Hoort het tabblad "home" voor die balk te staan?quote:Op maandag 20 december 2004 01:00 schreef Stretto het volgende:
www.ibrahimovic.org
Zou ik met dit design verdergaan? Of is het zoals iemand zei "verfoeit lelijk"?
Ik vind het zelf een lekker strak design en de kleurencombo oogt goed.
Nu jullie mening
Jazekerquote:Op maandag 20 december 2004 01:07 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Hoort het tabblad "home" voor die balk te staan?
refresh geeft een errorquote:Op zondag 19 december 2004 23:34 schreef Chandler het volgende:
Ik zou graag even een kleine site check willen op http://formmaker.bruggema.nl/index.php
Doelstelling:
Simpel genereren van formulieren voor 'websites' met templates en dergelijke onderdelen.
Testen!
Ik zou graag willen weten of het overzichtelijk werkt? en indien niet wat jullie er over te zeggen hebben.
Mogelijkheden
Je kunt zowat alles in het formulier zetten wat nodig is in een formulier, pulldown, checkbox, radio, etc alleen de buttons zijn nog niet goed geimplementeerd en ook het 'saven' van de bestanden is in deze versie uitgezet ivm mogelijke security leaks... en heb natuuriljk geen zin om me server open te gooien..
Gaarne jullie meningen.
Leuk idee, heb ik nog niet vaker gezien. Paar kleine dingetjes:quote:Op zondag 19 december 2004 23:34 schreef Chandler het volgende:
Ik zou graag even een kleine site check willen op http://formmaker.bruggema.nl/index.php
Doelstelling:
Simpel genereren van formulieren voor 'websites' met templates en dergelijke onderdelen.
Testen!
Ik zou graag willen weten of het overzichtelijk werkt? en indien niet wat jullie er over te zeggen hebben.
Mogelijkheden
Je kunt zowat alles in het formulier zetten wat nodig is in een formulier, pulldown, checkbox, radio, etc alleen de buttons zijn nog niet goed geimplementeerd en ook het 'saven' van de bestanden is in deze versie uitgezet ivm mogelijke security leaks... en heb natuuriljk geen zin om me server open te gooien..
Gaarne jullie meningen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Warning: main(./forms/.frm.tpl): failed to open stream: No such file or directory in /usr/home/klap44/(...)/formmaker/index.php on line 650 Fatal error: main(): Failed opening required './forms/.frm.tpl' (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /usr/home/klap44/(...)/formmaker/index.php on line 650 |
Even offtopic, want je vraagt niet om een sitecheck.quote:Op maandag 20 december 2004 17:05 schreef Heliospan het volgende:
Persoonlijk zou ik de pagina links uitlijnen,
Bedankt voor het compliment. Ik denk dat dit gewoon een kwestie van smaak is. Net als de protesten die verschenen toen de "oude nieuwe layout" ooit op Fok! kwam, die links was uitgelijnd. Voor hogere resoluties ben ik het echter wel met je eens. Als je op 1600x1200 zit te werken is het veel handiger om een pagina gecentreerd te hebben. Maar persoonlijk vind ik met mijn 1024x768 links fijner om te bekijkenquote:Op maandag 20 december 2004 17:13 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Even offtopic, want je vraagt niet om een sitecheck.
Ik heb jouw site even bekeken omdat je over 'links uitlijnen' begon. Ik zie inderdaad veel mensen hun site links uitlijnen (en jouw site dus ook), maar waarom vind je dat mooier dan? Ik vind gecentreerd toch echt veel mooier en netter staan en makkelijker te lezen.
(Ik vind jouw site qua kleuren en uitstraling trouwens wel heel erg mooi!)
ik zal het meenemen, bedankt....quote:Op maandag 20 december 2004 17:05 schreef Heliospan het volgende:
Hoewel het een originele site is, vind ik het verschrikkelijk onoverzichtelijk. Ik zou het helemaal gaan redesignen en dan niet in een popupschermpje proppen, maar in een normale pagina met variabele hoogte. Hier móet alles in de vaste ruimte van 800x600 passen (wat overigens een erg foute grootte is, zo past ie nét niet op 800x600).
Persoonlijk zou ik de pagina links uitlijnen, met aan de linkerkant onder elkaar de persoonlijke links van jullie beide. Eerst een iets grotere tekst, of eventueel een afbeelding, met de naam; "Tallow" en daaronder een 'unordened list' (<ul> en <li>, die je geheel kunt restylen met CSS) met de inhoud die nu onder 'Menu' staat. De twee afbeeldingen met de tekst "Menu" zijn nu geheel overbodig. Bovenaan dan eventueel een logo en de navigatie die nu middenboven staat in een horizontaal menuutje. Als het goed is heb je nu een hele hoop vrije ruimte aan de rechterkant van het menu. Hier zet je dan het nieuws in, of de inhoud van de gekozen pagina. Zo krijgt dit alle ruimte en is een scrollbalkje in een iframe of DIV niet nodig, maar krijg je één scrollbalk voor de gehele pagina. Zorg ervoor dat je niet te veel gebruikte ruimte aan de rechterkant gebruikt, anders krijg je horizontale scrollbalkjes, die niet nodig zijn. Maximaal 780 pixels gebruiken is veilig.
Maar goed, dit is hoe ík het zou doen. Misschien heb je wel helemaal geen zin in een geheel nieuwe layout, maar misschien kun je er wat tips uit halen
(En gefeliciteerd met je rijbewijs!) Thanx
Fixedquote:Op maandag 20 december 2004 08:25 schreef jagermaster het volgende:
refresh geeft een error
Klopt, was eingelijk een simpel foutje, maar de code was reeds 1.5 jaar oud dus zie je wel eens wat over het hoofdquote:selected aanvink dingen staan niet aangevind als ik opnieuw de configuratie bekijk van een item.
je kan de zelfde value nemen intypen <-- ???
Dat laatste weet ik niet, ik doe gewoon preview en dan zie ik wel de juiste resultaten ook met Save to html zie ik in een 'textarea' de uitkomst in HTMLquote:verder heb ik er een item instaan maar een html output krijg ik niet. Misschien dat ik iets verkeerd doe.
Super tnx, de source is zoals hier boven al vermeld ruim 1.5 jaar oud en ben het nu maar eens wezen aanpassen gewoon omdat ik dacht dat ik mijn source code library maar eens moest fixen cq opruimen.quote:Op maandag 20 december 2004 15:07 schreef Heliospan het volgende:
Leuk idee, heb ik nog niet vaker gezien. Paar kleine dingetjes:
Tja, dat is ook mogelijk inderdaad; maar wat bedoel je met weer een poging tot? of bedoel je dat als 'text value'?quote:Je kunt bij de 'Description'-kolom je TD-cel een title meegeven, waardoor je de hele inhoud van de onderstaande cellen kunt zien als je je muis er over heen houdt. Daar heb je wat meer aan dan als je Dit is weer een poging tot een.. ziet.
Hmm, ik werk op 1280x1024 en vind het persoonlijk wel overzichtelijk; juist omdat de buttons niet zo ruim op elkaar staan; misschien meer mensen die hier wat over te melden hebben!?quote:In de linkerkolom kunnen de buttons een heel stuk dichter op elkaar staan. Dit scheelt niet alleen een hoop ruimte, maar daar wordt het ook overzichtelijker van.
Juist, daar kwam ik ook achter; best irritant. Dit is reeds verholpen en ook wanneer je een 'item' aan past wordt je nu weer naar de 'listing' verwezen.quote:Het op en neer verplaatsen van de waarden werkt goed, maar het is storend dat er elke keer een pagina tussen zit. De mensen die je site bezoeken zullen dan misschien op 'Vorige' gaan drukken, waarna er niks gebeurt.
Hmm, raar want dat probleem heb ik hier niet; ik zal eens kijken waar dat aan ligt!quote:De hele pagina heeft geen vaste breedte. Bij het beginscherm (Load or New template) is het minder breed dan bij de volgende pagina's. De linkerkant van het beginscherm kan ook nog wel wat padding gebruiken, net als je bij de volgende pagina's ziet.
Nee inderdaad; heb even wat extra controlle checks ingevoerd; maar kreeg zelf deze error bij totaal geen van mijn 'standaard' scripts!.quote:Kan natuurlijk niet
Dat krijg je als je "Load Filename" -> "Quick Form" doet... was ik even vergeten te melden. Dat staat dan als eerste idquote:Op maandag 20 december 2004 22:20 schreef Chandler het volgende:
Tja, dat is ook mogelijk inderdaad; maar wat bedoel je met weer een poging tot? of bedoel je dat als 'text value'?
vandaag op school nog even mee gespeeld maar niet zo snel een oplossing gevonden met css. Misschien gewoon een border-left instellen van de datadiv inplaats van een border-right van de menudiv?? suc6 er in ieder geval mee!quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:07 schreef Chandler het volgende:
Ik heb het geprobeerd maar helaas werkt dat niet, misschien een andere oplossing?
Ziet er wel leuk uit en in mozilla werkt het ook goed. Alleen als ik naar beneden wil scrollen in IE dan gaat dat redelijk schokkerig. Vaak is dit een gevolg van een te zware header. (je moet ook rekening houden met mensen die niet de nieuwste p4 thuis hebben staanquote:Op woensdag 22 december 2004 22:57 schreef MathijsK het volgende:
Je mag mijn site ook wel checken,
- is de navigatie duidelijk genoeg?
- en kun je informatie snel genoeg vinden, of is het te warrig?
- teveel of teweinig informatie?
- geen browser-errors met mozila e.d.?
Afgezien van wat validatie-problemen met flash-toepassingen, zou het toch wel in orde moeten zijn. Wat vinden jullie ervan:
koenraadtwebdesign.nl
Het is een commerciele site, maar ik heb hem nog niet eerder door anderen laten beoordelen. (Is pas vernieuwd.)
Heb je de templates zelf gemaakt? Ze komen me namelijk erg bekend voor.quote:Op woensdag 22 december 2004 22:57 schreef MathijsK het volgende:
Je mag mijn site ook wel checken,
- is de navigatie duidelijk genoeg?
- en kun je informatie snel genoeg vinden, of is het te warrig?
- teveel of teweinig informatie?
- geen browser-errors met mozila e.d.?
Afgezien van wat validatie-problemen met flash-toepassingen, zou het toch wel in orde moeten zijn. Wat vinden jullie ervan:
koenraadtwebdesign.nl
Het is een commerciele site, maar ik heb hem nog niet eerder door anderen laten beoordelen. (Is pas vernieuwd.)
het is een beetje gelig, verder simpel van opzet grafisch gezien.quote:Op woensdag 22 december 2004 23:29 schreef robvef het volgende:
Als jullie die van mij ook willen checken aub.
http://www.ikgahetjezeggen.com
Ik heb hem gemaakt, met CSS en PHP (simpel PHP)
Oh ja, het gastenboek doet het nog niet ivm het overzetten naar een andere server en heb nog geen tijd gehad om dit te fixen. Maar het gaat om hoe de layout is en of je jullie nog fouten tegenkomen mbt andere browsers. In IE en FF moet ie goed werken. Dus ik hoop dat ie voor meerdere browser ook compatible is.
Ik hoor alle (opbouwende) kritiek graag tegemoet
layout wordt een beetje verneukt http://www.babestart.nl/html/i/inge-schrama/quote:Op donderdag 23 december 2004 12:26 schreef schwa78 het volgende:
Ik heb weer eens een nieuwe website geproduceerd, te weten BabeStart.nl
Er moeten nog veel meer links in de database, maar het gaat nu nog even om het principe.
Alle tips, kritiek en suggesties zijn van harte welkom!
http://www.babestart.nl/
Ja, ik ben best tevreden met Ashosting. En het is een kleine moeite.quote:Op donderdag 23 december 2004 14:44 schreef jagermaster het volgende:
[..]
layout wordt een beetje verneukt http://www.babestart.nl/html/i/inge-schrama/
komt een beetje over of het allemaal doorverwijs dingen zijn naar andere sites toe??? reclame voor andere site
Tja verder eenvoudige sites. Vraag me alleen af waar je "Hosted by AS Hosting.nl" eronder zet?? zo tevreden met die host![]()
Je gebruikt Netstat basic, das een klote teller.quote:Op donderdag 23 december 2004 14:51 schreef schwa78 het volgende:
[..]
Ja, ik ben best tevreden met Ashosting. En het is een kleine moeite.
Dat de lay-out die verneukt wordt, heb ik al gemeld aan degene die de thumbnails levert.
Het is idd bedoeld om reclame te maken voor (voornamelijk) eigen sites, maar ik ga ook gewoon andere links toevoegen. Het wordt dus een soort portal zoals FreeOnes.com.
Thanks voor de sitecheck trouwens...
Nuttige feedbackquote:Op donderdag 23 december 2004 15:21 schreef Frangk het volgende:
[..]
Je gebruikt Netstat basic, das een klote teller.
Ik ben een tijdje overgestapt op een aantal andere tellers. Ik heb zelfs een keer een custom script ervoor geinstalleerd.quote:Op donderdag 23 december 2004 15:21 schreef Frangk het volgende:
[..]
Je gebruikt Netstat basic, das een klote teller.
Tuurlijk heb ik die zelf gemaakt. Heb je een voorbeeld waar het anders op lijkt?quote:Op donderdag 23 december 2004 12:38 schreef Frangk het volgende:
[..]
Heb je de templates zelf gemaakt? Ze komen me namelijk erg bekend voor.
Ah ok, bedankt voor je reactie. Ik ga er zeker naar kijken wat nog beter kan.quote:Op donderdag 23 december 2004 07:04 schreef jagermaster het volgende:
[..]
Ziet er wel leuk uit en in mozilla werkt het ook goed. Alleen als ik naar beneden wil scrollen in IE dan gaat dat redelijk schokkerig. Vaak is dit een gevolg van een te zware header. (je moet ook rekening houden met mensen die niet de nieuwste p4 thuis hebben staan)
Wat bij profiel staat en op de frontpage (Koenraadt Webdesign is een jong webdesign bedrijf en levert professionele websites tegen betaalbare prijzen.) mag van mij wel veranderd en aangevuld worden. "jong", "betaalbaar" en "professioneel" in 1 zin klinkt voor mij wat opschepperig. Wat hebben de algemene voorwaarden hier verder mee te maken
Onderaan je portfolio pagina staat een groenrondje met zo'n goed-vinkje erin. Snap het nut daarniet echt van.. Verder zou ik er voor kiezen dat niet al mijn klanten op mijn site staan. Dat gaat anderen dus niets aan, maar dat is gewoon een mening.
De grote en kleur van de letters links in het contactpagina vind ik niet echt passen bij de stijl van derest van de site.
(btw het is nog geen 2005 met de copyright onderaan)
@Socratesquote:
Ok, wist niet dat een logo storend kon zijn. In principe kunnen afnemers van de software zelf hun logo plaatsen of juist weglaten. Ik wilde de software niet "as is" leveren, maar met aangepaste ontwerpen. Passend bij een huisstijl o.i.d.quote:Op donderdag 23 december 2004 18:01 schreef Roönaän het volgende:
[..]
@Socrates
Als je een product ontwikkeld wat door zoveel verschillende gebruikers gebruikt moet worden als een enquete, dan is het vaak verstandig om enigszins te verdiepen in usability en user interface design.
Het zal immers nooit voorkomen dat het logo van de ontwikkelaar tussen een vraag en de antwoordmogelijkheden staat. Ook zal de progressie van de enquete nooit tussen de vragen en de antwoorden worden geplaatst.
