http://www.google.nl/sear(...)elf+likeur+maken&lr=quote:Op woensdag 6 oktober 2004 23:34 schreef Martijn_77 het volgende:
Niemand recepten / ideeen?
Zijn er geen fokkers met ervaringen hier in?quote:Op donderdag 7 oktober 2004 12:56 schreef Reintje het volgende:
http://www.google.nl/sear(...)elf+likeur+maken&lr=
Das toch lippeplakker (of zoiets) 80 koffiebonen in een fles jenever, suiker erbij en dan een aantal dagen laten staan. Ik weet het recept niet meer preciesquote:Op maandag 11 oktober 2004 08:25 schreef Binkster het volgende:
misschien wat vodka smaak vrij maken met actieve koolstof en dan wat lekkers er door
ik heb ooit wel zelf een soort tia maria gemaakt maar smaakt was beetje vaag.
Trekt dan ook niet alle alcohol daar in?quote:Op maandag 11 oktober 2004 08:25 schreef Binkster het volgende:
misschien wat vodka smaak vrij maken met actieve koolstof en dan wat lekkers er door
ik heb ooit wel zelf een soort tia maria gemaakt maar smaakt was beetje vaag.
Heb het ook wel eens geprobeerd, maar het smaakte als een bak koffie die al een week of wat stond.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 12:04 schreef kaatje65 het volgende:
[..]
Das toch lippeplakker (of zoiets) 80 koffiebonen in een fles jenever, suiker erbij en dan een aantal dagen laten staan. Ik weet het recept niet meer precies
Dat is inderdaad waar (sprak hij uit ervaring), maar geen antwoord op de vraagquote:Op woensdag 13 oktober 2004 01:18 schreef Steijn het volgende:
Haal gewoon een destillatiekolf en een koeler.Kun je veel leukere dingen mee doen.
Is dat drinkbare alcohol? En waar is die te krijgen ik neem aan niet bij die bierschuren die hier net over de grens staan.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 11:28 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
Dat is inderdaad waar (sprak hij uit ervaring), maar geen antwoord op de vraag
En daarbij is het zelf vergisten / destilleren etc etc dusdanig veel werk, terwijl bij onze zuiderburen de flessen pure alcohol (94%) voor niet al teveel in de winkel te koop staan.
Ja dat is drinkbaar, mits niet puur gedronken.quote:Op zondag 17 oktober 2004 11:06 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Is dat drinkbare alcohol? En waar is die te krijgen ik neem aan niet bij die bierschuren die hier net over de grens staan.
Niet drinkbare alcohol is ook gewoon bij de trekvat en kruidpleister in nederland te verkrijgen, maar daar zou ik geen liquere mee makenquote:Op zondag 17 oktober 2004 11:06 schreef Martijn_77 het volgende:
Is dat drinkbare alcohol? En waar is die te krijgen ik neem aan niet bij die bierschuren die hier net over de grens staan.
Voor een grand marnier moet geen jenever nemen, maar Cognac, enne, heb wel eens geprobeerd met koffiebonen in alcohol wat te doen, maar dat gaat smaken naar hele oude vieze koffie.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:38 schreef noon het volgende:
Laatst van een vriendin gekregen:
1 fles jonge jenever
kaneelstokje
150 gram rietsuiker
handje vol koffie bonen
en twee sinasappels
Samen in een wekfles, 6-8 weken laten staan, filteren, met heerlijke gran Marnier als resultaat!
Dus Cognac met boven vermelde ingredienten?quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Voor een grand marnier moet geen jenever nemen, maar Cognac, enne, heb wel eens geprobeerd met koffiebonen in alcohol wat te doen, maar dat gaat smaken naar hele oude vieze koffie.
Ik zou de koffiebonen weglaten, en gedroogde sinaasappels(chillen) gebruiken, kan je bij kruidenwinkels wel krijgen.quote:Op zondag 24 oktober 2004 13:06 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dus Cognac met boven vermelde ingredienten?
mmm...dat klinkt wel heel erg lekker!!quote:Op maandag 8 november 2004 22:06 schreef Killer_Mom het volgende:
ik heb ook een paar jaar notenlikeur gemaakt, dat was wel lekker.
Probeer het eens, en vorm je eigen mening.quote:Op maandag 8 november 2004 21:59 schreef Killer_Mom het volgende:
dit topic had ik beter omhoog kunnen schoppen,
dus dit recept is niet echt lekker?
Heb hier een fles likeur van tamme kastanjes. Is apart, maar niet echt bijzonder imho.quote:Op maandag 8 november 2004 22:06 schreef Killer_Mom het volgende:
ik heb ook een paar jaar notenlikeur gemaakt, dat was wel lekker.
1 fles inmaakbrandewijn
50 verse walnoten,
schoongemaakt, vliesje eraf.
is goed te doen als ze heel vers zijn, wel een paar weken vieze handen, mja..
500 gram bruine kanij suiker, van die brokjes.
alles in een weckpot,
goed afsluiten. donker wegzetten, en om de paar dagen ff omschudden,
best lekker,
alleen is de notenboom bij de buren gekapt , voor een zwembad.
