1.
Xilantof (5 punten): De twee beste foto's van deze maand sprongen er voor mij al direct uit, dat was makkelijk. Minder makkelijk was het bepalen welke van de twee 5 punten kreeg, en welke 4 punten. De foto van Dubbellu is op zichzelf al erg gaaf. De beweging en het licht zorgen voor een leuk effect. Bovendien zijn de kleuren erg fijn om naar te kijken. Maarjah, dan heb je nog die foto van Xilantof. De ramen zorgen voor een leuk, rustig 'lijnenspel' die doorbroken wordt door de glazenwasser. Leuk perspectief van onderaf
![]()
Wat dat betreft zijn ze allebei super
![]()
Maar het is niet alleen een fotowedstrijd, maar een fotowedstrijd mét onderwerp. En als ik daar naar moet gaan kijken denk ik toch dat de foto van Xilantof een voorsprong heeft, omdat de uitvoering daar net wat meer naar voren komt. (als ik snel kijk zie ik nog steeds een naakte man in een blauwe onderbroek de ramen wassen
![]()
)
2.
Dubbellu (4 punten): Noujah, zie boven
![]()
3.
Ymke (3 punten): Ymke, deze foto is hilarisch!
![]()
De eerste keer dat ik hem zag had ik geen idee van wat die rare snuiter nou aan het doen was, omdat het hele orkest ontbreekt. Eerst vond ik dat een beetje irritant, maar nu ik er wat langer naar kijk, vind ik het wel een leuk effect hebben op de hele foto eigenlijk. Je ziet nog nét zijn bloedserieuze mond, deze man is hard aan het werk
![]()
4.
De_Warme_Bakker (2 punten): Wat een werk is dat zeg, iedereen in de gaten houden! Dat moet je niet al te licht nemen
![]()
Offy kent deze blik maar al te goed van toen zij als naïef stadsmeisje naar dat kleine, lieve dorpje verhuisde (en daarmee het inwonersaantal bijna verdubbelde). Geslacht: bijna altijd vrouwelijk. Leeftijd: 65+. Taak: Alles en iedereen in het dorp in de gaten houden, en die informatie zo snel mogelijk verspreiden onder de andere 'buurtwachters'. Ik heb er minstens 3 in de straat wonen
![]()
('Dat ene meisje uit Utrecht van nummer 14 deed vandaag pas om kwart over 12 de gordijnen open!') ...Waar gaat dit heen? Ojah, waar er maar 1
lijkt te werken, zijn er eigenlijk 2 druk bezig
![]()
Gewoon erg grappig, wat een blik
![]()
5.
Borelius (1 punt): Weer een *totaal* andere hoek, maar deze kolibrivlinder (zo leer je nog eens wat
![]()
) is aan het werk, that's for sure. Prachtig in beeld gebracht, mooie kleuren, kan er niets anders van zeggen
![]()
6.
PdeHoog (troostpunt): Lieve PdeHoog, bij deze dan in ieder geval een troostpuntje, je viel helaas nét buiten mijn top5
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-