Te klein lettertype, verkeerd lettertype? Wat is er onduidelijk?quote:Sowieso zullen de antwoordmogelijkheden nooit zo onduidelijk weergegeven worden als in de gebruikersdemo die je presenteerd.
Ok, logo is dus optioneel. Maar de teller-balk bedrieglijk? Ik zal er op letten of meer mensen hier last van hebben.quote:Het logo trekt op dit moment het meeste aandacht, vervolgens de klein geletterde balk met cijfertjes.
Deze balk trouwens geeft de indruk dat het een navigatie betreft, wat ook vanuit het oogpunt van usability niet echt positief te noemen is, aangezien je als gebruiker bedrogen uitkomt.
Nee dat kan echt niet! Times New Roman op internet ziet er niet uit. DAt hadden ze ooit bij volkskrant.nl gedaan. Om te kotsen. Op internet gebruik je verdana of arial.quote:Daarnaast is (als ik het wel heb) uit onderzoek bewezen dat lettertypen als Times New Roman eenvoudiger te lezen zijn en een rustig beeld richting de gebruiker geeft.
quote:Dit zijn zeker zaken waar je in de toekomst op zal moeten gaan letten, wil je je product ook daadwerkelijk aan de man brengen, anders dan aan de universiteit wageningen.
vind de oude nog steeds beter. Dit ligt voor een deel in de header. Vind die foto in de huidige site wel aanspreken. Het is iets heel persoonlijks en voor zich sprekends. Je doelgroep is ook een selectgroepje wat deze persoonlijkheid ook kent en dan heb je net het gevoel of die meekijkt. Daarnaast is het textgedeelte en dan met name de binnenkomst pagina aantrekkelijk. Voorlopig gaat me voorkeur nog uit naar de oude. Mis dat stukje extra nog in je nieuwe pagina. Laat maar weten wanneer je meer hebt en verder bent met de layout. Ben er benieuwd naar!quote:Op donderdag 23 december 2004 18:06 schreef Dwork het volgende:
Ok we zijn bezig met de restyle van mijn zoontjes site www.ukkienet.com
naar www.test.ukkienet.com
We hebben hier voor CSS, HTML, PHP en SQL gebruikt. De doel is eigelijk een website voor mijn zoontje en verder wat info plaatsen. Hij is nog niet af, maar begin is er.
Nou heb ik het omgedraaid, en verdomme: het ziet er beter uit. Thx!quote:Ook zal de progressie van de enquete nooit tussen de vragen en de antwoorden worden geplaatst.
Als het logo meer aandacht trekt dan de eigenlijke vraag. Toen ik op die pagina kwam was de situatie als volgt te omschrijven: (mijn denken is schuingedrukt)quote:Op donderdag 23 december 2004 20:02 schreef MathijsK het volgende:
Ok, wist niet dat een logo storend kon zijn. In principe kunnen afnemers van de software zelf hun logo plaatsen of juist weglaten. Ik wilde de software niet "as is" leveren, maar met aangepaste ontwerpen. Passend bij een huisstijl o.i.d.
Zie boven. Het ziet er uit als een tabblad. Gangbaar wat mij betreft voor enquetes (en sowieso webformulieren in het algemeen), is het gebruik van checkboxes, radiobuttons, textfields en buttons.quote:Te klein lettertype, verkeerd lettertype? Wat is er onduidelijk?
Ik zou er een statusbalk van maken. Immers is dat het gangbare "element" wat aangeeft hoever je gevorderd bent. Zolang je de balk niet kan gebruiken om terug te klikken naar eerdere pagina's om je antwoorden te wijzigen is de hele aanwezigheid van de getallen overbodig en kan je volstaan met een "pagina: 3/21"quote:Ok, logo is dus optioneel. Maar de teller-balk bedrieglijk? Ik zal er op letten of meer mensen hier last van hebben.
My mistake. Is als je een "printbare versie" op je website aan het maken bent. Sorry. Je hebt gelijk.quote:Nee dat kan echt niet! Times New Roman op internet ziet er niet uit. DAt hadden ze ooit bij volkskrant.nl gedaan. Om te kotsen. Op internet gebruik je verdana of arial.
Ik zou ook de vraag iets verder naar beneden positioneren. Zo heb je een betere visuele grouping van de vraag en de mogelijke antwoorden.quote:Op donderdag 23 december 2004 20:09 schreef MathijsK het volgende:
[..]
Nou heb ik het omgedraaid, en verdomme: het ziet er beter uit. Thx!
Dank je wel, de site is natuurlijk niet af en zal er zeker de laatste "look" hier plaatsen. De oude site ziet er wel goed uit maar verkt verwarrend. Overal zijn linken en texten. De nieuwe heeft minder text en linken (navigatie) is duidelijk. De header is ook niet helemaal af en komt nog text in. Opmaak van www.test.ukkienet.com/album is niet naar mijn zin ideetjes?quote:Op donderdag 23 december 2004 20:06 schreef jagermaster het volgende:
[..]
vind de oude nog steeds beter. Dit ligt voor een deel in de header. Vind die foto in de huidige site wel aanspreken. Het is iets heel persoonlijks en voor zich sprekends. Je doelgroep is ook een selectgroepje wat deze persoonlijkheid ook kent en dan heb je net het gevoel of die meekijkt. Daarnaast is het textgedeelte en dan met name de binnenkomst pagina aantrekkelijk. Voorlopig gaat me voorkeur nog uit naar de oude. Mis dat stukje extra nog in je nieuwe pagina. Laat maar weten wanneer je meer hebt en verder bent met de layout. Ben er benieuwd naar!
Als eerste zat ik te denken aan een thumbnail te pakken wara je de gegeven van het fotoboek bij zet. Geeft iets meer opmaak. Dan zou ht denk ik wel staan om de ene keer de thumbnail links uiit te lijnen en rechts de tekst en de volgende keer net andersomquote:Op donderdag 23 december 2004 20:28 schreef Dwork het volgende:
Opmaak van www.test.ukkienet.com/album is niet naar mijn zin ideetjes?
1ste reactie.. oeh wat donker, zo donker dat ik zelfs me scherm extra licht heb gezet om het goed te zien (alleen dan doet wit pijn aan me ogen)quote:Op donderdag 23 december 2004 20:53 schreef velpzuid.nl het volgende:
http://www.velpzuid.nl Dutch HipHop Creators
Alles over het maken van muziek, programma's, samples, etc.
Thanx voor je feedback. De site is idd wat donker, maar dat is gewoon een bepaalde style. Dat hebben niet al mijn sites (overzicht: http://webdesign.velpzuid.com)quote:Op donderdag 23 december 2004 21:10 schreef jagermaster het volgende:
[..]
1ste reactie.. oeh wat donker, zo donker dat ik zelfs me scherm extra licht heb gezet om het goed te zien (alleen dan doet wit pijn aan me ogen)
Als ik dat niet doe is de text niet goed leesbaar!
Pagina van binnenkomst:
Leuk een rijtje plaatjes. Beetje klein, kan amper zien wat het allemaal voor steld jammer genoeg. zijn ze toevallig als negatief idee bedoeld??
home:
home(index) ikke denken dat ik dan weer terug ben op de pagina van binnenkomst. Maar nee, dat is niet zo. Mensen gaan er standaard vanuit dat je bij home terug komt bij de binnenkomst pagina. Hierdoor raken mensen de wegkwijt.
news | agenda zit op 1 lijn. Ik denk dat ik bij de zelfde pagina kom, maar nee het zijn verschillende pagina's. Dit kan misleidend zijn.
link naar externe pagina's zoals het forum en vzdesign zou ik target="_new" van maken.
In het algemeen is je pagina heel erg donker, zonder enige verdere kleur gebruik. Vind dit zelf een beetje jammer. Dus die iets ook voor het oog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |