgende:
[..]
Precies, een beetje student ligt dan met twee onbekende vrouwen en een enorme kater nog in z'n nest!
En kun jij je ook in de andere kant verplaatsen?quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:42 schreef WaStEd het volgende:
ik verkoop al jaren kaarten voor de Champions League een dag voor de wedstrijd op marktplaats, ik hoor niemand zeiken als ik ze voor het dubbele verkoop.
Een kwestie van vraag en aanbod heet dat.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
marktplaats staat bol van die kaartjes, maar dan voor minimaal 25 euro per stuk he! Staan erbij die vragen minimaal 100 euro. zie dit dan
En denk je niet dat je die mensen die die kaartjes hebt verkocht er een groter plezier meer had gedaan door ze gewoon voor de kostprijs te verkopen?quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:46 schreef D.Rose het volgende:
Heb er 8 met winst verkocht en 4 tegen kostprijs, en, naar mijn weten, daar iedereen een plezier mee gedaan, ook mezelf.
Als ik zo ga denken kan ik net zo goed helemaal nergens meer naartoe gaan. Ik wilde perse naar Ibrahim Ferrer in het concertgebouw. Uitverkocht binnen no-time, dan vraag ik me af, hoe graag wil ik ? 60 euro per kaartje ipv 40, nou vind ik nog te doen, als ze 60 waren geweest had ik ze ook gekocht bij de kassa. Dus koop ik ze op internet. Moet ik niet moeilijk over doen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:44 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En kun jij je ook in de andere kant verplaatsen?
Dus dat jij graag naar een concert of voetbal wedstrijd wilt, maar alleen maar een kaartje kunt krijgen door flink meer te dokken?
Vind jij het dan leuk om 50 euro meer te betalen waar je ook een paar biertjes van had kunnen kopen?
Dat is geen antwoord op mijn vraag...quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:51 schreef WaStEd het volgende:
Als ik zo ga denken kan ik net zo goed helemaal nergens meer naartoe gaan. Ik wilde perse naar Ibrahim Ferrer in het concertgebouw. Uitverkocht binnen no-time, dan vraag ik me af, hoe graag wil ik ? 60 euro per kaartje ipv 40, nou vind ik nog te doen, als ze 60 waren geweest had ik ze ook gekocht bij de kassa. Dus koop ik ze op internet. Moet ik niet moeilijk over doen.
Leuk leuk ?? Ik doe het graag omdat ik dan alsnog naar een concert kan waarvan ik dacht dat het niet mogelijk was.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:54 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag...
Vind je het leuk dat je 20 euro extra moet betalen?
Toch wel triest om te zien dat zo'n beetje iedereen loopt te klagen dat de euro alles duurder heeft gemaakt, een biertje bij het uitgaan al 1,50 euro kost ect, maar blijkbaar vinden sommige mensen het niet erg om elkaar op te lichten....
Kijk dat is nou het verschil.. jij gaat naar het concert en zeurt dat je 20 euro meer hebt betaald, ik ga en geniet voor die 20 euro extra..quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:54 schreef calvobbes het volgende:
Dat is geen antwoord op mijn vraag...
quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 19:02 schreef Frenkie het volgende:
Kijk dat is nou het verschil.. jij gaat naar het concert en zeurt dat je 20 euro meer hebt betaald, ik ga en geniet voor die 20 euro extra..
Likewise !quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 19:02 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Kijk dat is nou het verschil.. jij gaat naar het concert en zeurt dat je 20 euro meer hebt betaald, ik ga en geniet voor die 20 euro extra..
Ik neem aan dat je het dus niet leuk vind, en liever zou zien dat je gewoon 40 euro voor dat kaartje had moeten betalen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:59 schreef WaStEd het volgende:
Leuk leuk ??
Ik had liever dat de Stones hun concerten gratis hadden gedaan, i.pv. er 150 miljoen dollar aan over te houden, maar wat heb ik daaraan ?quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 19:07 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het dus niet leuk vind, en liever zou zien dat je gewoon 40 euro voor dat kaartje had moeten betalen.
Duidelijk dus
Ow zoiets verpest mijn avond ook niet.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 19:11 schreef WaStEd het volgende:
Maar om eerlijk te zijn interesseert het me geen zak of ik 40 of 60 euro moet betalen, heel eerlijk. Komt misschien arrogant over maar als ik zo als jij ga denken dan is me avond al verpest voordat ik er naartoe ga.
Ik probeer je ook niet te overtuigen maar ik zie een hoop leuke concerten en jij ook, jij betaald minder.. jij bent blij, ik ben ook blij... allemaal blij... punt.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 19:19 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ow zoiets verpest mijn avond ook niet.
Maar wel de gedachte dat mensen moedwillig voor mijn neus kaarten wegkopen alleen maar om ze met vette winst door te verkopen.
Vind ik gewoon een schoftestreek. En het is echt kansloos om mij ervan te proberen te overtuigen dat het een nette manier van zaken doen is om 5 minuten nadat een concert is uitverkocht, al het dubbele voor een kaartje te vragen oid.
Nee niet allemaal blij.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 19:24 schreef WaStEd het volgende:
allemaal blij... punt.
Nou daar moet jij maar lekker een politieke partij voor oprichten dan.... die zal wel communistisch zijn..quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 19:30 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Nee niet allemaal blij.
Omdat er zeker mensen zijn die net geen kaartje hebben kunnen kopen én niet die hogere prijs kunnen betalen.
Waar slaat dat nou weer op?quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 19:38 schreef WaStEd het volgende:
Nou daar moet jij maar lekker een politieke partij voor oprichten dan.... die zal wel communistisch zijn..
Waar dat op slaat is dat jij kennelijk kieskeurig bent in waar je vrije markteconomie op mag toepassen...quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 19:40 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou weer op?
Het mag van de organisator, Mojo dus, ook niet.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 19:41 schreef WaStEd het volgende:
Omdat die concerten nou toevallig jouw hobby zijn mag dat van jou dus niet...
Ohhh ohh ohh het mag van Mojo niet, het monopoliebedrijfje waar de NMa ook al is langsgeweest.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 19:44 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Het mag van de organisator, Mojo dus, ook niet.
Helaas zijn er nog wat mazen in de wet waardoor ze er niet goed tegen op kunnen treden.
Dat ik een teringhekel heb aan figuren die kaarten op de zwarte markt verkopen, heeft niks met communisme te maken.
tuurlijk, en ik had ze nog meer plezier gedaan als ik er op had ingeleverdquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:49 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En denk je niet dat je die mensen die die kaartjes hebt verkocht er een groter plezier meer had gedaan door ze gewoon voor de kostprijs te verkopen?
Zodat ze ook nog een tourbook ofzo hadden kunnen kopen?
vandaar ook dat ze steeds vaker limieten instellen aan het maximum aantal kaarten per persoon, de kaartverkoop altijd gewoon via Ticketservice laten gaan etc.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 19:52 schreef WaStEd het volgende:
Het zal Mojo totaal aan hun reet roesten al verkopen ze kaarten voor 1000 euro op het internet, als die zaal maar vol zit, en als ze hun eigen winst hebben gepakt.
Jij vind het wel oké dat je genaaid wordt voor je kaartje bij de kassa...quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 19:59 schreef calvobbes het volgende:
[..]
vandaar ook dat ze steeds vaker limieten instellen aan het maximum aantal kaarten per persoon, de kaartverkoop altijd gewoon via Ticketservice laten gaan etc.
Ze doen idd niet echt hun uiterste best om de kaarten uit de zwarthandel te houden. Maar doen alsof het ze helemaal niks kan schelen is totale onzin.
En dat neemt nog steeds niet weg dat het niet de bedoeling is dat kaarten via de zwarthandel worden verkocht.