![]()
Lijkt mij wel erg zoet maar zoals Piet al schreef ik zo wodka gebruiken ivm de jenever smaak van jenever.quote:Op maandag 8 november 2004 21:59 schreef Killer_Mom het volgende:
dit topic had ik beter omhoog kunnen schoppen,
dus dit recept is niet echt lekker?
likeur is over t algemeen zoet, ik denk een kilo suiker per liter.quote:Op donderdag 11 november 2004 22:18 schreef Martijn_77 het volgende:
Wil een keer kiwi likeur gaan maken hoevel suiker / kiwi zou ik nodig hebben op een liter wodka?
*barf!*quote:Op zondag 3 oktober 2004 10:50 schreef Martijn_77 het volgende:
Naar aanleding van post op dit topic:
Tyrkisk peber - waar te krijgen?
En deze site
Vroeg ik mij af of er nogmeer mogelijkheden waren om zelf likeuren te maken.
Zat zelf te denken om van die pepermuntkussentjes op te lossen in wodka. Zijn er nog mensen die meer recepten / tips hebben?
Ja, maar als je te veel ingredienten gaat toevoegen kan het alcohol percentage zo laag worden dat het bederft dus misschien is het toch slim om wat sterker spul te nemen.quote:Op zaterdag 13 november 2004 23:39 schreef Fixers het volgende:
Vodka is de beste keuze voor als je zelf gaat mixen, heeft nagenoeg geen eigen smaak. In principe kan je met wodka alles zijn eigen smaak laten behouden en er alcohol in stoppen.
IDDquote:Op zondag 14 november 2004 12:38 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, maar als je te veel ingredienten gaat toevoegen kan het alcohol percentage zo laag worden dat het bederft dus misschien is het toch slim om wat sterker spul te nemen.
Maar hoe voorkom je dan dat het te sterk (te hoog %) wordt?quote:Op zondag 14 november 2004 12:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En daarom is er in landen waar het maken van Likeuren nog meer gebeurt Likeuralcohol te koop, met wel 80% alcohol aandeel.
Berekenen wat aan het eind je % is en eventueel wat water toevoegen.quote:Op zondag 14 november 2004 12:50 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Maar hoe voorkom je dan dat het te sterk (te hoog %) wordt?
Ga van het weekend wodka halen en een zakje pepermunt ballen of een rolletje pepermuntquote:Op maandag 15 november 2004 00:43 schreef Erosjuhhh het volgende:
is het de topicstarter al gelukt met de pepermunt kussentjes? lijkt me lekker namelijk
dit lijkt op mijn recept van tia maria maar dan met 200 bonen en een pond bruine kandij suiker. Volgens het originele recept moet je gijsbrecht van amstel jenever nemen o.a. te krijgen bij dirk III neem wel een weckfles van 1,5 literquote:Op woensdag 10 november 2004 00:51 schreef Twinkeltwin het volgende:
Heb zelf nu het volgende op de kweek staan:
1 liter jenever
100 koffiebonen
10 zakjes vanillesuiker
250 gr bruine suiker
7 weken laten staan en wekelijks even schudden (de eerste week elke dag)
hoe zit het met die hoogtequote:Op maandag 15 november 2004 20:25 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ga van het weekend wodka halen en een zakje pepermunt ballen of een rolletje pepermunt
Ik hou jullie op de hoogte
Die fles Wodka komt er dit weekendquote:
Ik denk dat dit geen geweldige drank gaat worden, pepermunt zal nog iets van smaak geven, maar ik denk dat de drank volledig blind wordt, het poeder lost op.quote:Op maandag 15 november 2004 20:25 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ga van het weekend wodka halen en een zakje pepermunt ballen of een rolletje pepermunt
Ik hou jullie op de hoogte
ja, strohrum heeft een heel duidelijke rozijnensmaak, smaakt een beetje naar boerenjongensquote:Op zaterdag 13 november 2004 10:37 schreef Martijn_77 het volgende:
Zit er dan ook nog een extra smaak aan strohrum? Net als aan Jenever?
Essence verkopen ze bij de toko maar waar zou ik etherische olie kunnen vinden die geschikt is voor consumptie?quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:51 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Ik denk dat dit geen geweldige drank gaat worden, pepermunt zal nog iets van smaak geven, maar ik denk dat de drank volledig blind wordt, het poeder lost op.
pepermuntbollen hebben weinig zin, deze zijn te zacht, en lossen niet op. De hoeveelheid olie is te verwaarlozen, je kunt beter etherische olie nemen. 0,2 - 0,4 gr/l.
Je kunt natuurlijk ook een essence nemen.
Maar proberen staat natuurlijk vrij, maar ik geef je geen kans van slagen.
Of je moet de drank door een papieren filter gooien om het helder te krijgen.
Vet lost wel op in alcohol dus ik denk olie ook welquote:Op woensdag 8 februari 2006 21:52 schreef SiGNe het volgende:
Mengt olie wel met alcohol?
Hey, ik vind chili lekker, en wodka. Deze ga ik onthouden. Thanks.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:06 schreef --HOOLIE-- het volgende:
Laat 2 rode pepers (redelijk formaat) 2 weken in een fles wodka ronddrijven....
Heerlijke Chili Wodka....(receptje van een Noorse collega)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |