het is volleybal geen vollybalquote:Op maandag 4 oktober 2004 15:23 schreef wouter37 het volgende:
na het commentaar op mijn vorige site ( en daarvoor dank!!) heb ik nu een vernieuwde site
http://members.home.nl/woutervanderende
graag eventueel commentaar![]()
euh is dit al af of een verkeerde versie?? dan is me vraag waarom die grijse balk over die m16 (of welke ander het ook mag zijn)?? want dat vind ik gewoon echt iel en zondequote:Op dinsdag 7 december 2004 15:48 schreef 4n0n13mpj3 het volgende:
http://home.zonnet.nl/ssw1ssw/index.html
dit is ie, de site von my clan
hmm beetje slordig foutje van me, ga ik nog even verbeteren.quote:Op dinsdag 7 december 2004 13:33 schreef Zoefff het volgende:
[..]
Layout ziet er ok uit hoor.
Wel een paar tips om in de toekomst misschien aan te werken:Gebruik voor het menu geen <br /> maar maak er een mooie lijst van met
[ code verwijderd ]Volledig XHTML. Je gebruikt nu normale HTML en XHTML door elkaar heen. De ene keer <br> en dan weer <br />. Ook altijd waarden tussen " " zetten.
was het maar zo dat ik ze er neer zettequote:In URL's moet je ook altijd & amp; (aan elkaar )gebruiken, en niet alleen & neerzetten.
tabellen werkt een stuk makkelijker dan div. Normaal gezien gebruik tabellen en heel wat meer css dan nu. Ben daarnaast ook nog niet het "perfecte" voorbeeld tegengekomen waar alles/meeste met div werd gedaan. Maar voor me volgende ontwerpje zal ik er aan denken om daar is mee te stoeien.quote:Line 29, column 161: entity was defined here
...t=content&task=view&itemid=52&PHPSESSID=ff80366601f03d430e954a34c65d0
Line 29, column 514: reference not terminated by REFC delimiter
...amp;task=view&itemid=51&PHPSESSID=ff80366601f03d430e954a34c65d07fe"><big>
If you meant to include an entity that starts with "&", then you should terminate it with ";". Another reason for this error message is that you inadvertently created an entity by failing to escape an "&" character just before this text.
[/quot]Misschien kan je eens kijken of je de boel kan omzetten naar CSS + DIVjes in plaats van de tabellen die je nu gebruikt. Geeft hetzelfde restulaat, maar DIVjes is wel wat netter qua code, en overzichtelijker
Leuke site met interessante foto's.quote:Op woensdag 8 december 2004 07:45 schreef danko het volgende:
[[url=http://danko.mine.nu/~fotografie/images/signature.gif]afbeelding][/url]
linkje
Als iemand anders die links daar neer zet en je haalt het met php uit een database ofzo, dan kan je natuurlijk een simpele replace doen. Er bestaan zelfs functies die allemaal van dit sort tekens omzetten, maar dan kom je weer in de knoop met eventuele html.quote:Op woensdag 8 december 2004 07:28 schreef jagermaster het volgende:
was het maar zo dat ik ze er neer zetteals ik een validator gebruik valt het vaak over de phpsessid's. Weet dus niet of dat eruit te halen is en al helemaal niet waar.
1 2 3 | <?php &PHPSESSID=1234 ?> |
Er zijn voldoende sites die voor de layout op een goede manier gebruik maken van DIV's hoorquote:tabellen werkt een stuk makkelijker dan div. Normaal gezien gebruik tabellen en heel wat meer css dan nu. Ben daarnaast ook nog niet het "perfecte" voorbeeld tegengekomen waar alles/meeste met div werd gedaan. Maar voor me volgende ontwerpje zal ik er aan denken om daar is mee te stoeien.
de links worden erneer gezet en gecreerd door de server zelf aan de hand van de instellingen in de db. Het is dus gewoon menu-naam gekoppeld aan een menu met de content. De rest wordt vanzelf gedaan. Doordat de validator niet om kan gaan met cookies wordt er automatisch gebruik gemaakt van phpsessid. De & die hier voor staan die weet ik niet zo waar ik dat kan vinden in de source om te gaan wijzigen en of dit relatief eenvoudig mogelijk is weet ik ook niet.quote:Op woensdag 8 december 2004 12:01 schreef Zoefff het volgende:
[..]
Als iemand anders die links daar neer zet en je haalt het met php uit een database ofzo, dan kan je natuurlijk een simpele replace doen. Er bestaan zelfs functies die allemaal van dit sort tekens omzetten, maar dan kom je weer in de knoop met eventuele html.
tnx. ga kijken hoe ze zijn opgebouwd!quote:Er zijn voldoende sites die voor de layout op een goede manier gebruik maken van DIV's hoor
Zie bijvoorbeeld de nieuwe layout van GoT. Ik heb mijn site ( http://zoefff.gotdns.com/emulefaq/ ) ook helemaal opgebouwd met DIV's, en dat werkt ook uitstekend.
