Moet u niet eerst een uurtje lurken voor u het goede antwoord geeft?quote:Op maandag 4 oktober 2004 10:32 schreef pyl het volgende:
Ach, de ridder van Rappard.
quote:Op 15 september 1939 werd Van Rappard benoemd tot burgemeester van Gorinchem. Nog geen jaar na zijn benoeming vielen de Duitse legers Nederland binnen en werd hij ‘burgemeester in oorlogstijd’. Ondanks zijn afschuw van de bezetter bleef Van Rappard op zijn post in de hoop aldus nog enig tegenweer te kunnen geven. Geheel tegen zijn aard in was hij gedwongen voorzichtig tussen de klippen door te laveren. Terwijl hij in november 1942 nog weinig had ondernomen tegen de deportatie van de Gorcumse joden, besloot hij zich in februari 1943 aan te sluiten bij het burgemeestersverzet tegen de razzia’s op jonge mannen in het kader van de Arbeitseinsatz.
Op 24 februari 1943 werd Van Rappard gearresteerd en overgebracht naar de politiestrafgevangenis in Rotterdam. Na drie maanden gevangenschap en een tijdelijke verbanning in Drenthe werd hij op 8 juli 1943 geïnterneerd in het gijzelaarskamp ‘Beekvliet’ in Sint-Michielsgestel. Nadat hij op 10 september 1944 tijdelijk was vrijgelaten om de begrafenis van zijn in Nijmegen doodgeschoten oudste broer Willem bij te wonen, besloot hij onder te duiken. Tot 5 mei 1945 verbleef hij op verschillende adressen in Asperen en Hoog-Blokland.
U bent warm heer du_ke. Zoals u ziet zijn haar lippen op elkaar. Zij spreekt dus niet. Haar vriendelijke blik verraadt een warme verstandhouding. Zo kritisch zal haar niet-spreken dan ook niet zijn. Maar voor het overige (hier, iemand) zit u volledig op het rechte spoor.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 10:33 schreef du_ke het volgende:
Ik had enige twijfel in m'n gedachten. Mevrouw spreekt hier iemand kritisch toe?
Hmmmz, dood of levend geen idee. Als het voor het idee niet uitmaakt, kan ik je beter laten leven heer Ollie. Dat kan bij een volgende plaat nog gezellig worden.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 22:46 schreef OllieA het volgende:
Het is niet:
Wolff, Deken, Tesselschade etc., Von Schurman, Petronella Moens of Hasselaer. Dus, al sla je me dood, Papabola, ik heb geen flauw idee.
of er uitquote:Op donderdag 7 oktober 2004 09:22 schreef Parabola het volgende:
bestond erin
Een dienstmeisje, heer 'ius, een dienstmeisjequote:Op vrijdag 8 oktober 2004 00:04 schreef Gellius het volgende:
Wéér een moedertje-van! Zullen we maar raad-je-moedertje spelen?
Klunsquote:Ik heb overigens geen idee meer wie mijn avond- en ochtendplaatje ook alweer was.
Het was een duitser, dat weet ik wel. Speciaal voor With-U-grmbl-ated en Ollie.
Ha! Ik vermoed dat uw vermoeden juist is.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 02:11 schreef OllieA het volgende:
Ha! Ik vermoed dat het Elsje van Houweningen is.![]()
'nen 'Ollander?quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 11:54 schreef Z het volgende:
en hij is veel leuker dan Woody
Faxinerendquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 11:54 schreef Z het volgende:
Schrijverd, maar zijn werk wordt alleen gepubliceerd i.s.m. anderen.
thanks (en thanks)quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 14:14 schreef pyl het volgende:
Off topic: Kijk eens aan! Parabola is inmiddels weledelzeergeleerd geworden!![]()
Proficiat (en welkom bij de club)!![]()
O is dat nou Feng Shui?quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 14:40 schreef Z het volgende:
Dat bedoel ikDe Chinees heeft "iets met z'n omgeving te maken".
Volgens mij is de echte Feng al heel lang dood. Ik ben niet zo bekend met het afbraakproces van het menselijk lichaam, maar stoeien met iemand die heel lang dood is, is of onmogelijk, of erg onsmakelijkquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 14:50 schreef Z het volgende:
Hij stoeit alleen maar met Feng, het is hem niet ...
nog altijd in de running?quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 14:46 schreef pyl het volgende:
[..]
O is dat nou Feng Shui?
Die Yank van mij is inderdaad een Yank uit de politiek.
Nóg jonger?quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 15:01 schreef Parabola het volgende:
een jonge John Edwards?
quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 15:03 schreef pyl het volgende:
[..]
Nóg jonger?
quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 15:04 schreef Parabola het volgende:
Wel een S'nator?
quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 15:34 schreef Calayuga het volgende:
dan is het Ralph Nader he
van de groenen
jawel, maar dat is al een paar weken geleden hoorquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 15:37 schreef pyl het volgende:
[..]
![]()
Nog laat geworden bij je promotiediner, Parabola.....?
Hij werd zo snel geraden, terwijl ik het een mooie plaat vond... Bij deze dan alsnog; hardstikke goed Pyl!quote:Op maandag 11 oktober 2004 11:10 schreef Parabola het volgende:
Wat een merkwaardige manier van 'ja' zeggen houdt u erop na, heer Z
hoedanook:
[afbeelding]
Meneer zelve zou uw antwoord in principe als een correcte interpretatie classificeren.quote:Op maandag 11 oktober 2004 11:16 schreef Z het volgende:
[..]
Hij werd zo snel geraden, terwijl ik het een mooie plaat vond... Bij deze dan alsnog; hardstikke goed Pyl!
Is deze meneer wellicht een Amerikaans schrijver?
Meneer zelve zou uw antwoord in principe als een correcte interpretatie classificeren. In werkelijkheid zit u er naast. Meneer is een evidente niet-Rus. De tijd dat Russen impopulair waren in de VS ligt ver achter ons. Tegenwoordig heeft men daar een veel grotere hekel aan een ander type Europeaan. De journalistenblik heeft m'neer speciaal opgezet om RJP-ers te misleiden. M'neer wist natuurlijk dat hij hier ooit geplaatst zou worden en het leek hem leuk om posthuum verwarring te zaaien.quote:Op maandag 11 oktober 2004 11:38 schreef Z het volgende:
Dat het van origine een Rus is, hoef ik niemand hier te vertellen natuurlijk. Was het een journalist, zo kijkt hij wel een beetje uit z'n ogen namelijk.
Ik had u de tijd graag gegund, Savonarola was u echter voor.quote:Op maandag 11 oktober 2004 12:02 schreef Z het volgende:
Jammer dat hij z'n plaatsing in dit prachtige topic zelf niet mee kan maken. En Fransen en Russen haal ik nu eenmaal vaak door elkaar. Ik heb het gevoel dat ik het al bijna weet, dus ik geef me nog even de tijd.
Welzekerquote:Op maandag 11 oktober 2004 12:02 schreef Savonarola het volgende:
Derrida?
Plaat!quote:De Franse filosoof Derrida is op 74-jarige leeftijd overleden in een ziekenhuis in Parijs. Hij leed aan alvleesklierkanker.
Derrida, een in Algerije geboren jood, was een van de bekendste Franse filosofen. Vooral in de Verenigde Staten maakte hij naam met zijn deconstructie-filosofie.
Derrida maakte met filosofen als Foucault, Lacan en Deleuze deel uit van de school van het structuralisme, een stroming die in het begin van de jaren zestig ontstond in Parijs. Het structuralisme gaat ervan uit dat alles wat bestaat en gebeurt een structuur heeft, en dat filosofen die structuur en de functie van die structuur moeten blootleggen.
Derrida ontwikkelde dit basisidee verder voor de literatuurwetenschap. Hij ging er daarbij vanuit dat taal alleen naar taal verwijst en niet in relatie staat tot een werkelijkheid daarbuiten. Het is volgens Derrida mogelijk dat die werkelijkheid er is, maar hij acht het irrelevant daarnaar te zoeken.
Alle woorden verwijzen naar andere woorden, die op zich ook weer naar andere woorden verwijzen, waardoor een oneindige keten van woorden ontstaat, die een immense, nooit voltooide tekst vormen. Doordat alle woorden op elkaar inwerken, is het volgens Derrida onmogelijk de betekenis van een woord of een reeks van woorden vast te leggen. Elke interpretatie van een tekst is daarom in principe goed.
Dat zag ik meteen!quote:Op woensdag 13 oktober 2004 00:30 schreef Gellius het volgende:
Mijnheer was een brave letterknecht.
Inderdaad. Mag ik dagelijkse lezing aanbevelen voor de zuurpruimigen en anderzins galligen onder ons? Heb dank.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 15:27 schreef OllieA het volgende:
Tsss, Kurt Tucholsky, duh.
quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 10:56 schreef Gellius het volgende:
Een Italiaan. Toneelschrijver. Postneorealist. Plaatje.
Mijnheer beschikt over een uitzonderlijke nautische uitstraling, maar ik kan me ook door de bebaarde snoet in de luren hebben laten leggen. In welk geval ik zal beweren nooit een zulksoortige uitspraak te hebben gedaan en de heer zal betitelen als salon filosoof van het Amerikaanse geslacht.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 10:23 schreef Parabola het volgende:
[afbeelding]
Schraap alvast uw keel voor de luide ontkenning heer Bimmel (u ook een goedendag toegewenst), want mijnheer is nautisch noch Amerikaans. Met salonnen en wijsbegeerte heeft meneer evenmin enige bemoeienis, zodat ik min of meer moet concluderen dat u er falie-, maar dan ook faliekant naast zit.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 11:05 schreef Bimmel het volgende:
[..]
Mijnheer beschikt over een uitzonderlijke nautische uitstraling, maar ik kan me ook door de bebaarde snoet in de luren hebben laten leggen. In welk geval ik zal beweren nooit een zulksoortige uitspraak te hebben gedaan en de heer zal betitelen als salon filosoof van het Amerikaanse geslacht.
Oprecht goedendag allen overigens
Drie maal raak heer Z!quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 11:11 schreef Z het volgende:
Meneer is een ijdel mens, en het lijkt me een gelegenheids baarddrager. Zonder baard zouden wij meneer waarschijnlijk meteen herkennen. Flauw hoor.
Pleegt meneer dan wellicht te schappen in het weten? Of is het een ordinaire politiker?quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 11:20 schreef Parabola het volgende:
Tot mijn spijt moet ik heer Bimmel meedelen dat m'neer het literairisme noch het wannabimse aanhangt.
Ordinairder nog dan politiker hij is. Denk aan Z's juiste antwoorden, zij geven heel veel van m'neers identiteit wegquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 11:36 schreef Bimmel het volgende:
Zal wel weer geen van beiden zijn.....zucht
quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 11:49 schreef Bimmel het volgende:
Acteureerder?
Gérard Depardieu?? Nee toch?quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 14:55 schreef Parabola het volgende:
Geen Brit en geen Frits Lambrechts. Als u nog langer kijkt, zal u het formaat van 'smans neus opvallen.
Warm, heer pyl, en verbindt dat nu eens aan die neusquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 15:08 schreef pyl het volgende:
Of is het geen landgenoot?
Nee toch. Meneer speelde zonder baard in een Bond-filmquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 15:09 schreef Bimmel het volgende:
[..]
Gérard Depardieu?? Nee toch?
Meneer speelde een slechterik.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 15:19 schreef Bimmel het volgende:
George Lazenby
Heel anders, heer Z, heel anders.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 15:27 schreef Z het volgende:
Hoe zou Jean-Paul Belmondo er uit zien met baard?
telly savalas met teveel haar?quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 15:25 schreef Parabola het volgende:
[..]
Meneer speelde een slechterik.
hintje
komkom, was Kojak een Israeli?quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 15:35 schreef Bimmel het volgende:
[..]
telly savalas met teveel haar?
Ach kijk...de hint had ik nog niet gezien...quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 15:39 schreef Parabola het volgende:
[..]
komkom, was Kojak een Israeli?
M'neer is met baard genomineerd voor een OScar en won voor dezelfde rol een Gouden Wereldbolleke
hij isquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 15:43 schreef pyl het volgende:
Hehe, Chaim Topol.
en zonder snor:quote:Chaim Topol (born September 9, 1935 in Tel Aviv), often billed simply as Topol, is one of the most famous of Israeli actors.
Topol is best known for his performance as Tevye the Milkman in the film version of Fiddler on the Roof (1971), for which he received a Golden Globe Award and an Academy Award nomination in 1972. Some of his other notable appearances were in Galileo (1975), Flash Gordon (1980), Cast a Giant Shadow and the James Bond movie For Your Eyes Only. One of Chaim Topol's best known roles in an Israeli production was in the controversial Salah Shabati by Ephraim Kishon - a play, later adapted for film, depicting the hardships of a new Sephardi Jewish family in Israel of the early 1950s.
