abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24364550
quote:
Op zondag 2 januari 2005 21:32 schreef lady-wrb het volgende:
zijn jouw katten ziek, iteejer? doerak dr nieren zijn er zo goed als mee gestopt. (chronisch nierfalen).
...
jij schrijft dat ze niet lijden en veel spinnen. zou je het merken als ze pijn hebben denk je?
...
ze mag niet lijden omdat ik haar niet kan missen, maar oh wat is dat zwaar....
ja, onze ouwetjes hebben ook nierfalen. en de ene ook nog es een tia er bovenop, dus die loopt nog te wankelen.
maar ze geven het zelf nog niet op. en inderdaad, ik weet zeker dat ze geen van beide pijn hebben. dat kun je zien, vraag me niet hoe maar dat zie je. als ze met een bepaalde behoedzaamheid gaan liggen, heel voorzichtig, net zoals je zelf zou gaan liggen als je veel pijn hebt. of als ze bepaalde bewegingen vermijden, net wat je zelf ook zou doen als je pijn zou hebben bij die bewegingen.
sterk gereduceerde nierfuncties maken je wat duizelig, slaperig, gedesorienteerd, 'ver weg'.
maar ze geven het niet op, herkennen ons nog, geven kopjes, spinnen, en gaan tevreden naast je liggen.
wie ben ík dan om te zeggen dat ze niet meer moeten leven? hun leven en ons leven zijn twee lijnen die elkaar ontmoet hebben en een tijdje samen opgegaan zijn. maar dat betekent nog niet dat we zomaar kunnen beslissen over die lijn, tenzij er echt hele duidelijke redenen voor zijn.

en soms zijn die er. heb ik ook meerdere malen meegemaakt. (ja we zijn kattengekken, we hebben elkaar dan ook ontmoet op de kattenboot in amsterdam..)
één keer heb ik gezien hoe een kat die echt wel pijn had en die door mij naar een dierenarts gebracht werd om een spuitje te krijgen, een grote spuit recht in zijn hartje kreeg. een schreeuw van pijn, hij likte nog één keer zijn neusje af, keek me aan, en het was over. ik voel het nog als ik er aan denk. nooit meer.
dus de daarop volgende keer, een kat met een gebroken rug, eerst leek dat nog te gaan maar toen kwamen er krampen in zijn verlamde achterpootjes, schreeuwde het uit van pijn, trok zijn eigen nagels eruit. die heb ik toen zelf ingeslapen, ik werkte toen nog in het medische en had toegang tot alles wat daarvoor nodig was. een injectie om het beestje zachtjes en vriendelijk in slaap te laten grlijden, daarna een veel zwaardere injectie om ook het hartje te laten slapen.
ook dat ervoer ik als een verraad, maar toch heel veel minder erg dan die vorige keer.

