abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 september 2001 @ 10:18:44 #26
5624 Thee
Mag ook koffie zijn
pi_1576009
quote:
Op woensdag 05 september 2001 13:44 schreef k_man het volgende:
Goed, kga binnenkort op reis en zal onder andere Beijing bezoeken.
Een beetje off topic want: niet over Beijing maar china in het algemeen.

e-mailen is goed mogelijk vanuit china alleen is de hotmail server niet altijd goed te bereiken (of erg traag). Maak daarom een gratis account aan bij china.com
Heb je nog een leuk adres ook en die server is goed te bereiken.

Mensen die je te vriend moet houden zijn meestal niet je vrienden
  dinsdag 11 september 2001 @ 11:54:04 #27
2674 elfje!
Onrust stoker
pi_1609694
Als je naar de muur wilt moet je niet naar Bandaling gaan (tenzij je van de muur met karaoke show en Mc Donalds houdt, met andere woorden toeristen circus)
Beter kun je 4 uurtjes met de bus naar Simotai, veeeeel en veeel mooier, lekker rustig en je kunt er een wandeling van een uur of twee op maken.

pi_1609925
quote:
Op dinsdag 11 september 2001 11:54 schreef elfje! het volgende:
Als je naar de muur wilt moet je niet naar Bandaling gaan (tenzij je van de muur met karaoke show en Mc Donalds houdt, met andere woorden toeristen circus)
Beter kun je 4 uurtjes met de bus naar Simotai, veeeeel en veeel mooier, lekker rustig en je kunt er een wandeling van een uur of twee op maken.
De Grote Muur zit al bij het programma inbegrepen, dus ik heb er niks over te zeggen op welke plaats dat gaat gebeuren.

Tziet er naar uit dat dat wel bij Badaling zal zijn.

dinsdag 11 september 2001 @ 14:08:57 #29
2674 elfje!
Onrust stoker
pi_1611071
Ik weet niet met welke organisatie je gaat, maar Koning aap gaat meestal naar Simotai.

pi_1612560
quote:
Op Tuesday 11 September 2001 14:08 schreef elfje! het volgende:
Ik weet niet met welke organisatie je gaat, maar Koning aap gaat meestal naar Simotai.
Ik ga met VNC. Die gaan bij voorkeur ook niet naar Badaling, maar in dit specifieke geval zijn er te weinig deelnemers om de excursies zelf rendabel te kunnen regelen, dus moeten we mee met bestaande excursies.
  vrijdag 14 september 2001 @ 10:48:43 #31
15090 ThinLizzy
Blij maar bezorgd
pi_1633724
quote:
Op dinsdag 11 september 2001 17:39 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik ga met VNC. Die gaan bij voorkeur ook niet naar Badaling, maar in dit specifieke geval zijn er te weinig deelnemers om de excursies zelf rendabel te kunnen regelen, dus moeten we mee met bestaande excursies.

Wij waren ook met VNC. Als je Simotai kunt regelen, des te beter.Badaling is erg druk. Mooie plek en met een wandeling van ongeveer 1/2 uur met mooie uitzichten. De muur is daar ook veel rustiger.
Laat overigens de markt bij het begin maar voor wat het is. Te toeristisch, te duur.
Achteraf heeft iedereen gelijk
pi_1688143
quote:
Op woensdag 05 september 2001 15:40 schreef k_man het volgende:

Ook tips voor de avonden zijn trouwens welkom.

Leuk chinees animeer-meisje
pi_1691989
quote:
Op donderdag 20 september 2001 19:33 schreef Raaf het volgende:

Leuk chinees animeer-meisje

Zijn er genoeg.

Ik heb ervaren dat in de meeste Chinese hotelkamers briefjes liggen met allerlei activiteiten die die dames uitvoeren tegen best redelijke prijzen.

Ik werd in 1 hotel zelfs opgebeld of ik iets uit wilde kiezen.

Misschien heeft Aernout ervaring op dit gebied (vast wel)!

fake a dream
pi_1697773
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 11:00 schreef Kimmie het volgende:
Misschien heeft Aernout ervaring op dit gebied (vast wel)!
Niet dus.
Ik heb me vooral met gratis babyvet beziggehouden.
pi_1697811
Tip: koop een vlieger en ga in de avondschemering vliegeren op Tiananmen Square. Roeleert!
  maandag 24 mei 2004 @ 11:22:01 #36
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_19358050
Even een redelijk gedateerd topic omhoog schoppen.
Mijn broertje woont op dit moment in Bejing. En ik zit er over te denken om een week of wat bij hem langs te gaan. Zijn er behalve eerder genoemde tips nog meer zaken die jullie me aanraden als ik daar een week doorbreng??
Is er een beetje nachtleven, etc..??
  maandag 24 mei 2004 @ 19:24:17 #37
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_19370943
Een vriend van me heeft geruime tijd in Peking gezeten en daar is dus zeker wel een nachtleven. Maar afijn, ik weet niet of jij iedere avond in de kroeg hangen met veel drank een uitgaansleven noemt of niet.
  maandag 24 mei 2004 @ 19:28:04 #38
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_19371064
quote:
Op maandag 24 mei 2004 19:24 schreef Liejannuh het volgende:
Een vriend van me heeft geruime tijd in Peking gezeten en daar is dus zeker wel een nachtleven. Maar afijn, ik weet niet of jij iedere avond in de kroeg hangen met veel drank een uitgaansleven noemt of niet.
Dat voldoet ten dele aan de criteria. Zijn er clubs enzo??
En heb je verder nog tips??
  maandag 24 mei 2004 @ 20:03:27 #39
56824 Keijs
Toedeledokie !
pi_19372042
tip: kijk uit voor kapsalons !
  maandag 24 mei 2004 @ 20:21:31 #40
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_19372627
Ik vrees het ergste voor je qua info krijgen van die vriend.
Die vriend is namelijk ook zo slim geweest om een meisje in Mongolie zwanger te maken en is nu net pappa geworden!
pi_31196824
Kick. Ik wil wel wat meer informatie over hoe duur het gemiddelde eten daar is. En de metro enzo. Ik zoek me suf, en persoonlijke verhalen van fokkers helpen meestal wat meer.

Kom maar op.
pi_31197687
Eten kost niets in Beijng, voor 5 euro p.p ben je duur en veel aan het eten en lekker natuurlijk Metro heb ik niet gebruikt, fiets is veel handiger. Er zijn overal veel fietspaden en drukke kruispunten oversteken is heel makkelijk en veilig door de mannetjes met vlaggetjes die er staan en de vele stoplichten (als ze werken). Hu tongs zijn leuk maar zonder gids, die loodst je alleen naar commerciele gebieden, grote tegenvaller voor mij.

We zaten in het Hademen hotel, maar kan niet me herinneren dat er een restaurant naast zat behalve het hotelrestaurant zelf??? Maar je kan overal heel goed eten, geen probleem.
Markten zijn ook altijd erg leuk te bezoeken, ga alleen naar de silkmarket als je graag iets neps wilt kopen en HARD onderhandelen (kan je zomaar een north face goretex jas van 15 euro opleveren die het nog doet ook!)
Trouwens het beste om alle sights zelf te gaan bekijken, die excursies vielen me zwaar tegen, haast haast haast!!! Maar ik ben met Tiara geweest.
Ben afgelopen donderdag net terug uit beijing dus vraag maar raak
pi_31197933
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 10:01 schreef voodoolady het volgende:
Eten kost niets in Beijng, voor 5 euro p.p ben je duur en veel aan het eten en lekker natuurlijk Metro heb ik niet gebruikt, fiets is veel handiger. Er zijn overal veel fietspaden en drukke kruispunten oversteken is heel makkelijk en veilig door de mannetjes met vlaggetjes die er staan en de vele stoplichten (als ze werken). Hu tongs zijn leuk maar zonder gids, die loodst je alleen naar commerciele gebieden, grote tegenvaller voor mij.

We zaten in het Hademen hotel, maar kan niet me herinneren dat er een restaurant naast zat behalve het hotelrestaurant zelf??? Maar je kan overal heel goed eten, geen probleem.
Markten zijn ook altijd erg leuk te bezoeken, ga alleen naar de silkmarket als je graag iets neps wilt kopen en HARD onderhandelen (kan je zomaar een north face goretex jas van 15 euro opleveren die het nog doet ook!)
Trouwens het beste om alle sights zelf te gaan bekijken, die excursies vielen me zwaar tegen, haast haast haast!!! Maar ik ben met Tiara geweest.
Ben afgelopen donderdag net terug uit beijing dus vraag maar raak
Kijk, daar heb ik wat aan. Ik zal je vanavond nog even de oren van je hoofd vragen.
Nu alleen de vraag: is alles een beetje makkelijk te vinden qua ligging? Niet dat ik rondfiets in Beijing en mijn hotel niet meer kan vinden. En hoe red je je daar met Engels?
pi_31198194
Koop of krijg een kaart van beijing (liever een betere dan een toeristenkaart al zijn die handig voor de sights), kost iets van 8 cent in euro en je redt je prima, ben je verdwaald, ga op je kaart kijken en iemand komt je vast wel helpen, dat hebben wij altijd nog gehad. De mensen zijn ontzettend vriendelijk.
Alles is op zich wel makkelijk te vinden de afstanden zijn vaak wel wat groter, zomerpaleis ligt bv een eind van het centrum.
Er zijn niet bijzonder veel mensen die goed engels spreken zeker niet als je buiten het centrum gaat, maar met handen en voeten werk kom je ook een heel eind. Taalgids is natuurlijk ook makkelijk.

Oh ja kijk uit voor lief uitziende zogenaamde kunststudentjes die je graag hun expositie willen laten zien, ze hebben een erg goed verhaal maar alles is nep! (sowieso is vrijwel alles nep daar) 6 mensen van onze groep zijn erin getuind voor bedragen tussen de 20 en 80 euro
Ik vind beijing echt de meest geweldige grote stad waar ik tot nu toe nog geweest ben, grote minpunt zijn de hordes gehandicapte bedelaars, heel schrijnend om te zien...

Ik zal proberen vanavond nog even te kijken!
  woensdag 5 oktober 2005 @ 10:31:49 #45
56824 Keijs
Toedeledokie !
pi_31198259
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 10:15 schreef Clockwork_Tin_Soldier het volgende:

[..]

Kijk, daar heb ik wat aan. Ik zal je vanavond nog even de oren van je hoofd vragen.
Nu alleen de vraag: is alles een beetje makkelijk te vinden qua ligging? Niet dat ik rondfiets in Beijing en mijn hotel niet meer kan vinden.
Tip: neem altijd een visitekaartje vh hotel mee! en dan natuurlijk eentje in Chinese karakters. Zo kun je of altijd de weg vragen, dan sturen ze je hopelijk de goede richting uit. En als je het echt niet meer weet gewoon een taxi nemen (kosten niets en rijden er ontelbaar veel) en het kaartje in de hand drukken van de chaufeur. In principe kun je op de taxi's aflezen wat hun tarief is, en hebben ze gewoon een meter in de auto.
quote:
En hoe red je je daar met Engels?
Niet, misschien dat het nu iets beter is, maar 5 jaar geleden spraken ze bijvoorbeeld in een resaturant tegenover ons grote internationale hotel nul woorden Engels.

Ben wel een keer aangesproken door Chinese studenten om naar hun schilderijen te kijken. Heb niks gekocht maar wel even netjes meegegaan.
pi_31200588
visitekaartje is inderdaad een goed idee, zeker als je uitgaat mijn hotel had visitekaartjes waar ook nog de andere bezienswaardigheden in karakters op stonden, ook handig. Zelf vond ik fietsen leuker dan een taxi nemen, het verkeer staat toch vaak vast.

In westerse restaurants (dus mcdonalds pizza hut en kfc), wat betere hotels, duurdere winkels/shopping malls en natuurlijk alle (straat)verkopers (you want to buy mao watch? ) van goedkope souvenirs spreken redelijk goed engels, chinese restaurants weinig, maar vaak hebben ze wel een menu in het engels. En anders laat je ze gewoon wat brengen, je zult je qua taal prima redden!

Tja die schilderijen, ze gingen meteen een kalligrafie maken voor ons dus we voelden ons een beetje verplicht, nou ja we zijn goed ingepakt en konden er wel om lachen, maar je kan dezelfde schilderijen op de silk market kopen voor een fractie van de prijs, dat je het even weet
pi_31201223
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 10:28 schreef voodoolady het volgende:
Koop of krijg een kaart van beijing (liever een betere dan een toeristenkaart al zijn die handig voor de sights), kost iets van 8 cent in euro en je redt je prima, ben je verdwaald, ga op je kaart kijken en iemand komt je vast wel helpen, dat hebben wij altijd nog gehad. De mensen zijn ontzettend vriendelijk.

Ik zal proberen vanavond nog even te kijken!
Ah, dat weet ik dat ik daar pas een kaart moet kopen, hier zijn die dingen niet te betalen. Ik zal in een youth hostel slapen, kost bijna niets en het ligt bijna in het centum van waaruit ze excursies naar de muur maken enzo, die muur wil ik niet missen.

Edit: Ik lees overal dat ik de touristische plek van de muur moet mijden omdat daar Mcdonalds enzo zit, iets waar ik natuurlijk niet voor naar de muur toe ga. Er staat dat Simatai een goede niet zo touristische plek is om de muur te zien. Hoe hebben jullie dat gedaan en hoe duur was dat ongeveer?

[ Bericht 15% gewijzigd door Clockwork_Tin_Soldier op 05-10-2005 12:52:33 ]
pi_31201298
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 12:15 schreef voodoolady het volgende:
visitekaartje is inderdaad een goed idee, zeker als je uitgaat mijn hotel had visitekaartjes waar ook nog de andere bezienswaardigheden in karakters op stonden, ook handig. Zelf vond ik fietsen leuker dan een taxi nemen, het verkeer staat toch vaak vast.

In westerse restaurants (dus mcdonalds pizza hut en kfc), wat betere hotels, duurdere winkels/shopping malls en natuurlijk alle (straat)verkopers (you want to buy mao watch? ) van goedkope souvenirs spreken redelijk goed engels, chinese restaurants weinig, maar vaak hebben ze wel een menu in het engels. En anders laat je ze gewoon wat brengen, je zult je qua taal prima redden!

Tja die schilderijen, ze gingen meteen een kalligrafie maken voor ons dus we voelden ons een beetje verplicht, nou ja we zijn goed ingepakt en konden er wel om lachen, maar je kan dezelfde schilderijen op de silk market kopen voor een fractie van de prijs, dat je het even weet
Handige tip, van dat visitiekaartje. Van die straatverkopers en kunststudenten zal ik niet zo veel last hebben denk ik, ik heb namelijk niet zo veel geld om daar te besteden. Het gaat me er vooral om om 2 weken rond te fietsen en helemaal weg te zijn van hier.
pi_31201350
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 10:31 schreef Keijs het volgende:

[..]

En als je het echt niet meer weet gewoon een taxi nemen (kosten niets en rijden er ontelbaar veel) en het kaartje in de hand drukken van de chaufeur. In principe kun je op de taxi's aflezen wat hun tarief is, en hebben ze gewoon een meter in de auto.
[..]
Dat heb ik meer gehoord, dat de taxis daar echt geen zak kosten.
'n goede zaak, hoewel ik vermoed veel te gaan fietsen.
Het youth hostel verhuurt namelijk heel goedkoop fietsen.
pi_31201551
Veel dingen zijn genoemd maar een karaokebar of naar een acrobatiekshow gaan is misschien nog een tip.
Silkmarket is volledig overdekt en er zijn met name merkkleren te koop.
Er lopen ook studentes rond (bij Plein van de Hemelse Vrede) die graag met je thee willen drinken heb ik gehoord, niet doen want jij betaalt uiteindelijk de rekening en die is behoorlijk!
De bus is ook erg goedkoop trouwens, heb bijna alles in Peking met de bus gedaan.. (1 yuan per rit)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')