Wel een Galliër?quote:Op maandag 18 oktober 2004 10:22 schreef Johan_de_With het volgende:
Mais non. Er wordt wel veel over hem geschreven.
Mijnheer is een Gallier van de eerste en derde categorie, maar vooral bekend om de derde.quote:Op maandag 18 oktober 2004 11:12 schreef Parabola het volgende:
[..]
Wel een Galliër?
En veel geschreven wordt er natuurlijk vooral over politikers, sporters en misdadigers. Is meneer een van die drie bij enige kans?
Dat de eerste en de derde categorie samengaan, mag niemand verbazenquote:Op maandag 18 oktober 2004 11:43 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Mijnheer is een Gallier van de eerste en derde categorie, maar vooral bekend om de derde.
Nee, die lagen zo'n twintig jaar uiteen. Hij heeft wel de schijn op proberen te houden door te beweren dat zijn misdaden politieke heilsdaden waren.quote:Op maandag 18 oktober 2004 11:49 schreef Parabola het volgende:
[..]
Hielden monsieur's wandaden verband met zijn politieke carriere?
quote:Op maandag 18 oktober 2004 11:50 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nee, die lagen zo'n twintig jaar uiteen. Hij heeft wel de schijn op proberen te houden door te beweren dat zijn misdaden politieke heilsdaden waren.
Mijnheer beging misdaden jegens de zwakkeren in de samenleving - in dit geval, de zeer zwakken -maar zei dat het collaborateurs en verraders waren.quote:Op maandag 18 oktober 2004 11:57 schreef Parabola het volgende:
[..]Robin Hood?
Monsieur pleegde zijn misdaden enkel op personen van een bepaalde politieke kleur?
Dat laatste lijkt mij te duiden op moord, in combinatie met ernstig toetakelen. Gebruikte meneer vlammen bij dat toegetakel, of behielp hij zich met chemische toetakelmiddelen?quote:Op maandag 18 oktober 2004 11:59 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Mijnheer beging misdaden jegens de zwakkeren in de samenleving - in dit geval, de zeer zwakken -maar zei dat het collaborateurs en verraders waren.
Wat voor de mensen in zijn omgeving niet goed was na te gaan, aangezien zij onherkenbaar waren.
Slechts een bijl, meen ik. De slachtoffers borg hij op in een huis, of hij gooide hun rompen in de Seine.quote:Op maandag 18 oktober 2004 12:03 schreef Parabola het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt mij te duiden op moord, in combinatie met ernstig toetakelen. Gebruikte meneer vlammen bij dat toegetakel, of behielp hij zich met chemische toetakelmiddelen?
http://www.crimelibrary.com/serial_killers/history/petiot/1.htmlquote:Op maandag 18 oktober 2004 12:12 schreef Parabola het volgende:
Dr Marcel Petiot?
Die creep is dus nooit gepakt?quote:Op maandag 18 oktober 2004 12:15 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
http://www.crimelibrary.com/serial_killers/history/petiot/1.html
P
L
A
A
T
!
Jawel, geguillotineerd.quote:Op maandag 18 oktober 2004 12:19 schreef Parabola het volgende:
[..]
Die creep is dus nooit gepakt?
Heer pyl, u bent zojuist gezakt voor het Staatsexamen Frenologie. U dient zich te wenden tot de afdeling Herexamens.quote:Op maandag 18 oktober 2004 13:18 schreef pyl het volgende:
Mercator?
Ik acht het inderdaad onwaarschijnlijk dat deze Griek zich al bewust was van de werkelijke vorm van de Aarde. De plaat is uit de 16e eeuw.quote:Op maandag 18 oktober 2004 13:46 schreef Johan_de_With het volgende:
Griek in anachronistisch plaatje?
Ah... het is niet de bedoeling het antwoord te geven?quote:Op maandag 18 oktober 2004 13:56 schreef Johan_de_With het volgende:
Kon hij ueberhaupt wel zien?
Dottore, mag ik de bokken geven ditmaal?quote:Op maandag 18 oktober 2004 14:01 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ah... het is niet de bedoeling het antwoord te geven?
Met meneer's gezichtsvermogen was voorzover mij bekend weinig mis, hoewel zijn naam anders doet vermoeden.quote:Op maandag 18 oktober 2004 13:56 schreef Johan_de_With het volgende:
Kon hij ueberhaupt wel zien?
quote:Op maandag 18 oktober 2004 14:07 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dottore, mag ik de bokken geven ditmaal?
Meneer was geograaf inderdaad. Of hij het betreffende onderscheid introduceerde, kan ik u niet zeggen. Wel dat hij de plaatsen van beide werelddelen én Afrika beschreef. Dat is, voorzover men die destijds kende natuurlijk. Daarnaast hobbiede meneer wat bij in de dat onbenullige wetenschapje dat naar het verleden kijkt en begeerde hij ook nog wat wijs. Dat laatste overigens zonder een spier te vertrekkenquote:Op maandag 18 oktober 2004 14:23 schreef Johan_de_With het volgende:
Maar goed, hij kijkt naar de kaart van de wereld. Was hij die kaartenmaker die het onderscheid tussen Aize en Europa bedacht, of een staatsman?
Dat kan niet alleen zo zijn, dat is zelfs zo.quote:Op maandag 18 oktober 2004 14:37 schreef kLowJow het volgende:
Kan het zijn dat de geboorte van dit heerschap om en nabij de verkiezing van Julius Caesar als Pontifex Maximus plaatsvond?
Dan kan ik niet anders dan concluderen dat deze mijnheer met het stoïcijnse gelaat niemand minder is dan de geograaf, geschiedkundige en part-time filosoof... Strabo.quote:Op maandag 18 oktober 2004 14:40 schreef Parabola het volgende:
[..]
Dat kan niet alleen zo zijn, dat is zelfs zo.
Plaat!quote:"Strabo" ("squinty") was a term employed by the Romans for anyone whose eyes were distorted or deformed. The father of Pompey was called "Pompeius Strabo." A native of Sicily so clear sighted that he could see things at great distance as if they were nearby was also called "Strabo."
Strabo, in a 16th century engraving.The most significant figure by this name, however, was Strabo (born 63 BC or 64 BC, died ca. 24 AD), a Greek historian, geographer and philosopher. Nowadays, Strabo is mostly famous for his Geographia, a 17-book work containing history and descriptions of people and places all over the world as known to him.
Strabo was born in a wealthy family from Amaseia (current-day Amasya, Turkey) in Pontus, which became part of the Roman empire just around the time of his birth. He studied under various geographers and philosophers, first in his own area, later in Rome. He was philosophically a stoicist, politically a proponent of Roman imperialism. Later he made extensive travels to among others Egypt and Ethiopia. It is not known when he wrote his Geographia though remarks in it place the finished version in the reign of Emperor Tiberius; some place its first drafts around 7 AD, others around 18 AD. The death of Juba, king of Maurousia is mentioned, an event which took place in 23 AD.
Strabo's Historia is lost: Strabo quotes it himself, and other classical authors mention that it existed. All that we have of it is a fragment of papyrus now at the University of Milan (renumbered P[apyrus] 46).
Several different dates have been proposed for Strabo's death, most of them placing it shortly after 23.
The Geographia is an extensive work in Greek, spanning 17 volumes, and can be regarded as an encyclopedia of the geographical knowledge of his time. He also gives a history of geography, thus giving us information about various older geographers whose works have not survived. Some thirty manuscripts of Geographia or parts of it have survived, almost all of them medieval copies of copies, though there are fragments from papyrus rolls which were probably copied out ca AD 100 - 300. Scholars have struggled for a century and a half to produce an accurate edition close to what Strabo wrote. A definitive one has been in publication since 2002, appearing at a rate of about a volume a year.
Het zijn wolken, meen ik, Drs. P.quote:Op maandag 18 oktober 2004 15:11 schreef Parabola het volgende:
Een veldheer in roerige tijden. Moeten de vlekken achter m'neer zeilen voorstellen, of zijn het de vlammen van een zojuist vernietigde stad?
Dat laat ik mij dus niet meer zeggenquote:Op maandag 18 oktober 2004 15:11 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Het zijn wolken, meen ik, Drs. P.
Tachtige Jarige Oorlog?quote:
Maar de eerste zin is wel goed.
Nee, de Opstand.quote:Op maandag 18 oktober 2004 15:15 schreef Parabola het volgende:
Tachtige Jarige Oorlog?
Meer nog het grote conflict dat er gelijk mee liep, tenminste in de tweede fase.quote:Op maandag 18 oktober 2004 15:17 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nee, de Opstand.
Zeker.quote:Op maandag 18 oktober 2004 15:19 schreef kLowJow het volgende:
Hebben wij hier met een Duitser van doen?
Keert u terug, heer pyl.quote:Op maandag 18 oktober 2004 15:24 schreef pyl het volgende:
Zo, terug van het bureau Hereaxamens: Albrecht von Wallenstein?
Inderdaad een katholiek.quote:Op maandag 18 oktober 2004 15:36 schreef Parabola het volgende:
Okay, de dertigjarige oorlog dus. Aan keizerlijke zijde?
Hij luste er wel pap van.quote:Op maandag 18 oktober 2004 16:34 schreef Parabola het volgende:
Hij wist natuurlijk wat voor vlees ie in de kuip had?
Niet zijn jaren in de tropen, al heeft hij in zijn vroege jaren wel buiten l'Europe gediend.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 16:03 schreef zakjapannertje het volgende:
meneer is het bekendst van zijn tropenjaren, in Franse dienst?
Philippe François Marie de Hautecloque?quote:Op woensdag 20 oktober 2004 09:25 schreef Gellius het volgende:
Nou kom mensen, niet van dat slappe ongeinspireerde gedoe hè? Raden maar!
Heer O'Stratosquote:Op woensdag 20 oktober 2004 10:25 schreef Herostratos het volgende:
[..]
Philippe François Marie de Hautecloque?
Zoals je zult begrijpen uit mijn voorgaande posts, heb ik natuurlijk geen flauw idee van wie die monsieur is. Ik ken 2 hele Franse generaals en die heetten in chronologsiche volgorde Napoleon en De Gaulle, en die zijn het niet. Vandaar dat ik de radende goegemeente bijsta in hun dapper pogingen.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 11:41 schreef Gellius het volgende:
Je mag het natuurlijkook zelf even zeggen, mijnheer Paroles- paroles mijnheer Parabolus.
Dat soort überman'lijke dingen weet ik allemaal niet hoor, bij gebrek aan diensttijd.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 11:47 schreef Gellius het volgende:
Hmz. Over praatjes gesproken. Die vullen geen mangaatjes, heb ik nog in mijn diensttijd geleerd.
Maak je maar niet druk, 'O-2. Hij is juist heel erg moeilijk.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 11:53 schreef De-oneven-2 het volgende:
Als het te makkelijk voor woorden is, geef ik het op.
Ach bejje dr zo 1?quote:Op woensdag 20 oktober 2004 11:53 schreef De-oneven-2 het volgende:
Als het te makkelijk voor woorden is, geef ik het op.
Dubbel gefeliciteerd derhalvequote:Op woensdag 20 oktober 2004 16:34 schreef Gellius het volgende:
Mijnheer is Germaan.
quote:En hoewel mijnheer tijdens WO I dienst heeft gedaan als artillerieofficier, zou ik hem zeker geen oorlogsheld willen noemen. Hij is er in ieder geval niet erg opgevallen, laat staat beroemd van geworden. Dat was allemaal pas later.
Ik ben wat al te toeschietelijk in mijn hints, zie ik ineens. Mijnheer was geen geboren Berlijner. Maar hij symfonieerde er wel heel stilletjes over.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 22:14 schreef Gellius het volgende:
Mijnheer was Berlijner trouwens.
Kijk, dat is pit hebben.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 22:44 schreef pyl het volgende:
Walter Ruttmann
Het enerverendste onderdeel van het spel, inderdaad.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 23:04 schreef Gellius het volgende:
Spannend toch altijd weer, hè? Zo'n nieuw plaatje.
Ik kan het allemaal maar nauwelijks bijbeamen, stelletje beesten.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 23:09 schreef De-oneven-2 het volgende:
Meer een denker dan een doener, lijkt me zo.
Nu ben ik helemaal tevree. Tawney, de auteur van het briljante 'Religion and the Rise of Capitalism'.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 00:24 schreef zakjapannertje het volgende:
Richard Tawney
Sympathieke oogopslag, tot strelen uitnodigende haardos.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 07:35 schreef Bimmel het volgende:
Dan maar even een fijne voor de ochtend?
[afbeelding]
Ach kijk, een zeer alerte waarneming.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 09:45 schreef Savonarola het volgende:
[..]
Sympathieke oogopslag, tot strelen uitnodigende haardos.
Kortom geen idee.
Een schrijver misschien?
Ach, eens te meer is bewezen dat dagelijkse verslingering aan het nobele RJP spel geen garantie is voor correcte waarnemingen.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 10:04 schreef Parabola het volgende:
Overduidelijk een politiker van fatsoenlijk rechtse signatuur. Een SGP-er, zeg maar, maar dan niet uit de Hollandsche klei. De plaat is te petieterig om harde conclusies te trekken, maar ik nijg naar het perfide Albion.
@OE2: Hoera, we hebben een nieuwe RJP-er van de oude stempel![]()
![]()
Welneen, mijn waarde. U laat zich misleiden door de kleine plaat. Op die plaat kan men onmogelijk de afstand tussen kruin en neus nauwkeurig waarnemen. Meneer's strenge blik duidt op een grootkapitalist, geen twijfel mogelijk.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 10:17 schreef Gellius het volgende:
De afstand tussen kruin en neus wijst onverbiddelijk in de richting van een wetenschapper. Iedere RJP-habitué ziet dat.
Volle kaart....Bingo is zijn naam.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 10:24 schreef Parabola het volgende:
[..]
Welneen, mijn waarde. U laat zich misleiden door de kleine plaat. Op die plaat kan men onmogelijk de afstand tussen kruin en neus nauwkeurig waarnemen. Meneer's strenge blik duidt op een grootkapitalist, geen twijfel mogelijk.
Legt-ie zèlf het spel stil! Ik sta hier met compleet lege handen.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 10:29 schreef Bimmel het volgende:
Heren ik moet even 'echt werken'.
Ik ben met een uur weer achter het klavier te vinden. Ik nodig u uit om in de tussen tijd een andere plaat te spelen.
Nee het is niet mijnheer 'Oh dan doen we het distributiecentrum toch maar in Leipzig ipv Zaventem' DHL.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 11:31 schreef Gellius het volgende:
Hm, geen wetenschapper kennelijk.
Is het mijnheer DHL? Van de pakjes?
Als ik met u het favoriete zoek & vind spel van mijn neefje van 5 zou spelen, zou ik nu ongeveer roepen "Eeeeeeerg Warm". Nog even verder zoeken.....quote:Op donderdag 21 oktober 2004 11:41 schreef Parabola het volgende:
Toch de groenteman op de hoek dus
Maar dan in keten-vorm neem ik aan. Wal-Mart?
Mosterd na de maaltijd......quote:Op donderdag 21 oktober 2004 11:45 schreef Parabola het volgende:
Wellicht ten overvloed. Meneer is een Yank?
Of een drogist met de uitstraling van een groenteboer...quote:Op donderdag 21 oktober 2004 11:47 schreef Gellius het volgende:
Ik heb werkelijk geen idee. Ik ken geen groenteboeren met de uitstraling van een drogist.
Als ik met u het favoriete zoek & vind spel van uw neefje van 5 zou spelen, zou ik nu ongeveer roepen "Eeeeeeerg Warm". Nog even verder zoeken.....quote:Op donderdag 21 oktober 2004 11:55 schreef Bimmel het volgende:
Ach kijk nou toch eens....mijnheer Tinus Rouw, geestelijke vader van het hhuidige dagblad Trouw
Dan is het Frans Goedhart van het Parool.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 11:56 schreef Parabola het volgende:
[..]
Als ik met u het favoriete zoek & vind spel van uw neefje van 5 zou spelen, zou ik nu ongeveer roepen "Eeeeeeerg Warm". Nog even verder zoeken.....
Een leuke serie hoor, dat goed-in-de-oorlog gedoetje, maar de helden gaan wel erg snel over de toonbank.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 11:58 schreef Bimmel het volgende:
[..]
Dan is het Frans Goedhart van het Parool.
Stap nou eens af van uw eeuwige voordelen over negers.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 12:25 schreef Gellius het volgende:
Componist?
Dat zou niet zo origineel van hem zijn dan.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 13:09 schreef du_ke het volgende:
Meneer deed zich voor als strijder tegen de onderdrukking?
Ik kan het mishebben, maar volgens mij streden slechts zeer enkele negers tegen de onderdrukking. Het overgrote deel had daar geen tijd of gelegenheid voor. Of gewoon geen zin.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 13:23 schreef Parabola het volgende:
Streden niet alle negers in die tijd tegen de onderdrukkung? Zo ook meneer, maar dat is niet waarvan wij hem kennen. Dichter was m'neer overigens evenmin als grootkapitalist.
excuses voor de lange pauze, de zon schijnt
Ik moet zeggen dat ik na een dagje katoenplantage ook nog wel eens te moe ben om tegen onderdrukking te strijden. Meneer werkte echter niet op een katoenplantage. Meneer was een vrije neger, eentje met een eigen boerderie zelfs. Of dat een katoenplantage was en hoeveel negerslaven er werkten, zou ik niet weten....quote:Op donderdag 21 oktober 2004 13:35 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik kan het mishebben, maar volgens mij streden slechts zeer enkele negers tegen de onderdrukking. Het overgrote deel had daar geen tijd of gelegenheid voor. Of gewoon geen zin.
Geen van beide, hoewel u het woord 'uitvinding' als nuttige hint kunt beschouwen.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 13:46 schreef Gellius het volgende:
En is ook op het agrarische vlak dat m'neer zijn eeuwige roem heeft vergaard? Met een handige uitvinding van het één of ander, wellicht? Of moeten we hem toch echt kennen van de zeepkist?
Alle begrip mijn waarde, neem uw tijdquote:Dit is de eerste maal dat ik geconfronteerd wordt met een niet-muziekneger, dus u begrijpt mijn verwarring, ja zelfs lichte paniek.
Je kunt ook overdrijven, 'iusquote:Op donderdag 21 oktober 2004 13:53 schreef Parabola het volgende:
Alle begrip mijn waarde, neem uw tijd![]()
Exsurge Domine.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 13:46 schreef Gellius het volgende:
ik geconfronteerd wordt
Het maakt allemaal deel uit van de verwarring, heer Withustrated. Verzachtende omstandigheden en dergelijkequote:Op donderdag 21 oktober 2004 16:29 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Exsurge Domine.
quote:Op donderdag 21 oktober 2004 13:46 schreef Gellius het volgende:
ik wordt
Toegestaan. Krijgen we nog garanties over de duur?quote:Op donderdag 21 oktober 2004 16:55 schreef Gellius het volgende:
[..]
. Sta mij toe mijzelf uit dit topic te verwijderen
.
Ma men! You guessed right gangstaquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 09:26 schreef Gellius het volgende:
Alleen deze ochtend dan. Daarna ben ik een weekje op vakantie.
Het is Benjamin Banneker overigens.
quote:Benjamin Banneker was born in Maryland on November 9, 1731. His father and grandfather were former slaves.
A farmer of modest means, Banneker nevertheless lived a life of unusual achievement. In 1753, the young man borrowed a pocket watch from a well-to-do neighbor; he took it apart and made a drawing of each component, then reassembled the watch and returned it, fully functioning, to its owner.
From his drawings Banneker then proceeded to carve, out of wood, enlarged replicas of each part. Calculating the proper number of teeth for each gear and the necessary relationships between the gears, he constructed a working wooden clock that kept accurate time and struck the hours for over 50 years.
At age 58, Banneker began the study of astronomy and was soon predicting future solar and lunar eclipses. He compiled the ephemeris, or information table, for annual almanacs that were published for the years 1792 through 1797. "Benjamin Banneker's Almanac" was a top seller from Pennsylvania to Virginia and even into Kentucky.
In 1791, Banneker was a technical assistant in the calculating and first-ever surveying of the Federal District, which is now Washington, D.C.
The "Sable Astronomer" was often pointed to as proof that African Americans were not intellectually inferior to European Americans. Thomas Jefferson himself noted this in a letter to Banneker.
Banneker died on Sunday, October 9, 1806 at the age of 74. A few small memorial traces still exist in the Ellicott City/Oella region of Maryland, where Banneker spent his entire life except for the Federal survey. It was not until the 1990s that the actual site of Banneker's home, which burned on the day of his burial, was determined.
In 1980, the U.S. Postal Service issued a postage stamp in his honor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |