abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 10:23:20 #51
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_22347448
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 10:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het Kabinet heeft de loonbevriezing opgelegd, echter zonder ook de kosten voor de huishoudens te bevriezen. Zonde rook de lagere overheden in de hand te houden (provincies, waterschappen) die zich niks aantrekken van de afspraken van de Rijksoverheid en dus gewoon alles verhogen. Dus zijn het de acties van de overheid. Punt.
de euro maakt het allemaal ook niet makkelijk idd.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_22347466
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 10:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wel als daar niks tegenover staat en de Overheid haar eigen tarieven (accijnzen, heffingen, leges enzovoort) gewoon wel laat stijgen. Op een gegeven moment is de rek uit je salaris, hoor.
Dat ben ik met je eens. Maar het is nu even niet ander. Althans als we onze toekomst veilig willen stellen. Dit kabinet laat voert haar visie uit voor de toekomst! Het nadeel van de toekomst is dat je niet weet hoe het zal verlopen. Ik ben van mening dat deze weg de juiste is in de grote lijn. Zelf ben ik het ook lang niet eens met alle maatregelen, maar het doel wat het kabinet voor ogen heeft is juist.

Zelf ben ik ook niet de kenner bij uitstek. Alleen zo zie ik het gewoon. Nog even terugkomend op hetgeen wat ik zei over de PVDA tijdens paars. Het klopt dat ze samen met de VVD en D66 een coalitie vormden. Alleen was de PVDA zo machtig dat andere partijen weinig tegen de wil van Kok in konden brengen. Kok die trouwens een mooi voorbeeld is van "Links lullen en Rechts vullen"

Maar ik ga weer. Ik vond het leuk om mn gal te spuiten en mijm mening erover los te laten. Alleen iedereen zijn mening staat toch al vast en veraderen gebeurt hier toch niet.
pi_22347468
Huursubsidie verlagen.
Hypotheekaftrek ongemoeid laten.

Een klein voorbeeldje hoe dit kabinet de lasten onevenredig verdeelt en vooral de zwakkeren treft. Dit kabinet is arrogant en hypocriet en verdient de schop onder de kont die het vandaag gaat krijgen.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 10:28:15 #54
80382 manny
30 is best veel
pi_22347491
Ze hebben de bijtelling voor de lease auto teruggebracht van 25 naar 22 procent. Een kadootje van de VVD. Niemand vroeg erom, en liever nog wat extra bezuinigen in de gezonheidszorg om dat weer te bekostigen. Want autorijden moet natuurlijk gestimuleerd worden.

Ja, ik heb een lease auto en die 3% tikt best aan.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_22347618
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 03:26 schreef Herr_Ratt het volgende:
Vandaag gaan (naar mijn mening) alle luie, niet al te intelligente en grotendeels door de overheid betaalde werknemers, als een leger zombies achter de vakbonden aan, naar het museumplein om daar te demonstreren tegen het feit dat ze ooit nog moeten werken voor hun geld en moeten sparen voor hun oude dag.
Dat soort mensen zijn niet echt sociaal tegenover hun werkgever die ze notabene werk geeft, ze betaald en ook nog eens een hele berg CAO-rommel erbij moeten doen.

Naast het feit dat het niet echt sociaal is vind ik het ook nogal kortzichtig:
door die acties wordt het voor buitenlandse ondernemingen veel onaantrekkelijker om zich hier te vestigen,
voor beginnende ondernemingers hier wordt het vrijwel onmogelijk om de stap naar iemand in dienst nemen te zetten en te concurreren met het buitenland
en huidige ondernemingen zullen met minder mensen hetzelfde werk moeten verrichten willen ze het hoofd boven water houden ivm buitenlandse concurrentie

Kortom, de vakbonden en hun legertje inteelt zijn stom bezig en verdienen een schop onder hun kont en een gezond stel hersens

Eigenlijk hebben we ze al sinds de jaren 30 niet meer echt nodig maar oke
Eigenlijk kun je de actie pas een succes noemen als er meer dan 8 miljoen mensen komen, want de eerste miljoenen zijn allemaal WAO's, WW's, collectieve sector, en mensen in de bijstand. De paar miljoen die in dit land alles betalen zie je daar niet.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 10:45:27 #56
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_22347630
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 10:25 schreef Saleheim het volgende:
Huursubsidie verlagen.
Hypotheekaftrek ongemoeid laten.

