Hallo
Ik ben weer terug
![]()
ff een verslag ( met foto's) van mijn weekend
VrijdagNa schooltijd gelijk met de trein naar Heerenveen toe. Ik had een zware sporttas bij me met 5 cdtorentjes ( die wilde Hidde van me overnemen) dus dat was niet echt heel handig om de ehle dag mee te slepen, maar goed, het moest maar
![]()
Om kwart voor 5 was ik in Heerenveen en toen met de bus naar Drachten, waar ik om kwart over 5 was ( lang leve de OV-jaarkaart
![]()
) Toen Hidde opgebeld dat ik op het busstation was en toen kwam hij me ophalen. Eerst maar es ff naar zijn huis toe om een hapje te eten, want van al dat reizen krijg je behoorlijk honger
![]()
's Avonds zouden we eigenlijk gewoon bij hem thuis blijven en Drachten een beetje verkennen, maar Corné ( = andere vriend) had een ander idee. Samen met Hidde,Corné en nog 2 meiden van Corné's school gingen we naar een underground hardcore-party in Harlingen. Toen we daar na 1,5 uur aankwamen ( weer met bus en trein ) hing er op de deur een briefje dat het utiverkocht was := Dus wij beetje slijmen en zielig doen bij de portier, dat we dus helemaal uit Drachten kwamen enzo, en toen mochten we na een tijdje wachten toch naar binnen
![]()
Het voorprogramma bestond uit 2 bands en daarna had je de hoofdact. Bands waren op zich niet echt heel veel aan, maar de sfeer was wel geweldig
![]()
Ik kan me alleen nooit inhouden om uit de pit te blijven, ook al weet ik dat ik er niet ongeschonden uit kom, dus deze keer had ik een bloedneus, een tand door me lip, een arm in me keel, waardoor ik een tijdje niet kon ademhalen en een paar blauwe plekken, maar goed, je moet er wat voor over hebben om plezier te hebben
Om half 3 waren we thuis en toen hebben we tot half 7 geslapen.
Zaterdag Om half 7 moesten we er dus uit, snel douchen, aankleden en eten en met de bus van 8 uur naar Heerenveen. Corné had de bus van 8 uur gemist, dus toen we in Heerenveen waren moesten we nog een half uur op hem wachten voordat hij er was. Toen wilden we dus de trein van Heerenveen naar Amsterdam van 9 uur nemen, maar die was zo vol dat we er niet meer bij konden
![]()
Dus nog een half uur gewacht en toen hebben we onszelf maar in de trein gepropt, was echt erg, iedereen stond echt op een kluitje bij elkaar en we hebben dus de hele tijd naar Amsterdam moeten staan :=
In Amersfoort moesten we overstappen, was ook weer hartstikke druk en een heel gedoe om in de trein te komen, maar uiteindelijk hebben we het gered en konden we verder naar Amsterdam, waar we om 1 uur aankwamen
![]()
( We hebben er dus 5 uur over gedaan om in Amsterdam te komen
![]()
)
Vanaf het station naar het Museumplein gelopen, waar het ontzettend druk was ( 200.00 man) Op het museumplein was een groot podium waar allemaal sprekers waren, en waar er bands optraden.
De demonstratie was wel erg liefjes en braaf vond ik, er waren wel spanddoeken enzo, maar er werd niet echt actie gevoerd, iedereen stond maar een beetje stil en af en toe werd er geklapt, maar was dus niet echt heel spannend
![]()
Om 3 uur was de demonstratie afgelopen en stroomde het museumplein leeg. Wij zijn nog een tijdje gebleven, zodat het wat rustiger werd en toen zijn we naar het station gegaan. We hadden de trein van 5 uur en om half 9 waren we thuis, en op de terugweg konden we de hele tijd zitten
![]()
Toen we thuis waren heeft Hidde voor ons ( we waren met nog wat meer vrienden) pannenkoeken gebakken en hebben we een beetje tv gekeken en gekletst.
ZondagOm half 1 gingen we slapen en toen werden we om half 12 wakker gebeld, dus zijn we er maar uit gegaan
![]()
Eerst ff eten en daarna hebben we Southpark the movie gekeken
![]()
En Hidde had een dagboek bijgehouden over zijn vakantie naar Griekenland deze zomer, dus die hebben we samen ff door zitten lezen, was echt leuk
![]()
en we hebben nog ff een beetje door Drachten gewandeld en gecomputerd en tv gekeken en daarna gingen we eten en om half 8 heeft de vader van Hidde en Hidde me met de auto naar het station in Heerenveen gebracht en toen ging ik dus weer naar huis, waar ik om half 10 was
![]()
Weekend is dus erg geslaagd, vond het heel leuk om Hidde en die andere vrienden weer te zien,heb ht heel gezellig gehad en nou ik me OV heb zal ik wel wat vaker die kant op gaan
![]()
Nog ff wat foto's van de demonstratie:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()