dus als je laat inslapen, overleg eerst heel goed hoe dat gaat gebeuren. want sommige beelden raak je niet meer kwijt, al zijn ze 25 jaar geleden gebeurd.
  † In Memoriam † maandag 3 januari 2005 @ 21:26:12 #102
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24378967
hoewel ik dit vanmorgen al las, had ik niet eerder de moet om op je te reageren, iteejer.
dikke tranen hier. het definitieve spuitje komt ook zo dichtbij.....
ik had vanmorgen zoals ik al had gezegd vis voor haar gekookt. ze reageerde er niet eens op..
ik had een heel klein stukje door haar dieetvoer gedaan. ze heeft er een beetje van gegeten (lees tegen heug en meug naar binnen geslikt, zo zag het er echt uit)
nog geen half uur later heeft ze enorm gespuugd. ze heeft heel de middag enorm gedronken en de ene plas na de andere gedaan. eten doet ze nauwelijks meer. ze ligt maar een beetje te suffen, kijkt op als ik wat tegen haar zeg, en likt mijn hand.
als ze loopt loopt ze heel voorzichtig en zoals ik al eerder schreef: ze loopt lichtelijk mank.
wat moet ik nou? ik ga in ieder geval morgen de dierenarts bellen, want dit is niks, zowel voor haar als voor mij. dit kan ik niet aanzien. er moet wat gebeuren....
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 januari 2005 @ 21:31:42 #103
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_24379065
Dat vele drinken en plassen klinkt niet goed, kan op suikerziekte wijzen Het lijkt erop alsof het afscheid dichtbij is
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † maandag 3 januari 2005 @ 21:41:21 #104
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24379263
nee hoor, dat is een symptoom van het uitvallen van de nieren. de nieren kunnen de gifstoffen niet goed meer uitscheiden, vandaar het vele drinken en plassen.
ze moet het in ieder geval uit zien te houden tot luca terug is. (6 januari) ik wil niet dat het hem net als bij zijn vader overkomt dat ineens de kat weg is. hij moet afscheid kunnen nemen en hij mag meebeslissen wat we met doerak doen als het gebeurd is.
ik ben zelf voor begraven in het bos. en luca mag dan mee als hij wil.
  † In Memoriam † maandag 3 januari 2005 @ 22:02:27 #105
43556 miss_dynastie
pi_24379624
lady-wrb, kun je Luca niet naar huis halen?
  † In Memoriam † maandag 3 januari 2005 @ 23:36:14 #106
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24381452
luca zit nu in zuidholland bij zijn oma. samen met zijn broer. daar heeft hij enorm naar uitgekeken. ik zou hem natuurlijk op kunnen halen, maar op 5 januari viert hij daar nog de verjaardag van zijn broer. de 6de halen we hem op. mocht er in de tussentijd iets met doerak gebeuren dan bekijken we altijd nog wat we met luca doen.
bij het laten inslapen wil ik hem in elk geval niet hebben. ik wil het zo naar hem brengen dat hij afscheid kan nemen van doerak als ze nog leeft en wanneer hij weer komt, dat ze dan dus dood is.
zogenaamd in haar slaap ingeslapen.

eigenlijk ben ik blij dat hij er nu nog niet is. ik kan nu nog even voor mezelf verdrietig zijn en mijn tranen de vrije loop laten. wat niet wil zeggen dat ik niet verdrietig zal zijn als luca erbij is. maar toch is dat anders denk ik. dan kan ik toch niet helemaal meer in mezelf wegkruipen met mijn verdriet.

doerak zelf is overigens weer een beetje opgeknapt. ze heeft weer een beetje gegeten en zit zich nu lekker te wassen.
we knuffelen haar veel en dat vindt ze fijn. meer kunnen we niet voor haar betekenen.
pi_24382855
Oh jeetje, het begon zo mooi en nu dit....
Heel veel sterkte gewenst, ik hoop dat jullie haar nog wat qualitytime mogen/kunnen geven
  dinsdag 4 januari 2005 @ 08:58:19 #108
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_24386674
Je kat is zichzelf aan het vergiftigen....als ik het zo lees, is het vandaag zijn laatste dag...
Laat hem niet te lang doormodderen, dit is een erg beroerde situatie, hij gaat als het een beetje tegenzit stuiptrekkend in een coma raken als het te ver gaat, en dat is NOG veel beroerder als hem nu te laten inslapen...
Pfff moeilijk hoor dit....

Triest einde van zo'n successtory, alvast heel veel sterkte met het verlies
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  † In Memoriam † dinsdag 4 januari 2005 @ 09:25:51 #109
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24386887
toen ik vanochtend om 9 uur beneden kwam, lag er een wakkere doerak op me te wachten .
ze keek helder uit haar ogen en zag er beter uit dan gisteren.
sterker nog...... op het ogenblik zit ze te bunkeren als een bootwerker.
pilletje zit er alweer in. en nu maar kijken of ze alles binnen kan houden.
t is een tijdelijke opleving, dat weet ik ook wel, maar toch maakt het me weer een beetje blij.
als zij zich goed voelt, voel ik me ook goed.

edit : woehahaha, ze heeft niet alleen als een bootwerker gegeten, ze laat ook de bijpassende boer
  † In Memoriam † dinsdag 4 januari 2005 @ 12:13:43 #110
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24389425
http://www.dierenartsabc.nl/nierdieet_kat.htm?http://www.dierenartsabc.nl/nierdieet_kat_frame.htm

ik vind dit een heel duidelijke omschrijving van doeraks klachten
pi_24394310
Fijn dat ze zich vandaag zo goed voelt en dat ze zo goed eet
pi_24400919
apart idee he, dat er nu meer mensen het beste met doerakje meeleven.
al die stille onbemerkte onuitgesproken aaitjes over zijn koppie - ik ben ooit academisch gevormd zoals men dat noemt en zou dus moeten weten dat dat helemaal niets kan bijdragen.
maar juist door dat exacte denken ben ik gedwongen om uit de dingen die ik heb gezien en meegemaakt te concluderen dat dat wel degelijk veel uitmaakt.
geen geloof, geen wens, geen romantiek of idealisme; maar een onontkoombare conclusie. wel een warme conlusie
  † In Memoriam † woensdag 5 januari 2005 @ 08:57:14 #113
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24406163
wederom tranen hier.....zooo lief die blijken van medeleven....

maar ik heb geen goed nieuws.
t gaat weer niet goed. ik werd vannacht om een uur of 1 uit bed geroepen door dochter die nog zat te computeren dat doerak aan het overgeven was.
ik haast me naar beneden en tref een duidelijk misselijke doerak aan. de lieverd heeft nog geprobeerd om op de kattenbak te braken, wat voor het grootste gedeelte ook gelukt is
ik heb een tijdje met haar op schoot gezeten, en heb een beetje tegen dr zitten kletsen en dr zachtjes geaaid. na een tijdje ging het spinmotortje toch weer aan, al hoorde ik ook haar ingewanden tekeer gaan. ze zag er zo hondsberoerd (raar woord in dit geval) uit dat ik maar besloot een dierenarts te bellen.
mijn eigen dierenarts had een bandje : bel dierenarts *** tel.nr. ****
okee, logisch. ik bel de bewuste dierenarts en laat hem heel lang overgaan. geen gehoor.
nog een keer: hij gaat heel lang over en : he: zowaar een fax
laatste keer: ik krijg een beantwoorder met een verwijzing naar een ander nummer.
toen dacht ik: laat maar zitten.
ik heb tot bij 2en bij doerak gezeten en toen ze uiteindelijk weer in haar doosje was gaan liggen, heb ik haar geknuffeld en ben ik naar bed gegaan, heb de wekker op 8 uur gezet en heb slecht geslapen.

om 10 over 8 hing ik al met de dierenarts assistente aan de telefoon. ik vertelde wat er vannacht gebeurd was en dat ik de gang van zaken vannacht stijlloos vond. ze vond het ook maar raar, want volgens haar had hij echt dienst vannacht.

vervolgens hebben we HET gesprek gevoerd. ik kon meteen vandaag terecht voor het laatste spuitje. dat heb ik geweigerd, want ik wil dat mijn zoontje nog afscheid kan nemen van doerak.
maar we gaan wel vanmiddag om half 3 om te kijken of er nog iets is om haar laatste dagen zo comfortabel mogelijk te laten verlopen.

toen ik om acht uur beneden kwam zat ze naast haar doos op tafel en ze was weer niet lekker.
weer lag er braaksel in de kattebak. wat is dat toch apart dat ze helemaal met haar zieke lijf van de tafel afkomt en naar de bak gaat. zou ze dat nou bewust doen? in haar lange leven heeft het het in ieder geval nooit eerder gedaan.

shit, wat is dit toch moeilijk
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 januari 2005 @ 09:00:33 #114
13151 crew  Rewimo
pi_24406196
Ach lady-wrb... wat verdrietig allemaal. Ik hoop dat Doerak het nog even vol kan houden tot Luca terug is. Maar denk alsjeblieft ook aan Doerak, als het echt niet verantwoord is, ook al is het maar 1 dagje, gun haar dan haar welverdiende rust. Voor Luca zal het hoe dan ook moeilijk zijn Heel veel sterkte!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 5 januari 2005 @ 09:36:59 #115
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_24406554
Sterkte lady-wrb... ik leef met je mee.
Doerak nog maar eens extra veel kroelen en aaien vandaag.
pi_24407150
Waarom laat je Luca niet zelf kiezen of hij erbij wil zijn als Doerak inslaapt? Het is zo eng als je het zelf laat zijn. Afgelopen maand heb ik helaas 2 katten moeten laten inslapen, beide keren ben ik erbij geweest en al wat je ziet is dat poes een prikje krijgt, in slaap valt, en dan nog een prikje krijgt en dood is. Het KAN hem helpen om het te begrijpen... Als hij het niet wil dan niet natuurlijk, maar ik zou altijd de optie geven. En dan gaat hij door het lint als Doerak ingeslapen is, hoogstwaarschijnlijk is dat dan het enige wat hij ermee kan... Probeer dan te zorgen dat hij zo min mogelijk sloopt. Natuurlijk is het niet eerlijk, natuurlijk is het gemeen en natuurlijk zal hij boos en verdrietig zijn. Alleen gaat hij er net anders mee om dan jij en wellicht de meeste andere mensen. Maar forceer het ook niet. Is hij juist timide eronder respecteer dat dan ook.
Toch zou ik er persoonlijk voor kiezen om Doerak niet langer te laten lijden. En Luca bij thuiskomst te vertellen dat Doerak dood is gegaan, dat zijn kattenlichaam het niet meer doet en dat hij naar de kattenhemel is. Maar wat zijn reactie ook is; neem het hem niet kwalijk. Zelfs niet als hij roept dat hij dan ook maar dood wil en met hem de hele wereld.

Sterkte
als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
  woensdag 5 januari 2005 @ 10:35:44 #117
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24407296
Wat verdrietig, Lady-wrb

Dikke voor jou en Luca en een hele dikke voorzichtige knuffel voor de oude dame...
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  † In Memoriam † woensdag 5 januari 2005 @ 12:06:20 #118
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24408801
nyame, ik ben zeker niet van plan om luca erbij te laten zijn als doerak inslaapt. ik wil hem gewoon de kans geven doerak nog in leven te zien. ik heb hem een paar maande geleden al gezegd dat doerak erg ziek was en misschien wel dood zou gaan. daar reageerde hij best heftig op en vervolgens heeft hij zijn leventje opgepakt en hebben we het er niet meer over gehad.
nu het zo dichtbij is, wil ik gewoon dat hij ernaartoe kan groeien. dat ik hem kan zeggen dat doerak wel erg ziek is en dat ze wellicht snel dood zal gaan.

ik heb zelf hetvolgende scenario in gedachten: luca kan misschien nog een paar dagen met doerak doorbrengen (gesteld dat de toestand van de kat dat toelaat, want dat staat toch voorop).
we latend doerak bij de dierenarts inslapen, maar dat vertellen we niet. (luca is al zo bang van de dierenarts dat hij niet eens naar binnen durft).
hij komt gewoon een keer thuis (hetzij uit school, hetzij van een oppas) en dan is doerak dus dood.
als hij wil mag hij kijken, voelen, aaien.
we zorgen zelf voor een doosje en als hij dat wil mag hij het versieren en een briefje schrijven.
we zijn van plan doerak ergens in een bos of in de duinen te begraven (zeer illegaal, maar oke)
als luca wil mag hij daar bij zijn en zijn deel van de kleine "ceremonie" op zich nemen.

toevallig heb ik morgenochtend weer een gesprek met luca's behandelaar en ik ga haar dit zeker voorleggen. ik neem aan dat zij er meer kijk op heeft dan ik.

wat doerak betreft blijf ik me verbazen.
vanmorgen lag ze weer prinsheerlijk in haar doosje te spinnen. een aanraking werd beantwoord met een lik over mijn hand en een lief woord werd beantwoord met een vriendelijk prrrrrrrrr.
ik heb haar water weer ververst (dat doe ik geloof ik 10x op een dag, maar ja, wat moet je als je verder niets substantieels meer voor je dier kunt betekenen?) en ik heb weer voer neergezet.
en ziedaar! ze heeft ervan gegeten.

na het eten was het weer tijd voor een uitgebreide wasbeurt en vervolgens werden mijn verrichtingen in de keuken met argusogen gevolgd. ze was alert, wakker en zag er ondanks alles niet zo hopeloos uit als vannacht. we hebben zelfs nog gespeeld als ik mijn vinger langs het doosje schoof pakte ze die en begon er speels in te bijten !

dus nu zit ik weer in dubio: ik wil niet dat zij lijdt, maar kennelijk heeft zij het toch nog niet opgegeven.

ik ben nu weer terug (ik moest voor wat onderzoeken naar het ziekenhuis) en liep ongerust de huiskamer weer in. maar doerak lag rustig in haar doosje en haar eten is er tot op heden ingebleven.
dus misschien dat de dierenarts iets heeft tegen de misselijkheid zodat ze zich daar niet zo beroerd van hoeft te voelen?
  † In Memoriam † woensdag 5 januari 2005 @ 13:44:11 #119
37843 lady-wrb
kortaf
  † In Memoriam † woensdag 5 januari 2005 @ 16:21:29 #120
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24413259
ik ben alweer een tijdje terug van de dierenarts en eindelijk weer een beetje op verhaal gekomen.

om kort te gaan kwam mijn bezoek eigenlijk hierop neer:
ten 1e schoffeerde hij zijn assistente waar ik bij was dat ze het verkeerde bandje had opgezet want de dierenarts waarnaar vannacht verwezen werd had geen dienst. ik vond ik raar. dat doe je niet waar klanten bij staan, al is het een fout, dan is het gewoon lomp.
ten 2e kreeg ik een kruisverhoor waarvoor ik dan wel midden in de nacht de dierenarts voor belde.
kennelijk vond hij mijn reden dat ik vannacht behoorlijk over de zeik was van zo'n zieke kat niet voldoende want hij bleef maar doorgaan en voegde eraan toe dat hij dit geen spoedgeval noemde.
vervolgens wekte hij de indruk er meteen een einde aan te willen maken, terwijl ik vanmorgen al had gezegd dat daar in elk geval geen sprake van kon zijn en weer moest ik zeggen waarom.
ik vroeg hem of hij niks had voor de misselijkheid en hij begon een vaag verhaal over een drol waar je wel een doekje overheen kon leggen, maar dat er nog steeds een drol lag.
uiteindelijk heb ik hem zover gekregen dat hij het enige dat hij nog kon doen, deed. ze heeft vocht toegediend gekregen, een spuitje ergens voor en pilletjes om de nierfunctie nog ietsje te verbeteren. maar jee zeg voordat ik hem zover had. hij zei dat het uitstel was van het onvermijdelijke, ja of ik dat niet wist. ik heb toch gezegd waarom?
ze had geen pijn zei hij en ze zag er eigenlijk nog niet slecht uit. dit stelde me gerust tezamen met het feit dat ze vanochtend nog zo alert was.

maar ik moet er niet aan denken dat deze slager straks een eind aan het leven van mijn meissie moet maken. ik wil een dierenarts die mijn dier een waardig en gevoelvol einde biedt en mij als eigenaar het gevoel geeft met respect en gevoel behandeld te worden. nu voelde ik me alleen maar een portemonnee, waar straks niets meer uit te plukken valt...

dus als er iemand een dierenarts weet die wel het nodige respect voor baas en dier op kan brengen zou ik het graag weten.
die slager laat ik niet meer op mijn beessie los.
  woensdag 5 januari 2005 @ 16:24:33 #121
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24413312
Wat een eikel joh...
pi_24414139
Jeetjuh Lady-wrb... je zou hem toch!

Ik hoop dat je een andere dierenarts kan vinden meis.... en ik hoop dat je samen met Luca nog even kan genieten van Doerak..

(ik kan so slecht tegen dierenleed... de tranen lopen over mijn wangen!!! )
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
  woensdag 5 januari 2005 @ 18:09:13 #123
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_24415027
jeetje Lady-wrb, wat een eikel is die dierenarts zeg! Tja ik woon niet in je buurt dus ik kan je niets aanraden, maar ik hoop dat je snel een aardige dierenarts vind! Sterkte voor jou en je kat!!!
patat ftw :)
  † In Memoriam † woensdag 5 januari 2005 @ 19:07:06 #124
43556 miss_dynastie
pi_24416080
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 16:21 schreef lady-wrb het volgende:
hij dit geen spoedgeval noemde.
Wat een ongelooflijke schoft zeg
mister_d heeft wel vaker de dierenarts 's avonds c.q. 's nachts gebeld en er is nog nooit zo schofterig gereageerd. Beweegredenen van baasjes moet je niet gauw in twijfel trekken Bovendien (bot gezegd) krijgt ie er goed voor betaald hoor!
quote:
hij zei dat het uitstel was van het onvermijdelijke, ja of ik dat niet wist. ik heb toch gezegd waarom?
Tja, en dat is ook helemaal niet zijn beslissing. Jij beslist tot hoever je gaat.
quote:
ik wil een dierenarts die mijn dier een waardig en gevoelvol einde biedt en mij als eigenaar het gevoel geeft met respect en gevoel behandeld te worden.
Ik woon helemaal niet bij je in de regio, maar weet wel hoe belangrijk het is dit met een goed gevoel te kunnen doen. Zoek dus alsjeblieft een ander.

Dikke knuf voor jou en Doerak
  Jubileum moderator woensdag 5 januari 2005 @ 19:19:00 #125
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24416317
Ach wat vreselijk

Ik heb zelf een ongelooflijk fijne dierenarts, hij zit alleen wel helemaal in Purmerend. Ik weet niet of dat een probleem voor je is Lady?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_24416470
Wat een kl*te arts zeg. Ben zo blij met de mijne, die maakt het niet uit wanneer je belt Dino is op 1e kerstdag geopereerd en met oud en nieuw hebben we ook gebeld Jammer dat je hier niet in de buurt woont, ander had ik je echt Dierenartsenpraktijk in Schoonhoven aan kunnen bevelen.
  † In Memoriam † woensdag 5 januari 2005 @ 19:32:44 #127
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24416599
we hebben ondertussen een adres gekregen van een dierenarts uit krommenie. die ga ik morgen eerst eens bellen. s kijken wat die te melden heeft.

allemaal heel erg bedankt voor de reakties weer. ik begon echt aan mezelf te twijfelen. ik vroeg me af of ik dan zo'n vreselijke zeur was. ik wil alleen maar het beste voor iedereen.

doerak was heftig geschokt door het dierenartsbezoek. ze heeft nog lang zitten rillen en was helemaal van slag. eten en drinken doet ze nog steeds niet. ik heb zonet zelfs eten lauwwarm staan maken omdat ik gelezen had dat katten dan misschien eerder eten. een miniem klein hapje heeft ze genomen. ik ga het zo nog eens proberen.

heeft iemand ervaring hoe je een zieke kat aan het eten/drinken zou kunnen krijgen? eten durf ik niet goed op te dringen, gezien de enorme braakpartij vannacht. maar zou ik wel water op kunnen dringen? luca heeft in zijn dokterskoffertje nog zo'n spuit liggen. zou ik dat kunnen gebruiken?
pi_24416683
heel erg vel sterkte lady-wrb

hier toen onze kat erg ziek was hebben we hem gewoon laten doen qua eten dwingen kun je ze helaas toch niet.
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  woensdag 5 januari 2005 @ 19:41:23 #129
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24416790
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 19:32 schreef lady-wrb het volgende:
heeft iemand ervaring hoe je een zieke kat aan het eten/drinken zou kunnen krijgen?
Toen mijn kat zo ziek was dat hij niet meer wilde eten zei de dierenarts dat ik het moest proberen met tonijn (op water) uit blik. Maar zelfs dat moest hij niet. Het enige dat we er inkregen was slagroom, dus kreeg hij een paar keer per dag een klein likje. We zijn de tonijn wel blijven aanbieden totdat hij het wel weer wilde. Maar jouw oude dame heeft het aan haar nieren dus ik weet niet of je het dan wel aan haar moet geven. Het zijn dan wel (waarschijnlijk) haar laatste dagen dus haar laten eten wat ze wil is een mogelijkheid maar natuurlijk niet als ze daardoor nog zieker wordt of meer pijn krijgt. Moeilijk hoor
pi_24416845
Lady-wrb wat een lul! Je verwacht van een dierenarts toch wel inlevingsvermogen. En niet alleen in de dieren zelf maar ook wat betreft hun baasjes.
Meid goed gedaan hoor!!!!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 januari 2005 @ 19:48:28 #131
13151 crew  Rewimo
pi_24416951
lady-wrb, als je ervoor naar Haarlem wilt komen, ik heb een schat van een dierenarts.
  † In Memoriam † woensdag 5 januari 2005 @ 20:28:06 #132
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24417797
vis had ik van het weekend al geprobeerd. dat kwam er na een half uurtje met een noodgang weer uit. dat durf ik dus niet meer. en eigenlijk taalt ze nergens meer naar. gisteravond gaf ik haar een piepklein likje boter omdat bij nierfalen de ontlasting te hard word. resultaat is bekend: ik heb snachts met een zieke kat gezeten. ik durf niks meer. alleen water durf ik nog te proberen en dat ga ik straks ook doen. ze MOET wat vocht binnenkrijgen.

dat vocht dat de dierenarts toediende spoot hij gewoon met een spuit zonder naald onder de huid.
doet zoiets nou niet zeer? ik vond het in ieder geval een vreselijk gezicht en ipv dat die man nou aankondigt wat hij gaat doen en waarvoor het is. nee, ik moest vragen wat het was en waarvoor het was, anders had ik nou nog niks geweten.
bah, morgen eerst maar die andere dierenarts bellen.
  woensdag 5 januari 2005 @ 20:56:37 #133
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_24418309
Misschien eet ze wat gekookte kipfilet? dat geef ik hier weleens als er een aan de schijterij is, is lichtverteerbaar en hij vond het erg smakelijk.
  † In Memoriam † woensdag 5 januari 2005 @ 21:21:37 #134
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24418856
ze mag geen eiwit meer vanwege de nierziekte. maar bedankt voor het meedenken.
de vraag is gewoon: hoe krijg ik dat nierdieet naar binnen zonder dat ze het er weer uitgooit?
en nog belangrijker, hoe voorkom ik dat ze uitdroogt?
pi_24419028
Meid, ik kan je geen antwoord geven op je vragen. Ik wil jullie dan ook alleen maar heel veel sterkte wensen...
Out of my mind, back in five minutes
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 januari 2005 @ 21:44:25 #136
13151 crew  Rewimo
pi_24419363
Je kunt het inderdaad proberen met een spuitje in haar bek. Als de een haar vasthoudt kan de ander haar koppie achterover houden en na het spuiten over haar keel aaien. Daarmee wek je een slikreflex op.
  woensdag 5 januari 2005 @ 22:34:54 #137
67174 Dos37
Come on Twente
pi_24420525
onze hond heet doerak
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 5 januari 2005 @ 22:43:40 #138
24361 Neva
Mania lovin'
pi_24420749
even een dikke knuffel voor jou en luca en sterkte..
  † In Memoriam † woensdag 5 januari 2005 @ 22:55:00 #139
37843 lady-wrb
kortaf
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 januari 2005 @ 22:58:45 #140
13151 crew  Rewimo
pi_24421104
Ik hoop dat ie nog even kan knuffelen met Doerak
  † In Memoriam † woensdag 5 januari 2005 @ 23:26:40 #141
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24421810
ik heb er zonet 10 ml water ingekregen met een spuitje en een paar hapjes dieetvoer. en vervolgens de medicatie. en nu maar hopen dat dat erin blijft.

weet iemand misschien wat de minimale hoeveelheid vocht is die een kat moet hebben om niet uit te drogen? ik kan op google niks vinden....
pi_24425510
Ik heb geen idee hoeveel vocht een kat *moet* drinken om niet uit te drogen, maar bij katten die tegen het einde lopen wil dat ook wel anders zijn als bij gezonde dieren, de lichaamsfucnties werken immers allemaal toch wat anders nu...

Wil eik alleen maar even zeggen dat die dierenarts wel een ongelofelijke klootzak is en dat je er goed aan hebt gedaan om te bellen hoor! Het wordt tijd dat die eikel een ander beroep zoekt, iets met bakstenen ofzo.

Sterkte!
als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
  † In Memoriam † donderdag 6 januari 2005 @ 07:48:33 #143
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24427117
toen ik zonet beneden kwam trof ik doerak rechtop naast haar doosje aan. ze zat een beetje haar bek te likken en ik dacht meteen: ojee, die is misselijk. maar nee, ze had zelf een paar hapjes gegeten. ik heb haar uitgebreid gecomplimenteerd en geknuffeld. ze zat te spinnen en ging zitten wassen. ik heb nu net weer 5 ml. water in dr bekje gedruppeld met een spuitje. ze vindt het niet leuk, maar ze drinkt het wel op.
het is wel handig dat ik haar geleerd heb rustig op haar rug op schoot te liggen. van jongs af aan knipte ik zo haar nagels en stopte ik pilletjes in haar keel als dat nodig was.

ik zal er straks eens een foto van laten maken

de oude dame zit zich achter me al een kwartier uitgebreid te wassen. kennelijk moet dat ook na twee happen voer en 3 slokjes water
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 januari 2005 @ 08:05:52 #144
13151 crew  Rewimo
pi_24427176
Wat goed dat je het water naar binnen krijgt bij haar Hoe laat komt Luca thuis? Het zal wel een grote opluchting voor je zijn dat hij haar nog gewoon kan zien
  † In Memoriam † donderdag 6 januari 2005 @ 08:16:15 #145
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24427216
ergens in de loop van de middag halen we hem op bij oma.

ik ga nu even mijn nieuwe dierenarts bellen
pi_24429755
jemig, heb net even het hele verhaal gelezen. Wat naar allemaal
En wat een eikel van een dierenarts. een beetje mens weet toch wat zo'n beessie voor je kan betekenen. Heel veel sterkte
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † donderdag 6 januari 2005 @ 12:21:08 #147
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24430304
ik heb vanmorgen de nieuwe dierenarts gesproken (tenminste, ik denk dat het de assistente was) maar die heeft me een stuk beter gevoel gegeven. ik heb haar mijn dilemma voorgelegd en gevraagd hoe bij haar de procedure bij euthanasie gaat. ze verbaasde zich over het feit dat mijn dierenarts gisteren zo plompverloren de definitieve spuit wou toedienen.
dat gebeurt in haar praktijk in ieder geval niet. er is eerst overleg met de eigenaar en die krijgt ook tijd om aan het idee te wennen. voor zover de toestand van het dier het toelaat natuurlijk.

ik kon vragen wat ik wilde en kreeg duidelijke antwoorden en dat is wat ik wilde. ik wil in ieder geval nog een keer met doerak langskomen voordat het gebeurt, al is het alleen maar voor het idee.

met doerak zelf gaat het best lekker naar omstandigheden. de dwangvoeding gisteren heeft volgens mij geholpen om haar weer zelf aan het eten te krijgen. ze heeft vandaag al diverse kleine porties gegeten. of ze zelf drinkt, weet ik niet, ik geef haar in ieder geval regelmatig 5 ml water met een spuitje en dat drinkt ze (zij het onder protest) wel op.
ze voelt zich niet zo beroerd als gisteren en ze heeft zelfs net weer geplast!

klinkt het erg raar als ik zeg dat ik gewoon weer blij ben?
  † In Memoriam † donderdag 6 januari 2005 @ 14:06:07 #148
43556 miss_dynastie
pi_24431888
Tuurlijk niet lady-wrb! Het is fijn dat de nieuwe dierenarts je een gevoel van vertrouwen geeft!
Fijn dat het weer wat beter met haar gaat
pi_24432242
lady-wrb,
Ik heb met tranen in mijn ogen gelezen.
Je bent een super bazinnetje en doet het ontzettend knap !
Wees er bewust van dat Doerak al je liefde en zorgen voelt en zich ondanks het ziek zijn toch warm en geborgen voelt. Dat moet heerlijk zijn voor het diertje.

Sterkte en liefde voor jou gezinnetje ( dat is uit mijn mond altijd inclusief aanwezige dieren die ook op hun manier een kindje van je zijn ).

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  † In Memoriam † donderdag 6 januari 2005 @ 19:42:53 #150
37843 lady-wrb
kortaf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')