Een klein voorbeeldje hoe dit kabinet de lasten onevenredig verdeelt en vooral de zwakkeren treft. Dit kabinet is arrogant en hypocriet en verdient de schop onder de kont die het vandaag gaat krijgen.
waar moet die huursubsidie van betaald worden? dat handje-ophou gedrag van de nederlanders begint me zwaar de keel uit te hangen.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 10:47:41 #57
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_22347645
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 10:01 schreef MC het volgende:

Waarop ik dat baseer? Mijn eigen ervaring met hen, voor mijn werk kom ik veel met bouwvakkers ed. in aanraking.

Adios
Adios ja!!! In aanraking?
Gebruik er van zeker ..... Je loopt inderdaad te zeuren.
Iedereen voorheen altijd blij dat die bouwvakker in je fam. of kennissen kring voor weinig een kappeltje op je dak kan metselen maar nu d'r over gaan lopen zeuren?

Ook jouw moeder heeft een vak gekozen waar ze waarschijnlijk heel gelukkig in zal zijn ......
Ja ... je zeurt!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_22347659
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 10:45 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

waar moet die huursubsidie van betaald worden? dat handje-ophou gedrag van de nederlanders begint me zwaar de keel uit te hangen.
En waar wordt de hypotheek aftrek van betaald denk je?
pi_22347669
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 10:49 schreef Saleheim het volgende:

[..]

En waar wordt de hypotheek aftrek van betaald denk je?
Anders zouden starters helemaal niet meer aan een koophuis kunnen komen. Prima dat die hypotheekaftrek er nog is. Huizen zijn al zo duur.
pi_22347715
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 10:50 schreef Steijn het volgende:

[..]

Anders zouden starters helemaal niet meer aan een koophuis kunnen komen. Prima dat die hypotheekaftrek er nog is. Huizen zijn al zo duur.
vind je niet dat ditzelfde net zo goed voor huurders geldt? nu praat je exact in het straatje van de VVD.
quote:
Anders zouden starters helemaal niet meer aan een huurhuis kunnen komen. Prima dat die huursubsidie er nog is. Huizen zijn al zo duur.
ik denk persoonlijk dat er meer hurende starters zijn, dan kopende starters. en als dit zo zou zijn dan slaat jouw gedachte waarom hypotheekaftrek zou moeten blijven en huursubsidie niet, nergens op.

[ Bericht 13% gewijzigd door ChuckyPancamo op 02-10-2004 11:02:54 ]
pi_22347766
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 10:57 schreef ChuckyPancamo het volgende:
vind je niet dat ditzelfde net zo goed voor huurders geldt?
Nee, ik heb liever dat huren wordt afgebouwd. Een kleinere overheid kost ook minder geld. Dus huren is alleen voor de mensen die echt weinig geld hebben. Iedereen die werk heeft zou in mijn ogen het best op een koophuis kunnen overstappen. Voorwaarde is natuurlijk wel dat er iets aan die exorbitatante huizenprijzen wordt gedaan. Mijn vader heeft laatst naar een huis in Duitsland gekeken, een huis wat hier 5 ton kost kost daar 1 ton. Dus het kan wel, alleen houden allerlei regeltjes, makelaars en notarissen hier de markt dicht.
quote:
nu praat je exact in het straatje van de VVD.
Ik heb daar dan ook op gestemd.
pi_22347800
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 10:50 schreef Steijn het volgende:

[..]

Het gaat mij erom dat financieel minder vermogenden vaker in huurhuizen zitten en daar vallen de hardste klappen. Aan de hypotheekrente aftrek wordt niet getornd. Dus is het onzin dat de zwaksten ontzien worden.
Dit kabinet is autistisch, blind voor het sociale onrecht dat ze aanricht.
pi_22347838
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 11:05 schreef Saleheim het volgende:
Dat heet prikkelen. Ik ben er van overtuigd dat mensen die het echt nodig hebben, zoals chronisch zieken en gehandicapten (nee, geen werklozen) het over een paar jaar ook echt beter kunnen gaan krijgen. Het systeem is dan dermate opgeschoond dat uitkeringen en steun voor hen omhoog kan.
pi_22348019
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 11:08 schreef Steijn het volgende:

[..]

Dat heet prikkelen. Ik ben er van overtuigd dat mensen die het echt nodig hebben, zoals chronisch zieken en gehandicapten (nee, geen werklozen) het over een paar jaar ook echt beter kunnen gaan krijgen. Het systeem is dan dermate opgeschoond dat uitkeringen en steun voor hen omhoog kan.
Ik ben er van overtuigd dat chronisch zieken en gehandicapten als dit kabinet zijn zin krijgt er op achteruit gaan en niet weinig ook.
pi_22348038
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 11:22 schreef Saleheim het volgende:
Ik ben er van overtuigd dat chronisch zieken en gehandicapten als dit kabinet zijn zin krijgt er op achteruit gaan en niet weinig ook.
Ik heb heel andere geluiden gehoord vanuit de VVD en het CDA.
pi_22348314
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 11:05 schreef Saleheim het volgende:

[..]

Het gaat mij erom dat financieel minder vermogenden vaker in huurhuizen zitten en daar vallen de hardste klappen. Aan de hypotheekrente aftrek wordt niet getornd. Dus is het onzin dat de zwaksten ontzien worden.
En hoe kunnen jonge stelletjes straks dan nog een huis kopen, als de hypotheekrente aftrek wordt afgeschaft?
pi_22348409
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 11:23 schreef Steijn het volgende:

[..]

Ik heb heel andere geluiden gehoord vanuit de VVD en het CDA.
Precies, vanuit de VVD en het CDA.
pi_22348444
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 11:45 schreef more het volgende:

[..]

En hoe kunnen jonge stelletjes straks dan nog een huis kopen, als de hypotheekrente aftrek wordt afgeschaft?
Gewoon op individuele basis een goede offerte aanvragen en de laagste kiezen. Was dit kabinet daar niet voor? Individuele keuzes?

En hoe moeten mensen straks de huur opbrengen als ze weer gekort worden op hun huursubsidie?
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 12:08:23 #69
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_22348684
Grote mislukking die protestbijeenkomst. Ze hadden 200.000 mensen verwacht, het zijn er slechts enkele tienduizenden, waarvan er 20.000 van "keer het tij" zijn (werkloze drugsgebruikende hippies). Trek daar van af de gestrande NS-reizigers die daar bij toeval zijn en de vaste werknemers en vrijwilligers die sowieso al voor de vakbonden werken en je houdt een heel erg klein groepje Nederlanders over die echt protesteren. En Lodewijk maar janken: actie, actie, actie... loser.
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 12:16:20 #70
572 Sniper
Gull Catcher
pi_22348797
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 12:08 schreef Spideyman het volgende:
Grote mislukking die protestbijeenkomst. Ze hadden 200.000 mensen verwacht, het zijn er slechts enkele tienduizenden, waarvan er 20.000 van "keer het tij" zijn (werkloze drugsgebruikende hippies). Trek daar van af de gestrande NS-reizigers die daar bij toeval zijn en de vaste werknemers en vrijwilligers die sowieso al voor de vakbonden werken en je houdt een heel erg klein groepje Nederlanders over die echt protesteren. En Lodewijk maar janken: actie, actie, actie... loser.
Ik juich niet te vroeg..... Je weet maar nooit wat er nog onder de rotsen vandaan komt kruipen.

Misschien is de aksie-bereidheid groter op een baalmaandag dan op een vrije zaterdag morgen.

Wordt het de jammerlijke mislukking die ik hoop dat het wordt dan wordt nogmaals bewezen dat het Massale Maatschappelijk Verzet alleen bestaat in de belevingswereld van politiek gekleurde redacteuren van diverse "onafhankelijke" media.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 12:35:58 #71
104069 Puta
Ook jouw moeder!
pi_22349121
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 04:54 schreef Megumi het volgende:
Ach breek de sociale zekerheid maar af. En geef de mensen die niet meer werken maar een spuitje.
Ach lul nog dommer uit je nek joh.

Neem alsjeblieft je eigen spuitje.
Als ik morgen niet meer leef, dan ben ik geliquideerd door moslimterroristen. Zoals al duizenden voor mij...
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 12:39:02 #72
104069 Puta
Ook jouw moeder!
pi_22349165
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 10:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

En meer uur werken in de week is nooit iemand dood van gegaan, inderdaad. Het gaat ook niet om meer uren, het gaat om meer uren tegen het salaris van minder uren.
Ook daar ga je niet dood van. Maar nee, lekker egoistisch bleren dat je meer geld wilt en hoe dat opgehoest gaat worden en hoe de hier na komende generaties alles moeten opbrengen, dat maakt niet uit he?

Trouwens ik kan me nog herinneren dat de 40-urige werkweek naar de 36-urige werd teruggebracht en daar ging geen loon af. Nu wordt dus gewoon dat cadeautje van toen weer teruggedraaid. Erg he?
Als ik morgen niet meer leef, dan ben ik geliquideerd door moslimterroristen. Zoals al duizenden voor mij...
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 12:40:08 #73
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_22349188
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 10:25 schreef MC het volgende:

[..]

Nog even terugkomend op hetgeen wat ik zei over de PVDA tijdens paars. Het klopt dat ze samen met de VVD en D66 een coalitie vormden. Alleen was de PVDA zo machtig dat andere partijen weinig tegen de wil van Kok in konden brengen.
Gelul. Dan hadden ze eruit moeten stappen. Als ze met een goed verhaal Paars hadden laten struikelen, hadden ze zonder problemen de verkieizingen in moeten durven gaan. Maar het pluche zat te lekker.

Dus kom nou niet met 'de macht van de PvdA', want dat is loeiende kolder. In een parlementaire democratie zijn genoeg instrumenten om een Kabinet ten val te brengen, zeker als je zelf één van de coalitiepartners bent.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_22349223
Waarom hoopt 'men' nu weer op rellen???????

Vraag ik me echt af, is dat dan zo leuk? Lekker lachen? Of zelfs meedoen zonder dat je weet waar het over gaat?

Hoop dat JIJ een knuppel in je nek krijgt...of ergens anders.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 12:42:42 #75
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22349231
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 10:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En meer uur werken in de week is nooit iemand dood van gegaan, inderdaad. Het gaat ook niet om meer uren, het gaat om meer uren tegen het salaris van minder uren.
Het kabinet wil aanmoedigen langer te werken per week. Over de beloning gaat het kabinet niet, het is immers iets voor CAO-onderhandelingen. Het kabinet kan dat dus niet beslissen.

Wat jij zegt is dus komplete onzin, maar dat zijn we wel van je gewend.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 12:43:37 #76
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_22349251
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 12:39 schreef Puta het volgende:

[..]

Ook daar ga je niet dood van. Maar nee, lekker egoistisch bleren dat je meer geld wilt en hoe dat opgehoest gaat worden en hoe de hier na komende generaties alles moeten opbrengen, dat maakt niet uit he?
Wat hebben hierna komende generaties te maken met het loon wat ik vandaag verdien?
quote:
Trouwens ik kan me nog herinneren dat de 40-urige werkweek naar de 36-urige werd teruggebracht en daar ging geen loon af. Nu wordt dus gewoon dat cadeautje van toen weer teruggedraaid. Erg he?
En het woord 'inflatie' zegt je niks, neem ik aan? Dat zou inderdaad zo zijn, als het prijspeil gelijk was gebleven. Maar dat is het niet.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 12:44:36 #77
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22349275
Laat ze maar lekker rellen. Dan breken ze PvdAsbak-bolwerk Amsterdam lekker af. Ze zijn dom genoeg om juist een linkse stad af te breken.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 12:46:08 #78
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_22349302
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 12:41 schreef yodocus2001 het volgende:
Waarom hoopt 'men' nu weer op rellen???????

Vraag ik me echt af, is dat dan zo leuk? Lekker lachen? Of zelfs meedoen zonder dat je weet waar het over gaat?

Hoop dat JIJ een knuppel in je nek krijgt...of ergens anders.
ik zou best wat debielenbloed willen zien vloeien vandaag. me die keihard inhakt op die achterlijke zielepoten.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 12:47:07 #79
104069 Puta
Ook jouw moeder!
pi_22349320
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 12:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat hebben hierna komende generaties te maken met het loon wat ik vandaag verdien?
Nou oa omdat jij meer moet gaan werken om de financiele status van NL en de toekomstige te betalen voorzieningen betaalbaar te houden.
quote:
En het woord 'inflatie' zegt je niks, neem ik aan? Dat zou inderdaad zo zijn, als het prijspeil gelijk was gebleven. Maar dat is het niet.
Mijn god zeg, voor inflatie is ruimschoots gecompenseerd. Of heb jij geen enkele loonsverhoging gehad de afgelopen 15 jaar?
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 12:53:55 #80
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22349464
Misschien dat Lustige Lodewijk wel een beroerte krijgt als ie weer zo'n Mussolinispeech geeft als vorige week.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 12:56:29 #81
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_22349514
laten we hopen dat laffe lodewijk snel weer aan zijn werk gaat.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 12:59:07 #82
572 Sniper
Gull Catcher
pi_22349562
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 12:53 schreef PJORourke het volgende:
Misschien dat Lustige Lodewijk wel een beroerte krijgt als ie weer zo'n Mussolinispeech geeft als vorige week.
Hij doet wel een beetje denken aan woordvoerders van bedenkelijke politieke signatuur uit de jaren 30 inderdaad, als hij zijn schuimbekkende muil opentrekt.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 13:07:49 #83
572 Sniper
Gull Catcher
pi_22349718
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 12:16 schreef Sniper het volgende:

Ik juich niet te vroeg..... Je weet maar nooit wat er nog onder de rotsen vandaan komt kruipen.
En Lodewijkje heeft al zijn leden een gratis treinkaartje gestuurd, dat helpt ook natuurlijk. Het plan om AKSIEVOERDERS in te vliegen met helicopter is op het laatste moment gesneuveld.
pi_22349741
quote:

Manifestatie een dure grap

De vakbonden hebben hun 1,6 miljoen leden een gratis treinkaartje gestuurd om vandaag naar het Museumplein in Amsterdam te komen. Maar wat de bonden daarvoor betaald hebben aan de NS, blijft voor de buitenwereld verborgen.

,,Deze deal is geheim, dat staat ook in het contract'', zegt de FNV. Ook Henk Wind van de NS wil hierover niets zeggen. ,,Het is een zakelijke afspraak die tussen ons tweeën blijft.''

De NS laat vandaag 20 extra dubbeldekstreinen rijden uit Leeuwarden, Groningen, Zwolle, Deventer, Eindhoven en Maastricht. De verwachting is dat tenminste 100.000, maar misschien wel veel meer mensen naar Amsterdam komen om te demonstreren tegen het kabinetsbeleid.
De massademonstratie brengt sowieso hoge kosten voor de vakbonden met zich mee. De bonden hebben tal van acties in petto. Zo gaan ze de ministers 'bombarderen' met sms'jes. De kosten van de acties worden betaald uit de 'weerstandskas' van de bonden, waar ook stakingen uit betaald worden. Woordvoerder Richard Gielen van de vakcentrale FNV wil ook niet zeggen hoeveel de totale kosten bedragen. ,,Het is strategische informatie en die geven wij niet prijs. Dan zou de tegenstander kunnen zien hoe lang we acties kunnen volhouden.'' Vakbondsdeskundige Kees Korevaar van de Universiteit van Tilburg, en oud-FNV'er, verwacht niet dat het kabinet 'door de bocht' gaat na de massademonstratie. ,,Het kabinet zal niet op de demonstratie reageren. Dat is de zwakke kant van de vakbeweging, die kan nu geen winst boeken.''

Korevaar vergelijkt de huidige situatie met die van de begin jaren 80. ,,Toen had je stakingen tegen het regeringsbeleid, toen ging het over de WAO, de Ziektewet, de algemeen verbindend verklaring van cao's en de korting op de ambtenarensalarissen.''

Volgens de oud-vakbondsman is een realistisch scenario dat de bonden straks terug naar de bedrijven gaan om te onderhandelen over reparatie van een aantal kabinetsmaatregelen. Op de iets langere termijn, vindt hij, moeten we naar een tweede 'Akkoord van Wassenaar', zoals in 1982. Toen maakten kabinet en sociale partners afspraken, als gevolg waarvan de verhoudingen sterk verbeterden en daarna ook de economie en de werkgelegenheid. Dat ging veel later 'het poldermodel' heten.

Korevaar: ,,In 2005 moeten we zo'n nieuw akkoord sluiten, dit jaar al is niet haalbaar. Het gaat nu niet zo slecht als begin jaren 80, maar partijen zijn toch tot elkaar veroordeeld en zoals het nu gaat, gaat het niet goed."
quote:
Waarom de straat op?

Het pakket bezuinigingsvoorstellen van het kabinet heeft voor bijna iedereen nadelige gevolgen. Onder druk van de Tweede Kamer zijn een paar scherpe randjes er al wel afgehaald.
Enkele ingrepen die nog overeind staan:

1. Het kabinet wil dat we langere werkweken maken.
2. Ambtenaren gaan er ook in 2005 niet op vooruit en moeten, als het aan het kabinet ligt, weer 40 uur gaan werken.
3. Ontslagvergoedingen worden beperkt.
4. De pc privé-regeling verdwijnt.
AD.nl

Punt 2 valt volgens mij gewoon onder punt 1, en is onvermijdelijk met de vergrijzing. Punt 3 kan je je tegen verzekeren en is volgens mij nieteens zo erg. Punt vier moet niet over geeurd worden. Iedereen heeft tegenwoordig wel een pc of kan er wel eentje kopen zonder overheidssubsidie. Die pc-regeling was een extraatje voor verwende Nederlanders. Moet daar nu voor gedemonstreerd worden?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 13:10:38 #85
572 Sniper
Gull Catcher
pi_22349777
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 13:08 schreef sizzler het volgende:

Punt 2 valt volgens mij gewoon onder punt 1, en is onvermijdelijk met de vergrijzing. Punt 3 kan je je tegen verzekeren en is volgens mij nieteens zo erg. Punt vier moet niet over geeurd worden. Iedereen heeft tegenwoordig wel een pc of kan er wel eentje kopen zonder overheidssubsidie. Die pc-regeling was een extraatje voor verwende Nederlanders. Moet daar nu voor gedemonstreerd worden?
Ik las het ook ja. Volstrekt ridicuul natuurlijk om daarvoor op straat te gaan... En vraag het 99% van de huilende meelopers en beroeps-aksievoerders en zij weten niet eens waartegen zij demonstreren.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 13:18:26 #86
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22349929
Eigen PC eerst! (wat je niet allemaal met Vlaams Blok slogans kan, hehe)
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 13:23:59 #87
572 Sniper
Gull Catcher
pi_22350031
Volgens de FNV (die naar eigen zeggen slecht kunnen tellen) zijn het er toch 200 duizend. Toch ontroerend he, zoveel mensen die opkomen voor de belangen van de PC bezitter. Nou, doel bereikt Lodewijk. En nu?
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 13:25:36 #88
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22350074
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 13:23 schreef Sniper het volgende:
Volgens de FNV (die naar eigen zeggen slecht kunnen tellen) zijn het er toch 200 duizend. Toch ontroerend he, zoveel mensen die opkomen voor de belangen van de PC bezitter. Nou, doel bereikt Lodewijk. En nu?
Treinstakingen? Kunnen onschuldige werknemers niet naar hun werk. Ministers nemen toch de auto.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 13:43:15 #89
572 Sniper
Gull Catcher
pi_22350368
quote:
CNV-voorzitter D. Terpstra is onder de indruk van de drukte. "Hier word je stil van. Nederland wil een ander beleid."
Oja omdat plusminus 200 duizend (laten Lodewijkje het voordeel van de twijfel geven) beroeps-aksievoerders, KEER HET TIJ-zeloten, vakbondslieden die een gratis retourtje Amsterdam wel zagen zitten en andere huilebalken die geen idee hebben waar ze tegen demonstreren een grote muil opzetten zou het kabinet het beleid aan moeten passen. Dacht 't niet Doekie.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 13:44:48 #90
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_22350408
AMSTERDAM Volgens de vakbond FNV zijn
er in Amsterdam inmiddels ruim 200.000
demonstranten bijeen voor de betoging
tegen de bezuinigingen op de sociale
zekerheid.Het Museumplein staat bomvol.

Ook de straten tussen het Centraal
Station en het Museumplein staan vol
met mensen.Demonstranten die nu nog op
Amsterdam CS arriveren krijgen te horen
dat het geen zin heeft nog naar het
Museumplein te gaan,omdat er niemand
meer bij kan.Nog tienduizenden mensen
zouden per trein onderweg zijn.

De manifestatie van de vakcentrales
FNV,CNV en MHP op het Museumplein is om
12.00 uur begonnen.
-------------------------------------------------------------------------------------------------

De Waal moet je nooit vertrouwen en het aantal van 200.000 klopt dus ook niet helemaal, maar er zijn iig meer mensen dan 'enige tienduizenden'. Raar he, als FNV 1,6 MILJOEN TREINKAARTJES HEEFT BETAALD VOOR ELKE AAP DIE WIL KOMEN PROTESTEREN. Ik zou er ook gebruik van maken, lekker dagje shoppen in a'dam: op die manier steun je de Nederlandse economie tenminste.
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
pi_22350423
Ik kan me eerlijk gezegd maar moeilijk voorstellen dat er mensen zijn die blij zijn met het huidige kabinetsbeleid. Vrijwel alle economen en oud-politici waarschuwen dat dit soort beleid erg slecht is voor de economie en voor een berg andere dingen. Kan iemand me uitleggen wat er zo geweldig is aan het uitgestippelde beleid?
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 13:46:05 #92
572 Sniper
Gull Catcher
pi_22350429
Deze is ook leuk:
quote:
"De coalitie is al gaan schuiven onder de vorige demonstraties. Maar dat was een minime stap", aldus PvdA-leider Bos. Hij verwacht verdere versoepelingen als de bonden de druk op de ketel houden.
Lol hoe dom kun je zijn...Causaliteit in deze is volstrekt illusoir, Wouter.

Hoog inzetten en dan je coalitiepartner op hun terrein (D66: onderwijs, VVD: grijs kenteken) laten scoren, zo werkt dat in de real world.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 13:46:50 #93
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22350444
Ik zag net die demonstratie op het journaal en naar mijn inschatting zijn het er minder dan op een vol Pinkpop.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 13:50:54 #94
572 Sniper
Gull Catcher
pi_22350538
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 13:44 schreef Spideyman het volgende:

De Waal moet je nooit vertrouwen
Lijkt me logisch
quote:
en het aantal van 200.000 klopt dus ook niet helemaal,
Wel eens op een normale zaterdagmorgen in Amsterdam geweest? 't is altijd stervensdruk. Maar, gun Lodewijk zijn pleziertje. Ja Lodewijk, er zijn 200000 mensen speciaal voor jouw persoonlijke kruistocht tegen het 'horror-kabinet' naar Amsterdam gekomen.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 13:51:51 #95
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22350559
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 13:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik kan me eerlijk gezegd maar moeilijk voorstellen dat er mensen zijn die blij zijn met het huidige kabinetsbeleid. Vrijwel alle economen en oud-politici waarschuwen dat dit soort beleid erg slecht is voor de economie en voor een berg andere dingen. Kan iemand me uitleggen wat er zo geweldig is aan het uitgestippelde beleid?
Lekker vaag hoor, "vrijwel alle economen en oud-politici". Zijn die objectief? Hebben die misschien een eigen agenda?
pi_22350610
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 13:51 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Lekker vaag hoor, "vrijwel alle economen en oud-politici". Zijn die objectief? Hebben die misschien een eigen agenda?
"Vrijwel alle" was wat te sterk uitgedrukt, ik bedoelde meer "veel". Ik zie niet in wat voor 'eigen agenda' een econoom bij de uni of een gepensioneerde politicus zou hebben.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 13:55:52 #97
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22350653
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 13:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
"Vrijwel alle" was wat te sterk uitgedrukt, ik bedoelde meer "veel". Ik zie niet in wat voor 'eigen agenda' een econoom bij de uni of een gepensioneerde politicus zou hebben.
Ze hebben ook een politieke voorkeur en vaak een partijlidmaatschap, en de kans daar mee te scoren willen ze natuurlijk niet missen.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 13:57:17 #98
136 V.
Like tears in rain...
pi_22350679
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 10:04 schreef Sniper het volgende:

[..]

Vanaf 2007 kunnen zij het geld van anderen weer gaan verbrassen.
De grootste politieke leugen

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_22350690
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 13:55 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ze hebben ook een politieke voorkeur en vaak een partijlidmaatschap, en de kans daar mee te scoren willen ze natuurlijk niet missen.
Mja, en dat werkt andersom natuurlijk niet, he? Iedereen die voor dit Kabinet spreekt, doet dat uit onbaatzuchtige motieven?

Als je de ene groep onbetrouwbaar noemt, moet je ook de andere groep onbetrouwbaar noemen
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 14:00:07 #100
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22350747
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 13:57 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Mja, en dat werkt andersom natuurlijk niet, he? Iedereen die voor dit Kabinet spreekt, doet dat uit onbaatzuchtige motieven?

Als je de ene groep onbetrouwbaar noemt, moet je ook de andere groep onbetrouwbaar noemen
Dit slaat als een tang op een varken. Ik had het over de uitspraak: "vrijwel alle economen en oud-politici".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')