abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 6 januari 2005 @ 22:45:44 #151
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24441263
o ik ben zo tevreden over hoe het gaat met doerak vandaag! ze laat het gewoon toe dat ik water in haar bekkie spuit. (ik heb er tot nu toe 40 ml ingekregen) het hoefde nog niet vandaag volgens de dierenarts, omdat het infuus vandaag nog zijn effect zou hebben. maar vanaf morgen moet er minimaal 50 ml toegediend worden om niet uit te drogen.
als doerak zich zo blijft houden als vandaag gaat dat best lukken. vanavond zat ze zelfs te spinnen toen ik ermee bezig was. en het eten gaat ook prima. ze heeft vandaag wel bijna 1,5 zakje op. dat is wat ze volgens haar dieet moet eten, dus dat is ook goed!.
verder kan je merken dat ze zich goed voelt. ze geeft weer kopjes, likjes en bijt zachtjes in mijn hand.
nu vanavond nog een beetje doping en dan gaan we weer met frisse moed op naar morgen.
pi_24444959
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 22:45 schreef lady-wrb het volgende:
o ik ben zo tevreden over hoe het gaat met doerak vandaag! ze laat het gewoon toe dat ik water in haar bekkie spuit. (ik heb er tot nu toe 40 ml ingekregen) het hoefde nog niet vandaag volgens de dierenarts, omdat het infuus vandaag nog zijn effect zou hebben. maar vanaf morgen moet er minimaal 50 ml toegediend worden om niet uit te drogen.
als doerak zich zo blijft houden als vandaag gaat dat best lukken. vanavond zat ze zelfs te spinnen toen ik ermee bezig was. en het eten gaat ook prima. ze heeft vandaag wel bijna 1,5 zakje op. dat is wat ze volgens haar dieet moet eten, dus dat is ook goed!.
verder kan je merken dat ze zich goed voelt. ze geeft weer kopjes, likjes en bijt zachtjes in mijn hand.
nu vanavond nog een beetje doping en dan gaan we weer met frisse moed op naar morgen.
Je kunt ook proberen om kattevoer te mengen met water zodat ze automatisch veel water naar binnen krijgt. Scheelt ook weer
  † In Memoriam † vrijdag 7 januari 2005 @ 09:24:38 #153
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24447917
dat was het eerste wat ik geprobeerd heb, iteejer, maar dat weigerde ze.
zoals het nu gaat is het wel heel arbeidsintensief (ik probeer om het half uur 5 ml te geven, maar ja dat lukt niet altijd, want ik ben nu eenmaal niet de hele dag thuis)
maar goed, eten doet ze in ieder geval zelf want dat in het bekkie proppen, dat is pas moeilijk!

de totaalstand van wat ze weggegeten heeft gisteren is zelfs tot 2 zakjes opgelopen. geweldig toch?
vanmorgen zat ze dan ook alweer fris en fruitig op me te wachten. de eerste 5 ml zitten er alweer in en ze heeft ook weer gegeten. nu even de medicatie klaarmaken en ze kan er weer tegen voor even.
wordt het vandaag toch een feestelijke dag (vriendje is jarig)
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 7 januari 2005 @ 09:35:19 #154
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_24448000
Gefeliciteerd Fijn dat het beter gaat met Doerak, ze zal zich waarschijnlijk ook lekkerder voelen nu ze meer vocht binnenkrijgt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 7 januari 2005 @ 10:41:00 #155
34156 Mirage
Smile !!!
pi_24448692
Wat goed lady-wrb !

Ik wens jullie een fijne dag !
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  † In Memoriam † zaterdag 8 januari 2005 @ 00:13:29 #156
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24456433
vandaag heeft doerak wat minder gegeten. misschien net een half zakje.
ik maak me er nog niet zo heel veel zorgen over want gisteren had ze in ieder geval genoeg binnengekregen. morgen maar weer afwachten.
ik heb haar vandaag weer niet zelf zien drinken, maar de 50 ml is er met het spuitje wel ingegaan.
ook heeft ze weer geplast en gepoept op de bak, dus dat werkt ook weer.

luca heeft nu ook gezien dat ik doerak met een spuitje water geef. hij vroeg me waarom.
ik antwoordde dat doerak dat niet meer zelf kon.
-is ze dan zieker geworden? was zijn vraag
-ja. antwoordde ik hem
-gaat ze dan dood? vroeg hij verder?
-ja, zei ik, doerak is heel erg ziek en kan niet meer beter worden.dan gaat ze naar wimpie, dan is die niet meer alleen.
- maar opa loek is toch bij wimpie? zei luca, die is niet alleen.
- ja maar met zijn drieen is het toch gezelliger? probeerde ik
- ja, en als er nou een heleboel doodgaan, dan kunnen ze een feestje houden , riep hij enthousiast.
en vervolgens ging hij weer verder met computeren.

kinderlogica
pi_24456631
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 10:41 schreef Mirage het volgende:
Wat goed lady-wrb !
Ik wens jullie een fijne dag !
(Offtopic en zo - ik weet het, excuses etc maar Mirage, kon je wat met mijn antwoord op je mail?;) )
pi_24456674
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 00:13 schreef lady-wrb het volgende:
kinderlogica
En zo draagt Doerakje ook nog bij aan de acceptatie van 'de dood' door kinderen
pi_24457560
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 00:32 schreef iteejer het volgende:

En zo draagt Doerakje ook nog bij aan de acceptatie van 'de dood' door kinderen
Dit is een hele goeie

Hou het niet weg bij kinderen, de dood, hoe moeilijk het ook is
pi_24461586
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 01:13 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Dit is een hele goeie

Hou het niet weg bij kinderen, de dood, hoe moeilijk het ook is
Helemaal mee eens. Mijn ouders hebben dat vroeger ook nooit gedaan en zo leer je dat de dood ook bij het leven hoort.
Sterkte met Doerak Lady!
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
  † In Memoriam † zaterdag 8 januari 2005 @ 12:26:17 #161
43556 miss_dynastie
pi_24461896
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 00:13 schreef lady-wrb het volgende:
kinderlogica

Hoe is het vandaag met doerakje?
  † In Memoriam † zaterdag 8 januari 2005 @ 21:38:34 #162
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24471551
ze eet zelf (nog steeds niet veel) en nu is ze ook weer aan het drinken gegaan
kortom het lijkt ineens redelijk stabiel.
vanavond zat luca met zijn bord macaroni aan tafel en doerak zat een stukje verder met vers voer.
-gezellig, zei hij, zitten we samen te eten.
doerak toonde ook interesse in de makaroni van zoonlief.
-nee hoor, zei hij tegen doerak, daar ga je dood van.
ik zei hem dat een heel klein hapje niet zo uitmaakte en toen kreeg doerak een paar elleboogjes macaroni, wat ze overigens met smaak opat
toen luca klaar was met eten vergat hij zijn bijna lege bord op de aanrecht te zetten. doerak had dat in de gaten en pikte snel nog een paar hapjes.
en daarna heeft ze vergenoegd nog een hele tijd haar snoetje af zitten likken.
ze is er niet ziek van geworden gelukkig en ligt nu weer lekker te pitten.

ze is overigens de hele dag heel fit en wakker geweest.

het spuitje met water vindt ze enorm vervelend nu en ze probeert met haar pootje uit mijn handen t duwen. het gebeurt dus nogal eens dat er water tegen het behang spuit
nu ik gezien heb dat ze ook zelf drinkt, heb ik de frequentie wat teruggedraaid tot een keer of 6 5 ml per keer. gisteren en eergisteren zaten wel zeker op het dubbele.

ze plast en poept nog steeds dus we mogen niet mopperen.
pi_24472608
Goed zo, Doerak
  † In Memoriam † zondag 9 januari 2005 @ 12:09:17 #164
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24481594
sterker nog, gisteravond heeft ze een heel zakje (=100 gram) achter elkaar weggekauwd.
het dieetvoer is er in maar twee smaken: kip en rund. nu had ik twee doosjes van elk gekocht en ze was al een tijdje met dat doosje rund bezig. toen dacht ik, misschien heeft ze zin in afwisseling.
ik zat te wachten tot ze klaar was met eten, want dan kon ze dr medicijnen voor de nacht krijgen, maar dat bleek een lange zit. ze bleef eten .
toen het me begon te vervelen heb ik maar even tussendoor het pilletje erin gefrommeld. en verrek,
mevrouw verblikte of verbloosde niet en ging gewoon door met eten en vanmorgen was dus het hele bakje leeg.
ze zat me vanmorgen trouwens ook weer op te wachten op de punt van de tafel. hongerig en wel.
pi_24481793
Doerak
Out of my mind, back in five minutes
pi_24493575
Fantastisch, go Doerak!!

† In Memoriam † maandag 10 januari 2005 @ 09:41:15 #167
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24498182
ik ben nog steeds stomverbaasd over de toestand van doerak. vorige week gaf de dierenarts er geen cent meer voor en nu is ze toch weer zover opgekrabbeld dat ze volgens mij nog steeds lol in dr leven heeft.
ze is overigens wel weer meer gaan slapen. ze was wakker vanmorgen, heeft een half bakje eten naar binnen gewerkt en is naar haar kattewasje gaan slapen en nu ligt ze nog

ik ga dr zo maar eens wakker porren want de pillen moeten erin en dan meteen een spuitje water erachteraan, want ik weet niet zeker of ze nog wel drinkt. dat heb ik haar namelijk al een dag niet meer zien doen. dus voor de zekerheid krijgt ze het toegediend. natuurlijk zit er ook vocht in het voer, maar ik betwijfel of het voldoende is. ook heeft ze al een dag niet geplast en dat lijkt me niet goed. misschien dat ze daarom zo suf is.....
  † In Memoriam † maandag 10 januari 2005 @ 10:25:37 #168
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24498717

moet ik nodig zeggen dat ze nog niet geplast heeft. achter me lijkt het wel of ik bij de niagara zit.
pi_24498840
Dat zal opluchten. Hopelijk voelt ze zich nu weer wat beter.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  † In Memoriam † maandag 10 januari 2005 @ 22:28:52 #170
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24508043
nou inderdaad is de rest van de dag prima verlopen. ze is monter, ze eet, ze drinkt (en dat allemaal zelf, al gooi ik er af en toe een extra spuitje water tegenaan want dat kan zeker geen kwaad).
ze spint en laat zich minzaam door de hele familie knuffelen.
wat wel heel moeizaam gaat is lopen. daar schrok ik eigenlijk van.
ze is zo stram als een oud vrouwtje en alles kost zichtbaar veel moeite.
maar ik ben zo blij dat ik vorige week zo aangedrongen heb bij de dierenarts. ze had er nu niet meer geweest als ik die lamlul van een dierenarts zijn gang had laten gaan.
  † In Memoriam † maandag 10 januari 2005 @ 22:30:22 #171
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24508058
als dat klotepicserver nou weer eens de lucht in zou gaan kon ik weer eens een foto spammen
  † In Memoriam † dinsdag 11 januari 2005 @ 09:32:16 #172
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24513622
vanochtend was ze zo in vorm dat ze de tafel afkwam en bij mij aan op het computerbureau geklommen is. ik dacht eerst dat ze voor mij kwam, maar dat viel tegen... ze zat ongegeneerd naar het beleg op mijn boterham te staren en toen ze niet snel genoeg wat kreeg trok ze het gewoon met een pootje tussen mijn brood uit

ze heeft een heel klein stukje gekregen uiteindelijk dus ze had haar zin
  † In Memoriam † dinsdag 11 januari 2005 @ 09:33:27 #173
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24513635
en dat tegenwerken bij een spuitje water is ook maar show, want ze ligt er luidkeels bij te spinnen
  dinsdag 11 januari 2005 @ 09:56:04 #174
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_24513952
katten spinnen ook als ze pijn hebben....
Proud Powerpauper
  † In Memoriam † dinsdag 11 januari 2005 @ 14:58:42 #175
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24518135
kom gerust kijken en overtuig jezelf! dr is niet veel zeker in dit leven, maar wat wel zeker is dat doerak geen pijn heeft.
als je stelt dat katten zelfs spinnen als ze pijn hebben, heb je helemaal gelijk. ik heb onlangs ergens gelezen dat ze dat doen om zichzelf gerust te stellen (hoe je je dat ook moet voorstellen)
maar gisteren was ze ineens volop met me aan het spelen.... en dat doen katten niet als ze pijn hebben
pi_24518297
Mijn hond heet Doerak en is ook een meisje.
  dinsdag 11 januari 2005 @ 15:44:21 #177
82868 layd-dd
daisjuhhh :)
pi_24518634
ik heb net het hele verhaal gelezen! EGT wat een verhaal! leef helemaal met je mee!!! ik ga zkr bijhouden hoe het verder gaat met doerakje!!! Ik wens je veel sterkte! ik hoop dat doerak nog maar zo lang mogelijk kan leven
D.D
  † In Memoriam † dinsdag 11 januari 2005 @ 22:29:51 #178
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24522626
tja, wat doe je als je kat het helemaal gehad heeft met haar dieetvoer? hoe zou dat toch komen? het is er toch in twee smaken, dus variatie zat
doerak heeft het dus helemaal gehad met haar dieet. maar ja, ze mag niks anders want overal zitten eiwitten in. dus voor de lol maar eens gekookte peentjes er in stukjes doorheen gegooid.
t zag er kleurig en zowiezo al aantrekkelijker uit, maar volgens mij zijn katten kleurenblind.
in ieder geval vond doerak het een geweldig initiatief.
het bakje ging schoon leeg

ik heb een vegetarische kat

morgen bloemkool?
  † In Memoriam † dinsdag 11 januari 2005 @ 22:56:28 #179
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24523123
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 15:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Mijn hond heet Doerak en is ook een meisje.
mooie naam he

heb jij ook dat ze denken dat het een mannetje is omdat ze vinden dat het een jongensnaam is?
pi_24527467
quote:
Op maandag 10 januari 2005 22:30 schreef lady-wrb het volgende:
als dat klotepicserver nou weer eens de lucht in zou gaan kon ik weer eens een foto spammen
Ja, en waar blijft die foto?
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_24527569
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 22:56 schreef lady-wrb het volgende:
mooie naam he

heb jij ook dat ze denken dat het een mannetje is omdat ze vinden dat het een jongensnaam is?
Kweetniet. De naam was in elk geval geen vergissing, want toen de vorige eigenaars haar de naam gaven, wisten ze echt wel welk geslacht ze had. De naam is wel erg toepasselijk, want ze is echt een dondersteen.
  † In Memoriam † woensdag 12 januari 2005 @ 10:38:11 #182
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24529290
ja de naam is ook wel van toepassing, al is ze niet meer zo ondeugend als vroeger.
ik zie nog voor me hoe ze als kitten in het net nieuwe dure vinylbehang klom en zo naar boven klauterde.
  † In Memoriam † woensdag 12 januari 2005 @ 10:38:58 #183
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24529302
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 07:36 schreef buitenbeentje het volgende:

[..]

Ja, en waar blijft die foto?
ik heb er weer zat liggen, maar ik moet even een mogelijkheid zoeken om ze online te krijgen, nu picserver er de brui aan gegeven heeft
pi_24531731
Even "geleend" uit een ander topic:
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 11:03 schreef schatje het volgende:

[..]

Of http://www.imageshack.us/

Daar hoef je niet persé te registreren .
Succes.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_24538909
Ik heb ook een kat gehad met nierfalen (ik heb nu trouwens ook een kat die Doerak heet). Die kat hield ook errug van variatie en ik ben toen bij het dieetvoer terecht gekomen wat S12 heet. Het bleek kennelijk zo lekker te zijn, dat de andere katten het van zijn bordje afjatte. Ik kreeg ook van de dierenarts die tip dat hij wel vanillevla en spagetti mocht. Daar blijken niet de eiwitten in te zitten die giftig zijn voor een kat met nierfalen. Helaas vond ie de spagetti niet lekker en vanillevla vond hij kennelijk "gek" maar dat at hij wel soms. Ik merkte trouwens meteen aan mijn kat als hij "gezondigd" had want dat was hij de dag erna hondsberoerd. Schrik trouwens niet als je je kat ineens schuimbekkend tegenkomt. Dat gebeurde mij en ik was natuurlijk volkomen in paniek. Blijkt dat een kat met nierfalen epilepsie kan krijgen (ik had er nog nooit van gehoord). Gelukkig heb ik deze aanvallen maar 3 x mee hoeven maken in 2 1/2 jaar. Ik merkte dan wel dat hij daarna doodmoe was, maar er verder geen (merkbare) gevolgen aan over hield. Na bijna 3 jaar merkte ik dat het plezier in zijn leven weg was. Hij kon ineens zelfs niet meer op schoot of de bank springen en toen was voor ons de grens bereikt.
pi_24539075
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 10:38 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik heb er weer zat liggen, maar ik moet even een mogelijkheid zoeken om ze online te krijgen, nu picserver er de brui aan gegeven heeft
Je mag zo ook aan mij mailen, zet ik ze online voor je

Bigitalo@hotmail.com
FTW!
  † In Memoriam † donderdag 13 januari 2005 @ 07:07:40 #187
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24541401
dank je wel voor je reaktie lisa. ik heb het gisteren aan de dierenarts gevraagd en inderdaad mag ze wel wat groente door haar dieet. maar geen koolsoorten ivm gasvorming. en inderdaad noemde ze ook pasta op. qua voedingsstoffen heeft ze er weinig aan, katten kunnen geen bouwstoffen uit groente halen, maar qua smaak en vulling mag het..
  † In Memoriam † maandag 24 januari 2005 @ 15:40:49 #188
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24724964
ik heb al een tijdje niks geschreven, maar het gaat nog steeds prima met doerak. alleen vandaag zag ze er een beetje bedrukt uit.
opeens begon ze te janken (mensen die ook een kat hebben kennen dat vast wel) en te kwijlen.
ik heb dr snel opgepakt en in dr kattebak gezet.
toen was snel duidelijk wat er aan de hand was: een haarbal
en ik, dramaqueen die ik ben, voelde me al schuldig omdat ik haar gisteren een paar stukjes kaaspannekoek had laten eten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 24 januari 2005 @ 15:42:23 #189
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_24724989
Moooooowauw hoor je dan Op topsterkte
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')