Overigens heeft die NMA inval NIKS met kaartverkoop te maken. Dus waarom je dat erbij haalt is mij volstrekt onduidelijk...
Ik word niet genaaid bij de kassa. Als ik besluit om naar een concert te gaan, dan weet ik dat en welk prijskaartje daar aan hangt.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 20:04 schreef WaStEd het volgende:
Jij vind het wel oké dat je genaaid wordt voor je kaartje bij de kassa...
vertel eens, hoe vaak ga je naar concerten? Mensen die zo reageren als jij zijn meestal de mensen die juist niet naar concerten gaan.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 19:02 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Frenkie, de "ja, maar jullie doen ook wel eens iets wat niet mag"-verdediging wordt best wel oud.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:12 schreef Frenkie het volgende:
Verwacht nou niet een antwoord op die vraag Doc.
Volgens sommigen is het allemaal de schuld van ticketbureaus als zij achter het net vissen.
Zelf downloaden ze nooit muziek etc.
Dat is niet een kwestie van opgelicht worden. Ik weet exact wat de deal is. Ik kan namelijk kiezen: of ik ga op tijd naar het postkantoor om zeker van mijn kaartjes te zijn (zoals ik bij Madonna hebgedaan/heb laten doen), of ik zit te stressen achter de computer bij de ticket service, of ik besluit niet te stressen en voor 30 euro meer gewoon die kaartjes te halen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:21 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Het woord eerlijk is volstrekt misplaatst in dit geheel.
Kaartjes opkopen en daar 30 euro bovenop leggen noem ik niet eerlijk zaken doen.
Maar misschien jij het dus wel fijn om opgelicht te worden?
En dit is gewoon de gang van zaken zoals o.a. Mojo het bedoeld heeft. Kaartjes gaan op zaterdag om 10.00 in de verkoop op verschillende manier postkantoor, telefoon, internet. Zeer duidelijk.
En niet iedereen hoeft de hele nacht op de stoep te liggen om de beste kaartjes te krijgen, die kun je meestal ook krijgen als je om 8 uur aankomt ofzo.
Als Mojo of Ticketservice ook een dienst aan de welgestelde klanten had willen verlenen, dan zouden ze dat vast wel doen door zelf zo'n bureau te starten. Maar dat is niet het geval.
Nu duiken er een aantal louche zakenmensen bovenop die over de rug van anderen geld willen verdienen.
Dat iemand dat oke vind, vind ik zeer moeilijk te begrijpen.....
Dat weet ik niet. Misschien. Maarik ben blij daty ik überhaupt te keuze heb om alsnog aan kaarten te komen, wat onmogelijk zou zijn als de kaarten allemaal naar fans zouden gaan die wel de tijd hebben om een nacht voor het postkantoor door te halen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:23 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dus dan had jij 4 keer 70 euro extra betaald?
Waarbij het niet relaxed is om die zaterdag zonder slaap de nacht ervoor door te maken als je kinderen hebt...quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:30 schreef Zander het volgende:
[..]
Straks breng je ze nog op een idee..![]()
Ik vind die 'studentikoze levensstijl' toch wel een beetje een loze opmerking trouwens, voorverkoop van dit soort concerten begint vrijwel altijd op de zaterdagochtend.
Nee, ik vind het leuk dat ik niet vroeg m'n bed uit hoef. Dat zou 20 euro waard kunnen zijn.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:54 schreef calvobbes het volgende:
af en toequote:Op vrijdag 8 oktober 2004 21:05 schreef Tokus het volgende:
[..]
vertel eens, hoe vaak ga je naar concerten? Mensen die zo reageren als jij zijn meestal de mensen die juist niet naar concerten gaan.
OK.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 19:19 schreef calvobbes het volgende:
En het is echt kansloos om mij ervan te proberen te overtuigen dat het een nette manier van zaken doen is om 5 minuten nadat een concert is uitverkocht, al het dubbele voor een kaartje te vragen oid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |