abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22426866
Wie kent het niet, kaartjes zijn uitverkocht, maar op marktplaats-achtige
sites zijn nog 10tallen kaarten beschikbaar. Daar heb ik nu echt een hekel aan,
dan bedoel ik niet mensen die toevallig niet meer kunnen, en kaarten tegen kostprijs verkopen, maar bedrijven die uit zijn op winst uit kaartverkoop.

Dan bedoel ik bedrijfjes als www.concertkaarten.org, www.budgetticket.nl en
op fok adverteert geloof ik ook zo'n bedrijfje.

Wat vind de fokker hiervan?
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 20:18:27 #2
14505 OProg
A Life in Music
pi_22426968
Ik snap niet dat ze er niet tegen op treden. Er staat toch op de kaartjes dat ze niet doorverkocht mogen worden
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_22427004
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 20:18 schreef OProg het volgende:
Ik snap niet dat ze er niet tegen op treden. Er staat toch op de kaartjes dat ze niet doorverkocht mogen worden
Je mag toch ook niet harder dan 120 op de autosnelweg.
We're from the Bronx, New York.
Shit happens.
pi_22427073
In Belgie, ten tijde van de Rock Werchter kaartjes mania op internet, heeft de belgische recherche ingegrepen en is dergelijke verkoop verboden.
pi_22427088
Het zijn echt naaistreken, inderdaad. Op budgetticket worden bijvoorbeeld kaarten voor het Tom Waits-concert voor 250 euro verkocht.

Ik vraag me inderdaad ook af hoe dat nou precies zit, op de kaarten staat idd altijd dat ze niet doorverkocht mogen worden, maar misschien is zo'n bepaling wel helemaal niet rechtsgeldig. Misschien dat iemand met meer juridische kennis daar iets zinnigs over kan zeggen?
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 20:24:28 #6
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_22427108
De 'regel' dat je niet meer dan 9 kaarten pp. per evenement kunt kopen werkt ook voor geen meter. Als ze het aanscherpen tot max. 4 pp., scheelt het al een hoop.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_22427150
Zouden dergelijke bedrijfjes de kaarten via reguliere kanalen moeten kopen? Dus als 'particulier'-zijnde eigenlijk?
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 20:27:34 #8
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_22427193
Ik vind het wel slim, het is dat ik het startkapitaal niet heb...
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
pi_22427198
sja er zit altijd soort tussen dat smakken geld vediend met dit soort handel
maarrr , er zijn ook mensen die om de een of andere reden niet naar een concert kunnen en dan de tickets op marktplaats zetten
meestal zijn die mensen blij dat ze het geld van hun ticket terug hebben
maarja wat weerhoud dat soort mensen ervan om nee te zeggen tegen steeds hogere biedingen voor hun kaartjes , stel je voor je koopt 2 kaarten van 100 euro , je zet ze op marktplaats en dan is er een die 300 euro bied . zou jij dan nee zeggen ??
ps: zelf houd ik er niet van om mensen op zo`n manier geld af te troggelen . als ik kaartjes aanbied zou ik dat op fok doen en de eerste die serieus reageert mag ze dan voor de normale prijs af halen ( wel dezelfde dag nog )
pies on joe toe
pi_22427258
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 20:27 schreef bonke het volgende:

maarja wat weerhoud dat soort mensen ervan om nee te zeggen tegen steeds hogere biedingen voor hun kaartjes , stel je voor je koopt 2 kaarten van 100 euro , je zet ze op marktplaats en dan is er een die 300 euro bied . zou jij dan nee zeggen ??
dat opbieden is niet echt rechtvaardig, aangezien velen vaak geen kaartje voor de reguliere prjis kunnen kopen, aangezien de bedrijfjes het voor hun neus hebben opgekocht om het voor veel meer te verkopen.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 20:30:10 #11
64781 bonke
pipo koeie
pi_22427275
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 20:23 schreef mrkoenz het volgende:
In Belgie, ten tijde van de Rock Werchter kaartjes mania op internet, heeft de belgische recherche ingegrepen en is dergelijke verkoop verboden.
sja maar als jij ze aanbied op markplaats voor de normale prijs dan zijn er mensen die altijd meer willen bieden en dat is dan hun vrije keus
dan kan die recherche jou volgens mij niks maken

ps: ik heb 2 jaar terug voor 2 rock werchter kaarten 550 euro betaald
en van een belgische agent nog wel ( de rat )
pies on joe toe
pi_22427312
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 20:24 schreef MSXUser het volgende:
De 'regel' dat je niet meer dan 9 kaarten pp. per evenement kunt kopen werkt ook voor geen meter. Als ze het aanscherpen tot max. 4 pp., scheelt het al een hoop.
Ach, daar kom je ook wel weer onder uit. Bovendien pak je daar ook weer de gewone kopers mee... je zal maar met je vijf man tellende gezinnetje naar U2 willen.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 20:31:36 #13
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_22427313
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 20:29 schreef mrkoenz het volgende:
dat opbieden is niet echt rechtvaardig, aangezien velen vaak geen kaartje voor de reguliere prjis kunnen kopen, aangezien de bedrijfjes het voor hun neus hebben opgekocht om het voor veel meer te verkopen.
Wat is daar niet rechtvaardig aan? (naast natuurlijk dat er op het kaartje staat dat het stout is en niet mag)

Het lijkt mij normale marktwerking, je bemerkt een hele hoge vraag en zorgt dat je het aanbod voorziet aan mensen. Als die bereid zijn er 3x meer voor te betalen, dan is dat toch mooi?
pi_22427336
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 20:30 schreef bonke het volgende:

[..]

sja maar als jij ze aanbied op markplaats voor de normale prijs dan zijn er mensen die altijd meer willen bieden en dat is dan hun vrije keus
dan kan die recherche jou volgens mij niks maken
ze zijn dus destijds zelf gaan opbieden (misschien zien wij dat in nederland als uitlokken) om de biedingen enerzijds over de kop te laten gaan, en anderzijds bewijs te verzamelen.
pi_22427349
Dit artikel gaat over de kaartverkoop voor het EK Voetbal, maar ik vermoed dat voor concerten dus wel hetzelfde zal gelden, of niet?
quote:
Ticketbureau droomt van een droomfinale

10.000 euro voor kaartje EK-finale
Oplichter, centendief, woekeraar. De personeelsleden van het Amsterdamse kaartenbureau Ticket Unlimited horen soms lachend aan hoe potentiële klanten hun onvrede over de prijs van entreebewijzen uiten. Alsof ze de mensen dwingen kaartjes bij hen te kopen.

De werknemers van het bedrijfje zelf schetsen liever het beeld van de handige handelaar die slechts bemiddelt in de grote vraag en het schaarse aanbod. Zo ook bij kaartjes voor het Europees kampioenschap voetbal, die bij Ticket Unlimited buiten de officiële kanalen om tegen een royale vergoeding nu al verkrijgbaar zijn.

Nog geen maand voor het begin van de Europese titelstrijd in Portugal klinkt de kakofonie van telefoongerinkel de aanwezigen in het bedrijfspandje aan de hoofdstedelijke De Ruyterkade als muziek in de oren. Reden voor de tevredenheid bij de vier aanwezige werknemers van Ticket Unlimited is deze maandag de inhoud van enkele dikke enveloppen. ,,Ja, de eerste 100 kaarten voor het EK zijn binnen'', stelt bedrijfsleider Rogier van der Heijden. ,,En geloof me, er zullen er nog veel volgen.''

Ticket Unlimited beweegt zich in het schemergebied van de kaartenhandel, in de volksmond vaak zwarthandel genoemd. De organisatoren van Euro 2000 verklaarden vier jaar geleden de oorlog aan de zwarte handel. Cupido Tickets, destijds de grootste aanbieder van kaarten, mocht van de rechter zelfs geen kaartjes voor het EK in Nederland meer verkopen. Eigenaar Cupi van der Berg begon een lange juridische strijd en haalde uiteindelijk bij het gerechtshof in Amsterdam zijn gelijk. Het eerdere vonnis werd vernietigd. Van der Berg bereidt op dit moment een miljoenenclaim voor. ,,Het is heel simpel'', stelt Van der Heijden. ,,In Nederland is het niet strafbaar om kaarten door te verkopen. Wel strafbaar zijn de mensen van wie wij de tickets kopen. Maar ja, kom daar maar eens achter. Organisaties van grote evenementen als Europese kampioenschappen voetbal beweren altijd dat alle kaarten op naam staan. Dat is dus niet het geval.
Ik begrijp het eigenlijk niet goed: het is strafbaar om als particulier die kaarten door te verkopen, maar weer niet om ze als bedrijf te kopen van particulieren en ze dan weer door te verkopen?
pi_22427375
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 20:31 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Wat is daar niet rechtvaardig aan? (naast natuurlijk dat er op het kaartje staat dat het stout is en niet mag)

Het lijkt mij normale marktwerking, je bemerkt een hele hoge vraag en zorgt dat je het aanbod voorziet aan mensen. Als die bereid zijn er 3x meer voor te betalen, dan is dat toch mooi?
Je voorziet in een aanbod dat je zelf gecreerd hebt, doordat je de kaartjes weggekocht hebt. Velen kunnen de hoge prijs niet opbrengen, of willen dat niet. Het is mooi, maar niet voor iedereen.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 20:34:13 #17
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_22427384
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 20:27 schreef bonke het volgende:
maarrr , er zijn ook mensen die om de een of andere reden niet naar een concert kunnen en dan de tickets op marktplaats zetten
Die zijn er inderdaad en meestal vragen die mensen ook nette prijzen. Kaartjes voor het dubbele of meer verkopen vind ik behoorlijk asociaal. Hoe graag ik ook ergens naar toe wil, dat soort kaarten koop ik nooit (dan maar niet heen).
pi_22427435
,,In Nederland is het niet strafbaar om kaarten door te verkopen. Wel strafbaar zijn de mensen van wie wij de tickets kopen. Maar ja, kom daar maar eens achter" ,

Daar moet toch makkelijk achter te komen zijn onder rechterlijke of justitiele dwang?
pi_22427459
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 20:34 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Die zijn er inderdaad en meestal vragen die mensen ook nette prijzen. Kaartjes voor het dubbele of meer verkopen vind ik behoorlijk asociaal. Hoe graag ik ook ergens naar toe wil, dat soort kaarten koop ik nooit (dan maar niet heen).
zo denk ik er ook over.
pi_22427464
Dat is natuurlijk ook gewoon een slimme constructie van dat ticketbedrijf. Die sturen gewoon wat vriendjes er op uit om die kaarten te kopen, maar zorgen er wel voor dat ze ze weer niet in loondienst hebben. Ik denk niet dat ze hun inkomsten laten afhangen van 'toevallige' aanbieders van die kaarten.
pi_22427474
Dubieus is het eigenlijk he?
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 20:39:52 #22
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_22427522
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 20:33 schreef mrkoenz het volgende:

[..]

Je voorziet in een aanbod dat je zelf gecreerd hebt, doordat je de kaartjes weggekocht hebt. Velen kunnen de hoge prijs niet opbrengen, of willen dat niet. Het is mooi, maar niet voor iedereen.
Prachtig

Mja, als je het niet op kunt brengen dan is dat natuurlijk lastig... maar het leven is hard als je poen wilt maken.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 20:42:16 #23
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_22427573
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 20:31 schreef Seborik het volgende:
Ach, daar kom je ook wel weer onder uit. Bovendien pak je daar ook weer de gewone kopers mee... je zal maar met je vijf man tellende gezinnetje naar U2 willen.
Dan haal je ze met 2 personen
pi_22427611
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 20:42 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Dan haal je ze met 2 personen
Dan moeten de gewone kopers dus nog moeilijk doen, omdat er eikels tussen lopen.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 20:48:38 #25
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_22427723
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 20:43 schreef Seborik het volgende:
Dan moeten de gewone kopers dus nog moeilijk doen, omdat er eikels tussen lopen.
Een beetje fan heeft er toch wel iets voor over?
pi_22427842
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 20:36 schreef Zander het volgende:
Dat is natuurlijk ook gewoon een slimme constructie van dat ticketbedrijf. Die sturen gewoon wat vriendjes er op uit om die kaarten te kopen, maar zorgen er wel voor dat ze ze weer niet in loondienst hebben.
Ik heb wel eens gehoord dat ze veel kaarten krijgen van studenten die wat bij willen verdienen. Die gaan dan gewoon in de rij liggen en kopen zoveel mogelijk kaarten. En dergelijke bedrijven zeggen er dan natuurlijk geen nee tegen als ze die kaartjes kunnen kopen.

En het schijnt ook zo te zijn dat de enige die dan aangepakt kunnen worden, die studenten zijn en niet die bureau's

En ik denk dat een max aantal kaartjes per persoon wel helpt. Zeker als het grote drukte is kan men er bij een postkantoor ofzo gewoon niet meer dan die max aantal kaartjes verkopen aan die persoon. Anders krijg je denk ik wel een chaos.
En mensen die echt naar U2 willen die kunnen dat vast ook wel regelen dat ze met meer in de rij gaan liggen.

Mojo en anderen proberen het wel aan te pakken. Maar dat is vaak zoveel werk, dat het niet echt rendabel is. Bij de Stones in Vredenburg hadden ze wel een heel systeem waarbij alleen diegene die de kaartjes met een creditcard had gekocht, de kaartjes op kon halen.

Deze zwarthandel zie je tegenwoordig niet alleen bij die bureau's maar ook op sites als Markplaats.nl bijv.
Je ziet daar op de dag van de vvk al mensen die hun kaartje wat ze net een paar uur geleden hebben gekocht al aanbieden voor meer geld. Het is dan ook heel erg leuk om te zien wat er gebeurd als een concert meer concerten gaat geven. Dat was bijvoorbeeld bij Marco Borsato heel erg duidelijk dat de kaartjes toen ineens goedkoper werden
pi_22430995
Ik ben benieuwd hoe het met U2 gaat lopen!
pi_22466271
Zolang iedere dombo veel geld voor een kaartje WIL betalen blijven dit soort praktijken doorgaan. Eigenlijk moeten we eens massaal een jaartje gewoon helemaal geen concertkaartjes willen kopen, kijken wat er dan gebeurd......
  donderdag 7 oktober 2004 @ 14:33:27 #29
36923 Wodan
Hond van de donder.
pi_22466289
Dan komt er geen band meer naar Nederland om te touren.
pi_22466353
Dan zullen zowel MOJO als de bands maar eens leren !!
pi_22466424
Ik heb eens een keer 3 uur bij een schouwburg staan wachten om Hans Teeuwen kaartjes te bemachtigen. Dit lukte dus niet want op een gegeven moment was het uitverkocht.
Buiten werd ik al aangehouden door iemand of ik kaartjes wilde kopen...

dubbel de prijs die hij er net 2 seconden ervoor voor betaald had...

ja, daag
pi_22466543
Dan moet je ook inderdaad niet toegeven, dan maar geen Hans Teeuwen. Je bent toch niet wijs als je 500 euro voor een of ander concertkaartje wil betalen, en vaak alleen maar zodat je achteraf kan zeggen "ik was erbij!"
pi_22466601
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 14:44 schreef emmapeel het volgende:
Dan moet je ook inderdaad niet toegeven, dan maar geen Hans Teeuwen. Je bent toch niet wijs als je 500 euro voor een of ander concertkaartje wil betalen, en vaak alleen maar zodat je achteraf kan zeggen "ik was erbij!"
nee, absoluut niet

de kaarten zijn al duur genoeg

dan inderdaad maar niet hoor...ze zoeken maar een andere gek.
pi_22466642
Het is misschien wel een beetje anders als de desbetreffende band maar eens in de 100 jaar voorbij komt, zoals Rush. Zo'n Hans Teeuwen kan je misschien wel tig keer per jaar in elk gat in Nederland zien......
pi_22466770
slim ondernemerschap noem ik dat
pi_22467018
Broodroof vind ik het !
pi_22467061
300 euro voor Tom Waits ? dan ben je volgens mij echt ziek....
pi_22467653
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:05 schreef emmapeel het volgende:
Broodroof vind ik het !
broodroof??? van wie??
pi_22471274
voor de arme superfans die koste wat kost een concert willen bijwonen
pies on joe toe
pi_22471287
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 18:13 schreef bonke het volgende:
voor de arme superfans die koste wat kost een concert willen bijwonen
dan moeten ze op tijd bij de vvk-adressen zijn.. als ze toch van die superfans zijn...
pi_22472119
lekker simplistisch
  donderdag 7 oktober 2004 @ 19:15:23 #42
37508 dunc
Serve Extra Cold
pi_22472428
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:33 schreef Frenkie het volgende:

[..]

broodroof??? van wie??
Mijn brood! Als eerlijke concertganger/arme student!
Het leek zo'n goed idee...
pi_22472624
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 19:02 schreef mrkoenz het volgende:
lekker simplistisch
realistisch..
Sterker nog op deze manier komen juist de echte fans aan bod. Aangezien de kaarten die via dit soort bureaus verkocht worden gekocht worden door diegene die er het meest voor over hebben. Resultaat de beste fans zijn er bij (diegene die als eerste bij de vvk waren en zij die er veel geld voor over hebben).
pi_22473692
Wat een enorme crapdrogredenering!
  donderdag 7 oktober 2004 @ 20:11:09 #45
38877 P.bertens
how come I'm your daddy?
pi_22473769
nederland/west europa is groot geworden dankzij (oneerlijke) handel, dus ik vind het een goede zaak
trotse webhost van: www.hap-automaterialen.nl
pi_22473902
Ach, ze zullen over een tijdje wel het Amerikaanse model overnemen. Daar is de zwarthandel "uitgeschakeld" doordat in de VVK gewoon zwarthandelprijzen worden gerekend. Onder het mom van "als mensen toch 250 dollar overhebben voor een kaartje, kunnen we het beter zelf innen dan dat zwarthandelaren dat doen".

Daar kosten dus de eerste tien rijen van grote namen gewoon een paar honderd dollar .
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_22474222
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 19:24 schreef Frenkie het volgende:

Sterker nog op deze manier komen juist de echte fans aan bod. Aangezien de kaarten die via dit soort bureaus verkocht worden gekocht worden door diegene die er het meest voor over hebben. Resultaat de beste fans zijn er bij (diegene die als eerste bij de vvk waren en zij die er veel geld voor over hebben).
Wat een ontiegelijke bullshit...

Als je rond moet komen van een minimumloon en net te laat bij een vvk bent omdat er zwarthandelaren kaarten voor je neus hebben weggekaapt, dan kun je dus geen echte fan zijn?!?!?
  donderdag 7 oktober 2004 @ 20:28:57 #48
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_22474343
quote:

[..]

realistisch..
Dus de mensen die het meeste tijd en moeite er voro over hebben om bij een vvk bureau te gaan liggen zodat niet allerlei louche bedrijfjes ze opkopen zijn de beste fans?
[KNE]-Mod
pi_22478875
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 20:25 schreef calvobbes het volgende:
Als je rond moet komen van een minimumloon en net te laat bij een vvk bent omdat er zwarthandelaren kaarten voor je neus hebben weggekaapt, dan kun je dus geen echte fan zijn?!?!?
Dat kan wel, maar dan ga je niet naar het concert
Laten we reeel zijn, als je heeeeeel graag wilt, dan ben je niet te laat

Over welk percentage hebben we het eigenlijk als we over zwarthandel hebben..?? Want volgens mij is dat hooguit 20 procent (en die is gebaseerd op de welbekende 80-20 wetmatigheid )
  donderdag 7 oktober 2004 @ 23:31:19 #50
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_22479406
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 23:15 schreef Frenkie het volgende:
Een beetje fan spaart z'n kaartjes wel bij elkaar.
quote:
Sinds kaarten ook via internet worden aangeboden is er vaak al helemaal geen beginnen meer aan. Ben je op tijd, kom je er niet door... ben je er eindelijk doorheen... uitverkocht (zelfde geldt voor de winkelverkoop)
quote:
Over welk percentage hebben we het eigenlijk als we over zwarthandel hebben..?? Want volgens mij is dat hooguit 20 procent (en die is gebaseerd op de welbekende 80-20 wetmatigheid )
Zoiets zal het zijn, echter is dat al wel 1/5 deel van het totaal aantal bezoekers!

Vaak zijn het juist de meelopers die achterlijk hoge prijzen willen betalen voor de kaarten. Kunnen ze achteraf stoer doen dat ze er bij zijn geweest
pi_22479803
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 23:15 schreef Frenkie het volgende:

Je zegt net dat de beste fans bij het concert zullen zijn?
Wat is het nou?!?!?
quote:
Lekker makkelijk denken he
Wat nu als je als op zaterdag kranten rond moet brengen en van dat zuurverdiende geld een kaartje wilt kopen?
En wat nu als je, normaal gesproken, wel ruim op tijd bent, maar de zwarthandelaren de kaartjes voor je neus hebben weggekocht?
Ben je dan ook geen echte fan als je dan een kaartje op de zwarte markt niet kunt betalen?

En wat maakt het percentage uit? Al is het 1 maar 1 procent van de kaartjes dat via zwarthandel verkocht word, dan vind ik het al schandalig....
pi_22479956
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 23:44 schreef calvobbes het volgende:
Je zegt net dat de beste fans bij het concert zullen zijn?
Wat is het nou?!?!?
De fans die het graagste er bij willen zijn dan..
quote:
En wat maakt het percentage uit? Al is het 1 maar 1 procent van de kaartjes dat via zwarthandel verkocht word, dan vind ik het al schandalig....
Het percentage maakt uit omdat jij met dit soort dingen komt:
quote:
Wat nu als je als op zaterdag kranten rond moet brengen en van dat zuurverdiende geld een kaartje wilt kopen? En wat nu als je, normaal gesproken, wel ruim op tijd bent, maar de zwarthandelaren de kaartjes voor je neus hebben weggekocht?
Hoe weet je nu of het de zwarthandelaren zijn en niet andere fans??
Ik vind het nogal makkelijk om te zeggen dat als je achter het net vist dat het komt door de zwarte handel. Je bent gewoon te laat, en of dat komt doordat er andere fans je voor waren of dat er fans zijn die het via zwarthandelaren spelen is slechts bijzaak.

Overigens kan ik het mij ook goed voorstellen dat bepaalde ticketbureaus gewoon een deal sluiten met de concertorganisator om een aantal kaarten af te nemen en deze middels arrangementen door te verkopen.

En daarbij als je het concert te duur vind, dan ga he je toch niet?? je moet niet! er is niemand die je dwingt en de rest heet geloof ik marktwerking.
pi_22483436
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 23:50 schreef Frenkie het volgende:

Hoe weet je nu of het de zwarthandelaren zijn en niet andere fans??
Als er later dan kaartjes via een ticketbureau worden verkocht dan weet ik wel dat het zwarthandelaren zijn
quote:
Overigens kan ik het mij ook goed voorstellen dat bepaalde ticketbureaus gewoon een deal sluiten met de concertorganisator om een aantal kaarten af te nemen en deze middels arrangementen door te verkopen.
Als dat zou gebeuren, dan is het nog wel IETS van een prijsverhoging te begrijpen. Maar meestal is het enige arrangement gewoon dat er een tiental euro's bovenop de prijs word gedaan.
Weet je wel waar je het over hebt, of roep je zomaar wat
quote:
En daarbij als je het concert te duur vind, dan ga he je toch niet??
Ja maar dan ben je geen echte fan volgens jouw woorden. Een echte fan zou er alles voor over hebben om naar een concert te gaan
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 08:47:39 #54
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_22483834
Hoe oneerlijk zwarthandel ook is, ik denk niet dat er een oplossing voor. Als je als fan er erg graag bij wilt zijn moet je inderdaad op tijd gaan liggen. Meestal ga je toch met een paar mensen en ga dus met zijn allen op verschillende VVK adressen liggen. Via mobiel kun je elkaar op de hoogte houden.
ach en als je dan te veel kaartjes hebt, dan kun je nog altijd zo eerlijk zijn om die andere fan die achter het net vist een kaartje voor kostprijs te verkopen.

Een ander voordeel is dat veel (amerikaanse) bands pre-sale hebben via hun website. Okee je hebt kans dat je eerst lid moet worden maar dat was je als echte fan misschien toch al.
could you just [i]not[/i] breathe?
pi_22483922
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 23:50 schreef Frenkie het volgende:
En daarbij als je het concert te duur vind, dan ga he je toch niet?? je moet niet! er is niemand die je dwingt en de rest heet geloof ik marktwerking.
Bij zaken waarbij het aanbod relatief zeer schaars is t.o.v. de vraag kun je niet spreken van een 'normale marktwerking'. Dat kun je in elk economie-boek terugvinden. Je komt dan in het gebied van mono- of oligopolie, met de vaak daaruitvolgende prijsopdrijvingen. En prijsopdrijving staat nu juist een normale marktwerking in de weg.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_22484817
quote:

[..]

realistisch..
Nee dat is niet waar, dan wordt het echt voor de elite, de mensen met geld, niet de zgn "echte" fans. maar de upperclass, de mensen met twee vette inkomens, drie autoos voor deur etc, die het interessant vinden om te zien en gezien te worden bij zo'n concert en dat zijn in mijn ogen geen die hard fans hoor !

Ik vind mezelf ook een echte fan van bepaalde groepen, maar ik zou me achteraf altijd schuldig, beroofd en berooid voelen als ik 300 euro voor een kaartje zou hebben betaald. Het zou mij tevens een onbehaaglijk gevoel geven, want ik vind het anderhalf uur luisteren naar een artiest never nooit niet zoveel geld waard !

Enne, het heeft helemaal geen zin meer om in je slaapzakje voor de deur te gaan liggen bij een verkoopburo. De zwarthandelaren hebben allemaal een programmaatje op hun pc, dat constant `inbelt` bij de ticketservice al voordat de officiele kaartverkoop is begonnen, zij houden dan de plaatsen (lees kaarten) al bezet voordat een ander er uberhaupt bij kan......walgelijk toch ???

[ Bericht 14% gewijzigd door emmapeel op 08-10-2004 10:17:51 ]
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 oktober 2004 @ 10:19:23 #57
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_22484940
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 10:10 schreef emmapeel het volgende:

[..]

Nee dat is niet waar, dan wordt het echt voor de elite, de mensen met geld, niet de zgn "echte" fans. maar de upperclass, de mensen met twee vette inkomens, drie autoos voor deur etc.......
Dus? In de meeste gevallen kan je voor concerten van bands die je intresseren zelf op de dag kaarten halen door gewoon tijdig bij het postkantoor te staan. Kwestie van even bijhouden. Als je te laat bent dan moet je dus dergelijke bedragen dokken. Kwestie van gemak: als je rijker bent dan hoef je iets minder moeite te doen, maar het houdt niet in dat je niet KAN als je minder geldt hebt (dat is alleen nog maar afhankelijk van de prijs die de artiest vraagt).
quote:

Ik vind mezelf ook een echte fan van bepaalde groepen, maar ik zou me achteraf altijd schuldig, beroofd en berooid voelen als ik 300 euro voor een kaartje zou hebben betaald. Het zou mij tevens een onbehaaglijk gevoel geven, want ik vind het anderhalf uur luisteren naar een artiest never nooit niet zoveel geld waard !
Dan ga je gewoon niet.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 11:10:35 #58
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_22485879
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 08:58 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Bij zaken waarbij het aanbod relatief zeer schaars is t.o.v. de vraag kun je niet spreken van een 'normale marktwerking'. Dat kun je in elk economie-boek terugvinden. Je komt dan in het gebied van mono- of oligopolie, met de vaak daaruitvolgende prijsopdrijvingen. En prijsopdrijving staat nu juist een normale marktwerking in de weg.
je hebt gelijk. Hierover dan
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 11:12:19 #59
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_22485920
quote:
Nee dat is niet waar, dan wordt het echt voor de elite, de mensen met geld, niet de zgn "echte" fans. maar de upperclass, de mensen met twee vette inkomens, drie autoos voor deur etc, die het interessant vinden om te zien en gezien te worden bij zo'n concert en dat zijn in mijn ogen geen die hard fans hoor !
Kwestie van op tijd bij de vvk zijn hoor!
quote:
Enne, het heeft helemaal geen zin meer om in je slaapzakje voor de deur te gaan liggen bij een verkoopburo. De zwarthandelaren hebben allemaal een programmaatje op hun pc, dat constant `inbelt` bij de ticketservice al voordat de officiele kaartverkoop is begonnen, zij houden dan de plaatsen (lees kaarten) al bezet voordat een ander er uberhaupt bij kan......walgelijk toch ???
Als dat zo is wil ik graag cijfers van de grootte van de zwarthandel (bij concerten!). Wat je nu doet is zo maar iets roepen!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 oktober 2004 @ 11:16:28 #60
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_22486005
quote:

Dit is onzin. Neem bijvoorbeeld het concert van Madonna: ik heb daar redelijk simpel kaartjes voor gehaald door dat iemand voor mij gewoon op tijd bij het post kantoor was (om een uurtje of 5 of 6).
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 oktober 2004 @ 11:21:43 #61
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_22486094
Wat overigens ook regelmatig bij concerten gebeurt bij concerten die naar verwachting snel uitverkocht zijn is dat MOJO af en toe weer nieuwe kaartjes op de markt brengt die ze achtergehouden hebben.Kwestie van opletten. Zo had iemand die ken kaartjes voor de laatste tour van U2 gehaald.
pi_22486248
Moet je niet tegen zijn, Doc? Op de kaartjes staat dat het bij wet verboden is.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 11:42:24 #63
23107 dolle_hond
topicverkoper
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 oktober 2004 @ 11:52:37 #64
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_22486697
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 11:31 schreef Seborik het volgende:
Moet je niet tegen zijn, Doc? Op de kaartjes staat dat het bij wet verboden is.
Als het bij de wet verboden is dan moet het jurisch aangepakt worden. Dat schijnt dus niet mogelijk te zijn.
pi_22488269
Geen idee hoe dat zit. Ik vind het wat dubbel dat er zo'n punt gemaakt wordt van downloaden, maar dat hier weinig aan gedaan wordt.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 13:24:02 #66
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_22488458
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 13:14 schreef Seborik het volgende:
Geen idee hoe dat zit. Ik vind het wat dubbel dat er zo'n punt gemaakt wordt van downloaden, maar dat hier weinig aan gedaan wordt.
Omdat downloaden ten kost gaat van de platenmaatschappij en dit niet. Zo dubbel is het niet..
pi_22488573
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 13:24 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Omdat downloaden ten kost gaat van de platenmaatschappij en dit niet. Zo dubbel is het niet..
Het ligt in het verlengde van de industrie. Er wordt moord en brand geschreeuwd over consumenten die niet betalen, maar zodra ze teveel betalen, wordt er minder actief geschreeuwd. Artiesten (en platenmaatschappijen) zouden zich ook uit moeten spreken over de illegale verkoop van concerttickets.

Ik zal er maar net zo'n drogreden tegenaan gooien als jij: Wanneer ze het inderdaad voor de fans doen, zijn ze dat moreel verplicht.
pi_22488614
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 20:24 schreef MSXUser het volgende:
Het verschilt volgens mij per concert. Want ik bij Tom Waits kon je er maar 2 per persoon krijgen, dacht ik.
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 13:34:27 #69
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_22488664
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 13:30 schreef Seborik het volgende:
Wanneer ze het inderdaad voor de fans doen, zijn ze dat moreel verplicht.
En omgekeerd zouden de mensen die zo zwaar tegen zwarthandel zijn ook niet mogen downloaden
pi_22488665
Bij de Rolling Stones voor Vredenburg was het wel goed. Daar kon je twee kaartjes kopen en werd alles gecontroleerd aan de hand van legitimatie. Ideaal. Je kon maar één kaartje verkopen en dan zou die persoon nog met jou mee moeten naar het concert. Nou, dat zal me een leuk sfeertje geweest zijn als je met je uitzuiger moest rocken. Zo schrik je het wel af en ga je het tegen, maar het wordt al moeilijker wanneer je dat met grotere aantallen kaartjes moet gaan controleren.
pi_22488701
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 13:34 schreef Frenkie het volgende:

[..]

En omgekeerd zouden de mensen die zo zwaar tegen zwarthandel zijn ook niet mogen downloaden
Dat doe ik dan ook niet.

Maar je hebt wel gelijk wat dat betreft, maar echte fans kopen dan ook de muziek he.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 13:41:32 #72
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_22488841
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 13:36 schreef Seborik het volgende:
Maar je hebt wel gelijk wat dat betreft, maar echte fans kopen dan ook de muziek he.
Ook van andere artiesten
pi_22488885
Ga skiën ofzo.
pi_22490390
ik hoop altijd dat die lui met een hoop kaartjes blijven zitten. Want ze proberen ff zonder echt te werken snel geld te verdienen. Het is over de rug van de echte fans en de artiesten.

Oplossing zou zijn het maximum aantal kaartjes naar 4 te brengen (ook bijv met Doe maar gedaan. Als je met zijn 5en bent kan je best met zijn 2en gaan. Dat is nog gezelliger ook).
Verder zou je kaartjes op naam kunnen gaan laten printen.
Als je niet kan dan kan je hem zowiezo al teruggeven aan loket. Je betaald dan alleen de service kosten.

En je moet er nooit op ingaan op die hoge tarieven. Want wanneer ze die niet krijgen zakt vanzelf de prijs en dan zie je ze voordat het concert begint nog wanhopig proberen hun kaartjes kwijt te raken.
En dan lig ik in een deuk...
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 15:07:12 #75
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_22490575
Als je niet een echte die-hard fan bent die echt vooraan wilt staan dan kun je ook vaak nog op de dag van het evenement aan kaartjes komen bij zo'n vuile uitzuiger, bij de zaal/arena zelf.
Als je dan vlak voordat het concert begint gaat onderhandelen kun je zelfs nog wel eens onder de kostprijs uitkomen. (ze hebben liever iets dan niets)
Risico is dan wel dat je niet goed vooraan staat, als je dat graag zou willen.

Goh, Merry... je was me net voor...
could you just [i]not[/i] breathe?
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 15:32:36 #76
42555 Tomek
Take on the world!
pi_22491216
Als je een kaartje koopt ben jij eigenaar. Vervolgens mag je zo''n kaartje met een gegronde reden doorverkopen als je bijvoorbeeld niet kan. Doe je dit op grotere schaal dan verandert er eigenlijk weinig aan dat principe. Niemand die kan ontkrachten dat jij echt van plan was met 20 mensen naar een concert te gaan, en wegens een sterfgeval maar besloten hebt om het geheel af te lassen
pi_22491507
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:32 schreef Tomek het volgende:
Als je een kaartje koopt ben jij eigenaar.
Uit de algemene voorwaarden van Mojo:
quote:
De toegangsbewijzen zijn en blijven eigendom van MOJO CONCERTS BV. Alleen aanschaf bij erkende voorverkoopbureaus garandeert de geldigheid van het toegangsbewijs. Het is verboden de toegangsbewijzen voor de voorstelling op enigerlei wijze aan derden door te verkopen en /of de toegangsbewijzen op enigerlei wijze aan derden te verstrekken voor of in het kader van commerciële doeleinden.
Dat ze verder weigeren om enige inbreuk op deze regels af te straffen doet daar verder niet zoveel aan af.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 oktober 2004 @ 15:55:28 #78
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_22491776
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:43 schreef Litpho het volgende:

[..]

Uit de algemene voorwaarden van Mojo:
Ze kunnen dat wel in hun algemen voorwaarden schrijven maar als het niets rechtsgeldig is hebben ze vette pech.
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:43 schreef Litpho het volgende:

Dat ze verder weigeren om enige inbreuk op deze regels af te straffen doet daar verder niet zoveel aan af.
Er zijn pogingen gedaan om daar dus wat aan te doen maar om bovenstaande reden zonder succes.
pi_22491855
Je kunt het natuurlijk ook omdraaien: als iedereen principeel zou weigeren om meer dan kostprijs voor een concertkaartje te betalen, dan zou het zwarthandel-probleem ook vanzelf weer verdwijnen. Ik denk zelf ook dat die regel op de concertkaartjes idd waarschijnlijk loze kreten zijn zonder rechtsgeldigheid. Die grotere ticketbureaus zouden anders toch zo aangepakt kunnen worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zander op 08-10-2004 16:08:54 ]
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 oktober 2004 @ 16:01:08 #80
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_22491910
Daarnaast, om hoeveel procent van de kaarten gaat het eigenlijk? 1%? 5%? 10%? 20%? 50%? 90%?

Ik gok dat het zo tussen de 10 en 20 procent ligt voor populaire concerten. Ik zie het overigens grotendeels ook als service aan mensen met goede banen of tweeverdieners die geen zin hebben om alles tot op de dag bij te houden en de tijd hebben om te overnachten voor het postkantoor, of de halve dag achter de computer stressen om via de ticketmasterloterij een kaartje te krijgen. Zo kunnen ook de wat koopkrachtiger lieden die van gemak houden aan een kaartje komen. En als 85% nog naar de wat minder in luxe wentelende fan gaat is dat toch prima?
pi_22493611
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 13:14 schreef Seborik het volgende:
Kwestie van geld verdienen. Bij Downloaden roepen ze dat ze inkomsten mislopen, maar het maakt de platenmaatschappijen over het algemeen geen flikker uit wie de kaartjes koopt.

Iig maakt het voor hun inkomsten niet uit en kost het hun alleen maar geld als ze er iets tegen proberen te doen.
pi_22493781
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 16:01 schreef Doc het volgende:

En als 85% nog naar de wat minder in luxe wentelende fan gaat is dat toch prima?
Als de kaartjes gewoon hetzelfde kosten als bij de vvk is het prima jah.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 17:30:57 #83
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_22493802
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 17:29 schreef calvobbes het volgende:

[..]

en als mensen nou bereid zijn om meer te betalen dan is het niet oke??
Waarom niet??
pi_22493941
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 17:30 schreef Frenkie het volgende:

en als mensen nou bereid zijn om meer te betalen dan is het niet oke??
Als ze dat zelf willen moeten ze dat zelf weten.
Alleen hebben die mensen vaak geen keus omdat een Ticketbureau of zwarthandelaar gewoon 20 euro extra rekent. Lijkt me duidelijk dat ik dat niet oke vind.

