Denk je?quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 15:28 schreef FuifDuif het volgende:
Jawel dat klopt, maar er is kennelijk nog steeds grote onenigheid onder het volk wat betreft Den Haag. Niet iedereen kan op hetzelfde moment gerepresenteerd worden. Als iedere gemeente een autonome "staat" wordt, kan dat wel.
Zolang dan ook de financiering maar gedecentraliseerd wordt. Dat zal wel zorg op maat worden in gemeenten met grote percentages onaangepaste allochtonen en uitkeringstrekkers. Dat wordt zeker lachen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 15:24 schreef FuifDuif het volgende:
Zorg kan trouwens prima gedecentraliseerd worden. Op die manier kun je zorg op maat toepassen per gemeente. Het scheelt een enorme hoop bureaucratische rompslomp.
En als ze niet willen, gewoon opsluiten in een kamp net buiten de bebouwde kom zekerquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 15:34 schreef Edenoniphobic het volgende:
Ik denk dat de rechtse minderheid gewoon educatief gedoceerd moet worden zodat ze zich verstandig aansluiten bij hun linkse broeders, en wat dat aangaat niet zo'n tegenstellingen meer zichtbaar zijn zoals de zaak nu gepolariseerd is.
quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 15:26 schreef clowncloon het volgende:
Volgens mij leidt decentralisatie JUIST tot kostenverhoging, en is centralisatie juist ontstaan omdat het kostenbesparingen oplevert.
Omdat dat niet werkt binnen gemeenschappen en mensen zijn nu eenmaal sociale dieren. Maar kleine gemeenschappen die een eigen identiteit hebben is een veel betere oplossing dan een massale gemeenschap met intern tegenstrijdige belangen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 16:00 schreef Kaalhei het volgende:
Waarom niet decentraliseren tot op individueel niveau?
Nonsense. Mensen wordt alleen de keuze gegeven tot het vrijwillig kiezen van sociale en economische contacten. Het wordt hun uiteraard niet verboden om tot een gemeenschap te behoren. De Hanzesteden in de late middeleeuwen waren ook onafhankelijke entiteiten maar werkten toch samen op economisch gebied.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 16:18 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Omdat dat niet werkt binnen gemeenschappen en mensen zijn nu eenmaal sociale dieren. Maar kleine gemeenschappen die een eigen identiteit hebben is een veel betere oplossing dan een massale gemeenschap met intern tegenstrijdige belangen.
Dus speciale steden voor rijke VVD-ers die van voetbal houden, een stad voor Groen-Links stemmers die van tennis houden. etc etc??quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 16:18 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Omdat dat niet werkt binnen gemeenschappen en mensen zijn nu eenmaal sociale dieren. Maar kleine gemeenschappen die een eigen identiteit hebben is een veel betere oplossing dan een massale gemeenschap met intern tegenstrijdige belangen.
Ik weet precies wat er zal gaan gebeuren: Groeiende rijke veilige rechtse enclaves binnen een arm onveilig links land.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 16:24 schreef pfaf het volgende:
Dus speciale steden voor rijke VVD-ers die van voetbal houden, een stad voor Groen-Links stemmers die van tennis houden. etc etc??
Zal niet werken hè.
welke gemeenschappen, je hebt wijken, kerkgemeenschappen, sociale gemeenschappen, werkgemeenschappen, scholengemeenschappen, wetenschappelijke gemeenschappenquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 16:18 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Erm, welkom in 765 n.C., lang leve de Batavieren!quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 15:16 schreef FuifDuif het volgende:
Een land vol mensen betekent een land vol uiteenlopende opvattingen, problemen, wensen, waarden en normen. We zien nu al hoeveel problemen een centrale overheid met zich meebrengt. Is het goed voor het gedeelte van het volk, dan klaagt het andere gedeelte wel weer en andersom.
Waarom zouden we niet een volledige decentralisatie toepassen tot op het gemeentelijk niveau. Weg met Den Haag en eigenlijk iedere gemeente tot een kleine "staat" maken. Op kunnen deze opvattingen, wensen, waarden en normen geconcentreerd worden en kan iedereen wonen, daar waar hij of zij het gelukkigste is.
Zou dit concept uitkomst kunnen bieden?
goed opgemerkt maar ik vraag me toch echt af waarom je dan communist bent? Communisme gaat juist uit van de one-size-fits-all ideologiequote:Op dinsdag 5 oktober 2004 15:16 schreef FuifDuif het volgende:
Een land vol mensen betekent een land vol uiteenlopende opvattingen, problemen, wensen, waarden en normen. We zien nu al hoeveel problemen een centrale overheid met zich meebrengt. Is het goed voor het gedeelte van het volk, dan klaagt het andere gedeelte wel weer en andersom.
Ze kwamen helemaal niet uit de Middeleeuwen, wat dat ook in godsnaam ook betekent, ze waren concurrerend en succesvol ín de Middeleeuwen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 23:09 schreef Kaalhei het volgende:
Overigens is het wel interessant om te melden dat een van de factoren die er sterk aan bijgedragen hebben dat (noord-)Italie, en hiermee indirect de rest van Europa, uit de middeleeuwen kon komen, de concurrentie tussen Italiaanse steden was.
Het zijn de liberale regeringen die graag wil decentraliseren.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 00:56 schreef accelerator het volgende:
Waarom decentraliseren als je ook gewoon een liberale regeringen kan nemen.
Daar heeft de overheid wel een belangrijke stimulerende taak gehad.quote:- automatisering
Ik ben dit volkomen met je oneens. Sterker nog: ik denk zelfs dat een belangrijk deel van de kracht van Nederland schuilt in de kleinschaligheid en fijnmazigheid die we in dit land kennen. Kleinschaligheid tot op een zekere hoogte, zeg ik er wel bij. Want om nu gemeenten met een omvang van 1500 inwoners in stand te houden, vind ik wat te gortig.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 11:14 schreef ExTec het volgende:
..... Qua gegevens koppeling, is NL een bende, elke gemeenten/instantie/ministerie heeft z'n eigen IT afdeling, met het daarbij behorende setje omhoog gevallen hobbyisten. En probeer niet de boel glad te strijken, nee, want dan kom je aan meneer zijn koninkrijk. NL heeft juist dringend behoefte aan verregaande centralisatie. NL is er ook klein genoeg voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |