abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22415073
eigenlijk had het topic op slot gegooid moeten worden tijdens het typen van de post van maartena
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 10:59:04 #102
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_22415387
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 10:42 schreef American_Nightmare het volgende:
eigenlijk had het topic op slot gegooid moeten worden tijdens het typen van de post van maartena
Eigenlijk er net na.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_22415401
Ik hoop dat het je lukt. Maar verdiep je ook in de negatieve punten van Amerika. Enneh... Mag ik je Supra verzorgen tot dat je besluit of je al dan niet terugkomt... ?
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 11:39:33 #104
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_22416163
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 06:01 schreef Vampier het volgende:

[..]

Erger nog... naar Zuid-Holland!!
Nu ben je te ver gegaan..! Letterlijk!
The Internets, I needs it..
pi_22416248
USA is ook niet alles hoor
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 13:34:59 #106
93947 tomster
De weg naar je doel is t leven
pi_22418643
Ik ben het helemaal met Stefan eens... Hoera voor dit statement.. Maar waarom wegvluchten? Naar een land dat echt geen haar beter is.. Het lijkt me idd beter om Nederland eens te veranderen. Maar dat zal niet 1 2 3 lukken. Tja.. wat doe je eraan? Vrij weinig uiteindelijk.
Bow slave.. and polish my shoes | Don't Look
pi_22418860
StefanP, als het in NL zo slecht in, waarom blijken wij dan samen met ik geloof Venuzuela het gelukigste volk te wereld te zijn (recent onderzoek).

Een fijn leven gaat verder dan alleen materiele bezittingen. Maar als je "shallow" bent, en die indruk wek jij wel bij mij, dan is de VS fantastisch. Bedenk trouwens wel, bij de buren lijkt het gras altijd groener
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 14:04:08 #108
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_22419243
scheepschroef,

als wij een van de meest gelukkig volken ter wereld zijn, dan wil ik niet eens weten wat voor grote shit het buitenland heeft
pi_22419444
En dat is ook wel zo Tjabbo, wij zien het buitenland alleen als toerist, maar hoe het er is om te wonen...
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 14:22:38 #110
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22419661
Maartena!
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 14:42:25 #111
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_22420076
Het begint langzamerhand te lijken op "het grote breng StefanP op andere gedachten topic".
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_22420217
Let wel, StefanP is inginieur, ik straks ook. De VS maakt het technisch opgeleide mensen zeer interessant om te imigreren omdat hun eigen onderwijssyteem voor 90% op z'n gat ligt. De salarissen zijn er veel hoger en de belastingen lager. Persoonlijk stel ik immateriele zaken voor materiele en dan denk ik dat ik in NL veel beter af ben. Als ik bakken geld verdien maar ik werk in de VS in een saai ingenieursbureau en heb al m'n vrienden in NL moeten verlaten dan wordt ik daar toch niet blij van???
pi_22420394
Mooi stuk Maartena

Toont maar weer eens aan dat mensen wel veel schelden op Nederland en roepen dat het in andere landen zoveel beter zou zijn, maar dat blijkt bijna nooit het geval te zijn....
pi_22420479
Maartena beschrijft wel bijna alles vanuit zijn 'Californische' oogpunt. California en met name LA staan toch wel een beetje bekend om de (mexicaanse) gangs en drive-by shootings.
Ik was afgelopen zomer voor het eerst in de VS, in NY wel te verstaan en ik heb me zitten verbazen over een hoop zaken.

1. NY kwam heel schoon op mij over. Met name de parken werden uitstekend onderhouden en al lag er ergens een papiertje, stond er in no-time iemand bij om het op te vegen. Dit zag je ook op straat. Misschien het enige afval zijn de vuilniszakken die men op de hoek van de straat zet. Maar daar zie je niet zo als in Nederland zwervers stijf van de heroine in graaien. In NY kon je ook gewoon rustig van je eten genieten zonder dat er weer een roker je eetlust zit te bederven. Ik zag heel weinig rokers, alleen af en toe zakenlui die voor hun werkgebouw stonden te roken.

2. De bioscopen zijn er ontzettend schoon en ach ja, de prijs in hetzelfde als in Nederland. Het fijne is inderdaad dat er geen pauzes zijn. Het grootste verschil is nog wel dat daar iedereen zijn bek houd tijdens de film en niet zo als hier in Nederland dat er van die IQ-loze kutmongolen gaan zitten ouwehoeren onderling, bellen of met rotzooi gaan zitten smijten.

3. Wat mij ook opviel was dat ik gewoon geen hangjeugd heb gezien. Niet van die doelloze mensen die in een groepje staan en voortdurend provocerende taal uitslaan naar allen passanten. In mijn woonplaats bij het uitgaan kun je zomaar ergens lopen en ineens zonder reden door een kutmarokkaan voor kankerkaaskop uitgescholden worden. Dit is absoluut geen uitzondering. Mijn woonplaats telt bijna 35.000 inwoners. Maar twee weken geleden werd hier een cocainedealer door 3 marokkanen doodgeschoten en op diezelfde dag ook in de binnenstad iemand neergestoken door een marokkaan. Sommige mensen noemen dit zelfs nog een dorp, ja een dorp waar gvd cocainedealers worden omgelegd. Mijn mond viel open toen ik dat hoorde.
Hier worden er tig initiatieven genomen om de hangjeugd weg te krijgen, o.a. klassieke muziek in het winkel gebied . Het wordt met de week gekker hier. Het enige dat ze doen is het probleem verplaatsen. Je ziet het ook gewoon allemaal aankomen. Ik heb op twee middelbare scholen (zelfde college, alleen twee vestigingen) gezeten, beide drie jaar lang. Eerste drie jaar op een school met vmbo (praktijk en theoretische leerweg) en drie jaar op één school. Nou ik kan je zeggen een verschil van dag en nacht. In de eerste drie jaar heb ik tig vechtpartijen gezien, mensen die voor de grap het brandalarm laten afgaan, ruzie waarbij een priem dóór iemands hand werd geramd, iemands gezicht kapot geslagen tegen een betonnen paal waarna alle vrienden uit de omtrek kwamen en de ME en politie met busjes konden aantreden. Zo zijn er nog meer voorbeelden. Het enige dat je die vmbo'rs zag doen was buiten staan roken en allemaal in een ellelange rij staan bij het absentiegebeuren of hun schoolleider omdat ze weer is geen flikker uitvoerden.

4. Ik vind het ook zo opmerkelijk dat Detroit als representatief wordt gezien voor de rest van de VS. Wederom, in NY waren de mensen ontzettend vriendelijk en heb ik me geen moment onveilig gevoeld en ik werd er ook niet aangesproken door vreemde figuren, ook niet in de metro. Harlem had vroeger de naam als gangsterbuurt maar dat is ook volledig veranderd. Met name Guiliani heeft veel veranderd daar. Maar in Nederland is ook niet alles koek en ei. Kijk naar mijn voorbeeld en dan hebben we het maar over een klein plaatsje. In Utrecht hoef je s'nachts ook niet op Kanaleneiland te komen. Ook niet op de donderdag avond, een paar weken geleden dacht ik dat ik in Casablanca liep, zo ongelofelijk veel Marokkaanse hangjeugd. Zo heeft Amsterdam, Rotterdam en Den Haag ook van die buurten.

En ja, ik zou ook dolgraag naar de VS willen. Maar dat is ook omdat ik groot liefhebber ben van USA sports en met name MLB.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_22420647
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 15:01 schreef Jeroenus het volgende:
Maartena beschrijft wel bijna alles vanuit zijn 'Californische' oogpunt. California en met name LA staan toch wel een beetje bekend om de (mexicaanse) gangs en drive-by shootings.
Ik was afgelopen zomer voor het eerst in de VS, in NY wel te verstaan en ik heb me zitten verbazen over een hoop zaken.
maartena beschrijft niet enkel lokaal ...
maar ook vanuit de visie van iemand die er woont, zeker de financiele zaken, zoals verzekeringen, werkomstandigheden zijn over heel amerika vergelijkbaar.

Waar ben je precies in NY geweest en hoe lang .. was dat enkel als toerist of als iemand die daar een opleiding volgde of werkzaam was?

Het is makkelijk met wat je nu hebt ontevreden te zijn, maar dat als grond te zien om van een 'land van onbegrensde mogelijkheden' te dromen, en je niet te realiseren dat alles voors en tegens heeft, is niet slim:
zodra je geemigreerd bent wil je niet merken dat een basale onvrede met je geboorteland de enige grond is, maar dat je diezelfde problemen ook doodleuk ergens anders tegen kunt komen en soms in verhevigde vorm.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_22420693
Tsja, maar NY is ook bijna Europeser dan Amerikaans.
  Moderator dinsdag 5 oktober 2004 @ 15:30:03 #117
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_22421078
Welja, Emigreren, oké
Ga dan naar Australië die kant op, trekt me nou nét wat meer als Amerika

*American dream, yeah, sure
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_22421101
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 15:08 schreef RM-rf het volgende:

[..]

maartena beschrijft niet enkel lokaal ...
maar ook vanuit de visie van iemand die er woont, zeker de financiele zaken, zoals verzekeringen, werkomstandigheden zijn over heel amerika vergelijkbaar.

Waar ben je precies in NY geweest en hoe lang .. was dat enkel als toerist of als iemand die daar een opleiding volgde of werkzaam was?

Het is makkelijk met wat je nu hebt ontevreden te zijn, maar dat als grond te zien om van een 'land van onbegrensde mogelijkheden' te dromen, en je niet te realiseren dat alles voors en tegens heeft, is niet slim:
zodra je geemigreerd bent wil je niet merken dat een basale onvrede met je geboorteland de enige grond is, maar dat je diezelfde problemen ook doodleuk ergens anders tegen kunt komen en soms in verhevigde vorm.
Inderdaad, je hebt gelijk, de verzekeringszaken en financiele zaken zullen we overal gelijk zijn. Maar over de criminaliteit, vervuiling, illegalen en het overnemen van steden door bepaalde bevolkingsgroepen, die zaken zijn wel vanuit Californisch oogpunt.

Ik ben er als toerist geweest, 8 dagen. Toch ben je als toerist een makkelijker doelwit voor oplichting en zou jou eerder iets moeten overkomen dan een gewone bewoner van de stad. Wat dus niet gebeurde. Tijdens mijn bezoek heb ik mij tot Manhattan beperkt, maar bij mijn volgende bezoek ga ik het wat uitbreiden. Bovendien ga ik in het voorjaar waarschijnlijk een week ofzo naar Boston, naar een kennis, en dan ga ik het is vergelijken. Naar Californie wil ik ook nog een keer gaan, maar als ik het zo lees dan ga ik het nog een keer heroverwegen.

Zeker moet je ook de tegens bekijken van de VS. Ik ga ook niet van vandaag op morgen naar de VS emigreren. Zeker omdat dit ook niet makkelijk is. Maar bepaalde dingen hebben een hogere prioriteit dan andere. Met name een goede leefomgeving vind ik belangrijk en ik hou er niet van om me dood te ergeren aan hangjeugd en criminaliteit die gewoon veelste licht bestrafd word of soms zelfs niet. Met name zedendelicten.

Maar problemen met die jeugd hier worden niet één-twee-drie op gelost. Dat altijd maar tolerant zijn naar de verislamitisering komt ook me strot uit. Elke moskee moet hoger zijn dan de eerste beste kerk in de buurt. Iets er van zeggen levert je onmiddelijk het predikaat racist op. We pompen bakken met geld in het heropvoedingsprojecten en integratieprojecten maar het hoger onderwijs wordt elk jaar duurder. En met dat duurder maken denkt men hier de kenniseconomie te kunnen bevorderen, het zal alleen maar averechts werken. Aan dat soort zaken erger ik me.
New Yorker in spe
pi_22421155
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 15:10 schreef Scheepschroef het volgende:
Tsja, maar NY is ook bijna Europeser dan Amerikaans.
Best of both worlds.

Misschien is het daarom wel zo'n uitstekende stad om te wonen en te leven. Het is niet voor niets by far de grootste stad van de VS met 8,1 miljoen inwoners.
New Yorker in spe
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 15:36:23 #120
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_22421218
Tof dat mensen als Maartena de moeite nemen zo uitgebreid te antwoorden.
Doet me goed.
pi_22421257
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 15:33 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Best of both worlds.

Misschien is het daarom wel zo'n uitstekende stad om te wonen en te leven. Het is niet voor niets by far de grootste stad van de VS met 8,1 miljoen inwoners.
Tegen NY zou ik persoonlijk idd. geen enkel bezwaar hebben, alhoewel in Londen wonen me nog net ff gaver lijkt.
pi_22421387
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 15:38 schreef Scheepschroef het volgende:

[..]

Tegen NY zou ik persoonlijk idd. geen enkel bezwaar hebben, alhoewel in Londen wonen me nog net ff gaver lijkt.
Bij Londen denk ik altijd meteen aan bakken met regen.
New Yorker in spe
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 15:48:26 #123
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_22421464
Nederland is net een mand met krabben.

Als een van de krabben op de rand komt en de mand uit wil dan beginnen de andere krabben allemaal te trekken om 'm weer in de mand te krijgen.

Dat zie ik hier, allemaal kleine zielige krabbetjes die er niet tegen kunnen dat er iemand de mand uit gaat en daar misschien wel beter heeft !

StefanP, Live the Dream, ga lekker je kans wagen in een land waar je niet betutteld wordt, waar the sky the fucking limit van het maaiveld is !!
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 15:49:29 #124
62913 Blik
The one and Only!
pi_22421478
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 15:31 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Inderdaad, je hebt gelijk, de verzekeringszaken en financiele zaken zullen we overal gelijk zijn. Maar over de criminaliteit, vervuiling, illegalen en het overnemen van steden door bepaalde bevolkingsgroepen, die zaken zijn wel vanuit Californisch oogpunt.

Ik ben er als toerist geweest, 8 dagen. Toch ben je als toerist een makkelijker doelwit voor oplichting en zou jou eerder iets moeten overkomen dan een gewone bewoner van de stad. Wat dus niet gebeurde. Tijdens mijn bezoek heb ik mij tot Manhattan beperkt, maar bij mijn volgende bezoek ga ik het wat uitbreiden. Bovendien ga ik in het voorjaar waarschijnlijk een week ofzo naar Boston, naar een kennis, en dan ga ik het is vergelijken. Naar Californie wil ik ook nog een keer gaan, maar als ik het zo lees dan ga ik het nog een keer heroverwegen.

Zeker moet je ook de tegens bekijken van de VS. Ik ga ook niet van vandaag op morgen naar de VS emigreren. Zeker omdat dit ook niet makkelijk is. Maar bepaalde dingen hebben een hogere prioriteit dan andere. Met name een goede leefomgeving vind ik belangrijk en ik hou er niet van om me dood te ergeren aan hangjeugd en criminaliteit die gewoon veelste licht bestrafd word of soms zelfs niet. Met name zedendelicten.

Maar problemen met die jeugd hier worden niet één-twee-drie op gelost. Dat altijd maar tolerant zijn naar de verislamitisering komt ook me strot uit. Elke moskee moet hoger zijn dan de eerste beste kerk in de buurt. Iets er van zeggen levert je onmiddelijk het predikaat racist op. We pompen bakken met geld in het heropvoedingsprojecten en integratieprojecten maar het hoger onderwijs wordt elk jaar duurder. En met dat duurder maken denkt men hier de kenniseconomie te kunnen bevorderen, het zal alleen maar averechts werken. Aan dat soort zaken erger ik me.
jongen, als je daar 8 dagen als toerist geweest bent kun je toch helemaal geen dingen zeggen zoals dat er geen hangjeugd is of zoiets dergelijks. Ik denk dat een Amerikaan die naar Amsterdam geweest ook zal zeggen dat Nederland prima is. Je gaat naar de toeristische plaatsen toe en die worden altijd opgeschoont. Toeristen gaan meestal niet naar achterstandswijken of naar een wijk die bekent staat als zeer crimineel.
pi_22421682
Gelukkig hebben ze in Amerika de laatste 20 jaar presidenten, die net zo goed een economisch wanbeleid voeren als de Nederlandse regering dat hier doet. Gelukkig proberen wij daar hier nog wat aan te doen (en ja, dan moet je wat inleveren), maar doen de Amerikanen dat niet (anyone a 100 billion dollar war in Iraq??) en leven daar procentueel waaaaaaaaaaaay more mensen onder de armoedegrens dan hier. Daarbij gaat Amerika fijn door met het vervuilen van de lucht, omdat ze 1 of ander verdrag uit Kyoto niet willen ondertekenen; stel je voor, straks word hun wapenindustrie nog aan banden gelegt, terwijl er meer wapens in het land zijn dan mensen en je daar bij de wallmart een wapen kan kopen (gek heh, dat er daardoor meer wapens zijn dan mensen??). Daar sterven tenminste echt onschuldige mensen, hier worden er doelgerichte liquidaties gepleegt op echte criminelen, dat is toch wat je wilde??

Idd, een echt goede reden zou het chocolade ijs kunnen zijn .

Alhoewel ik het zo te zien niet echt met je eens ben, wil ik je toch nog veel plezier in Amerika en met je nieuwe baan wensen .
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 16:02:43 #126
19840 Libris
Live from Singapore
pi_22421718
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 15:48 schreef Pikkebaas het volgende:
Nederland is net een mand met krabben.

Als een van de krabben op de rand komt en de mand uit wil dan beginnen de andere krabben allemaal te trekken om 'm weer in de mand te krijgen.

Dat zie ik hier, allemaal kleine zielige krabbetjes die er niet tegen kunnen dat er iemand de mand uit gaat en daar misschien wel beter heeft !

StefanP, Live the Dream, ga lekker je kans wagen in een land waar je niet betutteld wordt, waar the sky the fucking limit van het maaiveld is !!
Wat een bullshit, ik ben niemand, maar dan ook echt niemand die negatief was over mijn emigreren. Zoals ik al eerder zei, een mooie kans voor StefanP, maar zoals meer mensen zeggen, het is niet alleen maar vooruitgang als je ergens anders heengaat (al lijkt het er soms wel erg op )
pi_22421745
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 15:49 schreef Blik het volgende:

[..]

jongen, als je daar 8 dagen als toerist geweest bent kun je toch helemaal geen dingen zeggen zoals dat er geen hangjeugd is of zoiets dergelijks. Ik denk dat een Amerikaan die naar Amsterdam geweest ook zal zeggen dat Nederland prima is. Je gaat naar de toeristische plaatsen toe en die worden altijd opgeschoont. Toeristen gaan meestal niet naar achterstandswijken of naar een wijk die bekent staat als zeer crimineel.
Ik heb niet gezegd dat heel NY vrij is van hangjeugd, ik heb het niet gezien in Manhattan. In Nederland beperkt hangjeugd zich niet tot achterstandwijken, je ziet ze ook gewoon in het centrum van grote tot kleine steden. Ik heb een hoop gelezen over NY en echte achterstands/criminele wijken zijn er in NY niet echt meer. Harlem begint aardig toeristisch te worden.
Om nou te zeggen dat Amsterdam zo schoon is ook bij de toeristische plaatsen. Alleen al als je aankomt op CS loop je de kans gerold te worden. Het feit dat een groot deel van de toeristen die naar Amsterdam gaan, komen voor de ''red light district'' en de coffeshops zegt al genoeg.
New Yorker in spe
pi_22421835
UHmm... Dit is geen "Amerika is oke, Amsterdam is kut" discussie, maar een topic over StefanP die naar Amerika wil gaan.

De discussies of Amsterdam of Amerika of een andere plaats heel erg kut is, graag in een ander topic voortzetten aangezien het hier heel erg offtopic begint te worden
pi_22421875
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 16:00 schreef pAin het volgende:
Gelukkig hebben ze in Amerika de laatste 20 jaar presidenten, die net zo goed een economisch wanbeleid voeren als de Nederlandse regering dat hier doet. Gelukkig proberen wij daar hier nog wat aan te doen (en ja, dan moet je wat inleveren), maar doen de Amerikanen dat niet (anyone a 100 billion dollar war in Iraq??) en leven daar procentueel waaaaaaaaaaaay more mensen onder de armoedegrens dan hier. Daarbij gaat Amerika fijn door met het vervuilen van de lucht, omdat ze 1 of ander verdrag uit Kyoto niet willen ondertekenen; stel je voor, straks word hun wapenindustrie nog aan banden gelegt, terwijl er meer wapens in het land zijn dan mensen en je daar bij de wallmart een wapen kan kopen (gek heh, dat er daardoor meer wapens zijn dan mensen??). Daar sterven tenminste echt onschuldige mensen, hier worden er doelgerichte liquidaties gepleegt op echte criminelen, dat is toch wat je wilde??

Idd, een echt goede reden zou het chocolade ijs kunnen zijn .

Alhoewel ik het zo te zien niet echt met je eens ben, wil ik je toch nog veel plezier in Amerika en met je nieuwe baan wensen .
Clinton had al die schulden ongeveer weggewerkt en de economie op orde totdat Bush kwam. Kyoto wordt door Bush niet geaccepteerd, vorige presidenten wel.
New Yorker in spe
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 16:11:57 #130
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_22421902
Er staat in de openingspost dertig meter tekst die verklaart waarom StefanP Amerika oke vindt en Amsterdam kut. Vind je het erg gek dat datarop gereageerd wordt?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_22421947
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 16:08 schreef calvobbes het volgende:
UHmm... Dit is geen "Amerika is oke, Amsterdam is kut" discussie, maar een topic over StefanP die naar Amerika wil gaan.

De discussies of Amsterdam of Amerika of een andere plaats heel erg kut is, graag in een ander topic voortzetten aangezien het hier heel erg offtopic begint te worden
Ok ok.

@StefanP: Hoe heb je je overstap geregeld? Heeft een bedrijf van daar je gevraagd ofzo? Je kunt namelijk niet makkelijk naar de VS vanwege greencard/visum enz.
New Yorker in spe
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 16:22:58 #132
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_22422114
Het gras is altijd groener bij de buren, maar ik wens je al het beste.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 16:25:18 #133
97934 ASroma
Flamboyant
pi_22422191
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 16:10 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Clinton had al die schulden ongeveer weggewerkt en de economie op orde totdat Bush kwam. Kyoto wordt door Bush niet geaccepteerd, vorige presidenten wel.
Clinton zij ook dat hij geen sex heeft gehad met ene miss Lewinsky. Jij gelooft daadwerkelijk dat er zon toren hoge staatsschuld in de 8 jaar die hij heeft gezeten vrijwel heeft weggewerkt?

De staatsschuld van de VS stijgt nu met 1,67 MILJARD dollar per dag sinds 20 september 2002, dat komt dus neer op een staatschuld van 1,24415 biljoen dollar :').

Het Kyoto verdrag had allang kunnen worden getekend wanneer Clinton er wat meer vaart achter had gezet.

Mijns insziens is het gehele politieke bestel in Amerika een dooie mus.
pi_22422315
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 16:26 schreef pAin het volgende:

[..]

Clinton zij ook dat hij geen sex heeft gehad met ene miss Lewinsky. Jij gelooft daadwerkelijk dat er zon toren hoge staatsschuld in de 8 jaar die hij heeft gezeten vrijwel heeft weggewerkt?

De staatsschuld van de VS stijgt nu met 1,67 MILJARD dollar per dag sinds 20 september 2002, dat komt dus neer op een staatschuld van 1,24415 biljoen dollar .

Het Kyoto verdrag had allang kunnen worden getekend wanneer Clinton er wat meer vaart achter had gezet.

Mijns insziens is het gehele politieke bestel in Amerika een dooie mus.
De huidige staatsschuld komt toch voor het allergrootste gedeelte door meneertje Bush. Clinton deed er in ieder geval wat aan, ook aan Kyoto en ook 'probeerde' hij wat in het Midden-Oosten omtrent Israel, die Bush geen ene flikker.

Waar is de politiek niet kut of corrupt?
New Yorker in spe
pi_22422396
Je hebt gelijk, er is over al wel wat te zeiken .
pi_22422630
Oh man, I LOVE this topic.

Goeie OP! Veel plezier in de States.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 17:40:41 #138
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_22423582
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 14:50 schreef Scheepschroef het volgende:
Let wel, StefanP is inginieur, ik straks ook.
Ik, ga, niet, lachen....

Ik, ga, niet, lachen.....

:'(
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 17:50:44 #139
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_22423817
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 06:45 schreef HarigeKerel het volgende:
Ja, heeft ie niks beters te doen en ik maar denken dat ze daar in die VS keihard moesten werken
Ik was vroeg vrij.... Was al vanaf 5:00 AM aan het werk
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 17:56:59 #140
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_22423962
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 04:00 schreef HarigeKerel het volgende:
Zo'n groot topic en slechts 1 linkse extremist noem de naam "Bush" pas?
Fok is niet meer wat het was hoor, bah wat saai
Ik ben geen linkse extremist.....
Ook geen rechtse trouwens
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_22424052
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 17:56 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik ben geen linkse extremist.....
Ook geen rechtse trouwens
Neuj hoe verklaar je die e-mails van je vrouw dan over Kerry support

Anyway.. altijd die betweters die denken dat als ze in NYC zijn geweest ze heel de US kennen *proest* ik woon er bijna 2 jaar en ik heb nog maar 6 staten gezien...
Free people own guns! Slaves do not!
pi_22424095
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 10:20 schreef popolon het volgende:

[..]

, nice reply.

Emigreren voor liefde lijkt me ook het enige wat het wel waard maakt.
Ja kom jij ook eens naar een echt land toe
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 18:08:27 #143
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_22424176
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 14:58 schreef calvobbes het volgende:
Mooi stuk Maartena

Toont maar weer eens aan dat mensen wel veel schelden op Nederland en roepen dat het in andere landen zoveel beter zou zijn, maar dat blijkt bijna nooit het geval te zijn....
Het gras LIJKT vaak groener bij de buren..... totdat je je tuinstoel op hun gazonnetje neerzet en het onkruid op ziet komen....

Begrijp me niet verkeerd, ik heb het prima naar mijn zin hier in de VS.... maar StefanP baseert zijn emigratie op punten waarvan hij denkt dat deze in de VS niet gebeuren..... Hij ergerd zich aan een groot aantal zaken in de Nederlandse politiek, maar realiseerd zich niet dat deze zaken ook in de VS aan de orde van de dag zijn....

Ik wacht eigenlijk nog met smart op reacties van StefanP in dit topic
-
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 18:22:28 #144
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_22424424
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 18:01 schreef Vampier het volgende:
Neuj hoe verklaar je die e-mails van je vrouw dan over Kerry support
Sinds wanneer is Kerry een linkse extremist? Ik denk dat je dan meer in de hoek van Nader moet zoeken..... of de Liberatarian Party
-
pi_22424829
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 18:22 schreef maartena het volgende:

[..]

Sinds wanneer is Kerry een linkse extremist? Ik denk dat je dan meer in de hoek van Nader moet zoeken..... of de Liberatarian Party
Ik vind iedereen die de VS in Europa wil veranderen een links extremis (een collega heeft nu Rush Limbough opstaan, erg lachen, nog erger dan fox news )
pi_22425005
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 22:05 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het plakkaat van verlatinghe natuurlijk.
En meteen is het weer stervensduidelijk dat het Nederlands veel meer verloederd is dan het Engels (zelfs in de bastaard-Amerikaanse vorm)!!!
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  Moderator dinsdag 5 oktober 2004 @ 19:04:22 #147
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_22425386
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 18:08 schreef maartena het volgende:

[..]

 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 19:20:22 #148
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_22425690
Stomme vraag hoor, maar ik ben er nog steeds niet achter... Wat is nou de rol van Nader precies in de verkiezingen? Is hij een soort reserve mannetje ofzo? Ik kom er niet achter...
pi_22426024
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 18:08 schreef maartena het volgende:
Same here

tvp-tje
War. War never changes.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 19:44:47 #150
46960 StefanP
polemicist
pi_22426174
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 16:14 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

@StefanP: Hoe heb je je overstap geregeld? Heeft een bedrijf van daar je gevraagd ofzo? Je kunt namelijk niet makkelijk naar de VS vanwege greencard/visum enz.
Ja, het bedrijf regelt alles en neemt de kosten ook voor hun rekening. Maar helaas moet je nog een aantal dingen zelf doen, zoals tig formulieren invullen en kopieën van -bij wijze van spreken- elk diploma en elke inenting die je sinds je geboorte gehaald/gekregen hebt TZT zal ik ook wel naar de ambassade moeten om daar nog 20 formulieren in 10-voud in te vullen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')