Waarom vraag je nog naar de bekend weg als je zelf al mijn antwoord kunt raden Frenkie?
pi_22494053
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 20:34 schreef MSXUser het volgende:

[..]

M'n pa en man had het omgekeerde.
Ze hadden 2 kaartjes voor U2, maar m'n moeder was ziek een paar dagen van te voren en het leek er op dat ze niet kon. Mn pa had toen maar een kaartje opgehangen bij de AH. Hij word de zelfde middag nog gebelt en die man vraagt wat hij er voor moest hebben. Mn pa dacht, die betaalt natuurlijkhet zelfde bedrag of minder. Dus hij vroeg: 'Wat heb je er voor over'
Bied die man 2 keer zo veel
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 17:42:59 #86
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_22494072
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 17:36 schreef calvobbes het volgende:
Als ze dat zelf willen moeten ze dat zelf weten.
Alleen hebben die mensen vaak geen keus omdat een Ticketbureau of zwarthandelaar gewoon 20 euro extra rekent. Lijkt me duidelijk dat ik dat niet oke vind.
De mensen hebben wel een keus.
Wél kopen
of
Niét kopen
pi_22494199
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 17:42 schreef Frenkie het volgende:

Ze hebben niet de keus om er de normale prijs voor te betalen bij dat soort bureau's...

Je doet wel heel erg krampachtig moeite om de discussie aan de gang te houden Frenkie....
pi_22494278
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 13:30 schreef Seborik het volgende:

[..]

Het ligt in het verlengde van de industrie. Er wordt moord en brand geschreeuwd over consumenten die niet betalen, maar zodra ze teveel betalen, wordt er minder actief geschreeuwd. Artiesten (en platenmaatschappijen) zouden zich ook uit moeten spreken over de illegale verkoop van concerttickets.

Ik zal er maar net zo'n drogreden tegenaan gooien als jij: Wanneer ze het inderdaad voor de fans doen, zijn ze dat moreel verplicht.
Heeft Pearl Jam niet ooit een tour gecancelled in de States omdat ze de kaartjes te duur vonden ofzo? Kan me vaag zoiets herinneren.
pi_22494279
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 17:42 schreef Frenkie het volgende:
Wél kopen
of
Niét kopen
Er is toch helemaal geen keus. Sommige concerten zijn uitverkocht voordat je 'Ticket Unlimited is een bedrijf van oplichters' kunt zeggen. Zoals bij de kaartjes voor Simon & Garfunkel. Die waren al hoerig duur, en op de zwarthandelsite die op de FP kaartjes voor Metallica weg mocht geven (drie keer raden welk bedrijf dat was), waren ze nog duurder. Er zijn grenzen hoor. Nouja, voor mij tenminste.
I intend to live forever, or die trying.
pi_22494306
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 17:53 schreef Liejannuh het volgende:

Heeft Pearl Jam niet ooit een tour gecancelled in de States omdat ze de kaartjes te duur vonden ofzo? Kan me vaag zoiets herinneren.
Zoiets wel jah. Ik weet niet zeker of die tour helemaal gecancelled is, maar ze vonden dat Ticketmaster teveel geld vroeg voor de kaartjes. Daar is zelfs een hele rechtszaak om geweest.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:03:20 #91
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_22494487
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 17:29 schreef calvobbes het volgende:

[..]

tuurlijk niet. Tegenover die luze staat natuurlijk een prijs en daarnaast moet die prijsvoorkomen dat willekeurige sloebers die kaartjes die op deze manier blijven voor de rijkere medemens die geen studenten leven heeft. En het gaat echt niet om 50%van de kaarten hoor ...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:04:56 #92
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_22494526
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 17:49 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ze hebben niet de keus om er de normale prijs voor te betalen bij dat soort bureau's...

Je doet wel heel erg krampachtig moeite om de discussie aan de gang te houden Frenkie....
Voor de ruime ruime meerderheid komt de kaarten gewoon terecht bij de reguliere fan. Als je tijdigin de rij staat heb je gewoon een kaart.
pi_22494545
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 18:03 schreef Doc het volgende:

En het gaat echt niet om 50%van de kaarten hoor ...
Ja dus? Dan is het maar oke?
"Maar meneer de rechter, ik heb hem niet helemaal doodgeschoten, dus het is toch erg he?"

En mensen die geld teveel hebben, die kunnen ook een buurjongen inhuren om in de rij te gaan staan. Feit blijft dat zwarthandelaren op een oneerlijke manier kaartjes wegkapen voor de mensen die op een normale manier kaartjes willen kopen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:06:53 #94
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_22494560
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 17:53 schreef dwerg het volgende:

[..]

Er is toch helemaal geen keus. Sommige concerten zijn uitverkocht voordat je 'Ticket Unlimited is een bedrijf van oplichters' kunt zeggen. Zoals bij de kaartjes voor Simon & Garfunkel. Die waren al hoerig duur, en op de zwarthandelsite die op de FP kaartjes voor Metallica weg mocht geven (drie keer raden welk bedrijf dat was), waren ze nog duurder. Er zijn grenzen hoor. Nouja, voor mij tenminste.
Onzin. Als je in de tijdig in de rij zit heb je kaarten. vergeet je het of denk je dat in demiddag langkomen voldoende is heb je pech, maar dan zouden die kaarten toch ook allang weg zijn
pi_22494566
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 18:04 schreef Doc het volgende:

Voor de ruime ruime meerderheid komt de kaarten gewoon terecht bij de reguliere fan. Als je tijdigin de rij staat heb je gewoon een kaart.
Als er geen zwarthandelaren zouden zijn, zou dat tijdige heel wat rekbaarder zijn...

En wat nu als de echte fan op zaterdagochtend moet werken om dat kaartje te betalen? Een krantewijk lopen ofzo?
pi_22494580
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 18:06 schreef Doc het volgende:

Als je in de tijdig in de rij zit heb je kaarten. vergeet je het of denk je dat in demiddag langkomen voldoende is heb je pech, maar dan zouden die kaarten toch ook allang weg zijn
Dan zijn ze iig meteen naar de echte fans gegaan, en niet op slinkse wijze via een prijsopdrijvend ticketbureau.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:08:20 #97
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_22494583
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 18:05 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ja dus? Dan is het maar oke?

En mensen die geld teveel hebben, die kunnen ook een buurjongen inhuren om in de rij te gaan staan. Feit blijft dat zwarthandelaren op een oneerlijke manier kaartjes wegkapen voor de mensen die op een normale manier kaartjes willen kopen.
Maar om welke percentages gaat het?

Ik zie het als een service voor mensen die niet een studentenleven en hebben en niet in de rij kunne of willen staan. Buurjongen kan ook. Maar niet iedereen heeft een buurjongen die dat doet.
pi_22494642
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 18:08 schreef Doc het volgende:

Wat maakt dat nou uit!?!?!?

Hoe had jij het gevonden als jij net te laat was voor je Madonna kaartjes en iemand die dat zag jou kaartjes voor de dubbele prijs had aangeboden?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:11:59 #99
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_22494644
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 18:08 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dan zijn ze iig meteen naar de echte fans gegaan, en niet op slinkse wijze via een prijsopdrijvend ticketbureau.
"Echte fans" wordt hier gedefinieerd als alleen die mensen die de moeite nemen om de hele nacht op te blijven om een kaart te halen.

"Echte fans" kan ook gedefinieerd worden als mensen die bereid zijn om 3 keer te veel te betalen.

De eerste groep zijn meestal mensen die meereen studentikoos leven kunnen leiden.

De tweede groep is de groep mensen die meer geld hebben.

De ene groep hoeft niet bevoordeeld te worden ten opzicht van die andere. Zonder de zwarthandelaren wordt echter de eerste groep bevoordeeld. Zwarthandelaren voorzien dus in een behoeft en zorgen dat de kaarten eerlijker over de echte fans verdeeld worden
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:12:09 #100
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_22494648
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 18:08 schreef Doc het volgende:
Verwacht nou niet een antwoord op die vraag Doc.
Volgens sommigen is het allemaal de schuld van ticketbureaus als zij achter het net vissen.
Zelf downloaden ze nooit muziek etc.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:13:34 #101
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_22494671
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 18:11 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Wat maakt dat nou uit!?!?!?
Dat 90% van de mensen kaarten voor gewone prijzen kan halen. Voor 10% hoeven mensen NIET vroeg het bed uit.
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 18:11 schreef calvobbes het volgende:

Hoe had jij het gevonden als jij net te laat was voor je Madonna kaartjes en iemand die dat zag jou kaartjes voor de dubbele prijs had aangeboden?
Dan zou ik dat persoon groot gelijk geven. Had ik maar eerder daar moeten staan.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:13:44 #102
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_22494677
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 18:11 schreef Doc het volgende:
"Echte fans" wordt hier gedefinieerd als alleen die mensen die de moeite nemen om de hele nacht op te blijven om een kaart te halen.

"Echte fans" kan ook gedefinieerd worden als mensen die bereid zijn om 3 keer te veel te betalen.
Precies de ene heeft een gebrek aan geld, de ander aan tijd.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:14:47 #103
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_22494690
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 18:13 schreef Frenkie het volgende:

[..]

yep. En zo worden de kaarten eerlijk verdeeld.Waarom zouden de mensen zonder tijd maar met geld benadeeld moeten worden?
pi_22494699
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 18:13 schreef Frenkie het volgende:
Ik heb geen gebrek aan geld, alleen geef ik het liever uit aan andere dingen dan aan een hoerig duur kaartje. Aan cd's enzo.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:16:07 #105
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_22494722
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 18:15 schreef dwerg het volgende:

[..]

Ik heb geen gebrek aan geld, alleen geef ik het liever uit aan andere dingen dan aan een hoerig duur kaartje. Aan cd's enzo.
Die keuze mag je zelf maken natuurlijk
Gevolg van die keuze is natuurlijk wel dat je op tijd bij het vvk-punt moet zijn.
pi_22494823
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 18:11 schreef Doc het volgende:

De ene groep hoeft niet bevoordeeld te worden ten opzicht van die andere. Zonder de zwarthandelaren wordt echter de eerste groep bevoordeeld. Zwarthandelaren voorzien dus in een behoeft en zorgen dat de kaarten eerlijker over de echte fans verdeeld worden
Het woord eerlijk is volstrekt misplaatst in dit geheel.
Kaartjes opkopen en daar 30 euro bovenop leggen noem ik niet eerlijk zaken doen.
Maar misschien jij het dus wel fijn om opgelicht te worden?

En dit is gewoon de gang van zaken zoals o.a. Mojo het bedoeld heeft. Kaartjes gaan op zaterdag om 10.00 in de verkoop op verschillende manier postkantoor, telefoon, internet. Zeer duidelijk.
En niet iedereen hoeft de hele nacht op de stoep te liggen om de beste kaartjes te krijgen, die kun je meestal ook krijgen als je om 8 uur aankomt ofzo.

Als Mojo of Ticketservice ook een dienst aan de welgestelde klanten had willen verlenen, dan zouden ze dat vast wel doen door zelf zo'n bureau te starten. Maar dat is niet het geval.
Nu duiken er een aantal louche zakenmensen bovenop die over de rug van anderen geld willen verdienen.

Dat iemand dat oke vind, vind ik zeer moeilijk te begrijpen.....
pi_22494845
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 18:13 schreef Doc het volgende:

Dan zou ik dat persoon groot gelijk geven. Had ik maar eerder daar moeten staan.
Dus dan had jij 4 keer 70 euro extra betaald?
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:27:22 #108
779 WaStEd
Hellaluha
pi_22494919
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 18:21 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Kaartjes opkopen en daar 30 euro bovenop leggen noem ik niet eerlijk zaken doen.

En dit is gewoon de gang van zaken zoals o.a. Mojo het bedoeld heeft. Kaartjes gaan op zaterdag om 10.00 in de verkoop op verschillende manier postkantoor, telefoon, internet. Zeer duidelijk.
En niet iedereen hoeft de hele nacht op de stoep te liggen om de beste kaartjes te krijgen, die kun je meestal ook krijgen als je om 8 uur aankomt ofzo.

Als Mojo of Ticketservice ook een dienst aan de welgestelde klanten had willen verlenen, dan zouden ze dat vast wel doen door zelf zo'n bureau te starten. Maar dat is niet het geval.
Nu duiken er een aantal louche zakenmensen bovenop die over de rug van anderen geld willen verdienen.

Nogmaals is al eerder gezegd, kwestie van marktwerking, vraag en aanbod, hoe je het ook noemen wilt. Als jij morgen een huis wil kopen en jij bied een bedrag., wat de dag daarna wordt overboden zeg je toch ook niet dat het oneerlijk is van die huiseigenaar dat hij het aan iemand anders verkoopt ?
Er is niets illegaals aan het kopen van een gewild artikel om er geld mee te verdienen.
too much is not enough....
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:29:20 #109
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_22494947
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 18:23 schreef calvobbes het volgende:
Of niet naar het concert gegaan.. want dat is natuurlijk de keuze..
Ik kan ook wel zeggen dat ik een helicopter wil, maar dat ik door mijn krantenwijk maar 250 euro wil betalen. Dat slaat ook nergens op..
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:30:06 #110
2889 Zander
He's gone
pi_22494956
quote:
Als Mojo of Ticketservice ook een dienst aan de welgestelde klanten had willen verlenen, dan zouden ze dat vast wel doen door zelf zo'n bureau te starten.
Straks breng je ze nog op een idee..

Ik vind die 'studentikoze levensstijl' toch wel een beetje een loze opmerking trouwens, voorverkoop van dit soort concerten begint vrijwel altijd op de zaterdagochtend.
pi_22495008
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 18:27 schreef WaStEd het volgende:

Nogmaals is al eerder gezegd, kwestie van marktwerking, vraag en aanbod, hoe je het ook noemen wilt. Als jij morgen een huis wil kopen en jij bied een bedrag., wat de dag daarna wordt overboden zeg je toch ook niet dat het oneerlijk is van die huiseigenaar dat hij het aan iemand anders verkoopt ?
Niet vergelijkbaar.
Ten eerste is het niet zo dat de kaartjes op een veilig achtige manier worden verkocht.
Jij gaat bij de AH toch ook niet bieden om het laatste brood op zaterdag te kopen?

Ten tweede, een bedrijf gaat moedwillige kaarten voor andermans neusen wegkapen om ze met grove winst te verkopen.
pi_22495048
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 18:29 schreef Frenkie het volgende:

Of niet naar het concert gegaan.. want dat is natuurlijk de keuze..
En dus de kinderen teleustellen die al jaren een keer naar Madonna wilde.

En wat een mega appels met peren vergelijking weer

Een helikopter is gewoon altijd duur. De prijs van een concertkaartje word kunstmatig omhoog geduwd door zwarthandelaren.
Ik had je toch wel zo slim ingedacht dat je dat zelf had kunnen bedenken... Wat een vergissing....
pi_22495088
weet je wat pas echt erg is, in alkmaar is morgen een concert Marco Borsato, speciaal voor alkmaarders.
alle inwoners hebben een brief gekregen waarmee ze kaartjes voor 7,50 euro per stuk konden kopen.

marktplaats staat bol van die kaartjes, maar dan voor minimaal 25 euro per stuk he! Staan erbij die vragen minimaal 100 euro. zie dit dan
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:41:51 #114
2889 Zander
He's gone
pi_22495150
Tja, het is inderdaad niet erg eerlijk, maar als het wettelijk gewoon toegestaan is, dan is er ook weinig aan te doen. In zekere zin is het natuurlijk niet anders dan mensen die een zeldzame lp of cd (of een postzegel, Magic-kaart, tuinlaaf, whatever..) voor een veelvoud van de originele verkoopprijs op Ebay of Marktplaats zetten.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:42:13 #115
779 WaStEd
Hellaluha
pi_22495157
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 18:33 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Niet vergelijkbaar.
Ten eerste is het niet zo dat de kaartjes op een veilig achtige manier worden verkocht.
Jij gaat bij de AH toch ook niet bieden om het laatste brood op zaterdag te kopen?

Ten tweede, een bedrijf gaat moedwillige kaarten voor andermans neusen wegkapen om ze met grove winst te verkopen.
Als iemand het laatste brood afpakt wat jij had willen hebben kun je het overwegen een bod te doen op dat brood. Natuurlijk slaat het nergens op maar als jij zegt ik geef je 5 euro voor dat brood grote kans dat je het dan hebt.
De prijzen die op kaartjes vermeld staan is de verkoopprijs voor degene die het kaartje aan de kassa koopt. Niets meer en niets minder, ik verkoop al jaren kaarten voor de Champions League een dag voor de wedstrijd op marktplaats, ik hoor niemand zeiken als ik ze voor het dubbele verkoop.
Als ik 100 euro vraag per kaart en ze betalen het, is het dat ook automatisch waard, in ieder geval voor degene die ze koopt.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:42:40 #116
9613 Seborik
I, Voyager
pi_22495165
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 18:30 schreef Zander het volgende:
Ik vind die 'studentikoze levensstijl' toch wel een beetje een loze opmerking trouwens, voorverkoop van dit soort concerten begint vrijwel altijd op de zaterdagochtend.
Precies, een beetje student ligt dan met twee onbekende vrouwen en een enorme kater nog in z'n nest!
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:43:50 #117
2889 Zander
He's gone
pi_22495186
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 18:42 schreef Seborik het volgende:

[..]

Precies, een beetje student ligt dan met twee onbekende vrouwen en een enorme kater nog in z'n nest!
Hmm, ik moet dan toch iets fout doen, op die kater na dan..
pi_22495208
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 18:42 schreef WaStEd het volgende:

ik verkoop al jaren kaarten voor de Champions League een dag voor de wedstrijd op marktplaats, ik hoor niemand zeiken als ik ze voor het dubbele verkoop.
En kun jij je ook in de andere kant verplaatsen?

Dus dat jij graag naar een concert of voetbal wedstrijd wilt, maar alleen maar een kaartje kunt krijgen door flink meer te dokken?

Vind jij het dan leuk om 50 euro meer te betalen waar je ook een paar biertjes van had kunnen kopen?
pi_22495214
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 18:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
marktplaats staat bol van die kaartjes, maar dan voor minimaal 25 euro per stuk he! Staan erbij die vragen minimaal 100 euro. zie dit dan
Een kwestie van vraag en aanbod heet dat.

En ik ben het eens met Zander, meestal ben ik op zaterdagochtend met andere dingen bezig. En Jamie Cullum was bijvoorbeeld ook al uitverkocht toen ik mijn buurmeisje (nouja, niet mijn buurmeisje, iemand anders, maar bij wijze van spreken) had gevraagd om kaartjes te kopen.
  Moderator vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:46:08 #120
18653 crew  D.
pi_22495228
Ik heb voor Madonna 12 kaartjes gehad.
Heb ooit voor Pearl Jam de voorverkoop gemist en was blij dat ik ze weken later nog van iemand op internet kon overnemen. Daar had ik best wat extra's voor over.
Met die gedachte, en ook de gedachte dat als ik er niets aan verdien iemand anders het wel zou doen, ben ik de Madonnakaartjes gaan halen.
Ben gewoon 5 minuten voor de verkoop begon (ik haat vroeg opstaan) naar het GWK gegaan en er daar 6 (was het maximum) gekocht. Daarna doorgelopen naar het postkantoor en daar in de 'rij' gaan staan en wederom 6 kaartjes.
Ik hoopte er iets op te verdienen, zo niet, dan kon ik er wel iemand een plezier mee doen door ze voor kostprijs te verkopen.
Heb er 8 met winst verkocht en 4 tegen kostprijs, en, naar mijn weten, daar iedereen een plezier mee gedaan, ook mezelf.
pi_22495276
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 18:46 schreef D.Rose het volgende:

Heb er 8 met winst verkocht en 4 tegen kostprijs, en, naar mijn weten, daar iedereen een plezier mee gedaan, ook mezelf.
En denk je niet dat je die mensen die die kaartjes hebt verkocht er een groter plezier meer had gedaan door ze gewoon voor de kostprijs te verkopen?

Zodat ze ook nog een tourbook ofzo hadden kunnen kopen?
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:51:11 #122
779 WaStEd
Hellaluha
pi_22495308
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 18:44 schreef calvobbes het volgende:

[..]

En kun jij je ook in de andere kant verplaatsen?

Dus dat jij graag naar een concert of voetbal wedstrijd wilt, maar alleen maar een kaartje kunt krijgen door flink meer te dokken?

Vind jij het dan leuk om 50 euro meer te betalen waar je ook een paar biertjes van had kunnen kopen?
Als ik zo ga denken kan ik net zo goed helemaal nergens meer naartoe gaan. Ik wilde perse naar Ibrahim Ferrer in het concertgebouw. Uitverkocht binnen no-time, dan vraag ik me af, hoe graag wil ik ? 60 euro per kaartje ipv 40, nou vind ik nog te doen, als ze 60 waren geweest had ik ze ook gekocht bij de kassa. Dus koop ik ze op internet. Moet ik niet moeilijk over doen.
pi_22495366
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 18:51 schreef WaStEd het volgende:

Als ik zo ga denken kan ik net zo goed helemaal nergens meer naartoe gaan. Ik wilde perse naar Ibrahim Ferrer in het concertgebouw. Uitverkocht binnen no-time, dan vraag ik me af, hoe graag wil ik ? 60 euro per kaartje ipv 40, nou vind ik nog te doen, als ze 60 waren geweest had ik ze ook gekocht bij de kassa. Dus koop ik ze op internet. Moet ik niet moeilijk over doen.
Dat is geen antwoord op mijn vraag...
Vind je het leuk dat je 20 euro extra moet betalen?

Toch wel triest om te zien dat zo'n beetje iedereen loopt te klagen dat de euro alles duurder heeft gemaakt, een biertje bij het uitgaan al 1,50 euro kost ect, maar blijkbaar vinden sommige mensen het niet erg om elkaar op te lichten....
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:59:44 #124
779 WaStEd
Hellaluha
pi_22495474
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 18:54 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Toch wel triest om te zien dat zo'n beetje iedereen loopt te klagen dat de euro alles duurder heeft gemaakt, een biertje bij het uitgaan al 1,50 euro kost ect, maar blijkbaar vinden sommige mensen het niet erg om elkaar op te lichten....
Leuk leuk ?? Ik doe het graag omdat ik dan alsnog naar een concert kan waarvan ik dacht dat het niet mogelijk was.
Ik weet niet waar je woont maar een biertje 1,50 ? Hier niet in ieder geval, meer richting de 2,00 euro.
En oplichten vind ik wel een heel zwaar woord hiervoor, aangezien dat alleen maar achteraf kan. Als iemand kaartjes op internet zet, jij betaald die en je krijgt ze niet, dan ben je pas opgelicht, niet eerder !
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 19:02:49 #125
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_22495530
quote:
Kijk dat is nou het verschil.. jij gaat naar het concert en zeurt dat je 20 euro meer hebt betaald, ik ga en geniet voor die 20 euro extra..
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 19:04:04 #126
9613 Seborik
I, Voyager
pi_22495551
Ha, in het café van m'n zwager kost bier 1,50.
pi_22495554
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 19:02 schreef Frenkie het volgende:

Kijk dat is nou het verschil.. jij gaat naar het concert en zeurt dat je 20 euro meer hebt betaald, ik ga en geniet voor die 20 euro extra..

Je maakt jezelf wel onsterfelijk zo Frenkie, door telkens maar zo dom te reageren en andere dingen gewoon te negeren
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 19:05:07 #128
779 WaStEd
Hellaluha
pi_22495572
quote:

[..]

Likewise !

pi_22495619
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 18:59 schreef WaStEd het volgende:

Leuk leuk ??
Ik neem aan dat je het dus niet leuk vind, en liever zou zien dat je gewoon 40 euro voor dat kaartje had moeten betalen.

Duidelijk dus
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 19:11:35 #130
779 WaStEd
Hellaluha
pi_22495697
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 19:07 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je het dus niet leuk vind, en liever zou zien dat je gewoon 40 euro voor dat kaartje had moeten betalen.

Duidelijk dus
Ik had liever dat de Stones hun concerten gratis hadden gedaan, i.pv. er 150 miljoen dollar aan over te houden, maar wat heb ik daaraan ?
Maar om eerlijk te zijn interesseert het me geen zak of ik 40 of 60 euro moet betalen, heel eerlijk. Komt misschien arrogant over maar als ik zo als jij ga denken dan is me avond al verpest voordat ik er naartoe ga.
pi_22495867
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 19:11 schreef WaStEd het volgende:

Maar om eerlijk te zijn interesseert het me geen zak of ik 40 of 60 euro moet betalen, heel eerlijk. Komt misschien arrogant over maar als ik zo als jij ga denken dan is me avond al verpest voordat ik er naartoe ga.
Ow zoiets verpest mijn avond ook niet.
Maar wel de gedachte dat mensen moedwillig voor mijn neus kaarten wegkopen alleen maar om ze met vette winst door te verkopen.

Vind ik gewoon een schoftestreek. En het is echt kansloos om mij ervan te proberen te overtuigen dat het een nette manier van zaken doen is om 5 minuten nadat een concert is uitverkocht, al het dubbele voor een kaartje te vragen oid.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 19:24:20 #132
779 WaStEd
Hellaluha
pi_22495949
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 19:19 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ow zoiets verpest mijn avond ook niet.
Maar wel de gedachte dat mensen moedwillig voor mijn neus kaarten wegkopen alleen maar om ze met vette winst door te verkopen.

Vind ik gewoon een schoftestreek. En het is echt kansloos om mij ervan te proberen te overtuigen dat het een nette manier van zaken doen is om 5 minuten nadat een concert is uitverkocht, al het dubbele voor een kaartje te vragen oid.
Ik probeer je ook niet te overtuigen maar ik zie een hoop leuke concerten en jij ook, jij betaald minder.. jij bent blij, ik ben ook blij... allemaal blij... punt.
pi_22496074
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 19:24 schreef WaStEd het volgende:

allemaal blij... punt.
Nee niet allemaal blij.

Omdat er zeker mensen zijn die net geen kaartje hebben kunnen kopen én niet die hogere prijs kunnen betalen.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 19:38:27 #134
779 WaStEd
Hellaluha
pi_22496258
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 19:30 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Nee niet allemaal blij.

Omdat er zeker mensen zijn die net geen kaartje hebben kunnen kopen én niet die hogere prijs kunnen betalen.
Nou daar moet jij maar lekker een politieke partij voor oprichten dan.... die zal wel communistisch zijn..

Voor de duidelijkheid, een concert bezoeken is een luxe artikel...

Oh en ik heb nog kaarten voor Madonna in Bercy op 1/9... helemaal gratis..
pi_22496305
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 19:38 schreef WaStEd het volgende:

Nou daar moet jij maar lekker een politieke partij voor oprichten dan.... die zal wel communistisch zijn..
Waar slaat dat nou weer op?
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 19:41:50 #136
779 WaStEd
Hellaluha
pi_22496336
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 19:40 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Waar slaat dat nou weer op?
Waar dat op slaat is dat jij kennelijk kieskeurig bent in waar je vrije markteconomie op mag toepassen...
Omdat die concerten nou toevallig jouw hobby zijn mag dat van jou dus niet...

En dan noem je het ook nog eens oplichting, een beschuldiging die je helemaal nergens aan kan staven.
pi_22496410
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 19:41 schreef WaStEd het volgende:

Omdat die concerten nou toevallig jouw hobby zijn mag dat van jou dus niet...
Het mag van de organisator, Mojo dus, ook niet.

Helaas zijn er nog wat mazen in de wet waardoor ze er niet goed tegen op kunnen treden.

Dat ik een teringhekel heb aan figuren die kaarten op de zwarte markt verkopen, heeft niks met communisme te maken.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 19:52:15 #138
779 WaStEd
Hellaluha
pi_22496577
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 19:44 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Het mag van de organisator, Mojo dus, ook niet.

Helaas zijn er nog wat mazen in de wet waardoor ze er niet goed tegen op kunnen treden.

Dat ik een teringhekel heb aan figuren die kaarten op de zwarte markt verkopen, heeft niks met communisme te maken.
Ohhh ohh ohh het mag van Mojo niet, het monopoliebedrijfje waar de NMa ook al is langsgeweest.
http://www.love2party.nl/article/article.asp?art_id=3095
Het zal Mojo totaal aan hun reet roesten al verkopen ze kaarten voor 1000 euro op het internet, als die zaal maar vol zit, en als ze hun eigen winst hebben gepakt.
Als je echt zo naïef bent, en volgens mij ben je dat ook, dan rest ik hier my case...
  Moderator vrijdag 8 oktober 2004 @ 19:58:56 #139
18653 crew  D.
pi_22496707
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 18:49 schreef calvobbes het volgende:

[..]

En denk je niet dat je die mensen die die kaartjes hebt verkocht er een groter plezier meer had gedaan door ze gewoon voor de kostprijs te verkopen?

Zodat ze ook nog een tourbook ofzo hadden kunnen kopen?
tuurlijk, en ik had ze nog meer plezier gedaan als ik er op had ingeleverd
pi_22496716
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 19:52 schreef WaStEd het volgende:

Het zal Mojo totaal aan hun reet roesten al verkopen ze kaarten voor 1000 euro op het internet, als die zaal maar vol zit, en als ze hun eigen winst hebben gepakt.
vandaar ook dat ze steeds vaker limieten instellen aan het maximum aantal kaarten per persoon, de kaartverkoop altijd gewoon via Ticketservice laten gaan etc.
Ze doen idd niet echt hun uiterste best om de kaarten uit de zwarthandel te houden. Maar doen alsof het ze helemaal niks kan schelen is totale onzin.

En dat neemt nog steeds niet weg dat het niet de bedoeling is dat kaarten via de zwarthandel worden verkocht.

Overigens heeft die NMA inval NIKS met kaartverkoop te maken. Dus waarom je dat erbij haalt is mij volstrekt onduidelijk...
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 20:04:38 #141
779 WaStEd
Hellaluha
pi_22496847
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 19:59 schreef calvobbes het volgende:

[..]

vandaar ook dat ze steeds vaker limieten instellen aan het maximum aantal kaarten per persoon, de kaartverkoop altijd gewoon via Ticketservice laten gaan etc.
Ze doen idd niet echt hun uiterste best om de kaarten uit de zwarthandel te houden. Maar doen alsof het ze helemaal niks kan schelen is totale onzin.

En dat neemt nog steeds niet weg dat het niet de bedoeling is dat kaarten via de zwarthandel worden verkocht.

Overigens heeft die NMA inval NIKS met kaartverkoop te maken. Dus waarom je dat erbij haalt is mij volstrekt onduidelijk...
Jij vind het wel oké dat je genaaid wordt voor je kaartje bij de kassa...
Of denk je dat die Ticketservice een filantropische instelling is ?
Kom er toch niet uit met jou, en dat hoeft ook niet. Er gebeurt toch niks aan en dat is alleen een zegen.
pi_22496971
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 20:04 schreef WaStEd het volgende:

Jij vind het wel oké dat je genaaid wordt voor je kaartje bij de kassa...
Ik word niet genaaid bij de kassa. Als ik besluit om naar een concert te gaan, dan weet ik dat en welk prijskaartje daar aan hangt.
Dan wil ik niet genaaid worden door louche zakenmensen die een kaartje gewoon 30 euro duurder maken.

Maar als jij al vind dat je genaaid word als je uberhaupt een kaartje koopt (ik zou niet weten waarom je het anders zo benoemt), dan is het wel duidelijk dat jij zwarthandel ook niks vind....
Alleen jammer dat het nog niet tot jezelf door wilt dringen
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 oktober 2004 @ 21:05:40 #143
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_22498263
quote:

[..]

vertel eens, hoe vaak ga je naar concerten? Mensen die zo reageren als jij zijn meestal de mensen die juist niet naar concerten gaan.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_22498856
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 18:12 schreef Frenkie het volgende:
Verwacht nou niet een antwoord op die vraag Doc.
Volgens sommigen is het allemaal de schuld van ticketbureaus als zij achter het net vissen.
Zelf downloaden ze nooit muziek etc.
Frenkie, de "ja, maar jullie doen ook wel eens iets wat niet mag"-verdediging wordt best wel oud.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 oktober 2004 @ 12:46:01 #145
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_22551446
quote:

[..]

Dat is niet een kwestie van opgelicht worden. Ik weet exact wat de deal is. Ik kan namelijk kiezen: of ik ga op tijd naar het postkantoor om zeker van mijn kaartjes te zijn (zoals ik bij Madonna hebgedaan/heb laten doen), of ik zit te stressen achter de computer bij de ticket service, of ik besluit niet te stressen en voor 30 euro meer gewoon die kaartjes te halen.

Wanneer alles naar mensen die wel de tijd of het levensritme hebben om de nacht ervoor voor het postkantoor te hangen, dan had ik die keuze niet. Dan MOET ik daar ook staan als ik een kaartje wil hebben (ofmoet ik iemand zover zien te krijgen die kaartjes voor me te halen). Anders heb ik GEEN ENKELE kans om kaarten te krijgen, Of als ik om wat voor reden dan ook de voorverkoop mis (omdat ik in het buitenland ben) weet ik dankzij die service dat er voor een paar euroos extra er gewoon kaartjen beschikbaar zijn. En dat vind ik een geruststellende gedachte eigenlijk. Dat je zonder zwarthandelaren niet opde stoep hoeft te liggen is overigens onjuist. Het aantal kaarten blijft beperkt, dus op blijft op. Dat een relatief klein percentage van de kaarten wel of niet naar zwarthandelaren gaat maakt daarbij weinig uit.

Daarnaast is het redelijk duidelijk zaken doen: die lieden nemen ook een risico. Als het concert niet uitverkocht raakt ofzo, zitten ze alsnog met de kaarten.

Dat Mojo of de ticketservice niet zelf een dergelijk systeem opzetten waarbij voor het dubbele ooknog kaarten gehaald kunnen worden is hun probleem. Dat houdt voor zwarthandelaren de mogelijkheid om in dat gat van de markt te springen.

Dus samenvattend:
  • Zwarthandelaren maken het voor mij mogelijk te kiezen wel of niet de rij te staan (wat anders onmogelijk is)
  • ik kan zelf altijd nog kiezen of ik een kaart koop voor de aangeboden prijs
  • OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 oktober 2004 @ 12:48:08 #146
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_22551492
    quote:
    Op vrijdag 8 oktober 2004 18:23 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Misschien. Maarik ben blij daty ik überhaupt te keuze heb om alsnog aan kaarten te komen, wat onmogelijk zou zijn als de kaarten allemaal naar fans zouden gaan die wel de tijd hebben om een nacht voor het postkantoor door te halen.
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 oktober 2004 @ 12:49:32 #147
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_22551516
    quote:
    Op vrijdag 8 oktober 2004 18:30 schreef Zander het volgende:

[..]

Straks breng je ze nog op een idee..

Waarbij het niet relaxed is om die zaterdag zonder slaap de nacht ervoor door te maken als je kinderen hebt...
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 oktober 2004 @ 12:53:46 #148
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_22551591
    quote:
    Nee, ik vind het leuk dat ik niet vroeg m'n bed uit hoef. Dat zou 20 euro waard kunnen zijn.
      maandag 11 oktober 2004 @ 13:01:05 #149
    2365 Frenkie
    ALLES GOED?
    pi_22551740
    quote:
    Op vrijdag 8 oktober 2004 21:05 schreef Tokus het volgende:

[..]

vertel eens, hoe vaak ga je naar concerten? Mensen die zo reageren als jij zijn meestal de mensen die juist niet naar concerten gaan.
    af en toe
    de grotere concerten 4 of 5 maal per jaar
    en af en toe wat kleintjes
      maandag 11 oktober 2004 @ 13:01:46 #150
    2365 Frenkie
    ALLES GOED?
    pi_22551754
    ow en waar zijn die percentages nou??
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 oktober 2004 @ 13:03:45 #151
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_22551790
    quote:
    Op vrijdag 8 oktober 2004 19:19 schreef calvobbes het volgende:
    En het is echt kansloos om mij ervan te proberen te overtuigen dat het een nette manier van zaken doen is om 5 minuten nadat een concert is uitverkocht, al het dubbele voor een kaartje te vragen oid.
    OK.

Dan is de discussie dus verder zinloos omdat je niet bereid bent je in televen in het standpunt van de ander. Discussies zijn juist leuk omdat je wat van de visie van de ander kan leren: dat je eigen denkwijze niet de enige mogelijke is, maar dat er ook valide argumenten zijn voor een ander standpunt. Als de intentie is in een discussie absoluut niet van gedachte te veranderen en andere inzichten te ridiculiseren dan ben je een onaangenaam discussiant die de moeite van de discussie niet waard is.

Ik heb zelf nooit last gehad van zwarthandelaren: als ik een kaartje wilde hebben toen ik minder te besteden had, zorgde ik gewoon dat ik tijdig bij de voorverkoop was. Toen ik later met meer geld te besteden had een keer een voorverkoop gemist had was ik blij dat ik alsnog aan een kaartje kon komen - wat absoluut onmogelijk was geweest als alle kaartjes naar mensen die allen wilde gaan. Je kan het oneerlijk vinden dat die 15% die net te laat was geen kaartjes hebben kunnen krijgen, maar dan hadden ze maar eerder op moeten staan. Dan gaan de kaarten dus naar de 15% van de mensen die er veel geld voor over hebben. Met winst voor de zwarthandelaar, maar dat maakt me niet uit. Als MOJO een dergelijke voorverkoop strategie heeft zou ik dat ook prima vinden.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')