Verder zijn er ook een hoop tutorial-sites, met voorbeelden hoe je bepaalde layouts met DIV's kan maken.http://www.inknoise.com/experimental/layoutomatic.php http://css.maxdesign.com.au/index.htm http://www.thenoodleincident.com/tutorials/box_lesson/boxes.html (heel duidelijk)
Het ziet er natuurlijk prima uit, maar het is wel een 13 in een dozijn standaard communitypagina. Weinig vernieuwends qua layout en qua inhoud.quote:Op woensdag 8 december 2004 10:51 schreef Danielson het volgende:
http://www.breekjenek.comMeningen graag
Staat nog niet al te veel op maar daar komt snel verandering in
Vind zelf het menu aan de linkerkant niet echt de leesbare kant op gaan. Door de twee kleuren grijs komt dit nie t naar voren en als je op een minder goed scherm zit wordt het wat moeilijker leesbaar. Thuis had ik er wat minder problemen mee met me CRT maar hier waar ik nu zit met een tft (Compaq TFT 5015) komt het niet helemaal goed over. Zou er dus iets meer contrast inbrengen.quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:37 schreef meelborp het volgende:
www.bofimex.nl
wat vinden jullie van deze site?
gebruik gemaakt van notepas, dreamweaver en fireworks
woh wat een uitleg!quote:Op woensdag 8 december 2004 07:45 schreef danko het volgende:
[[url=http://danko.mine.nu/~fotografie/images/signature.gif]afbeelding][/url]
linkje
--knip--
heb de layout idd in een hogere resolutie gemaakt, geen rekening gehouden dat ik die resolutie gebruiktequote:Op woensdag 8 december 2004 20:05 schreef SHERMAN het volgende:
top plaatje moet niet zo hoog zijn, op mijn resolutie (1024*768) moet ik eerst een halve kilometer naar beneden scrollen voordat ik wat kan zien
kan alleen zeggen wat mij niet aanspreekt aan de layout:quote:Op woensdag 8 december 2004 19:58 schreef Markie87 het volgende:
Laat ik ook maar eens met een sitecheck komenDe site die ik wil laten checken is http://www.webservice4u.nl. Dit domein werd niet echt meer gebruikt ( alleen de ruimte), dus we hebben besloten om het nieuw leven in de blazen door middel van deze lay-out. Wat vinden jullie ervan en wat zou er nog veranderd / verbeterd aan kunnen worden?
beetje standaard, oude grapjes erin. Het enigste wat ik nog te melden heb is het afwijkende boxje van laatste nieuws, of daar een border om de tekst zit.quote:Op woensdag 8 december 2004 10:51 schreef Danielson het volgende:
http://www.breekjenek.comMeningen graag
Staat nog niet al te veel op maar daar komt snel verandering in
Ik vind het verschrikkelijk oninteressant en standaard. Ik kan me niet voorstellen dat er ooit een bedrijf zal zijn dat jou als designer zou aanstellen om je originele website. Soortgelijke layouts zie je o-ve-ral bij designsites en ik ben het persoonlijk meer dan zat. Maar goed, ik ben dan ook niet je doelgroep. Ik denk wel dat alleen de designbureau's die er uit springen met iets nieuws, iets origineels, groot kunnen worden.quote:Op woensdag 8 december 2004 19:58 schreef Markie87 het volgende:
Laat ik ook maar eens met een sitecheck komenDe site die ik wil laten checken is http://www.webservice4u.nl. Dit domein werd niet echt meer gebruikt ( alleen de ruimte), dus we hebben besloten om het nieuw leven in de blazen door middel van deze lay-out. Wat vinden jullie ervan en wat zou er nog veranderd / verbeterd aan kunnen worden?
Vind het net een tiener site, niet wat een wat je zelf aangeeft een "design zoals het bedoeld is...."quote:Op woensdag 8 december 2004 19:58 schreef Markie87 het volgende:
ziet er wel leuk uit! beter dan de gene die nu op i-marco staat naar mijn mening. Maar zoals altijd toch nog ff een detailtje: de linker-border, aan de zijkant van de layout, is breder dan rechts. Zou het mooier vinden met net zo'n dun lijntje als rechts.quote:Op zondag 12 december 2004 13:36 schreef TheMarco het volgende:
Ziek thuis zittend had ik iets om handen nodig en heb ik een Pivot template zitten maken. Wat vinden jullie van deze look?
http://www.i-marco.nl/designlog/
Het gaat puur om het design hier, de postings op het log zijn gewoon placeholders omdat een leeg log nu eenmaal niet zo'n goede indruk geeft van hoe het werkt
zie het er echt niet in, twee verschillende pc's bekeken.quote:Op zondag 12 december 2004 13:59 schreef TheMarco het volgende:
De border is niet breder hoor. De hele page is 'verzonken' in de achtergrond. Misschien dat dat meer of minder opvalt aan de hand van scherminstellingen ofzo
in mozilla 1.5 en IE6 ziet ie het zelfde eruit.quote:Op zondag 12 december 2004 18:14 schreef Speaker_Freak het volgende:
[url]www.lesroosters.info[/url]
'k heb em gemaakt met kladblok... het doel is een eenvoudige site, die snel te laden is, en geen verveldende springende en bewegende onderdelen.
ik wil graag weten of iedereen de site (met elke browser) goed kan openen. ik weet bijvoorbeeld niet of alles met firefox goed gaat. En wil dus graag weten of de lay-out goed intact blijft.
bvd
Met wat voor browser werk jij?quote:Op zondag 12 december 2004 18:58 schreef jagermaster het volgende:
[..]
zie het er echt niet in, twee verschillende pc's bekeken.
IE 6.0, IE 5.5, mozilla 1.5 allemaal op PCquote:Op maandag 13 december 2004 12:21 schreef TheMarco het volgende:
[..]
Met wat voor browser werk jij?
Het is hier prima in MSIE 6/PC, Firefox PC/Mac en Safari/Mac ...
Maak je menu wat smaller, het is namelijk wel erg breed zeg maar, en een knop die je terug brengt naar de begin pagina is ook wel handigquote:Op maandag 13 december 2004 17:44 schreef ant27 het volgende:
Hai,
Ik ben iemand die helemaal geen verstand heeft van internet site's maken maar wel wat informatie met ander wil delen. ik heb dus een web site gemaakt.
Heel simpel in word (heb je ook niet zoveel verstand van alles nodig) ik vraag mij alleen af wat jullie "de experts" van vinden. Of er nog wat aan te verbeteren is of dat het gewoon een klote site is.
Hou er wel rekening mee dat ik echt helemaal geen verstand van site's maken heb.
Met mijn site wil ik bereiken dat mensen die iets willen weten over ucas receivers (sateliet receiver) de juiste software kunnen downloaden.
Alvast bedankt voor jullie reactie's (positief of negatief)
Http://home.planet.nl/~ordel078
Groeten Ant27
de externe links in een nieuw venster. (target="_blank")quote:Op maandag 13 december 2004 17:44 schreef ant27 het volgende:
Hai,
Ik ben iemand die helemaal geen verstand heeft van internet site's maken maar wel wat informatie met ander wil delen. ik heb dus een web site gemaakt.
Heel simpel in word (heb je ook niet zoveel verstand van alles nodig) ik vraag mij alleen af wat jullie "de experts" van vinden. Of er nog wat aan te verbeteren is of dat het gewoon een klote site is.
Hou er wel rekening mee dat ik echt helemaal geen verstand van site's maken heb.
Met mijn site wil ik bereiken dat mensen die iets willen weten over ucas receivers (sateliet receiver) de juiste software kunnen downloaden.
Alvast bedankt voor jullie reactie's (positief of negatief)
Http://home.planet.nl/~ordel078
Groeten Ant27
1 | <a href="hier je link" target="_blank">hier je titel</a> |
het komt erbij mij niet echt uit. Een lijntje met de kleur #666666 en een lijntje met de kleur #000000 van beide 1px breed maakt voor mij geen verzonken look. Het komt er bij mij niet uit ook al verander de brightness instellingen. Denk dat doordat je weet waar je naar meot kijken dat je het ziet.quote:Op dinsdag 14 december 2004 19:08 schreef TheMarco het volgende:
Over die borders:
Als je wat speelt met je monitor brightness zou je moeten zien dat het is:
links: donkergrijs, zwart en rechts: zwart, wit. Steeds 1px. lijntjes.
Verder is boven ook donkergrijs en onder weer wit. een 'verzonken' look dus. Tenminste, dat is wat ik zie in dezelfde browsers als die jullie gebruiken
Ik heb dit template trouwens in gewijzigde vorm toegepast vanaf vandaag, op het blog genoemd in mijn signature. Wat andere kleuren en graphics maar basis het zelfde. Misschien dat het hier meer opvalt m.b.t. die borders?
Met alle goede wil van de wereld kan ik vrij weinig positiefs ontdekken aan dit brouwsel.quote:Op maandag 13 december 2004 17:44 schreef ant27 het volgende:
Retestrak! Precies mijn ding. Zoiets zou ik ook maken als ik een zaakje had.quote:Op dinsdag 14 december 2004 21:10 schreef Dwork het volgende:
Namens een vriend van me wil ik zijn site reviewen.
De site is verre van af, en is gemaakt met behulp van php, html, sql en java. Het is een site voor zijn bedrijfje (nee geen spam). Tuurlijk zitten er fouten op de site, en die worden er ook uitgehaald. Het adres is www.fujindesign.com
waar kan ik het java gedeelte vinden?? of bedoel je javascript??quote:Op dinsdag 14 december 2004 21:10 schreef Dwork het volgende:
Namens een vriend van me wil ik zijn site reviewen.
De site is verre van af, en is gemaakt met behulp van php, html, sql en java. Het is een site voor zijn bedrijfje (nee geen spam). Tuurlijk zitten er fouten op de site, en die worden er ook uitgehaald. Het adres is www.fujindesign.com
Bedankt voor jouw reactie en natuurlijk de andere die gereageerd hebben. Ik zal toch binnenkort een sprong in het diepe wagen en mij er meer in gaan verdiepen.quote:Op dinsdag 14 december 2004 20:56 schreef Leshy het volgende:
[..]
Met alle goede wil van de wereld kan ik vrij weinig positiefs ontdekken aan dit brouwsel.Word is een no-no. Gebruik in godsnaam een HTML-programma, geen tekstverwerker. Zelfs Frontpage sproeit nog niet de helft van de poep uit die Word produceert. Ik zie een enorm breed linkerframe voor toch een vrij kleine hoeveelheid inhoud. Donkerrood op zwart is niet echt ideaal leesbaar. Tekst in koeienletter-formaat is dan ook niet noodzakelijk. En rood, zwart, blauw en oranje vormen sowieso niet de meest esthetische combinatie Enorme hoeveelheden "whitespace" tussen links, en tussen paragrafen tekst. Enorm grote afbeelding die er niet mooi uitziet als header. Scrollende tekst: Nee. Niet doen. Gewoon, nee.
Breng eens een bezoekje aan http://www.w3schools.com, http://www.htmlhelp.com of zoek op Google eens naar wat HTML tutorials. Nog handiger is om uit de lokale bibliotheek even een exemplaar van HTML voor Dummies oid te plukken. HTML is absoluut niet moeilijk, en je kunt zelfs met weinig kennis ongetwijfeld iets beters produceren dan wat je nu hebt
Zorry voor mijn late reactie, idd ik bedoelde Jscript.quote:Op dinsdag 14 december 2004 22:02 schreef jagermaster het volgende:
[..]
waar kan ik het java gedeelte vinden?? of bedoel je javascript??
De mouseover van het menu links boven doet het goed alleen die van rechts niet echt. Zelfde is met de plaatjes in het text gedeelte naar de verschillende pakketen van hosting en design.
Ziet er verder wel leuk uit! alleen die header met de twee verschillende grote en vormgegeven grijze blokken aan de zijkant vind ik niet zo. Denk dat ik het mooier zou vinden met dat egalere grijs aan beide kanten. Zeker als ik het bekijk als het menu verborgen is.
Heb nog niet kunnen ondekken wat jij bedoeld, misschien omdat ik de pagina in een andere brouwser bekijkt? IE heeft idd wat vertraging met de rechter menu (pijl plaatje) maar het bovenste menu, ... In Mozilla, IE, netscape en Opra werken prima.quote:De mouseover van het menu links boven doet het goed alleen die van rechts niet echt. Zelfde is met de plaatjes in het text gedeelte naar de verschillende pakketen van hosting en design.
als ik in mozilla bekijk doet ie het goed alleen in IE niet. Dat ligt aan de caching van de plaatjes. Weet niet of er bij jou als je met je muis over dat linkermenu gaat er een zandlopertje bij je pijltje komt?quote:Op zaterdag 18 december 2004 16:10 schreef Dwork het volgende:
[..]
Zorry voor mijn late reactie, idd ik bedoelde Jscript.
[..]
Heb nog niet kunnen ondekken wat jij bedoeld, misschien omdat ik de pagina in een andere brouwser bekijkt? IE heeft idd wat vertraging met de rechter menu (pijl plaatje) maar het bovenste menu, ... In Mozilla, IE, netscape en Opra werken prima.
hmm dit is een sitecheck topic een geen link request topic.quote:Op zondag 19 december 2004 12:48 schreef flat_erik het volgende:
Ik ben bezig om een PDA link pagina te maken: http://pda.ikwilhet.nu
Heeft iemand nog link tips?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |